Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Nevinná krevOblíbit

bubu237.jpg

Autor: Lukas Griswold

Sekce: Povídka

Publikováno: 18. února 2012 16:26

Průměrné hodnocení: 7.4, hodnotilo 22 uživatelů [detaily]

 
Trošku melancholická povídka.
 
Seděla v rohu, jako by na něco, nebo někoho čekala. Mezi ukazovákem a palcem drtila zdobenou střenku nože, jehož čepelí si lehce přejížděla po zápěstí druhé ruky. Její smutné oči se leskly slzami, které si tiše razily cestičku po její tváři. Už před hodnou chvílí rozmazaly make-up, který zkrášloval její málokdy se usmívající, ale i přesto pohlednou tvář. Hleděla na dveře, které byly přímo naproti ní, čekala, že se otevřou, čekala, že někdo zmáčkne kliku, ale nic z toho se nedělo. Ostří nožíku ji šimralo na zápěstí a ona sama si velmi silně uvědomovala, že by stačilo jen lehce přitlačit a její čekání by skončilo. Zavřela slzami skropená víčka, zhluboka se nadechla a zlehka škytla potlačovaným pláčem. Hlava jí beznadějně padla na hruď.
Vzlykla.
Přitlačila.
Ostří se zakouslo, okusilo chuť nevinné krve. Oči se rozšířily bolestí, cit v ruce se začal vytrácet. Nevykřikla, nezačala více plakat. Jen tu a tam tiše škytla, oči opět zavřela, slzy podvědomě utřela zdravou rukou. Přendala si nůž, málem jej upustila, ovšem něco málo citu a síly jí ještě zbylo. Ostří opět zlehka pošimralo druhé zápěstí, než se zprudka zakouslo do mladého masa. Kov cinkl o studenou podlahu, následován tichým zvukem, jako by něco kapalo. Cit v rukou se ztrácel a ona cítila, jak rudá krev opouští její tělo. Neměla sílu podívat se na své ruce, proto držela víčka pevně sevřená, po nose jí stékala slza, brodící se v nánosu make-upu. Ruce volně položené v klíně na krátké sukýnce, která velmi rychle měnila svou barvu. Cítila, jak se jí motá hlava, jak s obtížemi dýchá, jak se plíce a srdce snaží dodat kyslík mozku. Dělaly se jí mžitky před očima, chtěla je zahnat mávnutím ruky, ale nemohla je zvednout. Konečně našla odvahu otevřít oči, podívat se na ruce. Málo viděla, jako v mlze, jakoby jí nepatřily.
Vzlykla.
Padla slza.
Padla kapka krve.
Nadechla se, vydechla.
Naposled.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Enderson - 01. března 2012 22:13
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Jen takové pozastavení OOT, zajímavé je že když se najde někdo koho dílo pobouří má dílo víc jak padesát příspěvků.
 
PsychoP - 29. února 2012 22:45
falling8927.jpg
Lukas Griswold - 29. února 2012 21:24
Pokud budu vůbec mazat, tak jen v případě, kdy by některý z přispěvatelů hodně přestřelil a místo faktické stránky věci se začal zaobírat osobně laděnými urážkami ostatních přispěvatelů. Diskuse je v pořádku, dokud je i přes rozdílná stanoviska vedena ve slušné rovině a na nějaké té mezilidsky solidární úrovni.
 
Lukas Griswold - 29. února 2012 21:24
bubu237.jpg
Nuže, řekl bych, že bylo již dost o tématu, který jsem použil jen z důvodu navození správné atmosféry. Každý napsal svůj názor, byť to nebylo psáno formou, kterou kde kdo vítal. Jak mi jistý člověk andorskou poštou napsal: To co hledáme, je někde uprostřed (zkrácené, mimochodem jeho nick záměrně neuvádím a jeho názoru si vážím).

Vlastně, vážím si všech názorů, které tu padly, i když mi nějaké jdou proti srsti. Každý má svou pravdu, svou hlavu, ovšem téma mé povídky není důvodem k rozkmotření a onoho rozdělení na dva "tábory". Proto vás všechny žádám, abyste se již více o tématu nezmiňovali. Tímto chci i požádat Psychopa, aby další příspěvky ohledně tématu, které by ponoukaly k další "ostré" debatě mazal.

Ještě jednou děkuji všem za kritiku, ať byla pozitivní, či nikoliv a mohu vám slíbit, že žádnou povídku s podobným tématem ode mne již neuvidíte a pokud ano, rovnou prosím o její neuveřejnění (kdybych se náhodou někdy zapomněl).

S veškerou úctou

Lukas Grisswold

 
Naku - 29. února 2012 20:05
erika7744.jpg
Zajímavé, kam tahle diskuze dospěla. Přečetla jsem si povídku, přečetla jsem si všechny komentáře. Bohužel už si nedokážu vzpomenout, čím to vlastně začalo.

Jsem jeden z těch puberťáků, na které by to podle vás mohlo mít vliv. Je mi patnáct. Nepůsobí to na mě tak, že bych se okamžitě měla začít řezat. Podle mě je to prostě povídka, která se snaží navodit nějakou atmosféru, což se jí daří dobře, i když by mě zajímalo, co k tomu dotyčnou dovedlo. Tohle je spíš tak nějak vytržené. Konec příběhu, který by snad stálo za to doplnit. Zajímal by mě celý. Ne proto, že by mi přišlo "cool" že se podřezala. Podřezávaní totiž "cool" není. Pochybuju, že by to někdo vůbec mohl dělat proto, aby byl zajímavý. Vždyť je to na hlavu. Pokud se někdo řeže, tak snad proto, že není úplně v pořádku. Musí čelit problémům a zřejmě ho nenapadne nic lepšího.
Možná prostě nejsem ten typ, který by se nechal rozhodit. Jsem tlustá? Fajn. Kluci mě "nežerou"? Budiž. Jsem v pohodě. Pro mě prostě neexistuje důvod začít se sebepoškozováním. Zdraví myslící lidé by se neměli nechat strhnout jakýmsi "in" proudem, který by nám kázal se poškozovat. Když mi někdo řekne ať skočím z Eiffelovky, udělám to? Kdo by vůbec mohl být tak mimo, aby to udělal?
Je to téma na hodně dlouho. Jinak proti pochmurné literatuře, či tématu nic nemám. Všechno nemusí skončit dobře, že?

Ani nevím, co tímhle chci říct. Povídka se mi líbí, ale přijde mi nedostatečně obsažná. Podle mě je tu příliš mnoho prostoru pro domýšlení si.
Vemte si z mého komentáře co chcete, ale prosím, buďte více tolerantní. Příspěvky a názory některých zde mě neskutečně vytáčí už jen svým podáním.
 
cervik - 29. února 2012 14:18
95680.gif
Chtěl bych poukázat na dvě věci. Jednu, sám nevím, jak ji přesně definovat. Jako divné choutky? Či jen bránění toho, co je "cool"? Ano, myslím tím sebepoškozování a nejen to. Ale i celkovou zvrácenost daného problému.

Sebepoškozování je signálem vážné psychické nemoci a nevím, proč by mladí lidé měli brát toto jako signál "jsem cool", či "podívejte se na mě, já mám tady problém a Vy mě vůbec neposloucháte".

Druhá věc, která mě napadla byla reakce. Neviděl jsem ji poprvé, ale tady mě to trklo. Názor typu "Však Ty to číst nemusíš, nikdo Tě nenutí to číst". Rád bych to přirovnal k jiné situaci, ač vyhraněné. Jdeš po ulici a vidíš, jak tam banda děcek nadává na starou babičku. Jdeš a slyšíš to a řekneš jim, co to jsou za sprostá hovada. Ale ony Ti řeknou "Však Ty to nemusíš poslouchat, starej se o sebe". Je to správné? Je to v pořádku?
Doufám, že jde dostatečně vidět jak moc si jsou tyto dvě situace podobné. A tak se ptám - měli bychom opravdu být vždy apatičtí a nechat si ostatní dělat co se jim líbí? Nebo máme právo říct ostatním co si myslíme a třeba že dělají nějakou věc špatně?

Přemýšlejme o tom..

Nejsem žádný pisálek, nedokážu dostatečně dobře dát slova do vět, ale snad jsem myšlenku vystihl.

Aneb i tolerantnost má své meze.
 
Poli-chan - 29. února 2012 13:53
bez nzvu8529.jpg
Ano, ano, dobře...
 
Jichou - 29. února 2012 06:26
sukuna5964.jpg
Co kdybyste si to vypadli řešit někam do hostince, když to řešit nemůžete přestat? Do knihovny tohle nepatří.
 
Galax - 28. února 2012 22:27
galax4405.png
thomas Enderson - 28. února 2012 21:18
Co jsem se asi pokoušel vysvětlit mu celou dobu Thomasi? Myslíš že to mělo smysl? Přece si "od dítěte" nenechá říkat co dělat... *Povzdech*
A máš rech, pojen "normální" nejde definovat (Maximálně něco ve stylu - společenský standart), dobro a zlo jsou jen dva úhly pohledu dvou stran...
 
Enderson - 28. února 2012 21:19
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Green-Red - 28. února 2012 21:00
Neděkuj.... ten kdo si tu hraje na emaře to říct nemohl protože to neví...
 
Enderson - 28. února 2012 21:18
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
sakra jsem děsně nerad že jsem si nestihl přečíst vše a nechal jsem se vyhecovat několika málo příspěvky nad mím prvním....Viktorie, omlouvám se ti za cokoli co jsem ti kdy udělal!!! Dnes s tebou souhlasím, sdílím tvůj názor... Jeden nejmenovaný chytrák co tu tvrdí ty žvásty (promiň PsychoPe ale já to prostě napsat musím) by si měl uvědomit hranice mezi realitou námi všemi oblíbenou RPG zde na našem milovaném Andoru. Bolest, temnota, stíny, smrt, (pro vegouše) lov masa(v míře) to všechno spousta lidí považuje za zlo... ale je to součást nás!!! Je to součást toho co jsme tu vytvořili.... součást našeho světa!!!! nic jako dobro a zlo neexistuje.... a normalita už vůbec ne kdo tvrdí opak ať mi rovnou dá adresu bydliště a osobně mu to vysvětlím, i kdybych měl ryskovat přeshubu... ono to nebolí věčně... takže kdo si myslí že existuje dobro a zlo a dobro by mělo vítězit????
 
Green-Red - 28. února 2012 21:00
untitled 33333337105.png
thomas Enderson - 28. února 2012 20:59
Děkuji, konečně někdo, kdo to nesnáší (když se mluví o emařích tak jak se o nich mluví) stejně jako já.
 
Enderson - 28. února 2012 20:59
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Nelíbí se mi narážky na emocionálně založené jedince... skutečné "emaře", všichni tento životní styl odsuzují, Děvčata toho to vyznání se jen řežou a pokouší se o sebevraždu, chlapci dělají to samé a ještě k tomu jsou teplý.... Abych zkráceně řekl co si myslím o některých komentářích... Ano jsou děti které si myslí že sebepoškozování je cool to jsou ti kteří naprosto nechápou co to je být emocionálně zaměřený na sebe a vybrané jedince ve svém okolí. A tak jak to vidí tyto děcka tak to vidí i ostatní. Ale řekněte mi jednu věc, co je horší, když se jednou za čas skutečnej emař řízne aby uvolnil své pocity s vědomím že se nezabije a ani se nechce zabít, nebo tuctovej pubertální idiot který se každý výken opije skor do němoty, den co den chodí i do školi zhulený a sem tam si dá "lajnu" aby byl cool??? Proč tak moc lidí odsuzuje skutečné emaře a hází je do stejného pytle jako nevyspělá děcka co by rádi chtěli být emařema, ale nevědí jak na to, protože jejich okolí je přesvědčí o tom že emaři se jen a jen řežou.... v dnešní době je spousta lidí kteří si na emaře hrajou, ale skutečný životní styl neznají...
5ekněte mě proč tak krásně depresivní dílko tak hnusně hážete do jednoho pytle s tema děckama co se řežou....
Občas mam chuť střílet lidi na potkání jen kvuli jejich zrůdnosti...
 
Lukas Griswold - 28. února 2012 18:33
bubu237.jpg
Heh, nečekal jsem, že tato malá "nevinná" povídka (z mého pohledu) se strefí do sršního hnízda.

Nejprve bych chtěl poděkovat všem, kteří mé dílo bránili, byť se diskuze samotná odklonila od díla, že vás i Psychop musel usměrňovat. Také chci poděkovat všem, kteří kritizovali, ať byla kritika kladná, či nikoliv. Tím nemyslím ty, kteří začali mít "chytré" řeči ohledně tématu. Myslím pouze ty, kteří se zaměřili na dílo samotné (styl psaní, nerozvinutý charakter postavy etc.).

Teď k tomu, o čem se převážně diskutovalo. Ano, povídka opravdu není mířená jako oslava sebepoškozování apod. Není to nabádání k tomu, aby to každý dělal. Mám za to, že většina lidí zde na Andoru je dost uvědomělá a dostatečně rozumná, aby si to tolik nebrali k srdci, nebo se, nedejte bohové, podle toho dokonce řídili. A ne, nejsem emocionálně zanedbaný, či něco podobného a ne, opravdu netíhnu k sebepoškozování (ostří na svém vlastním těle opravdu nemám rád). Na druhou stranu ano, jsem morbidní, zvrácený a nevím, co ještě. Ovšem kdo by nebyl, když čte většinou krváky a také je rád sleduje :-) Sebepoškozování jako takové přímo neodsuzuji, ale ani nepodporuji (už jsem to jednou psal). Znám pár takových lidí, a když už začnou mít řeči o sebevraždě, snažím se jim to rozmluvit, nebo jim jinak pomoci.

A teď k samotné povídce. Upřímně, nešlo mi o téma, ale o tu náladu, kterou má vyvolat. Jasně, mohl jsem si zvolit jiné téma, rozepsat se a udělat z toho něco dlouhého a těžko ke čtení s rozvinutým příběhem, miliony postav a jejich charaktery. Ale tak nějak jsem si řekl, že toto téma celkem vystihuje náladu jako takovou. Nepřemýšlel jsem o tom tématu, když jsem to psal, psal jsem co mě napadlo, přesně dle nálady, která mě ve chvíli, kdy mne to napadlo, objímala. Takže bych chtěl všechny, kteří odsuzovali téma a nehleděli na nic jiného, osočovali se se na mé přátele (Victoria) a dělali, že tomu rozumí i když o tom pochybuji, poslat do míst, kde slunce nesvítí a to ve vší slušnosti a s čistou myslí. Děkuji, domluvil jsem.

Vlastně ne, ještě jednou chci poděkovat Victorii, Galaxovi, Annye, alture a dalším. Díky moc

Omlouvám se zároveň těm, které jsem nenapsal, ale myslím, že všichni ví o kom je řeč.

 
Annye - 28. února 2012 18:04
a5e07fcfa614b6cbcd410371aaef011f9972.jpg
Galax - 28. února 2012 17:18
No, tak pokud souhlasíš s tím, že tady Brian je "vysoce inteligentní člověk" a jeho názory jsou dost ... zaostalé, tak jsi můj člověk :D Protože kdybych si měla řezat žíly při každé takové povídce, nebo písničce (a že poslouchám hlavně "tyhle") tak jsem mrtvá ...už dost dlouho :DD
 
Galax - 28. února 2012 17:18
galax4405.png
Draugas - 28. února 2012 12:39
Jo a malá drobnost, asi nepochopilas jak to ségra myslela, pokud by byl otec tak nesnesitelný, tak by ho vyhodila, ostatně na to má právo, když je ten dům stejně její (Víceméně teď můj když se odstěhovala ale to je jedno), nikdo se nepodřezává, a i kdyby, je to jejich věc, já jim do toho kecat nehodlám, stejně jako mě nikdo nebude kecat do toho co mám dělat já

Annye - 28. února 2012 15:28
Tak to se upřímně divím :D
 
altura - 28. února 2012 15:54
part_of_your_no_by_tsaoshin-d6f5s398448.png
Uff... Tak k dílu: Mně se to moc líbí. Líbí se mi jak je to napsané, jak jsou tady vyjádřené ty emoce před sebevraždou. Upřímně, neumím si je představit.

Ale abych se vyjádřila i k tématu, které mě tady nejvíc zarazilo: tenhle článek a "děti". Já sama se ještě beze studu k dětem řadím a dokáži s jistotou říct, že mě tenhle článek nijak nenabádá podřezat se a ani se mi z něj nechce zvracet. Myslím, že tohle téma by se mělo dětem i "puberťákům" ukázat ( a tím rozhodně nechci říct zpopularizovat ho). Jde dost o povahu člověka a o jeho důvody k tomuhle činu. Rozhodně se mi nelíbí člověk, který se podřeže aby byl COOL... (A upřímně, nikdy jsem žádné stránky, které by tohle vyloženě něco takového říkaly. Kromě takových těch "rádoby EMO" stránek, které s EMO komunitou nemají nic společného) Ale neodsuzuji lidi, kteří si někdy sáhli na život a měli k tomu důvod.
 
Aelin - 28. února 2012 15:51
aellin29631.jpg
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:06
Neměla jsem na mysli rodiče. Použila jsem proto záměrně slovo "dospělí".
 
Annye - 28. února 2012 15:28
a5e07fcfa614b6cbcd410371aaef011f9972.jpg
Galax - 28. února 2012 15:15
Ale ne :D náhodou, mě se tvoje argumenty a názory líbí :3
 
Galax - 28. února 2012 15:15
galax4405.png
Annye - 28. února 2012 14:44
Rozumný názor a pravdivý, teď si připadám jako blb co neumí vyjádřit svůj názor bez rage ^^'

Kim-chan - 28. února 2012 14:41
Ano, máš, vše bylo řečeno :)

Raharu - 28. února 2012 14:51
Né tak doslova, ale známá ano, minimálně pro mě :D

No, tak jsem to myslel, jen prostě někdy řeknu slovo jiné než myslím, takový divný zlozvyk to skrývat za jiná slůvka ^^' To musím zase souhlasit, dalo se z toho dostat o dost více, i tak se však jedná o dost povedené dílko, jsem si jist že dát to do ruce maniakovi jako jsi ty nebo Lily tak tu máme menší hororovou sérii (Ať vás to ani nenapadne!)
 
Kim-chan - 28. února 2012 14:54
tempsnip2469.png
Raharu - 28. února 2012 14:51
Ty bys všechny jen psychicky mučila a doslovně se v tom vyžíváš! xD Ty snad ani nemáš právo tohle hodnotit xDD (Né ve zlém slova smyslu xD)
 
Raharu - 28. února 2012 14:51
2008-12-21-1318725212.jpeg
Galax - 28. února 2012 14:37
No co, já jsem známá tím, že se všude cpu :D

Já bych řekla, že spíš než o zvyku je to o otrlosti, ne každý má na podobné věci žaludek, ale není důvod hned autora kamenovat. A tady mi jde spíš než o cokoli jiného o nedostatek psychologie postav :D

Kim-chan - 28. února 2012 14:41
(Nikdy, SH je životní styl :D)

Hm, víš, že to vůbec není špatný námět? :D
 
Annye - 28. února 2012 14:44
a5e07fcfa614b6cbcd410371aaef011f9972.jpg
Máš to moc krásně napsaný ... Styl máš úžasný ... prostě a jednoduše, MĚ SE TVOJE DÍLO LÍBÍ.
... ale ta rádoby "diskuze" mi dnes pokazila náladu. A to hodně.
Vy "tam dole" ... jak si, sakra, můžete myslet, že tady Lukas, propaguje sebepoškozování se?! Jen něco napíše ... a hned se objeví někdo, kdo ho odsoudí. Každý snad máme své špatné dny, kdy napíšeme něco, co "dobře" nezkončí.
Ale, proč ho tu, odsuzujete?! Sami s tímhle chováním nejste o moc lepší.

Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:54
Promiň, mi, ale holt budu upřímná.
"KDE DOBRO ZVÍTĚZÍ." ... když tu tvrdíš, že by jsi mohl býti i Galaxův otec, tak proč věříš těmhle vysoce naivistickým věcem? Vážně, díky Ti, dokázal jsi mě s Tvým vystupováním rozesmát, ale taky dost znechutit.
Víš, on svět není místo, kde je všechno "úžasně krásné, ale má i tyhle stránky. Lukas napsal o něčem, co je sic závažný problém, ale nikde jsem v textu nenarazila na něco typu; "Jo, všichni si nakupme žiletky a pojďme se podřezat! Budeme děsně cool!"



A jak řekla Victoria .. nikdy nevíš, jaký ten člověk může být, co se mu honí hlavou ... co cítí a jak se cítí. Každý jsme holt jiný a každý máme rád něco jiného. Takže, "milý" Briane, nesuď, když sám nezažils a sám nevíš, co dotyčný cítí a jak on vidí svět.

*Nikdy ještě nepsala tak dlouhé "kritiky", ale tohle je na ni prostě moc ... když někdo dělá, jak "úžasně" všemu rozumí*
 
Kim-chan - 28. února 2012 14:41
tempsnip2469.png
Galax - 28. února 2012 14:37
To mám jako ustoupit..?! o.O To jako myslíš vážně..?! o.O ... Dobře, dobře.. -.-
PS: Jo, jo, na Lily se taky těším xD



Raharu - 28. února 2012 14:26
(Tvl ty jdi s tím SH už taky do.. Křoví xDD Hrabe ti z toho.. xD)

Jinak, ty dokážeš vytřískat román aji z toho, jak letí moucha a napálí do skla a z toho ještě udělat horor =D
 
Galax - 28. února 2012 14:37
galax4405.png
Victoria - 28. února 2012 14:04
+1

Kim-chan - 28. února 2012 14:23
Kim, mírni, jak jsem řekl, mě bránit nikdo nemusí, a sestru už tuplem, sama víš co umí když chce... Tuhle debatu nemá cenu řešit, lidé paličatí to nepochopí a my se tu dostali kilometr od tématu, takže to raděj uzavřít, rozumní ustoupí, ne?

Raharu - 28. února 2012 14:26
Ještě aby jsi se ty nepřidala k tomuhle, to by mi přišlo divné, teď už jen čekám až tohle zahlédne Lily a máme tu diskuzi na několik let dopředu :o (Sry za OOT - opět)

Ale jinak máš pravdu (To +1 už se mi psát nechce :D)

A k tomu názoru, to je tím že to jsi ty, tobě tohle přijde málo, nezasvěcenému to přijde dost, odprcům to přijde moc, je to zase o zvyku, někdo jako ty, Lily, ti otrlejší, pro ně to nic není, pro mě třeba je to dobrý průměr :)
 
PsychoP - 28. února 2012 14:32
falling8927.jpg
PsychoP - 28. února 2012 11:26

Opětovně upozorňuji, že jsem již jednou žádal přispívající o méně vzájemného osočování. Debatovat je v pořádku, útočit na sebe již ne. Pokud v tom budete nadále pokračovat, bude celá diskuse smazána.

 
Raharu - 28. února 2012 14:26
2008-12-21-1318725212.jpeg
Bože, to je zas diskuze :D Že vás to baví.

Osobně nevidím nic špatného na povídkách podobného rázu - asi jsem naivka, ale domnívám se, že mladí mají svou hlavu a nenechají se několika řádky ponoukat k tak závažnému činu, jako je sebepoškozování nebo, nedej bože, sebevražda. To máte samé jako s videohrami, spousta lidí tvrdí, že nás ovlivňují a ponoukají k agresivitě... Hloupost, vyrovnanému člověku přece nemůže žádná forma zábavy takhle výrazně zasahovat do života. MOJE oblíbená herní série je kupříkladu Silent Hill a nevšimla jsem si, že pobíhám po městě a mlátím do lidí zrezlou trubkou (i když někteří by si to bezpochyby zasloužili :D) Vážně mám občas pocit, že někteří z vás by nejraději zcenzurovali veškerá média, abychom náhodou nenarazili na obsah, co by nám mohl "ublížit." A jak se teda máme naučit vyrovnávat se se světem a životem jako takovým, který určitě není procházkou růžovou zahradou? Hm? Dobře, vždycky záleží na jednotlivci, nepopírám, že existují i citlivější jedinci, kterým podobná témata nedělají nejlíp, ale to není důvod se od nich úplně distancovat.

K povídce samotné - příliš mě nezaujala, abych řekla pravdu. Popisy jsou sice hezké, ale z daného tématu se dalo vytěžit víc, přijde mi to neúplné... Možná je to jenom můj osobní problém, ale ráda bych viděla, jak se hrdinčin charakter vyvíjí, co ji k takovému činu vůbec dovedlo...
 
Kim-chan - 28. února 2012 14:23
tempsnip2469.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:54
Nevěřím, že si tyhle slovy vypustil ''z pusy'' (Teď mluvím o všem, co jsi tady napsal). Jinak, neříkej, že to je EMO, když viditelně nemáš absolutně páru o co v EMO jde. A pokud dál budeš mít tyhle blbé kecy, jak na Galaxe, tak na Yoshi, neručím za sebe. Ani jeden z nich není malé dítě, ale viditelně jsou mladší než ty. Což mi na jednu stranu příjde vtipné, protože podle mě mají mnohem rozumější názory na věc, než ty.

Osobně jsem se v těchto tématech před dvěma roky vyžívala, ale jelikož jsem si tím už prošila, teď mi to připadá takové.. Nijaké. Napsané je to hezky. Jak se tady už několikrát říkalo, téma by se hodnotit nemělo.

Dávám za pravdu Aelin. Je pravda, že dnešní mladí se často řežou a podobně, protože je to tak trochu ''moderní'', ale většina z nich se dokáže zachovat rozumě a řešit své problémy jinak, nebo o tom normálně diskutovat. Nejsem banda trollů, jak si o nás někteří myslí.
 
Victoria - 28. února 2012 14:04
vic2138.jpg
Chtela bych videt ty co tu tak hlasite vykrikuji, ze to je spatne, jak se staraji o lidi s psychickou poruchou. Nikdo z vas o tom s nimi nemluvil tak nevi jak se citi, ja je za pet let psychologie a dvemi lety praxe na psychiatrii, pochopila. Muj bratr je psychiatricky pacient, a nerada vidim jeho porezane telo, ale radeji ho vidim ziveho. Howgh.... Nekteri by meli byt potichu.
 
Galax - 28. února 2012 12:56
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:54
Probohy, teď jsi mě fakt rozesmál :D Učitel mě má za blázna :D (Ale to všichni, to je jedno)

Ale to jsme daleko od hodnocení příspěvku, omlouvám se PsychoPe že jsme tu spamovali za nás oba
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:54
images!9705.jpg
Galax - 28. února 2012 12:53
Na Andoru hledám únik právě od takovéhoto světa.
Hledám dobrodružství, kde dobro zvítězí.
 
Galax - 28. února 2012 12:53
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:51
A zase, ty nechápeš že tohle je fan fikce? Prostě povídka která není realitou? Asi ne co? Ale co mám ostatně čekat, dospělí holt mají svoje pravdy a nepovolí... Budiž, s lidmi jako ty se nemá cenu bavit, nevím proč jsi na andoru když tohle neumíš pochopit
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:51
images!9705.jpg
Galax - 28. února 2012 12:46
Ano jsem dost paličatý na to, abych hledal krásy v podřezaných dětech.
 
Galax - 28. února 2012 12:46
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:44
Mě zas tebe, rád jsem tě poznal
Já už krásu našel, a i ty by jsi ji dokázal najít, ve všem, stejně jako já, ale jistí lidé jsou prostě moc paličatí aby se otevřeli novým věcem a budou tvrdohlavě odmítat...
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:44
images!9705.jpg
Galax - 28. února 2012 12:34
Ano, slova mi fakt došla. Je mi Tě líto.
Přeji Ti, aby jsi v životě objevil skutečné krásy.
 
Galax - 28. února 2012 12:41
galax4405.png
Draugas - 28. února 2012 12:39
Tady zase někdo nepochopil, no budiž, možná "my děti" máme větší rozhled než dospělí, škoda jen že se k dětem neřadím, měl jsem ten věk rád, když vidím jak dospělí postrádají tu "malou" část "rozum"...
 
Draugas - 28. února 2012 12:39
fantasy-girl-faire-android-wallpaper-960x8005681.jpg
*zírá s otevřenou pusou*
A to se mi všichni diví, že nechci děti...
Asi jim všem na vysvětlení ukážu Andorstvo, co si libuje v temných hrách.
Prej rodiče, který by je chránili před řezáním by vyhodili z baráku...
*JDE SI DÁT POŘÁDNÝHO PANÁKA*
 
Galax - 28. února 2012 12:34
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:27
Jo a, slova ti došla hodně rychle, a to jsi se tvářil jako že něco o tom víš a umíš odpovědět, asi fakt věk neznačí nic, no, možná tohle "dítě" má větší výřečnost než ty, a to se odvážím říct že jsem jeden z nejuzavřenějších lidí na andoru
 
Galax - 28. února 2012 12:31
galax4405.png
Yoshino - 28. února 2012 12:29
Jdi ležet a nenič si to svoje zdraví, já se o sebe postarám sám, člověk jako on mě nerozhází, jen vidím že se snaží odkázat na náš věkový rozdíl, což je celkem ubohé, ale budiž...

Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:27
Hmmm, v tom případě bych se asi na sebepoškozování fakt dal, otce jako ty, asi už někde visím s lanem kolem krku
 
Yoshino - 28. února 2012 12:29
yoshi5945.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:27
V tom případě bych tě dávno poslala z domu pryč, otce jako ty bych nechtěla, to i můj otec kterého jsem viděla jednou v životě je lepší než ty, a pokud tu budeš urážet mého bratra tak si piš že rozhodně potichu nebudu, a z mého pohledu se tu chováš jako větší dítě než on, a myslím že o tomhle už hodně vím, narozdíl od někoho kdo se na to jen tváří
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:27
images!9705.jpg
Bych mohl bejt tvůj táta holobrátku.
 
Galax - 28. února 2012 12:22
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:16
A zde promluvilo malé dítě které prostě nechápe fakta...
Já nedokážu pochopit tebe, jak můžeš hodnotit podle téma
Jdi zvracet, jdi, možná si vyplavíš to zkažené co máš v hlavě a pak konečně uvidíš podstatu toho o co tu jde

(Pardon za útočnost, ale lidi jako tenhle se mi opravdu hnusí, prostě jen protože se mu nelíbí téma hned vše odsuzovat a rozšiřovat tu hloupé řeči o sebepoškozování atd... Promiňte ale, tohle je na mě moc... Mám kamarádku a sestru které mají rády postavy jenž trpí, a opravdu, ale opravdu nemají sebepoškozování v povaze, copak nechápe že andor je prostě fan fikce, jen "jako"? No, raděj nebudu dál mluvit, tohle nemá cenu...)
 
Galax - 28. února 2012 12:17
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:11
Ona ji NEurazila, ale to asi člověk jako ty nepochopí takže se k tomu vyjadřovat nebudu
Za druhé? Ok, já ti to řeknu takhle - Nemluv se mnou jako s nějakým malým dítětem, díky. A dále, máti ví že já i sestra se v podobných tématikách na netu pohybujeme, takže asi tak
A o mé psychické zdraví? Já o sobě veřejně prohlašuji že jsem blázen a nestydím se za to (Ano, teď začni s patronskými řečmi že bych měl a podobně - who cares (Odpověď předem))

A stále je tu ta věc - nelíbí? Nečti, nikdo tě to nenutí číst, je to jen tvoje vlastní věc že si to četl, takže pokud se ti z toho zvedl kufr je to jen tvoje chyba že jsi to četl i když jsi to mohl vědět že to bude něco takového

A všem - Hodnotit podle tématiky a né podle zpracování je opravdu ubohé
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:16
images!9705.jpg
Já fakt nedokážu uvěřit tomu, co tady píšete.
Nedokážu pochopit jak se vám to může líbit! Prostě NE!
Asi to je fakt rozšířenější než tuším.
Jdu pryč, než začnu zvracet. Až dospějete, možná pokecáme.
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:11
images!9705.jpg
Galax - 28. února 2012 12:06
Tak za prvé, Viktoria urazila Perlu jako první.
Za druhé, zajímalo by mě, co by Ti řekla maminka, kdybys ji přinesl ukázat takovouhle povídku.
Jistě by tě objala, že je moc šťastná, že píšeš o tak krásných věcech a určitě by si nedělala ani nejmenší starost o tvé psychycké zdraví.
 
Galax - 28. února 2012 12:08
galax4405.png
Aelin - 28. února 2012 11:50
+1 Aelin, řekla jsi to co jsem už ze sebe nedokázal dostat v podobě slov
 
Galax - 28. února 2012 12:06
galax4405.png
Brian.Gentiana - 28. února 2012 11:10
Tady asi někdo nechápe různé povahy lidí, každý ať si věří v co chce, nikdo nemá právo někomu říkat co má či nemá dělat. Tvůj komentář je důvod proč jsem si to tu četl a říkám upřímně, povídka je lehce morbidní, lehce krvavá, ale není to nic extra závažného proč by jsi měl někoho označovat za emo a osočovat se na ně a říkat že by se měli léčit a tak, to co jsi řekl Victorii bylo pěkně hnusný a jak řekl PsychoP, měl by jsi se vyjadřovat k dílu a né k lidem tady, stejně tak já teď můžu říct že po tomhle komentu by jsi se měl jít léčit ty, protože asi nechápeš že každý má rád něco jiného a pokud to adminům nevadí, tak mají právo se o svá díla podělit, já osobně mám rád jiný styl ale říkám to takhle - dílo je povedené, autor to sepsal dobře, má talent a téma je mi volné, já hodnotím to JAK to píše a né CO píše, o to jde, o kvalitu, né o to o čem píše. Kdyby tu psal... Co já vím! Třeba o tom jak si namotává nit na klubko a podal to zajímavě tak to může být dobré dílo

Činy jsou hlavní linkou děje, hmmm... Zajímavé!! Já často vidím zajímavější to okolo činů než samotné činy, to si opravdu myslíš že jen činy jsou zajímavou částí povídky? V tom případě 90% mé aktivity na andoru je totálně zbytečná, a řekl bych že podle reakcí mých přátel bych řekl že jim to úplně zbytečné nepřišlo
Činy možná jsou důležitá část povídky, nikoliv však ta hlavní a nejpodstatnější

Perla - 28. února 2012 08:28
Brian.Gentiana - 28. února 2012 11:10
A teď to řeknu asi takhle - Pokud se vám to nelíbí, a budete mít takovéhle hloupé řeči o sebepoškozování atd. tak vás nikdo nenutí to číst, můžete odejít a nevířit tu vodu - Dveře tímto směrem, těšilo mě

Na závěr bych dodal, dílko je povedené, autor má můj obdiv, je to hezky sepsané a vystihuje to děj povídky velmi živě, téma mi není ani úplně milé ale není ani špatné, občas trocha morbidity nevadí, takže tak... No, co asi dodat, dávám za deset, moc často nesleduji články ani nehodnostím, ale tuhle povídku ano

(A jestli jsem se někoho dotkl, omlouvám se, ale jen tu říkám jak to je)
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 12:06
images!9705.jpg
Aelin - 28. února 2012 11:50
Ano, věčnou jsou to děti, kterým se rodiče nevěnují. Ale to je dneska skoro většina.
Ovšem vyjímka potvrzuje pravidlo. Vím, že se takovéto věci dějí i lepších rodinách.
Hodně záleží na kamarádech. Hodně. Rodiče jsou pro adolescenty věčnou až daleko za vrstevníkama, co se žebříčku hodnot týče.
 
Aelin - 28. února 2012 11:50
aellin29631.jpg
Buď víc, nebo méně. Aspoň takový dojem z toho mám. Buď mi tam něco chybí a dalo by se z toho vytřískat daleko více, nebo bych to naopak zjednodušila a nechala prostor čtenáři, využila bych jiné prostředky (haha, ta 1. osoba je samozřejmě nesmysl...).
Nevím, jak dlouho ti to někde v šuplíku leželo, ale mám dojem, že to mohlo uzrát.

Co se týká sebepoškozování... No, nebudu se vyjadřovat ke komentářům níže (fakt se udržím!), ale jako oslava mi to nepřijde. Spíš jako hrdinčino němé volání o pomoc.
Děti by se s tímto tématem měly stýkat, měly by o něm vidět. Nejsou to hloupé ovce, pokud je nenecháme samotné. Se správným popostrčením dovedou i pubertální děcka velmi zajímavě přemýšlet o závažných věcech, které se jejich věku dotýkají. Aspoň tak se mi to zatím potvrdilo.
V podobné problematice totiž děti jednají hloupě především tehdy, když následují své vrstevníky. A proč? Protože dospělí o ně nemají zájem.
 
PsychoP - 28. února 2012 11:26
falling8927.jpg
Jen bych přispívající rád poprosil o méně vzájemného osočování. Debatovat je v pořádku, útočit na sebe již ne.
 
Brian.Gentiana - 28. února 2012 11:10
images!9705.jpg
Z pedagogického hlediska se přikloňuji k názoru, že toto téma se čím dál častěji objevuje mezi mladými jako symbol emo, a úchylných romantických představ. Bohužel vím, že stačí jeden žák takového to vyznání a dokáže stáhnout celou třídu.
Mladí jsou na toto téma skutečně citliví a když to vidí všude, tak to prostě považují za ,,in".
A jelikož puberťáci touží více než kdo jiný zapadnout, tak bez zdravého rozumu vrhají se do takových to medializovaných sr**ek.
Jsem též proti ,,oslavování sebepoškozování", čímž tato povídka rozhodně je.
Nevšiml jsem si totiž jediné zmínky o tom, co by tuto aktivitu odsuzovalo. Naopak.

Drag Oncave - 27. února 2012 23:50
Rozhodně nesouhlasím. Povídka je o tom, aby čtenáři něco sdělila. Takže činy JSOU hlavní linkou děje. Navíc, představa krvavé mini sukýnky hraničí s nekrofilií.


Victoria - 28. února 2012 06:19
A ty se jdi léčit. Nabádat někoho k sebepoškozování.
(viz; kdybys o tom něco věděla, tak mlčíš)
To je přesně ono!!! - ,,já se řežu, já sem ta lepší než ty."
Že se nestydíš.

Stručně ; u povídky se mi zvedal kufr.
A každý komu se to líbí, by se nad sebou měl zamyslet.
 
Lord.Firewall - 28. února 2012 09:22
289096838016721.jpg
Drag Oncave - 27. února 2012 23:50

Dílo jako takové jen stěží pokulhává za schopnostmi, které snad autor má. Za mou desítku to nestojí ani omylem. Na jednu stranu je skutečně obtížné vypointovat kratší text, na druhou ovšem je pointa právě tím, co dělá povídku povídkou a odlišuje ji od ostatních psaných projevů, jenž nemají ambice něco umělecky sdělit. Tu nevidím jakoukoliv pointu a charakter postavy mi připadá nulový. O námětu mluvit nelze vůbec. Tento text, ač to tak autor pravděpodobně nemyslel, je bohužel opravdu jen manifestací a glorifikací sebepoškozování. Co lze ocenit, je jistý naturalismus - ovšem ve smyslu eufemismu. Umělecké prvky jsou zde použity, ale smíchány do podivného "drinku" mi přinášejí jen chuť, která se mi vůbec nelíbí. Souhlasím s Perlou, že oslovit může - bohužel - hlavně děti a adolescenty, kteří jsou emocinálně zranitelní a značně nestabilní. Sebevražda a ubližování si, je projevem narušené psychiky a o tom se budu klidně hádat s celým stádem andořanů, kteří mi to budou případně vyracet. V předloženém díle nám autor otevírá pohled do mysli a prožitků nesmyslného počinu, který nemá nic společného např. s cenným sebeobětováním pro záchranu někoho jiného, atd... Pohled na někoho slabého, kdo nemá sílu vzdorovat přirozeným, životním těžkostem - byť někdo je má opravdu brutální. Nicméně,... autor psát umí, ale má rozhodně na víc, než na pár morbidních řádků...


Victoria - 28. února 2012 06:19

Nechci urážet někoho, kdo je třeba Tvým kamarádem. Nevidím na tomto příspěvku nic suprového. Zajímavě se obracíš na Perlu, která zde jako první vystoupila proti nesmyslnosti povídky i námětu a jejímu étosu. Mám pocit, že mlčet by jsi měla ty. ... Nebo vlastně ne... Každý kdo prosazuje preferenci psychické bolesti nad fyzickou by možná měl vyhledat obornou pomoc. Jestli je toto i Tvůj případ, měla bys to možná zvážit. Nemyslím to teď jako urážku, ale jako účast. Ve své profesi se střetávám velice často s bolestí a smutnými konci příběhů mladých lidí, kterým se vymkla situace z rukou a jako následek nejenže neprožili plný a šťastný život, ale také trýznili (přímo či nepřímo) ostatní. A občas za sebou zanechali i mnohé truchlící pozůstalé.
 
Draugas - 28. února 2012 08:35
fantasy-girl-faire-android-wallpaper-960x8005681.jpg
Já souhlasím s Perlou. Jen počkejte, až se vaše děti jednou podřežou a jediný, co vám na to řeknou bude ,,Ale mami, to je normální, dělá to každej."
Na takovýhle texty bych přidala +18.
 
Perla - 28. února 2012 08:28
images6094.jpg
Neodsuzuji autora, ale šíření této věci.
Myslete si o mě co chcete.
Ale prostě jsem maximálně proti,
aby se o takových věcech takhle opěvovaně psalo.
 
Lukas Griswold - 28. února 2012 08:21
bubu237.jpg
Ano, sebepoškozování neoslavuji, nefandím tomu a ani to nedělám. Znám pár lidí, co k tomu má sklony a určitě bych je v tom nepodpořil. Spíše jim to rozmlouvám. Nevím, Perlo, kolik si myslíš, že mi je, ale mohu Ti říci, že mi určitě není tolik, kolik myslíš. Nepsal jsem to jako oslavu sebepoškození apod., ale jsou to čistě mé myšlenky, které jsem měl jednoho, ne zrovna šťastného dne. Jistě, jsem ma*or, ale kdo v dnešní době není.
 
Victoria - 28. února 2012 06:19
vic2138.jpg
Luky musim rict, ze jako dilo to je super.

Perlo, nevim jak dlouho jsi na andoru, ale soudis lidi, ktere neznas, Luky urcite neoslavuje sebeposkozovani se. A kdybys o tom neco vedela, tak mlcis. Ona je nekdy fyzicka bolest lepsi nez ta psychicka. Ale to nemeni na tom nic ze Luky ukazal, ze ma talent.
 
Perla - 27. února 2012 23:56
images6094.jpg
Nemyslím si, že všichni hodnotili samotné psaní.
Slova se tam často opakují a přídavná jména nejsou ani kreativní ani originální.
Za 10tku to určitě nestálo.
A prostě, vadí mi, když se taková témata šíří a opěvují.
Zvlášť když tu jsou i děti, kteří nepochopí, že hodnotíte dílo.
Navíc, když to vidí všude kolem sebe, začnou to brát jako samozřejmost.
Ty viděj jenom: ,,Oni obdivujou krev a řezání, to musím dělat taky, pže chci bejt obdivovanej."
 
Drag Oncave - 27. února 2012 23:50
andorka2_06603.png
Perla - 27. února 2012 23:41
Nehodnotíme činy postav, ale dílo. Mělo by něco do sebe se toho držet... ;)
 
Perla - 27. února 2012 23:41
images6094.jpg
Já nevím, co je toto za hloupý moderní trend. Mladí lidé obdivují sebevrahy, co se vraždí z rádoby lásky. Když na mě někdo z vysoka se**, tak rozhodně nestojí za to, abych se já kvůli němu trápila, natož řezala. Omlouvám se za kritiku, ale rozhodně toto rozšiřování mezi mladejma nepodporuji. Zkuste si jezdit jako vedoucí na tábor a zažít tu beznaděj, když zjistíte, že se Vám tam 13ti-letá holka řeže ze strašně nešťastný lásky.
A nevysvětlíte ji to nijak, pže tenhle sajrajt se šíří všude po facebooku,
po netu a teď už i na Andoru.
Zkuste se jen vžít do role matky/otce kterému se podřezala jeho milovaná dceruška kůli nějakýmu kriploj feťáckýmu. Jestli vám to pořád příjde romantický a krásný, tak asi nebude něco v pořádku s vaším psychickým zdravím.
Řežou se jen zakomplexovaní lidé, kteří neznají svou skutečnou hodnotu.
Je to hnus!!
 
Enderson - 27. února 2012 21:26
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Hlupák ten kdo nepřišel... ne vrah! Ten ji ji zabil.... to je můj názor na myšlenku nevinné.

Je to skvělé, nádherné jen stěží se hledají slova v úžasu který to ve mě vyvolalo. Jen jeden nádech mi stačil k přečtení, jak se ke mě dostával smysl slov nádherně poskládaných v tak smutném příběhu... Klaním se Ti!
 
Lukas Griswold - 27. února 2012 20:49
bubu237.jpg
*Stydlivě se kývá ze strany na stranu* Díky :-)
 
Drag Oncave - 27. února 2012 20:03
andorka2_06603.png
*Tleská.*
 
LajDee - 27. února 2012 19:41
catwoman_by_darksummit4151.jpg
-.- Ó můj Bože!! Je to dokonalé... já prostě nemám slov
 
CHX - 27. února 2012 15:45
j yea!8519.jpg
:O Whow, nádhera. Dokonalé...
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.063385009765625 sekund

na začátek stránky