Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Básníkovo dilemaOblíbit

werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg

Autor: Enderson

Sekce: Báseň

Publikováno: 21. března 2012 18:54

Průměrné hodnocení: 5.2, hodnotilo 19 uživatelů [detaily]

 
No co dodat, jen to že to dám i na svůj web odkaz
 

Vemte si mne šelmy dravé,
Vy vzteklí a hladoví lvové.
Drásejte mne kruté šelmy,
tužte po mých slovech velmi.

Slyšte můj hlas, má slova,
drťte mé tělo zas a znova.
Chcete mne a já chci Vás,
chcete slyšet Vy můj hlas.

Tmu protne zář mých slov,
ta zář započne na mne lov.
Vy chcete víc a víc a víc,
Ode mne krom slov nedostanete nic.

Chcete toho moc!

A poslední z mých vět,
zase probudí Váš svět.
Už jste tu, smrt mne čeká,
Třísky z dveří a já...

 

Komentáře, názory, hodnocení

Aria96 - 23. dubna 2012 21:38
70690cb226a0d4da10a6de830a2779eb4560.jpg
Poslední Ocelot - 23. dubna 2012 20:27
+1 :D
 
Poslední Ocelot - 23. dubna 2012 20:27
reaper8809.gif
Achjo... nuda, dilema sem našel až v komentářích....
 
DTL - 22. dubna 2012 08:09
nif2820.jpg
Co se mě týče, tak básnička pěkná, inspirace kritikou taky. Kdyby tam nebyly ty proslovy o urážení (sorry, kámo, ale záměrně urážet kohokoliv jde proti duchu Andoru), bylo by to úplně v pohodě. :)

Představa, že touhle básní nějakého kritika "naštveš", je dost naivní. Jestli ti vadí, že někdo někomu strhá dílo... vrhni se do komentářů taky a napiš autorovi, co se ti na jeho dílku líbilo a případně ho povzbuď. Útočit na kritikův názor nemá smysl, maximálně můžeš opravit faktické chyby (např. výkřik "tohle se vůbec nerýmuje, tak to nemůže být báseň!"). V každém případě měj ovšem na paměti, že proti negativním komentářům je velmi jednoduchá obrana - nezveřejňovat text v andorské knihovně. Pokud se někdo rozhodne dílo zveřejnit, musí počítat s tím, že mu to lidi můžou strašně (a někdy hnusně) zdrbnout.

Závěr: urážecích básní piš klidně víc, v komentářích neurážej nikoho a pomoz mě a dalším přátelským kritikům vytvářet tvůrčí psací prostředí tím, že budeš díla hodnotit "mile". Tj. ne nutně chválit, ale pokud něco vytýkáš, tak bez urážek - a samozřejmě pochválit, co bylo v textu dobře. :)


PsychoP - 20. dubna 2012 01:54
"Typický preadolescentní projev rebelství proti společenskému konsensu"
- čéče Psychope, to zní jako vnější znaky toho, co jsi vyváděl minulá léta na Andoru :D
 
Poli-chan - 20. dubna 2012 23:22
bez nzvu8529.jpg
thomas Enderson - 20. dubna 2012 16:48
pro příště Vy, a děkuji :-). a náhodou, myslím že jsem to použil na Andoru (možná dokonce na internetu obecně) poprvé :-). Pokud narážíš na mou milovanou onanii, tak se už snažím krotit :-D
 
Annye - 20. dubna 2012 17:57
a5e07fcfa614b6cbcd410371aaef011f9972.jpg
Mám zvláštní pocit, že je v tom něco víc, ale holt .. kdo by nějaký takový pocit od člověka, co se ve všem šťourá nehledal, což?
Jinak, mě se tvoje dílo líbí ... dobře, sama nerada kritizuju, ale "Ode mne krom slov nedostanete nic." se mi zdá na moc dlouhé .. trošku to to narušilo ...
Ale což, líbí se mi, ale dávám 8 ... snad ti to bude stačit, rebele :P
 
Enderson - 20. dubna 2012 16:48
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
PsychoP - 20. dubna 2012 01:54
Děkuji.
Ali ibn Saladin - 20. dubna 2012 10:53
Není to poprvé co vidím komentář typu: "Nápis na záchodcích." A nikdy to neřekl nikdo jiný než Ty.

A celkově. Ne. nemam potřebu na sebe strhávat pozornost, nebyl v tom ani pokus o stržení pozornosti na sebe. Byl to prach prostý negativismus, přímí útok na zhoršující se kritiku, přímá urážka na kritiku. Ne na jedince.
 
seifi - 20. dubna 2012 12:34
9py99tx6758.png
Popravdě řečeno jsem zklamán. Název vypadal chytlavě a nabízel báseň s chytlavým tématem, nicméně to, co jsem spatřil, mi akorát o pár stupňů naklonilo hlavu do pro mne asi typické nechápavé polohy.
Moc se mi líbilo zhodnocení Alího ibn Saladina, se kterým souhlasím. Tohle mi navíc spíše připadá jako zubožený výkřik do tmy, vydaný jedincem, zoufale toužícím po kapce pozornosti, než kvalitní báseň. Můj názor zuřivě podporuje tvůj komentář, který mi vskutku dává pocit, že jsi celé tohle sepsal jen z jediného důvodu-touhy se zviditelnit a urvat si pro sebe byť jen sebemenší kousíček pozornosti.
 
Beredur - 20. dubna 2012 11:31
beredur9549.jpg
Zdravím

Z tvého "dílka" vyvěrá laciná provokace, aranžovanost naturalistického prvku tvého já, dětinské buřičství a nulová nepřejícnost ke kladům světa. Je to výraz nadhledového bohéma nebo sebelítostného štvance? Dilema snad Shakespearovské: být či nebýt? I být rytířským a ušlechtilým rebelem je opravdové umění.
Ponoukat a vábit lidi jen na SLOVA: to je sympatické dilema už samo o sobě. Je ale nepřirozené, že žádáš po světu jen jedinou odezvu. Jak naivní je být takovým vzpouzencem! Jsou existence, kteří netouží po slovech, kteří se modlí pro jiné probuzení světa! Zdánlivý finiš? To je jako lusknutí prsty, nevytváří ozvěnu.
Mohl bych psát dál, ale uzamknu to psychopovým: je v tom potenciál.
 
Poli-chan - 20. dubna 2012 10:53
bez nzvu8529.jpg
:-O
Znám a miluji několik arogantních umělců. Ale pýcha na podprůměr je hloupá :-). Tohle není provokace, to je nápis "Kája smrdí" na chlapeckých záchodcích :-)
 
James - 20. dubna 2012 02:09
zelda29141.jpg
PsychoP - 20. dubna 2012 01:54
+1
 
PsychoP - 20. dubna 2012 01:54
falling8927.jpg
Typický preadolescentní projev rebelství proti společenskému konsensu majícímu za cíl usměrnit vývoj kverulantního jedince k respektování snahy o objektivitu. Jako takový se vyznačuje snahou podtrhnout vlastní odtrženost od uniformity většiny, arogantním nezájmem o jakýkoukoliv snahu směřující k analýze díla a patetickou potřebu vytvořit dojem nadhledu nad situací. A jako takový selhává na své vlastní zjevnosti a průhlednosti.

Ale za tu snahu... A že to není až tak špatné, jak bych od podobných pokusů očekával... Máš potenciál, co něco méně pozérského?
 
Gari - 20. dubna 2012 00:48
andor ico3894.jpg
thomas Enderson - 19. dubna 2012 18:45
Dobrá. Pokud chceš na kritiky útočit, tak si posluž. Počínaje tímto dnem budu tvá díla v knihovně ignorovat. Nejen, že je nebudu hodnotit. Nebudu je ani číst. Tohoto nemám zapotřebí.
 
Enderson - 19. dubna 2012 20:48
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Aria96 - 19. dubna 2012 20:44
"pokud bys byl trošku skromější, možná bych s tebou o tom byla schopná polemizovat"

Protože já nechci nic
to vy chcete víc a víc a víc.

Zde v komentářích se držím stejné myšlenky a pocitů jako při psaní básně. A to je něco málo přes měsíc nazpět.
 
Aria96 - 19. dubna 2012 20:44
70690cb226a0d4da10a6de830a2779eb4560.jpg
thomas Enderson - 19. dubna 2012 20:38
A proč bych to jako měla dělat? ^^
 
Enderson - 19. dubna 2012 20:40
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Am - 19. dubna 2012 20:34
Beru desítku od člověka kterému to nebylo určené. Proč? Protože to není na něj a myslím že ty jsi pochopila pro koho to je- Tobě za tu desítku děkuji :D
 
Enderson - 19. dubna 2012 20:38
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Aria96 - 19. dubna 2012 20:21
Napiš mi do A-Pošty... pokud položíš správnou otázku něco ti povím. :D
 
Am - 19. dubna 2012 20:34
2u8yz6c511.jpg
Ja by som nato vedela povedať len to, že báseň ma ani trochu nepobúrila, ani sa ma nedotkla a to práve z toho dôvodu, že dané slová by som vedela venovať niektorých ľuďom. Je to trefné, dobre mierené a práve z toho dôvodu odo mňa 10... Aj keby si daný príspevok napísal skôr.
 
Aria96 - 19. dubna 2012 20:21
70690cb226a0d4da10a6de830a2779eb4560.jpg
thomas Enderson - 19. dubna 2012 20:18
Teď jsi mě pro změnu pobavil. Jak myslíš, dám ti tedy jedničku. A mimochodem, pokud bys byl trošku skromější, možná bych s tebou o tom byla schopná polemizovat. Takže, možná někdy příště, prozatím - sbohem.
 
Enderson - 19. dubna 2012 20:18
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Aria96 - 19. dubna 2012 20:11
Vysvětlím to jinak- měl jsem před sebou rozhodnutí. Naštvat je nebo ne? To je to dilema v názvu.
A teď jsem si v duchu radostně zvolal. Protože tohle je přesně to co jsem Chtěl! Ano chci aby jste mi sem psali, jinak bych to sem nedával. Ano chci aby jste mě hodnotili, jinak bych to sem nedával.
A myslím že hodnocení jedna, je přiměřené.
Děkuji Ti,
a klaním se. Ne tobě, sobě- za to že na druhý pokus jsem "popudil".
 
Aria96 - 19. dubna 2012 20:11
70690cb226a0d4da10a6de830a2779eb4560.jpg
thomas Enderson - 19. dubna 2012 18:45
Chtěla jsem ti napsat, že je to moc pěkná báseň, až na některé vypadávání z rytmů (ano, pro tvou informaci jsem si to četla nahlas, ale hned ten první rým... Nevím, ale dravé-lvové mi k sobě vážně nepasuje ^^'), a že jen tak dál. Nebo jsem to nechtěla komentovat vůbec a rovnou ti dát devítku. Ale tenhle tvůj komentář mě vážně dost popudil, takže...
Za prvé Gari má pravdu, skutečně - ani po tvé verzi vysvětlení - to dilema není. Možná nemám dostatečný cit, myšlenkové pochody přeorientované na básně nebo jsem prostě tupá, ale já nevidím ani necítím z tvé básně jakoukoli pochybnost, nebo chceš-li, dilema. Je to samozřejmě jen můj vlastní názor, ale já z té básně čtu určitou odevzdanost, možná i smíření... Nevím. Našla bych pro to celkem dost označení, ale "dilema" rozhodně ne.
Nechápu třetí a čtvrtý odstavec tvého komentáře. Každopádně mi připadá, jako bys byl snad naštvaný? A na co? Pokud jsi nechtěl, aby to lidi komentovali a vyjadřovali svůj upřímný názor, pak promiň, ale tos sem v tom případě vůbec neměl dávat.
Nemáš pravdu. Nebudu hodnotit dle tvého očekávání. Nebudu totiž hodnotit vůbec, protože kdybys tohle nenapsal, dala bych ti za devět. Takhle bych ti musela dát jedničku, a to se mi nechce, to mi zase přijde nespravedlivé. (nebo jestli ji chceš, klidně ti ji dám...) Mám za to, že tenhle můj komentář dost vystihuje můj názor i na báseň, i na tvůj komentář, který mě ani ne tak urazil, jako popudil.
 
Enderson - 19. dubna 2012 18:45
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Jednou mi jeden moudrý člověk řekl, že vždy jsou dvě možnosti. Je jedno pro kterou se rozhodnem- za každou z nich neseme určité následky. Po uvědomění si následků před vlastním činem, často nastává dilema. Co je správné? Co není správné? Co mě zabije? A Co mě zachrání?

Ano Mensatorisi, myslím že bych dokázal hodnotit svou báseň jako báseň někoho jiného. Ale tahle báseň je určena pro vás. Po pravdě hodnocení 8, 9 a 10 bych mohl, vzhledem k myšlence, brát jako urážku, nebo znak toho že jsem neschopný. Ano přiznám se- je to úderná urážka pro jakési kritiky. Ano urážím i sám sebe- to je účel toho.

Měl bych poděkovat za hodnocení, ale nedokážu děkovat za něco co jsem neočekával. Byl to jakýsi pokus o negativitu a nepovedlo se.

Doufám že tento post napoví a další případní kritici budou hodnotit dle mého očekávání, protože je to urazí.
 
Gari - 19. dubna 2012 17:20
andor ico3894.jpg
Já ti to s chutí okomentuju ^^

Pokud začnu prvním dojmem, nutno uznat, že narozdíl od většiny ostatních básní, co jsem tu zatím četla, tohle mě dokázalo oslovit. Báseň je úderná a má poměrně silné a jasné poselství.
Co mě ale hned po prvním přečtení praštilo do očí, je nekompatibilita nadpisu, což považuju za problém poměrně zásadní. Pane básníku, nadpis by měl vystihovat obsah díla. 'Básníkovo dilema' sice možná dobře zní, ale pokud ta báseň pražádné dilema neobsahuje, pak tam to slovo nemá co dělat.
(Jen pro úplnost: 'Dilema' označuje obtížnou volbu mezi dvěma vzájemně se vylučujícími možnostmi.)

Pokud mi na tom ještě něco vadí, je to pravděpodobně otázka osobních preferencí. Přišla mi trochu zvláštní pasáž 'Tmu protne zář mých slov, / ta zář započne na mne lov. ' ale to může každý vnímat jinak. Ještě významově mi přijde trochu podivný ten konec.
Hodně jsem přemýšlela o posledním řádku třetí sloky, protože tak brutální výpadek z rytmu mě štval, ale nakonec jsem dospěla k závěru, že se to tam hodí, jelikož to podtrhuje celkově provokativní vyznění básně.

Celkově velice povedené včetně grafické stránky. Do 10 tomu cosi chybí, ale byla by to velice solidní devítka. Já ti ale stejně dám 8, aby sis pamatoval, že i na názvu záleží. A ne málo.

S pozdravem
Gari
 
Dreamcatcher - 19. dubna 2012 16:30
sdf14708080.png
Vida, nějaký výtvor od tebe:) Znám tě jako kritika těchhle básní, takže by mě zajímalo, co by sis sám vytknul a zase naopak pochválil?
Docela se mi to líbilo, četlo se to skvěle, rýmy byly super a něco to v sobě mělo...
Dávám 8.8, takže 9. ;)
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.056627988815308 sekund

na začátek stránky