Zbraně a zbroj :)Oblíbit
| Publikováno: 25. března 2004 17:05Průměrné hodnocení: 7.6, hodnotilo 5 uživatelů [detaily] |
Zde je nastíněn nový systém zbraní a jejich atributů, který by měl fungovat ideálně na všech používaných systémech boje. Na papíře by použitelný nebyl, ale zde může fungovat dokonale... Posuďte sami.
Takže abych svou vizi trochu uvedl:
Vzhledem k faktu že tento server zachová pravidla v kompetencích PJ (jestli jsem to správně pochopil), je NUTNÉ hodnoty zbraní navrhnout velmi univerzálně.
Současně také zachovat realistický model a nabádat PJ k invenci a vlastním pokusům.
Systém který bych rád zavedl by vypadal zhruba takto:
Dýka:
útoky: sek : 20%;
bod : 30%;
kontakt : 10%;
vrh: 30%;
průměr: 20%;
obrana : +10%;
|útočnost sek : +10%;
Orientační cena:
Široký měč:
útoky:
sek : 50%;
bod : 45%;
kontakt : 40%;
vrh: 50%;
průměr: 45%;
obrana: +30%;
|útočnost sek : +20%;
|útočnost bod : +10%;
Válečný kyj:
sek/kontakt : 80%;
vrh : 70%;
bod : n/a;
průměr: 80%;
obrana : síla-30%;
|útočnost sek/kontakt : +40%;
Zdá se to příliš detailní, ale pokud chceme zpřístupnit VŠECHNY pravidla, míň atributů být nemůže... PJ ale musí mít možnost některé atributy i vypínat, proto bych před každou hodnotu dal checkbox (na vypnutí, či zapnutí) a za ní pole na změnu hodnoty.
Procenta se používají proto, aby mohl PJ zadat škálu, ve které se jeho systém pohybuje (napře 1-100; 1-10; 10-100... používá se spousta variant). Pokud by škálu nezadal, používala by se 1-10 což znamená že 100% je 10 atd. Hodnoty (v procentech) budou nastaveny aby na této škále odpovídaly běžným pravidlům Drd od Altaru. ( náhoda :) )
Pro jistotu jednotlivé položky popíšu detailněji:
- útoky => varinata útoku, kterou si před hodem kostkou nastaví hráč, nebo pj... možná oba (pro jistotu). Tím se určí jaké číslo platí pro propočet ÚČ.
- sek, bod => běžné varianty útoku...
- kontakt => údery naplocho, zbraněmi jako kyj, bič... drtivými zbraněmi. Ve většině pravidel také napadají rovnováhu, což bych také zaimplementoval. (pro maximální realističnost bych zavedl u u ostatních zbraní... i vykrytá rána obouručním mečem dokáže solidně pochroumat stabilitu).
- vrh => tento údaj bude i u zbraní u kterých by to člověk nečekal, protože z mých zkušeností vyplívá že stát se může cokoliv... i vrh obouručákem :) Důležité je pak zavézt postihy na sílu a u lehčích zbraní pak na obratnost. Střelné zbraně zatím neřeším, ty budou mít speciální systém, třebaže s tímto kompatibilní. (aby se v tom obyčejný PJ neztratil)
- průměr => hodnota využívaná pokud PJ neví jak hodnotit úder, nebo se neobtěžuje s nastavováním vlastních hodnot.
- obrana => bonus k obraně... u některých (zejména těžkých) zbraní hodně záleží na síle postavy, což je vidět na příkladu kyje.
- útočnost => pomocná vlastnost pro rozšířené systémy, počítající zranění odděleně od samotného zásahu. Musíme určit nějaký defaultní systém, pak budeme vědět, které hodnoty budou zapnuté už od počátku a které bude muset PJ zapínat manulálně. Kde chybí hodnota, tam je nula.
S pravidly to vidím tak, že základ bude neměnný a stálý (ten, který má většina systémů společný u něhož se zatím nepodařilo vymyslet lepší variantu), vzorce se budou dát zadávat manuálně a využívat proměnných jako síla, obratnost, ÚČ, OČ... atd.
Snad jsem to nastínil dostatečně jasně... pokud něco chybí, nebo je to moc nepochopitelné, napiště.... vysvětlíám ,opravím.
Není to kompletní, berte to jako malé seznámení s mojí vizí... především dejte vědět co si o tom myslíte.
Ještě bych chtěl dodat že ceny jsou dost relativní na samotném světu, nastavil bych nějaký orientační standart, ale nechal bych je otevřené pro editaci PJ v každém jednotlivém dobrodružství. Obchod v "hlavním městě" bych tak záměrně předražil, aby byli dobrodruzi nuceni jít do dobrodružství.
Skutečně vtipný je bug v současných cenách => Šavle stojí 2 stříbrné. Dvě šavle stojí zhruba 40 zlatých... tomu se samozřejmě musíme vyhnout. Některé ceny bych tak záměrně provázal a pokud by se editovala jedna, druhá by stoupla úměrně podle vzorce.
Komentáře, názory, hodnocení
|
| :D tak to jdu zatím zadrtit CS... musím trénovat, 4. AMD liga se chystá již tento podzim :) |
|
| :)))) ale hlavně že to tady pořád žije.
nějaký systém uděláme, ale asi až pro level 2. |
|
| N vidím, že Eskel taky mluví o něčem jiném :D |
|
| vlastně ani ne... vlastně časem to můžeme (a myslím že i chceme) zkusit - systém speciálně pro online hraní - ale zatím jde spíš o čísla. (která půjdou použít v drd)
Vše v tomto "článku" je jen orientační (hodnoty atd.) - šlo jen o tu myšlenku. S realitou to nic společného nemá. |
|
| To jsi klidně mohl rejpat :-) Se skutečnýma zbraněma jsem nešaškoval, vzhledem k tomu, že takové věci jako prorážení zbroje a způsobování zranění si stejně nemůžu vyzkoušet, přišlo mi to zbytečné.
Mluvím o tom ale z jiného důvodu - pokud se nepletu, tak chyte udělt oficiální soubojový systém pro Andor, ne? |
|
| Návrhy v článku nemají nic společného, s tím, o čem je tu řeč, to byl první Eskelův návrh, který není úplně to pravé ořechové, i když zas na druhé sraně to chápu. Své pochybnosti si strč někam, já jsem ti do ČPH taky nerejpal, nestrávil jsem hodiny šaškováním s maketami i se skutečnými chladnými zbraněmi proto, abych si z toho žádný poznatek neodnesl. |
|
| Pochybuju o tom, že se realističosti přiblížíte. Zejména pokud vidím návrhy tady v článku, to nemá s realitou nic společného. |
|
| Jistě dodáte: Ale záleří na tom, za jakých okolností. Já odpovím: na to vám seru! |
|
| Naše snaha není vyváženost, ale realističnost. Dovolil bych si upozornit, že jde o diametrální rozdíl. Holt obouruční meč je nebezpečnější než dýka. |
|
| Ano, taková je naše snaha... a snad se shodneme na tom, že to jde. Nečekej zázraky, ale rozhodně to bude lepší než když se podíváš na současná čísla v obchodě. |
|
| Hmmm, to chci vidět, jak uděláte čísla zbraní realističtější. Raději bych byl pro "vyváženější", aby nebyly některé zbraně hodně výhodné a jiné nevýhodné. |
|
| Asi tak... |
|
| pořádné = realističtější... |
|
| Eskele, co myslíš tím "pořádná čísla zbraní"? Jsi šermíř nebo odbroník na zbraně? |
|
| hh aby ne... |
|
| zajímavé... tohle je jediný starý článek kde to stále žije. :) |
|
| Možnst zadat vlastní rasu máš. "Jiná"... to docela stačí.. :) Nevím, co jsi myslel těmi životy u postavy... |
|
| ehh... klasické problémy. vlastní rasa - stále to řešíme. Je tu technický problém. Snad se povede něco vymyslet. systém - není třeba nová pravidla... chci jen udělat pořádná čísla zbraní, která dobře vyjádří poměr mezi nimi. (přizpůsobitelný více systémům)
slaanesh: bylo by ale zajímavé zkusit udělat pravidla speciální pro hraní online. Nic takového tady není. |
|
| Slaanesh - tím si nejsem tak jistý, když má nově vytvořená postava přidělený i počet životů. Ale až tak to nevadí, i když bych ocenil třeba možnost zadat vlastní rasu. |
|
| Tu není drd a je tu naprostá volnost, popravdě řečeno, pravidla bychom tvořili stejně jen tak pro zábavu... že, Eskeli ? |
|
| Pánové, jak vás tak čtu - pokud chcete prosadit vlastní pravidla, rqaději je vydejte tiskem. Hodnoty navrhované eskelem pro zbraně se mi vůbec nelíbí, nejsou i nic reálnější než bojový systém DrD, jen složitější. Raději bych uvítel, kdyby tu bylo méně DrD a více volnosti. |
|
| hh ne ty zbraně jsou pro DrD, ale je to přizpůsobitelné... důležité jsou základní údaje,... hh hodím to do tvorby.. :) |
|
| jistě že by mě to zajímalo... s tím systémem se musí pohnout a to pokud možno dobrým směrem. :) |
|
| mám jiné hodnoty u zbraní a rozšířenější tabulku... vše s ohledem na realističnost... zajímalo by tě to ? |
|
| předpokládám, že to druhé bude jednodušší, však méně originální... |
|
| hmmm snad by bylo nejdůležitější utvořit si názor na záklední koncepci, zda-li kvality postavy budou záležet na hráči (třeba jako Jedi .... ) či na pravidelch... (NWN ?) |
|
| jj dočkej času, ale počítám s tebou.. :) |
|
| To je správné... můžu pomoct s konceptem, mapdesignem a nějakou tou 3D grafikou. (pokud už konečně rozchodím ten MAX :P) Taky textury...
Napiš mi o tom pls něco. |
|
| Dám vědět, pomoc bude potřeba. Vzniká to jako takový nekomerční soukromý projekt. Dělají to vysokoškoláci z Brna (programátoři a grafici...). |
|
| To není špatný nápad - ale nebude nic těžšího než to prosadit. :(( Jinak děláš RPG hru? Já chci taky! :) |
|
| Snad to nebude těžké prosadit. Momentálně asi budu pracovat na tvorbě světa, příběhu i systému pro jednu PC RPG hru... byl by to dobrý nácvik... Pokud to dobře uděláme, mohlo by se to Amimu líbit. Btw, DrD je špatný systém na jakékoliv hraní, natož pak na onlajnové. Pokud vím, neexistuje nic jako systém namíru internetovému hraní. Chtěl bych zkusit takový vytvořit. |
|
| To co říkáš je přesně to o co usiluji a jsem rád že už jsme tři. (+marius) |
|
| :)))))))) no skvělé, konečně spojenec. Ale bude to těžké prosadit. Tak mě napadá, že pokud ale dopadne dobře vyjednávání s Altarem, možná drd bude stěžejní systém co se tady bude hrát. |
|
| Eskel... na téma konkrétní parametry zbraní je třeba přihlédnout již během tvorby soubojového systému, jak jsem sám již zjistil... :)) Jinak, s tímto přiřazováním konkrétních hodnot ti rád pomohu, už se tím zabývám dlouho (už jsem doma rozbil dost lustrů na to, aby se dalo říci, že jsem tomu obětoval čas I peníze ;))))) |
|
| Díky bohu, toto server na hraní DrD není a snad ani nebude. Osobně bych dal přednost serveru na hraní RPG. Vázat se na DrD jako krajně nekvalitní RPG mi přijde zbytečné a je pravdou, že se tu zatím nejvíce hraje právě BEZ pravidel. Nicméně, když už by nějaká pravidla být měla, tak URČI«E ne DrD. Využil bych přesně toho, o čem Eskel píše, a vytvořil pravidla, jejichž složitost pomůže lépe popsat realitu, ale nebude při tom navenek viditelná, protože složitosti odbudou vzorce a funkce naprogramované v PHP. Btw, ony parametry, jako síla, obratnost, odolnost... by mohly být zadávány automaticky... stačilo by je mít uvedené v deníku... |
|
| (vlastně Jerson, sorry) |
|
| Btw: Jesron: Ty už jsi asi dlouho nehrál v reálu co? |
|
| :))))))) vždy» o to mi jde... co nejméně vázat pravidly, a» si je každý Pj stanoví sám. A co se týká hráčů, ti budou vázaní jen proměnnými "jádra" o které se ale vůbec nebudou muset starat. Budou tak přirozené, jako gravitace. |
|
| Nezklouzávejme pořád do těch pravidel ... pravidla, pravidla, povidla, povidla povidla ... tak a» ! Buďme svobodní a zkusme se vázat co nejméně. Aspoň tady - na Andoru ! |
|
| :)))))))) pravidel DRD? A ty podle nich hraješ? A co třeba pravidel AD&D? pochop že každý hraje podle jiných, často svých pravidel. někdo dokonce podle žádných. A už vůbec nemluvím o právech, které můj systém elegantně řeší... |
|
| Eskele, množství soubojů je asi na každém PJ, já osobně moc nebojuju, ani to hráči nechtějí, a na Abarinu ještě méně. A pokud má tohle být server na hraní DrD, na což to zatím vypadá, tak by se měl potom držet pravidel DrD. |
|
| - Drd obecně je o soubojích celkem dost, alespoň mě skutečně baví... - To co jsem napsal je jen příklad... jen pro ukázku, jak to může vypadat. nějaký systém vymyslím až bude odsouhlaseno že to mám napsat. |
|
| To by mě taky docela zajímalo ... :) |
|
| Originální to možná je, ale podle mého názoru nejsou souboje při hjře na netu tak dležité, aby bylo nutné vytvářet pro ně tak složitý systém. Navíc konkrétní čísla jsou dosti zavádějící, z čeho jsi vycházel při jejich určování? |
|
| výhoda je ale v tom že člověk nic z tohoto neuvidí!!! Ty si jen určíš jaký typ útoku a výsledek se spočítá sám, podle příslušného vzorce... Vidím to jako jedinou cestu. (nemluvě o originalitě, kterou bych tady také rád vyděl. Invence může zaujmout a pokud bude spolehlivá tak vyřeší několik problémů najednou. - a jako že toto skutečně řeší, pokud se nad tím zamyslíš.) |
|
| Osobně bych boj po netu rozhodně nezesloži»oval, popisy bodů a seků mi přijdou vhodnější než detailní házení, už jen proto, že pokud se vychází z DrD, je samotný princip boje dost osekán. |
|
| Otázkou je jestli to mám napsat, nebo ne... já bych zavedl nějaké hlasování.
Jinak by ses divil kolik PJů si dokáže s pravidly pořádně pohrát a to včetně sebedetailnějších vzorců... a kupodivu to často i celkem funguje. Tu možnost bych jim rád ponechal. |
|
| Jinak co se týče toho článku, abych tady nemluvil o voze a vy o koze, tak jako taktéž správný zarputilec a vyznavač klasického DrD se všemi jeho jednoduchými pravidly a základy mi tento systém nelze moc pod kuži. Ale zase naproti tomu za ty léta na netu a za ty léta hraní DrD jsem pochopil, že jisté věci se musí změnit k obrazu hry. Tj. nepodléhám žádným desiluzím, něco se musí změnit tak, aby to vyhovovalo všem, všude a za jakýchkoli okolností. A hlavně aby ten systém byl co nejjednoduší. Co se týče posledního odstavce a s těmi cenami, měl bych připomínku. Člověk sice může na začátku nastavit defaultní parametry, to by bylo fajn, ale nevím, zda by se někomu chtělo počítat nějaké bůhvíjaké vzorce či přepočítávat na procenta. S tím zapojením do dobrodružství či náhlé změny ceny je to však v pořádku. To by hráče opravdu mohlo motivovat (teda v případě že by o tom někdo něco řekl, nebo napsal např. v hostinci) ...
No uvidíme ... (zatím zajímavá představa) |
|
| Jinak všimněte si jak můj text je odskočený, narozdíl od těch vašich, co jsou hned u ikonky. Další zajímavý postřeh ... asi to bude tím, že mám tak dlouhé jméno ... ehm ehm. |
|
| Pardon, ten bug je samozřejmě moje práce (ještě nenastala doba repairingu, tzn: controllingu, abych se dostal k tomu to perfektně všechno odlatit a vylepšit do detailu) nebojte však, ta doba jistojistě příjde brzy. |
|
| Jinak ten systém bude automatický, takže se nebojte jeho složitosti.. většinu z něho jako hráči vůbec neuvidíte, jen výsledky. A když vezmeš první číslo z toho procenta, dostaneš normální číslo použitelný ve starejch dobrejch drd pravidlech. Omlouvám se za omyl u té ceny... nakonec jsem to smazal a jedna položka mi tam zůstala... :/ |
|
| :))))))) to je zatraceně dobrá koupě. Na tom bys vydělal i kdybys to prodal do sběrných surovin... asi se začnu zabývat obchodem :P |
|
| Uf, přiznám se, že jako dlouholetému odchovanci klasických DrD pravidel pro zbraně, mi to po prvním přečtení není moc jasný :-(
BTW: ad bugy - mně se povedlo v obchodě koupit široký meč, s udávanou cenou 24 zlatých za 2 měďáky. Postava si nestěžovala, ale hráči to přijde trochu divný :-))) |