Andor.cz - Dračí doupě online

Dobrodružství

Poslední výprava

Příspěvků: 6


Hraje se Jednou týdně  Vypravěč Lornak je offlineLornak
 

DružinaObnovit družinu

 Postava MIKIRAN je offline, naposledy online byla 19. února 2017 10:17MIKIRAN
 Postava Wulfhart je offline, naposledy online byla 20. února 2017 22:09Wulfhart
 Postava Anrai je offline, naposledy online byla 20. února 2017 12:05Anrai
 Postava Bauragan -PPJ je offline, naposledy online byla 21. února 2017 0:16Bauragan -PPJ
 Postava Rubens je offline, naposledy online byla 20. února 2017 17:38Rubens
 Postava Lavias Gerogeon Fruester je offline, naposledy online byla 12. ledna 2017 19:46Lavias Gerogeon Fruester
 Postava Lee je offline, naposledy online byla 18. února 2017 17:57Lee
 Postava Antonia "Šedá myš" je offline, naposledy online byla 20. února 2017 14:36Antonia "Šedá myš"
 Postava Kaltar (PPJ) je offline, naposledy online byla 20. února 2017 23:03Kaltar (PPJ)
 Postava Violka je offline, naposledy online byla 03. února 2017 17:43Violka
 Postava Evyne Gotrok je offline, naposledy online byla 20. února 2017 21:39Evyne Gotrok
 Postava Jetraktorix je offline, naposledy online byla 10. února 2017 12:37Jetraktorix
 
Kaltar (PPJ) - 13. února 2017 20:27
ppj2545.jpg

Příspěvky
aneb, jak neumřít první den


"Tákže těm z vás, kteří se prokousali přes mého kolegu PPJe Bauragana a úspěšně zvládli sepsat své životopisy gratuluji a srdečně jim třesu pravicí....hah....co to kecám nic takového! Žádné kamarádíčkování, do pozoru chásko líná (nebo spíše do sedu k PC) a všichni hezky otevřít Word a dělat si poznámky! Ano správně tak je to dobře....hej hej i vy tam vzadu žádné ulejvání! Jestli v příštích minutách, hodinách, dnech nebo týdnech umřete, tak ne mou vinou! Rozuměno?....To jsem rád."
Tak, abych uklidnil vaše zmatení například toto je odstavec přímé řeči, která je jednou ze základních věcí, jež musíte bezpodminečně umět. Pokud tedy nechcete umřít strašnou a děsivou smrtí, kterou vám PJ uchystá za otřesný příspěvek. Jedná se tedy o probíhající rozhovory a přímo to, co postava někomu říká. (Snažte se nikdy nehrát za postavy jiných hráčů, nebo NPC postavy PJe, vždy pouze za tu svou, toto je jedno ze základních zlatých pravidel, které se netýká pouze přímé řeči.)
Přímou řeč označujeme nejlépe uvozovkami (") popřípadě hvězdičkami (*) a píšeme ji, do samostatného odstavce pro přehlednost viz můj příklad nahoře. Jak můžete vidět přímá řeč je ještě označena tučným písmem, které se skrývá pod písmenem B na vaší obrazovce v sekci pro psaní příspěvků. Pak již stačí psát samotný text mezi dvě zazávorkované B, které se vám objeví a máte vyhráno.

"Zatraceně z toho, jak na mě koukají mám pocit, že absolutně nechápou a nepobírají to, co jim tu říkám.....pfůůůh, co tak asi můžu dělat špatně. Možná jsem na ně začal moc zhurta. Že bych je vyděsil? Nebo jsou jen líní? No snad se to spraví s dalším výkladem."
Inu zde máte další krásný příklad a to jsou myšlenky, které označujeme kurzívou. Ta se skrývá na psací paletě hned vedle Béčka a je označená, jako I. Princip psaní myšlenek je pak již stejný, jako u přímé řeči. Ač na myšlenky většinou nikdo reagovat nemůže, stejně jsou dobrým rozvojem příběhu, který obohacuje hru a ukazuje nám, jak postava dokáže přemýšlet, co jí trápí ect.
I zde platí pravidlo viz výše, a definoval bych jej v tomto případě, jako nemyslet za jiné.

Nejlepší přednáška na světě!
Tady je pak už ukázka toho, jak psát nadpisy. Ty se dělají v začátcích pomocí U, tedy podtrženého písma opět na vaší paletě vedle písmene I. Je dobré označovat a psát nadpisy, pro přehlednost celkové situace vaší postavy, nevzniká pak zbytečný zmatek.

No a nyní k tomu zbytku, který tvoří většinu příspěvku a tou je popis toho, co vaše postava dělá, když to řekneme jednoduše. Tato část by měla zahrnovat největší procento vašeho příspěvku a měli byste si na něm dát záležet. Často platí, že čím lepší popis, tím spokojenější PJ. Samozřejmě nic se nemá přehánět a za několikastránkové atentáty vás PJ taky asi úplně nepochválí. Takže jak se říká všeho s mírou.

Věřím, že někteří z vás se budou chtít zeptat na barvičky.....to je ošemetná otázka, ale zodpovím jí rychle a jednoduše. Všeho moc škodí. Barvičky jsou samozřejmě občas vhodné, ěkné a přehledné ale nesmí jich být přehršle například Ahoj ja jsem.... určitě chápete, že takto to nejde.
Paletu barviček najede na stejném místě jako vše ostatní poddanou barvičkou.

Dále pak tu máme ještě zarovnání to je dobré hlavně na nadpisy zarovnání na střed. Věřím, že obrázek poznáte.

V neposlední řadě je tu vkládání odkazů, obrázků a spoilerů. Ty jsou vedle barviček, když najedete na jednotlivé ikonky, zobrazí se, co je co. I těchto věcí využívat s mírou, ale rozhodně jsou dobré a užitečné.

Závěrem pár zlatých pravidel:
- Nehrajte za jiné postavy, než za tu svou pokud vám neřekne PJ jinak.

- Snažte se psát příspěvky na 5 řádků a více (kratší příspěvky by měly být pouze výjimkou jinak se jedná většinou o odfláknuté příspěvky)

- Dodržujte rozlišení přímá řeč (tučně), myšlenky (kurzíva), nadpisy (podrtženě) a a zbývající popis (obyčejný text)

- Pokud si s něčím nebudete vědět rady zeptejte se PJe, PPJů, nebo jiných spoluhráčů pokud je to již zkušenější jeskyně. Skoro vždy vám rádi pomohou.

- V příspěvcích si nehrajte na neporazitelné a nesmrtelné, protože to zákonitě většinou vede k vašemu brzkému konci. Každý má svá slabá a silná místa.

- Barviček s mírou

- Snažte se s příspěvkem pohrát si a dovést ho k dokonalosti. Hezký příspěvek baví vás i ostatní a všichni dělají to samé ze stejného důvodu. Pro zábavu. Proč si tedy nedat tu práci a udělat něco pořádně, když to přináší radost nejen vám, ale i ostatním.


Tak závěrem doufám, že jste všichni pobrali, co nejvíce a že budete dle toho schopni psát příspěvky. Což se pozná v dalších dnech.

Jo ještě maličkost, abych nezapomněl. Na andoru jsou hráči, kteří píší ve třetí osobě "udělal to a to...." jako hráč i PJ si myslím, že pro hráče je lepší psát v první osobě "řekl jsem, udělal jsem.....", protože když píšete ve třetí osobě, je to takové neosobní, jako byste mluvili o někom jiném, což není ve skutečnosti pravda. Naučte se tedy situace prožívat a jednat tak, jako byste to byli opravdu vy ona postava.

To je zatím vše v příštích dnech pokud nebudou dotazy a pokud jsem na nic nezpomněl, tak se pokusím s Bauragem domluvit na tom, že vám tu hodíme nějaký ten úvodní příspěvek abychom viděli, jak se dokážete zapojit ;)

Váš PPJ Kaltar

 
Bauragan -PPJ - 05. února 2017 18:22
ppj2591.jpg

Životopisy

aneb deník postavy



Jakmile máte vybranou ikonku a jméno postavy, zbývá vám ještě vymyslet a napsat její životopis. Ten vysvětluje, kdo vaše postava je, a představuje ji. Životopisy obvykle píšete ve dvou situacích. Buď už máte vybranou jeskyni a snažíte se vyrobit postavu přímo pro ni, nebo vytváříte postavu, kterou byste chtěli hrát, a teprve poté pro ni hledáte místo v nějaké vhodné jeskyni. Zatímco první přístup je už sám o sobě na míru hře a můžete se řídit údaji ve verbíři jeskyně, ten druhý vyžaduje určité změny, na kterých se musíte domluvit s PJem jeskyně (často je nutné přizpůsobit reáliím světa jméno, někdy i rasu, prakticky vždy se ale mění historie postavy, třeba název města, kde se narodila).

Životopis vaší postavy si může číst jenom PJ nebo PPJ v jeskyni, kde je postava přihlášená. Ostatní hráči k němu nemají přístup a dělají si obrázek o postavě především podle její ikonky a toho, jak se chová ve hře.
Životopis postavy by měl obsahovat údaje jako je jméno, rasa, věk, fyzický a psychický popis postavy, její dosavadní historii a cíle, kterých chce dosáhnout. Každý z těchto bodů si žádá podrobněji probrat, takže se do toho pusťme.


Jméno & rasa

Už když postavu vytváříte, měli byste se zamyslet nad jejím jménem a rasou. Tyto dva atributy spolu velmi úzce souvisí. Každá z ras nebo případně národností má nějaká svá typická jména. Například trpaslík ve fantazy jeskyni se nejspíš nebude jmenovat James a soudní vyšetřovatel z 20. století by se jen těžko honosil jménem Zatha-nazgh-urfaal.
Většinou, když se hlásíte do nějaké určité jeskyně, tušíte už dopředu, jakou podobu bude mít svět, v němž se bude vaše postava pohybovat. Právě tomu byste měli výběr jména přizpůsobit především. Pokud jde ale o svět vytvořený daným PJem a vy netušíte, jaká jména se hodí, uděláte nejlépe, když se ho zeptáte po zprávě.


Věk

Věk určuje nejen, jak je postava stará, ale taky je spojen s jejími zkušenostmi a tím, jak bude vnímána svým okolím. Čtrnáctiletý holobrádek, i kdyby uměl čarovat, bude pro stráže na první pohled spíš terčem posměchu než důvěryhodným občanem. Naproti tomu šedovlasý mág si získá jejich respekt snadno, ale přeskočení plotu už pro něj nebude taková brnkačka jako kdysi. Pro začínajícího hráče je většinou lepší a jednodušší vybrat si věk, který je mu blízký. Ne každý totiž zvládne zahrát postavu s mnohonásobně většími životními zkušenostmi, než má on sám, a to je naprosto v pořádku.
Berte v potaz i rozdíly věku u ras: pokud máte rasu, která se dožívá 500 let, pak ve čtrnácti si bude vaše postava asi ještě cucat palec.


Povolání

Povolání vaší postavy určuje, čím se liší od obyčejného sedláka. V zásadě je to souhrn jejích zvláštních schopností, díky nimž patří mezi hlavní postavy příběhu. Andor vám nabídne seznam základních povolání i s jejich charakteristikami, z nichž si můžete zvolit to pravé ořechové. Výběr je přizpůsoben tomu, že Andor byl původně zamýšlený pro fantasy světy, takže pokud se hlásíte do jeskyně jiného žánru, jako je sci-fi nebo moderní detektivka, budete muset zvolit jiné povolání.


Schopnosti & dovednosti

Tento bod souvisí s předchozím a obvykle je to výčet dovedností, které vaše postava ovládá. Může jít o schopnosti povolání (např. pro zloděje by to bylo plížení, páčení zámků a šplhání), ale také o všeobecné dovednosti (např. čtení, plavání, jízda na koni nebo stříhání ovčí vlny). Platí ale, že vaše postava musela někde tyto schopnosti získat. Pokud chcete hrát pasáčka vepřů, který se právě vypravil do světa, asi nebude ještě umět šermovat mečem, protože se to neměl kde naučit. Buďte taky realističtí. Žádný člověk neumí všechno a ani vaše postavy by neměly být Ferda mravenec. Vybírejte proto rozumně a tak, aby schopnosti odpovídaly historii vaší postavy.


Vzhled

Tady popište, jak vaše postava vypadá. U základních údajů, jako je výška, váha, barva kůže/vlasů/očí stačí jen výčet. Měli byste ale dodat něco víc, čím svou postavu odlišíte. Středně vysokých kluků s hnědými vlasy a hnědýma očima můžou být desítky, ale ten váš může mít například orlí nos, pihy na tvářích, jizvu na ruce nebo může kulhat. A opět, pozor na to, aby vzhled postavy odpovídal ikonce!
Dál se sem řadí také to, jak se vaše postava obléká, jestli chodí hrdě a vzpřímeně nebo se lehce hrbí, jestli dupe jako slon nebo našlapuje jako myška apod.
Popis vzhledu postavy se často používá i do prvního herního příspěvku, v němž postavu vylíčíte tak, aby si ji dokázali představit i vaši spoluhráči.


Povaha

V této části začnete vdechovat své postavě život. Měli byste si představit, jak bude na ostatní působit, jak se bude chovat k přátelům a jak naopak k nepřátelům. Chcete se vžít do role udatného reka bez bázně a hany, který se bez mrknutí oka postaví i mnohačetné přesile a nebo spíše přemýšlivého a vychytralého zlodějíčka, který si umí spočítat, jak dosáhnout cíle bezpečnější cestou? Bude váš hrdina na první pohled vážný a záhadný jako Aragorn, nebo byste si radši střihli roli živelného a mazaného Jacka Sparrowa?
Na tyto a mnohé další otázky byste si při vytváření postavy měli odpovědět, protože v psaném dobrodružství jsou často tím nejdůležitějším, co si s sebou do hry ponesete. Není totiž až tolik podstatné, jestli se váš mág specializuje na vodní magii nebo jestli se váš trpaslík chlubí obouruční sekerou či kladivem. Mnohem podstatnější bude jejich chování v rámci družinky, způsob myšlení a jeho odlišnost od vystupování navenek. Má mít vaše postava temné tajemství z minulosti? A pokud ano, bude ho před ostatními žárlivě střežit a nebo jej poví prvnímu trochu důvěryhodnějšímu členu družiny, se kterým si sedne ke korbelu piva? A bude vůbec pivo pít? A když ano, tak kolik?
Samozřejmě, že nebudete do této části vypisovat úplně každý prvek chování, protože to ani není možné. Situací, do kterých se vaše postava může dostat, bude nepřeberné množství, a těžko si teď představíte, jak by se zachovala každé z nich. Pokud ovšem daná situace nastane, měli byste být schopni odpověď vaší postavy rychle nalézt. Skutečnou výhrou je v takovém případě to, že si po vaší reakci ostatní členové družinky řeknou: „To je typický *doplňte si jméno své postavy*!“ Pokud se vám tohle bude stávat pravidelně, podařilo se vám vytvořit unikátní a zapamatovatelnou postavu s osobitým charakterem. A přesně takové postavy touží mít většina pánů jeskyně ve svém dobrodružství.

Ve vzorových životopisech se budete moci podívat, jak k tomuto oddílu, který já osobně považuji za nejdůležitější, přistupují ostatní hráči. Sami určitě přijdete na to, jaké charaktery vám sedí nejvíce a najdete způsob, jak je okořenit a učinit zapamatovatelnými a zábavnými ke hře. Je zde ale ještě jeden zádrhel, ke kterému v mnoha začátečnických jeskyních dochází a často to vede k jejich brzkému konci. Mnoho nováčků má tendenci vytvářet povahu své první (a mnohdy i další) postavy téměř do puntíku podle sebe. To je pochopitelné a dá se tomu těžko vyhnout, ale většinou to není dobrý nápad. Jistě, vaše postava je vaše a bude se vám v noha ohledech podobat, stále byste si ale měli být vědomi toho, že je to jen figurka v příběhu, do jejíž situace se snažíte vžít. Ne vždy se jí budou dít jen dobré věci a přílišné ztotožňování se s ní může vést k vašemu smutku nebo zlobě, což je v mnoha případech úplně zbytečné. Hra má být především zábavná a je nesmysl trýznit se kvůli ní. Z toho a také dalších důvodů je dobré, abyste si dokázali držet alespoň symbolický odstup a nejednali za postavu jako za sebe samotného. Přidejte jí nějakou povahovou vlastnost, která vám není úplně vlastní, ale třeba jste si vždycky chtěli vyzkoušet, jaké by to bylo ji mít. A pokud vám náhodou nesedne, nevadí. Charakter se může vyvíjet a u příští postavy si zase vyzkoušíte něco jiného.
Skoro žádný PJ nebude nadšený, když se mu bude v příběhu pohybovat deset samotářských drsňáků. Tím neříkám, že vytvářet takovou postavu je špatné, sám jsem pro toto dobrodružství jednoho takového napsal, ale důležitá je různorodost. Téměř jistě uspějete s humorným charakterem, protože takových bývá obecně málo a jejich přítomnost v jeskyních dokáže pozvednout nadšení a zábavnost hry neuvěřitelným způsobem. Podobně zajímavé jsou hádavé charaktery, intrikáni, zlodějíčci, kteří rádi vyvádějí nejrůznější naschvály a pokud je dané dobrodružství postaveno na skupince dobrodruhů (jako právě tohle), měl by mezi nimi být i nějaký přirozený vůdčí typ.


Zvyky, záliby a nelibosti

Následující dvě části úzce souvisí s povahou a mají za cíl učinit vaši postavu ještě prokreslenější a zajímavější. Pokud jste si například zvolili, že budete hrát za věhlasného čaroděje, jistě by jeho obrázek skvěle doplnila dlouhá hůl, která podtrhne jeho úctyhodnost. Možná mu nepomáhá s čarováním samotným, ale protože si na ni váš mág zvykl, bude ji s sebou tahat úplně všude a nebude ochotný se jí pro nic na světě vzdát (podobně jako Indiana Jones svého klobouku). A vidíte, hned tu máte zvyk, který z průměrného čaroděje bez šťávy udělá skutečného hrdinu příběhu.
Se zálibami a nelibostmi je to podobné. Váš mág si čas od času rád přihne dobrého vína, ale pivo mu nedělá příliš dobře a zvedá se mu z něj žaludek. Jak rozdílný to bude obraz, když se do něj bude trpasličí spoludružiník pokoušet nalít svůj oblíbený zlatavý mok a jeho tvrdohlavost mu nedovolí připustit, že vašemu čaroději pivo skutečně nechutná? Pokud by se tahle část životopisů vynechala, zřejmě by dobrodruhové jen nudně posedávali u stolu a sborově popíjeli z korbelů. Takhle se zdánlivě všední seznamovací dýchánek může proměnit v zážitek, na kterou postavy dlouho nezapomenou. A vy také ne.


Strachy a obavy

„Proč zrovna za pavouky?! Proč ne třeba za motýly?“
Každý, kdo viděl nebo četl druhý díl Harryho Pottera, si asi vzpomene na památná slova jeho kamaráda Rona, když se měl vydat do lesa navštívit Aragoga. Strach z pavouků patří mezi nejčastější fobie (sám bych nejspíš pištěl úplně stejně) a jak vidíte, v příběhu se s ní dá užít spousta legrace. Proto patří obavy a strachy mezi přísady, které vdechují postavám život. Strach z hadů, z výšek, ze skřetů nebo z uzavřených prostor, to vše se dá použít a vězte, že přestože se mohou tyto vlastnosti na první pohled jevit jako slabiny, které vám otráví hru, v rukou zkušeného PJe se z nich mohou stát nástroje zábavnosti, které vás ještě více připoutají ke klávesnici.


Historie

Teď už máte postavu v podstatě hotovou. Vštípili jste jí vzhledové i povahové rysy, kterými se odlišuje od ostatních. Dodružuje několik zvyků, má své záliby a taky obavy, před kterými prchá, nebo se s nimi snaží bojovat. Ale tohle vše nevzniklo jen tak. Váš rytíř, hraničář či mág musel od někud přijít. Někde se narodil, měl matku a otce, i když je nikdy nemusel poznat, a třeba i nějakého toho bratra nebo sestru. Pak někde musel vyrůstat a je otázka, jestli na své dětství vzpomíná spíše s láskou nebo s odporem, rozhodně byste to ale měli vědět vy a právě do této části to i napsat.
A co vlastně rozhodlo o tom, že se vaše postava rozhodla věnovat svému povolání? Bylo za tím nadání nebo spíše souhra šťastných/nešťastných okolností? A pokud umí plavat a většinu svého života prožila v poušti, kde se téhle dovednosti vlastně naučila?
Věcí, které můžete napsat do historie, je skutečně mnoho. Většinou ale nebývá tolik rozhodující kvantita, jako spíše kvalita. Důležité je se zaměřit především na vysvětlení základních charakteristik, které jste své postavě vtiskli. Pokud jste se například rozhodli, že váš mág bude bručoun, tady máte možnost vysvětlit, co v jeho minulosti to způsobilo. Dále je taky podstatné, odkud vaše postava pochází. Pokud je z vyšší společnosti, je docela pravděpodobné, že bude mít nějaké šlechtické manýry, které se může snažit rozvíjet či naopak potlačovat. Synek chudého rolníka bude zase s velkou pravděpodobností rozumět mnohem lépe sázení a sklízení brambor než politice a písmu.
Je na vás, zda budete první vymýšlet historii a té přizpůsobovat povahu a dovednosti vaší postavy, nebo to uděláte naopak. Důležité ale je, aby všechny tyto části tvořily jeden fungující celek. Pro inspiraci se určitě zajděte podívat ke stolu Životopisy v hostinci.


Cíl a motivace

Máte téměř hotovo. Teď nastává bod, ve kterém si musíte zkontrolovat, jestli vše zapadá do sebe a vaše postava je připravena ke hře v jeskyni, kterou jste pro ni vybrali. A jak to poznáte? Znovu si přečtěte celý životopis a zkuste se do ní vžít. Pokud vše funguje a postava vám sedí, neměl by to být velký problém. Když se teď podíváte na svět, do kterého ji vypouštíte, jejíma očima, mělo by vám vyvstat na mysli, co se v něm vlastně bude pokoušet dělat. Jaký bude její hlavní cíl? Čeho se bude snažit dosáhnout. Ach ano, v této jeskyni by to měla být konečná porážka draků, ta je tak nějak jasná, ale co bude váš mág dělat do té doby? Hledá snad lásku, kterou by uchvacoval svou magií? Nebo svůj volný čas obětuje hlubšímu zkoumání magie a vytváření nových kouzel? Hledá věrného přítele nebo svých spoludružiníků hodlá spíše využít ke svým osobním cílům. A co takovým cílem může být? Žeby převzetí moci do vlastních rukou? Nebo vykradení trezoru v sídle nenáviděného kolegy ze studií, který nehorázně zbohatl na obchodu s otroky? To už je na vás, pro co se rozhodnete. Měli byste ale pamatovat na to, že právě cíle a motivace jsou tím, za čím by vaše postava měla v příběhu skutečně směřovat. I pánové jeskyně se podle nich orientují a rozhodují a často se budou snažit vaší postavě trochu pomoci tím, že ji navedou správným směrem. Nepodceňujte proto tuhle část životopisu, protože mnohdy rozhoduje o tom, jestli vás bude hra v dobrodružství nudit a nebo naopak bavit.


Vybavení

Tady hodně závisí na pojetí daného dobrodružství. Většinou stačí v několika bodech popsat, co u sebe vaše postava má, aby v případě jejího zajetí bylo jasné, co jí vlastně kdo sebral a aby se naopak nepokoušela použít předmět, o kterém neměl pán jeskyně ani ponětí. Tuto část životopisu silně doporučuji podrobně řešit až s pánem jeskyně daného dobrodružství, který vám jistě poradí, zda máte vypisovat každou drobnost a nebo vám bude stačit napsat do seznamu pouze: oblečení, torna, čutora na vodu, luk, šípy, krátký meč, jídlo na týden, a máte vystaráno.


Závěrem

Tak a je to všechno. Teď už jen několik slov a rad na závěr. Především není pravda, že se vždy musíte do puntíku řídit rozdělením životopisu, které jsem zvolil zde. Velice jej však doporučuji a v této konkrétní jeskyni ho od vás budu vyžadovat (čistě pro přehlednost a abyste si to vyzkoušeli). Mnoho dalších možností a příkladů můžete nalézt v hostinci ve stole Životopisy, kam se určitě podívejte už kvůli inspiraci a ověření si, že to děláte správně.
Také se mi nebojte napsat do herní pošty, pokud si nebudete jistí, jak si počít s nějakou částí. Pokusím se vám poradit, jak jen budu moci, ale věřím, že většinu podle návodu a příkladů zvládnete sami.

Životopisy najdete v sekci „Moje postavy“ v levém menu, když si rozkliknete konkrétní postavu. Zde už je připraveno okno pro vložení vašeho životopisu. Důrazně vám doporučuji sepsat si ho ale dopředu v nějakém textovém editoru na počítači, aby se vám celý text nesmazal, když omylem zavřete prohlížeč nebo vás po delší neaktivitě andor sám odhlásí.

Takže mnoho štěstí a prozatím vám na první verzi vašeho životopisu dávám týden času (tedy do neděle 12. 2. včetně). Budu se těšit, až si je pročtu!


 
Průvodce - 28. ledna 2017 16:51
dl32646.jpg

Ikonky


Ikonky jsou absolutně nejdůležitější věc pro vaše spoluhráče. Vaši postavu si vždy budou představovat tak, jak vypadá na ikonce. Je úplně jedno, že v životopise tisíckrát zmiňujete, že má vaše postava černé vlasy, pokud je na ikonce blond, v očích vašich spoluhráčů (a povětšinou i PJe) je prostě blonďák. Proto vřele doporučuji najít si nějakou hezkou ikonku a teprve potom podle ní vytvářet vzhled. Ne naopak, protože poté se těžko hledá takový obrázek, který by přesně odpovídal popsanému vzhledu.

Zatímco běžné uživatelské ikonky jsou omezeny velikostně v poměru 1:3 a neuděláte si žádnou nudli, hráčské postavy mohou být dlouhé jak jen chcete. Já osobně jsem zastánce dlouhých ikonek, protože mi prostě přijdou lepší, ale nikomu to nenutím. Na Andoru naleznete také zaryté odpůrce této módy.

Přestože poměr u ikonky postavy je neomezený, moc to nepřehánějte. Pokud bude vaše ikonka delší než příspěvek, který napíšete, PJ vám nejspíš utrhne uši a přinutí vás ikonku změnit. Velikost ikonky je omezená pouze velikostí a to 50kb.

Jako ikonko může posloužit jakýkoliv obrázek, který kdekoliv najdete. Někteří PJové chtějí výhradně fotky, jiní zase vyžadují anime, další jsou na anime přímo hákliví. Pokud si do verbířů přímo nenapíší, co chtějí za ikonku, berte to tak, že je jim to jedno. Já vyhledávám obrázky většinou na googlu, zatím mě nezklamal. Ale jsou jsou tu samozřejmě i jiné servery, kde můžete najít ikonku, kterou hledáte jako třeba devianart, pinterest a mnoho dalších.

Největší kouzlo je ale v ořezu ikonky. Doporučuji vám na to pixlr, je to jednoduchý online editor a ovládat ho zvládne opravdu každý. Pokud máte photoshop a umíte s ním, taky dobře.

Jakmile máte obrázek, prostě jej seřízněte tak, jak chcete, aby vypadala vaše ikonka. Dlouhá či krátká... Důležité obvykle je, aby byl vidět obličej. Některým PJům to stačí, ale já mám radši, když je vidět z postavy větší část. Část trupu, ruka s mečem třeba, štít... Pouze obličej je pro mě příliš obyčejný.


2. Úkol


Nahrajte své postavě nějakou hezkou ikonku podle které později společně vytvoříme životopisy, tak na to pamatujte.
 
Průvodce - 18. ledna 2017 19:16
dl32646.jpg

Vítejte ve výukové jeskyni



Cílem téhle jeskyně je naučit vás, nováčky, jak se orientovat na Andoru, ukázat vám, kde najdete potřebné informace, jak si založit postavu a to nejdůležitější... Jak hrát!

Ovšem pěkně po pořádku. Ze všeho nejdříve bych vás všechny moc rád uvítal v první výukové jeskyni v roce 2017, popřál -i když trochu opožděně- vše nejlepší do nového roku a na závěr řekl jen: "Vítejte na Andoru."

Ale teď pojďte k tomu, proč jsme všichni tady.

V následujících několika týdnech společně strávíme v této jeskyni, a proto by bylo vhodné určit si pár pravidel, u kterých bych byl moc rád, kdybychom je všichni dodržovali. Možná budou poněkud přísnější než v normální jeskyni, ale dělám to proto, aby jste nebyli překvapení až po vás nějaký PJ (PJ = Pán Jeskyně/Vypravěč) bude chtít některá z nich s tím, že je to samozřejmost.

1) PJ a PPJ mají vždy pravdu!
2) Pokud budete plánovat neaktivitu, ohlaste to mě nebo některému z PPJ do HERNÍ pošty.
(PPJ = Pomocný Pán Jeskyně/Pomocný vypravěč)
3) PPJ je mnou pověřená osoba, jejíž slova mají stejnou váhou jako ty moje.
4) Podmínkou k tomu, aby jste mohli hrát je splnění většiny úkolů, které v průběhu jeskyně budete dostávat.
5) Při delší neaktivitě bez omluvy budete bez milosti vyhozeni.
6) Užijte si hraní a Vítejte na Andoru!


Toliko k pravidlům. Věřím, že s nimi nebudete mít problém, protože je to jen jakési vytyčení mantinelů a teď už konečně pojďme k samotné náplni jeskyně.


Něco málo o zemi andorské


Psal se rok 2003 když se skupinka šlechticů vzbouřila proti krutovládě svého někdejšího "vůdce" a odešly z jeho služeb. Cestovali mnoho dní a nocí až jednoho krásného deštivého rána zavítali do zdejších končin. Začali tady budovat novou říši, která měla být podle jejich představ plná krvelačných draků, mírumilovných Pánů lesa (Entů), svůdných dryád a hlavně dobrodruhů. Po mnoho dlouhých chvil strávených nad papírováním se jim podařilo zbudovat zdejší panství do dnešní podoby. Postupně sem přicházeli nové a nové bytosti, které žíznili po krvi nebo jen chtěli zažít to úžasné dobrodružství tolik opěvované v písních a baladách. A právě jednou z těch skupinek, které k nám zavítali jste právě Vy přátelé.

A teď pokud mi dovolíte bych Vám rád ukázal nějaká důležitá místa aby jste se neztratili. Začneme tedy ze severu. Zde je prosím lišta, která Vám ukáže kolik bytostí se potlouká po okolí, zda jsou mezi nimi nějací Vaši přátelé a také máte možnost zjistit jaká dobrodružství se právě chystají k dobrodružné výpravě. Pokud máte nějaký dotaz můžete se kdykoliv obrátit na někoho, kdo Vám mile rád poradí a lišta jej ukazuje pod pravým a posledním políčkem Online Pomoc. Dále nalevo je rozcestník, který Vás pošle do důležitých míst zdejší krajiny. Pokud se vydáte směrem který ukazuje Akce dojdete k tabuli, na které je napsáno kde a kdy se bude konat další sraz hrdinů všeho druhu. Doufám, že cestu za Dobrodružstvím do Hospody nebo do Knihovny vysvětlovat nemusím a tak se tedy přesuneme až k cestě, která Vás dovede k Družinám. Tam se setkáte s dobrodruhy z Vašeho okolí, kteří se chtějí sejít a zahrát si nějaké ty hry u sebe doma a bez jakýchkoli přístrojů. Pergamen vysvětlovat též nebudu a proto upozorním až na Kroniky zde si můžete přečíst zapsaná některá dobrodružství (nad 200 příspěvků), která již byla skončena a jejich dobrodruhové se dostaly zdárně ke konci (Ovšem ne všichni). To by z této sekce mělo být všechno pojďme tedy o kousek dál.

U této tabule (Verbíři) se můžete nechat naverbovat do dobrodružství. Tuto tabuli má každý z Vás jinou a proto ji přeskočím (Moje postavy). No a Mapy se dnes již moc nevyužívají a proto je tato tabule tak schátralá.

V poslední řadě tu mám něco pro Vás mladé a nezkušené. Zde se můžete přihlásit do jednoduchého dobrodružství, které povede nějaký zkušený dobrodruh. Doporučuji Vám, aby jste si přečetli následující tři tabule a největší důraz dávejte na tabuli druhou a to jsou Pravidla.

Tímto bych naši vyhlídkou jízdu ukončil a poprosil Vás, aby jste dali koně do patřičných boxů. Máte-li nějaké dotazy ptejte se a nebo se podívejte buďto na poslední (Časté dotazy) nebo na třetí tabuli od konce (Nápověda).

1.Úkol

Do HERNÍ pošty mi zašlete stručné shrnutí tohoto příspěvku.
 
Průvodce - 12. ledna 2017 10:03
dl32646.jpg

Poslední výprava

Výukové dobrodružství


Dobrodruh si lokne zrzavého moku a otočí se na své publikum.

„Povím vám jeden příběh, který mi vyprávěla moje babička, když jsem stejně malý jako jste teď vy… Muž se lehce zamračil, podíval se do tváří malých posluchačů a začal vyprávět:

Po celé zemi kolují příběhy o strašných dobách, kdy světu vládli draci. Krutí a všemi nenávidění vládci. Nezáleželo na tom, jestli jste urozené krve, chudý vesničan nebo bohatý kupec. Ani rasa nic neznamenala. Všichni bez výjimky byli otroci mohutných a oheň chrlících ještěrů. Všichni museli dělat, co se jim řeklo a jakákoliv iniciativa a samostatnost byly tvrdě trestány. Tresty nebyly nikterak příjemné. I za ten nejmenší prohřešek nebo pouhé znelíbení se vyšší moci jste byli krutě mučeni a vaše duše pak musela sloužit jako ochránce dračích mohyl a chrámů.

Existovaly pouze dvě skupiny lidí, kteří měli jakousi podobu svobody. Jedni z nich byli dračí kněží – lidi bezmyšlenkovitě oddaní drakům. Byli to jejich nejbližší služebníci, generálové, proroci, a hlavně jejich prodloužená ruka. Takže pokud se někdo znelíbil dračímu knězi, čekal ho stejný trest jako kdyby se znelíbil jeho pánu.

Druhá skupina byli odpadlíci, utečenci, rebelové, mrzká chátra, špína. Každý je nazýval jinak, ale všichni mysleli ty samé. Byli to tvorové všeho druhu, kteří měli dost odvahy na to, postavit se drakům a bojovat s nimi.

Z počátku byly jejich počty malé, a tak podnikali pouze nepatrné výpady na dračí impérium, avšak časem se jejich řady rozšiřovaly a rebelové tak byli schopni provádět operace s mnohem větším rozsahem.

Boje mezi rebely a draky trvaly mnoho staletí a braly čím dál více životů na obou stranách. Draků bylo mnoho a rebelům docházely prostředky na to, aby mohli vést boje. Jejich naděje na vítězství pohasínala a výsledek Dračí války byl téměř jistý.

Říká se, že v poslední bitvě se objevil i nestarší a nejmocnější drak, který na vše dohlížel. Bitva byla nekonečná. Ať se Rebelové snažili sebevíc, tak nebyli schopni dostat se za linii nepřítele a drakům zase dělalo problém zabít spojenecká vojska rebelů.

Draci byli rozhodnuti tuto situaci udržet a počkat si než, všechna potrava, jak říkali svým otrokům a vůbec všem, kdo nebyli draky, vyhladoví a potom je prostě všechny jenom spálí a sní.

Rebelové věděli, že čas je taktéž jejich nepřítel a musejí proto jednat co nejrychleji, a proto se malá skupinka rebelů rozhodla, že se vplíží do hnízda toho prastarého draka a zabijí ho.

Skupinka se skládala z mladých a horlivých rebelů…





JeskyněVerbíři
 
Průvodce - 12. ledna 2017 09:52
dl32646.jpg
Výukové dobrodružství pro nováčky, kde se naučíme, jak se orientovat na Andoru, jak tvořit postavu a hlavně jak správně hrát.
 
 
1
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2017 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.046717882156372 sekund

na začátek stránky