Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Pohřební lodě královskéOblíbit

ikonagamma1684.jpg

Autor: Bard

Sekce: Báseň

Publikováno: 25. listopadu 2007 17:38

Průměrné hodnocení: 8.1, hodnotilo 8 uživatelů [detaily]

 
...
 


Seděl sám na posledním chladném schodě,
přivřená víčka, stařecká ruka na poháru,
v něm víno barvy očí sovy.
Za těmi víčky planoucí dvě krásné lodě,
pohřební lodě královské, ten symbol zmaru.
Lze vyjevit tu vizi slovy?

Má říci pravdu temnou prchlivému králi,
když předem ví a zná té pravdy cenu?
Kdo jiný měl by, nežli on?
Stižený prokletím, jež neznalí by darem zvali,
dnes řekne všechno mu, už kvůli svému jménu,
ač pohřebních trub slyší tón.

Nebo snad právě pro něj, pro jejich táhlý sytý hlas,
až přijde, on řekne mu, co ví a zná
a přijme jeho hněv.
Už viděl mnoho, příliš mnoho, teď je čas.
Znamení bylo jasné, sudba dnes víc než výrazná,
už chladne v žilách krev.

V samotě vždy žil, však dnes sám je víc než kdy dřív byl,
ač čistý je, spíš prázdno v srdci má než mír.
Trpce se pousmál.
Pak pohár zdvihl k očím, zkaleným vínem uvnitř zakroužil.
Planoucí lodě z hladiny hladový stáhl ke dnu vír,
když číši dopil, přišel král.

On k němu vzhlédl a pak vyprávěl. O lodích, o ohni, o krvi vládců.
Král rozesmál se, pak však zbrunátněl: "Lžeš, věštče, tohle nestrpím!
S králem se mluví uctivě.
Dnes zemřeš ty, jak zasloužíš, pomalou smrtí zrádců."
Tak klidně, jak klidně mohl snad jen on, mu odvětil: "Já vím.
Ty lodě, bratře, byly dvě."

 

Komentáře, názory, hodnocení

Eithné - 13. prosince 2007 22:02
dub2857.jpg
Sargo - 13.Prosince 2007 11:43
Chybí ti čárka před a! :-P
(Pro jistotu mačka Prt Scr, kdyby někdo chtěl něco popřít :-P)
 
Sargo - 13. prosince 2007 11:43
wel1d5kk1aaa19357.jpg
*mačká pro jistotu "Prt Scr", kdyby chtěl někdo něco popřít a nad spamem jen velkodušně mávne rukou, jsouce za dobráka* :-P
 
Marigold - 12. prosince 2007 20:27
images7884.jpg
Bard - 12.Prosince 2007 13:47
čert ví, je to v plánu, ale třeba řícui, že na některé mé avizované básně se čekalo třeba i půl roku:))
dokud se mi to nebude opravdu zamlouvat do oběhu nepůjdou;)))
 
Eithné - 12. prosince 2007 15:58
dub2857.jpg
SASAN_KING - 12.Prosince 2007 15:10
V tom případě se těma fotkama zadav :-P
 
SASAN_KING - 12. prosince 2007 15:10
ikonka654607.jpg
Eithné - 12.Prosince 2007 10:55
Ano, Severní Irsko, město Lisburn (cca 10Km od Belfastu .), odlet 11.1.2008, přes týden pobyt ve městě a o víkendech v přírodě... Takový je plán .)
Fotky samozřejmně budou, snad bude i web, takže je budu házet tam a jestli ti pošlu odkaz ještě nevím, to bys musela vystoupit z Bardova FUNclubu a naopak ho veřejně hanit atp... :)
 
Eithné - 12. prosince 2007 14:06
dub2857.jpg
Bard - 12.Prosince 2007 13:47
Já doufám, že ne ;o)


delph - 12.Prosince 2007 13:32
Možná protože to dokazoval na kočce zavřené v krabici ;o)
 
Bard - 12. prosince 2007 13:47
ikonagamma1684.jpg
Eithné - 12.Prosince 2007 10:55
Dá se na tohle reagovat, aniž bych se zamotal ve vlastních tezích (natož v těch tvých)? :-)))

Marigold - 12.Prosince 2007 13:44
Já teď naposlouchávám nové Gamma Ray a Helloween, abych byl v pátek na koncertě v obraze. Nebo pod obraz? :-)) Hmmm, to asi ne, jsem přecijen řidič.
Takže až po novém roce? Aspoň je na co se těšit. ;-)
 
Marigold - 12. prosince 2007 13:44
images7884.jpg
Bard - 12.Prosince 2007 07:07
jojo, já až tak po novém roce, nápady jsou ted v šuplíku a zrají.. chce to ještě tak dva tři večery s flaškou v ruce a nějakým dobrým metálkem a uvidíme co z toho bude;)))
 
delph - 12. prosince 2007 13:32
untitled-39996.jpg
nech si tu schrödigerovskou kočku na doma :) už si ani nevzpomínám proč to nazval kočka...
 
Eithné - 12. prosince 2007 10:55
dub2857.jpg
SASAN_KING - 12.Prosince 2007 10:23
No a? Já si zase ten list vlastnoručně obarvila ve Photoshopu :-P
Irsko? Do měst nebo za přírodou? Budou nějaké fotky? Hoď je na net a dej mi pak odkaz O:o) A na jak dlouho?


Bard - 12.Prosince 2007 10:28
Ach ta skromnost hodná jen velikých umělců! Padám před tebou na kolena, ó génie! (Ovšem! Pouze za předpokladu, že dopadnu kolenama na polštář, abych si je neotloukla, a za předpokladu, že za to něco dostanu. Ke všemu jen virtuálně a vpodstatě to je i popřitelné, neboť ten příspěvek můžu kdykoliv smazat. A pak už to je skoro schrödingerovské dilema - byl tu ten příspěvek, nebo nebyl? Když ho tu nikdo neuvidí, nemůže to říct jistě. A tedy! lze vlastně říct, že tady zároveň byl i nebyl a nelze mě z ničeho usvědčit.)
 
SASAN_KING - 12. prosince 2007 10:39
ikonka654607.jpg
Bard - 12.Prosince 2007 10:28
Ne, dovolenou mám až od pátku, zítra jdu ještě do práce, vrátit nářadí, montérky atp. :)
Z Irska samozřejmně nějaké ty "obšťsatňovací" komentáře zašlu neboj :)
 
Bard - 12. prosince 2007 10:28
ikonagamma1684.jpg
SASAN_KING - 12.Prosince 2007 08:54
Ty už odteď vybíráš dovču než poletíš? Pěkně bych tě nechal až do Silvestra nadělávat hodiny, který jsi v práci strávil na netu.
A budeš nás svými komentáři obšťastňovat i z Irska? :-P

Toho geniálního básníka raději komentovat nebudu... .)
 
SASAN_KING - 12. prosince 2007 10:23
ikonka654607.jpg
Eithné - 12.Prosince 2007 09:46
Nikde necestuji, jsem v práci! :)

Na smajlíka mi nešahej! Já jsem ho alespoň vlastnoručně stvořil v malování! Mít na ikonce obarvený list, nebo co to vlastně je, tak mlčím a šoupu nohama... :)
Toho genitálního básníka raději komentovat nebudu... .)
 
Eithné - 12. prosince 2007 09:46
dub2857.jpg
SASAN_KING - 12.Prosince 2007 08:54
Že bys byl na šibenici? Kde cestuješ? :-P

Až z tebe bude tak geniální básník jako je Bard (:-D), pak se možná něčeho podobného dočkáš i ty. Ale možná taky ne - jak má někdo uctívat někoho, kdo má na ikonce jednookého smajlíka? Jó, to takové dvojbarevné abstraktno - to je jiná!
 
SASAN_KING - 12. prosince 2007 08:54
ikonka654607.jpg
psychop - 09.Prosince 2007 10:10
Eithné - 11.Prosince 2007 14:06
Sargo - 11.Prosince 2007 20:53
Marigold - 11.Prosince 2007 21:40
Dark Gauldoth - 11.Prosince 2007 23:32

Tedy musím říct, že jsem vyloženě zhnusen tím, jakým směrem se vyvíjí tato diskuze!!!

Na protest proti zdejšímu podlejzání, nebojím se říci dokonce vrcholnému řiťoalpinismu, slibuji, že z místa, odkud teď píšu nenapíšu od zítřka na Andor již ani řádku!
A máte to! Neplačte, sami jste si to zavinili!!!
HOWG!
 
Bard - 12. prosince 2007 07:07
ikonagamma1684.jpg
Dark Gauldoth - 11.Prosince 2007 23:32
:-))) Super. :-))

Marigold - 11.Prosince 2007 21:40
Pak se tedy nebojím a dám všanc své jméno ve velmi ošemetném tématu nočního tvorstva. :-)) A těším se na dílo tvé. ;-)
Právě to posílám ke schválení.
 
Dark Gauldy - 11. prosince 2007 23:32
borricmini5162.jpg
Aktuální stav mé recitace:
Už umím první sloku nazpaměť!
"Seděl sám na posledním chladném schodě,
přivřená víčka, stařecká ruka na poháru,
v něm víno barvy očí sovy.
Za těmi víšky, planoucí dvě krásné lodě,
pohřební lodě královské, ten symbol zmaru.
Lze vyjevit tu vizi slovy?" xD

(mám právo se tak také stát členem fanklubu? :P)
 
Marigold - 11. prosince 2007 21:40
images7884.jpg
Bard - 11.Prosince 2007 13:16
budu ti dělat konkurenci, zrovna mám rozepsanou sérku o nočních bytostech, trochu jinak stylizovanou než na co jste ode mně zvyklí- takže neboj, nebudeš v tom sám;)))
 
Sargo - 11. prosince 2007 20:53
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Vzhledem k množství fanoušků a k tomu, že se tu velmi špatně hledají staré články, by možná nebylo od věci k příštímu veledílu ty odkazy naházet ;-)
 
Eithné - 11. prosince 2007 14:06
dub2857.jpg
Bard - 11.Prosince 2007 13:16
Zahodit se ji vůbec neopovažuj... nebo to v Cestě schytáš!! :o)))

Těším se na ni :o) A jsem fakt hooodně zvědavá, jak sis poradil s vlkodlaky ;o)
 
Bard - 11. prosince 2007 13:16
ikonagamma1684.jpg
Eithné - 11.Prosince 2007 11:42
:-)))

Tak ... a vlkodlačí baladička je na světě. Teď už jen bude chvilku zrát a pak ji někam hodím. Nebo zahodím :-))
 
Eithné - 11. prosince 2007 11:42
dub2857.jpg
psychop - 10.Prosince 2007 20:59
To vypadá na hodně horlivého člena fanclubu :-D :-D Jestli se do toho pustíš, jsem ochotná ti pomoct a rovnou tam naházím i abarinské odkazy ;o)

Bard - 11.Prosince 2007 06:56
Z Abarinu? Nemusíš, na Abarinu se chválí, to jen tady se i kritizuje ;o)
 
Bard - 11. prosince 2007 06:56
ikonagamma1684.jpg
psychop - 10.Prosince 2007 20:59
:-))) Hele, hele ... jestli mi chceš odrovnat, tak tady tuhle teorii ještě chvíli rozvíjej. Ale pevně věřím, že skutečně zůstaneš právě jen v rovině teoretické.
Mimochodem, na Abarinu toho mám něco málo přes pětadvacet kousků, taky docela zírám, kolik jsem toho vyprodukoval. :-)) Je ale pravda, že pár věcí bych raději smáznul. ;-))
 
Matmas - 10. prosince 2007 21:10
elf257929819.jpg
psychop - 10.Prosince 2007 20:59
Už žes to vymyslel zaslouží potlesk. Já jsem zase línej myslet na něco užitečnýho, takže by mě to ani nenapadlo...;)
 
PsychoP - 10. prosince 2007 20:59
falling8927.jpg
Falucius - 10.Prosince 2007 17:37
Na andoru je celkem devatenáct jeho děl, z toho tři z nich jsou vlastně části jednoho díla, tudíž zde má, včetně příspěvků do projektíčku, dohromady 17 různých literárních počinů(ze kterých mám přečtených 14).

Plánoval jsem založit o Bardovi stůl, do kterého bych do hlavičky umístil odkazy a jako první příspěvky bych vložil jeho díla. Je jich zde však tolik, že to se svým časovým vytížením odmítám dělat. Toliko k mé iniciativě, jež ztroskotala na nedostatku vůle a přemíře lenosti.
 
Falucius - 10. prosince 2007 17:37
vykricnik9706.jpg
Jó jó, eště pořád nemám ikonku, já vim.
Celkem těžký se do toho položit. Po přečtení prvních dvou odstavců sem musel přestat, odrušit kolemjdoucí rušiče (ňáký disko-vypalovačky, Rava, a tak) a začít číst znova. Pak ale to šlo celkem fajn a vyšla z toho dost dobrá věc podle mě. Na druhý přečtení už to plynulo pěkně. Obsah taky celkem fajn, sice ne nejoriginálnější, ale neurazí.
Celkově dost dobrej počin. (A to ani nejsem člen Bardova fanklubu... nic jinýho sem od něj nečet a neznám ho ;-) )
 
Marigold - 10. prosince 2007 12:51
images7884.jpg
Matmas - 07.Prosince 2007 14:39
jde o to proniknout do toho, přečtěte si klasicky, čtěte si je nahlas, hledejte cesty, to je všechno co můžu poradit...

Eithné - 07.Prosince 2007 16:11
taky jsme z mladších ročníků, možná je to tím jak brzo ěm začalo fascinovat to, k čemu se jiní nikdy nedostali.. a s věkem roste chuť, ale také poznání;))
 
SASAN_KING - 10. prosince 2007 08:21
ikonka654607.jpg
psychop - 09.Prosince 2007 13:21
Nóóó.... vidíš, nejspíš jo :)

Bard - 09.Prosince 2007 13:43
Už aby to bylo... :)
 
Bard - 09. prosince 2007 13:43
ikonagamma1684.jpg
Já z vás umřu. :-)))

Jinak ta příští věcička skutečně bude trošku jednodušší, ale ne o mnoho. ;-)
 
PsychoP - 09. prosince 2007 13:21
falling8927.jpg
SASAN_KING - 09.Prosince 2007 12:10
Nebude to tím, že bývají "tajní" ?
 
SASAN_KING - 09. prosince 2007 12:10
ikonka654607.jpg
Eithné - 07.Prosince 2007 16:11
Já jsem diskrétní, neprozrazuji adresy svých "ctitelů" :) Stejně si je většinou nepamatuji .)
 
PsychoP - 09. prosince 2007 11:35
falling8927.jpg
Eithné - 09.Prosince 2007 10:55
Bard má fanklub?! :-O WoW!
 
Eithné - 09. prosince 2007 10:55
dub2857.jpg
psychop - 09.Prosince 2007 10:10
Jako vedoucí Bardova fanklubu (stejně to tady už Šáša profláknul) ti nabízím předsednictví, v době mé nepřítomnosti přechodné vedoucovství ;o)
 
PsychoP - 09. prosince 2007 10:10
falling8927.jpg
ahtaga - 08.Prosince 2007 18:28
Odležet? TOHLE?! To by bylo prosím jen a jen na škodu. Tohle dílo podle mého názoru dostalo všechnu péči, kterou potřebovalo, bylo velmi opatrně zlepšováno a pilováno až do stavu téměř se blížícímu dokonalosti(Bard by si dozajista nepřál, aby všechna svá díla musel psát o kousek lépe a lépe a nakonec dosáhl stavu, kdy nebude možno hodnotit žádnou z jeho básní jakýmkoliv superlativem, protože jejich význam zůstane hluboko pod úrovní hodnocení daného díla. Popřípadě, aby se kvůli němu zavedlo hodnocení 11).
 
Dark Gauldy - 08. prosince 2007 21:57
borricmini5162.jpg
Sargo - 08.Prosince 2007 20:27
Dobře.. :P
 
Eithné - 08. prosince 2007 21:02
dub2857.jpg
Dark Gauldoth - 08.Prosince 2007 20:11
Sargo - 08.Prosince 2007 20:27
:-D :-D
 
Sargo - 08. prosince 2007 20:27
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Dark Gauldoth - 08.Prosince 2007 20:11
Raději nesrovnávej. Riskuješ, že se toho někdo chytí a vysvětlí ti to podrobněji. :-D
 
Dark Gauldy - 08. prosince 2007 20:11
borricmini5162.jpg
ahtaga - 08.Prosince 2007 18:28
Nalézám stejné nepochopení, jako u mých povídek.. ta překomplikovanost je uměním! :P
 
ahtaga - 08. prosince 2007 18:28
92453636756.jpg
Musím přiznat, že čtení tohoto díla mi dalo v celku zabrat, přečetla sem ho asi dvakrát. Podle mě je zbytečně překomplikované, ale musím říct, že děj je velice zdařilí a duchaplný a pointa taktéž stojí za to. Já osobně bych to nechalaještě chvilku odležet.
 
Sargo - 08. prosince 2007 13:08
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Krizak - 08.Prosince 2007 10:12
Těžko můžeš být vláčen za tak pečlivě subjektivně podaný názor :-D
A vůbec, vláčení za názor tu navrhuji nezavádět, snad až na výjimky některých názorů, které tu navrhuji nezmiňovat. :-DD
 
Krizak - 08. prosince 2007 10:12
krizak8227.jpg
Tak fajn, nakonec se přidám také, tady to vypadá, že za svůj názor nebudu vláčen za volským potahem až do knížecího města.

Musím říct, že se mi báseň nelíbila. A proč?
Těžko říct, má to určitě co do činění s tím, že nejsem schopen strefit se do rytmu. Je to tuhé a neohebné jako podešev, nevejde se mi to do úst a když se snažím trochu víc, rozpadne se mi to na kusy - rozbité a mrtvé. Nelíbí se mi ani některé rýmy - sovy x slovy, zrádců x vládců, zná x výrazná. Řěkněte třebas že jsem buran, ale já v téhle básni nenacházím onu krásu, kterou očekávám.

Asi je to tím, že neumím ocenit vysoká díla určená literárním gourmetům, kteří je převalují na jazyku jako somelier těžká baryková vína, a stejně jako on i oni si pochvalují nádhernou trpkost a svíravost, kterou jim dílo přináší.

Ale já nemám rád baryky a nemám rád ani básně tohohle typu. Takže to je moje hodnocení.
 
Eithné - 08. prosince 2007 00:08
dub2857.jpg
delph - 07.Prosince 2007 22:07
To není pravda. Prvnotní důvod byl, že to byla poslední báseň, kterou jsem tu četla, a tedy jsem si ji ještě pamatovala :-P
Ovšem, ten společný rys? Spočívá v povrchnosti a hloubkovosti vyjádření. Nemohu se zbavit dojmu (a vím, že to patří do komentářů k tvému dílku, ale už jsi to začal tady), že ty jsi hodil na papír slova, která jsou sama o sobě silná. Je jich hodně pohromadě, báseň bude o to silnější. Ale jen z estetického hlediska, z hlediska sémantiky slov, nikoliv promluvy básně jako celku.
Bard tady nepotřebuje používat silná slova sama o sobě, on je dokáže spojit tak, aby fungovala a působila.

To je to, co jsem se snažila svým komentářem vyjádřit.
 
delph - 07. prosince 2007 22:07
untitled-39996.jpg
Eithné, proč srovnáváš moje dílo s tímto? Krom zařazení do sekce poezie nemají nic společného...
jinak je to dobré dílo vážně jo. ABC mi nevadilo, spíš překvapilo protože se často nepoužívá, protože trošku bourá ten rytmus či kadnci, který bývá u dobrých AB poezií. Ale občas mi přišlo že skvělou myšlenku i provedení tu a tam doplňuje něco našroubovaného, či příliš mechanicky vloženého. Ale cvik to tam asi vložil poměrně s citem takže to není tak poznat :)
 
Sargo - 07. prosince 2007 19:47
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Jak vidno, Bard má na čtenáře velmi pozitivní výchovný efekt. :-D
(Včetně mě. :-))
 
Kong Bao-tan - 07. prosince 2007 18:56
waaxquie80614485.jpg
Eithné - 07.Prosince 2007 16:11

Když se tu už naskytlo srovnání s Řidičem pana Barziniho, tak musím konstatovat, že toto dílko (Pohřební lodě) se mi líbí asi o 1000% více. Jak obsahem, tak by se mi asi líbilo i formou. Leč ta byla na mě - přiznávám - poměrně složitá (teď s odsstupem už ne, ale první čtění bylo strašlivé).
Možná to je tím, že jsem téměř celý život trpěl apriorní averzí k poezii... nedávno jsme sice "procitl" avšak že bych rázem četl jednu báseň za druhou se říct nedá.
 
Matmas - 07. prosince 2007 16:31
elf257929819.jpg
Eithné - 07.Prosince 2007 16:11
Musím si pořídit skalda, bohužel neumím číst se zavřenýma očima. Nicméně slyšet to nahlas a na pozadí hrající Värttinä ještě vylepšily můj dobrý pocit z tohoto díla. Ale to v žádném případě neznamená, že se mi to nelíbilo předtím! Jaké verše by se mi jinak měly líbit? Přesto největší požitek bych měl buď z toho, co vylíčil Marigold, ale v polospánku, anebo sedě u okna s výhledem na šerějící se zalesněný kopec...
 
Eithné - 07. prosince 2007 16:11
dub2857.jpg
SASAN_KING - 07.Prosince 2007 07:56
Zadaný na smrt? Pošli mi adresu a číslo toho, kdo je první v řadě, domluvím se s ním :-P

Marigold - 07.Prosince 2007 08:41
Myslím si totéž. Bohužel, i o sobě můžu říct, že neumím číst poezii, že neumím číst do hloubky. Je to jedna z věcí, kterou mi prozradila současná škola.
Poezie se v povinných četbách dnes na základkách a středních školách téměř nevyskytuje, všichni učitelé mluví o genialitě Máje, ale málokteří jej s žáky čtou. Dnešní generace nerozumí poezii.
Řidič pana Barziniho sklidil úspěch. Jistě, bylo to zábavné, proč by ne? Jenže to je, pěkně prosím, populární literatura, která slouží pouze k pobavení čtenáře. Ne tak toto. Nejsem natolik fanynka, abych o tomhle prohlásila, že se jedná o uměleckou literaturu (ještě to někdo práskne mému přednášejícímu a ten mě vyhodí od zkoušky ;o)), ale blíží se to. Jedná se více o dílo pro náročnější čtenáře, komplexnější ve svém rozsahu, nepoužívá, ale naopak bourá stereotypy. Více než o pobavení čtenářů se jedná o výpověď autora. (Ta nemusí být nutně vyjádřená sprostými slovy a na konci kapitálkovým oslovením "živote", jde o to, aby do díla vložil autor kus sebe.)

Matmas - 07.Prosince 2007 14:39
Přečti si to nahlas nebo třeba pološeptem, opravdu to pomůže. Hlas dodává básni rytmus a pravidelnost, vynikne tam zvukomalba a rýmy. Nemusí to někdo přednášet; přečti si to sám, tempem, jaké ti vyhovuje, při hudbě nebo v tichu. Sám asi víš nejlíp, jak přednášené básně se ti líbí nejvíc. Zkus to, třeba se ti to pak zalíbí víc ;o)
 
Matmas - 07. prosince 2007 14:39
elf257929819.jpg
Marigold - 07.Prosince 2007 08:41
No tak nějak bych si to představoval, nám prostým se to čte hůř, ale poslech by byl úplně jiný...
 
Dark Gauldy - 07. prosince 2007 14:24
borricmini5162.jpg
Bard - 07.Prosince 2007 07:02
Dá, nedá.. Já už odříkal i takové hemzy.. xD
 
Marigold - 07. prosince 2007 08:41
images7884.jpg
Pravda aspoń z mého pohledu je taková, že bard začal psát složitěji než jsou zde mnozí ochotni zkousnout a sám mám pocit, že pokud se poslední dobou přijde s nějakou poezií, která zatěžuje hlavičku přemýšlením, mataforami a nebo snad považte- zápletkou! Dochází v jistém k nepochopení.
Ta báseň mi přijde jako skaldská píseň, a velmi dobrá, představte si jak ej vyprávěna- je zima a za okny hučí vítr, velké ohniště ozařuje celou skalu a uvnitř sedí anjednou tiší bojovnícia poslouchají....
zní do toho maximálně bubínky, možná píštala...
zkuste si to představit, když sjem četl poprvé pravda nehořel mi v pokojíku oheň, ale do oken narážel vítr a z playlistu mi hrál jakýsi lehký vikingský metal, kde dominovali, zrovna v této pasáži, právě bubínky s lehkým huhlavým zpěvem...
vyznělo to úplně jinak...
děkuji barde, ěm se to íbilo...

Ravager - 07.Prosince 2007 07:40
hem, tak teď sis to posral;)))
 
SASAN_KING - 07. prosince 2007 07:56
ikonka654607.jpg
Galad Elen - 06.Prosince 2007 14:16
Hehe :) Jak co :)

Bard - 06.Prosince 2007 14:24
Neboj, letenka je zařízená, ale nemysli si, že se bojím tvých výhrůžek, nebo tvých šílených fanynek a fánánků (nebo jak se to tohleto .) Účel mé cesty je totiž čistě vědecký, jedu studovat cizí zvyky, přírodu, kulturu a hlavně dív.. ehm no to raději nebudu dopisovat .)
A ty nezapomeň, že vím kde bydlíš a hlavně že znám tvojí manželku a vím, že jseš momentálně v práci déle než ona, tak si dej bacha :)

Eithné - 06.Prosince 2007 23:38
Áááá vedoucí FUNclubu, ta aby se neozvala .) Adresu bych ti dal, ale žel jsem momentálně zadaný, tak si musíš stoupnout do fronty a chvilku počkat .)
 
Ravager - 07. prosince 2007 07:40
ikonkarav6371.jpg
bohuzel se musim pridat ke kriticke skupince.
Ja nevim, ale tak strasne spatne citelnou basnicku jsem necetl od......no proste od mych vlastnich pokusu o poezii. Plus tentokrat si divim i obsahove. Je to takove......nijake. Kdyby to napsal nekdo jiny(ted myslim obsah, ne formu), tak bych to asi chvalil vic, ale od tebe jsme skutecne zvykli na jine kousky. Je mi to lito, jsi, po Marigoldovi ze Zaklinace muj druhy nejoblibenejsi bard, ale......neda se nic delat.-)
 
Bard - 07. prosince 2007 07:02
ikonagamma1684.jpg
Všichni> Díky moc. ;-)

Krizak - 06.Prosince 2007 17:10
Ale no tak. Já tvůj názor beru. A nemyslím si, že by debata, která se na Abu strhla, byla nějak nekorektní a zvrhla se do nějakých invektiv. Díky.

Dark Gauldoth - 06.Prosince 2007 20:09
Myslíš, že se to dá odrecitovat? ;-)))

Eithné - 06.Prosince 2007 23:38
Už vidím vratiprst .... :-)))
 
Eithné - 06. prosince 2007 23:38
dub2857.jpg
Nejprve jsem klikla na tenhle článek, ač jsem už chtěla jít spát, neb mě zarazilo tak nízké hodnocení u našeho mazánka. Kdo se opovážil?! A pak jsem uviděla... Barde, dáš mi adresu na Šášu? Mám tu pro něj jednu tikající zásilku ;o)

Začala jsem číst upozorněná komentáři na rým a-b-c, boj-e/-íc/-íce se, že to nebude dobré.
Musím říct, že je to po všech těch Máchách, Čelakovských a Kollárech konečně čitelné dílo, konečně něco hodnotného!
Mně se to líbilo dost. Fakt, hodně. Přimysli si ode mě... hm... devítku. A to už něco znamená ;o) Ale dávat ti ji nebudu, já nehodnotím :-P
A vůbec, zjistila jsem, že se mi poezie líp čte nahlas než potichu. Sice se na mě brácha v pokoji popuzeně otáčí, ale to mi zas tak nevadí. Je to melodické, je to zvukomalebné. Je to super. Kam se na to hrabou Křišťálové studánky od Sládků a Skácelů...

Jen piš dál, piš, tuším, že zanedlouho už uvidíš na paty Kuřátku a obilí ;o)
 
Kong Bao-tan - 06. prosince 2007 20:48
waaxquie80614485.jpg
Jen abych nedošlo k disinterpretaci mého hodnocení: jediný - avšak výrazný problém byl napoprvé "prokousal" se výstavbou básně. Obsahově se mi to moc líbilo. Jen je vážně nezvyk číst a-b-c-a-b-c.
Za příběhem básně se mi otevírá prchlivý, napůl šílený král dále jakýsi mudrc, větec a skald - králův bratr a boj o - snad rozpadající se, kdysi mocné - severské království... atd v tomto ohledu moc pěkné až dojemné ;')
 
Dark Gauldy - 06. prosince 2007 20:09
borricmini5162.jpg
Mě, jakožto Gauldistovi, se líbí ta poslední sloka.. :P

Ále, krapet mimo mísu, čeká mě zkoušení z recitace a pak (pokud to ty mrchy zase hoděj na mě) i recitační utkání o ruku jedné z dostupných princezen.. Svolil bys, ty, jemuž teď lezu napřímo a s rozběhem do oněch míst, abych odrecitoval právě toto dílo? ^^
 
PsychoP - 06. prosince 2007 19:53
falling8927.jpg
Přístup jako Kong Bao-Tan... Ale... Líbilo... Velmi moc a hodně. Hodnotím za deset... Skvělá práce :o)
 
Belgarion_Kolder - 06. prosince 2007 18:00
belg4582.jpg
Líbila se mi pointa i ABC a musím se přiznat, že jsem měl opět pocit, že poslouchám vyprávění zasmušilého skalda. .-D
 
Krizak - 06. prosince 2007 17:10
krizak8227.jpg
Já už to ani komentovat nebudu, jednou mi to stačilo a to, co z toho vzešlo, opakovat nechci.
 
Matmas - 06. prosince 2007 14:56
elf257929819.jpg
Dlouho trvalo než jsem si zvyknul na to abc, přestože jsem to pochopil hned nazačátku. I u posledního verše jsem si první říkal, že to nějak nesedí... Sedí, ale tohle přerušování mi trochu kazilo děj celku. Možná by se mi to více líbilo, kdybych to slyšel, ne četl. Nicméně zklamán nejsem...
 
Bard - 06. prosince 2007 14:24
ikonagamma1684.jpg
SASAN_KING - 06.Prosince 2007 07:38
Nezapomínej, kamaráde, že vím, kde bydlíš ... :-)))
Být na tvém místě, tak teď hodně intenzivně uvažuji o emigraci. Už máš letenku? ;-)))

Všichni ostatní> Děkuji ... Váš mazánek. :-)))
 
Galad Elen - 06. prosince 2007 14:16
arodjkafinal5054.jpg
SASAN_KING - 06.Prosince 2007 07:38
Ode mě jsi to alespoň pochopil viď:-)
 
Darkstorn - 06. prosince 2007 13:42
me4083.jpg
Mé oči přelétly skrz jako vánek,
v nich slz víc pro pláč nezbylo,
tak hodnotím to bez poznámek
- moc se mi to líbilo!
 
Sargo - 06. prosince 2007 11:06
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Využiji zde rovnou prostoru k OZNÁMENÍ .
Vzhledem k tomu, že všem přeskočilo a začali posílat hafo povídek naráz, bude nyní vycházet nový příspěvek každý den. Děkuji za pozornost. :-)
 
Sargo - 06. prosince 2007 10:58
wel1d5kk1aaa19357.jpg
SASAN_KING - 06.Prosince 2007 07:38
:-D :-D

Bard - 06.Prosince 2007 07:02
Já ti nevím, být tebou, publiku nepodmazávám, ani ho nerozmazluji zbytečným zjednodušováním, alébrž vychovávám ke schopnosti číst verše (která mi, mimochodem, schází ;-)) - beztak je to tu samá konzerva, jak to nevypadá jako vždycky, už se frfňá... :-D
 
SASAN_KING - 06. prosince 2007 07:38
ikonka654607.jpg
Vůbec se mi zde na Andoru nelíbí, že někteří Andořané tu mají evidentně protekci!!!
Kdyby tohle dílko napsal nějaký anonymní uživatel, tak ho kritika rozcupuje na malé kousíčky plkajíce něco o tom, že každá věta je jinak dlouhá a vůbec se to nerýmuje, ale jak něco napíše "Bardíček", tak to se každý může rozplynout chválou a předhání se kdo to tomu "mazánkovi" víc pochválí.
Vládne tady prostě hrozná nespravedlnost a protekce!
Vůbec se mi to nelíbilo, tak jako většina Bardových děl a vůbec jsem nepochopil o čem to jako mělo být Dávám proto hodnocení, jaké si to zaslouží!
 
Bard - 06. prosince 2007 07:02
ikonagamma1684.jpg
Kong Bao-tan - 05.Prosince 2007 23:42
Omlouvám se. :-))

Sargo - 05.Prosince 2007 22:18
Děkuji. :-)

occultist - 05.Prosince 2007 22:15
Nemám co promíjet. Je to tvůj názor a já ho beru a děkuji ti za něj. ;-)

All> Děste se, mám v hlavě něco ... strašlivého. :-)) A budou tam vlkodlaci. Až se skoro bojím sám, co z toho vzejde. :-))
Teď jde jen o to, vybalancovat to dílko na rozhraní nečitelně složitých veršů a triviální říkanky. V poslední době sklouzávám buď na tu nebo na onu stranu. Ale budu se snažit. ;-)
 
Kong Bao-tan - 05. prosince 2007 23:42
waaxquie80614485.jpg
1. sloka: co to je?
2. sloka: aha je to a-b-c, a-b-c
3. sloka: to je strašný, to a-b-c
4. skola: je to zvláštní
5. skola: o čem to vlastě je?
dočtení: o čem to bylo? jaká je pointa?
2. dočtení: aha:) pointa objevena, myšlenka pochopena - pěkné, pěkné... leč - četlo se mi to strašně.
 
Sargo - 05. prosince 2007 22:18
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Musím přiznat, že mi chvíli trvalo, než jsem pochopila logiku a b c :-) Ale omlouvá mě snad, že poezii jinak nečtu O:-)
Ale když jsem pak přišla na to, jak to číst... tak... ano, opět se trapně opakuji... skvělé. A jak mi to dneska pěkně sedlo do nálady, panečku. :-D
 
occultist - 05. prosince 2007 22:15
occ_as_kelthuzad_by_altana_50x108px_edit7566.jpg
Um...
Mě to připadne neBardovské.
Promiň.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.061621189117432 sekund

na začátek stránky