Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Jak? / Kam?Oblíbit

blacktree7712.jpg

Autor: Annox

Sekce: Báseň

Publikováno: 29. prosince 2007 18:19

Průměrné hodnocení: 4, hodnotilo 2 uživatelů [detaily]

 
...
 


Jak?

Svět se mění a my s ním, zapomenu, či jen bdím?

Jak sen, jenž se stále vrací,
jak psi, vyjí na měsíc.
Jak noc, černí letí ptáci,
jak mrtvý, nenalezl nikdy klid.

Jak krev, rozlita po podlaze,
jak smutek, sám v temném světle.
Jak bílá, barva na obraze,
jak si skončil, jak? Světe.


Kam?

Co viděti? Radno? Umírá se... snadno.

Srdce hoří, slzy tečou, Krev!
Jak rudá růže krása kvete,
Náhle křik, občas pláč, Řev!
Kam jsi to šel? kam? Světe?

Ty, jenž hledíš na svět, Zač?
Smutno je, vidíš lidi, Hoří,
Náhle křik, občas řev, Pláč!
Jen Ďábel, Satan, Smrti se dvoří.

On pánem země zbude,
Až zvířecí se line, Ryk!
Jak příspěvek pro chudé,
Náhle řev, občas pláč, Křik!

 

Komentáře, názory, hodnocení

Annox - 21. ledna 2008 13:07
blacktree7712.jpg
Marigold - 21.Ledna 2008 13:01
Budu poctěn.
Mám rád otevřené myšlenky ostatních. :)
 
Marigold - 21. ledna 2008 13:01
images7884.jpg
Annox - 21.Ledna 2008 12:55
neslibuju, vše je to o času a toho s emi teď moc nedostává;) Dříve jsem psal sáhodlouhé kritiky a stejě to bylo bohužel k ničemu:((
Ale zkusím si najít čas arozebrat to;))
 
Annox - 21. ledna 2008 12:55
blacktree7712.jpg
Marigold - 21.Ledna 2008 12:49
Ach, zajímavé, já vedu debatu avšak mnoho lidí v tom vidí hádku. No, jak jsi řekl... zanechme toho.

Ano, všichni dříve či později skončíme: "Mršinu strašnou spatřili jsem na rozcestí uprostřed štěrku ležeti." ... že? :)

*Mimochodem, rád bych uvítal tvojí konstruktivní (Myslím to vážně, žádná ironie či sarkasmus) kritiku mých dvou básní. Pokud tě to samozřejmě nebude obtěžovat. Děkuji. :)
 
Marigold - 21. ledna 2008 12:49
images7884.jpg
Annox - 21.Ledna 2008 12:10
kult osobnosti:))) zajdu za bardem a budu se chlubit, ze uz ho mam taky;)))


Annox - 21.Ledna 2008 12:43
Krizak - 21.Ledna 2008 12:27
Tak chlapci, co vam mam rici, jak uz sem rekl hadate se tady o pitomostech, vazne...
uz toho nechte, vite zrovna tohle me irituje na kritikacha proto uz se do nich tak casto nepoustim, protoze se to pak zvrhava v tohleto- tj. v hadky ad kritikami:(
Skoda, kez by lide venovali takove mnozstvi energie do kritik a tvorby bylo by lepe...

myslim, ze uz sme si to vysvetlili- nebo ne?


A jeste jeden dodatek;) Nemuzes srovnavat sva dila s dily jnych, treba prave s Baudelairem, pochop, znam proklete basniky, drive nebo pozdeji k nim dospeji vsichni a nechaji se jejich tvorbou inspirovat.
jen proste to vse bylo ouplne jinde;)))
A ted uz dost;)))
nebo moci sveho kutu osobnosti vsechny umlcim:-)))))))))))))))))))))):-P
 
Annox - 21. ledna 2008 12:43
blacktree7712.jpg
Krizak - 21.Ledna 2008 12:27

Naštvaný? Já? Zajímavá představa. (Bohužel mne neznáš, pak by jsi pochopil moje rozčarování :-D)
Ale já i s Marigoldem souhlasil. Nikdy jsem netvrdil, že tato tvorba (Myšleno tyto dvě básně) je něco unikátního. Jen jsem chtěl podotknout fakt, z čeho je čerpáno a s jakým stylem by se na to mělo nahlížet.
A proč jsem to sem dal, když si osobně myslím, že je to slabé? Proč ne? Autor nikdy není kritik svého díla. Pardon. Autor je vždy kritik svého díla, avšak jsem chtěl znát i ostatní názory na mojí tvorbu.

Moje tvorba zde byla uveřejněna od nejnovější k nejstarší. Tudíž, jsem to čekal.

A určitě si beru Marigoldova slova k srdci. Sice slova rok do minulosti, ale ony časem k mé mysli doletí. :)
 
Krizak - 21. ledna 2008 12:27
krizak8227.jpg
Annox - 21.Ledna 2008 12:10

Myslím, že jsi to špatně pochopil. Určitě jsem tě nechtěl schazovat či jinak hanět. Vždyť i ty básničky mi nepřijdou nijak špatné (v poezii se houby vyznám). Jenom jsem se snažil ti ukázat, že tohle není dobrý způsob, jak argumentovat. Napiš klidně, že s Marigoldem nesouhlasíš, napiš, že to, co tvrdí ti nepřijde správné. Je to tvůj názor a máš na něj právo. Ale prostě mi přišlo divné argumentovat, a navíc tak obranářsky, autory slavných děl, které má Marigold jistě načtené. Navíc i ke kritice, se kterou nesouhlasíš, se dá přistupovat citlivěji. Chápu, že když jsi redaktor přes poezii, tak tě to pálí o to víc, ale neměl by sis z toho nic dělat.

A ke kultu osobnosti, hmmm... tak jestli to v mém případě něco není, pak to není uctívání někoho. Vždyť jsem již mnohokrát nesouhlasil s Marigoldovými názory a nemůžu říct ani, že s nimi stoprocentně souhlasím tady. Spíš slo o tvůj postoj.

Nerad bych, abys byl naštvaný nebo něco podobného. Zkus se nad tím zamyslet a neber to jako nějaký útok na svou osobu.
 
Annox - 21. ledna 2008 12:10
blacktree7712.jpg

Vare, Vare. Kde jsou mé legie.

Mohu se snažiti v dobrý úmysl, ale stejně skončím s dýkou v zádech. Krása.

Nemohu čekat slitování či pochopení s kultem osobnosti. Budiž.

A na stará kolena zacházím k patetičnosti.
 
Marigold - 21. ledna 2008 11:30
images7884.jpg
Boha jeho...
Já už vážně stárnu...
Lidi lidi takhle se hádat...

Co se týče rad ke čtení, přišlo mi to vtipné, opravdu, poezií žiji již drahně let, drahně let píšu a obouvám s edo kritiky, a to proto, že mě to prostě baví, proto, že chci lidem pomoci...
ale očividně to nemá cenu...
Někteří by si to neměli brát osobně- ale co, taky jsem dělal redaktora pro články, taky se, schvaloval poezii- a nehoním si tu tím ego.
Píšu tvrdé kritiky a přímočaré, bazíruju na věcech, které dělají poezii dobrou poezií, jsou tady lidé, kteří tak schopni psát jsou, proč by se tak enmohli snažit psát všichni?
Vaše argumentace se ztrácí v bludném kruhu...

děkuji mým zastáncům, až sem se červenal, když jsme to četl;)))
 
Annox - 21. ledna 2008 05:40
blacktree7712.jpg
Krizak - 20.Ledna 2008 14:39

V tom se mýlíš.
Četba různých děl, rozhodně rozšíří pochopení kritika. A jinak k tomu člobrdovi a odborníkovi.

Hmm... já jsem administrátor poezie (a nemám to tím, že jsem dlouho otravoval vedení serveru), takže nevím pak kdo je kdo. (Nemyslím to jako chlubení, či vyvyšování se, ale jen kontruji tvému názoru). A myslím, že když někdo nesnáší třeba dekadenci, tím, že se mu hnusí (A ve většině případů jí nečetl, protože se mu hnusí) tak nemůže adekvátně hodnotit tento básnický styl. (Opět to myslím jako příklad).

A ještě jednou to zopakuji: Já jsem mu to pouze doporučil. S dobrými úmysli, vstřícností. On řekl mé chyby a já jsem argumentoval tím, ať si přečte tyto básníky a podívá se na mojí báseň s jiného úhlu. Nic víc.
 
Allizea - 20. ledna 2008 20:07
icon_ranger5922.jpg
Krizak - 20.Ledna 2008 14:39
Řekla jsem, že se mi jen ta věta nezamlouvá...neřekla jsem, že je vhodné někomu něco narhovat a tím argumentovat a to je trochu rozdíl :-)) ale zbytečné to dál rozpytvávat
 
Krizak - 20. ledna 2008 14:39
krizak8227.jpg
Allizea - 20.Ledna 2008 09:05

Je mi líto, že se ti nezamlouvá, ale nic to nemění na tom, že je trochu podivné navrhovat četbu někomu, kdo se takříkajíc vyzná v tlačenici. Připadá mi to, jako když nějaký člobrda přijde k odborníkovi a začne mu doporučovat, co všechno by si měl přečíst a jak mu to otevře oči. Nezáleží, jak zkušený ten člověk je, působí to prostě blbě. Navíc nikomu nic nediktuji, jenom se snažím upozornit, že takovéhle chování se mi né úplně líbí.

Navíc neřekl bych, že by četba proklatých básníků nějak mohla ovlivnit vnímání tohoto konkrétního díla.
 
Sargo - 20. ledna 2008 12:01
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Musím souhlasit v jedné věci - že Marigold svá pravidla též vesele porušuje a že by se jeho verše daly nějak zvlášť číst... O:-D
Na druhou stranu - teoretik je určitě dobrý, i když by možná mohl psát své kritiky ohleduplněji.
A na třetí stranu - jsou témata, která snesou volnější zpracování, ale musí to být dobře napsané. Myslím, že zdejší volání po formě a dobrých rýmech vyjadřuje zejména to, že horší slovní obraty a banálnější téma by alespoň dobrá forma pozdvihla. ;-)
 
Eithné - 20. ledna 2008 11:58
dub2857.jpg
Allizea - 20.Ledna 2008 09:05
Vytrháváš tuhle větu z kontextu. Marigold na Andoru patří mezi ty nadprůměrné básníky a těžko mu někdo může vytýkat malou sečtělost či nepochopení pojmu "báseň". Samozřejmě konkrétní báseň pochopit nemusí, ale doporučovat mu k přečtení kánon národní literatury, ať už české nebo francouzské, mi připadá přehnané.

Teď se do mě někdo obuje, že zase hájím "známé firmy". Tak hurá do toho, lidi :o)
 
Allizea - 20. ledna 2008 09:05
icon_ranger5922.jpg
Krizak - 18.Ledna 2008 18:06
Hmmm. Takhle bych určitě neargumentoval být tebou. Zrovna ne Marigoldovi

Tahle věta se mi vůbec nezamlouvá...nemám ráda, když někomu někdo něco diktuje :-/...hmm, zní to jako, kdyby Marigold byl ten " nej "...hm...jen zbloudilé myšlenky po ránu...to nic.

Mno báseň...Annox ví, co si o tom všem myslím, takže nemá cenu to sem psát :-)) Sice je tohle jak říkal starší dílko, ale co....
 
Annox - 19. ledna 2008 11:09
blacktree7712.jpg
Krizak - 18.Ledna 2008 18:06
Já jsem jen Marigoldovi ... hmm... doporučil nějakou četbu. Nebylo tam nic narážejícího, či nějak špatně míněného. Pokud si to myslí, omlouvám se.
Nemyslím si, že toto je mé vrcholné dílo (Bože chraň!). Mám zde i lepší kusy. :)
Také je to přes rok staré, takže musím říci, že má psychika se změnila a vidím tam věci, které mi nesedí. Ale báseň je báseň a nemá cenu otevírat staré rány. ne? :)
 
Krizak - 18. ledna 2008 18:06
krizak8227.jpg
Annox - 18.Ledna 2008 16:19

Nechci, aby to vyznělo nějak blbě, ale za tu dobu, co tu jsem, jsem už leccos pochopil.

Hmmm. Takhle bych určitě neargumentoval být tebou. Zrovna ne Marigoldovi. Skoro mi to přišlo vtipné, jak mu říkáš, co si má přečíst. Nemyslím si, že tyhle básně by přednes katapultoval do nějaké kvalitnější sféry. A obecně s touhle myšlenkou nesouhlasím, je to blbina...

Mno, ale nic ve zlým ;). A máš pravdu, omlouvat se nemáš za co. Máš mlčky schytat políček a zamyslet se nad ním. Bylo na něm něco, fajn zapracuj na sobě. Nepřijde ti, že na něm něco bylo, pak si v klidu piš dál stejně, ale nesnaž se přesvědčit oponenta o tom, že je to dobré.

Chmmm... Tak doufám, že to dává aspoň trochu smysl :-).

P.S.: Myslím si, že záměna pohlaví byla způsobena překlepem (ale to už Marigold upřesní sám).
 
Annox - 18. ledna 2008 16:19
blacktree7712.jpg
Marigold - 18.Ledna 2008 14:41

Ach, krutý světe. :-D
Vím, že je to těžké poznat, ale podle čeho jsi poznal pohlaví autora?
No, to je jedno.
Můžeš psát dokonalé básně a přednes je shodí na dno koše.
Můžeš psát hrozné básně a přednes z nich udělá dokonalé dílo.

Pokud nevíš co, přečti si "Květy zla" Dekadence je krásná věc. Nebo z jiného soudku "LA BELLE DAME SANS MERCY" od Johna Keatse.
A pokud jsi pro Národní kulturu, doporučuji Jiřího Wolkera, Milana Kunderu či Fráňu Šrámka.

Není to má omluva, přeci, za co se mám omluvit? :) Že jsem se pokusil obohatit českou kulturu?
 
Allizea - 18. ledna 2008 16:15
icon_ranger5922.jpg
Marigold - 18.Ledna 2008 14:41
mimochodem Annox je on...ne ona ;-)
 
Marigold - 18. ledna 2008 14:41
images7884.jpg
Jak

co se týče jak absolutně nedodělané, verše sice ucházejí, ale rytmus by se dal rozhodně vypilovat, ničím jsi mě nepřekvapila přišlo mi to jako pusté veršování bez myšlenky, řebaže s eoni na konci pokušíš- jenže to pře dtím nikam nevede..

Kam?

Kam ten svět poezie spěje? zvláště tady na Andoru, ezajímavé, výkřiky zcela rušivé..
Stálé opakování řev, krev, křik a podobně mi oprvadu vadí. Navíc mi některé metafory nedochází, a nějak netuším proč by se měl satan mmch= ďábel dvořit smrti, když je pro něj důležitější živá duše?
Ta která může hřešit? smrt může očišťovat;)
ale to je na religionistickou či teologickou disputaci.
Takžeani toto nezaujalo..
zbytečně nastavuješ slova a verše bays ěla stejnoudélku, jenže to je ještě horší než kdyby to bylo bez toho...
 
Annox - 17. ledna 2008 16:26
blacktree7712.jpg
Ano, není to staré půl roku.
Ale upřímě, až dáš na Arag někdy nějakou svou báseň, rád ti jí schválím. Některé pravidla se ani mě nelíbí.
 
Krizak - 17. ledna 2008 00:00
krizak8227.jpg
Nazdar

Nechci bejt hnidopich, ale rekl bych, ze tohle trochu odporuje pravidlum Aragornu na exkluzivitu. Tyhle clanky tam byly publikovany pred mene nez pul rokem. Neresil bych to, ale timhle me tam docela nastvali a ted koukam, ze je to nejak jinak.
 
Pavetta - 16. ledna 2008 11:01
kar7874.jpg
Verše, stará dáma,
životem už zaprodána.
Slova, mladá paní,
všichni běhaj za ní.

Smysl, liknavou je touhou,
v druhé části lepší obrat,
je metaforou dlouhou,
sem tam nemohu ho pobrat.

Bez „jak“ šla bych klidně „kam“,
možná je to jen můj dojem,
můj klam.
Vše je přeci jen pojem
stavu duše,
takže kritika možná vyjde
suše.

Rytmus! RYTMUS!
to je slovem dnešním,
pozor na něj..
kácí se jak opilec a pobuda..
rým je bez něj chabý, slabý,
bere básni grády…
 
cehlo - 15. ledna 2008 21:14
tn-20101104002602-28d0299f9059.jpg
NO je to celkem fajn ale moc sem nektorým výrokem nepochopil najmä v první části jak ale jinak to je dobré písane aj rými sú dobré síce tam to ani neni moc treba a preto dávam 6.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.070745944976807 sekund

na začátek stránky