Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Budoucnost tkaná nitkami minulostiOblíbit

fuck_y2031.jpg

Autor: Fistandantilus

Sekce: Zamyšlení

Publikováno: 22. prosince 2004 19:45

Průměrné hodnocení: 10, hodnotilo 1 uživatelů [detaily]

 
Tato úvaha nebo spíše ohlédnutím za vývojem Andoru a vlastně i Abarinu mě zrovna teď, v tomto okamžiku napadá, když pročítám staré dokumenty, které spolu s vytvářením Abarinu vznikaly.
 
creation_fantasy_jpg1733.jpg

Budoucnost tkaná nitkami minulosti
(úvaha)

2004-12-21



Tato úvaha nebo spíše ohlédnutím za vývojem Andoru a vlastně i Abarinu mě zrovna teď, v tomto okamžiku napadá, když pročítám staré dokumenty, které spolu s vytvářením Abarinu vznikaly. Myslím, že nazrál pravý čas, aby si lidé také přečetli, jaké byly některé z mých prvotních vizí, které jsem pro Abarin připravoval a které se např. nikdy nerealizovaly a přesto by mohly být zajímavé a v mnohém ohledu pokrokové. Sami uzříte, že mnoho z toho vlastně už funguje, nebo fugovalo na původním Abarinu. Zkrátka celý projekt byl jeden obrovský Chrám, kam se muselo vejít hodně lidí a uvnitř musela být perfektní ozvěna.
Tedy bav se. Užij si. Tak zněly první motivy. Když tak nad tím teď uvažuju, původně jsem chtěl dát tento kus textu do Andorské rady, ale myslím, že veřejnosti na Andoru možná řekne víc, a že někteří si za chvíli najdou to svoje, ke kterému se přikloní nebo s čím se plně ztotožní. Možná to některé přiměje k inspiraci, aby také přišli s něčím novým, netradičním. Vždy» na serveru takového založení se toho dá vymyslet takové spousty. Přitom je potřeba vzít na pamě» jeden samotný fakt, že každou chvíli přibude nějaký článek, nějaká věta v diskuzním fóru, něco se uděje v dobrodružství. Už to samo Andor obohacuje formou obnovy a koloběhu. Jen tak dále.

Když jsem začal morálně pracovat na Abarinu musel jsem mít nějaké povědomí o tom, jak to funguje, jak fungujou některé principy hry nebo jak funguje psychika některých lidí, arci vtělit se do tužeb lidí, co by si představovali, co by potřebovali. Oba správci si onehdy zajisté uvědomovali to samé, jinak by nevzniklo to, co vzniklo a nepřitáhlo to tolik lidí. Připravit si informace tak, aby lidi pochopili o co jde, aby to přijali a v přijatelné formě sami přenášeli od domu k domu. Měli zkrátka zájem hrát. Ten zájem byl na tom prioritní. Pravidlo číslo jedna. Nabídka a poptávka zafungovala okamžitě. Jak mnozí z Vás víte a jistě to není žádné tajemství, že Andor původně vzešel z Abarinu (nebudu to moc rozebírat je to napsáno jako první článek tady na Andoru), ale osobně si myslím, že a» už je to člověk mající vztah k Andoru či Abarinu, tak by měl být vděčný za oba servery, za to že měl možnost volby a měl možnost se rozhodnout na kterou stranu se přikloní. Kdo ví, třeba tu Andor za pár let nebude a než uběhne těch pár okamžiků, tak už budeme jiní, staří, Andor bude jiný, lepší, horší, možná tu bude úplně nový server a třeba se to zase všichni posuneme o kousek dál a zase to všechno chytne jiný rozměr. Cool one ! Jestli to lidi rozdýchají to už bude jiná věc. Myslím, že to hlavní co si z toho vezmou budou vzpomínky, snad dobré na ty, s kterými si tady kdysi pořádně zahráli, rozdali si to na ostří nože, někde v báječném dobrodružství, či jen lacině někde pokecali a měli se přitom fajn. Bude to pro ně jedno š»astné období. Zkrátka koho to baví a vždyky bavilo tak toho to bude asi bavit až do té doby než mu před očima zaklapnou víko od pohřební rakve. Hm.

A jaké byly mé původní vize ? Věru zajímavé, řeknu věru, protože jak se na to dívám s odstupem těch skoro dvou let, tak v mnohém byly přehnané, v mnohém věštecké. V mnohém jsem se změnil, jestli zmoudřil nevím, ale rozhodně jsem ubral ze svých mladistvých teček, které jsem dělal za skoro za každým slovem. Dneska když vidím nováčky na Andoru a vidím jejich nové způsoby projevů, občas také pateticky zavzpomínám právě na své projevy. Příliš bujaré a nabubřelé na to, než aby byly jen z poloviny pravdou, toho co jsem si myslel.

Jakou podobu má nyní Andor, tedy rozmístění, funkčnost, možnosti, většinou vyplývají z toho, co měl původní Abarin, je tu hodně věcí navrch, myšlenka velkého města se stále krčí někde dole v dole, někde tam doutná uvnitř toho všeho a čeká na zpracování (předem se vědělo, že to dá velkou práci, vytvořit takový kolos), byla to především myšlenka krocená z myslí samotných hráčů a nejlépe odpovídala tomu, co si hráči představují. I když sami všichni víme jak neskutečné je sjednotit tak rozmanité vnímání všech hráčů a především jejich divokých myslí, přesto se neustále pokoušíme snahou o něco co snad nikdy ani nemůže vyjít. Jako bájný rytíř, který stojí proti drakovi. Je to prostě nelítostný souboj na život a na smrt, zlo proti dobru, řád proti chaosu, chytrosti a hlouposti, víry a nevíry. Někdo, něco z toho vyhraje a to druhé na čas prohraje. Ale vždycky zatím bude stát člověk, ten jež to všechno zavinil. Tak, dobře mu tak, dobře nám tak.

Původně podlé mé vize mělo existovat v menu něco jako sekce:

Standartní sekce:

Tvorba postavy – to se povedlo
Historie postavy (speciální sekce věnovaná, hráčům mohou si vybrat postavu z historie) – životopisy, ano
Magie svět a říše kouzel - neprovedeno
Boj – přímo mód, kde by se ocitli přímo tváří v tvář hráči vs hráči, vs nestvůry, cp, cokoliv
Cestování – hráč by např. mohl cestovat v mapě, po městě apod, nepovedlo se, propojení s mapami
Záliby a koníčky – mělo být v deníku
Dovednosti - deník
Herní situace – herní systémy, podpůrné systémy (další navádějící systémy pro usnadnění hry, v té době jsem neměl potuchy o co by se přesně mohlo jednat, jestli ikony, časové zpracování, odlišení dobrodružství, snad se to povedlo)
Volný čas – tady měli hráči trávit svůj volný čas (proto jsem posléze navrh Hostinec, na Andoru, na Abarinu se to ze začátku vůbec nedařilo, málo lidí bylo ochotno trávit svůj čas na diskuzních serverech, situace se sice změnila k lepšímu, ale vesměs stagnovala)
Seznam jmen hráčů – měl jsem představu o seznamu jmen hráčů, takový sice na Andoru existuje, ale naleznete ho nanejvýš v poště a nic Vám většinou neřekne. Tehdy jsem si představoval info o postavě, např. mail, icq, atd.
Svět čísel (tabulky) – tady měly být právě implementovány pravidla z Altaru (to člověk nevěděl co s tím bude práce a navíc se poté vyskytl problém s právy)
DrD – vize … způsoby jakým hrát Dračí doupě, zkušenosti hráčů, dobré rady ptáka DrDáka … nebo něco na ten způsob (to sice nevzniklo, zato vzniklo něco na způsob první pomoci, online nápovědy, takže v tomto směru jistě pozitivum.

Zvláštní (speciální) sekce:

Náboženství, mytologie (kulty, božstva, rozdělení světa apod …) – na Abarinu ani na Andoru nikdy nic podobného nevzniklo, myslím, že hodně lidí by to zajímalo, udělat informační základnu pro ty, kteří by si chtěli přečíst něco zajímavého (i z řad schopnějších hráčů, kteří by danou tématiku dodávali), bohužel právě to souviselo s tím světem, moc obšírné téma, myšlenka města tehdy ještě nebyla.
Rituály – (tady měli hráči vykonávat své rituály, možná to mohlo být spojeno s nějakým dobitím kreditů postavy apod, ale myšlenka zaváněla hodnocením postavy, tedy byla zavržena dřív než se něco podobného vymyslelo. Jinak zajímavé, člověk by se jednou denně šel pomodlit na Andor a přibyly by mu nové schopnosti nebo dovednosti. Hold asi moc složité na programování.
Temná magie (podobné jako rituální obřady či víra v některé z náboženství, dle možností na Andoru), uctívači Temné magie by mohli zvládnout leccos. Samozřejmě jejich výhody by byli ostatním v dobrodružství skryté.
Alchymie a vědy lučebné – spíše bych řekl že moc práce, aby se někdo vrhl na tak obrovské téma, navíc trpělivých kudúků je asi na světě po skrovnu stejně tak jako Hvozd, kde by autora, který takovýto hvozd tvoří snad brzy sežraly ty kořínínky, než by vydal nějakou souvislejší kapitolu. Ale upřímně, Lesomír Bukovec kdyby vydal tu svou publikaci, možná by se některé okolnosti v minulosti radikálně měnily. O hvozdu by mohli vzniknout i samostatné stránky i s vílami a druidy, kteří v něm přebývají, akorát jedna nevýhoda by prostě byla ta, že v tom lese by byl asi pěkný bordel. Nevím jaké by byly sekce, jestli Studánka, Mýtinka, U Starého dubu, Iruldirova věž magie, Ve větvích, nebo něco podobného. Ale mohlo to být zajímavé, možná někdy něco na Andoru vznikne. Já osobně k tomu mám velice vřelý vztah, stejně jako k další spoustě jiných zajímavých věcí.
Město a jeho zákoutí (název bych volil spíše něco jako Město a události kolem něho nebo tak něco, zrovna mě nic nenapadá)
(samozřejmě by zde byl nástin toho jak takové město vypadá, kdo v něm všechno může žít, jakou má strukturu, organizace, gildy, vyhlášky, sítě – zkrátka celou infrastrukturu) – no tohle byla původní myšlenka, že ve světě Abarinu se udělá něco jako město, no nerealizovalo se to, takže se šlo cestou náhlého chaosu, kdo přišel něco založil. Kdoví jak by to všechno vypadalo, kdyby někdo řekl. Tak, tady já mám město nebo zemi, já jsem král a kdo bude chtít založit dobrodružství nebo jeskyni, bylo by to jako kdyby mi chtěl založit na kusu mého pozemku něco nového. Musí mít tedy povolení ! To by potom asi ty dobrodružství vypadaly jinak a nevznikal by z toho chaos. Ale na druhou stranu by to byla asi strašná svázanost, nuda, nedemokracie, nefantasy a zkrátka lidi by prostě utekli pryč.

Také kdysi padla myšlenka na to obohatit sekci Pána jeskyně jistými tipy (např. jak by měl vést dobrodružství, kolik postav si má brát do dobrodružství, prostě takový nápovědníček, skřítek vylézající s temnoty mávajíc na vás očernalým pergamenem připomínajíc vám neustále, že člověka bez ikony brát je riskantní podnik, a že to mohou pouze zkušení Pánové jeskyně, kteří takové lidi mají v oku, hned při prvním rozhovoru s daným individuem. Ne, prostě, byl by to např. soubor tipů, který by se mohl objevit (nebo nemusel, lidé jsou svobodní tvoři, aspoň někteří) zvolit, zda by se jim to zobrazovalo nebo ne. Prostě takový druh nápovědy zábavnou formou, která Vás potkávává a provází na každém kroku, při každém kliku který něco ve vašem dobrodružství znamená. Nemusí to být do nekonečna. A může to být užitečné, alespoň pro ty začátečníky. Když už je tak nazýváme. Zelenáči je divné slovo.

Tedy něco takového: (kopie textu před 2 lety v soukromém dokumentu)

Legendy (soubor tipů, či začátku, jak tvořit dobrodružství, řada lidí totiž neví co má vůbec vytvořit, hlavně ti mladší nejsou schopni duchaplného začátku, který by měl smysl. Takový zajímavý příběh či legenda může leccos v jejich životě změnit …
Soubor map (záleželo by na také na tom zda by se vedly nějaké fora, kde by se části map z této sekce objevovaly, no záleží na tvůrcích)
Základní bestiář (seznam potvor a potvůrek, pro začínající hráče, nic silného)
Tvorba jeskyní a lehčích dobrodružství či zápletek (velice důležitá sekce) možná na mnoha stránkách tohoto typu chybí
Postup při tvorbě postavy, zásady
X-perience (jak rozdělovat)
Způsob vedení hry
Vztahy mezi hráči

Pro pokročilejší zase takovéhle věci: (kopie)

Složitější mapy
Rozšířený bestiář (zákl. už neobsahuje)
Tvorba dobrodružství pod širým nebem (možnost i zaslání ze strany přispívatelů)

Současnost:

NIKDY SE NEREALIZOVALO ! (až na ty mapy) – Andorský vlastní bestiář, to by bylo žůžo co ? A ještě k tomu mít tak grafika, který by nakrásně takové potvůrky namaloval. Tak by Andor nebo tehdy Abarin milovali snad už všichni na téhle planetě.

Pro experty jsem tu měl vymyšleno tohle: (kopie)

Hrady – tvorba hradů, nějaký program na vypočítávání cen úrodnosti nebo aspoň co ulehčí Pídžejům hlavu od těch všech čísel, nějaké zjednodušené tabulky, popř, návody jak učinit v této fázi hru co nejjednoduší a nejlehčí (jelikož už hráči mají zažité návyky, na těchto pak stavět a pouštět se do věcí mezi nebem a zemí)
Vyšší cíle – záleží na fantasii Pídžeje jaký svět si vytvoří
Na moři – od seznamu lodí, po jejich kompletní charakteristiku, včetně jmen názvů lodí či důvodů jejich použítí, strategie lodí, manévry (ne však opisy Altaru) něco nového
Strategie a taktika – válečné téma (pravidla pro postavy Svět – málokdo se k nim vůbec dostane, ale pokud se k nim někdo dostane, má velké problémy zjistit vůbec tu věc na kterou se chce zeptat – většinou už mu ani Moudrá sova neporadí :-)
Tato sekce by mu snad poradit mohla

Dokument byl psán pro Abarin dne 13. května 2002.

Současnost:
Říkám takové rozšířené moduly pro Andor, pro Abarin, pro nějaký server, prostě vymakané od A až do Z, kam kouknete, tak se dá něco vylepšovat, na něčem makat. DrD nebo kterýkoliv svět je obrovský svět, na to nezapomínejte ! Je to prostě svět !

Je toho ještě další spousta, co bych Vám mohl ukázat, ale tohle jsem pokládal za takové stěžejní a nejdůležitejší. Vím, že velké věci se skládají z drobností, z detailů. Ale je nutno postavit kostru. Tu už Abarin nebo teď Andor má, záleží jen na tom, jestli na ni něco nabalíme, nebo uhneme z cesty evoluce a vydáme se cestou svou. Máme jednu obrovskou výhodu a to tu, že před námi tu už někdo byl, něco vymyslel, nějak to fungovalo, nebo nefungovalo, máme nějaké zkušenosti, tak proč s tím nevyjít na světlo a ukázat tu představu těm ostatním. Stydět se by v tomto směru nemělo smyslu. Pokud budeme sedět na židlích bez ladu a skladu, nikdy nic nevymyslíme, chce to jen zkrátka nahnout se trošku nad stůl popadnout tužku nebo pero kus papíru a vrhnout se do toho, co vlastně sami chceme. Kdo ví, třeba to co nakreslíme se strefí do noty toho co druhý člověk maluje na druhém konci Vesmíru.

Příjemný večer, pokud ho máte tak jako já nebo mé druhé já, které říká, že už chce jít spát, pokud ne tak dobré ráno a otevřete oči, už je den.

FIST and DANTILUS (sakra vypni to a poď už chrápat)
(Budoucnost tkaná nitkami minulosti) ™
 

Komentáře, názory, hodnocení

Samuel - datum neznámé
200203120602raistl8102.jpg
Souhlasím s každou čárkou (kromě těch, co odporují gramatice jazyka českého, samozřejmě:-)
Já osobně už moc nehraji, ale hrozně mě baví vymýšlet příběhy, zápletky, světy, mýty i nová náboženství. Prostě když se mi to nelíbí v realitě, tak si to vymyslím podle sebe:-) Určitě bych se chtěl podílet na podobném rozvíjení. Nevím co ještě dodat.
Prostě souhlasím
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.06638503074646 sekund

na začátek stránky