Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Pavouk Bílý - Štěstník NeštastníkOblíbit

nightimefox8315.gif

Autor: Tuax

Sekce: Nápad

Publikováno: 08. května 2004 01:34

Průměrné hodnocení: 9, hodnotilo 4 uživatelů [detaily]

 
Jedná se o novou nestvůru do bestiáře pro PJ. Ale není to klasická bestie ani pavouk, to zjistíte při přečtení popisu. Já se u tvorby bavil a snažil jsem se a» vznikne nová bestie, která spestří hru zase něčím nezvyklým. Tak nech» vám slouží k ještě větší zábavě u hraní Dračího doupěte.
 
Životaschopnost: 1
Útočné číslo:0 + zvl.
Obranné číslo: (+2+2)=4
Odolnost: 11
Inteligence: 2
Bojovnost: 0
Velikost: A
Zranitelnost: C,I,J,K,L,N
Pohyblivost: 10/magický tvor
Poklady: nic
Zkušenost: 20
Skupina: Magický tvor
Popis:

Večer 20.07.1311 - Nedaleko propastných studní

Přiložili jsme poslední dříví na oheň a chystali jsme se ke spánku. Když tu najednou můj pes stáhnul ocas mezi zadní nohy a začal tiše vrčet. Hleděl do tmy a zároveň ustupoval, jeho vrčení přešlo do teskného kňučení. Popadl jsem několik hořících větví z ohniště a vhodil do tmy mezi stromy. Mirland se mezitím postavil tak, aby ho neoslepovala záře ohniště a trpaslík Durrm sevřel pevně v rukou dvoubřitou válečnou sekeru. Po chvíli vystoupil ze tmy do osvětleného prostoru pavouk. Ale jaký byl, nepřirozeně velký a jeho tělo bylo pokryto bílými chlupy.

"Kruci co to je?" Hlesl jsem užasle.

"Magie!" Procedil zlověstně Drrm skrze zuby, když se runy na jeho sekeře rozzářily jasným světlem. Hned na to se s řevem rozeběhl proti pavoukovi. Ale v tom samém okamžiku se lesem ozvalo zahřmění a osvětlený prostor najednou potemněl. Mirland měl před sebou napřažené paže směrem k pavoukovi. Z jeho dlaní vyletěl černý proud energie, který proletěl kolem Drrma a vnořil se do těla bílého pavouka. Vzduch nám naplnil pach spáleniny a místo kdy byl před chvíli pavouk, bylo rázem prázdné... .

Den 23.07.1311 Na dohled Cordlionu

Drrm je pořád mrzutý a nadává Mirlandovi, že je neschopný a líná zdechlina. Nevím proč, ale od té noci co Mirland usmažil toho bílého pavouka, nedaří se mu sesílání kouzel a navíc jen co vyrazíme už je unavený a musí odpočívat, má pomoc nemá dlouhého trvání. Už s ním sice putuji osmým rokem, ale poprvé vidím v jeho očích bezmoc. Přestože je mocný čaroděj, který nám již mnohokrát zachránil život pomocí svých kouzel, tak už třetí den se mu nepovedlo seslat sebemenší kouzlo. Mirland říká, že za to může ten pavouk. Moc se mi tomu nechce věřit. Ale město Cordlion není již daleko. Snad tam najdeme někoho kdo Mirlandovi pomůže a nebo nám alespoň poradí...

Z deníku Družiny Moofa, Mirlanda, Drrma a jejich psa...



Pavouk Bílý znalci nazýván Štěstník Neš»astník. Je necelý sáh velký. Celé tělo pokrývají jasně bílé chloupky.

Štěstník Neš»astník je magický tvor zjevující se během úplňkových nocí v blízkosti magických míst (zdroje magenergie), případně míst kde se velmi často pracuje s magenergií. Pavouk se zhmotňuje někdy během úplňkové noci a obvykle po setmění a mizí s příchodem prvních slunečních paprsků. O jeho existenci koluje mezi alchymisty legenda. Ta praví, že až se najde alchymista, který přijde na to jak přinutit Štěstníka Neš»astníka setrvat v pozemské rovině během celého jednoho dne i po vyjití slunce, pavouk se promění v bezednou studnu magenergie.

Ale Bílý Pavouk je velkou vzácností objevuje se jen náhodně. Tedy ne o každém úplňku a ne na všech místech obsahujících magenergii. Setkání sním je dílem velké náhody (vůle PJ :o) ).

Je i relativně odolný, obyčejné zbraně mu neublíží. Ale kouzla či kouzelné zbraně jej už dokáží zranit a zabít. On sám je ve své podstatě neškodný, na nikoho nikdy nezaútočí. Ale vždy si vybere jednu postavu ze skupiny před sebou, ke které se blíží a horlivě pohybuje velkými kusadly. Ale to již souvisí s jeho zvláštní schopností.

Zvláštní schopnost

Jeho zvláštní schopností je, že přináší štěstí respektive neštěstí. Pokud se v blízkosti jeho výskytu objeví inteligentní humanoidé, ihned k nim vyrazí a směřuje k předem určené postavě ze skupinky. Pokud ta postava před ním uhýbá a utíká vybere si jinou. A to dělá tak dlouho dokud se mu nepodaří přiblížit se k některé postavě na vzdálenost jednoho sáhu, nebo dokud celá družina, před ním neprchne. Pokud ho nechá některá postava k sobě se přiblížit tak se v okamžiku rozplyne. Tímto na postavu sešle štěstí.

To byl případ setkání bez boje, nyní co se stane pokud na něj postavy zaútočí. V tom případě se otočí a začne prchat, každá postava která na něj zaútočí a dokáže jej zranit (kouzlem, či magickou zbraní) je postižena neštěstím. Pokud pavouka někdo zabije je postižen Velkým neštěstím.

Pavouk není moc inteligentní a proto dokáže rozlišovat jen mezi dobrem a zlem, je zcela bezelstný. Jedná v instinktivně. Když před ním někdo prchá zvolí jinou osobu dle svého výběru. Pokud na něj postavy zaútočí bude snažit vzdálit z dosahu útočníků.

Štěstí: projeví se tak, že všechny pravděpodobnosti úspěchu a neúspěchu, se budou přiklánět na stranu štěstím obdařené postavy. Kouzelníkovi se podaří seslat kouzlo, alchymista udělá správně výrobní postup a vyrobí požadovaný předmět, zloděj odhalí past, hraničář naváže telepatický kontakt, válečník zastraší nepřítele.

Neštěstí: to samé co štěstí jen v opačném významu, tedy neúspěch se přikloní na stranu postavy postižené neštěstím.

Velké neštěstí: se projeví dvojnásobným získáváním únavy. Veškeré body únavy, které by postava normálně obdržela jsou zdvojnásobeny. Při léčbě spánku a podobně ubude, vždy jen polovina bodů únavy, které by normálně ubyly. Vždy alespoň jeden bod.

Trvání: štěstí, neštěstí i velké neštěstí, přetrvá u postavy do následujícího úplňku. Pak samovolně zmizí. Ale lze i vyléčit dříve a to vymítáním. V tomto případě se na štěstí, neštěstí, velké neštěstí pohlíží jako na démona posedlosti ze druhé sféry. O vymítání viz. příručka PJ PPP a PPE.

Tato nestvůra by rozhodně neměla být hojná, už proto že úplněk je jen jednou za měsíc a magická místa jsou relativně vzácná. Jako PJ můžeš družinu odměnit setkáním se Štěstníkem Neš»astníkem. Záleží na nich jak zareagují. O tom, že přináší štěstí či opak kolují zvěsti, ale nikdo přesně neví jak to funguje. Rozhodně je spíše neznámá nestvůra a mluví se o ní spíše jako o legendě, málokdo ji spatřil na vlastní oči. Pro alchymisty jsou zprávy o výskytu Pavouka Bílého častým důvodem k tomu aby se vydali do míst kde byl spatřen a hledají v okolí, nějaký zdroj magenergie. Tato nestvůra vznikla, aby ozvláštnila svět. Není zásadně nepřátelská, ale není ani zcela dobrá. Postavy se musí naučit, že ne vše co je přerostlé a vypadá to jako bestie je určeno k okamžité likvidaci...

S přáním veselé mysli Tuax
 

Komentáře, názory, hodnocení

Marigold - datum neznámé
images7884.jpg
Znám a líbí se mi..jedna z těch lepších potvůrek. tuším že se vyskytuje i na dracidoupe.cz...tam jsem hodnotil maximem, tady devítkou...
 
Eithné - datum neznámé
dub2857.jpg
Podle toho, jakého článku. Když je špatně napsaný, těžko může nepochopení někdo čtenáři vyčítat :-)
 
Tuax - datum neznámé
nightimefox8315.gif
Alcator dík, já jsemmzastáncem názoru , čím méně tabulek a čísel, tím lepší, a překlepy a čárky na ty jsem mistr, na to si prostě budeš muset zvyknout a nebo mi to můžeš psát u všech mých příspěvků ;)

A jak jsem se nedávno dozvěděl, tak za nepochopení článku nemůže autopr, ale čtenář, osobně se stímto názorem nestotožňuji, ale podle nějakých chytrých lidí tomu prý tak skutečně je :)))
 
Alcator - datum neznámé
ikonka_andor602.gif
Technická poznámka:
Standarta = Vlajka prezidenta.
Standard = Norma. (V reakci na "A to intro považuji za standart každé mé bestie, či rasy")
 
Alcator - datum neznámé
ikonka_andor602.gif
Je tam pár překlepů a chybějících čárek, ale jinak moc fajn. Jen bych víc rozepsal přesný mechanismus toho, kdy se bílý pavouk rozplyne a kdy ne - Tak, jak to popisuješ, je to trošku obtížně pochopitelné. Doporučoval bych při popisu podobně komplexních mechanismů formu "tabulkovou", něco jako:
Setkání Pavouka s postavami má v podstatě dva možné průběhy, označené jako "Pavoučí útok" a "Hrdinův útok":
A) Pavoučí útok:
A1) Pavouk si vybere jednu postavu a začne se k ní s hrozivým cvakáním kusadly blížit.
A1-a) Jestliže postava ustupuje a dostane se od pavouka dál, než je jiná postava, přeorientuje se pavouk na tuto bližší postavu.
A1-b) Jestliže postava neprovede žádný pohyb "útočného charakteru" (máchání pochodní, mečem atd.), pak, pokud se k ní pavouk přiblíží na jeden sáh, rozplyne se a na postavu je sesláno Velké štěstí. Na ostatní v družině pak Štěstí.
A1-c) Jestliže postava začne vůči pavoukovi projevovat útočné kroky, přechází pavouk do ústupu a začíná "Hrdinův útok¨".

... Atd. atd.
 
Tuax - datum neznámé
nightimefox8315.gif
Fistandantilus: Díky, no já se snážím vypracovat si bestie co nejlépe. A to intro považuji za standart každé mé bestie, či rasy. A čím více popisu tvůrce k dané bestii dá, tím více dává informaci PJ a podkládá mu nápady a zvláštní využití. Pokud by to bylo napsáno stroze a pravidlově, něco by tomu chybělo. Já se snažím věci dělat takto :)
 
Fistandantilus - datum neznámé
fuck_y2031.jpg
Tuax: opravdu fantasticky napsaný článek o této pozoruhodné bestii. Takový přístup k charakteristice zvl. potvory se mi líbí. Navíc je tam i ten bonus v podobě úvodního "intra" které mě taktéž velmi nadchlo.
Proto zasloužíš mé vysoké hodnocení.

F.
 
Tuax - datum neznámé
nightimefox8315.gif
Eithné: je sice pravda, že na ni ve většině případů družina na pavouka zaútočí. Ale, je to hráčská chyba, útočit na všechnop a je nesmysl , že by jinak nepřežili. To asi hraješ jen darkfantasy, pak je to možné, ale jinak to tak prostě není.

Postavy na něj můžou utočit jakkoli, i zbraněmi na blízko, protože pakliže on bude pod útokem a bude utíkat, atk do něj mohou klidně sekat, bodat a cokoliv jiného. Zmizí jen v případě neaktivity daného jedince, který ho pustí k sobě. Reaguje instinktivně, apokud na něj bude daná postava chtít zaútočit, on to vycítí. A měsíc je strašně krátká doba, co se kletby týká. Mohla by to být taky klidně trvalá kletba, kterou by šlo odstranit standartně dle pravidel.

A hlavně tato nestvůra slouží ke spestření a pobavení a ne ke krvelačným bojům.


S přáním veselé mysli Tuax
 
Eithné - datum neznámé
dub2857.jpg
Tahle potvora se mi líbí :-) Ale mám pocit, že v naprosté většině případů na ni postavy opravdu zaútočí. Ono v prostředí DrD by jinak moc dlouho nepřežily...
Mám jednu přiúpomínku - to na ni můžou postavy útočit vlastně jen kouzly nebo střelecky? Protože jinak se přiblíží ten pavouk na sáh a měl by zmizet - i když chtěli hráči zaútočit...
A taky se mi zdá měsíc jako hrozně dlouhá doba...
Ale to už je spíš na PJích...
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.067231893539429 sekund

na začátek stránky