Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Síla papírových příběhůOblíbit

image4793.jpg

Autor: Monalis

Sekce: Zamyšlení

Publikováno: 24. listopadu 2011 12:14

Průměrné hodnocení: 9.2, hodnotilo 9 uživatelů [detaily]

 
Tak to prostě je...
 
Písmena tvoří slova, slova tvoří věty a věty tvoří příběhy. Příběhy tvoří fantazii. Obrazy, které si zrežírujeme sami. Postavy, kterým dáme tvar. Místa, která si, s pomocí autora, tak úžasně dokreslíme svou nekonečnou paletou. To vše si spojíme v neodmyslitelném celku plném dobrodružství a překvapení, která můžeme prožívat znovu a znovu. Utápět se v nekonečném množství událostí, které jsou nám nabídnuty.

Tak proč? Ptám se: „Proč?!“ Křičím to zplna hrdel, až mě škrábe v krku a hlasivky vypovídají službu. Ale nikdo mě neslyší. Nikdo se nezastaví a nezamyslí se nad tím, o co všechno přichází.

Ale i on, ten ignorantský tvor, který nezná sílu slov, i on si říká: „Proč?“ Ale jeho „proč“ má význam zcela jiný. Proč bych měl číst?

A já mám na jazyku další slovo… Ano. Zase to samé, stále dokola omílané ústy každého z nás. „Proč?“ Proč tohle píšu, když si to nikdo z nich, nikdo z těch, komu je to určené, nepřečte? Proč si namáhám mozek a přemýšlím nad tím, jaké by to bylo, kdyby nebylo? Možná, kdyby se jim na hlavní stránce facebooku objevilo: „Když dáš To se mi líbí a podíváš se do knihovny, dostaneš nový design hlavní stránky na tvém profilu.“ Možná poté by se jejich nohy poprvé dotkly pozemku knihovny. Pokud by si nepředstavili pod pojmem „knihovna“ svou malou poličku nad postelí dětského pokoje, ve které leží zaprášené vydání časopisu Bravo, což považují za vrchol svého čtenářského životopisu hned po dočtení slabikáře.

Je to zoufalé, že? Pokud jsi dočetl až sem, milý člověče, pak to znamená, že nepatříš k těm, kteří jsou slepí a hluší. Pokud jsi dočetl až sem, znamená to, že jsi ten, co dýchal proto, aby vyšel další díl jeho oblíbené knihy, že jsi ten, co plakal, když hlavní hrdina zemřel, že jsi ten, co jásal, když se dostal přes údolí smrti a nebál se ničeho zlého. Pokud jsi dočetl až sem a cítíš to samé co já, cítíš, že síla slov má stále svůj význam, potom nezoufej! Už jsme dva…
 

Komentáře, názory, hodnocení

Monalis - 06. ledna 2012 15:48
image4793.jpg
Aelin - 03. ledna 2012 20:38
To nepochybně:D
 
Deadman - 05. ledna 2012 14:30
slayer033597.jpg
Grull - 04. ledna 2012 23:20
Souhlas.
Co nesouvisí s počítači, nebo jak jsi řekl jinou, se čtením nespolečnou zábavou, tak se ty děcka tváří jako ublížený, když mají ve škole povinnou četbu. A nedej bože, když je z toho učitel zkouší a pak jim dá špatnou známku.
(Přiznávám se, že jsem povinnou četbu taky flákal, ale jen proto, že naše povinná četba bylo všechno nezajímavý kraviny...)

A co se týče cen knih, to můžeme poděkovat těm idiotům a dementům v Parlamentu.
Vím, že před vánoci jsem za každou knížku, co jsem kupoval vždy dal tak ty 400,-.
A v přepočtu jsem za knihy dal nějak asi 1200,-.
Knihy by naopak měli být levnější...protože díky nim se nestaneme totální dementi.
Ostatně vím, že moje slovní zásoba se zase rozšiřuje o něco díky Metro 2033.
 
Grull - 04. ledna 2012 23:20
grull7818.gif
Jsme "jiná" generace. Počítače jsou teť běžné a mládež tráví čas u něj (nebo provádí něco jiného, co ale se čtením taky nemá nic společného).
A proto je sranda sledovat pořad: nikdo není dokonalý. Tam se teprve člověk pobaví, u odpovědí dnešní mládeže.

A pak, vlezeš do knihkupectví, vezmeš do ruky zajímavou knížku, otevřeš ji na straně, kde je napsaná cena, pak ji zase položíš zpátky a jdeš si koupit něco do ledničky. :-(
Můj olíbený formát (Pratchet, Mistr K, Warhammer a warcraft.. ) vše je dražší a dražší.
 
Sit - 04. ledna 2012 14:06
578071ed4e0435c277c8aabd368b573f615ce046_001003.jpg
Myslím, že nejsme jen dva...
:D
 
Delruth - 03. ledna 2012 23:25
iko5322.jpg
Aelin - 03. ledna 2012 20:38
oukí doukí. :-)
 
Aelin - 03. ledna 2012 20:38
aellin29631.jpg
Delruth - 03. ledna 2012 12:41
Tak on to bude spíš celoevropský problém. Rozhodně bych nechtěla tvrdit, že Češi jsou blbější nebo tak něco.:o)
Ani prosazovat nějaká fakta, která jen usoudím z průzkumu jiného. Jde o čistě mé názory, které nikomu nevnucuji.:o)


Monalis - 03. ledna 2012 20:03
Tak moji spolužáci jsou na tom většinou dobře.:o) Ale s tou slovní zásobou souhlasím. Při mé poslední návštěvě Brna jsem sledovala dva asi patnáctileté chlapce, kteří nebyli schopni se domluvit. Oba mluvili česky a očividnou překážkou jim byl právě jazyk. Jako kdyby každý mluvil jiným... Bylo to poměrně děsivé.
Ale vlastně se dětem nedivím. Nikdo jim ty dobré knihy neukazuje. Ani my, učitelé. Takže až nastoupíme my dvě, změníme svět.;o):o)
 
Monalis - 03. ledna 2012 20:03
image4793.jpg
Cor Na - 03. ledna 2012 16:50
No, nejhorší je, že všechny ty lidi vážně znám...:D


Aelin - 03. ledna 2012 18:12
Jo, je pravda, že se mi nechce do toho povinného čtení a je pravda, že poslední dobou víc píšu, než čtu, ale nemyslím si, že by lidi měli číst pořád a všichni a spoustu knih atd. Prostě jen sem tam s chutí sáhnout po knize, která ho zaujme, prožít nový příběh. Podívej se na slovní zásobu některých lidí a nemluvím o některých seminářích z čj. Nestíhám se divit....
 
Aelin - 03. ledna 2012 18:12
aellin29631.jpg
Monalis - 03. ledna 2012 16:32
Jen tak mimochodem - také studuji ČJ na PdF a řekla bych, že právě toto studium mě od čtení odradilo. Byla jsem nucena přečíst kvanta knih, že nyní to různě šidím a ve volném čase, když už nějaký je, si nečtu. Než jsem sem přišla, byla jsem na tom lépe. A pevně doufám, že až odsud odejdu, zase se ke knížkám jako k zálibě vrátím.:o)
 
Cor Na - 03. ledna 2012 16:50
1  kopie8221.jpg

300 přátel na facebooku? Fuj!
 
Monalis - 03. ledna 2012 16:32
image4793.jpg
Páni...čím začít? Přečetla jsem všechny komentáře jedním dechem. Pěkně se to tu rozjelo. Nebudu odepisovat každému zvlášť, ale souhrnem to myslím postačí:)
Souhlasím s tím, že jsou někde světlé vyjímka, ALE opravdu jsou to vyjímky. Já jsem ve druhém ročníku na vysoké. Studuji "pajďák" obor ČJ a TV. Musím vám říct, že nás přišlo na češtinu kolem dvou stovek. Stovka vypadla hned po prvním semestru, protože většina z nich skončila se čtením u slabikáře. A teď se držte! Ještě se k tomu naprosto frajersky přiznali. Z těch lidí, co tam zůstali, znám tři, kteří opravdu aktivně čtou, i když nemusí. Tak deset, kteří čtou, protože musí. Zbytek si stáhne čtenářský deník z wikipedie...Není to smutné? Nemluvím o tělocvikářích. Mám ráda ty lidi, vážně, ale jediné, co si přečtou, jsou výsledky testů na stránkách školy. Učení nepočítám jako čtení, aby nedošlo k omylu.

Takže je hezké, že někde se čte, ale to jsou opravdu světlá místa a je to především výchovou. Táta mi jako malé četl a vyprávěl o různých knížkách a já se těšila, až budu umět číst a taky mu budu o nějaké vyprávět.

Každopádně děkuju za chválu díla i sebe jako autora, je příjemné to slyšet. Kdo v tom cítil moc ironie, tak se omlouvám, to jsem prostě já...taková asi zůstanu.
Mimochodem, na ten facebook jsem to dala...kolik lidí myslíte, že to přečetlo?
..........chvíle napětí............čtyři lydi. Ano vážení, a to mám přes třista přátel. Takový je dnešní svět.
 
Delruth - 03. ledna 2012 12:41
iko5322.jpg
Aelin - 03. ledna 2012 08:42
A to, že to nevíme, nám dává možnost si myslet svoje. S tím souhlasím, ale už se mi moc nelíbí, když ten svůj názor propagujeme jako fakt.
Psal jsem to tu hlavně kvůli tomu, že zde bylo psáno, že Češi jsou lopaty a ostatní jsou lepší (tak mi to vyznělo). A to mi nepříjde. :-)
 
Aelin - 03. ledna 2012 08:42
aellin29631.jpg
Delruth - 03. ledna 2012 02:30
Ano, četnost čtení a čtenářská gramotnost je něco jiného. Přiznávám, že jsem to ve svém příspěvku nejspíš semlela do jednoho a přitom jsem měla na mysli to druhé. Průzkum, na který jsem tu odkazovala, zkoumá právě čtenářskou gramotnost.
Číst dovede většina lidí u nás. Většina lidí u nás i skutečně čte - noviny, někdy i knížky. Ale málo z nich ví, co čte, málo z nich dovede z textu vytáhnout informaci pro sebe a pro svůj život. Především málo mladistvých toto dovede.

Trávníčkův průzkum často používá obrat "alespoň 1 knihu". Takže...kdo přečte 1 knihu za rok, je čtenář?:o) Asi ano. Proč se neobracíme k vyšším číslům? No, asi by to dopadlo o dost hůř.
Navíc Trávníček pracuje jen s čísly. Nevíme nic o tom, jak ti lidé čtou, jak tomu rozumí.
 
Delruth - 03. ledna 2012 02:30
iko5322.jpg
Aelin - 02. ledna 2012 20:09
Hledal jsem na internetu, protože jsem nevěřil tomu, že Češi jsou v Evropě podprůměrní v četnosti čtení knih.

Z průzkumů (lidi od 15ti let) vyplívá, že oproti roku 2007 se počet čtenářů a času věnovanému čtení k roku 2010 příliš nezměnil. Významně ubyl pouze počet lidí, co koupují knihy. Což je pochopitelné.
A cituji: "Stále platí, že patříme v rámci Evropy a západní civilizace k zemím, kde se čte nejvíce, kde se na počet obyvatel vydává vysoce nadprůměrný počet titulů a kde se i veřejné knihovny těší silné oblibě."

Dojem často mate. Člověk zná pár lidí kolem sebe a utváří si podle toho názor na celek. A o té znalosti těch lidí by se dalo taky polemizovat. ;-)

Odkazy na průzkum:
odkaz
odkaz
 
Drag Oncave - 02. ledna 2012 23:01
andorka2_06603.png
Aelin - 02. ledna 2012 12:45
Ona ta škatulka zamyšlení možná není úplně sedící, jen se článek musel zařadit do některé ze sekcí a k zamyšlení to má přece jen nejblíže. Já bych to bral jako námět na každého vlastní zamyšlení ;)
 
Raharu - 02. ledna 2012 20:51
2008-12-21-1318725212.jpeg
Aelin - 02. ledna 2012 20:31
Eh, zrovna Stmívání na mě působilo jako červený hadr na býka, už dlouho se mi nestalo, abych nenáviděla úplně všechny postavy :D Ale to jsou moje preference, které jsou ovlivněny ne příliš velkou tolerancí vůči zamilovanému balastu a protagonistům s IQ houpacího koně. (Tohle je mindrák většiny fantasy romancí - ne že bych jich četla moc, ale jediná, nad kterou jsem neobracela očí v sloup, byla série Mediátor. Rozvíjel se tam spíš příběh než romantika a hlavní hrdinka neměla v hlavě piliny.) No, asi jsem nikdy nebyla romantická duše.
Hlavní problém je, že tahle sorta čtenářek odmítá číst cokoli jiného. Kdykoli jim něco v dobré víře doporučím, poznamenají něco ve stylu: "To je moc hrubé. Moc písmenek." (Hlavně že třeba výše zmíněné Stmívání má okolo 500 stránek, z nichž zhruba 100 rozvíjí zápletku a zbytek je fluff.) A když už spolužačka prohlásila podobnou věc i o Kafkově Proměně, měla jsem chuť ji něčím praštit :D
 
Aelin - 02. ledna 2012 20:31
aellin29631.jpg
Raharu - 02. ledna 2012 20:17
Mně ani tak nevadí, že to čtou. (Konkrétně Stmívání jsem si přečetla, docela to jde, je to fajn oddechová knížka.) Ale musí vědět, že je to brak. Což právě, jak sama říkáš, nevědí.
Ale od braku se začíná. Až my, učitelé, budeme akceptovat jejich četbu, můžeme je přivést k něčemu lepšímu. Protože ne každý se nechá tak snadno přesvědčit.:o)
 
Raharu - 02. ledna 2012 20:17
2008-12-21-1318725212.jpeg
Raharu - 02. ledna 2012 20:17
* s tou částí - tak to dopadá, když píšu víc věcí najednou :D
 
Raharu - 02. ledna 2012 20:17
2008-12-21-1318725212.jpeg
Aelin - 02. ledna 2012 20:09
Souhlasím zvlášť o té části s brakovou literaturou - myslím, že problém není ani tak nedostatek čtiva, jako spíš jeho obsah. Nepovažuju se za literárního snoba, jelikož přečtu víceméně všechno, ale pořád považuju některé vrstevnice, které čtou pouze Stmívání a jeho klony, za poměrně smutný případ. (Brr - tuhle konkrétní knížku jsem četla PŮL ROKU a to jen z čirého masochismu... Možná taky kvůli recenzi :D)
 
Aelin - 02. ledna 2012 20:09
aellin29631.jpg
Je milé tady slyšet pozitivní ohlasy na čtenářskou situaci. A věřím vám.:o) Ale zároveň si uvědomte, že vy, kteří tu jste, tu denně přečtete min 1 příspěvek. Většinu z vás sem přitáhla četba knih, nebo opačným směrem jste se díky Andoru na četbu začali orientovat.
Kolik takto aktivních uživatelů Andor má? A kolik lidí má naše republika?:o)

Díky svému studiu jsem měla možnost potkat dost průměrných dětí. A tam ta situace není tak růžová. Pravdou je, že v rámci Evropy jsme ti podprůměrní. Naše děti čtou málo a pokud něco přečtou, nerozumí tomu. A pokud čtou a rozumí tomu, čtou jen brakovou literaturu. No a pak zbude to malé místo pro vás, kteří čtete třeba i kvalitní literaturu.

A omlouvám se, jestli jsem už zase mimo téma, mé učitelské srdce mi nedá (a nechce se mi učit).:o)
 
Poslední Ocelot - 02. ledna 2012 20:09
reaper8809.gif
Jak jsi sama napsala - je třeba hodit jim to na zeď, udělej to... aspoň jednou bude třeba facebookem kolovat něco smysluplnýho.
 
Raharu - 02. ledna 2012 19:36
2008-12-21-1318725212.jpeg
Napsané je to působivě, ale asi bych nepoužila tak dramatický tón. Jasně, položka "čtení" se už bohužel neřadí do výpisu koníčků běžného puberťáka, přesto si nemyslím, že je situace tak tragická. Mně je 17 let a knihami jsem žila prakticky od chvíle, kdy jsem se naučila číst. Pravda, v poslední době je to kvůli střední škole a nedostatku času trochu slabší, ale vzpomínám na doby, kdy jsem v klidu dávala i deset až patnáct knížek týdně... Momentálně mám rozsah cca 3 až pět týdně, ale pořád se domnívám, že to taková katastrofa není. Zároveň mám spoustu známých zhruba v mém věku, kteří se mohou chlubit podobnými čísly - žiju snad na jiné planetě? :D
 
Cor Na - 02. ledna 2012 17:47
1  kopie8221.jpg

Myslím, že jste krapet OT.

Deadman - 02. ledna 2012 10:47
thomas Enderson - 02. ledna 2012 13:25
Tak jsem to asi špatně "podal".


Aelin - 02. ledna 2012 12:45
Chápu to stejně. :)

 
Enderson - 02. ledna 2012 17:47
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 17:35
Podpis můj nepotřebuje... do dlaní jejích básní celé své srdce... víc už nemůžu dát...
Ale podpis tobě jsem ještě nedal ^^
 
Deadman - 02. ledna 2012 17:37
slayer033597.jpg
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 17:35
Té já jsem podepsaný už dávno. :)
Teď hledám, kde se podepsat tobě. :)
 
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 17:35
lady_in_red_by_marinshe6554.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 16:32
thomas Enderson - 02. ledna 2012 16:41
:)) Děkuji pánové, ovšem podepište se autorce x)
 
Enderson - 02. ledna 2012 16:41
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 16:22
Taky stojím řadu na podpis!!
 
Deadman - 02. ledna 2012 16:32
slayer033597.jpg
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 16:22
Fajn, kde se pod to mám podepsat? :)
 
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 16:22
lady_in_red_by_marinshe6554.jpg
Kim-chan - 02. ledna 2012 14:05
Já tedy přečtu i deset, někdy víc, někdy míň, knížek za měsíc a znám málo lidí co čtou, mám dokonce spolužačku, která prohlásila, že svým dětem knížky dávat nebude, mají přece počítače... A to já nechápu a snad pochopit nechci. O.o :( Nebo znám slečnu, která si raději počká na film. Přičemž filmy jsou často chabé střípky psaných děl.
Ale je fajn, že to někde není tak tragické x))

A co s tím můžeme dělat, leda je ostatním cpát... Ovšem neznechutíme je tím jen víc?
 
Enderson - 02. ledna 2012 16:08
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 16:04
Jsou to ignoranští ignorující ignoranti :D
 
Deadman - 02. ledna 2012 16:04
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 16:02
Jenže jsou to ignoranti a nic s tím neuděláš.
 
Enderson - 02. ledna 2012 16:02
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 15:59
Ano... ono nejen vyplácí... Kdyby si někteří ignoranti přečetli některé její básně a pochopili je tak se naše česká komunita přesune k lepšímu...
 
Deadman - 02. ledna 2012 15:59
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 15:58
Ona je názorným příkladem toho, že číst se vyplácí. ;)
 
Enderson - 02. ledna 2012 15:58
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 15:44
^^

Však já ji do toho nenutil... jen jsem se ji otázal protože mě zaujala a já se zamiloval do jejich básní... :D Jsou to jedny z nejlepších básní které znám a jsou to ty nejlepší na andoru...
 
Deadman - 02. ledna 2012 15:44
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 15:37
Tady nejde nic, než souhlasit.



Má teď horu jiných starostí, než přednášet na PragoFFestu. A myslím, že je to pro ní přednější, než přednášení kdesi.
 
Enderson - 02. ledna 2012 15:37
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 15:32
Souhlasím...



Já ji znám docela krátce a to ještě jen přes Andor... ^^ ale už jsem jí to říkal... nebo spíš něco v tom smyslu... dokonce jsem chtěl aby přijela na PragoFFest a přednášela tam se mnou, ale ani já bohužel nejedu protože mi do toho vlezla škola...
 
Deadman - 02. ledna 2012 15:32
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 15:26
Ti, co se dnes nazývají američany, jsou jen imigranti.
Jak říkáš, původní obyvatelé ameriky jsou bohužel utiskováni...
A myslím, že naše písmo už ovládají, ale hold, Amíci je museli vytlačit do rezervací.

A o Monalis tohle vím už sakra dlouho, taky jí to říkám, když se vytasí s "master piece". ;)
 
Enderson - 02. ledna 2012 15:26
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 15:20
Já měl na mysli české politiky... ale ono by nebylo od věci prohodit si českou a americkou politiku... Oni Američani byli odsouzeni k hlouposti od počátku svého vzniku... A je to stejně národ z mnoha národů- Dalo by se říct že jsou skvělým příkladem polyspermie... Ale to sem nepatří... Ono skuteční američané čili indiáni by na tom nemuseli být literárně tak zle... jen by stačilo je naučit psát našim písmem... a tvůj poslední příspěvek na který teď reaguji mě přivádí k myšlence že Monalis bude jednou... ne ona je skvělou básnicí a spisovatelkou...
 
Deadman - 02. ledna 2012 15:20
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 15:16
To pozor:
Američtí politici jsou co se týče politiky podstatně výš, než ta naše zkorumpovaná "šlechta".
Já tu mluvím o tom, že nesmíme zdebilnět jako národ.
Máme bohatou kulturu, literaturu a všechno podobný, američani ne, 200 let nějaký tý jejich existence se nedá považovat za x set let našeho národa...

Proto musíme číst, abychom neupadli na jejich úroveň negramotnosti.
 
Enderson - 02. ledna 2012 15:16
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 15:11
To slovo svět bylo myšleno obrazně... Já osobně si myslím že klesnou na úroveň američanů by našim politikům nestačilo... Oni jsou tak zaujatí jako mí rodiče a ještě horší...
 
Deadman - 02. ledna 2012 15:11
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 15:09
Svět mě nezajímá, mě zajímá moje vlastní země.
Ať si ostatní řeší svojí zemi.
Mě jde o to, aby ČR neklesla na úroveň Američanů.
 
Enderson - 02. ledna 2012 15:09
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 14:54
Ti jako oni... já k nim mám docela úctu... ale ono je to jedno jaké je tam t... důležité je že svět je plný ignorantů....
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:54
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 14:42
Ti, bych tam dal, kdyby se to týkalo tebe...

PsychoP - 02. ledna 2012 14:43
Sorry, šéfe, snažím se držet tématu.
A ve skrze se i držím...
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:53
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
PsychoP - 02. ledna 2012 14:43
mno jen částečně... a už jsme skončili... :D
 
PsychoP - 02. ledna 2012 14:43
falling8927.jpg
Jste mimo téma...
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:42
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 14:40
Aha... :D Ale dvoj smysl to má tak se nediv... :D máš tam dát velké T to bych pochopil správně... :D
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:40
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 14:37
To bylo myšleno jinak:
Ti = oni.
Niklov:
Ti = tobě.
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:37
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 14:30
Já už umím číst a čtu si sám :D A jo máš pravdu moje rodina je opravdu divná ale to sem nepatří ^^
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:30
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 14:28
Dobře, oprava:
Máš divnou rodinu.

Aspoň že ti čtou...
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:28
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 14:20
Mno až na otce... to bych neřekl... on je to nemakačenko a momentálně je ve výkonu trestu za neplacení alimentů xD
Ale to jsou jen mí rodiče... Širší rodina se kterou momentálně žiju se ke knížkám staví zcela jinak...
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:20
slayer033597.jpg
thomas Enderson - 02. ledna 2012 14:17
Je to všude, ale někteří jen prostě nechtějí vidět...

Máš divnou rodinu, až na otce.

Bohužel.
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:17
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 14:12
Mno ono to není jen v praze...

Můj otec knihy čte... ovšem já ho od desíti neviděl. Matka je naproste ignoran, dement, de*il, retard a co já vim co ještě a zakazuje mi je jen proto že je sama nečte. A otčím je kriminálník...a jened čas skutečně moje knihy pálil... měl je jako zátop... To bylo nejkrutější období mé éry encyklopedií... :(

Bohůmžal to tak je...
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:12
slayer033597.jpg
Kim-chan - 02. ledna 2012 14:05
Najdou se vyjímky.
Ale co já vidím v Praze kolem sebe, tak to není nijak slavný.
A jestli nezačne se něco dělat, budeme stejní debilové, jako Američani.

thomas Enderson - 02. ledna 2012 14:05
Tak v tom případě máš divnou rodinu...zakazovat knížky.
Co jsou? Fašouni?
Nechtěj je ještě pálit?

Myslím, že ti, kterých se to týká, by si to nepřečetli, kdyby zjistili o co go.
Ignorant = člověk, co nečte.
 
Enderson - 02. ledna 2012 14:05
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 13:54
Mě nikdo ke knížkám nevedl, naopak- mě je zakazovali a já jsem milovník papírových stránek potištěných písmeny které jsou pro mě něco víc než jen písmena... A myslí že sem na andor nepatří ti co nečtou... tohle by bylo skvělé hodit po částech někam kde to bude mít alespoň malinkatý ohlas... aby to četli ti kterým je to určeno ti kteří si z toho mají vzít ponaučení...
PsychoP - 02. ledna 2012 14:00
A4 je zbytečně málo..
 
Kim-chan - 02. ledna 2012 14:05
tempsnip2469.png
Deadman - 02. ledna 2012 13:54
Přiznám se, že osobně nejsem nijak moc velký čtenář (10 knížek za rok, občas víc), ale většina mých kamarádů jsou opravdu velcí čtenáři, kluci od nás ze třídy čtou/mají přečteno Pracheta a všechny díly Pána prstenu + další fantasy a sci-fi (Eldesta a pod.), spousta mojich kamarádek chodí do knihovny téměř denně a skoro pokaždé si tam něco půjčí a všem nám je 14-17 roků. Z mého pohledu to prostě tak katastrofální není. Jistě, ale znám i lidi, pro které jsou 4 odstavce moc.
 
Deadman - 02. ledna 2012 14:04
slayer033597.jpg
PsychoP - 02. ledna 2012 14:00
Aha.
V tom s tebou souhlasím.
Hold český národ tak říkajíc "degraduje".
Jsme línější číst a ani děti k tomu nevedeme.
Spousta lidí se jen vymlouvá na to, že nemají čas dětem číst, přitom jak tu bylo řečeno, před spaním, přečíst pohádku, než dítě usne není zas takovej žrout času.
Co si matně vybavuju, vím, že si ani většinu pohádek nepamatuju konec, protože jsem vytuhnul ani ne v půlce...
 
PsychoP - 02. ledna 2012 14:00
falling8927.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 13:54
Že necelá A4 textu přijde spoustě lidem jako zbytečně mnoho.
 
Deadman - 02. ledna 2012 13:54
slayer033597.jpg
PsychoP - 02. ledna 2012 11:32
Basník tím chce říct co?


Kim-chan - 02. ledna 2012 11:43
Ale je, já to vidím, kdykoliv vlezu do knihkupectví.
Veškerá omladina je maximálně u učebnic.
Jinak veškeré osazenstvo je starší 20 let.
Neviděl jsem nikoho okolo 15 let být v knihkupectví nebo knihovně, to je podle nich ztráta času.
A že to v Praze můžu posoudit docela přesně, veškerá omladina se poflakuje venku, po hospodách, čajovnách, klubech a podobných kravinách. Všichni jak úžasný to bylo. A když někdo prohlásí, že četl tohle a tohle, tak se mu zbytek vysměje do tváře.


Aelin - 02. ledna 2012 12:41
Pravda, a dítě, co nebylo vedené ke čtení se k tý knížce prostě samo nedokope, prostě je to jen ztráta času.
Zrovna můj spolužák na kurzu prohlásil: Já nečtu vůbec, nebaví mě to a přijde mi to, jako ztráta času.
A to je mu, jako mě, 20.
 
Lucy-nyu chan - 02. ledna 2012 13:54
lady_in_red_by_marinshe6554.jpg
Souhlasím, je to realita... Podala bych to možná trochu jinak, opravdu místy až moc brousíš v ironii, jenže dá se to napsat jinak? ^^
Každopádně, já knížkami žiju, takže pro mě žádné poučení z tvého článku neplyne. A to je na tom asi to nejsmutnější. x)
 
Enderson - 02. ledna 2012 13:25
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Cor Na - 02. ledna 2012 01:00
Ono je to ještě zoufalejší než jak to vypadá...
 
Enderson - 02. ledna 2012 13:24
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Potlesk... Já se ti klaním... Ty jsi prostě dokonalá!!! Ono to není jenom u dětí... ti "tvorové" kteří zamýšlejí nad knihou jako nad hříchem dali našim i budoucím generacím hnojivo pro nenávist ke knihám... Ono to nezačalo internetem (mimochodem internet nabízí "knihy" pro ty kteří si nemohou dovolit koupit si knihu nebo pro ty kteří mají tak dementní rodiče jako já a knihy zakazují). Jediné co mě mrzí je že knihy se ztrácí... abych pravdu řekl momentálně mi před klávesnicí jedna kniha leží... Proč?? Protože knihy jsou základem vědění lidstva a prohloupí ten kdo je nečte...

Musím ti poděkovat!! Děkuji!!
Ptáš se proč?? Protože já bych to nenapsal... mě jsou totiž hlupáci ukradení..
 
Aelin - 02. ledna 2012 12:45
aellin29631.jpg
Ehm a abych nebyla jen mimo...

Téma zamyšlení je aktuální a rozhodně stojí za to, ho rozebrat. Samotné zpracování se mi moc nelíbí. Na jednu stranu se mi to zdá poetické, fajn, proč ne, ale pak zase sklouznout k vážnějšímu tónu, který chce přednést i nějaké argumenty pro diskuzi. Nevím, zda mě z toho takto pochopíte, ale prostě tyto dvě tendence se mi tam tlučou, tvoří mi z toho nesourodý text, ze kterého mám dojem, že vlastně...nic.

Od zamyšlení bych čekala... hlubší zamyšlení.

(Ano, vím, že jsem se sama nevyjádřila bůhví jak skvěle a trefně, ale snad chápete, co jsem tím asi tak nějak mohla myslet.:o))
 
Aelin - 02. ledna 2012 12:41
aellin29631.jpg
Budu nejspíš už mimo téma, ale nedá mi to (a předem se omlouvám).

Jak jsme na tom se čtenářskou gramotností, jde zjistit zde: odkaz. Další testování proběhne v tomto roce. Podle českých testů je zřejmě, že děti čtou méně, je jim čteno méně a dostávají méně knížek. Navíc rozdíl mezi kluky a holkami je čím dál větší.

Řekla bych, že situace je už dostatečně zoufalá, protože za čtenáře se považuje i člověk, který přečte 1 knihu ročně (přebírám z výzkumu Trávníčka).

Část viny mají samozřejmě i učitelé. Obzvlášť ti, kteří se o četbu dětí mají starat a ani neví, co to vůbec nějaká čtenářská gramotnost je...

Dětem by určitě nevadilo číst. To je jen hloupý výmysl. Ale nikdo je k tomu nevedl. Když rodič dítě raději posadí k počítači nebo před televizi, než by mu četl před spaním, pak je to těžké pořízení...
 
Kim-chan - 02. ledna 2012 11:43
tempsnip2469.png
Deadman - 02. ledna 2012 10:47
Tak zase TAK zoufalé to myslím ještě není =D
 
PsychoP - 02. ledna 2012 11:32
falling8927.jpg
Deadman - 02. ledna 2012 10:47
"Hele, povedlo se mi krátké zamyšlení, nechceš si to přečíst?"
"Je to dlouhé?"
"Jen čtyři odstavce."
"Moc písmenek..."
 
Deadman - 02. ledna 2012 10:47
slayer033597.jpg
Na to snad nemám co říct. :)
Prostě Numero Uno.
EPIC! :)


Cor Na - 02. ledna 2012 01:00
Budeš se divit, ale ono to tak je.
A je to čím dál horší.
By jsi se divil, kolik lidí už nečte. Za vrchol mistrovství považují přečtení novin nebo časáků, ale přečíst si knihu, která má všeobecně vyšší hodnotu než noviny a časáky, to už je pro ně problém. A že takových lidí znám dost.
A dnešní generace mladší než já? Ty už taky v podstatě nečtou. Pokud je k tomu nedonutíš, jediný, co budou číst, jsou statusy na FB, nebo to, jak si někde s někým dopisujou.
Ale starou dobrou, vázanou knížku neotevřou.
Situace je podstatně zoufalejší, než si myslíš.
 
Dreamcatcher - 02. ledna 2012 09:33
sdf14708080.png
Pěkné, to se mi líbí:)
 
Drag Oncave - 02. ledna 2012 01:30
andorka2_06603.png
Moc hezky napsané.
 
Cor Na - 02. ledna 2012 01:00
1  kopie8221.jpg

No... Nebral bych to tak zoufale.
 
PsychoP - 02. ledna 2012 00:32
falling8927.jpg
Trefné :)

 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.086421966552734 sekund

na začátek stránky