Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Kouzlo plyšových medvídkůOblíbit

part_of_your_no_by_tsaoshin-d6f5s398448.png

Autor: altura

Sekce: Zamyšlení

Publikováno: 17. března 2012 23:04

Průměrné hodnocení: 9.6, hodnotilo 10 uživatelů [detaily]

 
Takové krátké zamyšlení nad významem plyšového medvídka (alespoň pro mě). Napsáno ve "sladší" chvilce...
 
Jednou se mě někdo zeptal, kdo asi vymyslel plyšové medvídky. Samozřejmě jsem mu nedokázala odpovědět, jelikož tohe snad ani nikdo nemůže vědět. Ale nejspíše to byl nějaký starostlívý otec nebo dědeček, který chtěl ochránit své dítě před zlými sny.
To je totiž přesně ten důvod, proč tu medvídci jsou – aby noc co noc, zatímco my si klidně spíme, bojovali za naše hezké snění.
Už jste se vůbec někdy zamysleli, proč je nejčastější hračkou právě medvídek? Proč to není třeba plyšová koala nebo plyšový psík? Protože ten, kdo udělal svému dítěti prvního plyšového medvídka, moc dobře věděl, co dělá. Vzal medvěda – zvíře silné, odhodlané a bojovné, a udělal z něj malou hračku. Dodal mu to, co pravému medvědovi chybí – porozumění a city. To, co cítí medvědice ke svým mladým, cítí medvídek ke svému člověku. Bude bránit jeho sny do skonání světa a odhánět noční můry, dokud mu nedojdou síly.
A proto byste i vy, kteří už jste možná kouzlo medvídků zapomněli, měli tuhle hračku vytáhnout z krabice v garáži nebo na půdě a dát ji tam, kam patří – k vám.
Jelikož není bytosti obětavější a hodnější, než je medvídek. Vrátí vás alespoň na chvíli do těch krásných časů dětství, když jste s ním usínali noc co noc a on vás udatně bránil před všemi duchy a můrami, které se vám chtěly vplížit do snění...
Já sama na tuhle plyšovou hračku nedám dopustit. I když už mu padá očičko, nebo se mu tu a tam něco párá, nikdy ho nepřestanu mít ráda za to, co pro mě dělá. A ani vy byste neměli!
 

Komentáře, názory, hodnocení

Arrand - 17. dubna 2012 07:38
ignatius2553316.jpg
Obrázek
 
Eskel - 16. dubna 2012 04:38
esk22836.jpg
Jak jsem tušil, je to jako hračka jen něco přes sto let staré a ten původ není vůbec takhle romantický, ale spíš lovecký+politický+náhoda. Je mi líto. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Teddy_bear

Ali ibn Saladin - 14. dubna 2012 18:18
:D
 
Dreamcatcher - 14. dubna 2012 22:13
sdf14708080.png
altura - 14. dubna 2012 21:35
Já jsem měl vždy na každém rohu postele minimálně dva. :D
 
altura - 14. dubna 2012 21:35
part_of_your_no_by_tsaoshin-d6f5s398448.png
Delruth - 14. dubna 2012 13:11
Ne, ale je pravda, že když o tom tak přemýšlím, taky mi to trochu Toy Story připomíná :)


Mensatoris - 14. dubna 2012 21:27
Já jsem si právě nedávno (než jsem napsala tohle) vzpomněla, že bych taky ty své hračky měla najít, takže teď mám u postele dva medvědy :)
 
Dreamcatcher - 14. dubna 2012 21:27
sdf14708080.png
Páni,
teď si vzpomínám, že když jsem byl malý, měj jsem vždycky kolem postele desítky medvídků, a měl jsem je hrozně rád:D Bez něj jsem většinou neusnul, a tak byl stále u mě.
Dneska jsou všichni ale někde uklizení, a já přemýšlím, zda bych si jednoho nevyndal a k tomu polštáři ho nepoložil. :D

Jinak to bylo, myslím, pěkně napsané, nebylo to zbytečně dlouhé, neplácalo se tam páté přes deváté...
 
Poli-chan - 14. dubna 2012 18:18
bez nzvu8529.jpg
Dimitry - 13. dubna 2012 14:00
Podle všeho toto není stoprocentní pravda a jde o shodu dvou ustálených výrazů (i když ten uváděný tebou se jen málokdy používá v středoevropském prostředí). zkratka viz(v angličtině občas i s tečkou jako viz.) a české sloveso viz mají sice v textu podobný, ale nikoli stejný význam, jelikož první se používá v anglosaských odborných textech jako odkaz na podobný, stejný, či jinými slovy formulovaný závěr či prohlášení v jiném textu či jiné pasáži, zatímco druhý většinou odkazuje na další, podrobnější informace či na rozvedení daného tématu.
(k této informaci vedla dlouhá disputace s paní doktorkou Markétou Pravdovou z Oddělení jazykové kultury Ústavu pro jazyk český Akademie věd ČR)



omlouvám se za Spam
 
Arinar - 14. dubna 2012 18:13
kovbojkov8990.jpg
Pěkné vyjádření svých citů a myšlenek :-).

Já osobně jsem měl žabáčka, opičku, hrošíka, a mnoho dalšího, ale medvídka kupodivu nikdy.
 
Delruth - 14. dubna 2012 13:11
iko5322.jpg
Nebyla u díla použita jako inspirace filmová série Toy Story? :-)
Silně se mi při čtení tohodle zamyšlení připomněla. :-)
 
Reo-chan - 14. dubna 2012 00:04
mario21068.jpg
Jen tak k tématu:

Můj první a vlastně poslední plyšový medvídek byl dán darem od Rusů kterým jsme v Karlových Varech pronajímali byt a oni to přivezli bůhví odkud. Ještě dnes, po více než deseti letech, je u mě v posteli.
 
Gari - 13. dubna 2012 23:58
andor ico3894.jpg
redragon - 13. dubna 2012 23:54
Ne, ona tam ta tečka doopravdy není:) Akorát jsem uvedla chybný důvod;)
 
Reo-chan - 13. dubna 2012 23:54
mario21068.jpg
Dimitry - 13. dubna 2012 14:00
Takže jsem měl, sice nevědomky, ale přece, pravdu? A to dokonce bez chyby? Konečně.
 
Gari - 13. dubna 2012 15:12
andor ico3894.jpg
Dimitry - 13. dubna 2012 14:00
Heh, tak to by mě nikdy nenapadlo xD Ale dík za doplnění znalostí;)
 
altura - 13. dubna 2012 14:54
part_of_your_no_by_tsaoshin-d6f5s398448.png
Za všechny ohlasy děkuji, na gramatiku si dám příště větší pozor :)
 
Dimitry - 13. dubna 2012 14:00
sirdimitry868.jpg
Gari - 13. dubna 2012 11:49
I v příručce ústavu pro jazyk český jsou chyby. Správný výklad původu "viz" popisují třeba zde: http://langweil.info/index.php/20050126197/viz.html.
 
Lina - 13. dubna 2012 12:04
edopruh037115.png
Jeden z prvých darčekov, čo mi kedy kúpil môj teraz už manžel, bol veliký plyšový medveď :-) Doteraz sedáva v rohu postele za mojou hlavou a verne stráži. Pekné zamyslenie. A mimo iné, aby bolo jasné, ako to bolo s plyšovím medvedíkom- http://en.wikipedia.org/wiki/Margarete_Steiff_GmbH (keby nemal Palo Hamel pesničku o Mariške Steiffovej, ani ja neviem, kto vlastne tým deľom toho medvedíka vymyslel )
 
Gari - 13. dubna 2012 11:49
andor ico3894.jpg
redragon - 13. dubna 2012 08:30
Když už ale, Redragone, mluvíš o těch gramatických chybách, musím ti taky jednu vytknout:-P "Viz" není žádná zkratka, aby se to psalo s tečkou. "Viz" je normální rozkazovací způsob od slovesa "vidět", podobně jako "věz" je od slovesa "vědět". Tak si to pamatuj a neprzni nám náš krásný jazyk český:-P
 
Reo-chan - 13. dubna 2012 08:30
mario21068.jpg
Krásné, jen některé gramatické chyby - viz. "silné, odhadlané"
 
beruskovova - 12. dubna 2012 22:59
vendulomedvedcb1338.jpg
Mám ráda medvídky, mi se to líbí, je to takové školní psaní ale fajn :-) Nikdy jsem nepřemýšlela nad tím, proč je to zrovna medvídek. Může to být taky ryze praktický důvod, třeba, že se dá snadno zjednodušit a je pořád poznat, tak se hezky šije. :-) a je moc ňuňu a kulatý, děti rády kulaté věci :-)

Někde jsem viděla bakalářku na téma proč nejsou plyšové kozy, to bylo taky pořádné zamyšlení.
 
Yuri-chan - 12. dubna 2012 22:29
yuri-chan6844.jpg
nádhera a je na tom kus pravdy
 
Enderson - 12. dubna 2012 22:27
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Celkově je to zajímavé a pěkné. I když jsem nikdy medvídka neměl- nasadila jsi mi brouka do hlavy. Kdo vlastně toho medvídka vymyslel??

To PsychoP: "...párá, někdy ho nepřestanu mít ráda..." Nemělo by tam být "nikdy"??
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.056811809539795 sekund

na začátek stránky