Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Komnata tvá..Oblíbit

tempsnip2469.png

Autor: Kim-chan

Sekce: Báseň

Publikováno: 08. září 2013 10:37

Průměrné hodnocení: 5, hodnotilo 14 uživatelů [detaily]

 
O nenávisti.. :)
 
Na noční oblohu hledím,
pod temnou oblohou sedím.
Na Lunu oči své upírám,
po západu Luny je zavírám.
Proč ..?
Dnem jdou ..?
Komnatou tvou ..?


Přes oči černý šátek mám,
k černé své oči upínám.
S černou barvou přítel bývám,
s černou krví píseň zpívám.
Proč ..?
V bílém jdou ..?
Komnatou tvou ..?

Tap, tap..
Černý pták
Přišel, klovl..
Tak, tak..
Černý pták..


Slzy zahalily pohled můj,
jednou můj smutek bude tvůj.
Démon odnesl mě ve sluj svou,
tam učinil mě svou nevěstou.
Proč ..?
Šťastní jdou ..?
Komnatou tvou ..?


Kolébat se..
Mezi nocí a dnem..
A nalhávat si,
že to byl jen sen.

Tap, tap..
Černý pták..
Přišel, klovl..
Tak, tak..
Černý pták..


Už to slyšíš?
... Vidíš?
... Cítíš?
Nech se tiše kolébat,
o štěstí se okrádat.
Mnou..
Jdu tiše tmou,
komnatou tvou
a bílou měním na černou.

Ach, ach..
Černý pták..
Přišel, klovl..
Ach, ach..
Černý pták..
 

Komentáře, názory, hodnocení

Marigold - 27. listopadu 2013 23:31
images7884.jpg
ACSt0rm - 26. září 2013 17:19
to je pěkná hloupost co si napsal, řada vekých autorů ho používá... A záleží jen na pojetí...
 
Sfinx - 02. října 2013 09:58
title_suggestions__anybody__by_la_esmeralda-d3ifql12478.jpg
Je vidět snaha, ale chtělo by se s tím více "pomazlit"
 
ACSt0rm - 26. září 2013 17:19
circus7_by_grinch74570.jpg
TAk začátek tvé básně mi vůbec nesedí. Neuznávám styl AABB, spíše ABAB nebo ABBA... Styl AABB mi přijde jako rýmovačka pro malé děti( mluvím obecně) :-)

Za mě 3 :-)
 
Dreamcatcher - 25. září 2013 21:46
sdf14708080.png
No dovol, kdo si mě tu bere do úst!

Nelíbí se mi to.
1.
 
Kim-chan - 25. září 2013 16:35
tempsnip2469.png
Beredur - 25. září 2013 16:20
Zkouším. Zkouším, co mi půjde a co ne a co se bude líbit jak mě, tak i jiným. Takže máš absolutní pravdu v tom, že absolutně nevím, jak a co konkrétně bych chtěla psát :) Starší básně byli možná ''lepší'', ale už mě ten styl psaní nějak.. Netáhne. Nebo netáhne.. Když chci napsat něco podobného jako je třeba Tikání hodin (Které se kupodivu líbí i mě), tak mi to prostě nejde. Nebo mám minimálně pocit, že mi to nejde.
A s tím americkým stylem si to trefil dokonale.. Tohle mě totiž napadlo, když jsem si v hlavě přemítala Havrana.
 
Beredur - 25. září 2013 16:20
beredur9549.jpg
Polemika?

Kim, já si myslím, že trošku nevíš, jak se profilovat (specializovat). Je vůbec opravdu záhadou, co tě táhne. Totiž oceňuji, že máš snahu o symboliku a delší verše s tendencí ukázat rétorický sloh (některé starší práce), jenomže slovní pytel není jaksi pikantní a tlustý. Opravdu by bylo krásnější (hlavně pro tebe, na nás kašli) rozmnožit si slovní top gramotnost. Jenomže poslední dobou píšeš věci, které mají stylistické prvky nonsensu a avantgardy. Oceňuji tvoji "slabost" pro citoslovce, oceňuji snahu o provázanost a prostorovost, nyní více pracuješ se zvukosledem než dříve. Některé strofy od tebe mají vcelku i slušnou stratifikaci a lomení. Kvůli tomuhle jsi opustila víceslabičné verše? I když ti dlouhé věty "nejdou", pomohlo by ti to pilovat cit a testovat moderní věci (neologismy, vulgarismy, metafory a symboly ze sféry argotu třeba). Já nerozumím tvé idei: chceš být univerzální básnířkou, nebo kopíruješ americký básnický styl: popisnost a pragmatická přímost? Protože silně lavíruješ a z toho pramení mnoho nedůsledností.
 
Kim-chan - 25. září 2013 14:54
tempsnip2469.png
Hitomi - 25. září 2013 14:45
Myslím, že čtu dost :)
 
Hitomi - 25. září 2013 14:45
mal315776.jpg
Mám pocit, že snaha vyjadřovat emoce skrze báseň ti příliš nesedí. Možná bych se být tebou nejprve zkusila vypsat v nějakém snazším útvaru a doporučila bych ti i více číst, aby sis obohatila slovní zásobu a naučila se s jazykem lépe pracovat. Netuším, jak dlouho ti to leželo v šuplíku a kolik času si básni věnovala, ale bohužel je slabá a bezvýrazná.
 
Marigold - 25. září 2013 14:39
images7884.jpg
Beredur - 25. září 2013 14:32
to je přesně ono, to vyhrání si:-))
 
Beredur - 25. září 2013 14:32
beredur9549.jpg
v cuku, letu, mistře (slovesa fajn, jen spojky dám do figury syndeton a trochu ti roztáhnu bloky, na zvukomalbu a ideové věci nemám prostor):

Nocí jsem slyšel křik
ten černý pták,
co přiletěl,
co zobákem svým
mě rval,
až na krev,
uzavřen v duši mou.

On přiletěl
na perutích soumrakem,
v komnatách mých
tam se skryl,
a vraždil
a kloval
a křídly bil!

Cesta je jedna
je jeden cíl,
ta křídla modrá
zlámat,
srdce vyrvat,
a sníst ho
a pak...

a náhle
do ticha
do ticha pohřebního...

ptát se!
(kdo jsi vlastně byl)
 
Marigold - 25. září 2013 12:10
images7884.jpg
Napadla mě variace na téma, jenom jsem teď při obědě trošku zapřemýšlel, jak to zkusit volným veršem. Jistě to má spoustu slabých míst, ale třeba s myšlenkou černého ptáka a nenávisti a s tvými motivy mi to koresponduje. I když to místy hapruje:-D

Nocí jsem slyšel křik
ten černý pták,
co přiletěl,
co zobákem svým
mě rval,
až na krev,
uzavřen v duši mou.

On přiletěl
na perutích soumrakem,
v komnatách mých
tam se skryl,
a vraždil, a kloval
a křídly bil!

Cesta je jedna
je jeden cíl,
ta křídla modrá
zlámat,
srdce vyrvat,
a sníst ho...

...a pak se do ticha
náhle pohřebního...


...ptát se,
kdo jsi vlastně byl?
 
Enderson - 24. září 2013 20:01
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 18:41
Ne nečetl a protože jsem to nečetl porušil jsem co jsem napsal. "Víc říkat nechci." Protože to že jsem si tu všechno nepřečetl mě vyburcovalo k tomu tento výrok porušit. :D
Jistěže jsem to četl, ale zdá se mi jako by jsi sama koukala jen na kousky toho co píšu... ale to je jedno to řešit nebudem.

Kim-chan - 24. září 2013 18:43
Omlouvám se za to že jsem to napsal tak aby to vyznělo že máš přestat. Jen jsem chtěl říct že ti to moc nejde i když se snažíš.


Kim-chan - 24. září 2013 18:46
Nenávist je pořád cit. Není to vlastnost ani schopnost, je to prostě cit, nezáleží na tom jestli přetrvává roky, nebo okamžiky.


 
Beredur - 24. září 2013 19:48
beredur9549.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 18:46

Můžu čestně za sebe prohlásit, že to patrné je, že neděláš řádky jen kvůli rýmům. Obrazové přeskoky a vývoj motivů ale není energický, vzhledem k mnoha okolnostem. Ze začátku máš hlavně oktosylabický režim (8 slabik na verš). Tento typ je sám o sobě velmi efektní, jenomže je třeba ho podpořit. Ty obrazy se plouží, což chápu. Chápu i to, že ti hned tři otázky zpomalují rétorický tok skladby. Do tohoto se vcítit ještě svedu. Jenomže pak je pro mě velmi složitá věc. Na sérii 3 otázek ihned uhodíš zvukomalebným citoslovcem z úplně jiného soudku. Fajn, moderní práce s obrazy, ale ty otázky zbytečně rychle zlikviduješ. Proč tu moc v nich nepřetavíš aspoň dílčí citovou a myšlenkovou reflexí? Ano, dílkem tam citové reziduum je, ale kdy? Až po únavném sledu cca 30 veršů, trochu v závěru.

Kolébat se..
Mezi nocí a dnem..
A nalhávat si,
že to byl jen sen.

Blok veršů, který si dovedu klidně představit,aby zde nebyl. Zbytečný zátah téměř o ničem. A tak by se dalo osekávat a šponovat výraz.


 
Amenophus - 24. září 2013 19:41
amenophus6300.gif
Marigold - 24. září 2013 15:34

Tyjo, tímhle stylem mně se kupí v šuplíku spousty polotovarů nebo jen kořenících směsí, které ale nikdy nejsou dokončeny. Ten nápad přijde jednou a pak už nikdy, pak chodí jen další nové. To nevím jestli je cesta. Je pravda že s desetiletým odstupem jsem občas fakt ráda, že jsem ten polotovar nedovařila a nehodila v plén, ale u pár kousků mě to trochu mrzí. Takže si spíš myslím, že když je nápad, je lepší to napsat na jeden zátah. Leda by byl poblíž později konzultant, který by dokázal poradit co s tím...
 
Kim-chan - 24. září 2013 18:46
tempsnip2469.png
Enderson - 24. září 2013 17:50
Jinak (Bože, spamuji si sama sobě -.-), tohle nebylo o popudu citu. Nemyslím si, že nenávist je totiž cit, který přijde a pak odejde. Teda u mě určitě ne.

Btw pro všechny: Ten černý pták co klove tam není jen tak z hecu, protože se by se mi to prostě líbilo. každý ten verš má nějaký skrytý význam. Nepsala jsem to prostě jen proto, aby se to rýmovalo.
 
Kim-chan - 24. září 2013 18:43
tempsnip2469.png
Enderson - 24. září 2013 17:50
Ale jo, tohle zní už mnohem líp. Na druhou stranu ne, nepřestanu s tím jen proto, že si mi to řekl :)
 
Kim-chan - 24. září 2013 18:41
tempsnip2469.png
Enderson - 24. září 2013 17:50
Četl si, co jsem tu psala? Ne, vážně, četl? Napsala jsem to před nějakou dobou a když jsem měla chuť, znova jsem se k tomu vrátila.. Už to tu píšu podruhé.
 
Beredur - 24. září 2013 18:37
beredur9549.jpg
Jsou kompozice, které nemusejí viset v zásuvkách; a naopak útvary, které tam plácnuty být musí. Hodně záleží na obsahu a formách textů. Vícerozměrné práce si žádají o postupné úpravy a korektury. (Samozřejmě, jsou géniové jako např. byl Vrchlický, který valil i 5 textů za den).
Starší školy, spoléhající na postupné rozmotávání motivů do různých relací, nejsou vůbec fosilní. Nemysleme si, že je dnes vše volný verš a obrazově - znakový výplod. I vázaný verš se vyvíjí.
 
Enderson - 24. září 2013 17:50
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Dobrá tedy, přesvědčila jsi mě abych ti přece jen napsal.
Říkáš že máš problém přemýšlet nad básní a že čím více nad ní přemýšlíš tím více to má záporné hodnocení. (?) Nechci aby jsi to brala do slova protože to píšu z paměti a nevím jak přesně jsi se vyjádřila.
Tedy, dostaneš nápad, záchvěv, políbí tě Múza a ty si řekneš "tak jo Nenávist". Něco napíšeš, rychle, aby nápad nezmizel, nevyprchal. A pak na tom pracuješ...
To je ta chyba.
Z toho co píšeš chápu, že bereš svou báseň jako něco na čem musíš pracovat aby se to líbilo. Ale o tom to není. Pokud je bázeň z náhlého záchvěvu je potřeba ji odložit a čekat na další záchvěv, čekat až se Múza zase vrátí.
Já vím o spoustě papírků a mám spoustu popsaných sešitů, ze kterých si občas beru, když dostanu nápad a nápad doplním do kusu něčeho starého a znovu odložím.

Ale pak mám i básně kde si zapíšu myšlenku, nebo "tvar" a na tomto "tvaru" pracuji. Nikoli intenzivně, ale jen občas když si vzpomenu. A pracuji na tom tak abych udržel myšlenku nebo právě ten "tvar". Tohle potom nejsou básně které si odkládáš do šuplíku. To jsou dílka která máš pořád na očích a přemýšlíš o tom když si vzpomeneš.
Jestli ti dělá problém nechat báseň v šuplíku, nebo na to nemáš dost trpělivosti, zkus to udělat tak že místo veršů si napíšeš myšlenku a z ní uděláš verše. :)

Já nejsem ten kdo je básní znalý, jako třeba Marigold, nebo Beredur, ale jen se dělím o své zkušenosti.
A neměj mi to za zlé, ale vždy když do anotace napíšeš, že je to výsledek pocitu, nebo je to o pocitu, má to k citově poznamenané básni daleko. Promiň ale je to tak. Náhlý popud jednoho citu se ti nepopisuje dobře.
 
Marigold - 24. září 2013 15:53
images7884.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 15:50
to je ten poslední bod. Napiš to tak, aby to stálo za to:-D
A dokud to za to nestojí, nebo není to to co chceš nech to založeno:-D
 
Kim-chan - 24. září 2013 15:50
tempsnip2469.png
Marigold - 24. září 2013 15:34
Ale já jí tak psala. Napsala jsem jí, založila a vytáhla, když jsem měla náladu jí dopsat. Jen mi z toho málo kdy vznikne to, co chci :)
 
Marigold - 24. září 2013 15:34
images7884.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 15:12
ono to není o tom sednout a koukat a lámat si hlavu. Je to o tom napsat, založit a žít dál. A uvidíš, že pak najednou to přijde. Myšlenka, šepot a záchvěv, načrtáš poznámky, pozměníš slova, provedeš úpravy, schováš. Nebo přečteš, nahlas do ticha a hledáš da to, co si chtěla říci řekneš, zda myšlenka zůstává tam, nebo jinde.
Moje okna do noci, sem psal skoro rok, respektive, napsal sem jednoduchou básničku, založil ji, a pak na ní náhodou narazil, kyž sem uklízel. Líbil se mi nosný motiv a ten sem vyrval a dopnil. V té době to byla tři trojverší. Skončilo to, ale zcela jinak, a i samotný záměr, směr a to o čem vypovídala se změnilo. Protože když sem si to večer četl na balkoně notně posilněn vínem jsem měl sakra dobrý pocit, jak to znělo, a co to skrývalo.
Ale ve finále jsem stejně jak noc a opojení pokračoval změnil tři verše, stěžejní pro celý výklad díla a úplně je změnil, otočil význam, ale najednou jsem cítil spokojenost.
Po roce, po desítkách verzí. A pokusů.

A tak zraje báseň;) a to je cesta, kterou ti nepřikazuji jít, spíše navrhuji a našeptávám, že tak to třeba může přinést jiné výsledky, třeba zajímavější, a pro tebe třeba i lepší pocit.

btw. z toho co jsem rozepsal u jedné básně, dnes vznikají tři další samostatné, s vlastními nosnými motivy. Každá jiná, jeden sonet, jeden volný verš a jedna elegie...

Tak funguje vývoj nejen básně, ale i básníka
 
Kim-chan - 24. září 2013 15:12
tempsnip2469.png
Marigold - 24. září 2013 15:00
Já se snažím :'D Prvotinu jsem psala cca dva měsíce zpátky a pak jsem si nad tím dobré 4 hodiny v kuse (Nekecám, fakt, 4 hodiny) lámala hlavu, aby to nějak vypadalo. Nedělám to schválně. Nejsem sebevrah, který si rád ničí sebevědomí na tom, že prostě něco splácá a nepřemýšlí nad tím (To jsem udělala jen u černých křídel). I když si od někoho něco přečtu a hrozně se mi to líbí, stejně se mi to nikdy nepodaří napsat tak, jak chci, aby to ve finále vypadalo. Největší ironií v mém případě je, že většina děl, co prostě napíšu, moc si s tím ani nehraji, tak mají mnohem kladnější hodnocení než díla, nad kterýma prostě přemýšlím několik měsíců.
 
Marigold - 24. září 2013 15:00
images7884.jpg
Tak já nevím jestli má vůbec smysl psát ať se tu do mě, nebo jiných, opět neopřou zastánci mladičké básnířky.
Nejdeme kopat ani do ní a ani jí nebudeme kopat hrob.
Víš, problém u tebe je jednoduchý. Ty nad tím vůbec nepřemýšlíš. A přitom ta myšlenka je výborná. Má obrovský potenciál. Ale bohužel ji vždy zmuchláš a zahodíš.
Proč nepracuješ s těmi emocemi intenzivněji?
Zatím jsi na to neodpověděla ani Beredurovi.
A mě to upřímně taky zajímá.

Navíc co bych přihodil já, protože jsou to mé dva nešvary-> píši buď krátký volný verš, nebo si hraju dlouze se slovy v jednotlivých verších, okořeněných tedy rýmem.¨

A myslím, že tobě by mohly slušet obě varianty. Ta krátká pokud by sis více zahrála se sekaností, s důrazem, protože při volném verši a krátké básni o emoci musíš do slov, do veršů dostat právě tu emoci, ten cit.
Nebo ho můžeš opsat, postupně, ne že chceš vrazit dýku do srdce, ale to, že vaříš jed.
Tak vyjádři nenávist.
Saladin má pravdu v tom, že tvá nenávist je plochá, mělká a rozhodně ne bezbřehá. A stačilo by tak málo...

O tom ostatním psát nebudu, protože je ti to vytýkáno neustále, a neustále tam jsou stejné chyby;)
Jakmile si najdu chvilku více, odpovím ti v poště, na to na čem pracuješ;)

PS: dveře KATOVNY jsou otevřeny, teď zrovna se tam prohání jen vítr a sem tam zaúpí duše prokletého básníka, na kterého byla kritika moc. Najdeš tam i ukázku toho jak probíhá připomínkovaný tvůrčí proces, kde si sama odpovíš na své otázky;)
Takže neváhej a otevři ty dveře pobíté ocelí;)
 
Kim-chan - 24. září 2013 14:45
tempsnip2469.png
Beredur - 24. září 2013 14:36

ťuk, ťuk nikde ještě nemám, snad jen Tik-tak.. (Příště červenou karkulku ti dám. Černého ptáka může sežrat vlk sám. A píšu na bílou růži tuží: Černého ptáka za klobouk si dám, v nenávisti je člověk stejně vždy sám.)
 
Beredur - 24. září 2013 14:36
beredur9549.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 14:28

ťuk, ťuk...já tam u sebe vidím prosím tě...(slova ouvej, v očích rozmazaná tuš? Raději černého ptáka provždy zruš! Vždyť bez křivdy člověk zlobu jen mrví, bílá fuč komnata - pták černé krvi))...

 
Kim-chan - 24. září 2013 14:28
tempsnip2469.png
Beredur - 24. září 2013 14:26
Tak jsem to zase nemyslela :'D Pouze narážím na fakt, že minule si to podal tak nějak mile a ne tak útočně :P
 
Beredur - 24. září 2013 14:26
beredur9549.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 14:13

tap, tap...andělíčkování raději ťuk ťuk ženám a osobně zůstanu rád démonem...tap, tap


 
Kim-chan - 24. září 2013 14:13
tempsnip2469.png
Beredur - 24. září 2013 14:02
(Tap, tap není klování, ale to, jak jde :D) A já nic nikam necpu a vůbec, si zlý :'D
 
Beredur - 24. září 2013 14:02
beredur9549.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 13:43

A ještě k rýmům. Když už je tam cpeš, pak je užitečné si ozkoušet, že rýmy ve verši nemají jen konstantní pozici na chvostu (tzv. koncový rým), ale báječně funguje rým na pozici čelní (nebo aspoň aliterace) nebo vnitřní (nebo aspoň asonance). Když nedáváš různé variabilní typy rýmů, zkus omezené verze rýmů postavit jinde než na konec verše. Možná tě to překvapí, kam se to přednesově posune.
(a neklovej mě, tap, tap...)


 
Kim-chan - 24. září 2013 13:43
tempsnip2469.png
Beredur - 24. září 2013 13:18
jasně, dobře, chápu, nebí mě! :D
 
Beredur - 24. září 2013 13:18
beredur9549.jpg
Kim-chan - 24. září 2013 13:04

Ale na delší kompozici potřebuješ mít více motivů, zároveň více otázek provedených do malebnějších obrazů, aby se mohly konfrontovat, překrývat, opět nalézat, stejné, a přitom odlišněji orientované. Co máš konkrétně tady? Černého ptáka, komnatu a otázku nenávisti. Na 3 motivy nepotřebuješ cca 50 veršů. Je to šíleně statické. Nezvládáš řetězení motivů a vůbec podceňuješ jejich aplikování ve skladbě. Každý z tvých motivů má zkamenělou figuru. Emoce je většinou živel, který je pomíjivý, a vzápětí reinkarnovaný, ale zase objekty či subjekty se změnily. Zkus, prosím tě, popsat změnu detailu. Změnu obrazového toku bez zájmen. Změnu emočního obrazového toku. BEZ ZÁJMEN A CITOSLOVCÍ.

 
Kim-chan - 24. září 2013 13:04
tempsnip2469.png
Beredur - 24. září 2013 12:55
Ja nevim. Proste mam tendenci vsechno prodluzovat. Mam pak pocit, ze je to "kvalitnejsi". Poprve to bylo o polovinu kratsi.
 
Beredur - 24. září 2013 12:55
beredur9549.jpg
Nenávist se může rozprostírat různorodě. Ale upřímně, spíše bych ladil zvukomalbu ne do eufonie, ale do kakofonie (tudíž žádná ou, žádné dlouhé samohlásky, ale krátké u, sykavky s a z...protože nenávist se v člověku vaří a jako intrika hodně štípe. Slabika -ou není zde na místě, a protože jsou nadmíru nakumulována zájmena ve skladbě, nepůsobí to na přednesu sugestivně.
Slohově je dílo konstituováno slabou výbavou slov. Prosím tě, pořádně se obuj do lexikální složky básně, protože úspora hatí možnosti. Možnosti otázek, možnosti emocí, možnosti fantasie.
Spoustu věcí mrzí. Je to ale tvůj charakteristický rys, mít auru básně vyrostlou na monologu, zvukomalebných citoslovcích, průběžných obrazových zvratech. Proč ne? Ale prosím tě, existují i emocionální citoslovce, existují prokreslenější přídavná jména...víš, kolik toho ve tvém díle neexistuje?
Tvoje práce mají tendenci snižovat kurz, který jsi nasadila. Co je špatně? Neopakuješ a neprohlubuješ přednosti, které v sobě máš. Zabíháš do typu skladeb, na kterou nedostačuje slovní zdatnost. Proč nezkusíš dát verš o 14 slabikách na řádek? Bez zájmen? Proč tolik šetříš na stavových slovesech? Na nich se dají obrazovými figurami hezky docílit emoce a prožitkovost. Proč rozmělňuješ náboj práce do tolika řádků? Proč je nesmrštíš třeba jen do osmiverší? Víš,proč ti Ali píše, je to mdlé?
 
Kim-chan - 24. září 2013 11:42
tempsnip2469.png
Cor Na - 24. září 2013 11:34
Tak me je jasne, ze se to nikdy nebude libit vsem. Pisu a publikuji proto, abych se z toho poucila, takze jsrm rada za kazdou radu. Mam tady uz celkem slusnou sbirku rekla bych prave s jednodusimi tematy, nez jsou popisy pocitu. Taky maji mnohem kladnejsi hodnoceni. Treba moje prvni basen je prave ten popis obrszku :)
 
Cor Na - 24. září 2013 11:34
1  kopie8221.jpg

Enderson - 24. září 2013 00:31
Ty si hoď pytel na hlavu a běž se spláchnout do záchodu.


Kim-chan - 24. září 2013 07:11
Jde o čtenářův pocit z básně a postoj k tomu slovu (nenávist). Určitě chápeš, že pokud něco píšeš se záměrem publikovat to, objeví se hromada lidí s hromadou rozdílných postojů. A na támhletoho jedince kašli. Piš a trénuj. Spíš bych poradil začít s něčím jednodušším. Vem si nějaký tvůj oblíbený obrázek a popiš situaci, co v něm vidíš a nacpi to do různých žánrů. Básně jsou docela sousto.

 
Kim-chan - 24. září 2013 08:51
tempsnip2469.png
Enderson - 24. září 2013 00:31
Ale pokud tě to uklidní, chystám sérii něčeho bez citů :D
 
Kim-chan - 24. září 2013 08:04
tempsnip2469.png
Enderson - 24. září 2013 00:31
Uz bych chtela videt tebe, jak by ti nekdo rekl, abys prestal psat a ty by si vazne prestal.
 
Kim-chan - 24. září 2013 07:11
tempsnip2469.png
Cor Na - 24. září 2013 00:14
Ale jási pod tím slovem tvrdost nepředstavuji. A?
 
Enderson - 24. září 2013 00:31
werewolf_by_wert23-d3ij2i42456.jpg
Kim... Mám pro tebe jednu radu... nesnaž se psát o pocitech. Nejde ti to.

Víc říkat nechci.
 
Cor Na - 24. září 2013 00:14
1  kopie8221.jpg

Ali ibn Saladin - 23. září 2013 23:49
Jop, když si představím nenávist, tak to pro mě v podobě slov má být tvrďárna.

 
Poli-chan - 23. září 2013 23:49
bez nzvu8529.jpg
Možná to není dokonalá báseň, co by si všichni vyvěsili do zlatýho rámu. A já konec konců básně hodnotit neumím a většinou to ani nedělám. Ale tohle...
Nevím, možná mám poslední dobou příliš špatnou náladu, ale tohle nemá nic...
nudná technika, nulový obsah... bez emocí, bez inovace, bez citu.
Pokud je tohle o nenávisti, pak je to nenávist mdlá, nudná a čpící prachem jako kumbál mojí prababičky.
A to si zítra vezmu černé ponožky. :-O ^_^ :-*
Nelíbí. Vážně.

Děcka dejte do toho trochu šmrncu a energie. Poezie nemá být mdlá. Zvlášť když je o nenávisti. Mdlost si nechte do metalových balad :-O
 
Aria96 - 23. září 2013 23:18
70690cb226a0d4da10a6de830a2779eb4560.jpg
Možná to není dokonalá báseň, co by si všichni vyvěsili do zlatýho rámu. A já konec konců básně hodnotit neumím a většinou to ani nedělám. Ale tohle... Nevím proč, nejspíš jsem přecitlivělá poslední dobou, ale mám po přečtení slzy v očích. Sice je tam na můj vkus trochu moc emařské černé (...ehm. Hlavně že jdu zítra do školy v černé bundě, černé sukni a černých punčochách :D), ale, no, prostě... Jo. Líbí. Fakt. Proto ta desítka. :3
 
Amenophus - 23. září 2013 12:05
amenophus6300.gif
Zvukomalebně pěkné, ale v předposlední sloce mě trochu ruší ta přehršle přivlastňovacích zájmen...
 
Kim-chan - 23. září 2013 06:34
tempsnip2469.png
Cor Na - 23. září 2013 05:22
Ne, nehučel :D
 
Cor Na - 23. září 2013 05:22
1  kopie8221.jpg

Opakování slov ti nesluší. První sloka by se spíš hodila někde doprostřed, divně se to čte. A přiznej se - že do tebe hučel Mensatoris, když si psala ty italic "mezisloky"?

 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.06650710105896 sekund

na začátek stránky