Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

LÁSKAOblíbit

ollvdddzia5945.jpg

Autor: Dawn

Sekce: Báseň

Publikováno: 08. března 2006 12:33

Průměrné hodnocení: 5.3, hodnotilo 13 uživatelů [detaily]

 
Ta láska nebeská... znáte to všichni. LÁSKA SEM, láska tam, láska je tam, kde se podívám...
Mo každopádně piště, probírejte... Prostě všechno...


 
LÁSKA

Když dva se rádi mají,
jen když se objímají.

Je to láska jako trám,
nechci býti nikdy sám.

Cítím něhu, nebo lásku,
všechno vezmu na provázku.

Láska je něha na nitce,
láska je jehla, zraníš se.

Co ještě láska je?
Proč vždycky vyhraje?

Láska je slovo, je to dar,
má vždycky volno, já to psal.

Když se lidé rádi mají,
dárečky si rozdávají,
lásku k sobě vyznávají,
nikdy se nehádají.

 

Komentáře, názory, hodnocení

Belgarion_Kolder - 07. května 2006 16:28
belg4582.jpg
I když to už bylo nejspíš vše řečeno, musím se vyjádřit:
- Začátek sebraný z jedné z nejprofláknutějších písniček.
- Struktura děsná, rytmus je ten tam, jsou tam dané blbosti, jen aby se to trochu rýmovalo.
- Dva se rádi mají,/jen když se objímají - co je tohle za pitomost?!
- Je to láska jako trám... Kdyby to řekl hospodský buran o nějakém svém známém, tak budiž, ale v básni?
- Cítím něhu, nebo lásku... nebo třeba něco jinýho, co pěkně zní a je to inn. U někoho vyspělejšího by se dalo uvažovat o tom, zda to není vnitřní dialog "Miluje mne nebo se se mnou chce jen... objímat?", ale zde tomu tak skutečně není.
- Co ještě láska je? Tady ti nejspíš při psaní došly nápady, tak proč se nezeptat čtenáře? Kdyby to bylo na konci, dalo by se to považovat za otevřený konec, takhle to jenom strašně ruší.
- Proč vždycky vyhraje? No, buď jsi opravdu neskutečně naivní a o lásce toho skutečně moc nevíš nebo bereš lásku jako mrchu, která lidi vysává (podle vyznění zbytku této "básně" ji tak asi nebereš).
- Podle mého osobního názoru je v této "básni" láska zprzněna naprosto neuvěřitelným způsobem, navíc příšerně naivním, ohraným a pubertálním. Navíc jsem znechucen osobami hodnotícími za deset - je to jejich věc, ale je to nechutné a nefér.

I bez nespravedlivě vysokého hodnocení bych dal jeden bod, ale vzhledem k tomu, že tato báseň je průměrně hodnocena 5,7, tak bych se nejraději sháněl po záporném hodnocení.

Doporučuju přestat všechno tahat na provázku, obzvláš» tu lásku, která pro tebe znamená pouze slovo a rozdávání dárečků. Také doporučuji k přečtení Nerudu, Puškina, a další, kteří o lásce něco věděli. Jistě, nejsou to žádní optimističtí rozujuchanci, ale ani déletrvající láska není jenom radost.
Jednodušší ale bude psát o něčem, v čem se vyznáš.

Nápad - 0
Originalita - hluboko v mínusu
Struktura - 1 (poslední čtyři řádky vybočují - jak šokující!)
Přirovnání, vhodně zvolená slova - 0
Zábavnost - hluboko v mínusu (láska není téma k žertování)

Hodnocení: Protože to jinak nejde a není tam upír, tak 1 bod.
Tohle hodnocení rozhodně není objektivní, báseň o lásce se nedá objektivně hodnotit a kdo mě z objektivity obviní, toho prohodím oknem.
 
Hitomi - 27. března 2006 17:08
mal315776.jpg
Eveline - 17.Března 2006 16:17
ze ti to nedava smysl ? protoze mas asi predtsavivost houpaciho kone, tim to bude a nemas cit pro metafory...ze tobe to nedava smysl, neznamena, ze je to zle...
tohle proste neni objektivni kritika, co tu predvadis a anio, i kritika se muze snazit o objektivitu, vzomenme na Saldu

Durin Mahalul - 16.Března 2006 17:21
mam naprosto stejny nazor...
 
Boscha - 26. března 2006 17:37
100darkangelaboshaii25469127.jpg
Nevím proč ale mě tvůj styl prostě sedne...Fakt se mi to líbí...Každej podle svého gusta...
 
michl - 25. března 2006 11:35
zvire173718.gif
tvrda holka to se mi libi :)
Eveline - 17.Března 2006 16:17
 
Qued - 22. března 2006 11:15
qued_antisanta2873.png
Brrr, tak tohle bych zařadil možná tak do slabikáře. Radší myslím ani tam ne.
Je to nerytmické, nerýmující se a metafory taky stojí za...
Nějak nechápu proč to tu je.

Poezie je těžká věc a netvrdím, že bych to zvládl lépe, proto si můj příspěvek zas tak moc neber a snaž se dál.
 
Eveline - 17. března 2006 16:17
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Já jsem tuto básničku u grácií nečetla, takže jsem "opsala" některé své připomínky tak se omlouvám.

michl: Tímhle komentářem ji vůbec nepomůžeš, třeba ji nepomůžu ani já, ale rozhodně nemusím nikomu nadávat kvůli jeho názorům. Myslím, že jsem se už podobně s někým hádala ( nevím jestli s tebou ), ale rozhodně mi přestaň říkat lamo atd. Viděl si vůbec někdy v životě lamu? A víš vůbec co to je za zvíře? Tak prosím neurážej, protože by si jednak mohl urazit mě a jednak i to zvíře. Takže radši mlč.

Hitomi a další: Vím, co je to metafora, ale tato metafora mi nepřišla vůbec smyslná. Máte pravdu, že některé básničky jsou nesmyslné, ale myslím, že Dawn ji chtěla napsat smyslplnou a né nesmyslnou. Tak proto, ale i tak:
Cítím něhu, nebo lásku,
všechno vezmu na provázku.
To mi prostě vůbec nedává smysl, ani ten provázek. Proč provázek? Proč ne lano? Proč ne stužka? Prostě ... já už radši budu mlčet, ale musela jsem znova reagovat.
 
PsychoP - 16. března 2006 19:32
falling8927.jpg
Beredur - 16.Března 2006 19:28
již jsem četl... pelleron má pravdu...
 
Beredur - 16. března 2006 19:28
beredur9549.jpg
Nehodlám se zastávat Dawn, ale něco ji musím pochválit...líbí se mi, že ač některé myšlenky se jí nedaří vhodně vyjádřit, je ve svém projevu svá..a jinak viz. dílna U tří grácií...



 
Krtkeus - 16. března 2006 17:35
krtek92165385.jpg
Jo souhlasím, že kritizovat metafory a přirovnání je hloupost, když nechápu nemusím nutně kritizovat. Ale viz to se mi ani trošku nerýmuje, tak s tím musím souhlasit opravdu se to nerýmuje. Mimo jině každý má právo na názor, protože kritika básně je stašně subjektivní mrcha, ale nevidím důvod proč se do nekoho navážet svůj názor napsal(a) a ohodnotila. Spíše nechápu hlody typu Michl: ad jeho příspěvek z 15.Března 2006 16:35, to opravdu nechápu. Dvoj veřší ad Durin se mi celkem líbilo nápadem, ale roznodně ne rýmem. Ale dost už toho.

s pozdravem Krtek
 
Durin Mahalul - 16. března 2006 17:21
dwarfm1808.jpg
Hitomi - 16.Března 2006 12:22
Mě se totiž zdá, že někteří lidé jí vytýkají věci jen proto, že to je ona, proto taková nesmyslná kritika často.
 
Hitomi - 16. března 2006 12:22
mal315776.jpg
souhlasim s durinem, take se mi onen rym zalibil, ale jak uz bylo receno, je to spis takova detska rikanka na urcite tema..
chybi tomu poetika a nejaka vetsi hloubka. a chvilema bohuzel i ten rytmus...
ale rozhodne nemohu souhlasit s Eveline , jeji hlody typu ": Tohle se mi ani trošku nerýmuje. První řádek, opět jak ji chceš vzít na nitce?
podivej se treba na evropskou nebo na ceskou modernu.....
tomuhle se totiz rika metafora a spousta basni je na tom i zalozena a dela je to jen krasnejsi
 
Durin Mahalul - 16. března 2006 10:24
dwarfm1808.jpg
Už jsem si myslel, že se opravdu lepšíš, ale tohle je špatný, hodně špatný. Hlavně ten začátek, který je stejný jako u notoricky známé písničky, není zrovna dobře zvolen.
Tohle je krok zpět, řekl bych a to takový jako docela mílový oproti té poslední, s kterou jsem byl spokojen.

jen jeden rým se mi tam líbí:
Láska je něha na nitce,
láska je jehla, zraníš se.

perfektně to padne a kdyby takovýhle rytmus měl i zbytek i takovéhle lepší metafory, tak by to bylo dobré...

A chtěl bych zdůraznit jednu věc. Moc skáčeš. Z verše na verš, ze sloky na sloku, úplně změníš třeba myšlenku nebo řeč a to ve všech, co jsem zatím četl, zkus se trochu víc držet té linie.

Jednou jsem psal básničku o muži, který byl zavřený ve vězení za jakýs politický zločin a teda skákat sem tam a rychle měnit myšlenky, tak se to nedá číst.
 
Krtkeus - 16. března 2006 00:33
krtek92165385.jpg
psychop - 15.Března 2006 21:17
Inu i grafomané jsou lidé:) Souhlasím s tebou.
Eveline - 15.Března 2006 16:37
Souhlas

TO Dawn: Proč vlastně svá díla prezentuješ u Grácií, když je sem potom hodíš v neměném stavu? Neříkám, že všechny rady a výtky jsou opravněné, ale vetšina ano.

Co mě se týče: Báseň mě nezaujala a to jsem romantická duše (občas:)) Ale romantické dílo musí být vyjádřeno tak, aby myšlenky na lásku nebyly utlučeny nemístními obraty, rýmy, rytmem atd. Takto postavenou báseň bych překousl, když bych ji vymyslel u pivka v hospodě a psal ji na pivní tácek, s tím že si myšelnku ponechám a posléze dovořím.

Jinak je to taková lehce podprůměrná říkanka a proto 4 body.

s pozdravem Krtek
 
PsychoP - 15. března 2006 21:17
falling8927.jpg
Ocel - 15.Března 2006 20:24
byt nadseny pohled... mam pocit ze dawn je fanatik do psani... a ze se tech jejich povidek vyhrnulo... bojim se, ze s lidmi jako je Michl se jeji styl o moc nezlepsi...
 
PsychoP - 15. března 2006 21:14
falling8927.jpg
abych se zastal Eveline:
jeji kritika je opravnena, toto dilo skutecne bylo u tri gracii a kazda z chyb, ktere vycetla eveline, byla vyctena i tam... a ani jedna nezmizela... a ta prvni sloka je jako pest na oko... nic proti romantikum... sebekrasnejsi vyznam je v nespravnem podani vysoce frustrujici...
 
rys - 15. března 2006 20:37
319122_1831987657853_604034943_n624.jpg
Poslední dobou zjiš»uji, že láska je jen slovo, které bolí na srdci, které nic neznamená.
Přesto dávám 10...možná proto, že to moje srdce je rozbodáno a rozseáno na tisíc kousků. Možná proto jsem tu báseń přečetl jedním dechem.
Nebo je to jenom proto, že jsem děsnej romantik.
 
Ocel - 15. března 2006 20:24
30475459.gif
Já souhlasím spíše s Eveline, ale zase tak špatně bych to nehodnotil, pokud to vezmeme z nadenseného pohledu na věc. Některé básně nedávají smysl vůbec a přitom jsou dobré. Tudíž dávám o5 za 5.
 
Kondom - 15. března 2006 20:15
default.jpg
dost dobre a souhlasim s michlem
 
michl - 15. března 2006 20:01
zvire173718.gif
Eveline - 15.Března 2006 16:35

myslim ze tohles nehodnotila dobre nekteri basnici treba vymysleji i ne zrovna smyslne basnicky ale jsou oblibeni vis ?? a myslim ze ty bys tohle neudelalala lamo lamovita
 
michl - 15. března 2006 19:56
zvire173718.gif
Eveline - 15.Března 2006 16:37

vis ja takove verze miluju ale miluju je to fakt dobry Laska je Laska
 
Morra - 15. března 2006 18:20
744110440656097490.jpg
Eveline - 15.Března 2006 16:37
Tak nějak souhlasim....ale dávam 6:)
 
PsychoP - 15. března 2006 17:20
falling8927.jpg
Eveline - 15.Března 2006 16:35
myslím, že ještě víc bylo vyčteno u tří grácií... bohužel se objevila népříliš změněná verze...
 
Eveline - 15. března 2006 16:37
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
michl - 15.Března 2006 13:32
Nechci popichovat ... ani nechci kritizovat tvé bodování. Ale myslíš, že byla desítka pravé číslo? Tím ji, ale vůbec nepomůžeš ... ~_^
 
Eveline - 15. března 2006 16:35
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Když dva se rádi mají,
jen když se objímají.
Tenhle verš mi nedává žádný smysl. když dva se rádi mají, to chápu.
Jen když se objímají ... to nechápu. Jako oni se mají rádi jen když se objímají? ... :)

Cítím něhu, nebo lásku,
všechno vezmu na provázku.
Tak až uvidíš někoho jak bere lásku nebo něhu na provázku pls vyfo» mi to, ráda bych to viděla. :)

Láska je něha na nitce,
láska je jehla, zraníš se.
Tohle se mi ani trošku nerýmuje. První řádek, opět jak ji chceš vzít na nitce?

Co ještě láska je?
Proč vždycky vyhraje?
No mě se neptej ... a kdo říkal, že vždycky vyhraje? Já myslím, že spíš vždycky prohraje.

Láska je slovo, je to dar,
má vždycky volno, já to psal.
Slovo "vždycky" se mi tam vůbec nehodí, je moc ... "drsné".
Tento verš mi taky nedává trochu smysl.

lásku k sobě vyznávají,
nikdy se nehádají.
Poslední věta je ta největší lež, kterou jsem na andoru viděla. ~_^
Tahle básnička se možná někde rýmuje, ale nedává především smysl.
Takže já dávám 3 a je to můj názor.
Piš dál. ~_^
 
Dawn - 15. března 2006 15:56
ollvdddzia5945.jpg
michl - 15.Března 2006 13:59
mno spíš počítám s tím že to budou extra vypisovat ale ono to k tomu asi patří...
 
michl - 15. března 2006 13:59
zvire173718.gif
Dawn - 15.Března 2006 13:45
ale jo
 
Dawn - 15. března 2006 13:45
ollvdddzia5945.jpg
michl - 15.Března 2006 13:32

michl - 15.Března 2006 13:32
spíš ne:)
 
michl - 15. března 2006 13:32
zvire173718.gif
Dawn to je mazec
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.072664022445679 sekund

na začátek stránky