Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Staří přáteléOblíbit

nositelzti34458.jpg

Autor: Kuboslav

Sekce: Povídka

Publikováno: 01. června 2006 11:16

Průměrné hodnocení: 6.4, hodnotilo 8 uživatelů [detaily]

 
Je to moje první povídka, ale určitě si to přečtěte a tvrdě mě hodno»te. U mě to snad ani jinak nejde:-D Kdyby se to snad náhodou někomu líbilo, což je téměř nemožné, mohl bych napsat pokračování. Dobré počtení.


 
Elzir se ohlédl. Nikdo. Ale věděl, že jeho pronásledovatel už po něm jde přinejmenším tři dny. A teď nebyl daleko. Pomalu se otočil zpět a chystal se pokračovat.
Jeho bystré smysly lesního elfa pochytily zvuk přibližně dvacet stop za sebou. Elzir tušil, že ohlédnout se by byla zbytečnost. Možná by ho to stálo i smrt. Věděl, že za ním je jeho pronásledovatel. Místo pohledu zpět se rozeběhl po stezce, která dokonale proplétala stromy Doorského hvozdu. Pohyboval se ladně a rychle.
Další zašustění. Elzir se uklidnil, když zjistil, že tentokrát bylo od něj mnohem dál. Ale nesmím se nechat zmást planými představami, pomyslel si, musím si udržet klidnou hlavu. Dobře, útočník bude asi někdo těžký, nemotorný. Nemůže to být člověk, leda někdo s těžkou zbrojí. A vůbec všechny aliance bych vyloučil. Jenže hordy, to bude těžké. Troll ani Tauren to není. Zas tak daleko ode mě není. Není to goblin ani skřet, ti jsou lehcí a našlapují tiše. A rychle běhají, stejně jako -
Z jeho úvah ho vytrhl náhlý útok zpoza stromu. Před něj vyskočil ork, asi o hlavu vyšší než Elzir. Sekl po něm svou nekvalitní orčí sekerou a zařval. Elzir uskočil stranou a rozeběhl se pryč od něj. Sekera dopadla na Elzirův pláš» a malý kus z něj uštípla. Ork zaklel a vydal se za prchajícím elfem. Orkové, pomyslel si, rozhněvaný sám na sebe, že nebyl dost ostražitý. Jsou to orkové. Teď už jsem si tím jistý. Pomalu se od útočníků začal vzdalovat. A orkové loví buď samostatně, nebo ve tlupách, druhá možnost převládá. V málo případech je tomu úplně jinak. A tlupa se skládá z více než ze dvou... Otočil se. Oddechl si, když viděl dva orky, celé udýchané, jak se belhají daleko za ním.
Najednou v běhu narazil do něčeho tvrdého. Svalil se na zem. Hlava mu třeštila k nevydržení a viděl jen rozmazané siluety. Viděl, jak se nad ním sklánělo něco zeleného. Protřel si oči a zatřepal hlavou. Nejsilnější ork z útočníků, třetí, ten do kterého vrazil, se na něj nenávistně šklebil. Svou mohutnou rukou uchopil Elzira za jeho pláš» a zvedl ho do výšky očí.
,,Tak tě konečně mít! Ty malej hajzl, elfík!" zakřičel na něj hrdelním hlasem. Elzir uslyšel, jak dobíhají ostatní dva z orčí tlupy.
,,Ha! Tak ty ho chytit, Tronn! Sláva! My hledat ten elf pět den! Celá tlupa! Ale teď my najít ten elf! My zabít ten elf a my oslavovat! My, hrdinové!"řekl další, ten, který běžel za Elzirem první.
,,Ano! On zhebnout. A hned teď!" řekl ten třetí rozzuřeně. Ork, jemuž jeho kamarádi říkali Tronn, pozvedl svou paži, v níž držel velký kyj, a zachechtal se. Na Elzira teď letěla těžká rána kyjem.
Odkulil se a málem nedokázal uniknout smrtelné ráně. S neuvěřitelnou rychlostí vytasil svůj jednoruční meč a sekl po Tronnovi. Zasáhl ho do nohy. Vystříkla temně rudá krev a Tronn se svalil na zem. Elzir okamžitě vyskočil na nohy a ustoupil.
,,Ten hajzl! Sekl Tronn do noha! Jdem ho zabít, Gren!" řekl ten s tou sekerou a s válečným pokřikem se rozeběhl na elfa. Elzir uskočil jeho ráně a pokusil se ho seknout do zad. Jenže Gren klopýtl daleko před ním a svalil se na elfa. Ten ho rychle odstrčil stranou a chtěl vstát. Ale už bylo pozdě. Nad ním se tyčil rozzuřený Tronn. Pozvedl svůj kyj k nebesům a přišlápl svou svalnatou nohou Elzira k zemi. Elf zavřel oči. Ozvala se rána. Podivil se, že ho vůbec nic nebolí.
,,Pojďte si na mě, vy smrkáči!" uslyšel známý tvrdý hlas. Dopadlo na něj těžké tělo. Otevřel oči. Na Elzirovi teď leželo bezvládné Tronnovo tělo se smrtelnou údernou ranou v boku. Nad ním se tyčil mohutný a svalnatý trpaslík s těžkou zbrojí a velkým válečným kladivem v rukou.
,,Ten malý smrad zabít Tronn! My zabít ho, Gren!" vykřikl ork a spolu s Grenem se rozeběhl na trpaslíka.
,,Jediný, kdo nyní bude umírat, jste vy, nesvatá stvoření!" řekl trpaslík a připravil si svou zbraň. První ork. Trpaslík po něm máchl svým kladivem a zasáhl ho do hrudi. Mrtvý ork se svalil na zem a už nevstal. Vtom ale trpaslík uviděl dalšího orka, jak už je téměř u něj a napřahuje se na něj svou sekerou. Elzirův zachránce už neměl šanci udeřit, či vyhnout se. Kladivo bylo moc velké a těžkopádné.
Zvedl jen svou paži a dlaní chtěl krýt orkův úder. Z jeho dlaně vytryskla bílá záře a zaplavila okolí. Orčí kyj se ani nedotkl trpaslíkovi dlaně a odrazil se jako od tvrdého kamene. Ork byl překvapený a vyděšený, zakopl o kámen na zemi a upadl. Trpaslík neváhal a využil příležitosti. Udeřil. Orkové byli mrtví.
Trpaslík přešel vedle Elzira a postavil se mu zády. ,,Hned jak přiletěl tvůj orel s tou zprávou o tvém příchodu, myslel jsem si, že se tu zase do něčeho zamotáš. Proto jsem ti šel naproti, abych ti zase zachránil život!" řekl tvrdě k Elzirovi, stále otočený k němu zády a vyhlížející na stezku vedoucí pryč z tohoto hvozdu.
Elf se uchechtl, odvalil mrtvé tělo Tronna a postavil se vedle trpaslíka:,,Ano, Garte, opět jsi zachránil můj život a já jsem ti za to vděčný, příteli."
Gart jen zabručel. ,,Tak proč ses vrátil?" zeptal se po chvíli.
,,Věř mi, mám pochmurné zprávy. V zemi krále Reneda zuří válka. Někdo sjednotil velké armády skřetů, goblinů, orků, trolů, ledních obrů a dalších, paladine," řekl se smutkem na tváři. ,,Je jich mnoho a Rened je sám nikdy nezvládne. Musíme donutit Aeda a Reneda, aby utvořili alianci. Protože až zdolají Refenden, tak půjdou i po tvém království."
,,Království lidí, ne mém! Já jsem trpaslík! A stejně ti nevěřím. Klany těch národů, o kterých jsi mluvil, se navzájem nenávidí a nikdy by se nespojily!"
,,Jak už jsem říkal, spojil je někdo. Někdo velmi mocný," odpověděl Elzir.
,,Domníváš se, že -"
,,Ano, myslím si, že je to náš starý nepřítel. A navíc, nejsem tu jen proto, že Refenden je napadán. Myslím si, že by nebylo špatné znovuzrození naší malé skupinky."
Trpaslík na elfa nevěřícně pohlédl. ,,Odsouhlasil jsi rozchod!"
,,Ano, a teď vím, že to byla chyba," zastyděl se Elzir.
,,Já s tím souhlasím, ale nevím, jestli bude Alan. Ten človíček měl přece největší řečičky k naší skupině," řekl Gart.
,,Vím. Ale můžeme to zkusit. Třeba se poučil, tak jako já. Půjdeme."
 

Komentáře, názory, hodnocení

Kuboslav - 10. července 2006 13:43
nositelzti34458.jpg
Belargion_Kolder

Tak: Sekyra uštípla kus pláště, jelikož náš pan Elzir běžel, ork zarval sekyrozu pláš» do země a když elf utíkal, pláš» se roztrhl.

To s těma tlupama, to možná ty víš, ale tam bylo, co si ten Elzir myslí, řekni to jemu a ne mě!

Ork se nevynořil z prostoru, byl schovaný za stromem, ale jelikož se elf díval za sebe, nemohl toho orka spatřit.

Orci mluví spolu obecnou řečí, aby tomu čtenář rozuměl. A taky jde o to, že každý autor si může vymyslet orka, jakého chce. U někoho je třeba ork malý růžový skřítek.

Potom je mi docela jedno, co ti přijde komický.

Elf neuhne a nesekne ho, jelikož je na něj všechno moc rychlý.

A kam má asi kyj pozvednout, když ne k nebesům?! K zemi?

Úderná rána znamená, když tě někdo něčim praští, víš?

Dobře, příště napíšu, jak ho praští do hlavy, rozlítne se všude tekutý mozek a bílý střípky z lebky. Potom se na deset metrů les zbarvil do ruda, je to lepší?

Orci se sice běželi na elfa společně, ale myslíš, že je možné, že by třeba jeden zůstal maličko pozadu?

Jeden ork má třeba kyj, ale druhý může mít sekyru, víš? Jestli ti vadí, že mají dva stejnou zbraň, jsi opravdu tak trochu divnej, bez urážky.

To víš, lesy bejvaj takhle s kamenama a s kořenama. A navíc hlavní hrdinové maj narozdíl od nepřátel štěstí, víš?

Tak jsem chtěl vyjádřit, že mu ukázal záda a začal s ním mluvit, ani se na něho neotočil a nečuměl mu do očí.

Dobře, ale pokud sis nevšiml, je to přímá řeč, trpaslík mluví a on může říkat, co chce. Že říká pár slov navíc, to je přece jeho věc, ne?

Proč to nemůže řikat tvrdě, když je na elfa naštvanej, ne?

Co mají říkat? Starý kámoš?

Jo, Rened, Aed, to nevíš, že se čtenářům nemá hned všechno vyzvonit?

Kurzíva jako myšlenky je moje věc, přijde mi to o mnoho lepší a přehlednější, ale když to tolik vadí... Napsal jsem už něco dalšího, s tímhle jsem se radši rozhodl nepokračovat. Doufám, že to bude lepčí než tohle a že snad nebude tolik připomínek k tomu.

Kuboslav
 
Arion2 - 02. července 2006 09:33
a5615.png
jo to jsem myslel... špatně jsem se vyjádřil, sry.
 
PsychoP - 01. července 2006 16:30
falling8927.jpg
Arion2 - 01.Července 2006 15:21
nikdo se nevyjádřil že to autor opsal popřípadě přesal, jen vyjádřili, že ona situace je velmi klišé a že se v různých obměnách vyskytuje prakticky všude... což není to samé jako opis... je to jen myšlenka, která až příliš zobecněla, až tak, že v tom každý vidí něco známého a tím mu to kazí celkový dojem...
 
Arion2 - 01. července 2006 15:21
a5615.png
Ravager a Belgarion_Kolder to vystihli.

Přesto si neodpustím výtku k odštípnutí pláště... byl snad ze dřeva z plexiskla či hutnějšího matroše? Odštípnout látku, to jsem ještě neslyšel (asi chyba na mé straně když na to nikdo neupozorňoval).

Chaotické, nesmyslné a vůbec. Jak bylo naznačeno je přetvořeným opisem (takže budu pánům věřit ačkoli jsem nic z uvedeného nečetl), takže není ani co hodnotit - bylo by to za 2, ale nehodnotím za krátkost.
 
Kuboslav - 30. června 2006 13:47
nositelzti34458.jpg
Jo, klid, už pracuju na něčem jiném, snad lepším, ale musím říct, že jsem se málem pokadil z toho, co všechno mi vytknul nějakej ten Kolder, ale rozhodně díky. A jestli tady někoho trápí, že trpaslík běhá s lesním elfem, to, co mám rozpracovaný, tam se trpaslíci s elfem bijou. Ale ještě nevím, jak to skončí...
 
SASAN_KING - 30. června 2006 11:24
ikonka654607.jpg
bijce - 29.Června 2006 20:54
To je snad jedno, jestli to někdy bylo, nebo nebylo v nějaké knížce ne? Proč by spolu nemohli "chodit" ? Pokud to vyhovuje autorovi, nebo to má nějaký důvod, tak je to snad jedno ne? Mně je například jedno, pokud elfa s trpaslíkem zachrání ork, troll, nebo upír, pokud má příběh hlavu a patu a není to jen vyloženě proto, že autor jen nevěděl, co ještě "vyjímečnýho" by do příběhu napsal .)
Nicméně souhlasím s tím, že konkrétně tento příběh, má plno much a chtěl by dopilovat.
 
bijce - 29. června 2006 20:54
hgfgf9744.jpg
hezky, ale divny je ze elf a trpaslik chodi spoju...to nikdy v zadny fantasy knize nebylo(kromne pana prstenu).
 
Ravager - 28. června 2006 15:48
ikonkarav6371.jpg
Kuboslav - 28.Června 2006 15:33
my to aspon castecne chapeme, tohle uz je tak ohrane klise, ze i kdyz to nebylo mysleno jako parafraze na neco konkretniho, mohli bysme skutecne dat za priklad hromadu moznosti.

Priste si vic promysli, o cem to chces psat. To je to nejdulezitejsi. Muzes mit styl jako Szapek ale pokud to cele bude o nicem(resp. o necem, co uz tu stokrat bylo), stejne nebudeme stastni.
(Skutecne povidka, ktera by rekneme byla ze zacatku stejna, ale kde by rekneme trpaslik orkum podlehl a elf si stezi zachranil krk utekem, by uz takove klise nebyla)
 
Kuboslav - 28. června 2006 15:33
nositelzti34458.jpg
Jo, dobře díky, díky, zkusím to znovu, něco jiného a trochu víc si to promyslím, tohle jsem psal chvíli. Žádnej Dragonlance jsem nečetl, přiznávám, že Magický krystal myslím, že jsem měl v rukou, ale rozhodně to není z toho, přestože se to nápadně podobá. Víte, co myslím...
 
Ravager - 28. června 2006 08:43
ikonkarav6371.jpg
Belgarion_Kolder - 27.Června 2006 21:00
ne, neda! Star trek je ve vsem originalni, ve vsem. nikdy bych nedopustil, aby se tam objevilo jedine klise!!!!!

Dobre, slabej for.-)
 
Belgarion_Kolder - 27. června 2006 21:00
belg4582.jpg
Ravager - 27.Června 2006 17:48
Tohle je tak klišé situace, že se to dá najít snad i ve Star Treku .-)
 
Ravager - 27. června 2006 17:48
ikonkarav6371.jpg
Ocel - 27.Června 2006 14:44
asi jsem nedaval pozor, ale nejak si na orky v dragonlance nevzpominam.-))) Ale ja mam spatnou pamet.-)

Nicmene v Magickem krystalu je temer stejna situacka, jen se jedna o temneho elfa a misto orku jsou yettiove, ale jinak strasne podobne.-)
 
Ocel - 27. června 2006 14:44
30475459.gif
No abych řekl pravdu, víc než ona povídka mě pobavilo hodnocení kolegy Belgariona. Přidal bych snad už jen jedinou věc:
-"Orkové, pomyslel si, rozhněvaný sám na sebe, že nebyl dost ostražitý. Jsou to orkové. Teď už jsem si tím jistý. " No když jsem to tak četl a našel jsem o větu dříve, že před něj vyskočil ork, přijde mi to dost trhlé. Je přece jasné, že jsou to orkové, když mu zrovna jeden skočil před ksicht.
- a ještě drobnost. Rav psal, že mu to připomína nějakou knihu. Mě to také připomíná, tedy jen lehce Dragonlance.
 
Spellsinger - 27. června 2006 10:16
ohen39990.jpeg
Krom toho, že souhlasím s tím, co bylo napsáno níže, ještě musím dvě věci přidat:

- Nejprve píšeš, jak Tronn zvedl Elzira rukou do výš, vzápětí na něj zaútočil kyjem a Elzir se odvalil. To mě docela praštilo do očí, protože to stačilo opravit jedinou krátkou větou.
- Sice už to tu bylo řečeno, ale orkové by měli mluvit buď svou řečí, nebo trochu lépe, nebo radši vůbec. Takhle to zní prostě hloupě. Kdyby mluvili lámanou obecnou na Elzira, je to ok, ale na sebe?

Jinak moc nevím. Nechci hodnotit tvou prvotinu moc tvrdě, ale není příliš originální a je v ní mnoho stylistických chyb a nelogičností. Jo, kdyby to bylo o tom, jak orkové chytře ulovili elfa a ze zálohy zabili trpaslíka... Dávám 4.
 
Belgarion_Kolder - 26. června 2006 22:33
belg4582.jpg
Kromě toho, co bylo zatím zmíněno (případně bylo zmíněno, ale stojí za to to vytknout podruhé):

- Ork má nekvalitní sekeru, přesto usekne elfovi kus pláště. Sakra těžko by to šlo i s kvalitní sekerou.
- "A orkové loví buď samostatně, nebo ve tlupách... V málo případech je tomu úplně jinak." No nepovídej. Nebo spíš povídej, protože si to "úplně jinak" vážně nedokážu představit.
- "A tlupa se skládá z více než ze dvou..." Vážně? A jeden nestačí? Navíc, říkat o dvou, že je to tlupa je vážně trochu přehnané.
- To se ten největší ork vynořil jen tak z prostoru? I kdyby odněkud vyskočil, pravděpodobně by ho elf aspoň trochu vyvedl z rovnováhy.
- "... uchopil Elzira za jeho pláš» ..." To "jeho" je tam naprosot zbytečné.
- "Na Elzira teď letěla těžká rána kyjem." Rána nemůže letět, rozhodně ne v tomto smyslu. A i kdyby mohla, zní to příšerně.
- Orkové nemají vlastní jazyk nebo proč mezi sebou mluví "obecnou"?
- "S neuvěřitelnou rychlostí vytasil svůj jednoruční meč a sekl po Tronnovi." Za prvé: Spíš by mi tam sedělo "Neuvěřitelně rychle...", ale to je detail. Za druhé: Naprosto si nedokážu představit, že by vleže dokázal rychle vytasit něco většího než dýku. Navíc nebylo nezbytné, aby tasil na zemi, vždy» příšerně rychle vyskočil na nohy.
- Představa orka, jak se napřed půl minuty vykecává o tom, že jeho kamaráda sekli do nohy a znenadání nahodí válečný pokřik mi přišla mírně komická.
- Ork zakopne a padne na elfa? Na elfa s mečem? Ten nenastaví meč, neuhne, nesekne ho?
- "Pozvedl svůj kyj k nebesům..." Tak tohle naprosto nesedí ke zbytku díla. Drsní orkové tam prohání v lese elfa a pozvedají kyje k nebesům?
- "Dopadlo na něj těžké tělo. Otevřel oči. Na Elzirovi teď leželo bezvládné Tronnovo tělo se smrtelnou údernou ranou v boku." - Za prvé: To vypadá, jako kdyby tělo leželo na nějakém Elzirovy, a ne na "něm". Za druhé: Co je u všech Skotů "úderná rána"? Vůbec, ty a rány, to nedopadá dobře.
- "... řekl trpaslík a připravil si svou zbraň. První ork. Trpaslík po něm máchl svým kladivem a zasáhl ho do hrudi. Mrtvý ork se svalil na zem a už nevstal." Tohle zní naprosot neuvěřitelně odtažitě a suše. Prostě ho zabil, no. A já se ptám: Kde je krev? Kde praští lámaná žebra? Akčnější souboje byly v Baldurovi.
- "Vtom ale trpaslík uviděl dalšího orka, jak už je téměř u něj a napřahuje se na něj svou sekerou." Za prvé: Trpaslík zabije dva orky, a až pak si šimne třetího? Když se na něj navíc druhý a třetí ork valí najednou a řvou? Za druhé: "a napřahuje se na něj" A na koho jiného? Za třetí: "svou sekerou" Byla tam snad nějaká cizí sekera, kterou by se mohl napřahovat?
- "Orčí kyj se ani nedotkl trpaslíkovi dlaně a odrazil se jako od tvrdého kamene." Aha, tak napřed je to jeho sekera, pak se z ní stane orčí kyj a co bude dál? Nevěřím, že exkurze orčím zbrojním průmyslem končí tak rychle.
- Hm, prvního orka elf dostane v leže, druhý zakopne, třetí zakopne... Já se divím, že tím lesem vůbec někdo dokáže projít bez toho, aby se nepřizabil o ty kameny, kořeny a kdoví co ještě.
- "Trpaslík přešel vedle Elzira a postavil se mu zády." "Postavil se mu čelem" se používá v tom smyslu, že měl dost odvahy s někým čestně bojovat. Tady se mu staví zády proč? Aby mu na ně vlezl?
- "Hned jak přiletěl tvůj orel s tou zprávou o tvém příchodu..." Minimálně "tou" jde vyhodit, z "tvůj orel" se to nedá vyhodit beze změny významu, ale tak jako tak zní ta věta děsně.
- A ještě mu to řekne tvrdě. Je sice fajn, že je tam trpaslík drsný každým coulem, co si zadek utírá smirklpapírem, ale... Ne, vlastně to není vůbec fajn.
- Ty dialogy jsou vůbec neuvěřitelně klišé, stejně jako celý příběh. "Stará nepřítel" mě donutil obrátit oči v sloup. Neříkal tak Gandalf Sauronovi?
- V jediném odstavci se objevují hned tři nová jména, z nichž jen jedno je zpříma vysvětleno - Rened. Nějaký Aed asi taky bude král, ale může to být i mág nebo co já vim a Refenden je nejspíš Renedovo království.
- Celkem mi vadilo, že jsou myšlenky kurzívou. Navíc, když se ženeš lesem, snažíš se soustředit spíš na to, aby ses nezabil, než že by ti v hlavě běžel monolog.
- Žádné popisy grimas, minimální popis zvuků, pachy také neexistují.


Na druhou stranu musím autorovi přiznat jistou dávku talentu. Tahle povídka sice za moc nestojí, ale jestli se autor poučí, vypíše se a třeba si to po sobě příště i přečte a zhodnotí kritickým pohledem, nebudu mu muset dát jen pět bodů.
 
tungdil - 26. června 2006 13:05
_konoha_ng8814.jpg
Hmm pěkný pěkný dávam 9 líbí se mi to
 
Jim Klokan - 26. června 2006 12:23
cangaroo7785.gif
Zajímavé...
V těch několika bodech o realistice musim souhlasit sRavem, ale jinak to bylo dobrý.
 
Ravager - 26. června 2006 01:40
ikonkarav6371.jpg
A jeste jedna vec.
Tech nekolik radku kurzivou hned za nazvem je od toho, aby pripadneho ctenare nalakalo. Ty svym pesimismem delas pravy opak, ty,kteri si to precist chteji, odrazujes.
Pokud myslis, ze je to tak hrozne, proc to sem posilas? A pokud si to nemyslis, proc to pises?
 
Ravager - 26. června 2006 01:19
ikonkarav6371.jpg
nebylo to uplne spatne.
Na zacatek bych jen rad podotknul, ze mi to hrozne pripomina prvni knihu o Drizztovi, kdy jej pred smrti vlastne dost stejne zachranil jeho trpaslici pritel Bruenor.
Vlastne ta scenka je hrozne podobna.-)

Co se obsahu a stylu tyce, tak je videt, ze nejsi vypsany.
Dopoustis se dosti chyb.
1)opakujes slova. Ork, kyj, .... a taky kazovaci zajmena. a privlastnovaci. Je tam srasne moc ten, tvuj, .....kazi to dojem.
2)Popis boju je hodne tezkopadny a dalo by se na nem mnoho zlepsovat, nejhorsi mi prijde, ze misto toho, abys napsal, ze nekdo zemrel, tak podle tebe je mrtvy. Hrozne to bije do oci, protoze to pripada, jako by nezemreli ted, ale pred nejakou neurcitou dobou.
3)Mel bych tu vytky k realiim, ale je mi jasne, ze to proste ve tvem svete muze byt presne tak, jak jsi to napsal, nicmene aspon dam vedet, co mi vadi.

-Ork dokaze prekvapit lesniho elfa v lese
-Klise o tom, ze orci vubec neumi bojovat
-Elf ze sebe shodi prka, jako by vazil 50 kilo(zkus se dostat zpod 120 kilo tezkeho cloveka)
-Trpaslik se tam priblizi uplne nepozorovane(i kdyz je tezkopadny, v plne platove zbroji, v lese)
-Trpaslik mluvi jako z prirucky o slusnem chovani, elf proti nemu pusobi jako buran
-Nrika se ze neco by me mohlo stat smrt, ale zivot

Nicmene neni to spatne napsane to je hezky, v jistych ohledech, rozhodne pis dal.
Je to lepsi, nez spousta veci, ktere jsem tu uz cetl

s pozdravem
rav!!!
 
Kuboslav - 25. června 2006 20:17
nositelzti34458.jpg
Já vim, je to humáč, ale moc jsem tomu nedal. Teď, když se nad tim zamejšlim...
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.10139608383179 sekund

na začátek stránky