Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Souboj mistrů - ZlodějOblíbit

nositelzti34458.jpg

Autor: Kuboslav

Sekce: Na pokračování

Publikováno: 05. července 2006 20:54

Průměrné hodnocení: 4.1, hodnotilo 10 uživatelů [detaily]

 
No, abych pravdu řekl, docela jsem se vykašlal na kritiku u mé první povídky a stvořil jsem něco dalšího, snad lepšího. Dal jsem si s tím mnohem více práce, snad se to zalíbí. Je to první díl souboje dvou velkých bijců, elfa a trpaslíka. Očekávám kritiku zejména od Belgariona_Koldera!:-D


 
V malém lesíku se hnal lesní elf, pronásledovaný skupinkou zuřivých trpaslíků. Za běžných okolností by byl mnohem rychlejší, natožpak v lese, jeho domovu. Po loupeživé akci, kterou těm trpaslíkům provedl, však byl rychlý běh pro jeho nohy až přílišnou námahou. Popadl nůž, který měl připevněný u pasu, otočil se a vrhl ho po jednom z nepřátel. Nepomohlo to, nebo» trpaslík před sebe nastavil svůj štít a nůž se zabodl do dřeva.
Zuřiví trpaslíci zrychlili tempo, chtěli dopadnout toho prohnaného zloděje. Bylo jich přibližně dvanáct, ale asi polovina z nich měla tak těžkou zbroj a byli tolik nemotorní, že se unavili hned na začátku této honičky. Všichni trpaslíci byli těžce vyzbrojeni a z obličejů se jim lil pot. A Eron už také nemohl dál. Byl příliš znavený po dlouhém pochodu a těžké akci v trpasličích dolech. Byl připravený bojovat.
Zastavil se. Všichni pronásledovatelé následovali jeho příkladu. Eron se k trpaslíkům otočil čelem a ruka mu sjela k jílci jedenapůlručního meče. Chvíli tam stál, prohlížel si své zadýchané a upocené soupeře, kteří po něm vrhali nenávistné pohledy. Ale bylo jich šest a elf byl sám.
Najednou se začal jeden z trpaslíků z plna hrdla smát, nefalšovaně a pobaveně. A Eron to čekal. Nevšímal si toho a vytasil svou zbraň. Jeho nepřátelé si taktéž připravili do rukou těžké palcáty, sekery, válečná kladiva…
Po chvíli Eron skočil po prvním trpaslíkovi, se štítem a jednou ruční sekerou, a sekl po něm mečem. Trpaslík ránu vykryl štítem a sám zaútočil. Jedna rána střídala druhou, ale elf před každou uskočil. Mrštnými pohyby se dostal až ke stromu, kde se zarazil o jeho kmen. Rozzuřený trpaslík vší silou udeřil směrem k elfovi, ale trefil jen dřevo, zbraň se do stromu zakousla a ne a ne se pustit.
Eron využil příležitosti a udeřil. Sekl soupeře do ramene a hned se stáhl do bezpečí. Vtom na něj ale vyrazil další z trpaslíků a máchl po něm svým velkým válečným kladivem. Ale trefil jen zemi a utržil od elfa jen malou ránu, kterou z části zadržela jeho zbroj. Další. Eron ho jen lehce obtancoval a zasadil mu několik malých ran. Tyto rány trpaslíkům nic moc neudělaly, ale poštvaly je proti elfovi a ještě víc je rozzuřily.
,,Tohle mi mělo ublížit, elfe?!“ zeptal se ten první. ,,Pche! Těmahle malejma úderama mě nedostaneš, zlodějská svině!“ Trpaslík se dopálil a s neuvěřitelnou zuřivostí se vrhl na Erona.
Ten mezi všemi svými nepřáteli jen prokličkoval a zasazoval jim další malé rány. Po chvíli měl na sobě každý trpaslík nejméně tucet takových ran a z nich prýštila krev. Eronovi soupeři teď téměř mrtví leželi na zemi a snažili se ještě bojovat. A elf byl také mnohokrát zasažený, ale ani jednou ho s jeho obratností nedokázal žádný trpaslík zasáhnout plnou silou. Krvácel a byl velice unavený, vysílený… Trhl rukou a od jeho rukávu se mu oddělil kus látky, rozdělil ho na několik částí a pevně si s ním zavázal své rány. Potom nechal svojí hlavu spadnout do listí a chvíli tam ležel, mezi svými nehybnými nepřáteli, věděl, že můžou z posledních sil vstát a zabít ho. Tolik se mu chtělo spát. Těžkla mu víčka.
Z velmi krátkého polospánku ho probudilo zadunění trpasličího rohu. Jelikož už žádný z trpaslíků neměl sílu pozvednout zbraň, jeden se rozhodl přivolat takto pomoc. Ale byli přece daleko od pevnosti. Byla malá šance, že by tu byl v okolí nějaký potulný trpaslík. Všichni museli být v pevnosti! pomyslel si Eron.
V tu chvíli uviděl procházejícího gnóma průměrného věku, který nic neviděl, nic netušil. Zkrátka nevěděl, že prochází kolem šesti mrtvých trpaslíků a elfa s nekalými úmysly. Eron pomalu vytáhl z boty nůž a začal vstávat ze země. Tichými kroky se začal přibližovat zezadu k gnómovi. Přemohl se a soustředil se, aby ho jeho obě» neslyšela. Byl lesní elf a zde byl jako doma. Narodil se ve hvozdu, žil ve hvozdu… Teď! Rychle vyskočil a přiložil gnómovi nůž k hrdlu. Ten začal kvičet a prosit o smilování.
,,Mlč, nechci tě zabít!“ řekl Eron, ,,chci jen jídlo a bezpečný odpočinek, pokud budeš spolupracovat, nic se ti nestane!“
,,Ano, ano, pane,“ řekl gnóm rozechvělým hlasem. ,,Co ode mě chcete? Bydlím sám, jedna malá postel, jídla moc nemám, ale rozdělím se!“
,,Doveď mě k tvému domu, gnóme!“ rozkázal elf a šel v jeho stopách, nůž mu stále držel u jeho krku. Alespoň teď se na mě usmálo štěstí. Ten malý spratek je celý vyděšený, nic proti mně nepodnikne, pomyslel si a pokračoval v cestě.

***

Rogenur Rudovous, mocný trpaslík, tou dobou procházel malým lesíkem, hledaje nějakou práci. Tento žoldák byl známý tím, že dosud se mu nikdy nestalo, že by nesplnil svůj úkol, nedokázal někoho zabít nebo se účastnil šarvátky či větší bitvy a nevyhrál. Byl navlečen v těžké zbroji, kovové runové zbraně mu ale nedělaly potíž v dlouhém pochodu, natožpak když každý viděl, jak rychle se ohání svou sekerou, což už samo o sobě vzbuzovalo respekt.
Šel, když najednou uslyšel roh trpaslíků z těchto krajů. Potřebují každou pomocnou ruku, nejspíš někoho chytají. Půjdu se tam podívat, řekl si a vydal se směrem, odkud se ten vzdálený hluboký tón ozval.
O chvíli později dorazil na místo a jen na chvíli byl překvapen tím, že zde viděl šest mrtvých těl jeho brachů. Vzápětí dorazil vztek, zloba. Uviděl stopy krve, které vedly z místa činu. Vydal se po nich, plný odhodlání vyhledat toho zrádného vraha a pomstít se. Nemyslel na to, že právě tato osoba zabila najednou šest trpaslíků v těžké zbroji a že by to mohla být první osoba, která by ho mohla porazit. Teď nevnímal nic než pomstu.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Kuboslav - 27. srpna 2006 17:46
nositelzti34458.jpg
psychop - 26.Srpna 2006 18:42
Díky:)
 
PsychoP - 26. srpna 2006 18:42
falling8927.jpg
eh... jediná věc... já myslel, že jim nemůže utéct, páč má na zádech pytel zlata... když potom kolem nich tančil valčík(chápejte- válečný tanec[ironická poznámka ^.^]), popřípadě "dupáka"(narážka na jednu scénu z filmu "Lotrando a Zubejda"), tak jsem myslel, že ho při krádeži přistihli a on tam musel lup nechat... pak by ale nedávalo smysl to, že jim nemoh utéct... a navíc... Pokud by neslyšně chodící elf kradl, asi by ho nikdo moc nepronásledoval, neb by o něm ani nevěděl... příběh je nedotažený, komentáře veskrze pobaví, ty tvé tak maximálně pokazí dobrý dojem z mírného a opravdu hodně odlehčeného rýpání ze strany ostatních... dílo je fakt hafo příšerný... zajímavé je, že elf vyčerpaný během(taky vám to přijde jako blbost?!) bez problému rozseká šest trpaslíků v těžké zbroji... navíc: zpočátku ho honilo trpošů 12(někde tam bylo psaný tucet) a po chvíli jich pár odpadlo("Pán Prstenů: Dvě věže": My trpaslíci nejsme dobří běžci na dálku, ale ve sprintu jsme neporazitelní)... Nepokoušej se mi tvrdit, že jim utek až tak snadno... to ho jako nehonili dál? to si prostě řekli: "jeden blbej elf nám za to nestojí... ukrad prd, ten zbytek ho beztak sejme... dem na pivo... kdo platí?!" to asi těžko... takže by se tam asi po chvíli objevili... a věř ostatním... rukáv opravdu tak snadno neutrhneš... odpáráš ho, pokud ho nařízneš... za poslední dva týdny jsem dělal docela dost hadráků a věř mi, že některé látky ani po naříznutí není až tak snadné rozpárat...

jak se na to tak dívám... tohle "něco" by se dalo kritizovat opravdu hodně dlouho... historicky poprvé dávám jedničku a doporučuju grácie... nebo se pus» do kreslení, šití, tancování, nebo čehokoliv jiného... tohle dílo trpí dostatkem logiky, promyšlenosti a hlavně trpí rukou neschopného autora... abych byl upřímný, je mi až líto, jaký jsi z toho udělal paskvil...
 
shaid - 22. srpna 2006 19:58
6250444287.jpg
Kuboslav - 20.Srpna 2006 18:57
mno elfove rozhodne nejsou dokonali jak si myslis ty. jsou panovacni, ambiciosni a hlavne si o sobe mysli buh vi jak sou dobri . Pokud si chces smlsnout a vratit mi to tak za nedlouho mi tu vijde prvni dilo, tak si to muze uzit...
 
Anup - 21. srpna 2006 14:17
118a6332.jpg
Kuboslav - 20.Srpna 2006 18:59
:D:D:D tys je pocital? :D:D:D
mno... ja sem uz takovej ze blbost co se vleze na pul radku obkecavam dokola a zas znovu na pul strany :)



Arion2 - 20.Srpna 2006 22:56
neres... zasmali sme se a to je hlavni... popravde to drzeni 2 seker sem nebral vazne protoze sem fakt neveril ze by nekdo byl takovej magor aby to myslel vazne ;)
 
Kuboslav - 21. srpna 2006 12:18
nositelzti34458.jpg
Arion
Musím ti říct, že jsi velmi podivný i na elfa.
 
Arion2 - 20. srpna 2006 22:56
a5615.png
Víš, opakujeme se proto, aby lidi konečně pochopili, co čtenářům (alespoň za sebe) vadí.
Tím, že více lidem vadí to samé a napíší to, znamená jen jediné - je to špatné.

Ne, vážně nechápu vtip, který je napsaný jako obhajující komentář. Příště do závorky napiš "mírně ironicky" nebo něco podobného.
 
Kuboslav - 20. srpna 2006 19:01
nositelzti34458.jpg
Všem mockrát děkuji, ale měli by jste si číst předchozí komentáře, protože se neustále opakujete.
 
Kuboslav - 20. srpna 2006 18:59
nositelzti34458.jpg
Anup - 17.Srpna 2006 12:39
Jsem rád, že ses natřásal smíchy, ale že jsi napsal všech deset řádků o tom samém mi nepřišlo normální
 
Kuboslav - 20. srpna 2006 18:57
nositelzti34458.jpg
shaid - 17.Srpna 2006 10:22
Jo, jasně, ale každej má, ksakru, jiný charaktery! Někdo je omezenej na elfy jen jako na skřítky s metrovejma ušima, štíhlou postavou, jen vybranýmchováním a dlouhými luky. Prostě dokonalí, nejlepší, suproví, to nenávidim!
 
Kuboslav - 20. srpna 2006 18:51
nositelzti34458.jpg
Arion2 - 16.Srpna 2006 23:51
Jo, dobrý, ježiš, to jsi nepochopil ftip? Já wim, že nemůže mít v jedné ruce dvě zbraně!
 
Eygam - 20. srpna 2006 12:57
upr84.gif
No je to děsná kedra. Neuvěřitelně špatně se to čte, protože používáš moc zájmen a divnej slovosled. Přemíra používání "jenž", aby článek dělal dojem staršího textu je na Andoru běžná, takže to jen tak na okraj (aspoň na mě to dělá takový dojem).
 
Belgarion_Kolder - 17. srpna 2006 16:22
belg4582.jpg
Arion2 - 16.Srpna 2006 23:52
Možná jsem byl rychlejší, ale ty jsi to vystihl přesněji. .-)
 
Anup - 17. srpna 2006 12:39
118a6332.jpg
tak tenle pribeh je velice chaby az strasny... nektere chyby jsem pri cteni omlouval tim ze to byl preklep az do precteni komentaru... a myslim ze to neni jen ta vec s jednorucni sekerou ;)
na druhou stranu musim uznat ze sem se dobre zasmal... jestli bych tomuto pribehu mel dat vic nez 1 bod tak za pobaveni ;) a dalsi vec... jeste vic sem se zasmal pri precteni komentaru... ;) mno takze myslim ze dam tak 4 body za extremni pobaveni... u zadneho dila na andoru sem se tak nepobavil ;) a nejspis toto dilo doporucim nekterym pratelum jako velice zabavne ;)
doufam ze se tu obevi vic takovyhle tvoreb kdy se ctenar vali smichy pod zidli ;)
tesim se na pokracovani ;)
 
shaid - 17. srpna 2006 10:22
6250444287.jpg
Tvoje predesla dila jsem sice necet, ale tohle silenej kentus. nak mi tam chybi charekter a rysi hlavni postavi. A hlavne pochybuji ze by se nekdy elf dal na drahu zlodeje, este navic lesni, temný mozna,a le lesni stopro ne. A taky dulezita vec, ze by sebou mel urcite luk, jakozto spravny elf. V te pasazi o tom Rudovousovi bych predelal hlavne tu cast o tom ze nebil nikdy porazen, mozna to tak pripada jen me nebo to spatne ctu, ale vypada to spis jako kdyby nic nezvled a kazdy ho porazil, mas tam najednou moc zaporu a blbe se v tom vyzna. samozrejme vytky Gamemana jsou taky dost dulezite. Sorry, ale celi mi to pripada jako absolutni hovadina
 
gameman - 17. srpna 2006 10:04
1239338.jpg
Ještě jedna důležitá věč.Říct že ,,to co ukradl není důležité" mi připadá jako pěkně trpná výmluva.Sakra seš autor ne?Tak to tam ku... napiš.
 
gameman - 17. srpna 2006 09:59
1239338.jpg
Ajaj teď nevím jestli se mám smát nebo toto dílo brát vážně, protože bych kopíroval akorát Belgarion_Kolder a jemu podobné shrnu to na to co mi vadí nejvíc.
Souboj...to je podle mě nejhorší pasáž vůbec, podívej já šermuju a moc dobře vím co se v přesile má dělat jak řekl Sapkowski,,každý šermíř nahovno ,když nepřátel nerovno" a tak to funguje i v reálnym životě proto si myslím že by ses o to měl opírat.Přectava Jak se rube Efl s Trpošel a okolo něj poskakují ostatní trpaslíci my připadne směšná protože se tím odsuzují k porážce.Není snad lepší když si jich pár stoupne zepředu aby ho zaměstnalo a zbytek se přiblíží zezadu a zasadí "rozhodující" ůder nebo když ho jednoduše obestoupit?
Ještě jedna poznáka vzhledem k tomu že šermuji tak jsem se už u mnoho knih nasmál jak si někteří autoři přectavují souboj.Např. Sapkowski ,,a zaůtočil dlouho protáhlou primou na hlavu" uvážímeli že prima je kryt nohy ,ale termín obtacoval jsem ještě nikdy neslyšel a nedovedu si ,ani z tvé obhajoby, přectavit jak taková akce probíhá

Popis..jak zde bylo zmiňováno tak vůbec netušim jak okolí a postavy vypadají.Což je velká škoda protože minimálně hlavní postavu by si popsat měl.

Ohledně té sekery myslel jsem že autorovy ujela ruka a chtěl napsat že měl jednoruční sekeru a tít což je sice zbytečné nicméně by to vadilo míň.
 
Sargo - 17. srpna 2006 00:08
wel1d5kk1aaa19357.jpg

Článek pobavil, ale obhajoba autora dvojnásob... :-DD
 
Arion2 - 16. srpna 2006 23:52
a5615.png
Belgarion_Kolder - 16.Srpna 2006 23:42
Předběhl jsi mě :'(
 
Arion2 - 16. srpna 2006 23:51
a5615.png
Dílna "U Tří grácií" (odkaz) je stůl v hostinci kam lidé postují články.

A teď k dílu.
Bohužel je to stejný, použiji tvé slovo, humáč jako tvůj první počin.

Nechci kopírovat Belgarion_Koldera, tedy to napíšu jinak. Připrav se na nejhorší, protože tady nejde nic jiného použít.

Popis souboje - trochu se možná zlepšil, nicméně stále není dobrý.
Popis okolí - totálně chybí nebo jsem slepý.
Popis postav - velmi nedostačující.
Děj, akce, napětí - umrlé, nedotažené, špatný slovosled, opakující se slova, špatné užívání přivlastňovacích zájmen, špatná skladba vět.

A k těm zbraním.
Kde jsi viděl bojovat někoho jednoruč dvěmi zbraněmi?
Štít + zbraň
Zbraň + zbraň
Nic víc neexistuje, pokud se odvoláváš na Forgotten Realms, pak si je přečti znovu. Ne, že bych četl přímo FR, ale taková pitomost tam zcela jistě není. FR vychází z DnD, resp.ADnD, ty v jisté edici znám.

- Tím komentářem obhajujícím dvě zbraně v jedné ruce jsi jasně demonstroval, že nevíš o čem mluvíš. Doporučuji vyhledat si alespoň obrázky zbraní na internetu. Když už budeš hledat, zajeď i na stránky nějaké školy historického šermu. Doufám, že nalezený materiál vstřebáš a nebudeš se dopouštět tak fatálních chyb.
- Přiznat, že nevíš co Elf ukradl a napsat, že to není důležité a nikde to nechybí opět poukazuje na tvé lajdáctví. Jak málo promyšlený je příběh, tak špatný příběh bude. Vždy bude jen nesmyslným, jelikož tobě na ničem nezáleží. Doporučuji nepokračovat v psaní tohoto typu literatury, protože a» napíšeš jakýkoliv příběh bude vždy nedotažený, plný chyb a zmatků.

Je možné, že se jedná o nepochopení pojmu dvou hlavá zbraň. Taková zbraň je však stále jedna, pouze se dá použít oběma konci.


Bohužel tu nejsou záporné hodnoty, takže 1 bod.
 
Belgarion_Kolder - 16. srpna 2006 23:42
belg4582.jpg
Kuboslav - 16.Srpna 2006 10:32
- Musím si jí všímat, protože začíná prakticky stejně jako tahle.
- A trpaslíci nejsou vyčerpaní?
- Jasně a k tomu štít. Prostě blbost.
- Tak tam ty detaily napiš, ty jseš autor!
- Spíš meleš pí... blbosti.
- Čtenář pochopil, ale vyznělo to dost bezhlavě.
- *Nic než pobavený smích*


Kuboslav - 16.Srpna 2006 10:46
- Ano, je to důležité.
- Ve tvym světě možná, ale jak se pak koupou?
- Jenže to spíš vypadá, že s nima bojoval takovejch deset minut. Bojoval s jedním, ostatní asi hráli karty.
- Blbost.

- Nadále trvám na důležitosti první povídky, není o moc horší než tahle (e že by to byla kdovíjaká výhra).
- Elfové jsou různí, stejně jako ostatní rasy.
- Jak už jsem říkal, to byli trpaslíci taky.
- Eron je zloděj, trpaslíci jsou, podle výzbroje, bijci. Zloději většinu života netráví cvičením boje.
- Nemám co dodat.

Toto je odkaz na Grácie.


A příště neobhajuj blbostma a svou vlastní leností. Použij to, co máš v tej bouli na krku.
 
Kuboslav - 16. srpna 2006 10:46
nositelzti34458.jpg
Malakian
-Co elf ukradl trpaslíkům? Co třeba vzácný drahokam? Já nevím, neuvažoval jsem nad tím, je to důležité?
-Správný trpaslík neopustí svojí zbroj
-Netrubili, páč ho dohnali, BUM, a byli všichni Mrkví.
-Trpaslíci měli na sobě hmmm... hodně ran a elf díky svým úskokům unikl plné síle sekyry.
Morra
-Jse,m rád, že jsi nečetla mojí první povídku, hnus.
-Elfové nejsou vždy hodní, nenávidějí trpaslíky, stejně tak je tomu i naopak. Elfové jsou podle mého názoru většinou takoví ti druidové a lovci, ale jsou i tiší, takže pár výjimek by se našlo a už je z toho zloděj!
-Jak už jsem říkal Belargionovi- elf byl ve špatné kondici, byl unavený, atd.
-Ten Eron je přec bijce, tak všechny zbije i unavený.
-Možná si elfy a trpaslíky představuju jinak než ty, ale svoje rasy mám z knih: Forgotten Realms, Warhammer, Trpaslíci, Válka trpaslíků, možná i dalších, ale podle tohoto nejvíc. Nevím, ale myslím si, že moje postavy jsou jako každé jiné (myslím tím ty rasy).

Belargion
Co jsou Grácie?
 
Kuboslav - 16. srpna 2006 10:32
nositelzti34458.jpg
Děkuju Vám všem za kritiku a pochválení...

Belargion
-Ano, začíná to jako minule, minulý povídky si nevšímej, je to humáč.
-lesní elf dokáže za běžných okolností trpaslíkům zdrhnout, jenže chrápeš, že je vyčerpaný??? Rozhodne se přes svou únavu bojovat. A protože je to masta killer, trpaslíky zbije na hromádku, ikdyž nemám rád elfy a trpaslíci jsou nejlepší, však ono to taky dopadne jinak, jsi velmi špatný prorok.
-Nu, tak bude ozbrojenej štítem a dvěma sekerami, ne? Přec udržíš dvě sekyry v jedné ruce, když jsi takovej namakanej bijce, ne?
-Eron obtancoval- to má znamenat, že se ladně kolem trpaslíků obtočil a sekal do nich, víš? Detaily!
-Asi máš kvalitní rukávy nebo moc slabounkou paži.
-Za hlavou šlo do listí i tělo, čekal jsem, že to čtenář pochopí.
-Tak se hrbil, no! Nad trpaslíky se taky hrbil!
 
Tarrak - 15. srpna 2006 17:09
myikon994.gif
Fakt dobrý. Doufám že tak dobré dílo nezůstane bez pokračování.
 
*chvama* - 15. srpna 2006 14:53
darcia35193.jpg
Nejsem moc dobrý řečník ale já myslím že to bylo dobré a i doufám že to bude mít pokračování !!!
 
Belgarion_Kolder - 14. srpna 2006 18:18
belg4582.jpg
Ardent - 13.Srpna 2006 23:47
Rád bych ti poděkoval za ohlas na mou kritiku, ale v Gráciích by určitě udělali to samé, jenže líp. Navíc to tam pročítá víc lidí s delší praxí, než mám já. Holt problém je v tom, že Grácie spousta lidí (včetně mě .-) ke kontrole dílek nepoužívá. A že by toho někdy bylo třeba.


OT? Ne! Text vybízející k využívání služeb Grácií je k tématu až až.
 
Morra - 14. srpna 2006 18:14
744110440656097490.jpg
No teda Belgarione ty jsi se rozepsal. Má vůbec cenu tu psát svůj názor, když bude stát ve stínu tvého? Nejspíš ne...
Ale já jsem stejně vlezlá a napíšu ho nezávisle na tvém... ;P

Tvojí první povídku jsem nečetla, tudíž mě nijak neovlivnila v porovnání. A kdybych četla, tak to stejně neporovnávám!
Rarazila mě hned jedna věc na začátku. Vždycky jsem si myslela, že elfové jsou hodní a nikdy by nic nikomu neukradli.Jak vidím, tak máme rozdílný názor.
Pak naprosto nechápu, jak elf nemohl utéct šesti naprosto "nesportovním " tvorům.
Pak mi nejde dohlavy, když byl tak děsně unavený, že nemohl utéct, jak mohl s ladností bojovat a ještě přemoci šest trpaslíků?Chvíli píšeš, že trpaslíci nejsou mrtví a na konci zmiňuješ, že jsou...
Celkom to bylo dost zvláštní a kdybych pokračovala, tak bych jen kopírovala Belgariona, nebo Malakian. To přece nemůžu...
Budí to ve mě dojem, že máš naprosto odlišnou představu o elfech a trpaslících a vytváříš si je ve svojí představivosti jinak, než jsou prezentovaní ve skutečnosti.Není to nic špatného,ani zakazatelného.
Měl bys zkusit napsat něco, kde budou postavy, které nejsou známí svou výkoností, povahou, které si prostě všichni hned nepředstaví. Elfa si člověk vybaví hned...
No jak tak koukám, tak mám ještě co dohánět v kritikách.
Ještě jednou pochválim Belgariona, aby si to užil ;)

:D
S pozdravem Morra
 
Ardent - 13. srpna 2006 23:47
spartastandanddefend4000.jpg
Belgarion_Kolder - 13.Srpna 2006 20:51
Omlouvám se, ale na tohle musím reagovat.
Tebe chlape chci mít při tom, až budu vydávat své obsáhlé dílo!

Fantastická kritika fantasticky slabé "povídky".
 
Malakian - 13. srpna 2006 21:45
images9556.jpg
Ach jaj...este by sa okrem Belgarionovych vyhrad dali najst aj dalsie. Napriklad co preboha ukradol elf trpaslikom? Preco trposi nosia brnenie v ktorom nedokazu normalne behat a unavia sa skor ako vobec zacnu? Preco trpaslici netrubili na roh skor ako ked uzz boli vsetci vybity? Preco im tie male rany zrazu zacali tak strasne krvacat aby z nich zomreli, kdezto elfovi stacilo na rany kladivom a sekerou zaviazat ruku kuskom latky.
A este cosi sa urcite najde ale naco spominat vsetko...
No a ten noz okolo gnomovho krku, to musi fakt vyzerat kvalitne ...
 
Belgarion_Kolder - 13. srpna 2006 20:51
belg4582.jpg
A jéje, jsem v anotaci. Sláva má hvězd se dotýká?

- Zajímavé je, že to začíná jako minulá povídka. Akorát je hlavní hrdina pronásledován někým jiným. Nejsou to skřeti, ale ani trpaslíci nejsou o nic menším klišé.
- Provést někomu loupeživou akci, tak to zní dost divně. Co "oloupil je"?
- Chm, proč lesní (jak autor později zdůrazňuje) elf nedokáže v lese utéct trpaslíkům? Neměl by mít výrazně delší nohy? I když je pravda, že když se pořád otáčí a hází nože, nejspíš ho dost snadno doženou.
- Jak souvisí nemotornost s rychlostí únavy?
- Sice mi do strategie zahradních ozdob nic není, ale proč se sakra zastavují, a když už se zastaví, tak proč ho sakra neobestoupí ze všech stran?
- Sdělení že trpaslík byl ozbrojen "štítem a jednou ruční sekerou" je buď zkomolené nebo nesmyslné. Jak by mohl být ozbrojen víc než jednou sekerou?
- Beru zpátky, pochopil jsem strategii Sněhurčiných spolubydlících. Je to ona klasická, kterou zná každý, kdo viděl nějaký akční film o bojovém uměnít - jeden bojuje s nepřítelem a ostatním poskakují okolo.
- "Eron ho jen lehce obtancoval a zasadil mu několik malých ran" Tak tady jsem se musel smát. Vzpomněl jsem si totiž na onen klasický mexický "tanec kolem sombréra". Zajímalo by mě, jak při tom tancování dokázal zasadit oněch "několik malých ran". Asi těžko.
- ",,Tohle mi mělo ublížit, elfe?!“ zeptal se ten první." Nemohu si pomoct, ale hned po obtancování další rána. Tohle až příliš jasně evokuje ledabylý konverzační tón nad šálkem čaje. Zvláš» když - beru v potaz následující události - to mělo znít rozzuřeně.
- Celý ten souboj vypadá strašně nemožně. Napínavé a akční to není ani náhodou, spíš nudné, leč úsměvné. Elf mezi nimi prostě poskakuje, oni tam stojí, pokřikují na něj a čekají, až je zabije. Nakonec tedy elf zjistí, že je zraněný, ale evidentně si z toho nic nedělá, protože přišel jen o pár životů, a když se obváže obvazem, případně použije jiný předmět/kouzlo doplňující životy, tak bude zase jako rybička. Takhle to na mě působilo, sterilně.
- "Trhl rukou a od jeho rukávu se mu oddělil kus látky," Zkoušel jsem, ale nejde to. Asi mám moc kvalitní rukávy, nebo autor kecá. Nehledě na to, že to zájmeno "jeho" celou větu ještě víc hyzdí. Skoro jako amatérský překlad HP5: "Posadili se na jejich gauč; posunul si po nose jeho brýle..." Od těch dob, co jsem pár stran těch zájmen přečetl, jsem na jejich nadměrné používání alergický. A to "mu" tam taky nemá co dělat.
- "Potom nechal svojí hlavu spadnout do listí ..." Pán je bezhlavý rytíř, hm?
- "Zkrátka nevěděl, že prochází kolem šesti mrtvých trpaslíků a elfa s nekalými úmysly." Rofl. Pro příště: Napsat článek, počkat týden, přečíst. A ještě nejlíp to hodit do grácií. A nebo radši ne, protože jinak bych se takhle nepobavil.
- Elf držel gnómovi na krku nůž a šel za ním. To se asi musel dos hrbit a pořád chudákovi gnómovi šlapat na paty, ne?



O tom, že tam nejsou vůbec žádné popisy je skoro zbytečné se zmiňovat, to vidí každý. Hlavní hrdina je lesní elf s mečem, trpaslíci jsou navlečení do pancířů a mají štíty, kladiva, sekery a podobné zbraně, les je les a listí je listí, gnóm je středního věku.
A klady? Usínání zraněného elfa, to je sice klišé, ale asi se mi na celém článku líbilo nejvíc.

Dovoluji si předpovídat budoucnost - dojdou do gnómovy chalupy, tam na ně bafne trp a elf ho, i přes těžká zranění, rozseká.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.068176031112671 sekund

na začátek stránky