Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

SlunceOblíbit

temnchodec6856.jpg

Autor: mashiro

Sekce: Povídka

Publikováno: 11. srpna 2006 21:25

Průměrné hodnocení: 3.5, hodnotilo 4 uživatelů [detaily]

 
Nevím, co sem mám napsat; doufám že se vám v tom bude něco líbit.
 
Slunce
Nevím, proč se mi tohle slovo poslední dobou vybavuje. Slunce, teplo lidského světa, světa do kterého jsem přestal patřit, když jsem opustil řady smrtelníků. Pamatuji si ten den, kdy se tak stalo, a budu si ho pamatovat na věky, možná i déle.
Ráno mě probudil zvuk budíku - jak jsem ten zvuk nenáviděl! Rychlá snídaně v malém bytě, cesta do práce. Byl listopad a sychravý vítr profukoval můj kabát, paprsky slunce občas narušily šeď oblohy, ale tehdy jsem je nevnímal, takový jsem byl blázen. Míjel jsem pestré výkladní skříně obchodů, které alespoň trochu narušovaly fádnost toho dne. Bydlel jsem kousek od firmy, kde jsem pracoval, takže byla cesta krátká, ani jsem ji nevnímal. Můj stůl byl u okna, na které dopadalo světlo z venku. Nebo by dopadalo, kdybych se mu do cesty nepostavily lišty rolet. Celý den jsem za tím stolem protelefonoval. Seděl ve svém nepohodlném křesle a domlouval schůzky kvůli kontraktům, na jejichž vyjednávání jsem se podílel. Dalo by se říct, že to pro mě bylo až příliš důležité. A pak, v 10:23, jo ten čas si pamatuji přesně, tehdy skončil můj život. Teda ne úplně, ještě jsem šel do baru, ale tam už to bylo jiné, tam už jsem to nebyl já. Tehdy jsem byl v tom baru poprvé, protože se mi nechtělo jít do mého klubu. Byl sice jen pár bloků od mé práce, ale na té ulici probíhala jakási oslava. Měl jsem náladu pod psa, firma se kterou jsem jednal už třetí týden se nakonec rozhodla že smlouvu nepodepíše. Lil jsem do sebe skleničku za skleničkou. A pak přišla ona, byla jako sen a jmenovala se Jean, příjmení mi neřekla a já se ani neptal. Strávili jsme spolu v klubu dlouhé hodiny povídáním, a když se pak zvedla k odchodu, rád jsem ji šel doprovodit. Jean, Jean. Kdybych věděl, co je zač, možná by to bylo jiné, ale já to nevěděl, takže nemá cenu se nad tím pozastavovat. Šli jsme k ní do bytu, a tam jsme se líbali do té doby, než mě skutečně políbila. Vím zní to jako hloupost, ale její pravý polibek ukončil můj život v rozkoši, kterou jsem dosud nepocítil a v agonii, kterou už pocítit nechci. Polibek, kterým všechno skončilo a všechno začalo.
Když jsem se probudil, hlava mě bolela a oči pálily, byla ještě noc. Jean stála nade mnou a smála se. Po tváři jí stékala kapka krve, mé krve. „Co se stalo?“ Zeptal jsem se hloupě, cítil jsem v sobě prázdnotu a vztek. „Vítej mezi nás, můj milý.“ Řekla a usmála se jakýmsi ďábelským způsobem. Nechápal jsem, co řekla, ale cítil jsem úzkost, šílenou úzkost a hlad. Vyběhl jsem z jejího bytu. Běžel jsem po prázdné ulici. Běžel jsem a běžel, nechápal jsem jak, ale najednou jsem cítil, že bych vydržel takhle utíkat celé hodiny. A pak se to stalo. Z jedné z bočních uliček vyšla žena. Starší žena, zřejmě to byla žena bez domova, na sobě starý ušmudlaný kabát a špinavou čepici. Netuším, jak se to přihodilo, ale najednou jsem držel v zubech její krk. Sál jsem krev a přitom prožíval její slastnou chu». „Až dopiješ, olízni ránu.“ Ozval se za mnou hlas Jean. Vstal jsem od teď už mrtvého těla a otočil se. „Olízni tu ránu,“ řekla důrazně, a já ji musel poslechnout. „To je lepší, a teď pojď se mnou.“ Šel jsem, šel jsem se ženou, která ze mě udělala zrůdu, a šel jsem rád. Nevěděl jsem proč, tehdy sem ještě neznal síly, jimiž vládnou upíři.
Strávil jsem s Jean spoustu času. Ona mě učila co je to být jedním z prokletých, jak ovlivnit lidskou duši a duše ostatních upírů. Ze začátku jsem ji nenáviděl, nenáviděl jsem ji za to že mi vzala život, že mi vzala slunce a naději. Pak jsem ji nenáviděl, když jsme vyráželi na lov a já se vrhal na lidi jako bestie, kterou jsem se stal. Nenáviděl jsem ji, když mě dovedla do Elysia a vysvětlila mi hierarchii vampírů. Nenáviděl jsem ji za měsíčných nocí. Nenáviděl jsem ji při bojích, které jsme často sváděli a» už spolu, nebo proti jiným. Ale když se při jedné bitvě vznítil dům, přestal jsem ji nenávidět. Když její tělo hořelo, cítil jsem, nebo spíše necítil, že jsem jako ona. Musel jsem bojovat dál. Tehdy jsem přišel o Jean, o mou matku ve světě upírů, o jedinou která by mě zde nezradila. O poslední perlu života ve světě nemrtvých.
Od doby, kdy Jean zemřela podruhé uplynuly dva roky a na místě kde zemřela stojí nový dům. Tyčí se do nebe. Je jako pomník. Pomník marné snahy lidí i upírů o dosažení nebes. Jen nevím, jestli k tomu mají všichni stejný důvod. Sedím na střeše. Střeše která tu před dvěma roky nebyla. A vzpomínám. Vzpomínám a čekám. Čekám na východ slunce. Slunce. Jak krásně to slovo zní.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Belgarion_Kolder - 08. září 2006 19:42
belg4582.jpg
OT:
Qued - 08.Září 2006 06:40
Inu šlo by to, jenže to vůbec nemusí být vhodné pro všechny světy. Už jen ti trpaslíci - někde mají metr dvacet, ale proporčně jsou na tom jako lidé (jen mají delší... vousy .-), jinde mohou mít metr padesát, hrudník jak sud, kratičké nožičky a gorilí ruce.
No nic, radši zanecháme a fantazírování v oblasti ras. Aspoň prozastím .-)
 
Qued - 08. září 2006 06:40
qued_antisanta2873.png
Belgarion_Kolder - 07.Září 2006 22:06

Souhlasím, není to poprvé, kdy vidím argument typu "Nevíš nic o upírech", nebo "Andělé se chovají jinak..., Elfové takoví nejsou.." ap.
Velmi často je do rasy (místo do postavy), vložena romantická představa autora a část sama sebe.
..Těžko však donutit uživatele, aby si tyto faka uvědomovali. I kdyby se napsala obsáhlá práce na téma fantastické rasy, těžko to k něčemu bude.
Jediné, co by se mi líbilo, ale je to moc náročné, je důsledný článek obsahující prapůvod jednotlivých ras, jejich vznik a deformaci běhěm věků.
..Například severští Elfové v konfrontaci se západními, čínský drak a jeho transformace dějinami a výklady se spodobněním v Evropě.
Trpaslíci, fyziobiologický profil jejich výšky s odůvodněním a vysvětlit, proč se traduje houževnatost a bojovnost.
Takový článek by se mi líbil, na to však nemám. :)
 
Belgarion_Kolder - 07. září 2006 22:06
belg4582.jpg
Damian - 07.Září 2006 20:37
Tohle je přijetí podle pravidel Vampire: the Masquerade, jen je bohužel prakticky totožné s ukázkovým, které lze najít na vampire.cz (někde ve článcích).
Jak napsal Queed, nikdo nemá monopol na fantasy rasy. Leda by je sám vymyslel a chránil copyrightem .-)


Qued - 07.Září 2006 21:13
Tohle téma by stálo za zpracování ve formě jakéhosi varování. Není to poprvé, co vidím, že někomu vadí, jak se někdo jiný dívá na elfy, upíry, trpaslíky... Otázka je, jestli by to šlo natáhnout na nějakou slušnou délku.
 
Qued - 07. září 2006 21:13
qued_antisanta2873.png
Damian - 07.Září 2006 20:37

Zato, ty znáš upíry osobně.
Něco jiného je legenda o Draculovi a něco jiného je pojetí upírů dnešní.
..Celkově je vlastně úplně jedno, jak kdo pojme svého upíra, dva znaky stále zůstavájí: Pití krve a dlouhověkost, z čehož je důležitý především ten první.
Zbytek je na autorovi, tak jako tak je to smyšlenina.
Jako by někdo pojal jiným způsobem elfy ap.
Například Kiplingův hobit je úpně jiný než Tolkienovský a byl tu dříve, přesto se dnes uznává Tolkienův hobit.
 
Damian - 07. září 2006 20:37
damidt9089.jpg
To je naprostá ubohost. To je prostě napsaný podle mě od někoh, kdo naprosto nemá ponětí kdo je to upír. Nezná ani obecnou teorii při přeměně v upíra.

Prostě je to psaný průměrně a k tomu se špatnými informacemi.
 
Evka - 07. září 2006 20:11
flame4994.jpg
Eh, no... Nechtějte po mě hodnotit krátkou povídku o upírovi po tom, co o upírech napsal mistr Kulhánek - jeho upírům se ve vtipu nic nevyrovná a i tenhle by se z nich mohl poučit.
Téma sebevraždy upíra čekáním na úsvit je sstaré snad os dob Brama Stokera, chtělo to víc propracovat.
Dávám 4.
 
Fistandantilus - 06. září 2006 19:04
fuck_y2031.jpg
Diskuzní OT: vyňato z článku (tj. žádným způsobem nehodnotí současný článek, jen se sešla diskuze u tohoto článku)
Arion2 - 06.Září 2006 03:05
Belgarion_Kolder - 06.Září 2006 16:32

Souhlasím, dřívější chybou, ale vlastně i jakoby jistou záchranou pro ostatní čtenáře bylo, že ti co měli na starosti schvalovací proces článků ty anotace pochopitelně upravovali. A» už pro spoustu chyb nebo vlastní vyjadřování. Ale pak se docela často stávalo, že už to vlastně nebylo dílo autorovo, ale dílo korektora, tj. toho kdo ten článek opravoval. Většinou je velice zaběhlým pravidlem to, že když opravujete mnoho chyb v dané anotaci v článku jich bývá ještě dvakrát, třikrát mnohdy i vícekrát tolik, než tomu bylo u stávající anotace, tj. co z toho vyplývá ? Že vlastně korektor by musel předělávat celé dílko a dílko by se dříve nebo později stalo pokřivené, trasformované, zmutované. Tj. už by to byl polotovar dvou rukou, přitom vlastně korektor mnohdy neví co vlastně chtěl autor říci a ptát se ho na to přes poštu pořád dokolečka nebude. Posílat mu to neustále také nebude, anotace by teoreticky mohl nechávat, aby to svědčilo o "nekvalitě" autora, ale celá záležitost je vlastně Uroborův princip, tj. konce se nedobéřeme ani kdybychom si měli hlavu ukousnout. Prostě ne. Je to začarovaný kruh toho, co nám tam kdo pošle. Když pošle dílo kvalitní - korektor jen »ukne, lízne, jenom pohladí dílko na dobrou noc než půjde spát a zítra ho může s lehkým svědomím schválit, protože ví, že nemusel nic upravovat, nic měnit.

Jak říkám, měnit anotace nebo přímo těla samotného článku není dobrá věc pro nikoho a nejvíc ze všeho trpí sám autor a pak Andor a jeho uživatelé, kteří celou věc musí takto snášet.

Teď se zrovna nebavím o žádných trendech typu upír nebo já nevím ten malý kouzelník s těmi brýlemi od Lenona, ale zkrátka, neřekl bych, že je to o výběru tématu tentorkát, ale o tom, jaký člověk to zkrátka napíše.

Co se týče Grácií je to zajímavý postřeh, že by se opravdu mělo diskutovat přímo tady, k článku, tj. k věci a né to šudlit někde ve tmě a schovaní za pavučinama, to je pravda, ale zase nutno vzít v potaz jednu věc, že aspoň někdo má zájem něco napsat a právě takovým způsobem eliminovat krok, který jsem popsal výše, tj. nesprávnost údajů, nepřesnost, atd ... a teprve pak poslat do schvalovacího procesu článků. Je to sice hodně kostrbaté, ale v zásadě funkční. Zatím ještě nikdo nevymyslel jiný způsob jak články plošně distribuovat za vyloučení maxima chyb a použitím minimálního úsilí. Jestli někdo takový způsob zná, a» mi ho laskavě sdělí, já ho když tak předám korektorům, kteří takové řešení usilovně hledají.

Děkuji za pozornost.

F.
 
Belgarion_Kolder - 06. září 2006 16:32
belg4582.jpg
Diskusní OT:

Fistandantilus - 05.Září 2006 22:58
Ech, jeden něco plácne a...

To už je skoro taková filosofická otázka, jaký je či není "normální" člověk. Týká se to vkusu, vzdělání, inteligence, zájmů, pohledu na svět, atd. A nutí to položit si otázku: pro jaké "normální" tu Andor je? Odpověď je jasná: pro všechny (i pro ty, kteří se považují za nenormální).
Problém zdejších článků je v tom, že si čtenář před jejich přečtením ani pořádně nemůže zjistit, o čem ten článek je a co by měl od autora očekávat. Anotace je (z větší části) opravována, díky čemuž vždy působí poměrně úhledně. Pak to vypadá, že článek psal nějaký schopný psavec, který se umí vyjádřit a dokáže tomu dát pořádnou formu. Jenže ouha! Očekávání, které "profesionální" anotace vyvolává je často záhy nenaplněno "nekvalitním" článkem.
Možná by pomohla nějaká nápověda k anotaci, či ponechání oné anotace v původním znění. Samozřejmě nejlepším pomocníkem by byl oseznámení se se základními fakty o autorovi, což je asi nesplnitelné .-)
Nevím, každopádně si myslím, že by anotace měly být obsáhlejší. Pro koho je tento článek, o čem je (sm-li se to prozradit), atd.
 
Arion2 - 06. září 2006 03:05
a5615.png
K článku, co říct?
No je to o ničem, prakticky vůbec žádný popis okolí, postav, vněmů.
Belgarion_Kolder mě nakazil tou svou věčnou větou, "Zase upír." Ano, zase upír a upřímně nic nového pod sluncem - opět jeden z těch co se sebevraždí. Jak to tak vypadá, tak zachvíli nebude o čem psát neb se všichni krvepíjci vyhubí vlastní rukou.


Za krátkost nehodnotím, není co. V článku se mi líbilo jen několik nápadů, které by se však musely rozvětvit a procítit. Zbytek, žel Bohu to byla většina díla, nestojí za nic.
Načtenou jindy, snad lépe.

P.S.
Jako ohrazovat se proti názoru Catannga - 04.Září 2006 19:47 je dost ubohé, když si autor (jak sám přiznal) nedokázal příspěvek před odesláním ani přečíst. Jen to dokazuje, že autor ještě není dostatečně vyspělý.



Mimo mísu:
Možná by bylo dobré kdyby se sem Grácie někdy podívaly, resp.kdyby se sem rovnou přestěhovaly.
Jejich stůl vlastně nenavštěvuji, zejména protože se v něm nevyznám. Všechno je tam v jednom kuse.

Teoreticky by se dalo říct, že jejich stůl prakticky zničil kategorii Andoru nazvanou Články, které byly vytvořeny pro potřebu okomentování, hodnocení a poradu autorům.

No každý to může vidět jinak. Já to vidím tak jak jsem napsal.
 
Fistandantilus - 05. září 2006 22:58
fuck_y2031.jpg
Belgarion_Kolder - 05.Září 2006 21:48
Jinak co se degenerace lidské společnosti týče, tak tady na http://vyvoj.andor.cz je taková malá kupa lidí co je jistým způsobem generována, vlastně degenerována, ale pořád hledá způsob jak těm ostatním dokázat, že to není pravda, a že oni (my) jsme vlastně všichni v pořádku.

Ono když se to veme do důsledku, tak by se musel udělat opravdu průzkum každého kdo kdy napsal nějaký komentář, nějaké dílo, nějakou připomínku do diskuze o článcích apod. jak by si on představoval dokonalou harmonii článků. Tj. uživatel versus transformační proces od A - až - Z do samotného dokončení článku s případnými zásahy korektury či vratky od autora, případně samotného schválení a názorným rozborem článku. Tj. zda-li byl úspěšný - neúspěšný, nelze totiž vždy hodnotit jen podle samotného hodnocení, kdo dá kolik bodů, ale spíše mě zajímá koeficient čtenosti, obrátkovosti článku, tj. že si ho přečte opravdu hodně lidí a např. k tomu jsou velice kladné reakce, tj. např. dovedl bych si představit, že o článku dobrém by mohla vypovídat spíše kvalita komentářů směřujících jako pochvala k autorovi. Většinou ten kdo přečte vynikající článek, má potřebu autorovi sdělit, že ho to obohatilo, ve druhém případě to může udělat také, ale už to závisí na jeho vůli, jestli si dá tu práci, napsat mu obsáhlou či krátkou kritiku na téma: Proč se mi nelíbila tvá povídka. Argumenty, A,B,C,D ... atd ...

To jsou dva různé světy, dva různé pohledy na svět, ten upozorňující ten lahodící uchu spisovatelově a ten druhý, nelahodící jeho uchu, tj. pohled kritický, šibeniční, ale třebas konstruktivní pro mnohé. Jak už zde bylo mnohokrát předestřeno.

Pak je tu samozřejmě ten největší pytel s těmi písmenky a myšlenkami a to je ten, že nikdo nic nenapíše, nijak se k tomu nevyjádří a toho je převážná většina. Takže se vlastně nikdy nedovíme, jestli ten článek úroveň měl nebo neměl. Kdybych počítal kupeckými počty a řekl si, že za den se tu vystřídá dejme tomu 1000 uživatelů a každý druhý by si jednou přečetl tento článek, bylo by tady asi kolem 500 příspěvků. Jich je tady zhruba tak jedna setina toho možná o něco víc, ale i tak je vůbec úspěch, že se najdou lidé, kteří přispějí.

Pak berte v potaz ještě ďábelsštější skupinu a to je skupina neregistrovaných, tj. kdo na článek narazí náhodou, dozví se o Andoru náhodou, jednou si ho může přečíst, ale už nemůže nic zaznamenat, musel by se registrovat a to se mu nechce, by» je to otázka pár vteřin.

Konec konců je to vždy otázka vkusu co se nám líbí a co ne, nikdo nerozhoduje o tom, kdy napíšu, co napíšu, proč to napíšu. Je to taktéž otázka motivace, motivace k tomu něco napsat a podělit se s tím s ostatními. Myslím, že na začátek docela slušné náměty k debatě.
 
Fistandantilus - 05. září 2006 22:42
fuck_y2031.jpg
Qued - 05.Září 2006 22:00
Co se týče Grácií opravdu by to mohl být spojovací můstek mezi opravdovou tvorbou a tím co by mělo být posléze presentováno. Bylo by to jako vývoj jakéhosi prototypu, nutno ovšem počítat s tím, že prototyp se většinou vyrábí v utajení, kdežto Grácie pokud vím jsou veřejně přístupný stůl. Tedy, nejedná se o prototyp článku, nýbrž jeho vlastní originál, který by byl posléze jen přepracován k tomu, aby se stal podruhé originálem (druhou kopií upraveného originálu) který by byl předložen veřejnosti k přečtení. Otázka je, jestli by lidé chodili už do Grácií nebo jaká časová rezerva by vznikala mezi Grácií a jejím usjednocovacím názorem na projítí či neprojítí článku a spoustou lidí naproti tomu ke člověku, který má na starosti spousty článků - nejen prozaické nebo poetické tvorby, ale i jiného zaměření, např. teorie, nové nápady, atd ...

Říkám, to je na zvážení v tuto situaci. Teď pokud však můžu mluvit za sebe, bých se na Andoru snažil jít cestou vyšší kvality, než dávání každé blbosti do schvalovacího procesu. Teďka to slovo blbosti berte opravdu s nadhledem, protože všechno se vyvíjí a i my si musíme všichni vyzkoušet, až kam vůbec jsme schopni zajít pod tímto slůvkem a co všechno jsme ještě schopni přečíst a co přeskočit bez mžiku oka.


 
Fistandantilus - 05. září 2006 22:37
fuck_y2031.jpg
Qued - 05.Září 2006 22:00
* * mimo téma

Já myslím, že ano (že chyby snad nelze hledat na vině korektora, nebo v nějakém systémovém postupu) - spíš bych se zaměřil na samotné autory a defacto stanovil kritéria, pro která lze články vůbec schvalovat. Protože poslední dobou vidím, že začíná převahovat většina, kterým se toto už přestává líbit. Tj. omílaná témata, výplody chorých myslí, myslících si, že je zachrání nějaká múza nebo nějaký spásný korektor. Já myslím, že chyby je potřeba hledat sám v sobě a poslat na Andor skutečně jen to, za co se opravdu nestydím a opravdu to co je hodno "cizí" pozornosti. Ale opravdu nelze srovnávat články 12 letého dítěte s 30 letým pánem, který už má nějaké zkušenosti. Teď nebudeme mluvit o nějakých vyjímkách, co by kdyby, ale o průměru, který se tady jaksi ustanovuje a jehož jsme vlastně sami tvůrci.

Nevím jestli tohle není na speciální článek, přímo o článcích, nebo něco podobného, ale začíná to opravdu směřovat k tomu, že je potřeba vnést do toho trochu revoluce a zásadovosti.
 
Qued - 05. září 2006 22:00
qued_antisanta2873.png
*Mimo téma*

Fistandantilus - 05.Září 2006 21:41

Belgarion_Kolder - 05.Září 2006 21:48

Dá se s tím něco dělat, ptám se.
Je těžké vymezit pravidla a tím pádem spoustu autorů (možná s potenciálem), kteří by se rádi prezentovali, však čekal bych, že když už mají články projít schvalovacím procesem, ten tu k něčemu je a proč ho tedy neučinit víceurovňovým?
Články zde prezentované jdou příme ke zrakům čtenářů, kteří tím mohou být pohoršeni, v extrémním případě odmítnou zde něco číst. Myslím, že když už existuje projekt Grácie, měly by články nejprve projít tama, případně jiným stolem, kde jim bude odsouhlasenou prezentování zde mezi širokou veřejností.
Bohužel, už jak to píši, zní mě to přílíš diktátorsky a to bych nerad. Nenapdá mě však v současné situaci nic jiného.
 
Belgarion_Kolder - 05. září 2006 21:48
belg4582.jpg
Fistandantilus - 05.Září 2006 21:41
Já bych spíš mluvil o postupné degeneraci lidské společnosti. Nepotrvá dlouho a vyrazíme na mamuty .-) Případně na upíry, jak to tak vypadá.
 
Fistandantilus - 05. září 2006 21:41
fuck_y2031.jpg
Hold poslední dobou to jde s články nějak z kopce ...
 
Qued - 05. září 2006 12:44
qued_antisanta2873.png
Dobrý den,

nebudu se zabývat tématem, nebo» to je kapitola sam pro sebe, jen k němu poznamenám: "Pro boha jakéhokoliv, už konečně něco jiného."

K textu:
Začátek byl velmi nudný a těžko jsem se přes něj přenášel navíc na pochopení jednání toho muže by bylo potřeba víc než jen půl stránky, prostě mi to přišlo nelogické.
Vadilo mi časté opakování stejných slov, nevysvětlení, proč z něho někdo dělal to, co z něj udělal.
Také mi chyběly popisy okolí, dodávajíci dílu na živosti, k tomu také časové údaje, za jak dlouho se probudil, když běžel po ulici, domýšlím se, že byla tma ap.
Podle toho, ce jenapsáno níže, v komentářích, autorem, jsem pochopil, že po sobě dílo nečetl, což považuji za jednu ze zásadních chyb. Je třeba se zamyslet nad vyjádřením situací a tím, jakým obratem autor situaci vyjádří.

Řekl bych, že talent k tomu má hodně co říci, však nedá se posoudit jeho míra z jednoho díla, však doporučuji nedávat sem věci, podle kterých bude autor souzen, když si to nepřeje.
Hodně psát je důležité, důležitější je, možná, hodně číst.

Celkově však myslím, že to spadá do průměru místních prezentací, což na "nához na papír" není tak strašné.
 
Sargo - 05. září 2006 10:20
wel1d5kk1aaa19357.jpg
mashiro - 05.Září 2006 08:53
Řekněme, že talent je i ve schopnosti si s dílkem pohrát a ano, alespoň ho po sobě přečíst. Není to jen nějaká abstraktní schopnost sednout a napsat něco geniálního. Hodně psát je ovšem také důležité - no, pus» se do toho, máš co dohánět. A příště pošli něco vypiplanějšího.
 
mashiro - 05. září 2006 08:53
temnchodec6856.jpg
Tak moment, beru všechny připomínky k chybám, a» už v tom jak píšu, nebo v gramatice. Vím o tom, není to moje silná stránka. Ale aby někdo řekl že by to chtělo více talentu? No promiň ale to už je trochu moc. Z jednoho dílka co člověk spiplá dohromady a ani si ho po sobě nepřečte (což je chyba a už o tom vím) nemůžeš soudit kdo má a kdo nemá talent. Na námět taky přišel netalentovaný autor.
Podle mě je to o tom jak často člověk píše a né kolik má talentu. ...
 
Catannga - 04. září 2006 19:47
dark1628.jpg
Nechci nic říkat,ale chyb je tam dost.Některé věty a spoje nedávají smysl.Námět by šel,ale chtělo více talentovananého autora. ,3
 
Sargo - 03. září 2006 23:01
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Belgarion_Kolder - 03.Září 2006 22:15
Což je na zdejších článcích bolestně vidět, velmi bolestně. A už aby ho naučili shodu podmětu s přísudkem... nebo jak se to jmenuje... :-D
No, omlouvám se za spam :-)
 
Belgarion_Kolder - 03. září 2006 22:15
belg4582.jpg
Sargo - 03.Září 2006 16:57
To chápu. Problém je, že čárky ve větách word opravovat nemůže .-)
 
Sargo - 03. září 2006 16:57
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Belgarion_Kolder - 03.Září 2006 15:10
Víš, jaká byla fuška to pročíst slovo od slova? :-))
Z hlediska korektora jenom dodám, že chybělo asi milión čárek ve větě a i dalších chyb byla celá řada, už na hranici "odeslání zpět autorovi".

Příběh je opravdu hrozné klišé. Ale co se dá dělat, asi se prostě každý autor s upíry potřebuje popasovat po svém, aby se mohl pustit do něčeho dalšího :-D
Motiv slunce by to mohl ozvláštnit, ale nestalo se tak; šlo jej krásně využít i během děje, ne jen na začátku a na konci. Je tam řada jazykových neobratností, které nemá smysl vypisovat.
Ke schválení jsem přistoupila hlavně proto, že přes všechna ta negativa je ve stylu a přístupu autora jakýsi potenciál, o kterém si myslím, že by bylo dobré ho využít. Vyprávění je vyvážené a jsou tam záblesky zajímavějších míst.
 
Belgarion_Kolder - 03. září 2006 15:10
belg4582.jpg
"Bezvadná" anotace mě málem donutili jít si zase lehnout. Takovýhle pindy "já jsem nevěděl" a "tak jsem to sem teda dal" fakt naladěj čtenáře na správnou notu.
Pro prvním odstavci mi bylo jasné, že tohle bude další upír. On už ten název dával dost tušit, o co půjde. Ale budiž, přikročil jsem k odstavci dalšímu, obludně dlouhému.
Z naprosté ubíjející nudy mě vyrušilo jen opakování slova nevnímal a udávání času číslicí (což v povídkách bytostně nesnáším). Už abych taky nevnímal.
No, nakonec jsem se prochrápal až k upírce a "přijetí". Totální klišé, stejně zbytečné patetické kecy jako obvykle a vůbec. Kdyby se to aspoň neodehrávalo ve světě V:tM nebo v tom aspoň bylo něco inovativního, třeba by mě to i zaujalo.

Ne, nedonutil jsem se přečíst to celé, slovo od slova. Všem, kteří to dokázali, a kteří si potlesk zaslouží, tleskám.
Co se autora týče, navzdory tomuhle nepodařenému textu si nemyslím, že je beznadějný. Psát evidentně dokáže, jen to chce si to po sobě přečíst, zkontrolovat a navštívit Grácie - odkaz.



Pro korektory: "Lil jsem do sebe skleničku za skleničkou, A pak přišla..." - Buď čárku vyměnit za tečku, nebo Áčko za áčko .-)
 
Eygam - 03. září 2006 13:15
upr84.gif
Fakt hodně mi vadilo to věčný opakování slov na konci věty a hned na začátku další. Navíc je to klišé nad klišé a to teda moc nemusim. Takže průměr, spíš horší...4.
 
PsychoP - 03. září 2006 11:28
falling8927.jpg
Předpokládaný vývoj situace mě sice od čtení odrazoval, ale přelouskal jsem to, konec mě mile překvapil. K celkové skladbě díla: místy ti hapruje slovosled a některé věty zní velmi kostrbatě. Jinak je to vcelku povedené dílko s velmi klišé zaměřením.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.071361780166626 sekund

na začátek stránky