Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

SmrtOblíbit

amael1626.jpg

Autor: Anomis

Sekce: Báseň

Publikováno: 16. srpna 2006 20:44

Průměrné hodnocení: 6.2, hodnotilo 11 uživatelů [detaily]

 
Tepeve začínám ale pls pořádnou krytiku :-)
 
ljubav9997.jpg


V dáli světlo bílé nebo černé
Však hledat záchranu je již marné
Teď už do světa smrti vcházím
Svoji duši do země mrtvých házím

Jak promarněný život jsem to žila
Všem jen blbostem jsem osud vila
Proč jen jsem nebyla chytřejší
Není možno žít život marnější

Proč jako princezna já si užívala
Proč lidu však možnost najíst nedávala
Nyní bych ještě žila dál
A nespustila spoustě vraždám val

Snad smrt otevře mi náruč tak
Jak zahradu projasní vlčí mák
A» do pekla či do nebe půjdu
Z cesty životem již navždy sejdu

Už ji vidím, už mě chce mít
Další jméno do seznamu vrýt
Nebráním, už chci zemřít
Možnost žít už navždy zavřít...
 

Komentáře, názory, hodnocení

Eygam - 10. září 2006 12:25
upr84.gif
Považuji za naprosto zbytečné tady vypisovat, co všechno mi na tom přišlo příšerný, protože už všechno napsali dřív. Takže dávám svoje 2 body a je to (jeden bod za odvahu a druhej za pobavení u anotace :-)).
 
Darky - 09. září 2006 13:12
41168009.gif
Mě se to moc líbí akorád takové chmurné téma radši bych něco o životě...
 
Beredur - 08. září 2006 13:13
beredur9549.jpg
Myslím si, že jako prvotina to není vyložený kýč.Myslím si, že pokud autorka začíná tvořit verše a využívá pravidelný rým, je jen otázkou času, kdy se do jejích počinů vloudí ukázkový rytmus.Ač tématicky je báseň kapánek všední, já osobně jsem v ní našel myšlenku.Schází mi ale propracovanost v tom "duševním monologu", hlubší a smysluplnější zabravení kontrastu v básni a i jakási chytlavější atmosféra.Chvílemi to působí jako vyznání svých hříchů, jakási poezie svědomí, ale vyznívá to dost povrchně.O struktuře a formě básně už tu byla dostatečná kritika, nehodlám opakovat správné komentáře.
Přeji nápaditost a chu» se dostat do řemeslné rutiny ve skladbě básně.Doporučuji si projít teorii básnické skladby.A nebát se psát, psát, psát...
 
Bard - 06. září 2006 07:18
ikonagamma1684.jpg
Mno ... vím, že začínat komentář tímto úvodem není ideální, ale není snadné začít jakkoli jinak.

První sloka dávala po obsahové stránce vcelku smysl. Rytmus se mi při jejím čtení sice udržet příliš nedařilo, ale odvážil bych se tvrdit, že byla z celé básně asi tím lepším.

Následující věci, jako například spouštění valu nevo vití osudu blbostem si nedokáži vyložit ani při zapojení veškeré své fantazie (což je ale možná jen moje chyba). Nicméně si myslím, že val se dá protrhnout, probořit ...

Co se týče rýmů, jsou dost jednoduché a nebál bych se použít ani slova laciné. ... chytřejší a ... marnější budiž toho důkazem.
 
Arion2 - 06. září 2006 03:30
a5615.png
No, tedy báseň. Trochu mi to připomíná můj poslední počin na Andoru, ačkoli někdo by mohl říct, že to moje je mnohem horší - klidně bych souhlasil protože je to psané ve špatném rozpoložení srdíčka a nikdy to nemělo spatřit světlo světa.

Opravdu skvělí počin, ale dost drhne jak řekli krytici předemnou, takže je nebudu opakovat. :)

Ačkoli bych zatím nebyl schopen napsat něco lepšího dám jeden bod za snahu, nic víc v tom nevidím.


Mimo mísu:
Tak ty dva komentáře jsou nejspíš kamarádi (to slovo nemám rád, už dávno nikdo neví co kdy znamenalo) a nad tím nemá smysl se pozastavovat :)
 
Qued - 05. září 2006 20:35
qued_antisanta2873.png
Belgarion_Kolder - 05.Září 2006 19:23

psychop - 05.Září 2006 20:21

:)))

Ano, prostě je to

skvelí

Lehké rýpnutí, ač chyb jsem schopen nasekat i několik kilo.
Přesto souhlasím s Beldarionem, je třeba podporovat každého z amatérských utorů, leč každého v něčem jiném. Někoho v tom aby psal více, někoho, aby si to po sobě četl, než začne prezentovat.
Je pěkné a povzbuzující, že se zde najdou uživatelé stejné krevní skupiny, jako autor, přesto bych očekával pomoc od nich, nejen povrchní vyjádření dojmu.
 
Belgarion_Kolder - 05. září 2006 20:34
belg4582.jpg
DTL - 05.Září 2006 19:58
Já jim to neberu, ale rozhodně by tak básnířce (či básníku .-) pomohli víc.

Rád bych podotkl, že jsem jejich komentáře nehodnotil, pouze jsem je požádal, aby se vyjádřili... konkrétněji. Zatím jsou totiž jediní, které dílko nadchlo (nepočítám-li některé hodnotící), a proto si myslím, že je důležité, aby nemlčeli. A aby nemlčeli ani ti, kteří hodnotili.

Omlouvám se za OT a omlouvám se za čas, který zabralo jeho přečtení a smazání.
 
Qued - 05. září 2006 20:31
qued_antisanta2873.png
:)))

Ano, prostě je to

skvelí
 
PsychoP - 05. září 2006 20:21
falling8927.jpg
Čistý dojem z tohoto dílka je: proč zase...

Důvod? Téma je tolikrát obehrané...(vím o čem mluvím, stačí se podívat na tématiku alespoň dvou mých děl, jež nesou stejný název)

Téma stručně: pyšná nanicovatá bohatá osůbka na sklonku smrti zažívá trošku méně mírnou nostalgickou chvilku a zpytuje svědomí, v závěru vidíme dokonalé zpodobnění strachu ze smrti a zatracování sebe sama tváří v tvář neznámu.

Zpracování: je vidět jistá snaha, nicméně dílko potřebuje velmi dopilovat. Každý jsme někdy začínali a všichni jsme věčnými učedníky. U básní se doporučuje udržovat aspoň trochu rytmus(občas se mi to daří), doporučuje se to samé u rýmování(takže neskáčem v každé sloce na jiný druh[AABB; ABAB; ABCA; ABAC; ABBC; ABBA...]) a hlavně udržovat stejně dlouhé verše jednotlivých slok(to už si hlídám)... Nicméně nejdůležitější je, si dílo pořádně pročíst hned po dopsání, přečíst si ho nahlas, opravit chyby, opět přečíst, doladit a až když už člověk neví co dál, optat se někoho dalšího(nejlépe zkušenějšího). Žádný učený z nebe nespadl a proto se v dobré víře milerád obrátím na "Dílnu u tří Grácií", kde se objevují pochybné existence, jež mají tu moc pomoct začínajícím autorům. Zde přikládám odkaz a a» slouží.
 
DTL - 05. září 2006 19:58
nif2820.jpg
Belgarion_Kolder - 05.Září 2006 19:23
Ad předchozí komentáře:
Třeba z toho mají prostě jen dobrý pocit... a jakkoliv tím možná nepomůžou autorovi při konstrukci dalších básní, není od věci, když svůj názor vyjádří ;)

Ráda bych podotkla, že hodnotit komentáře ostatních obvykle nespouští nic dobrého ani užitečného. Polemizovat s názory v komentářích - proč ne, ale hodnotit je...?
(Ano, tuhle myšlenku o nehodnocení komentářů trochu shazuje to, že zřejmě právě dělám zrovna to... Snad laskavé čtenářstvo odpustí. :)) )
 
Belgarion_Kolder - 05. září 2006 19:23
belg4582.jpg
Och, jak originální název. Och, jak úžasný rým. Och, proč jen nejsem vůbec unešen?

Musím souhlasit se Sargo a Quedem, nemyslím si, že je důležité, abych to tu po nich opakoval.
Ale rád bych od Ridera III a mastomysky slyšel, co se jim na tom tak líbilo. Jejich kritika je možná až příliš stručná.
 
mastomyska - 05. září 2006 17:10
tay4440.jpg
Hezký, moc.
 
Rider III - 05. září 2006 16:52
images39741.jpg
Je to skvělí
 
Sargo - 05. září 2006 11:33
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Qued - 05.Září 2006 11:23
Add obrázek - v original skinu se mi zobrazuje malý... příště to pohlídám :-)
 
Qued - 05. září 2006 11:23
qued_antisanta2873.png
Dobrý den,

prvním dojmem pro mě byl úvod a naprosto zbytečný, velký obrázek.
Aspoň jednu zásadu bych zde dodržoval, obrázek by neměl být větší než celý text.

Tak, teď již k dílu:
Nejsem poeta, ani nemohu říci, že bych rozuměl poezii, ale zkoušel jsem si toto dílo zarecitovat a musím říci, že jsem s tím měl problémy, za prvé (to je možná pro korektory) mi vadila absence čárek ve větách, čímž jde těžko rozpoznat důraz a dramatické pauzy. Také rytmem mi to skřípalo a obraty. Hodně mi vadilo slovo "blbostem" je prostě velmi tvrdé a těžko se v souvislosti s ostatním vyslovuje.
Ve třetím odstavci, druhý rým, no tak to fakt nevím co s tím. "Dál" a "val", nestejně dlouhé.
Spojení o kterém se zmínila Sargo mi taky nic neevokuje.
Délka poslední sloky nesedí k ostatním.

Celkově to není špatné, ale chce to ještě pilovat a více se zamyslet, kolika způsoby se dá co říci, pak najít opravdu ten nejvhodnější. Musí to znít. Doporučuji nahlas recitovat.

Nehodnotím, nebo» se nepovažuji za schopného kritika.
 
Sargo - 05. září 2006 10:32
wel1d5kk1aaa19357.jpg
(Omlouvám se všem citlivějších povahám za neopravené "slovo autora" na počátku, ale takovou perlu mi přišlo škoda ničit.)
Chyb bylo, mimochodem, na tak krátkou báseň opravdu požehnaně.

No, a k básni: poezii opravdu nerozumím. Některé obraty mi tam přijdou zajímavé, jiné naprosto nesmyslné (snad smrt otevře mi náruč tak, jak zahradu projasní vlčí mák - tam mi prostě fantazie vázne :-)). Začátek je celkově lepší, ke konci mi přijde, že už to autorka lepila prostě "nějak".
Myšlenka v zásadě není špatná - někdo, kdo měl možnost něco ovlivnit, umírá a uvědomuje si, jaký to byl pako, že svůj život nevyužil lépe. Jenom mi tam chybí vysvětlení toho, jestli šlo o prostého člověka, nebo někoho opravdu mocného. Doporučuju si s tou básní ještě hodně pohrát :-)
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.075567960739136 sekund

na začátek stránky