Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Dračí Srdce: Předmluva 0. částOblíbit

helmwarrior71398956.jpg

Autor: Amrius

Sekce: Na pokračování

Publikováno: 07. září 2006 23:41

Průměrné hodnocení: 7.7, hodnotilo 3 uživatelů [detaily]

 

Toto je pouze předmluva, žádný příběh nehledejte, ani tam není, pouze chci vaši kritiku, jestli na toto téma mám udělat další díly, vlastně takovej pilotní díl :-)


 
Kapitola 1.
Dračí srdce: Předmluva

Píše se rok tisíc sto dvanáct, všechny říše jsou v největším rozkvětu.
Severní Artukové jsou horská obdoba trpaslíků, přebývají ve svých rozlehlých podzemních městech a tajně pracují na zdokonalování svých technologií. Příliš jich neni, veliká zima, která před sto lety přišla do severních hor, povraždila většinu populace. Artukové se živí tím, že odrůdu, která je pouze v jejich dolech, Fanalium - stříbřitý kov s neuvěřitelnou pevností při normální teplotě a naopak v ohni neuvěřitelně ohebný - dodávají po obchodních cestách do říše lidí, kteří jej potom využívají na vyrábění zbraní a zbrojí. Peníze které Artukové vydělávají, prodávají na jídlo, které je pro ně velmi žádanou surovinou.
Jsou o něco větší než trpaslíci, jejich průměrná dospělá výška je asi jeden metr a čtyřicet centimetrů, přesto váží asi devadesát pět kilo a dožívají se asi stosedmdesáti let. Jsou velmi silní a zvláštností na nich je, že ženy jsou silnější, takže chodí do boje, muži těží Fanalium a děti se starají o domov. Artukové jsou uzavření do sebe a jediní, se kterými komunikují, jsou obchodníci z rasy lidí.
Bojují z velikým zápalem, společná strategie je však pod jejich úroveň a bojují každý sám za sebe. Nemají žádného silného vůdce, který by je sjednotil, jediný z králů, kteří se o to pokoušel a z části se mu to povedlo, byl Magnem II. Panovačný, který rozdělil roku devětset devadesát osm Artukský lid na dva kmeny. Jedni byli s nim a druzí proti němu a v roce tisíc dva se skupina nenávidějící Magnemy (lid, který byl z králem) pokusila všechny je pozabíjet, proto se datum dvanáctého prosince tisíc dva datuje jako úmrtí Magnema II. Jeho mrtvola se však nikdy nenašla a povídá se, že utekl do hor a teď straší osamělé poutníky. Jinak se o Artucích toho moc neví.
Další říši je říše lidí, která se ocitá ve středu Země Pirken, lidé jí začali říkat Nová Země, protože kdokoliv chtěl, mohl v ní zůstat, to ovšem až do roku devětset devadesát, kdy král Sian doplatil na svou důvěřivost a vpustil do města bandu Temných Elfů, kteří povraždili vnější kruh obyvatel, po většinou farmáře, ale i pár Strážců a dokonce velitele Telsara, který dostal přezdívku Bojovný a zničil sám těchto šest těchto "assasinů", a poté skonal. Král Sian ztratil trpělivost a v roce devětset osmdesát šest na pět měsíců naprosto uzavřel hranice Nové Země a poté devátého května devětset devadesát jedna umřel na mor, který se rozšířil v jeho říši a nastoupil jeho syn Sian II. Ten opět hranice otevřel průchozím obchodníkům, nikdy už však nikdo nemohl bez povolení vstoupit do města.
Nová Země je největší a rozkládá se až k úpatí severních hor Artuků, jejich hlavní město je Manguza, kde se stala právě ona hrozná tragédie s Temnými Elfy. Hranice jsou hlídány povětšinou pevnostmi nebo hrady, nejslavnější z nich je pevnost Hillar, která v roce tisíc sto odolala téměř desetinásobnému útoku Temných Elfů.
Jsou velmi slušně vyzbrojeni, většina warriorů má meče z ocele, ale velitelé, král a všichni výše postavení lidé měli zbraně z Fanaliumu, trpasličího kovu, o kterém už jsme se bavili.
Dosahují průměrné výšky sto devadesáti centimetrů a váhy sedmdesát kilo. Dožívají se průměrně osmdesáti let, jsou velmi houževnatí a jsou ve stálé válce s Temnými Elfy. Jejich současný král je Prentis II., syn Siona III. Je mu asi třicet pět let.
Temní Elfové žijí ve Velkém Hvozdu na Jihu říše. Jejich Hvozd je z části uměle vysazen, protože se pořád rodili další a další Elfové, kteří už neměli kde bydlet.
Města mají ve stromech a specializují se na lukostřelbu.
Jsou asi dvě stě deset centimetrů vysocí a mají asi padesát kilo. Jsou nesmrtelní, mohou zemřít pouze v boji, jsou velmi mrštní a silní. Též jsou vynalézaví, takže každý Elf vlastní vysunovací drápy, které mu umožňují šplhat po stromech.
V roce mínus tři tisíce Temní Elfové vyvraždili normální Elfy a těch pár, co zbylo, vytvořilo malou kolonii ve středu hvozdu a jejich nepřátelé se je snažili zkazit a změnit na Temné Elfy. Ti se ovšem nedali a traduje se, že žijí až dodnes.
Temní Elfové odstartovali válku proti lidem útokem na hlavní město (viz.úmrtí Telsara), kterou následovala řada útoků z obou stran. V posledních letech se ovšem všechno lehce uklidnilo a v roce tisíc sto jedenáct Temní Elfové podepsali smlouvu o míru.
Jejich vladař se jmenuje El-IT-Mundu (čti:Eltmind), ale tak mu říkají pouze Elfové, všichni ostatní mu říkají Modrovlas. Je mu něco přes tisíc pět set let.
Na východě a západě v zapadlých končinách žije smíšenina všech ras nazývaná Gnomohůlové, jsou to velice zvláštní tvorové, jsou vysocí asi jako Temní Elfové, ale mají obrovské zelené oči a černou plet, mají na rukách drápy, zadní nohy mají šlachovité a jsou velmi rychlí. Říká se, že kdokoliv je spatří bude proklet, že jsou to Ďáblovi tvorové.
Žijí ve zdejších pouštích a jediné, v čem žijí, jsou malé chatrné příbytky. Nemusejí jíst ani pít a jejich věk je neznámý, říká se taky, že přišli od Moře z nějakého nového neznámého světa.
My se na svět podíváme očima pěti statečných bojovníků, kteří se budou vydávat na dlouhou cestou plnou nebezpečí a zvratů, aby našli to, co je nám i jim zatím utajeno.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Arion2 - 01. října 2006 23:26
a5615.png
Ech, tak k těm letopisům ještě jednou, protože moje věty chápu jen já:
Jasně že číslem (viz.pěkná demonstrace Sargo), ale při kontextu v jakém byly použity tady bych je raději nezařazoval, protože nic neřeknou.


Amrius - 01.Října 2006 00:58
To bylo něco ve smyslu "2 křídla", tam se prostě píše dvě křídla. Nekomentoval jsem to jen já, tuším že i Belgarion_Kolder.
Sargo to demonstrovala opravdu krásně, tak se tím řiď.


Sargo - 30.Září 2006 16:36
Myslíš ten hanlivý slovník? Vždy» je to s hvězdičkou :)
A na té češtině si stojím, jestli vy necítíte jistou potřebu zachovat nezmršený jazyk (jako by nestačilo, že mnoho z nás - i já žel Bohu - neumí psát bez chyb), tak já trvám.
Jinak nevím na co to bylo. (Případně řešit raději skrze poštu, díky.)

Přeji pěkný den a mnoho polibků můz.
 
Amrius - 01. října 2006 21:38
helmwarrior71398956.jpg
psychop - 01.Října 2006 21:18

Tak také machrovské výraz sů na mě moc(viz.Pár Pařmenů jestli to někdo viděl,Bobromil)
 
PsychoP - 01. října 2006 21:18
falling8927.jpg
Amrius - 01.Října 2006 21:13
to nebyla arogance, to byla sebestřednost...
 
Amrius - 01. října 2006 21:13
helmwarrior71398956.jpg
psychop - 01.Října 2006 21:11

Já jsem velmi vděčný(uvnitř),ale má arogance mi to nedovoluje dávat an vnějšek.Nééé kecám nejsem arogantní.Ale sem nejlepší :-D
 
PsychoP - 01. října 2006 21:11
falling8927.jpg
Amrius - 01.Října 2006 20:25
pochopil jsi doufám, že ti tady někdo vysvětluje kdy se používá to které značení číslovek... btw taky používání fantasie... Za takovouhle lekci bys měl být vděčný :o)
 
Amrius - 01. října 2006 20:25
helmwarrior71398956.jpg
A ty jsi se věštit naučil od své mladší dcery?:-D
Hups asi trochu více OT:-D
 
Sargo - 01. října 2006 20:06
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Amrius - 01.Října 2006 20:02
...protože jsem se od svých tří let učil od své stoleté babičky věštit :-P
 
Amrius - 01. října 2006 20:02
helmwarrior71398956.jpg
Sargo - 01.Října 2006 19:43
Ok tak jo a jak víš,že dostaneš kladivo?:-O :-DD
 
Sargo - 01. října 2006 19:43
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Je mi patnáct a pět let trvalo, než jsem dostal od svého druhého mistra vlastní kladivo... - to bych psala slovy. Ale že léta páně 1452 jsem se konečně osamostatnil a do roku 1460 se stačil i oženit, to čísly :-D
 
Amrius - 01. října 2006 00:58
helmwarrior71398956.jpg
psychop - 30.Září 2006 19:24
Fistandantilus - 30.Září 2006 16:34

Dark Gauldoth - 30.Září 2006 15:41

Arion2 - 30.Září 2006 11:56

Sargo - 29.Září 2006 22:11
Dobrá vezmu si z vašich rad ponaučení a zkusim to příště a pokud to zase nevyjde tak zase a zase a zase až se z toho zblázníte :-D a s těma letopočtama ted vážně nevim :-D.Už vícekrát sem přemýšlel nad tim,jak letopočty napsat.Napsal sem je číslovkou a odeslal sem je na Andor.A pak sem si přečetl kritiku Ariona''Co vůbec nejvíc nesnášim je,když spisovatel píše letopočty číslovkami''nebo něco takového tak se to opravil a odeslal znovu(zacož se korekci omlouvám)takže ted v tom mám ještě větší zmatek.Asi se zeptám babičky(spisovatelka)a nebo učitelky češtiny.
A nebo vás?To bude,ale hodně individuelní.
 
PsychoP - 30. září 2006 19:24
falling8927.jpg
Kampover - 30.Září 2006 19:16
protože se neodvíjí od našeho kalendáře :-)
 
Kampover - 30. září 2006 19:16
default.jpg
Myslím že je to docela dobrý vyprávění až na ty letopočty ty jsou nějak zvláštní.
 
Sargo - 30. září 2006 16:36
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Myslím, že do podobného popisu světa zmíněné roky docela patří, jestli číslicemi nebo ne, tím si tu nejsem úplně jistá, ale jak už bylo zmíněno, schází mi zmínka o tom, proč se začal počítat nový letopočet.
Spousta uznávaných autorů používá číslovky, a» psané slovy nebo číslicemi, od toho je máme :-D

Arion2 - 30.Září 2006 11:56
No no :-))
 
Fistandantilus - 30. září 2006 16:34
fuck_y2031.jpg
Tohle by spíš zapadlo do nějaké dobrodružství
 
Dark Gauldy - 30. září 2006 15:41
borricmini5162.jpg
Řekl bych, že už jde o individualitu názoru, ale rozepsaný letopočet jsem ještě nikde nezahlédl
 
Arion2 - 30. září 2006 11:56
a5615.png
Tak hlavně se neřiď doporučením Dark Gauldoth s těmi letopisy číselně. Spíš je vůbec nepoužívej.
Výslovnost v závorce mi nevadí, ale je pravda, že se k tomu účelu využívá poznámka pod čarou. (což tedy na Andoru asi není, osobně používám k upřesnění anotaci)

Ad.další díly:
No jestli to bude stejně nesmyslné, chybové a odfláknuté, tak raději ani ne. (Chyby z toho vyzařují i po opravě, pokud to tedy Sargo četla - věřím, že ano.)

Prosím o psaní v češtině (Čechy Čechům a nikdy jinak!). Jestli si myslíš, že warrior/assasin jsou česká slova, tak tě zklamu, ale opravdu nejsou (bojovník; válečník / nájemný vrah; zabiják, jistě se najdou i jiné výrazy) - nehraj tolik PC hry, raději si přečti něco hodnotného (Playboy není hodnotný).
V hotovém díle bych ti dal jeden bod už jen za nepoužívání naší řeči a vůbec by mě ne*ralo, kdyby byl příběh i jeho zpracování na desítku.
- Pokud chceš psát raději nějakou hatlamatilkou než česky vypadni z Andoru, určitě najdeš server kde nikomu nezáleží na ničem českém a kde i Čech musí používat slovník, aby se domluvil svou rodnou řečí. Andor je náš, Český.

Kolik bylo vlastně těch dědiců po králi Sianovi I? To je popsané vážně zle, zvláště pokud se za zhruba sto padesát let (986 - 1112, beru, že Sian už nějakou dobu vládl) vystřídá tolik panovníků.

Mimochodem, předmluva je předmluva, ještě jsem nikde neviděl, že by byla označena jako "Kapitola I.", čímž samozřejmě nabourávám i problém římských číslic, které se v takovém případě používají.

Závěr:
Celkově si myslím, že tento díl nemusel být vůbec publikován. Veškeré informace mohly být vhodně zařazeny jako součást příběhu budoucího, aby si sám čtenář po čase uvědomil v čem hrdinové žijí.
- Neptej se jestli máš něco napsat, stejně to napíšeš - už jsi se rozhodl.
- Až to napíšeš, pošli svůj výtvor na Andor - nejdříve si ho několikrát přečti.
- Nejsi-li si jist kvalitou, pošli dílo nejdříve do stolu v hostinci Dílna "U Tří grácií" (odkaz) - s tímhle by tě nejspíš hnaly :)
- Když to vyjde, my (kritici) tě (ne)ubijeme holí nebo vyneseme do nic neznamenajících výšin Andoru.

Zatím na čtenou, snad bude děj v první kapitole obstojný...
 
PsychoP - 29. září 2006 22:41
falling8927.jpg
nejvíc mě dostali Gnomoghůlové... teda hůlové... nějak jsem to blbě přečet a myslel jsem, že jde o nějaký nemrtvý půlčíkotrpasličí všechnomožno rasový míšence... a voni jsou to upě obyčejní žabí lidi... Souhlasím se Sargo, že některé věci jsou HODNĚ nedomyšlené... já se svou výškou 175 vážím 60 kilo a byl bych radši, kdybych měl více svalové hmoty... je-li někdo o půl metra vyšší a přitom váží o dvacet kilo méně, pak musí mít buď duté kosti, nebo nemá šanci ani napnout luk... a to nemluvím o lidech... pokud bych si měl představit 190 cm vysokého bojovníka, který váží 70 kg, měl bych těžké podezření na podvýživu... Žeby historická epidemie anorexie? To je fuk... Nějaký ten potenciál to má, snaž se dál...
 
Dark Gauldy - 29. září 2006 22:36
borricmini5162.jpg
Nuže, vážení... (jak začíná hodiny náš ředitel)
souhlasím asi ve všem se Sargo, pouze chci doplnit ještě pár chyb co se týče děje, či spíše popisu daných událostí.
1. Rozhodně bych letopočty nevypisoval slovy, tisíc dva (je tam toho samozřejmě víc) vypadá opravdu "vopruzně", 1002 by rozhodně působilo efektivněji.
2. Mínus tři tisíce také není příliš efektivní, když už, tak -3000 a ještě lépe -0 je nějaký mezník, povětšinou důležitá událost nějak výrazně ovlivňující svět, například světová válka, katastrofa, či něco takového. Nebylo by na škodu něco takového zmínit... (pro příklad- v roce 3000 před vpádem Inkvizice [mezník je vzat z mé jedné jeskyně, letopočet ze tvého příběhu])
3. Nevypisoval bych výslovnost, jak jsi to udělal s El-IT-Mundem, nepůsobí to vzhledově dobře, když už, hodil bych za to jméno hvězdižku, nebo křížek, kterou zopakuješ na konci článku i s vysvětlivkou
4. Pravopis je v některých chvílích opravdu mizerný, nic co by však nezpravilo přečtení si článku před vidáním a klidně i třikrát. (některým lidem to nepomáhá, například já si své chyby u Goblina uvědomuji až v noci po vydání, kdy nad tím přemýšlím, proto se u mě občas vyskytují nějaké drobné nelogičnosti)
To» vše.
 
Sargo - 29. září 2006 22:11
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Tak, čím začít :-)
Pravopisem. Existují takové věci, jmenují se čárky, a používají se převážně přesně v těch sáhodlouhých souvětích, co by často potřebovala zkrátit. Doporučuju si o nich něco přečíst ;-)

Leč ke kapitole první :-)
Úvod mě docela pobavil - "všechny říše jsou v nějvětším rozkvětu", ale vzápětí prohlášení, před sto lety trpajzlíci prakticky vyhynuli. Tomu říkám rozkvět :-)) Nazývat kov "odrůdou" tam zní nepatřičně, stejně jak sousloví "prodávat peníze", natož za "jídlo, které je žádanou surovinou".
Říši lidí nazýváš Novou Zemí - to velké Z však evokuje spíše planetu, než flák půdy mezi horama.
Nazývat vojáky warriory mi příliš zavání počítačovými hrami.
Pokud mají při 190cm nějakých 70kg, je docela s podivem, že unesou zbroj ;-) Je to moc málo. Dospělí chlapi, zvláš» bojovníci, by měli vážit víc.
Elfové se svými mírami 210/50, ty už by vážně odfoukl vítr, to nemůžou být protivníci v boji :-D
Představa, že se "normální elfové" usadili v samém centru sídliště temných a ti je tam chvíli učili sprostá slova a pak je tam nechali být, když se to nepovedlo, je podivná.
"Smíšenina všech ras" a nesmrtelná? První, co mě napadlo: "Mařenko, teď se musíš vdát za trpaslíka. Vzhledem k tomu, kdo byla babička a kdo děda, už nám chybí jen trpaslík a synek bude nesmrtelný!" :-))

A k tvé otázce k anotaci - ano, samozřejmě, že napsat! Zkra» souvětí a do jedné věty dávej jenom věci, co k sobě patří, a přidat trochu logiky, a uvidíme, co z toho bude ;-)
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.084190130233765 sekund

na začátek stránky