Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Ten den jsem ráno viděl zapadnout slunceOblíbit

crow_104790.jpg

Autor: Unlucky

Sekce: Povídka

Publikováno: 17. března 2007 18:14

Průměrné hodnocení: 8.9, hodnotilo 13 uživatelů [detaily]

 
Budíček.
 


Jednou ráno mě probudil zvonek. Za dveřma stál nějakej dědek. Byl plešatej, šedovlasej a skoro bych uvěřil, že dokáže ty dveře pohledem propálit, pokud je rychle neotevřu. Byl jsem zrovna docela slušně nasranej, rozcházel jsem se s přítelkyní, takže jsem na něj neměl vůbec náladu, kór když na hodinách svítilo 05:12. Akorát vycházelo slunce. Řeknu vám, že není nic krásnějšího, než sledovat východ slunce z vrcholu New Yorskýho apartmá. Často jsme ho s Lucy pozorovali, ještě před časem, než jí hráblo. Stála vedle mě, usrkávala tequillu, noční košilka se jí lehce nadzvedávala, když foukal vánek, takže jste mohli vidět mnohem víc, než jenom perfektně tvarovaný stehýnka... opálený... pevný... k nakousnutí.
Kurva, to byla krása!
No, ale tenkrát jsem si sluneční paprsky rozhodně vychutnávat nechtěl. Chtěl jsem spát, válet se v posteli, možná si pustit nějaký porno nebo podobnou sračku na odreagování. A to si nepředstavujte, že bych si ho jako honil, vůbec ne, já se při pornu musim vždycky děsně smát, když vidim ty sbíječe a ženský, co hrajou jakej maj orgáč. Ale to bych se rozkecal o svej teorii vzrušenejch dlažebních kostek, takže radši nic.
Navíc se mi zdál sen! Už nevim o čem, ale byl pěknej, to si pamatuju...
Takže toho dědka, co mi v ksichtě připomínal starýho albatrosa, jsem nesnášel ještě dřív, než stihnul cokoliv říct.
Nutno podotknout, že v okamžiku kdy promluvil, se můj názor nezlepšil.
,,Pan Cocquerell?‘‘ zeptal se. Moc dobře jsem slyšel, s jakym pohrdánim vyslovil slovo pan...
,,Jo. Co chcete?‘‘ Fakt jsem neměl v plánu hrát si na milýho newyorčana.
,,Hmmm,‘‘ řekl jen a stál a koukal na mě.
Docela dlouho.
,,Jestli jste mě vzbudil jenom kvůli tomu, aby jste na mě čuměl, tak můžu zaručit, že se postaram, aby jste VY dneska vůbec neusnul!‘‘ Myslel jsem, že to je nějakej šílenej soused.
,,Smím dál?‘‘ zeptal se po další chvilce mlčení. Bohužel to bylo na dlouho naposledy, kdy mlčel.
,,Ne. Smíte vypadnout.‘‘
,,Odstup ode dveří a nech mne vejít, ty odporný vřede, ubohá karikaturo člověka, lejno usazené na podrážce, nech mne vejít a posvětit tak tvoji ubohou existenci, kterou si ani trochu nezasloužíš, žijíc si jako vydržovaná štětka, skrz na skrz falešná a prolezlá nemocemi, tak odstup a nech mne vejít do té tvé smrduté kobky, jež nazýváš příbytkem!‘‘
Přiznám, že takovou reakci jsem nečekal.
Kdyby jste do mě v tu chvíli praštili kladivem, rozpad bych se na tisíc kousků, tak moc jsem připomínal sochu, když kolem mě prošel dovnitř.
Vůbec jsem nevěděl, co mam říct. Byla to bizarní situace. Ten dědek se posadil za stůl v kuchyni. V bytě bylo šero, svítila jenom lampa s červenym světlem, Lucy to přišlo na noc děsně romantický...
Vetřelec seděl na mym místě a očividně se bavil. Něco kecal, ale neposlouchal jsem ho. Seděl akorát před balkonovejma dveřma, za ním vycházelo slunce (dalo mi hodně práce sehnat takovej výhled, prej nejlepší v New Yorku, možná v celym USA).
A jak tak rudě žhnulo, připadal jsem si jako v pekle. A přede mnou samotnej ďábel na svym trůnu. Že by můj soukromej poslední soud? Co když satan obchází hříšníky jednotlivě?
Pak mi ten hnusák flusnul na triko.
Sliny se nepropálily na kůži. Uvědomil jsem si, co to kecam. Byl jsem rozespalej. Možná ještě snim, doufal jsem. Bylo to jasný.
Na stole ležela knížka. Jmenovala se Květy zla, od Charlese Baudelaira. Vedle nějaká lahvička, asi je vyndal z toho svýho šílenýho sešlýho obleku, když mě hypnotizovala rudá záře...
Zavřel jsem dveře a přešel k lince. Musel jsem utnout ty řeči. Konec vykání.
,,Dáš si kafe?‘‘ Vim, nezvyklá otázka na člověka, co vás nazve hovnem na botě. Ale věřil jsem, že je to sen.
,,Nech si ten patok pro svého čokla, laciný Miliusi.‘‘
,,V pohodě, taky tu břečku nepiju.‘‘ Lucy ho zbožňovala. Vážně mi ten chlap před chvíli řek vydržovaná štětko?
,,Pouze jed prolil bych tvým hrdlem!‘‘
Asi to tak bude.
,,Díky, vidim že jsi fajn chlap, Charlesi.‘‘
Budu mu řikat Charles, ať se jmenuje jakkoliv.
,,Nech si svá slova jedu pro jiné, zjizvená přetvářko zjizvené přetvářky! Nejsem slepý ani hluchý!‘‘
Za to budeš asi slušnej kretén...
,,Jo, to je dobrý vědět, škoda, že nejsi alespoň němý, můj archaický příteli... Proč jsi přišel?‘‘
A proč zůstáváš...
,,Ty nevíš? Přinesl jsem ti dárek, zhovadilče.‘‘
To je milé.
,,A co to je?‘‘
,,Flakón voňafky, abys lahodil lidem jako poupě, jako čerstvě vykoupané miminko, jako láska, která zmate smysly, jako láska, abys zavoněl a nalhal jim, že nejsi jen iluze, že nejsi smrdutý skunk, co po chvíli nadzdvihne ocas a ukáže pravou tvář. Lidstvo je jako staré bedny kitu, tupé a natvrdlé, budou tě následovat jako ovce, trojnohé, s vyhřezlými vnitřnostmi a bez jazyků, slepé, hluché, poseté mouchami, budou jenom cítit tvojí vůni, nevnímajíc všeobjímající bolest a puch!‘‘
Začínal jsem mít pocit že Charles je mistr plamenných projevů a přirovnání.
,,No... ehm... co říct, Charlesi, jsem dojat, vážně, ale nehodlam si na sebe nastříkat žádnou tvojí kyselinu domácí výroby, po kterej budu aspoň hodinu umírat v křečích, takže si to můžeš všechno zase sbalit‘‘
,,Pohrdáš mnou, netvore?!‘‘ řekl a začal se napřimovat, jako povislý penis v posledním záchvěvu mužnosti (tak by to nejspíš řekl sám klasik).
Mlčel jsem a prohlížel si ho. Celý se chvěl, oči měl lesklý. Už vůbec nepřipomínal ďábla. Vrásčitý čelo, řídký vlasy, zkrabatělý ústa...
Všimnul jsem si chloupků na uších, nejspíš mu vycházely i z nosu. Barva pleti se nedala určit, protože na pozadí se odehrávala fascinující podívaná, slunce se pomalu dostávalo nad obzor, nebe bylo úplně fialový.
Měl bych si skočit pro UV brejle, napadlo mě. Ale zbejvalo ještě pár minut.
Barva Charlesovo pleti se nedala určit, ale řek bych, že byla všechno jenom ne zdravá. Stál a třásl se, asi věřil že vzteky, jenže já myslim, že tenhle chodící mixér se stane časem z nás všech. Možná proto si důchodci nic nepamatujou, třesou se jako osiky a myšlenky, vzpomínky, všechno jim splývá v jedno velký nic. Pak už zbejvaj jenom pleny a nazdar. Jednou budu taky takovej... skoro jsem se při tom pomyšlení otřás... ironie osudu...
,,Tak pohrdáš, pse?!‘‘ zopakoval Charles svou otázku a naléhavostí mu přeskočil hlas.
Můžu pohrdat někym takovym? Záštiplnym dědkem, kterej vidí všude jenom hnus a utrpení? Protivnym hajzlem, kterej zkazí každýmu radost už jenom tim, že se nadechne?
Lucy mi vždycky řikala, že jednou budu strašnej dědek. Občas jsem na ní sice byl naštvanej, ale teď vidim, že míra mojí zloby a zloby Charlese je neporovnatelná.
Ok, možná jsem neměl bejt nasranej, když šla na oběd se svejma spolupracovníkama, ale mohla mi o tom sakra říct! Člověk by se pak nedovídal jak mu stará (ehm... Lucy bylo 23... vlastně pořád jí je 23... neměl bych o ní mluvit jako o mrtvole...) zahejbá. Člověk by pak doma nerozflákal půlku obýváku.
Člověk by pak nebyl sám.
Vlastně je dost možný, že budu jednou jako Charles, nebo ať už se jmenuje jakkoliv.
Nepohrdal jsem jím. Bylo mi ho líto.
,,Jdu do sprchy,‘‘ řekl jsem co nejlhostejnějším tónem a zalez do koupelny.
Slyšel jsem ho křičet: "BUĎ PROKLET, BUĎ PROKLET!"
Zapnul jsem sprchu a pustil hudbu. The Killers, má oblíbená skupina. Ostatně všechno by bylo lepší než přízrak v mojí kuchyni. Vlažná voda mi dopadala na krk a na vlasy, začínal jsem se konečně probírat.
Najednou jsem se nemohl zbavit myšlenky, že ten muž jsem já, třeba z budoucnosti a jdu se varovat, ať se sebou něco dělam. To by vysvětlovalo i můj podivuhodnej klid, na to že byl v mym bytě cizí chlap a já... jsem byl prostě v klidu. Stejně je to asi sen.
Pak se ozvala ohlušující rána.
Vyběh jsem z koupelny, Charles (já) už stál u okna. Otočil se na mě. Pak zase zpátky.
,,Co to bylo za ránu?‘‘ Kapala ze mě voda a dokonce jsem si ani neomotal ručník kolem pasu.
,,Podívej se sám, ty spařený vepři!‘‘ Nevim, proč musel furt urážet.
,,Hele, byl jsem ve sprše, takže drž hubu, spařenej seš možná tak ty!‘‘ Sprcha mě vážně probrala.
,,Mlč už, malý ptáčku a jdi k oknu, dole se něco stalo.‘‘
Idiot.
,,Rád, řídký vlase.‘‘ Skoro jako dva indiáni. Malý Ptáček a Řídký Vlas. Postrachy prérie.
Kouknul jsem dolů a úsměv mě přešel. Bylo to auto Lucy. A o kus dál někdo ležel. Vypadalo to na nějakýho kluka, šílenec si vyrazil na ranní projížďku na skatu. Evidentně naposled.
Koneckonců, srážka s Lucy končívá tragicky, před timhle definitivním rozkolem jsme se x krát rozešli a zase udobřili.
No, ale to už toho prcka asi moc nezajímá...
,,Mršina...‘‘ řekl Charles.
,,Je to mrtvej kluk! Žádná mršina, kurva!‘‘ Už mě dožral. Mluvil o něm jak o zbytku buvola.
,,On je stejná mršina jako ty a já. Je stejná mršina jako každá chodící bytost. Nakonec z nás všech zbyde jenom volné místo pro další mršiny,‘‘ povídal se zasněnym výrazem...
Jestli je úděl lidstva uvolňovat místo dalším čekatelům na rakev, jsem nevěděl. Stejně jako jsem nevěděl, že Lucy po úderu do hlavy zůstane v kómatu. Ještě se neprobrala a začíná se nějak nafukovat... lehce, ale já to vidim...
Stejně tak nevim, jak se Charles vypařil. Nepředstavujte si žádný dramatický otevřený okno s vlající záclonou. Prostě byl fuč a já stál sám v temnym načervenalym bytě. Jenom sprcha pořád tekla.
A ještě něco zůstalo.
Flakón voňafky.
Od tý doby východům moc neholduju. Přestěhoval jsem se do domku na předměstí. Každou noc se budim a čekam, kdy se vrátí. Jednou to přijde. A já mam strach. Protože Charles možná vůbec neodešel.
Protože ten den jsem ráno viděl zapadnout slunce.
A víte, někdy, když sedim Lucy u postele... a pohrávam si s tou malou flaštičkou... někdy... mam divný myšlenky...

 

Komentáře, názory, hodnocení

Unlucky - 11. dubna 2007 13:07
crow_104790.jpg
Cathushka - 11.Dubna 2007 12:30
No,ta oblíbená skupina...to je totiž tak trochu něco jako hollywoodské ,,Product placement,, Nebo-li reklama:)) A moc se tam nehodí,vim že další navazující věta nezní moc logicky.Ale hodil jsem si tam Killers prostě pro radost 0:-) Nobody's perfect;)
 
Cathushka - 11. dubna 2007 12:30
image2923595.jpg
Takže, shrnula bych to jednou větou:
Máš dar deprese;)
No a kdyź to trochu rozvedu:
Opravdu se mi to líbilo. Trošku mně rušila poznámka o oblíbené skupině. Přišla mi málo sobecká, na to, že je to vnitřní monolog. Neni tak podstatné, že je oblíbená, v poměru k těm ostatním věcem a působí to trochu divně. Nevysvětlovala bych to, natvrdo bych to tam napsala, ať to pochopí, kdo pochopí.
Co se týče všeobecné debaty o pornu:
Nechápu, proč se to řešíte. Sedí to k tomu, tak, prosím vás, nebuďte tak slepí. Vždyť je to pokrytectví odsuzovat. Já nevím, proč je dnešní společnost tak strašně pokrytecká. Uznávám, že je to možná tvrdě napsaný, ale neni to nevhodný. A co je z mého pohledu velmi pozitivní je, že to zapůsobilo. Ať už negativně nebo pozitivně, ale bylo to uvedeno v kontextu hodném debaty.
Nevadí mi nespisovná ani sprostá slova, pokud je někdo používá inteligentně, s nějakým smyslem. Vadí mi tyhle věci akorát když jsou prosty jakéhokoli významu. Ale to uź je estetická otázka a ne mravní a vkus máme každý jiný.
A ještě jedna poznámka k povídce:
Já mam pocit, že je lyrická, jen ne idealisticky. Prostě je skvělá.
 
Unlucky - 09. dubna 2007 20:28
crow_104790.jpg
Eithné - 09.Dubna 2007 14:46
No tohle celý je přece vnitřní monolog.Neni žádnej vypravěč,tím je ústřední postava,ktea vypráví z první osoby.Proto docela dost dobře nejde vyvážit poměr spisovných a nespisovných slov,prostě mluví tak jak mluví,pořád stejně.
 
Eithné - 09. dubna 2007 14:46
dub2857.jpg
Unlucky - 08.Dubna 2007 23:25
Ale to, co jsi tu uvedl, si neříká ani nespisovně. To prostě vidí, málokdy se myšlenky dají vyjádřit slovy. A pro popis toho, co hrdina vidí, se mi zdá lepší spisovná řeč, zatímco - jestli se ti to zdá víc ok - bych nespisovnou zanechala jen tam, kdy jde opravdu jen o vnitřní monology.

Nu dobrá, vím, vysvětlovat pointu není úplně vpořádku, taky to o hodinách zrovna nemusím. Jen mě to prostě nějak neoslovilo :o)
 
PsychoP - 09. dubna 2007 13:18
falling8927.jpg
Unlucky - 08.Dubna 2007 23:25
Pokud bys to psal jakožto třetí osoba a vypravěč, pak by celé dílo ožilo právě střídáním mluvy spisovné(popisy) a nespisovné(řeč). Nicméně nemám pocit, že by tomu v momentálním stavu až tak moc vadilo provedení, jaké to má. Neboť to klidně může být vzpomínka, ohlédnutí se, prostá hospodská povídka o tom, co koho potkalo. A rozpitvávání děl na téma "Copak nám tím chtěl autor říci? Nenapadá vás něco?" Opravdu s tebou souhlasím, když říkáš, že to je příšerné. Také to nesnáším.
 
Unlucky - 08. dubna 2007 23:25
crow_104790.jpg
Eithné - 05.Dubna 2007 10:07
No nespisovný výrazy...jedná se přece o normálního člověka,těžko by si řikal ,,Za dveřmi stál nějaký starý muž,byl plešatý,šedovlasý...'' Nebo jasně že by si to někdo mohl řikat,ale můj ,,hrdina,, ne,mluví hovorovou řečí,tak nebudu psát někde spisovně a někde ne.Navíc si tam spisovnou řeč nedovedu představit,napsal jsem jí prostě takhle...
a pointa...asi bych jí neměl řikat,myslim že každýho by svým způsobem měla nějak oslovit.a koho neosloví,ten v ní nic neuvidí a nebude se mu líbit,jako tobě. a nevim jestli tomu vysvětlováním pomůžu,tohle rozitvávání myšlenky autorů se mi nelíbí ani na hodinách literatury...
 
Unlucky - 05. dubna 2007 13:42
crow_104790.jpg
Ha,ještě jsem se sem na chvilku dostal,takže jediný co stihnu říct je,že ty ,,drobné chybičky,, jsou moje vina,za to fakt Sargo nemůže,myslim že si s tim užila až až:))
Teď mi to vynechávání čarek přijde taky trochu jako blbost,ale co se dá dělat,byl jsem mladý a nezkušený;))

Eithné - 05.Dubna 2007 13:15
A co se týče uvozovek,nad nima jsem nikdy nepřemejšlel.Ale v knížkách vypadají ,,zahnutě,, ,možná proto je tak píšu i já,ale jedná se o čistě instinktivní záležitost:D
Navíc se mi ty rovný ani nelíbí,jsou moc compařský:))
 
Eithné - 05. dubna 2007 13:15
dub2857.jpg
Unlucky - 05.Dubna 2007 12:06
Ohledně čárek souhlasím se Sargo, čárky to chce, aby člověk věty pochopil, protože jediná čárka může cele změnit smysl ;o)
Ale dobrá, provokace se povedla ;o)
Za ty tři dny tu zase nebudu já a předpokládám, že mě pak už budou chtít pranýřovat všichni příznivci tuté tvé povídky... Ale vše bylo myšlené v dobrém, vážně, jau, tak nebijte mě, sákryš, jau!! :-D

Jo, už vím, co jsem tam předtím chtěla ještě napsat: proč píšeš uvozovky *dvě čárky* a *dva apostrofy* místo klasických ""? To je kvůli té debatě onehdá "ošklivé cizácké rovné vs. české krásné zahnuté"?
 
Sargo - 05. dubna 2007 12:25
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Unlucky - 05.Dubna 2007 12:06
Ne, bez nich to nemá hlavu a patu :-P
 
Unlucky - 05. dubna 2007 12:06
crow_104790.jpg
Sargo - 05.Dubna 2007 10:18
Teda,ani jsem si nevšim,že jsi doplnila všechny čárky...oni tam neměly bejt,jenom někde.Přišlo mi,že bez nich to má ten správnej rytmus vyprávění,hodící se k postavě,ale tak asi je to už jedno...:)

Eithné - 05.Dubna 2007 10:07
Promiň za tu ironii,ale zajímal mě tvůj názor,říkal jsem si,že by tě mohlo lehčí popíchnutí ,,vyprovokovat,, ;)
Já ti odepíšu,ale právě odjíždim na tři dni pryč,kde budu bez pc,tak až se vrátim zkusim se obhájit.Škoda že jsem se nepodíval dřív.
 
Sargo - 05. dubna 2007 10:18
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Eithné - 05.Dubna 2007 10:07
(Druh chyb, které zmiňuješ, autor opravovat nechtěl, tam jsem v tom nevinně, a jestli čárek po doplnění asi padesáti chybí jen několik, tak jsem vlastně docela dobrá :-D)
V ledasčems souhlasím, zastala bych se ale autora v jedné věci: právě rozdíl lidského přemýšlení a následného konání dělá tu postavu opravdovou. Užívám to kupříkladu v jeskyních často a působí to věrohodně. Lidé často dělají věci, kterých se bojí, usmívají se na někoho, koho by nejraději zakousli, ptají se i když vědí, že mají mlčet... to je všechno ono :-))

Elejša - 05.Dubna 2007 09:59
Stop spam, prosím :-)
 
Eithné - 05. dubna 2007 10:07
dub2857.jpg
Unlucky - 05.Dubna 2007 01:31
Trochu méně ironie, prosím, i božské tři grácie (nebo alespoň jedna z nich) povídku četly a komentáře poctivě sledují ;o)
(O Dawn raději pomlč, protože nevíš, co celé tenhle konflikt provázelo.)

Nu, k věci. Tuhle povídku mi doporučila Sargo ještě dřív než vyšla, ať si ji rozhodně přečtu, že je dost dobrá. Poslední dobou už články zas až tolik nesleduji, ale za doporučení jsem byla vděčná - že aspoň o nic nepřijdu.
Pak jsem si celé dílo přečetla a ještě i komentáře pod ním, komentáře, které ho vychvalují do nebe, a zjistila jsem, že jsem to pravděpodobně nepochopila; že si to tedy někdy přečtu znovu. (Proto jsem předtím nekomentovala.)
Nu a tedy když už jsme byly s gráciemi takhle osloveny, přečetla jsem si to znovu (a znovu jsem se těšila, protože přece jen, komentáře dole tomu dávají výbornou vizitku,) a byla jsem znovu velice zklamaná. Neříkám, že to bylo úplně špatné, ale když se člověk natěší vysokým hodnocením a pozitivními komentáři...

Inu, a ještě k věcem, které mi vadily.
Úvod - a to by ti řekl každý - má člověka přikovat k židli, ne odrazovat. Jistě, tady všichni píší, že je to odradilo jen málem - ale ti, co to raději kvůli úvodu zavřeli, ti sem komentář psát asi nebudou, což?
Nespisovné výrazy mi nepřipadaly všude použité úplně vhodně. Je to něco, co by se mělo dělat s mírou, a to mi tady bohužel chybělo.
Proč tam byl takový rozpor mezi myšlenkami a slovy? (Konec vykání. - "Dáš si kafe?"; Za to budeš asi slušnej kretén... - "Jo, to je dobrý vědět, škoda, že nejsi alespoň němý, můj archaický příteli... Proč jsi přišel?"
Chybičky, za které zodpovídá zčásti i korektorka Sargo (:-P) - několik čárek, klasické "kdyby jste" a kit místo kytu - raději pomíjím :o)

Jako celek mi to připadalo trošku nesourodé. Nejprve si zanadávají, pak bez jakéhokoliv přechodu (aspoň by se daly naznačit myšlenky, které se hrdinovi honily hlavou) se jde jen tak sprchovat... je to zvláštní.
Ta povídka má atmosféru, zcela bez problému jsem se ocitla v tom bytě a přede mnou stáli oba muži. Jenže já postrádala pointu, která mi pravděpodobně zůstala skrytá.
 
Elejša - 05. dubna 2007 09:59
emily4204.jpg
Unlucky - 05.Dubna 2007 01:31 První dva dny jo.. Pak jsem byla nemocná.. Opravdu.. :)

Ehmm, byl, ale už neni, ne?

 
Unlucky - 05. dubna 2007 01:31
crow_104790.jpg
Elejša - 04.Dubna 2007 07:02
Chřipka? Já myslel že zapejkáš:P

Kta - 03.Dubna 2007 10:09
No on to tak trochu byl osobní spor,takovej celkem zásadní.

Belgarion_Kolder - 04.Dubna 2007 18:53
Paráda,už jsme dva,ale myslim že on se mojí povídce bude v budoucnu vyhýbat širokým obloukem:))

Ale celkově,musim říct že by mě zajímal názor třeba božských Tří Grácií,pamatuju si jak dávali kapky Dawn,až nepatřičně krutý.
Nebo Queda,či jak se jmenuje ta hlava kapitána Picarda;)
Occult,napsal poměrně dlouhej komentář k jedný pohádce,škoda že se nevyjádřil i sem...
ale asi jsem moc zvědavej a byl bych brzo starej:P

Ještě jednou díky vám všem kteří jste řekli svůj názor,to je totiž nejlepší odměna:)

 
Belgarion_Kolder - 04. dubna 2007 18:53
belg4582.jpg
Unlucky - 03.Dubna 2007 22:25
Taky bych rád slyšel názor .-)
 
Elejša - 04. dubna 2007 13:54
emily4204.jpg
Kta - 04.Dubna 2007 09:50
Neurazím se.. :) Klidně i konstatuj.. :)
 
Kta - 04. dubna 2007 09:50
necromancer37915747.jpg
Elejša >
Promiň neuraž se, ale musím konstatovat, že tvá odpověď byla takříkajíc "mimo mísu".
 
Elejša - 04. dubna 2007 07:02
emily4204.jpg
Kta - 03.Dubna 2007 10:09

Ale vůbec! Pozor, já se nechci přít.. :) Ale se sem nesnažím nic zatáhnout.. Max chřípku, tu mám už nějakou dobu. :)
 
Unlucky - 03. dubna 2007 22:25
crow_104790.jpg
Koukam že rozdíly v názorech se začínají projevovat,škoda jenom že chlapec hodnotící čtyrkou nepřidal komentář,zajímal by mě...
 
Kta - 03. dubna 2007 10:09
necromancer37915747.jpg
Elejša >
Proč mám pocit, že se to téhle povídky snažíš přenést nějaký osobní spor?
 
Cor Na - 02. dubna 2007 17:38
1  kopie8221.jpg

Unlucky - 02.Dubna 2007 17:32
Přesně ;o)

 
Unlucky - 02. dubna 2007 17:32
crow_104790.jpg
Sargo - 02.Dubna 2007 00:12
No,tak možná že trochu tušim,ale což;)

Kta - 02.Dubna 2007 02:20
Ale tak je fajn že si jí i po par dnech někdo vybaví:))

Cor Na - 02.Dubna 2007 14:37¨
Vycvičen na extrémní podmínky:))

Elejša - 02.Dubna 2007 16:27
Náhodou,byl jsem ještě mírnej:))
 
Elejša - 02. dubna 2007 16:27
emily4204.jpg
Unlucky - 01.Dubna 2007 23:53

Nejen mne.. Stále nemůžu přenést přes srdce ty stehna.. :D
A ty rybičky? To je teď nová úchylka Lucy... Ne, nemusíš se bát, nikdo nepřišel k úhoně, jen taková gumová ryba, co jsem našla doma se skříni. Je to skvělá relaxační pomůcka.. :D
 
Cor Na - 02. dubna 2007 14:37
1  kopie8221.jpg

Unlucky - 01.Dubna 2007 23:53
No... *uhne pohledem a kření se* :-P
Asi jsem na tohle jen vycvičený ;o)
 
Kta - 02. dubna 2007 02:20
necromancer37915747.jpg
Co se týče poznámky o pornu, to nebylo až tak rušivé samo o sobě, ale s tím komentářem. Souhlasím se Sargo, protože s odstupem několika dní musím vzpomínat na přesný děj, ale na tohle se mi vybavilo okamžitě a jako první.
 
Delruth - 02. dubna 2007 02:15
iko5322.jpg
Moc a moc a moc mi to připomíná Sin CIty... Obrazy a niterné myšlenky hlavního hrdiny.
Řekl bych, že je to dobrý. :-)
 
Sargo - 02. dubna 2007 00:12
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Unlucky - 01.Dubna 2007 23:53
Ale to je jasný, že to chce ošperkovat vším tím, co povídce dodá život. Na druhou stranu si myslím, že víš velice dobře, co jsem měla na mysli, takže mám výmluvu pro tu lenost to znovu psát :-D
 
Unlucky - 01. dubna 2007 23:53
crow_104790.jpg
Elejša - 01.Dubna 2007 22:29
Nevadí.Nebejt tebe,nikdy bych jí takhle nenapsal.
Jenom mi nějak nedochází ty rybičky,řikam si jestli jsem něco zapomněl nebo mi to dojít ani nemůže:))

Sargo - 01.Dubna 2007 10:29
Teda Sargo,teď bych se s tebou klidně pohádal:D Přece se nemůžu upnout čistě jenom na pointu,bez všech těch věcí kolem by podle mě ztratila jeden rozměr,byla by plochá jak žehlicí prkno(chceš-li jak hrudník transexuála před nastoupením hormonální léčby...tohle je prvoplánový;) )

Cor Na - 01.Dubna 2007 10:27
Je vidět že seš tvrďák;)
 
Elejša - 01. dubna 2007 22:29
emily4204.jpg
Všichni chválí, zajímavé...
Lucy zabíjí rybičky, proto jí hráblo.. Ale to je jiná pointa.. :)
Jinak, mně osobně se ta povídka líbí, i když jsem ji pochopila jinka, než autor zamýšlel a když jsem dostala komentář, najednou se ta pravda celkem snadno vyloupla na povrch.. Mně osobně se líbí.. I když je hodně pichlavá, někdy krutá.. Pro mně je osobní.. Nevadí, autore?
 
Sargo - 01. dubna 2007 10:29
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Unlucky - 01.Dubna 2007 02:31
Něco pochopit neznamená, že to je správně. Vykecávat ze svých pojmů a dojmů se můžeš v románu, povídka se musí držet tématu a nenabídnout čtenářově hlavě na dumání něco silnějšího, než je pointa :-D
 
Cor Na - 01. dubna 2007 10:27
1  kopie8221.jpg

Unlucky - 01.Dubna 2007 02:31
Mne začátek neodradil ;o)
Možná jsem mírně překvapivě pozvedl obočí, ale to je tak vše.
Prostě skvělá povídka.
 
Unlucky - 01. dubna 2007 02:31
crow_104790.jpg
Teda to je vtipný jak každýho odrazoval úvod:D Ale jsem rád,že jste se nevzdali a četli až do konce;) A taky jsem rád za všechny komentáře,nejsem zrovna moc sebevědomej,takže tohle mi dodalo elán(když i osoby,který jsem považoval spíš za katy chválily...no musim říct že jsem měl docela radost:))
Díky!
Snad bych měl říct něco k tomu pornu,nenapadlo by mě,že kolem něj vznikne něco jako diskuze:)) Belgarion pochopil,narozdíl od inkvizitorů,co mě nařkli z prvoplánovitosti,že,Sargo:D Nehledal bych za tim nic víc,prostě věc,která postavě přišla na mysl a já Vás o ní přece nemohl ochudit;)

Kta - 30.Března 2007 11:01
No,další díl by se k tomu podle mě nehodil,je to jenom povídka...

Cor Na - 30.Března 2007 15:50
Škoda že jsi nebodoval:P :))
 
Sargo - 31. března 2007 22:39
wel1d5kk1aaa19357.jpg
A že povedený celek to určitě je :-))
 
Fistandantilus - 31. března 2007 20:45
fuck_y2031.jpg
Musíme to brát jinak, buďme rádi, za to, že se ta povídka tady vůbec objevila ... rozhodně to chce nějaký čas, než se to usadí v hlavě, ale potom stejně na nějaké to "p" zapomenete ... budete to brát jako povedený celek.
 
Belgarion_Kolder - 31. března 2007 20:42
belg4582.jpg
Torrx - 31.Března 2007 18:05
Jo, co se andorských povídek týče, tak tahle se skutečně dost liší .-)
Inu, každý máme jiný vkus, naštěstí.
 
Torrx - 31. března 2007 18:05
ikonka1137.jpg
Belgarion_Kolder - 31.Března 2007 00:51

Je to jen čistě můj pocit, Andor jsem si tak už nějak zidealizoval a kdybych si chtěl přečíst něco o pornu, šel bych třeba na eros.cz nebo či já vím co...prostě mi to tady nesedí, člověk je zvyklý na uhlazené fantasy povídky nebo procítěné básně a najednou tahle povídka s celým odstavcem věnovaným pornu a protkaná vulgarismy...prostě mě to překvapilo, nic víc a když se na to teď dívám s odstupem, možná že se to k postavě, kterou autor vykreslil, docela i hodí...
 
Belgarion_Kolder - 31. března 2007 00:51
belg4582.jpg
Sargo - 30.Března 2007 21:32
Vím, to bylo směrem k Torrxovi, jen jsem to chtěl shrnout jako jedno veliké tlachání o pornografii .-)
Ale máš pravdu, k povídce to bylo snad až moc. I když mozek lidský pracuje všelijak a vzpomíná si na leccos - a tady mozek hlavního hrdiny sehrál ústřední roli .-)
Musím však přiznat, teď si nedokážu představit tuto povídku bez zmínky o pornografii. Je to jako taková piha na kráse, která nutí porovnávat okolí se svou ošklivostí a dělá jej ještě přitažlivějším (pokud nejste Paroubek).

Teda, já zas něco napsal.
 
Sargo - 30. března 2007 21:32
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Belgarion_Kolder - 30.Března 2007 20:00
Ale mě nevadila zmínka o pornu ve vztahu k Andoru, spíš mě rušila v té povídce. Přišlo mi to tam prostě samoúčelné, vypíchnutý postoj k věci, která není k ději důležitá (a v krátkých povídkách se nedají řešit nedůležité věci), když se přitom další věci tak nevysvětlovaly (a byly třebas i důležitější a k věci). Což s obecnou kontroverzností porna prostě ruší. To souvisí i s nadužitím vulgarismů na začátku. I když se k dílu hodí, chtělo by to jenom tu a tam průběžně. Teda asi. :-D
 
Fistandantilus - 30. března 2007 20:09
fuck_y2031.jpg
Místy velice agresivní, místy však velice realistické ... závěr krásně gradoval, flakón s voňavkou, tekoucí sprcha, načervenalý byt, já říkám - to je ono, tak to mělo být ... /i ty vulgarismy k tomu musely patřit, jinak by to bylo poloviční/ ...
 
Belgarion_Kolder - 30. března 2007 20:00
belg4582.jpg
Sargo - 30.Března 2007 11:21
Torrx - 30.Března 2007 16:22
Musím se vyjádřit k tématu "porno".
Proč nedávat na Andor zmínku o pornu? Co je to porno, ví dnes většina žáků prvního stupně základní školy, pokud ne, pravděpodobně je odradí sprostá slova. A kdyby ani to ne, poznámku nepochopí, pokud ji vůbec dokáží přeslabikovat.
A pokud bychom odstranili poznámku o pornu, můžeme z Andoru odstranit zmínky o alkoholu, cigaretách, víře, násilí, sebevraždách a sprostá slova, čímž se nám články smrsknout na desetinu a jeskyně na nulu.
Už vůbec nemluvím o tom, že je zde porno přímo odsouzeno.

Zmínka o vztahu k pornu:
Hlavní postavou je od pohledu celkem prostý člověk (i když zná Květy zla), což soudím podle jazyka, jakým je článek napsán, tak proč by nemohl mít prostou zábavu? Sledování porna, zde dokonce jako komedie.
Sám musím přiznat, že občas máloco pobaví víc než pitomý příběh, naprosto imbecilní dialogy a špatná herečka předstírající vyvrcholení.

Co se týče rušivosti této poznámky, pak ano, samozřejmě že byla rušivá. Na druhou stranu to v mých očích hlavní postavu zlidštilo.
 
Torrx - 30. března 2007 16:22
ikonka1137.jpg
Tohle je to nejkontroverznější dílko, co jsem tady měl tu čest zatím číst. Na začátku jsem byl hodně rozčílený užitím nespisovného jazyka, ještě k tomu když jsem viděl to hodnocení, které mě tím víc ponoukalo k tomu, abych to dočetl do konce. Jinak bych asi skončil hned na začátku. Zmínka o pornu je dost provokativní, možná nevhodná, rozhodně bych se toho zrovna na Andoru nenadál. Musím však říct, že něco na té povídce přece jenom je, zvláštně mě to přitahovalo, začetl jsem se a u konce mě dokonce zamrazilo. Myšlenka je výborná, zpracování...radši se nebudu vyjadřovat. Zdůrazňuji, že nemám rád tenhle styl slohu, proto se sdržuji hodnocení...
 
Cor Na - 30. března 2007 15:50
1  kopie8221.jpg

Líbilo. Na vulgarismy jsem zvyklý, a to i v psané formě dílek. Možná byly trochu nesrozumitelně rychlé přechody mezi uvědoměním si jistých věcí, například lítost postavy k dědovi, nebo jak rychle si postava uvědomila že ten děda by mohl být prakticky "on".

Bodovat nebudu, ale dal bych zřejmě 10. ;o)
 
Happy-lady - 30. března 2007 14:26
images7221.jpg
Musím říctpo pravdě, že začátek téhle povídky měvážně silně odradil od dalšího čtení a měla jsem sto chutí to zabalit, ale nelituji toho, že jsem ji dočela až do konce.. právě naopak.
Musím ocenit nápad a úchvatný nápad. Takže shrnutě. Líbilo...:)
 
Sargo - 30. března 2007 11:21
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Ve chvíli, kdy jsem tu povídku prvně četla, mi naprosto dokonale sedla do nálady a přečetla jsem jí jedním dechem přimrazená k židli. Ale určitě by se mi líbila v kterékoli náladě :-D Slušně napsaná, úplně akorát absurdní, dobrý konec.

Abych jenom nechválila, sepíšu i, co mi tam nesedlo :-)
Nespisovný jazyk mi tu přišel dobře použitý, ale ještě bych si s tím pohrála - nezdál se mi zcela konzistentní, ale nevím, jak líp to vyjádřit. Prostě když určité slovo používá tímhle způsobem, myslím, že by tak používal (nebo nepoužíval) jiné.
Zpočátku byla zmínka o Lucy, že jí hráblo - čekala jsem pak něco dramatičtějšího, než že se pohádali kvůli domělé nevěře, asi bych to tam nazvala jinak.
Zmínka o vztahu k pornu byla rušivá, neměla souvislost s dalším dějem a zněla hodně prvoplánovitě, jako by chtěla jenom šokovat.
Zpočátku, jak stojí mezi dveřmi - kdyby na něj dědek prostě tak dlouho koukal, tak každej normální člověk práskne dveřma, sen nesen :-D Asi bych byla pro to tam trochu buď vypíchnout, jak na sebe paralyzovaně čučí, nebo zhutnit.
Vulgarity mohou mít v textu smysl, ale nejvíc je jich na počátku a pak až na jednu výjimku nic - rozesela bych jich jenom pár jako koření souvisle do celého textu.

Tak asi stačilo. Povedla se ti, též doufám, že brzy pošleš něco dalšího :-))
 
Kta - 30. března 2007 11:01
necromancer37915747.jpg
I když mě ze začátku odrazovala vulgarita, styl psaní mi nedovoloval se odtrhnout. Je to velmi čtivé o dost se mi to líbilo. Těším se na další (díl?).
 
Belgarion_Kolder - 30. března 2007 11:00
belg4582.jpg
Název povídky mě upoutal, ale sotva jsem přečetl prvních pár slov, nějak mě přešla chuť - je znát, že mám averzi k nespisovným výrazům.
Vydržel jsem však až do zjevení Charlesova, to mě začalo trochu bavit a bylo to čím dál lepší. A divnější. Vtípek s indiány mě vysloveně dostal.
A ten konec, ten je... ten je!

Není to dokonalé, neseděla mi tam ona zmínka o oblíbené kapele a vzápětí poznámka, že všechno je lepší než rozhovor s Charlesem. I tak je to nejlepší povídka, jakou jsem poslední dobou čet – ani krátká, ani dlouhá, ani moc veselá, ani moc děsivá, hlavně ale správně divná.
Kdybych měl objektivně vytknout nejlepší nápad, pak je to právě narážení na Květy zla a Baudelaira.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.070135116577148 sekund

na začátek stránky