Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

ŽalmOblíbit

mdb6524.jpg

Autor: Rovena

Sekce: Báseň

Publikováno: 23. března 2007 14:19

Průměrné hodnocení: 9.6, hodnotilo 15 uživatelů [detaily]

 
Nejnovější dílo, odsouzené k prezentaci zde. Hurá do kritizování... :)
 


Jak Ďáblův rukopis, ó Matko svatá,
páchnou mi sírou útroby.
Skráň leští peruť nestydatá,
co počestnost se zlem násobí.

Jak staletý pel kůže chladná
spánky tepe do skály.
Paže mé jsou lože velmi zrádná,
jež poutníky svádí v úskalí.

Lůno, ta masožravá orchidej,
přístav tisíců zbloudilých hříchů.
Do chřtánu vtáhne tě v démonů rej,
i duše temná splyne v tichu.

Příslibem tabáku prsty hrají
na struny z tepen tažené.
A vábí pocestné na kouzlo jinotají,
na žalmy děvky zkažené...

 

Komentáře, názory, hodnocení

Marigold - 16. dubna 2007 09:02
images7884.jpg
Torrx - 15.Dubna 2007 21:29
ooook...
 
Koloko - 15. dubna 2007 22:03
80x80_image086122.jpg
Skvele...proste skvele :)
 
Torrx - 15. dubna 2007 21:29
ikonka1137.jpg
Marigold - 15.Dubna 2007 11:11
Já jsem si chtěl jenom tak rýpnout,-)
 
Marigold - 15. dubna 2007 11:11
images7884.jpg
Torrx - 14.Dubna 2007 17:14
Je to tvůj názor já ti ho neberu, ty buď té lásky neber mi můj názor- to, že mi verš vadí, jsme napsal, to, že nevím co an něm, to přijde a až an to přijdu napíšu to sem,... neboj, já vím, co dělám, takže mi do toho nekecej...
 
Kta - 14. dubna 2007 19:56
necromancer37915747.jpg
Torxx >
Marigold na začátku sám řekl, že je hodně náročný. A jak se zdá, je hodně náročný na formu. Pro mě třeba forma není až tak důležitá, protože více hodnotím styl a myšlenku, ale každý máme jiné nároky. V tomhle musím s ním souhlasit, že jsi vypíchl jen kousek a to samé co mu vyčítáš, si zřejmě neudělal ani ty. Naznačil jsi, že kritizuje něco, co zcela nepochopil, ale zdá se, že ani ty nechápeš, že poznámku o rýpání také mohl myslet jako zlehčení a částečnou omluvu. Jinak souhlasím s tebou, že Marigoldova kritika může být kontraproduktivní, protože demotivuje (což už jsem ostatně psal - poznámka pro Marigolda).
 
Torrx - 14. dubna 2007 17:14
ikonka1137.jpg
Marigold - 14.Dubna 2007 14:16
Nevadí mi, že jsi napsal kritiku, kde jsi zvýraznil nedostatky básně. To je normální a obvykle za to lidé děkují. Vadí mi, jak zdůvodňuješ své hodnocení. Z tvého příspěvku jsem pochopil, že jsi tam tu pětku dal jenom tak ze srandy, i když ta báseň je vlastně velice dobrá. ("Básnička by zasloužila i více...")
A ještě ke tvé kritice - některé poznámky mi připadají zbytečné a nicneříkající. Například tvrzení, že poslední verš první sloky ti nesedí a nevíš proč: nenašel jsi důvod? Tak proč jsi to psal? Autora to potom může mást a celá poznámka je tak naprosto kontraproduktivní...A v ostatních tvrzeních s tebou souhlasím jen málo, nebo vůbec ne, ale to už je můj problém. Myslím, že jsi báseň hodně podcenil...
 
Marigold - 14. dubna 2007 14:16
images7884.jpg
Torrx - 14.Dubna 2007 13:24
jseš doslovný Torxxy, tvá jízlivost zde zcela není na místě. Kdyby tady každý psal jen svoje líbí, krásné, a tak nebo jen nelíbí, určitě by si to každý vzal k srdci, že? Tohle je rýpnutí v dobrém slova smyslu, vycházej z kontextu, neber si z textu jen to co s eti líbí- a pak možná pochopíš, nepotřebuju pány Verlaina a Baudelaira, těm už totiž pomoci není těmhle Andořanům ano, takže pokud nesdílíš můj názor, zkus jej ignorovat a věnovat se něčemu jinému..
Děkuji M.
 
Torrx - 14. dubna 2007 13:24
ikonka1137.jpg
Marigold - 12.Dubna 2007 08:03
Mno tak to bylo šťouchnutí za všechny peníze:-P jedna věc je konstruktivně kritizovat a druhá věc je jen tak si do někoho rýpnout...nechceš jít kritizovat radši básně od Verlaina a Baudelaira? Tam by se tvé širokosáhlé znalosti poezie jistě setkaly se zajímavějším materiálem než na nějakém Andoru...Ó slovutný Marigolde:o)))
 
Marigold - 14. dubna 2007 11:20
images7884.jpg
Beredur - 13.Dubna 2007 14:10
ne, korektorům ne!!!! Už teď mne Sargo málem škrtí za můj pravopis- a horší? jej to abyc si pořídil neprůstřelnou vestu neboa spoň kompozitový pancíř::)
A ty víš, že bručoun nejsem, jen si rád šťzouchnu::)
 
Beredur - 13. dubna 2007 14:10
beredur9549.jpg
Marigold: Kdybych Tě neznal, tak bych si fakt podle Tvé kritiky začal myslet, že jsi bručoun...úplně jsi mě rozesmál, jako bych viděl sám sebe v té náročnosti...
Ale tak všeobecně..myslím, že je třeba na andoru rozlišovat poezii a "rýmovačku".Pravda je, že tahle svébytná věc je po dlouhé době opravdu to lepší, co jsem já osobně tady na andoru zmerčil.A jen popřeji korektorům, aby se nebáli vzít přísnější metr na to, co se objeví či neobjeví v článcích...
 
Marigold - 12. dubna 2007 22:14
images7884.jpg
Rovena - 12.Dubna 2007 17:44
Však o to šlo víš, ne o to, ti to rozebrat, aby jsi zpytovala svědomí, ale říci názor, aby jsi vzala v potaz i jiné názory, víš. Jsem rád, že je bereš a neber je aniv nejmenším jako nějaké zásadní kritiky, které ti mají vše zkazit.
Jak píši, jen tak dál, piš jak to cítíš, alezkus to prostě nechat odložit, i kdyžmnoho horkých jehel je lepších, než nějaké promakané básně::)
Ale o tom pššš::)

M.
 
Rovena - 12. dubna 2007 17:44
mdb6524.jpg
Marigold - 12.Dubna 2007 08:03
Děkuji za kritiku.. Jen se mi to prostě líbí tak, jak to je. Určitě máš v jistých věcech pravdu, ale já zkrátka věci nechávám tak, jak jsou a nepředělávám. Je možné, že některá slova jsou nevhodně použitá, ale v tu chvíli mi to prostě přišlo na mysl takto. Pro mě bývá většinou báseň otázka chvilky, kdy hodím na papír pocity či nápad. Jakmile nad tím přemýšlím déle, nikdy nedokončím, popřípadě vyhodím. Ale ještě jednou dík ;)
 
Marigold - 12. dubna 2007 10:36
images7884.jpg
Sargo - 12.Dubna 2007 10:30
mno za chyby určo::)
 
Sargo - 12. dubna 2007 10:30
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Marigold - 12.Dubna 2007 07:36
Čirá provokace ;-) Ale máš na to samozřejmě plné právo :-) Ale docela by mě zajímalo, co bys dal podle své stupnice sobě... dvojku? ;-)
 
Marigold - 12. dubna 2007 08:03
images7884.jpg
Zdravíčko,
tak vidím to tak, že začnu komplexní „kritikou“ asi celého toho dílka. Samo o sobě jako celek působí velmi skladně, poněkud ohraný námět,zde ovšem získává zajímavé myšlenky, neopakují se zde běžné básnické repliky a banální až nudně známé veršíky. Což u tohoto žánru je jen dobře.
Taky tady celkově dobře zapadají verše a rytmus není nikde příliš těžkopádný a nenarušuje melodiku rýmu či sloky.

Teď samotné sloky, jsou řekl bych mírně rozvláčnělé, naštěstí však ne natolik, aby význam všeho toho padl do ztracena...
Samotná první sloka působí příjemně, jen poslední verš co počestnost se zlem násobí mi nevím proč vůbec nesedí, a tím teď neber v potaz vůbec to, že ten rým vypadá skutečně dobře a nikde ti v té sloce rytmus vyloženě nepokulhává a za uši skutečně netahá.
Ve druhé sloce už ti začíná chybět rytmus, nejvíce znatelné je to pak ve třetím verši, kde zbytečně nadstavuješ délku verše a tím právě kazíš rytmus slůvkem velmi, zkus si to říci znovu, znovu bez toho velmi a zjistíš, že to hned zní lépe.
A čtvrtý verš, opět poměrně náročný a možná poněkud nepochopitelný- leč zřejmé je, že svádíš tedy poutníky v úskalí, zrovna to v úskalí, je třebaže se jedná o synonym nebezpečí poměrně nevhodně zvolené- protože úskalí samo o sobě neznamená jen nebezpečí, ale spíše nějaké překážky.
Takže možná takto, podle toho jak vyznívá sloka, tady bych volil jiné výrazivo.
Ve třetí sloce budu mít výtku ke třetímu verši, který tím jediným v kazí vlastně rytmus a poměrně silně jej narušuje. A pak je tady především v kontextu s tím předchozím textem poměrně nejasný čtvrtý verš, který pravda je kvalitní po rytmické stránce, ale utíká mi tam proč zrovna duše temná by měla splynout v tichu, vydává-li se na démonů rej, který jistě jest hlasitý a neodehrává se formou pantonimi.
A čtvrtá sloka opět kvalitně znějící a skutečně příjemná pro uši, jen si nejsem jist, ale jinotaj je podle vz. stroj tedy nezachováváš správné skloňování, naštěstí to tady nevadí(tohle ber jen jako drobné rýpnutí:-)). Jinka samozřejmě je ta sloka naprosto úžasná.

Básnička bys i jistě zasloužila více, jenomže vzhledem k hodnocení jiných zde již zveřejněných dílek a postavení stupnice, kdy se snažím hodnotit s jistou dávkou „objektivity“, tak hodnotím tak nízko, třebaže báseň je rytmicky poměrně bez chyb. Myslím, že by si zasloužila odležet, ještě pár pohledů a zamyšlení, znovu přepsání- a pak zveřejnění.
Takže se na to hodnocení dívej jako na hodnocení starého bručouna, který má pevně danou stupnici, a ty jsi na ní s tímto dílkem na čísle 5 což (vzhledem k tomu, že desítky nedávám (nedostane-lis se mi ovšem pod ruku něco skutečně vyjímečného), ale nuly ano(a to nepoměrně častěji než 10)) je stále ještě vlastně plusové a nadprůměrné hodnocení- a ano tohle dílko je skutečně nadprůměr Andoru.
S pozdravem a přáním Múzy líbající M.
 
Marigold - 12. dubna 2007 07:36
images7884.jpg
Fistandantilus - 11.Dubna 2007 22:58
Jsem náročný, hodně::) to už by jsi mohl vědět::)
 
Fistandantilus - 11. dubna 2007 22:58
fuck_y2031.jpg
Cožeee ??? Pět ??? Pfff, to musí být ale opravdu hodně drsná kritika, když si to "zaslouží" pět bodů ...
 
Marigold - 11. dubna 2007 22:56
images7884.jpg
Dávám pět, dnes to nejlepší co jsem tady četl, zítra v průběhu dopoledne se dočkáš snad konstruktivní a zřejmě i lehce destruktivní kritiky::)
S pozdravem M.
 
Sargo - 11. dubna 2007 21:21
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Torrx - 11.Dubna 2007 18:15
Och ty romantiku... :-D
 
Torrx - 11. dubna 2007 18:15
ikonka1137.jpg
Tak konečně jsem se sem taky dostal, k tomu dlouho očekávanému dílku svojí milované Rovenky...a musím říct, že mi to vzalo dech jako ještě žádná básnička, kterou jsem tady četl. Co říct více? To se ti prostě povedlo jak cyp :D
 
Sargo - 11. dubna 2007 14:08
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Něco na tom je, ty názvy nedávat vůbec... :-D
 
Kta - 11. dubna 2007 12:58
necromancer37915747.jpg
Malakain >
No mám a nemám. Gejša už někomu patřila. Já myslím ty nezávislý, který na majitele teprve čekali.
 
Malakian - 11. dubna 2007 12:40
images9556.jpg
Kta - 11.Dubna 2007 12:09
geyshu myslis?
 
Kta - 11. dubna 2007 12:09
necromancer37915747.jpg
Sargo >
Asi máš pravdu, taky mi to moc nesedí. Napadalo mě ještě "děvka jako mrtvá". Ale něco ironického, jak říkáš ty, by bylo lepší. Co třeba prostě "Kurtizána" ? Nebo jak se jmenovali ty japonské prostitutky, které museli ještě umět tancovat, hrát a zpívat?
 
Sargo - 11. dubna 2007 10:42
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Kta - 11.Dubna 2007 10:18
To zní moc hrubě a jednoznačně. Dala bych naopak název něžnější, aby ten kontrast s vyzněním básně posílil její účinek :-))
 
Kta - 11. dubna 2007 10:18
necromancer37915747.jpg
Rovena >
:)
Možná "Mrtvá děvka"? :)
 
Rovena - 10. dubna 2007 17:15
mdb6524.jpg
Kta - 10.Dubna 2007 11:34
Já na vymýšlení názvů nejsem, většinou mám všechno nepojmenované. Tohle bylo jediné, co mě k tomu napadlo a to vlastně jen kvůli té prezentaci.
 
Beredur - 10. dubna 2007 16:00
beredur9549.jpg
Tleskám a držím palce do další tvorby..

 
Kta - 10. dubna 2007 11:34
necromancer37915747.jpg
Moc pěkné. Má to i jiný název, než žalm?
 
Rovena - 09. dubna 2007 13:21
mdb6524.jpg
Děkuji velmi pěkně.. :)
 
PsychoP - 09. dubna 2007 13:14
falling8927.jpg
Ó, jak přenádherně dekadentní počin. Mé srdce se svíjí a mysl marně tápe nad významy... Musím si to přečíst ještě jednou, ale je to skutečné nádhera.
 
Sargo - 08. dubna 2007 21:22
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Tohle už není básnička... to už je poezie. :-)
Jestli bych něco vytkla, tak to, že je to napůl jazykolam. ;-)
 
Fistandantilus - 08. dubna 2007 18:25
fuck_y2031.jpg
Ó Bože, jak žalmy tvé, já miluji a proklínám jsou ... mistrovské ...

Nechť žalmy tvé i nadále proudí až do srdce samotného Andoru. Jako v žilách tvá krev koluje - buďte i vy radostivi, ti kdož je čtete a cítíte to všechno kolem.

10/10
 
Paladin Thelvin - 08. dubna 2007 17:19
iko3387.jpg
Kritizování ? A čeho,je to dokonalé :DD
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.073030948638916 sekund

na začátek stránky