Sognar je místo jako žádné jiné. Tajemné město nacházející se na pomezí realit, kde se spolu mísí řada různých světů a kultur. Ze všeho nejdříve zapomeňte na pravidla, která znáte. Zde fungují úplně jiná. Levitující jablka? Není to vyloučeno. Co pochodující domy? Čas od času k tomu také dojde. Některé čtvrti se objeví zčista jasna, nebo stejně záhadně zase zmizí. A to je jenom začátek toho, s čím se zde lze setkat.
Co do rozlohy, asi neexistuje větší město, než je Sognar. Kam se podíváte, rozprostírají se jeho tmavé ulice. I přes to ale není problém dostat se z jednoho konce na druhý, a to klidně v rámci několika minut. To jsou ty divné zákony a nesmyslná pravidla.
Technologicky se jedná o slepenec všeho možného i nemožného. V základě se Sognar podobá modernímu městu na počátku dvacátého století (New York, Londýn …). Počítače jsou velmi primitivní a moc se ani nepoužívají. To nejvýkonnější na co narazíte, bude nejspíš kalkulačka. Funguje zde ale i magie. Po obloze se prohánějí čarodějnice na vysavačích, wyverny pracují pro FedEx a některé automobily mají vzteklinu.
Přístavní čtvrť Jedna z nejstarších oblastí města, jejíž historie sahá až někam do dob založení města. Většina budov je tu původních a stále v dobrém stavu. Důvodem je nejspíš fakt, že je tahle část města z větší části neobydlená. Ve dne zde kromě několika náhodných kolemjdoucích nepotkáte živou duši (mnohem pravděpodobněji potkáte nějakou mrtvou). S příchodem noci připlouvají po řece lodě vezoucí náklad. Nikdo pořádně neví, co jsou zač, ale koluje o nich celá řada historek. Z toho důvodu se jim ostatní raději vyhýbají. Posádka vždy vše uloží ve skladištích a před rozbřeskem zase odplouvají neznámo kam.
*Jednu pozitivní věc tohle strašidelné místo ale má. Byty jsou tu velmi levné a není o ně nouze.
Centrum Místo, které nikdy nespí. Jedná se o nejživější část celého města a noční život je zde stejně aktivní jako ten denní. Nachází se zde ty nejznámější podniky jako třeba klub Soumrak, Pět kruhů,Rubínový palác nebo třeba banka Tiima. Centrum je oproti zbytku města velmi moderní a má řadu nových budov, včetně několika mrakodrapů, které se tyčí nad zbytek města, nebo třeba vznášejících se ostrůvků. Rovněž zde sídlí řada důležitých osob, jako například sám elfí princ.
Spáleniště Oblast, ve které žije většina Divolidí a nelidí. Zdržuje se zde mnoho pouličních gangů a kriminalita je celkem vysoká. Původně se jednalo o čtvrt známou jako Křivá, ale během honů na vlkodlaky (cca před nějakými 15-ti lety) lehla popelem. Od té doby tomuto místu neřekne nikdo jinak než Spáleniště.
Můrov Také známé jako Starý Sognar. Před mnoha lety se jednalo o centrum města, ale s tím jak město postupně rostlo tak se veškerá pozornost přesunula jinam. Dnes je to temné a ponuré místo, které si uchovalo jen drobné záblesky ze své někdejší slávy. Pokud vyrazíte v noci ven, můžete na ulici potkat potulující se přízraky. Asi nejznámějším místem zde je stará hodinová věž, která se nachází v samotném středu. Už řadu let nefunguje, ale stále stojí na stejném místě, jako při založení města.
Mastná čtvrť Čtvrť proslulá díky svým řemeslníkům a dílnám. Velký podíl na její vzniku má trpasličí mafie, která většinu z místních umělců nějak nepřímo sponzoruje nebo jim zajišťuje ochranu. Bez ohledu na to jestli hledáte hodináře, zlatníky, zbrojíře nebo vědce, s největší pravděpodobností na ně narazíte přímo tady.
Podzemí Hluboko pod městem se nachází síť stok, které jsou na několika místech napojené na staré katakomby. Odhaduje se, že jsou stejně staré jako Přístavní čtvrť. Někteří z místních to tu využívají. Týká se to především pašeráků, zlodějů a goblinů. Také se zde dole vyskytuje několik malých komunit. Pokud se vydáte dál dolů, můžete narazit na místo, kterému obyvatelé podzemí říkají Šeptající labyrint. Tajemné místo, o kterém toho není moc známo. Řada lidí ho zkoušela prozkoumat, zpátky se jich ale moc nevrátilo.
*Mezi lidmi kolují zvěsti, že se někde ve stokách ukrývá město goblinů.
Nekropole Starý Sognarský hřbitov není nijak velký, ani příliš populárním místem, které by lidé často navštěvovali. Důvod je ale trochu jiný, než by si většina mohla myslet. Mrtví zde totiž nejsou tak úplně mrtví jako na jiných hřbitovech. Mají se vlastně celkem dobře. Nikdo je neodsuzuje za to, čím jsou a nemusí se skrývat. Na povrchu Nekropole připomíná kterýkoliv jiný hřbitov s hroby, kryptami a dokonce tu najdete i malou kapli. Pod zemí se však skrývá malé město s vlastními pravidly. Místní se moc často do ostatní částí města nevydávají.
*A drobná rada na závěr. Pokud sem zavítáte, mějte se na pozoru. Několik návštěvníků se už odsud nevrátilo. Dokonce ve stejný moment jedna z místních restaurací rozšířila svůj jídelní lístek.
Park Pouze na tomto místě lze spatřit poslední kousky nedotčené přírody ve městě. Ukrytý za vysokou kamennou zdí, kdesi uprostřed města. Ale ještě před tím než začnete přemýšlet o příjemné procházce při měsíčku a krmení kachen, měli byste vědět jednu věc. On totiž “Park“ není tak úplně park v pravém slova smyslu. Původně se opravdu jednalo o městský park, ale postupem let a působením nejrůznějších sil přerostl v něco ohromného. Město tak získalo svůj vlastní prales, ale jméno zůstalo. To málo obyvatel, které se zde vyskytuje, jsou hlavně divoké kmeny. Málokdo ze zbytku města se sem odváží, když nemusí.
*Pokud jde o ty kachny, tak všechny už sežrala místní fauna.
Obyvatelé
Sognar je domovem celé řady bizarních bytostí. Na první pohled si neznalý kolemjdoucí nevšimne ničeho zvláštního. Vidí jenom obyčejné lidi, chodící do práce, domů, nebo za zábavou. Pokud ale budete pozorní, začnete si všímat drobných detailů Podivné rysy v obličeji, zuby, růžky, části těla, které obvykle lidé nemívají a podobně. Čím více se do toho ponoříte, tím více se vám začne odhalovat tajemný svět, který se za tou obyčejnou slupkou skrývá. Elfové, víly, nemrtví, to je jenom špička celého ledovce. Jsou tu i další, jako například mutanti, vesmírní vetřelci, zvířecí kříženci nebo mystická monstra. Na některé nenarazíte jak je rok dlouhý, další už dávno vymřeli, aby na jejich místo nastoupil někdo jiný. A někteří, ti se tu možná ještě ani neobjevili.
Lidé Asi nejpočetnější ze všech přítomných ras, tedy snad s výjimkou goblinů. Poté, co se objevili v Sognaru, rozšířili se do všech jeho zákoutí. Zastávají různé funkce od obyčejných zločinců, obchodníků nebo vynálezců, až po čaroděje. Vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z mladších ras, tak jim ostatní tolik nedůvěřují.
Elvara Elfové Krásní a inteligent, známí pro svou dlouhověkost a moudrost. Tedy alespoň to se o nich tvrdí v knížkách pro děti. Pravda je ale ve skutečnosti mnohem temnější. Pokud byste se zeptali někoho z města, jak by je popsal, nejspíš by použil výraz chladnokrevní parchanti.
Sognarští elfové nejsou žádní ochránci přírody. Jsou to krutá a sobecká stvoření, kterým nezáleží na ničem jiném, než na nich samotných. Kdyby měli možnost, nechali by všechny lesy vykácet a jejich obyvatele by buď vyhubili, nebo zotročili. Mají v sobě cosi zkaženého. Možná za to mohou stovky let strávených na podivném místě jakým je Sognar, peníze, moc, nebo takoví možná byli v hloubi duše vždy a až zde se ukázala jejich pravá povaha.
I když vypadají na první pohled hubení a křehcí, tak to tak ve skutečnosti není. V mnoha ohledech totiž překonávají hranice lidských schopností. Jsou velmi silní, mrštní a rychlí. Sami se považují za dokonalou rasu a nesnášejí konkurenci. Proto také často soupeří mezi sebou samotnými.
Většina elfů si udržuje své snobské standarty, takže na ně mimo Centrum, narazíte jen zřídka.
Trpaslíci Jedni z nejstarších obyvatel města, dokonce starší, než samotní elfové. Podle legend to byli právě trpaslíci, kdo zbudoval Sognar. Většina záznamů z té doby byla ztracena (nebo zničena), takže ani samotní trpaslíci nevědí, jestli je to pravda. Dříve vládli celému městu, ale po příchodu elfů jejich moc začala klesat, společně s jejich počty. Za oboje mohou pochopitelně elfové, což je také důvod jejich vzájemné nesnášenlivosti. V současné době ve městě existují tři poslední trpasličí rody. Rodina Basal, Scoria a Gabed. Dříve všichni vážení členové společnosti, dnes obyčejní kriminálníci a pašeráci.
Pokud je něco pevnějšího než tělo trpaslíka, bude to pravděpodobně jejich vůle. Jakmile se jednou trpaslík rozhodne, je těžké změnit jeho názor. Nejspíš proto se o nich povídá, že jsou to tvrdohlaví mrzouti. Kromě toho jsou známí především pro svou řemeslnou zručnost.
Goblini Vzhledem k povstání, které vyvolali (cca 30 let zpátky), nejsou ve městě zrovna vítáni. Z toho důvodu se zdržují především v oblasti Můrova a v podzemí. Podle některých pověr se goblini rodí ze špíny a odpadků. To je pochopitelně nesmysl, ale pravdou zůstává, že jsou schopní přežít ve velmi nehostinných podmínkách a v jídle nejsou vybíraví. Jsou velmi vynalézavý a chytří, i přes to, co o nich tvrdí ostatní. Většina jsou lháři a podvodníci. Staré Sognarské pořekadlo praví: “Cokoliv ti goblin řekne, je lež, nebo způsob jak tě okrást. S největší pravděpodobností obojí.“
Goblini jsou vysocí nějakých 80 centimetrů. I přes svůj křehký zevnějšek jsou tito tvorové schopni se vzpamatovat i z těch nejhorších zranění. Zlomeniny, popáleniny, těžké krvácení a v některých případech údajně i ztracené části těla. Neznamená to, že by byli nějak zvlášť odolní, ve skutečnosti se dají zabít velmi snadno. Pokud je ale neuvidíte umřít, tak si nikdy nemůžete být jistí tím, že jsou opravdu mrtví.
Divolidé Kříženci Zvláštní kombinace lidí (elfů, trpaslíků …) a zvířat. Neplést si s vlkodlaky. Je tu samozřejmě jistá podobnost, ale na rozdíl od nich nedochází k žádné formě přeměny a jedinec si stále udržuje jednu podobu. Ve společnosti nejsou moc oblíbení. Většina je považuje za divoká zvířata a stejně se tak k nim i chovají. Dostávají pouze podřadné práce a v takovém Centru žádnou práci neseženou. Většina byla odstrčena do horších čtvrtí. Elfové je nesnášejí, stejně jako nemrtvé a nejraději by je úplně zlikvidovali.
Divolidé nejsou tak divocí, za jaké je ostatní považují. Zvířecí je především jejich vzhled. Ten se liší podle množství zvířecích genů. Někteří jsou více jako zvířata, která chodí vzpřímeně, jiní připomínají spíše lidi se zvířecími drápy, rohy nebo srstí. Jsou schopni normálně komunikovat a přemýšlet. Ne všichni vynikají svou inteligencí, ale totéž platí i u některých zástupců jiných ras. Jejich zvířecí geny jim propůjčují řadů výhod, jako třeba lepší sluch, nebo schopnost vidět ve tmě. To bohužel platí i o nevýhodách, které jsou s tím spojené.
*V Sognaru žije mnoho různých druhů, ale žádný není početný tak jako Krysí klan.
Strixiáni Upíři Kdo by o nich někdy neslyšel. Nesmrtelné bytosti, opředené mnoha mýty a legendami. Ven vycházejí především v noci, aby se krmili životní silou svých obětí. V moderní společnosti často označované jako Upíři či Vampýři. V Sognaru jsou ale známi především jako Strixiáni.
Je všeobecně známo, že se dožívají velmi vysokého věku, v řádu několika stovek let. Přesné informace bohužel nejsou známé, kvůli jejich uzavřené společnosti, která mezi sebe nepustí nikoho, kdo k nim nepatří. Jsou to samotářští tvorové, kteří si udržují odstup a nejlépe si rozumí s ostatními zástupci svého rodu. Koluje o nich mnoho legend a pověr. Od schopnosti změnit se v mlhu nebo mračno netopýrů, až po komunikaci se zvířaty či hypnózu. Kde leží pravda, nikdo doopravdy neví. Bylo zaznamenáno pár případů, kdy údajný Strixián prokázal magické schopnosti, ale neexistuje nic, co by se dalo považovat za prokazatelný důkaz.
Svůj “dar“ přenášejí stejným způsobem, jaké jsou uváděny v legendách, i když podrobnosti známé nejsou. Už nějaký čas ale ve městě platí zákon, na kontrolu jejich počtů. Získat povolení ale neznamená, že se mezi ně dostanete. Jsou velmi vybíraví, pokud jde o to, koho vpustí do svých řad.
*Strixiáni nejsou nemrtví, jak se někteří mylně domnívají. Jejich životy jsou sice několikanásobně delší než u obyčejných bytostí, ale jedná se o živé bytosti.
Nemrtví Obvykle když někdo umře, tak mrtvým taky zůstane. Tak to alespoň funguje v normální společnosti. Pokud je do toho ovšem nějakým způsobem zapojená magie, tak je určitá šance, že se z nebožtíka stane “něco“ co není ani mrtvé, ani úplně živé, tedy nemrtvý. Vzhledem k povaze Sognaru není o takové případy nouze. Přesto na nemrtvého jen tak nenarazíte, za což může jejich špatná pověst.
Nejlepší místem kde najít ve městě Nemrtvé, je Nekropole. Ta vznikla krátce po ustanovení nezávislosti nemrtvých. S neustále rostoucími počty vzkříšených nebožtíků rostl strach obyvatel a problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Urážky, diskriminace, útoky a pronásledování. Nemrtví se uzavřeli před zbytkem města, než se teprve před nedávnem (5 let zpátky) znovu otevřely brány starého hřbitova. Vztah mezi nimi a živými je stále napjatý, prozatím panuje příměří.
Existuje mnoho různých druhů nemrtvých, každý svým způsobem nějak jiný. Zombie, kostlivci, utopenci, ghůlové, lichové a tak dále a tak dále. Nejlepší způsob jak se o nich něco dozvědět, je zeptat se nějakého nekromanta.
Baltazar je celkem zvláštní démon. Zatím co většina jeho druhů se snaží svou pravou podstatu utajit, nebo jí případně nějak maskovat, on ne. Člověku stačí jeden pohled, aby poznal co je zač. Stejně tak je to s jeho prací. Jako většina démonů i on se věnuje sbírání lidských duší. Baltazar to ale před svými klienty netají. Považuje se za obchodníka a duše jsou zkrátka forma jeho platby. Oblékán chodí čistě a elegantně. Na sobě obvykle mívá dlouhý hnědý kabát, zdobenou vestu a na hlavě tmavý klobouk.
Nakalis (Barman) odkaz Rasa: Člověk Zdržuje se: Klub Elysium
Jedná se o přátelského a nápomocného muže, který pracuje jako barman v Klubu Elysium. Obvykle obsluhuje hosty, ale v případě nepřítomnosti majitele má na starosti celý klub. Lidé toho o něm moc neví, ale všeobecně je známo, že jde o velmi důvěryhodnou osobu. Na první pohled působí jako starý muž sešlý věkem. Tmavé vlasy jsou na řadě míst prošedivělé, stejně jako jeho vousy. Je hubený, skoro až vyzáblý, ale i přes to si stále udržuje dost sil.
Edward Thompson odkaz Rasa: Člověk Zdržuje se: Sídlo, klub (Rubínový palác)
Jedna z vysoce postavených osob ve městě. Vlastní velkou síť heren a klubů. Nejznámějším nich je klub známý jako Rubínový palác. Navenek se jeví jako chladný a vypočítavý člověk. Vždy si udržuje klid a dává přednost slovům před bojem. Už od pohledu je jasné, že to není žádný chudák. Oblékán chodí vždy elegantně, byť moc neuznává moderní styly a působí někdy lehce staromódně. Stejně tak nenosí moc šperků a oblečení není nikdy výrazné. Preferuje černou barvu.
Yera Talvan odkaz Rasa: Elvara Zdržuje se: Osobní vila, banka
Stříbrovlasá elfka šedé pleti. Je považována za nejkrásnější ženu ve městě a najde se mnoho těch, kteří se ucházejí o její přízeň (marně). Yera ale není jenom pěkná tvářička. Je velmi inteligentní a jak se u elvara dá čekat, i nebezpečná. Vlastní banku Tiima a několik menších podniků v centru, což z ní pravděpodobně dělá i nejbohatší osobu ve městě. Sama má k penězům velmi kladný vztah. Nosívá drahé šaty a zlaté šperky. Pokud jí někdy člověk potká, rozhodně jeho pozornosti neujde.
Frakce a skupiny
Za dobu co město stojí, se v něm vystřídala celá řada nejrůznějších organizací a společností. Některým šlo o získání vlády, jiným o peníze, nebo moc přesahující chápání obyčejných smrtelníků. Někteří důležití, jiní už tolik ne. V obou případech je dobré kvůli vlastnímu přežití vědět, na koho si dát pozor, nebo kdo vám může pomoci.
Tetikirën Zkráceně známí i jako Tet Výraz z elfštiny, který by se dal volně přeložit jako lovec zločinců. V běžné řeči prostě policista. Tet se stará o dodržování pořádku a prosazování zákona. Narazíte na ně prakticky ve všech koutech města. Jsou verbováni mezi obyvateli, nejčastěji z lidí. Jejich práce může znít prostě, ale taková rozhodně není. Kvůli četným hrozbám a některým nezvyklým obyvatelům podstupují členové Tetikirënu tvrdý výcvik. I přes to, že oficiálně pracují pro město, podléhají elfímu princi.
Jejich uniformy jsou černé barvy, obvykle kombinace kalhot a bundy. Na paži nosí bílý pásek, na kterém je vyobrazeno písmeno T.
Suva Taloien Název, který je znám jak mezi spodinou, tak u vyšších vrstev. U obou těchto skupin vzbuzuje strach i obavy, protože si nikdo nemůže být jistý, že se právě on nestane jejich příštím cílem. V řeči elfů tento výraz znamená malou a tichou zbraň. Proto bývá často překládán, jako "Tiché nože". Podle informací kolujících ulicemi se jedná o soukromou skupinu vrahů, kteří podléhají samotnému elfímu princovi. Jejich cílem může být likvidace nebezpečných osob, tvorů, nebo kohokoliv, kdo se jejich pánovi zprotiví. Jsou to mistři ve skrývání a přepadech ze zálohy. Ti, kteří byli svědky jejich činů hovoří o stínových postavách s rudýma očima. Zda je cokoliv z toho pravda nikdo doopravdy neví. Mnoho lidí je považuje za mýtus, kterým vyšší vrstva straší chudé lidi a rodiče své malé děti.
Čarosprávci Tam kde selže hrubá síla, nastupují kouzla. A s kouzly přichází Úřad pro kontrolu magie a jeho Čarosprávci. Podobně jako Tetikirën se i Čarosprávci starají o udržování pořádku. Jejich zaměření, jak se dá už podle názvu poznat, jsou kouzla. Cokoliv týkající se magické povahy spadá do jejich pravomoci. Démoni, magické anomálie, divoké přízraky, nebo třeba prokleté předměty a nedovolené používání kouzel. Na rozdíl od jiných skupin jsou Čarosprávci nezávislá frakce, která nikomu nepodléhá. To se pochopitelně mnoha osobám nelíbí, ale přímo proti nim nikdo zatím ještě nevystoupil.
Všichni členové jsou zběhlí v magii i v používání běžných zbraní. Identifikovat je lze díky krátkým, tmavě modrým kabátům s insigniemi na ramenou a často zdobenými magickými obrazci.
Mafie Když budete důkladně pátrat, tak nejspíš ve většině velkých městě narazíte na nějaké to kriminální podsvětí. Sognar pochopitelně není výjimkou. I zde se nachází několik skupin (Rodin), které tak trochu obcházejí zákon. Konkrétně jsou to rodiny Basal, Scoria a Gabed. Všechno jsou to staré trpasličí rody, kterým se podařilo přežít vraždící běsnění při vzestupu elfů k moci. Bez prostředků a síly jim nezbylo nic jiného, než se stáhnout do ústraní a změnit svou taktiku. Do konfliktů s ostatními se moc často nepouštějí, soustřeďují se především na obchod (alkohol, zbraně a cennosti).
Gangy Sognarské gangy jsou divoké a nesourodé bandy. Vzteklí psi, kteří většinou jen hlasitě štěkají a cení zuby na všechny kolem sebe. Někteří dokáží i kousnout, ale není to nic, co by stálo za řeč. To co postrádají je síla. Ve městě je podobných tlup velké množství, nejsou však organizovaní a nemají žádnou hierarchii. Většinou se mezi sebou perou o území a dělají jen potíže.
Taxikáři Nikdo nezná zdejší ulice tak, jako místní taxikáři. Může vám to přijít jako celkem obyčejná a nudná práce, ale na místě jako je Sognar není nikdy nic úplně obyčejné. Jedná se o malou skupinku zahalenou tajemstvím. Nikdo pořádně neví, kdo jsou, odkud se vzali, ani jak je najít. Jediné co je jisté, že se objeví vždy, když je potřebujete. Znají všechny zkratky, tajná zákoutí a místa, na která už někteří dávno zapomněli a mohou vám také pomoci se na ně dostat.
Používání kostek
Hra bude z větší části RP, kdy o výsledku většiny akcí rozhoduje PJ, případně sami hráči. Kostky budou používány zejména v situacích, jako jsou souboje, věci náhody a situace, kdy nastává znevýhodnění. Při nutnosti házení na něj PJ vždy upozorní.
Souboje Za normálních okolností budou vyhodnocovány jako všechno ostatní. Hody kostkou se týkají pouze situací, pokud spolu budou bojovat dva hráči, nebo pokud bude protivník nějaká důležitá/silná postava.*Každá strana si hodí 1d6 a vítězem je ta s tím vyšším. * Pokud dojde k souboji s přesilou (dvě a více postav proti jedné), hází si obránce za každého protivníka, který na něj útočí. Neznamená to ale nutně, že by sám útočil na všechny. V případě, že je množství protivníků příliš velké, nebo situace tak špatná, že není vítězství pravděpodobné, používají se hody náhody.
Náhoda Momenty, kdy záleží spíše na štěstí, než schopnostech postav jsou označovány jako náhoda. Jsou to takové ty situace, kdy se někdo rozhodne provést přímý útok na pozici nepřítele pod palbou, žonglovat s odjištěnými granáty jednou rukou, nebo házet šipky se zavázanýma očima. *Hráč si hodí procentovou kostkou. Úspěch závisí na složitosti dané činnosti. *
Nevýhoda Pokud nastane situace, kdy je jedna ze soupeřících stran silnější, či pokud prováděná činnost přesahuje schopnosti postavy, dochází k hodům v nevýhodě.*Znevýhodněná strana hází 1d6 proti 1d10, případně 1d12, pokud je nevýhoda větší. * Nevýhoda může nastat během soubojů, nebo při provádění akcí (například plížení, páčení zámků, přemlouvání a podobně), které jsou nad míru schopností postavy. Když postava uspěje v několika znevýhodněných akcích, jsou její schopnosti o stupeň zvýšeny. V případě, že nastává opačná situace, výhoda, akce je automaticky úspěšná.