Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

"Správa Andoru"

Srdečně Vás vítáme ve stole Správa Andoru. Pokud máte zájem a chcete se nějak zapojit do tvorby Andoru, nějak pomoci, jste na správném místě. Prosíme o držení se tématu a vyhýbání se přebytečnému spamu.

Pokud chcete vysvětlit nějaký zásah admina, nebo Vám není jasný postup, kterým se něco událo, ptejte se dotyčného admina interní poštou.

Administrátoři mající na starosti údržbu a provoz:

Bimba: Dobrodružství
Hitomi: Knihovna
Slaanesh - admin: Hostinec
Nalfaen, Lornak: Nápověda

Seznam všech administrátorů a jejich pole působnosti najdete v nápovědě - sekce "administrace".

Vývoj nové a redesign staré verze Andoru (odpovědné osoby):

* Durin - programování
* Keksa - programování
* Dimitry - programování

Online pomoc, Vypravěč výukových jeskyní

Pokud se chcete stát členem online pomoci nebo vypravěčem výukových jeskyní, kontaktujte jejich správce. Vyřídí s Vámi vše potřebné. Případně pokud máte nějaký problém v některé z příslušných sekcí, neváhejte také kontaktovat příslušného administrátora.

Problémy s novými změnami

Narazíte-li na jakýkoliv problém s nějakou novou změnou, kupříkladu nemůžete něco najít, nevíte, jak nová funkce vlastně funguje, nebo máte problém s čímkoliv jiným, zkuste si nejdřív pročíst stůl Změny a opravy Andoru. Případné chyby pak hlaste v "Nalezené Bugy". A nakonec si ještě zkontrolujte, zda se zde váš problém již neobjevil. Není třeba psát stále dokola o stejné věci.

Nacházíte se v "systémovém stole"

Vyhněte se zbytečnému spamování jednořádkovými příspěvky, které s tématem souvisí jen okrajově, stejně jako diskuzím na hranici důležitosti. Zkrátka se snažte, aby měl každý váš příspěvek informační hodnotu.
Jako důležité příspěvky budou označována jen významná oznámení administrátorů a položené netriviální dotazy.
Děkujeme.

Správci stolu

Fistandantilus, Tholdrin

zde nemáte právo psát

Tiara - 01. října 2013 13:40
reg674.gif
Ali ibn Saladin 30. září 2013 20:45
V Reklamách na Dobrodružství rozhodně nic takového nemá co dělat.
 
Cor Na - 01. října 2013 10:52
1  kopie8221.jpg

Nechtěl jsem tady už vůbec psát, když jsem permanentně ignorován jak děcko na pískovišti, ale budiž.

Auriel 01. října 2013 09:28
Šáu. :)
Jestli se nepletu, tak v poslední hroudě se jednalo o dvě strany a znělo to takto...
Ali aka strana tázající se/nechápající přesný důvod, proč je nutno zavést tu možnost takovým způsobem, jakým bylo nastíněno a Slámka jako správná obhajoba názoru administrátorů, který zkráceně zní "Buďte rádi, že se to snažíme udělat tak, jak se to snažíme udělat, nebo se na vás vyprdíme." + ta hluboká omáčka, která pak úplně vybočuje z prvotního bodu. To, co se pak Ali snažil nastínit je jen docela racionální úvaha, proč by ta funkce byla plusem v tomhle a tamtom stole při takových a makových diskuzích, protože od začátku všichni víme, že s tím většina adminů nesouhlasí, byť se "té části komunity, která by to přijala snaží vyhovět". O svých vnitřních pocitech z odpovědí ze strany adminů se raději nebudu vyjadřovat, ale tohle jsem z toho vyčetl.

Vůbec mi nepřijde jakože se snaží"me" donutit všechny systémově autorizované, aby taky pochopili a viděli tu krásu a nádheru, kterou tahle funkce přináší. Naopak tohle byla chladná kopa slov, kde Ali dokonce i zmínil, že mu to může být u končin prdelných a hlavně mi přišlo, že se jedná o prostou diskuzi rozvádějící dvě strany mince, přičemž strana brankářů má na hlavě masku na spaní a snaží se pořád vystrkovat bezdůvodně rohy, protože se objevil někdo, kdo má v zásobě dalších pár argumentů, "proč ano". Osobně fakt čumím, že taková většina adminů se do puntíku shodla na stejném konceptu a obhajobě toho názoru.

Přijde mi, že hodně lidí si neuvědomuje, že ty pluska nefungujou/nebudou fungovat/nebyly by fungovaly (jen) jako hodnocení, ale - a zmínil bych to ještě jednou - právě jenom třeba pouhý souhlas s tím konkrétním příspěvkem. Proč z toho dělat takovou šílenou vědu jako do teď a ohánět se tím, že kvalita diskuze s tímhle půjde do kytek a že z nás s takovou bude jen banda trotlů bez mozku, to mi fakt hlava nebere. Andor není škola, kde by se lidi měli učit filozofovat, nebo snad přemýšlet a hledat si důvod přispívat do diskuzí, a když už se chceme bavit o kvalitě diskuzí, tak se stačí právě kouknout jen do těchhle pár stolů - Filosofie, Křesťanství a Církev, Andorská Univerzita. Jak už bylo zmíněno, ostatní stoly jsou z většiny zájmové a bavit se o nich jako o fórech, kde by musela být diskuze na úrovni, je nesmysl.
V jednoduchosti je krása, pokud se nepletu.
Pořád se snažím přijít na to, proč se to celé až takhle hrotí. Věci se mění a - myslím - že i herní servery by se měly rozvíjet. O čemž se v tomhle případě vůbec nedá mluvit, protože ty pluska jsou tak debilně malá a nepodstatná věc, která z nějakého důvodu (na který mám taky svůj názor) přinesla jen zkázu a pohromu. :-D
Osobně mi je taky u řiti, jestli to bude nebo ne. Jestli ne, svět se nezboří a jestli jo, uvítám to. Sám sem ani nehlasoval, jenom to tady sleduju a musím říct, že mi fakt držka padá až do prvního patra baráku (sedím v pátém). A pokud to adminům tak strašně vadí, i když už na tom tedy pracujou, doporučil bych dát od toho raději ruce pryč a utnout to hned teď a tady, nesrat se s tím a dělat si z toho ještě větší vrásky. Kvůli toho tady nejste a my taky ne. Opět - zkuste si uvědomit, jak titěrnou pi*ovinku řešíme/te. Naopak, protože to vypadá, že na to hodně lidí taky zapomnělo, bych zmínil ještě jednou, že se původně plánovalo to zavést pouze pro určité stoly typu ftípky a image spam.

Buřt.

 
Auriel - 01. října 2013 09:28
vila-na-mesici7924.jpg
Delruth 01. října 2013 06:42
A v čem je problém, pokud se k věci přistupuje do budoucna opatrně - už i od největších odpůrců zaznělo, že pokud se to ujme, tak to bude na povolení správce. Což je od toho, že pluska nebudou vůbec dost velká štreka která vlastně nejspíš skončí tím, co chcete. Tak v čem je problém? Že to nebude hnedka, prostě protože vy vidíte pluska sluníčkově a oni ne? Myslím, že tenhle kompromis na začátek je super a dá se na něm stavět.

A prosím, není to emocionální vložka - opravdu by mě zajímalo o co víc jde, než že vám vadí, že někdo nemluví o pluskách pěkně. Protože z mého pohledu to vypadá, že prostě jenom chcete, aby bylo po vašem a ještě to musí administrátoři vidět stejně jako vy.
 
Delruth - 01. října 2013 06:42
iko5322.jpg
Mám podobný názor jako Ali. Že se dopad plusek démonizuje a tento přehnaný dopad se používá jako argument.


Výsledkem ankety bych se neoháněl vzhledem k jejímu znění a k tomu, že nápověda, jak ji rozumět, je ukryta pod tunami textu, které, jak věřím, si všichni hlasující ani nečetli. ;-)
A kdybych si ji nečetl já, hlasuju třetí možností. ;-)

Fistandantilus 30. září 2013 22:12
Vychovávat andořany? Ještě tě to nepustilo? :-D
Když si vzpomenu na tenhle argument, který jsem používal dříve, vesměs z něho plynulo jen to špatné. :-/

Máme rádi správné andořany? Kdo my? A co znamená správné?
 
Poli-chan - 30. září 2013 23:38
bez nzvu8529.jpg
Slaanesh 30. září 2013 23:20
prosím, od začátku hovořím o vašich plusmajlících, jak zde byli představeni. Považuji je za dokonalou a milou cestu. Líbí se mi ten nápad.
Jen se prostě snažím reagovat na to, co je většina uživatelů a co budou všichni kteří se v budoucnu zaregistrují... internetové děti, ve všech aspektech co to přináší. Pracuji s dětmi ve věku od osmi do patnácti let. Ony žijí na internetu. Narozdíl od nás, pro ně like nic neznamená. Neřeší ho. Je to pro ně přirozený prostředek. A ano, asi si realitu idealizuji. S tím souvisí i to, že jsem rozhodně nechtěl žádné přátele urazit. A nechci to udělat ani tím, že teď řeknu, že jsem asi trochu sociálně zeskelovatěl... a o tom i mluvím, můj boj nebyl lítý :-O vůbec ne :-O nesahal jsem po zbraních a nerval ze sebe košili. Ano rýpal jsem, rýpal jsem právě proto, že jsem mluvil s tebou a Tholdrinem, které už nějakou dobu znám a nenapadlo mě, že mé rýpání tohle vyprovokuje. Rýpnul jsem si do Auriel, což byla chyba, ale bylo to jen proto, že ji mám rád. Rýpnul jsem si do Fista... protože je to Fist. A Kruciš ještě jednou já to nebráním. Ano prostě jsem diskutoval, jsem zastánce plusek, protože vím, že mě osobně jen ulehčí práci. Opravdu všechno, není to téma které se mě niterně dotýká a ani jsem nechtěl planě trollit. Jen říci svůj názor nepříliš zdatného rétora, který je donucen pracovat s dětmi, které stále ještě považuji za hlavní cílovou skupinu tohoto serveru... ať už jim je třináct nebo třicet. Ještě jednou se omlouvám za tuhle bouři.
 
Slaanesh - 30. září 2013 23:20
0000houba5395.gif
Ali ibn Saladin 30. září 2013 22:51
Paradoxní je, že to je zrovna z nejsilnějších argumentů v očích těch, kdož nejsou příznivci této funkcionality. Že je to zbytnělé dildo sloužící k masturbaci ega, další z odosobněných nástrojů už tak neosobního prostředí internetu, který nabízí prostor k projevu tam, kde by jinak žádný nebyl, a který umožňuje u svých prohlášení sbírat cosi porovnatelného.
Ostatně proč myslíš, že je to navrženo právě takto? Jaká asi byla naše motivace? Proč jsme vedli úvahy nad tím, zda-li třeba +kování útočněji laděného příspěvku nelze považovat za projevy shamingu, kterým se chceme ponejvíce vyhnout, aby prostředí samo nesvádělo k soupeření a nevraživé atmosféře, která stěžuje zapadnutí novým, nebo ostýchavějším jedincům? Třeba proto, že místo zaslepeného boje s lopatkami mlýna máme zcela konkrétní důvody proč být v tomto ohledu spíše ostražití a nebrat to jenom proto, že to přece mají všude? Protože máme velmi konkrétní zkušenosti, že to že se jednomu zdá nemyslitelné, že by to či ono mohlo být vnímáno právě takto, neznamená, že to druhý, třeba méně zralý jedinec, právě takto nevyzdvihne?
A proč, když už ti na tom ani trochu nesejde, vedeš tak lítý boj, všemi prostředky, klidně urazíš své přátele, abys hájil to, co už stejně bylo odsouhlaseno, když nemáš ani ponětí proč s tím někteří mají problém?
Tomu zase nerozumím já :-O
 
Hitomi - 30. září 2013 23:08
mal315776.jpg
Teda právě jsem se vrátila z Lucerny, kde jsem byla na vystoupení Dylana Morana a takovéhle divadlo jsme tam tedy ještě nezažili.

Krom té jedné ankety bych přidala další - s hlasováním o tom, že by se tato zbytečná diskuze už mohla utnout. Pluska prostě svět nespasí a ani ho nezničí. Neudělají to dokonce ani s andorskou diskuzí - a myslet si, že v tomto ohledu tady dojde k nějakému markantnímu zlepšení, je vážně bláhové. A upřímně, já ani nic takového nechci.

Vzdávám tu ještě veřejně hold Alíkovi, který se tu na toto téma znovu ozval. Zvlášť, když je taková prkotina u některých jedinců schopná vyvolávat tak neuvěřitelné emoce. No, minimálně je zajímavé to z dálky sledovat.
 
Fistandantilus - 30. září 2013 23:05
fuck_y2031.jpg
Silná slova většinou evokují silnou ozvěnu, nevím jestli se to samé dá říct i o tom symbolu, který tolika významů nenabyde. Každopádně tato démon-strativní ukázka kvalitní konverzace naznačila kolik toho ještě nevíme o psaném slovu a jeho skrytém významu.

Psané slovo je nejmocnější zbraní Andoru!
 
Poli-chan - 30. září 2013 23:00
bez nzvu8529.jpg
Slaanesh 30. září 2013 22:44
A můžu tě ujistit že v tenhle okamžik mám halvu zatraceně skloněnou a hřbet ohnutý, protože by mě za živého Boha nenapadlo, že to dopadne takhle! Ano mám jiný názor, ano mám tendence se vyjadřovat přehnaně a teatrálně, ale proboha! Je to diskuze :-O Rád hážu kolem velká slova ale můžu upřímně říci, že až doteď v tom co jsem tu vytvořil nebyla jediná emoce a naprosto upřímně přiznávám, že mě nenapadlo, že na druhé straně internetu to může být jinak.
Možná jsem prostě už moc odchovaný neosobním pluskem :-)
Takže prosím ještě jednou za odpuštění, ne dav, ne vševědoucnost, ale tebe a ostatní zainteresované, protože je mi to vážně líto, nechtěl jsem aby to bylo osobní a omlouvám se.
Opravdu jsem netušil tak silnou odezvu.
 
Poli-chan - 30. září 2013 22:51
bez nzvu8529.jpg
Slaanesh 30. září 2013 22:44
Co? Proboha, co?
Ježiš Slaanesh! Vždyť mě je to zpropadené plusko ukradené! Já jen chtěl, aby se nedemonizovalo. Proboha tak bude, nebo nebude! No a co? Andor to nezmění tak ani tak...
Jak múže plusmajlík tak jak ho navrhujete jakkoli posloužit poměřování ega? :-O
 
Slaanesh - 30. září 2013 22:44
0000houba5395.gif
Ali ibn Saladin 30. září 2013 22:30
Chtěl jsi především poukázat na to, že TY to tak vidíš, lhostejno zda-li prostou argumentací, zevšeobecňováním, ironickým zesměšňováním, či vynucováním si ultimáta, aby na půdě kde uzrál kompromis, mohl ses zabalit do aureoly mučedníka, který bude moci blahosklonně říci: Vidíte? Podle činů poznáte je! Pravda a Láska byly vždy na mé straně, oni jsou tyranové!
A ve chvíli, kdy to možná začíná být příliš rozjeté, vše uklidnit, omluvit se a s karmou nezkalenou, s hlavou vztyčenou odkráčet neposkvrněn, vyprovázen obdivnými pohledy a zatajeným dechem přihlížejících...

.. aneb pěkná lekce pokory od někoho, kdo se snaží skeptiky přesvědčit o tom, že + není jen úlitbou Egu a nesvede k jeho poměřování, což především vadí jeho odpůrcům :D
 
Poli-chan - 30. září 2013 22:30
bez nzvu8529.jpg
Ještě jednou jednoduše, poté se odmlčím.
Nemyslím si, že plusko je úžasná a zázračná věc, kterou tento server potřebuje. Bude mi úplně jedno pokud nebude. Jediné co jsem komentoval a snažil se předestřít bylo to, že ho nevnímám jako zlo a že vidím jeho možné klady, vše. Nechtěl jsem se hádat, nechtěl jsem vířit vodu, nechtěl jsem vzbuzovat emoce.
Prostě mi jen přišlo, že se zde bojuje s větrnými mlýny a doufal jsem, že poukáži na to, že je to jen hloupůstka a že se mi zdá že je kolem ni strach a nedůvěra budována naprosto uměle.
Ještě jednou se velice omlouvám.
 
Poli-chan - 30. září 2013 22:25
bez nzvu8529.jpg
Fistandantilus 30. září 2013 22:12
Fistandantilus 30. září 2013 22:13

Bohužel se obávám, že právě nadužívání psaného slova, tato egocentrická onanie prázdného žvanění, ono neustálé omílání frází a klišé, tato nicota zabalená v rádoby hlubokých myšlenkách je tou pravou smrtí jak diskuzí, tak jazyka tohoto serveru především.
Andor není mesiášem. Andor není spasitelem a poslední oázou pravdy. Není ani vztyčeným ukazováčkem blížící se hrozby úpadku komunikace.
Ne, je to herní server, na kterém se pohybuje dost literárně zdatných jedinců. jedinců, kterým, a na tom trvám, nemůže plusmajlík nic vzít. Právě proto, čím jsou, kde jsou a především, v jaké době žijí. Nejsem uživatelem krátce, přestože nepatřím do oné staré gardy, která zde tvoří jakousi pevnou základnu. Nedefinuji se andořan, přestože spousta mých přátel je zde. Mnoho mých nejbližších přátel byla někdy administrátorem tohoto serveru, těch ostatních si velice vážím. Nikoho jsem se nechtěl dotknout a ještě jednou přeji pěkný den i noc.
 
Slaanesh - 30. září 2013 22:22
0000houba5395.gif
Ali ibn Saladin 30. září 2013 21:41
A jak víš, že + u tvé reklamy na dobrodružství je vyjádření zájmu vedoucího k založení postavy a započetí strastiplné cesty k vytvoření propracovaného charakteru, což holt chce krapet čas místo "Týjo, škoda, že nemám čas, ale super počin!" ?! ... jak nejsou + větším zlem, tak nejsou ani všelékem, který přinese blahobyt a prosperitu a na řešení problémů herní sekce bude myšleno tam, nikoliv v hostinci, který skutečně využívá jen část z hrajících.
Pokud došlo k nějaké tiché revoluci ve světě komunikací, tak je stejná, jaká postihla televizi, rozhlas, ba dokonce i klasický tisk: utěšeně roste a upadá. A tento server je z nemalé části vyhledáván hráči, nikoliv diskutéry, takže si myslím, že dobře zpracovaná herní sekce má násobně větší potenciál kohokoliv lákat, než přítomnost či nepřítomnost jakékoliv formy hodnocení v diskusi a "elitářské" ignorování módních výstřelků vítaných spíš ze zvyku tou nejširší veřejností naopak může být spíše klad, než zápor.
Kdekoliv jsem zažil zavedení této funkcionality, diskuse se kvalitativně zhoršila, mnohdy stačil jeden "ad hominem" zacílený "argument" ověnčený pár souhlasy a již nebylo co řešit, ostatně není divu. Nikdy jsem netrpěl, když jsem jako součást mlčící většiny neměl co říci k tematu, že jsem nedostal žádnou příležitost a tak mi nezbylo než naslouchat, ostatně když už ano, vždy to byla projekce ega, touha si taky přede všemi přisadit ač sám nejsem s to validně přispět. Ať ti co mají říci, to řeknou, ať ti co nemají co říci mlčí.. to je spíše podobou seriózní diskuse, než boj o souhlas těch, kteří možná ani pořádně neví o čem je řeč, kor když si zrovna přečetli pár řádků z nudy v průběhu vykonávání potřeby.

Ostatně také nechápu tyto snahy o rozvíjení totožné diskuse znova a znova, přestože bylo odsouhlaseno zavedení, třebaže zpočátku zdrženlivé, jakoby nestačil kompromis a projev vůle naslouchat a vše řešit hledáním shody, ale právě absolutní vítězství, přiznání pravdy a emocemi a divokostí vydobytý "morální kredit" stojící za tím vším měl být teprve uspokojující. Čím více se takové diskuse zjevují, tím častěji mě jejich iniciátoři přesvědčují o tom, že můj odpor vůči této funkcionalitě je postaven na racionálním základu, tím více mne zatvrzují v mém přesvědčení, jakoby mi chtěli dát najevo, jak bláhové je hledat mezery ve vlastní argumentaci a pokoušet se o kompromisní pohled na věc, když oni sami vyzdvihnou a dvakrát podtrhnou to, proč se mi to nelíbí. Jak způsoby, tak argumentací... úsměvné, poučné...
 
Fistandantilus - 30. září 2013 22:13
fuck_y2031.jpg
On to zítra pochopí ...
 
Fistandantilus - 30. září 2013 22:12
fuck_y2031.jpg
Ali ibn Saladin 30. září 2013 21:41
Je tomu právě naopak - server Andor bude místem, kde se lidi naučí diskutovat a řádně argumentovat. A budou pyšní na to, že mohli svobodně vyjádřit svůj názor. To, že kliknou někam záměrně, nebo jim po klávesnici přeběhne černá kočka, na to už se ptát historie nebude, avšak pokud napíší něco cenného, co pochází z jejich hlavy a bude to mít význam a hodnotu pro ostatní lidi, pak takový příspěvek bude oceněním a zároveň jejich duševním poselstvím danému člověku. Zároveň se pak stane vlastnictvím originality, kterou nelze dostatečně vyjádřit žádnou náhražkou a ničím na světě pouze myšlenkou samotnou. Ale to už se dostáváme do úrovně telepatických výměň názorů a to bychom uzurpovali prvenství dalším generacím, které příjdou po nás. Ale díky za podnět. V mnohém mě to alespoň o některých věcech přesvědčilo.

Auriel 30. září 2013 21:55
Emoce nevyplývají z toho, že by se něco nezrealizovalo či neschválilo. Naopak. Řekl bych, že zde spíše panuje jakási ochranná ruka nad uživateli, aby si dostatečně dobře a správně uvědomili této funkce. Apel. A také jsem si dovolil zde přimíchat tu debatu o tom, aby si také uvědomili sílu psaného slova a malicherně také nepoužívali tuto funkci. Samozřejmě se ta funkce ještě nezavedla, takže nechci kreslit čertíky na zeď. Ale upozornění není špatné.

Jinak - co se týče webu, rozhodně to není web administrátorů, ale je to web všech uživatelů a patříš sem i ty :) Máme rádi každého správného Andořana, ať už je jakýkoliv. Divný názor je i ten můj v očích jiných, ale na to si časem zvyknou všichni.
 
Poli-chan - 30. září 2013 22:07
bez nzvu8529.jpg
A diskuze andorská budiž ukončena Fistovým prázdným zamyšlením a krátkou emotivní vsuvkou od Auriel... takže jsme zase na začátku u toho, jak to tu vypadá, když se řeší problém :-)

Mám vás rád děcka, opravdu, bez ironie :-)

Jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor na to, že pluska a plusmajlíky nechápu jako hrozbu kvalitní diskuze, jelikož s nimi mám zkušenost právě i z diskuzí jednak čistě uměleckých, tak i z diskuze antropologicko-teologické, odborné a mohu říci, že jazykově vytříbené. Žádné emoce kolem nebyli, jen marnost nad marnost a nic než marnost nad tím, že nechápu, jak někdo může andor podceňovat natolik, že si myslí, že se na zdejších diskuzích změní jiného, než ze zmizí spamující '+1' :).
Dobrou noc a krásný den :-)
 
Auriel - 30. září 2013 21:55
vila-na-mesici7924.jpg
Ali ibn Saladin 30. září 2013 21:41
Nechápu ty emoce okolo toho - nepadlo už náhodou skoro od všech adminů, že pluska budou? Nejspíš v nové verzi, ale vypadá to, že ano. Tak proč tě tolik štve, že to nechtějí vypustit na plno (což je podle mě pochopitelné na to, že pár administrátorů a třetina uživatelů se toho obává), ale na zkoušku pod povolením admina. Pokud se to ujme a nebudou si lidi stěžovat, tak se to pak asi dá na starost správcům. Což už od Tholdrina zaznělo:
Tholdrin 30. září 2013 20:27

Tohle tvoje tlačení adminů k tomu, aby se ti buď přizpůsobili, nebo tě museli poslat někam s tím, že oni sou admini a je to jejich web mi přijde od tebe dost divné.
 
Fistandantilus - 30. září 2013 21:46
fuck_y2031.jpg
Lehké zamyšlení na téma.

Slaanesh 30. září 2013 20:49Zobrazit/Schovat reakci

To byla hlavička na hřebíček. Řekl bych. To dilema je strašné a strašidelné zároveň. Už ze samotné podstaty jejího obsahu, kdo a proč to kdy vlastně vymyslel a za jakým účelem. Bez racionální představy. Proč je lidská potřeba tak triviální v tom kopírovat a hodnotit něco, čemu třebas ani sama nerozumí, ale přesto se o to pokouší. Hodnotit, hodnotit, hodnotit. Tisíckrát, miliónkrát, buch, cvak, klik a blik. Ať se třebas jednou u těch beden uklikáme k smrti. Abychom nakonec nedopadli tak, že jsme sami hodnoceni a zbude z nás jen kostra. Ano už v tomto okamžiku se to už děje až přespříliš na mé gusto. Digitální doba, digitální korupce. Digitální svinstvo, které přichází bůhví odkud. Možná hlava génia vymyslela důvtipné značky a jiné zkrácené mega symboly k tomu, aby se nemusela sama vyjadřovat o tom, co si sama myslí a nechala čistě na inteligenci příjemce, pouhou příjemnou stopu, šmouhu, náznak. Umělecké dílo, báseň, portrét, román, představte si ho. Krása a nádhera, která osloví každého, jedince obzvláště. Zaslouží si takovou formu urážky? Někdo to i takto může chápat. Je možné se dívat i na dílo, které autor vypustí do světa do příslušné sekce a kde autor strávil několik týdnů jeho pilováním a broušením jako vzácného diamantu a nakonec se místo teplého slova či upřímné pochvaly dočká nějakého pofidérního označení. Plus. Chvála pane na nebesích, ještě že tě máme. Tato forma rozhodně není unifikovaná a nedá se zaškatulkovat ani do jednoho znaménka či přihrádky. Aby jste pak nedopadli jako Jim Carrey a jeho - Yes to all. I kladné reakce mohou přinést smůlu (kdo viděl ten film určitě koutky jeho rtů nezůstaly nedotčeny).

Ani na hřbitově nejsou všechny hroby stejné. Slova téměř docházejí, apostrofy a epitafy také a je až téměř sprosté je zachytávat zpět do úst, jakoby z nich nikdy nic nevyšlo. Zůstávají uvězněny v našich myšlenkách a poté přetransformovány do jakýchsi pocuchaných nervů, které je přenesou na konečky prstů a které pak napíší - pouhé "nic". Je to snad urážka majestátu tvarosloví nebo snad velkodušného příjemce a odesílatele zároveň? Mohla snad někdy vzniknout nekonečná korespondence mezi lidmi pouze na základě výměny pozdravu v podobě pouhé poštovní známky či údaji o místě kde se zhruba nachází? Jak pošetilé by bylo se domnívat, že všechna ta pluska na hromadě vytvoří další krásnou hromadu plusek a ta zase další. Pak příjde někdo moudřejší než my všichni a bude hodnotit krásy jednotlivých hromádek plusových komentářů. To bude bohulibá činnost, zasluhující další ocenění. Plus už nebude stačit. Krásně mlhavá a poddajná zůstává představa, že ze všeho lze vyčíst nic a naopak z ničeho, že nelze vyčíst vůbec, ale vůbec nic.

Myslím, že samotné rozebrání výhod a nevýhod by určitě dalo zabrat delší čas jak z pohledu přívržence, tak i z pohledu nezaujatého pozorovatele/akceptujícího abonenta a v neposlední řadě odpůrce, který se zdá se může skrývat v kalných vodách Andoru.

Internetové diskuze a zvláště herní portály jsou zajímavé tím, že přináší celou řadu funkcí do běžných webových prohlížečů, kde některé mohou fungovat lépe a některé hůře. To, co bylo vytvořeno k prohlížení obrázků a jejich hodnocení případně k něčemu jinému může stejně dobře sloužit výborně, ale také na druhou stranu může dost znepříjemňovat život dalším, kteří takové funkce nepotřebují, nebo je považují pouze za plýtváním času programátora a prázdným místem na stránce. Sami určitě znáte spoustu stránek, kde je funkcí od stropu až po sklep, ale spoustu z nich ani nestihnete využít. Čert se v tom vyzná. Naopak na některé jste si zvykli už automaticky. Jsou jednoduché a přehledné. Záleží čemu dáváte přednost a jaké má server zaměření. Možná bych to tak přirovnal k nějakému složitějšímu programu na ovládání ať už si představíte nějaký designérský program a nebo tabulkový excel sešit plný vzorců a metaznaček. Já osobně bych se nikdy nechtěl dočkat toho, aby se stránky staly přetechnizovanými, mělo by tam být jen tolik funkcí, které uživatelé skutečně potřebují, které jsou schopni se naučit a které jim přinesou výhody a nebudou zatěžovat zbytečně jejich smysly nad přemýšlením dalších nesmyslů. Chci pouze jen to co, by měla správná webová stránka tohoto typu obsahovat. Dle mého názoru se stránky s různými zaměřeními hodně prolínají a v čase a moderní době mění. Máme tu různé filtry, různé zvýraznění příspěvků a rozdělených sekcí. Sami jsme si to vymysleli. Ale vedla nás k tomu praxe. To co se nemá šanci uchytit a není dobré, dobré nebude a zanikne. To co dobré je, samo si najde cestu a stane se slavným a automatickým. Zapomínáme však na jedno. Máme tu spoustu uživatelů, kteří se tím vším musí brodit jako válečník obtěžkaný svou rytířskou zbrojí, která těžkne a těžkne. Navíc odevšad na něj střílí luky, a navíc jeho zbroj postupně začíná rezavět. Naproti tomu, nějaký obratný lapka by nezaujatě namítl, proč se brodit mechem a lesem, když to jde rovnou cestě, že?


Č - L - O - V - Ě - K
Příčina - Motivace - Cíl - Význam - Čas

F.

 
Poli-chan - 30. září 2013 21:41
bez nzvu8529.jpg
Slaanesh 30. září 2013 21:12
Já prostě jen jasně vidím rozdíl mezi internetovou komunikací a rétorickým cvičením. To je vše. Vidím komunikaci, jejíž cílem je zisk validního řešení a ne jen kompromisující štěpení a názorové tříbení.
Za posledních deset let došlo v masové komunikaci k tiché revoluci a nemyslím, že server který chce být atraktivní pro nové uživatele si může dovolit to okatě a nic si nenalhávejme, elitářsky ignorovat.
Andor nikdy nebude precizní místo vyzrálých diskuzí. Jistě, všichni by jsme to chtěli, všichni si to přejeme, ale nikdy to tak nebude, pokud tento server zůstane současně tím čím primárně je.
Podívejme se objektivně co se děje v těch 'prvořadých' diskuzích: Jedna skupina uživatelů se překřikuje řinčíc kolem svým názorem. Druhá skupina podává validní informace, popřípadě doplněné svým názorem. Takový příspěvek do diskuze nepotřebuje víc než plusmajlíka, který říká 'vstřebal jsem tuto informaci, děkuji ti za ni'. Vlastní názor, ať už kontrující či doplňující již jistěže napíše... a pochybuji, že mu plusko zabrání.
Ohledně reklam na dobrodružství. Opět musím odmítnout tvůj názor z osobní zkušenosti. Občas se ještě vrhnu do podivného riskantního světa založení jeskyně a stůl reklam používám jako šikovnou pomůcku. Již několikrát se mi stalo, že jsem po týdnu, dvou jeskyni opět zavřel bez jediné žádosti o přijetí, aby se mi vzápětí ozvalo několik hráčů s tím, že si všimlo, že jsem ji zavřel než si promysleli postavu. Těch hloupých šest sedm plusmajlíků by mi jasně řeklo: tato jeskyně zaujala a tento uživatel ji má v hledáčku.

Ale ty a i ostatní víte, že normálně netrolluji a naopak se takovýmhle zbytečným diskuzím vyhýbám, mě prostě jen vadí, že tady nezazněla úplně jednoduchá věta 'Je to náš server, my to tu nechce' Pak už by se klidně mohlo začít s něčím dalším dejme tomu 'dělá se na dvoje, tam jistá zpětná vazba asi bude, pak můžeme diskuzi otevřít znova'.
Ale ne, tady pořád zaznívají halasné obrany krásy filozofické diskuze a nutnost ubránit intelektuální komunikaci... naprosto scestné a prázdné. Já rád povedu inteligentní konverzaci na úrovni, podloženou a jasnou... ale nevidím, jak mi ji sakra ovlivní to, že šášula666 v tomhle argumentu se mnou souhlasí.... zvlášť ( a myslím, že drag to tu uváděl) bude tato vazba určena čistě, nebo téměř výhradně autorovi... o co tu kudla de :-O
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.13722014427185 sekund

na začátek stránky