Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Křesťanství a církev

Mimochodem, abychom se tu také něco dozvěděli, mám pro vás krásný pořad na Českém rozhlase od Jana Fingerlanda.

Vypráví o vzniku státu Israel, strhujícím způsobem a stroze popisuje fakta bez jakéhokoli hodnocení. Doporučuju moc si to poslechnout.

odkaz

Správci stolu

Windroff

zde nemáte právo psát

Kraella - 26. listopadu 2007 20:25
kridloico3374.gif
Seefive 17.Listopadu 2007 16:52
Konečně jsem se dodívala alespoň na první část toho filmu. Odvážím se tvrdit, že spousta údajů (hlavně ty o "podobnosti" Ježíše Krista s mytologickými postavami) je smyšlených. Každopádně může vést lidi k tomu přemýšlet, což není špatné. Učí lidi pochybovat a nebrat všechny informace (např. z médií) jako neměnné a vždy pravdivé. Jen mám dojem, že film se snaží rozvracet všechny hodnoty i autority (netvrdím že všechny jsou správné) a vyvolat chaos.

Odpověď na tu otázku v záhlaví: Ano, věřím v Boha.
 
Tholdrin - 18. listopadu 2007 09:05
moje3117541.jpg
Delruth 17.Listopadu 2007 20:42
Seefive 17.Listopadu 2007 20:57

Jak píšou na těch ostatních strákách dole - nejde tu o to, věřit filmu - ale začít sami přemýšlet nad tím, co se děje okolo a nebrat všechno co vidíme v televizi a vnovinách za "Pravdu" - dokonce ani oficiální zprávy ne - jak například vyplývá z filmů na jedné těch stránek... Autoři píší ve svém "O dílu" ýe na rozdíl od vlády oni chtějí aby jste se vzdělávali.
 
Ronkar - 17. listopadu 2007 20:57
a6111.jpg
Delruth 17.Listopadu 2007 20:42

Souhlasím, ten film je rozhodně dělán stylem, který má šokovat, donutit aby člověk nad tím hodně přemýšlel a je to určitě jistý druh manipulace :) Přesto všechno pokud z větší míry nejde o lži, je pochopitelné proč zvolili tvůrci tento způsob.
A stejně jako ty se ještě zdržuji komentáře, protože v těchto faktech mám rovněž velké mezery.
 
Delruth - 17. listopadu 2007 20:42
iko5322.jpg
Seefive 17.Listopadu 2007 16:52
tak jsem to dal jedním dechem... A komentář si zatím nechám. Jelikož nejsem tak vzdělaný, abych si mohl ověřit, že ty fakta, které tam jsou řečené, jsou opravdu fakty, poslal jsem to na posouzení vzdělanějším lidem. :-D
Jelikož je ten filmeček hlavně o otevřených očích a uvědomění si manipulace, asi první, co bych měl duělat je - být si o něco více jist tím, že ten film není jinou manipulací. ;-)
Takže počkám, kouknu se na to ještě jednou, ale bohužel, fakt největší problém je v tom, že si tam řečené nemohu nijak ověřit podle mých zjískaných znalostí a podle toho, jestli ty znalosti pochází z pravdivých zdrojů. Prostě ta obava z toho že vymněníš jednu lež za druhou.
Každopádně, když už nic jiného, je to povedený dokument. :-)
 
Ronkar - 17. listopadu 2007 16:52
a6111.jpg
http://zeitgeistmovie.com/

Jedná se o velmi zajímavý 2 hodinový dokumentární film, který pojednává o manipulaci
celého světa. Rozdělen do tří částí. Náboženství je první, pokračuje 11. září a nadnárodní společnosti. Doporučuji najít si někdy čas a shlédnout
ho úplně CELÝ!!!. Zejména konec je šokující. Je to fakt záběr na mozek!!! (Na vlastní nebezpečí!!!)
Sám jsem ho nezvádl bez pauzy!
 
Belgarion_Kolder - 13. listopadu 2007 21:35
belg4582.jpg
To jsem zase jednou brouzdal po hostinci a našel v hlavičce otázku, ke které se mohu vyjádřit.
Nevěřím v Boha, ale za naprostého ateistu se nepovažuju, protože věřím v něco, co bych označil za "vyšší princip(y)".
Mohl bych odpovědět otázkou: A proč vy ano? Láká to, ale raději jsem se zamyslel. Došel jsem k závěru, že v Boha nevěřím proto, že prostá víra v něj přináší odpovědi na otázky, na které je mnohem zajímavější hledat i složitější odpovědi než "Pán tomu tak chtěl".
Dále pak víra v něj vyžaduje uctívání, dodržování jistých obřadů a pravidel, v takovém případě víra v něj přináší výhody. V případě opačném třebas i plameny pekelné (nejsem křtěný, takže kdybych věřil v Boha a pokřtít se nenechal, čekal by mě očistec, nebo možná i první kruh Dantova pekla - teď se možná pletu, zas takový odborník nejsem).

Co se těch principů, ve které věřím, týká, tak ty méně důležité jsou Řád a Chaos. Myslím, že asi tak všichni máme povědomí o jejich vzájemně protikladných silách, takže můžu dojít k hlavnímu principu.
Tím je pro mě víra. Chcete-li názor, přesvědčení a tak dále. Věřím, že víra má moc změnit jednotlivce a jeho svět, dát mu tvar a udělat ho skutečnějším než je svět, ve kterém všichni žijeme.

Pro mě Bůh není.
 
Gallen - 12. listopadu 2007 12:10
gallen8813.jpg
Marcussius 11.Listopadu 2007 21:04
Tak nadhazuj. ;-) Ale zdravou výživu ne teda... O té nic nevím... =-D
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 21:04
lorrr432158g12134904848.jpg
Hele nedáme tu interupci? :-D
Nebo tlačení rodičú do nejaké víri.. nebo obecne do nečeho? :-D
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 21:00
lorrr432158g12134904848.jpg
Gallen 11.Listopadu 2007 20:55

Ty jo footbal? :-D to se radej pobavme o zdravé výžive :-D
 
Gallen - 11. listopadu 2007 20:55
gallen8813.jpg
Marcussius 11.Listopadu 2007 20:51
Kdo vyhraje letos Ligu Mistrů? ;-)
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 20:51
lorrr432158g12134904848.jpg
Jo a toto NADdobro múže delat človek hociaké víri :-) ale není to instinkt :-)

Dejme jinou tému :-D

 
Delruth - 11. listopadu 2007 19:50
iko5322.jpg
jo a jo. :-D
 
Gallen - 11. listopadu 2007 19:09
gallen8813.jpg
Marcussius 11.Listopadu 2007 18:57
No pokud má někdo radost jenom z toho, že dělá dobro, tak proč mu to brát. Když je šťastnej a šťastný dělá i ostatní, je to imo jenom přínos.

Co se budhismu týče celkem souhlasím...
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 18:57
lorrr432158g12134904848.jpg
Gallen 11.Listopadu 2007 18:43

Jj, jako mnela to být kritika lidí co používají víru spíš než víri ako takovou :-)

Hlavne mám tu myšlenku instinktu morálneho, čo je proste prirozenost, která je reprezentovaná v rúzne víri alebo zásady a pod... ale pak je to ta NADdobota - pod tým si predstavuji umyselné konání dobra z ktorého je vlastným ziskem jenom dobrej pocit a pocit radosti z radosti druhých.

Stejne mi pripadne buhizmus mírne pokročilejší víra než krestanství i to nové.. ale to už je možno jenom vec uhlu pohledu a opet hlavne lidí :-)
 
Gallen - 11. listopadu 2007 18:43
gallen8813.jpg
Marcussius 11.Listopadu 2007 18:32
No znělo to dost jhako kritika víry a hlavně církve... ;-)

Marcussius 11.Listopadu 2007 18:34
Jasně... To je pravda... Nejspíš se dá tvrdit, že by takovej život vedli i bez víry...
Někdo tu víru ale k tomu asi potřebuje... Takový vodítko...

Vlastně už fakt říkáme to stejný... =-)
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 18:34
lorrr432158g12134904848.jpg
Gallen 11.Listopadu 2007 18:21
Mno a jako proste človek uvedomelí pochopí víru uvedomele - človek dobrý, bude skrze víru konat dobro
(A treba i to NADdobro) :-)
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 18:32
lorrr432158g12134904848.jpg
Gallen 11.Listopadu 2007 18:21

Jenže ja pořad mluvil to samé... nejsu antikrist :-D hovorím o lidské nedokonalosti a ne o nedokonalosti víri - víra je nedokonalá tak ako je nedokonalej človek.
Takže stačí jenom umnet mluvit tou samou rečí :-D
 
Gallen - 11. listopadu 2007 18:21
gallen8813.jpg
Marcussius 11.Listopadu 2007 16:59
První příspěvek, se kterým můžu jakž takž souhlasit a brát jako něčí názor, který nechci a nemůžu vyvracet. =-)

Zvlášť tohle se mi líbilo: "Chci lepšího človeka = potom bude i lepší búh ako jeho produkt :-)" =-)

 
Marcussius - 11. listopadu 2007 17:22
lorrr432158g12134904848.jpg
Mno ale ted k tomu druhému pólu - veci, ktoré som nám predkládany ako dúkazy, jasná evidence múžou být rovnako nebezpečné ako i náboženství - záleží to od človeka proto ústredným pojmem, z ktorého všechno vichází u mne je človek...
 
Marcussius - 11. listopadu 2007 16:59
lorrr432158g12134904848.jpg
:-) múžu bud veřit a tak chápat svet, nebo ne... ja neveřím - ve všem vidím lidské vlastnosti.

Mylsím že človek stvoril boha :-)
Nemylsím si že je krestanství extrém, jen že je to pomúcka, zaslepené to je vtedy, když se to popírá z evidencí, ktoré známe.
Proto znát je pro mne víc ako veřit...

Pokavaď mi to neškodí, neodsuzuju nič - odsudzuju extrémnost a zaslepenost, ale to není pro všechny krestany...

Odsudzuju nátlak - treba od rodičú! A nesamostatnú víru.

Soudim človeka ne víru protože víra je človek rovnako tak ako Búh...

Proto hovorím, že mluvíme o tom samém jinými jazyky...

Chci lepšího človeka = potom bude i lepší búh ako jeho produkt :-)

Múžeme to týmhle uzavřít? :-D
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.10032606124878 sekund

na začátek stránky