Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Křesťanství a církev

Mimochodem, abychom se tu také něco dozvěděli, mám pro vás krásný pořad na Českém rozhlase od Jana Fingerlanda.

Vypráví o vzniku státu Israel, strhujícím způsobem a stroze popisuje fakta bez jakéhokoli hodnocení. Doporučuju moc si to poslechnout.

odkaz

Správci stolu

Windroff

zde nemáte právo psát

Karbin Cry - 02. července 2012 22:49
tarbk8817.png
Wraith 02. července 2012 22:48
Problém je v tom, že Tarro je ty před pár lety - je fanatik a neuvědomuje si to :D
 
Slaanesh - 02. července 2012 22:39
0000houba5395.gif
Karbin Cry 02. července 2012 21:19
Souhlas, každý si myslí, že komunikační problém je na straně toho druhého... no cement. ;)
 
Karbin Cry - 02. července 2012 21:19
tarbk8817.png
Delruth 02. července 2012 21:11
Spíš bych řekl, že Wraith=Tarro, až na to, že každý kope za jiný tým :)
 
Delruth - 02. července 2012 21:11
iko5322.jpg
Wraith 02. července 2012 19:36
stejně jako není tvůj problém (tvrdíš ty), že se ostatní cítí být dotčeni tím, co píšeš (a rozumím jim, taky mi to příjde hodně zaujaté a odsuzující křesťany), tak asi nemusí být problém Tarra to, jestli ty sám se cítíš být dotčen tím, co píše. Aby to bylo jako fér... :-D
 
Karbin Cry - 02. července 2012 19:24
tarbk8817.png
Wraith 02. července 2012 19:19
Tvoje příspěvky se dají velmi snadno pochopit jako odsuzující křesťanství a křesťany jako "špatnou, zlou víru" a "partu nemyslících ovcí".

Také se i ty často ženeš do osobních střetů.

Na druhou stranu, je pravda, že Tarro je právě takový křesťanský fanatik, díky kterým tu můžeš psát o zlé víře :)
 
Karbin Cry - 02. července 2012 18:38
tarbk8817.png
Wraith 02. července 2012 18:14
No tak všichni tu jsme nějak zaujatí a podle mně je zrovna Tarro asi tak zaujatý jako ty xD
 
Tarro - 02. července 2012 11:28
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Napsal jsem ti odpověď, a v ní reakce na tvůj zkreslený pohled. Pak jsem to smazal, protože tvá zaujatost je mně zřejmá. Takže by to jen plýtvání časem, se neustále ti pokoušet něco vysvětlit. Logické přeci je, že Bůh přijde ke každému v té podobě, která je dotyčnému nejbližší.
 
Tarro - 01. července 2012 21:27
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Slaanesh 01. července 2012 21:16
netušil jsem že jde o nějakou tezi, jen jsem upozornil, že duchovní život křesťanů nevypadá tak jak tu byl Wraithem prezentován, toť vše.
Já Pravdu rozhodně nevlastním.
 
Slaanesh - 01. července 2012 21:16
0000houba5395.gif
Tarro 01. července 2012 19:39
Mám pocit, že logická chyba je v této tvé tezi především v tom, že předpokládáš, že máš pravdu a na tom je vše založeno...
 
Tarro - 01. července 2012 19:39
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Ano, konstatuji skutečnost, totiž že tvé představy o duchovním životě křesťanů, jsou PRÁVĚ JEN TVÉ PŘEDSTAVY. A o tom, že tyto představy jsou ubohé, ví každý kdo se mezi věřícími lidmi skutečně pohybuje.

Myslím, že tahle debata je naprosto zbytečná, ty se zřejmě domníváš, že ty můžeš plácat o duchovním životě nesmysly. A když tě někdo upozorní, že říkáš nesmysly... tak to považuješ za urážku. To mi hlava opravdu nebere.
 
Tarro - 01. července 2012 19:25
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Wraith 01. července 2012 18:29
nikoho nechci urážet, jen konstatuji skutečnost, pokud tě to uráží... tak to bude asi ta krutá realita :)
 
Tarro - 01. července 2012 15:36
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Wraith 01. července 2012 15:02

právě realita sama ukazuje - dokonce i ta krutá,
že svět duchovní existuje,
jen člověk nesmí mít omezený pohled na svět...


tvůj pohled na realitu věřícího člověka je tristní, tj. žalostně trapný...
jen ukazuješ jak chatrné o tom máš povědomí,
v podstatě usuzuješ na základě tvých naprosto pochybených představ.

 
Ithildaria - 01. července 2012 15:07
ikonkaaaa5282401.jpg
Obrázek
 
Tarro - 01. července 2012 12:44
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Wraith 01. července 2012 09:19
Aha, to ledacos vysvětluje :)
 
Tarro - 30. června 2012 18:30
p rafaelo1_ipf5062.jpg
Wraith 30. června 2012 16:41
Když tohle říkáš, vypadá to, že jakýkoliv duchovní rozměr lidství ti úplně chybí. To si opravdu myslíš, že svět je jen to na co se dá šáhnout... či to změřit a zvážit?
 
Windroff - 30. června 2012 14:41
powers29054.jpg
Tholdrin 30. června 2012 11:56
S mnohým souhlasím. Myslím ovšem, že šlo spíše oo formu, než o obsah. Obsah křesťanství je odlišný od pohanských náboženství.

A pohanství nevyhynulo jenom proto, že ho přepsali na křesťanství, ale také proto, že bylo překonáno.

No také je třeba říci, že reformační snahy mnohé z těchto zvyků z křesťanství zase odstranily (uctívání svatých včetně panny Marie, mnohé rituály, boží prostředíky, takové věci jako očistec, katechismus a tak dále) a snažily se, aby jediným východiskem víry byla Bible.
 
Tholdrin - 30. června 2012 11:56
moje3117541.jpg
Wraith 29. června 2012 23:30

Nemyslím.... problém byl v tom, že jak se křesťanství šířilo tak mocenská struktura, která jej uchvátila (Ježíš sám prý prohlásil, že člověk nepotřebuje žádných prostředníků mezi ním a bohem) pochopila, že staré zvyky umírají těžko... když nahlédneš na hlavní křesťanské svátky tak se víceméně kryjí se starými svátky keltů a slovanů - Samhain, Imbolc, Beltain a Lughnasadh. Tedy slunovraty a rovnodennosti. Prostě... kněží pochopili, že aby lidé přešli co nejsnáze na nového boha tak bylo třeba aby změny pro ně byly co nejmenší a tedy nic zásadního proti čemu se bouřit. A co myslíš, že je pantheon svatých? Lidé byli zvyklí a chtěli různá jména pro různé dny a lidi. Chtěli mít svoje patrony ševců a poutníků, obchodníků a dalších. Tak je dostali a lidé se nemodlili k Vesně ale k Matce boží, dřevorubci vzpínali ruce k Josefovi a tak dále.
A když půjdeš opravdu hluboko... zjistíš, že některé dávné (a vzácné) prameny hovořící o slovanských bozích - kupříkladu o "dažbogovi" - převyprávějí egyptskou mytologii jen s Dažbogem (někdy označovaném v tomtéž spise* také jako Héliem!) jakožto synem Svaroga... na místě egyptských bohů.

* citace starší kroniky Jana Malala (5.století) v Ipaijevském letopise (počátek 12 století)

Tedy - bez ohledu na to jaké bylo křesťanství, jeho myšlenka a jádro na počátku... lidé vládnoucí i následující si jej postupně zdeformovali tak aby odpovídalo tomu, co znali a uctívali již předtím. Zaměnili jména bohů a svátků ale jinak se toho pro ně moc nezměnilo.
 
Delruth - 30. června 2012 11:40
iko5322.jpg
Wraith 29. června 2012 22:39
Použil jsem google na text: "blahoslavení chudí duchem" a vyhodilo mi to spoustu odkazů.
Mezi ty první můžu jmenovat: překlad výkladu Tomáše Akvinského, článek poslance ČSSD, Zdeňka Bárta na Britských listech a promluvu Jana Sokola na ekumenic. shromáždění.
Tak ti nevím... Co to trochu přehodnotit?
 
Poli-chan - 30. června 2012 11:30
bez nzvu8529.jpg
Wraith 29. června 2012 22:39
ne. to není můj názor. to je názor předních biblistů, religionistů, teologů, latiníků a odborníků na novozákonní řečtinu během posledních patnácti set let. To že je někdo filosof a ze zahraničí neznamená, že ví všechno.
 
Windroff - 29. června 2012 23:23
powers29054.jpg
Wraith 29. června 2012 19:18
Jsem rád, že jsi se konečně podíval přímo k pramenům - tedy do Bible, že jsi si i trochu početl v Antice.cz a že jsi se něco nového dozvěděl a nezůstáváš v bludech. V tom je tahle diskuze velmi potěšující.

Opravdu mě to potěšilo. Kdybys pokračoval tím úžasným tempem, co jsi nastolil (a věru najít si na interntu Bibli, Wikipedii a Antiku žádná velká práce není a všechno jsou to velmi dobré zdroje. V prvním se minimálně dozvíš to, co se opravdu píše v Bibli. a na Antice je krásný článek týkající se Ježíše.) brzy bys zavrhl Zeitgeist jako naprostý blábol a s postupem času bys měl argumenty, s kterými bys křesťanům opravdu zatopil. A za to bych byl rád.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.11322093009949 sekund

na začátek stránky