Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

CLOweeCZECH - 14. listopadu 2018 11:55
1546232_345412228931600_464267585_n8959.jpg
Dobreho dne vespolek.
Ma tady nekdo zkusenosti s hernim systemem FATE a jeho aplikovatrlnosti v tomto prostredi? Jak se to osvedcilo a jak to funguje?
Diky za pripadnou diskuzi.
 
Dragon_Mage - 01. května 2018 19:35
ico65993807.jpg
SalomeGog 01. května 2018 13:52
Neodhaľovať príliš detailov z deja minulosti v deji prítomnom. (Okrem tých, ktoré sa už stali.) Nechávať si dosť priestoru na improvizáciu. Stanoviť si nemenné body udalostí od najdôležitejších po menej dôležité, sledovať ich a snažiť sa zachovať konzistenciu.
Odporúčam na to vyvoriť zvlášť dokument, alebo si niekte tieto stavebné kamene zaznamenať.
Dvomi dejmi z jednej časovej línie oddelenými 12 rokmi prakticky skladáš puzzle, až na to, že jej jednotlivé časti nemusia mať presný tvar, a na to aby do seba zapadli sa môžu sebe navzájom prispôsobiť až, keď sa k sebe priblížia (odohrajú).
Nikdy nevieš, čo ti hráč urobí, užitočné je preto používať nástroje na improvizáciu:
Ilúzie
Klamstvá a faloš
Neúplná pravda
Odpútanie pozornosti


Najlepšie sa pracuje s tmou a prázdnotou. Teda tým čo sa nestalo. A aj keď máš dej minulosti a prítomnosti môžeš vhodiť do deja minulosti udalosti, ktoré sa odohrali v prítomnosti tak aby to vyzeralo, že tá udalosť, ktorá sa už stala v prítomnosti je len ozvenou toho čo naplánuješ pre dej minulosti. Improvizíciou sa môžu oba deje navzájom ovplyvňovať, závisí koľko priestoru si na ňu vyhradíš odohranými detailami.
 
SalomeGog - 01. května 2018 13:52
20100923001954-eb8e30211153.jpg
Aloha, nemá někdo tipy na zkorigování dvou časových linek v jeskyni? Ta vedlejší je 12 let v minulosti, s tím, že významné události jsou předem dané, jen ten fluff mezi nimi je novinka.
 
Tiara - 22. března 2018 17:41
reg674.gif
jadesoturi 22. března 2018 17:05
:-) To většinou bývají.
Ona totiž nějaká instruktáž nikoho být PJ nenaučí.
 
jadesoturi - 22. března 2018 17:05
moje2513.jpg
Sem tomu prvnímu dílu PJ Craftu dal dvě minuty a už nemám sílu to poslouchat dál. To sou takové bláboly.
 
Hitomi - 13. března 2018 19:43
andooor2589.jpg
Kanál, který by mohl místní i zajímat :)

PJ craft 1. díl - první hra
 
Tofiam - 13. srpna 2017 09:39
andor_tof_iko_usagi5818.jpg
Kewlar Bell 05. srpna 2016 15:25
Agrus 05. srpna 2016 16:06
Ahoj, za tým výukových vypravěčů (a Lornaka s Nalfaenem) upřesňuji, že na "Výukové jeskyně naruby" se aktivně zaměříme od září. Zatím jede vše způsobem sdílení a klasických PPJ.
 
Agrus - 05. srpna 2016 16:06
lucifer8935.jpg
Kewlar Bell 05. srpna 2016 14:18
Nebo se zkus na někoho přímo obrátit. ;)
 
Kewlar Bell - 05. srpna 2016 15:25
kewlar7836.jpg
LajDee 05. srpna 2016 15:23
Já uvidím. Zkusím podle toho desatera napsat kostru gamebooku, vystavět příběh atd. Ještě si to promyslím. Ale i tak díky za reakce.
 
LajDee - 05. srpna 2016 15:23
catwoman_by_darksummit4151.jpg
Kewlar Bell 05. srpna 2016 14:07

Kewlar Bell 05. srpna 2016 14:18
Inu název je v pořádku, pj nebo budoucí pj sem chodí pro radu, které se jim kolikrát i dostane. A pokud se to chceš naučit tak být někde Ppj není zas tak špatný nápad ;)
 
Kewlar Bell - 05. srpna 2016 14:18
kewlar7836.jpg
Agrus 05. srpna 2016 14:16
Ok. Pak by možná výše uvedené bylo lepší smazat. Nováčky to trochu mate. Inu...podívám se a nějak popřemýšlím, jestli se zařídím. Díky. :)
 
Agrus - 05. srpna 2016 14:16
lucifer8935.jpg
Kewlar Bell 05. srpna 2016 14:07
Ne, za těch svých 9 let tady jsem narazil jen na výukovky pro hráče.
Podívej se na tohle desatero a asi se nějak podle něj zařiď.
 
Kewlar Bell - 05. srpna 2016 14:07
kewlar7836.jpg
LajDee 05. srpna 2016 14:04
Myslím "Výukové jeskyně naruby" viz výše.
 
LajDee - 05. srpna 2016 14:04
catwoman_by_darksummit4151.jpg
Kewlar Bell 05. srpna 2016 13:33
Pakliže máš na mysli pomoc s jeskyní, tak si PJ většinou najde i Ppj, takového pomocného vypravěče
 
Kewlar Bell - 05. srpna 2016 13:33
kewlar7836.jpg
Žádná reakce na to, co jsem psala níže nebyla. Tudíž se ptám znovu...funguje tu něco z toho, co je psané výše - nějaké výpomoci začínajícím PJ?
 
jadesoturi - 23. července 2016 15:36
moje2513.jpg
Delruth 23. července 2016 13:27
V tom případě si zahraj Chuubo. Tam ten první způsob nefunguje. Hráči si vyberou jaký příběh budou jejich postavy prožívat a GM je tam od toho aby jim ho pomohl dodat.
 
Azirafal222 - 23. července 2016 15:05
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Delruth 23. července 2016 13:37

Určitě za zajímavou myšlenku považuji právě to, jak o RP hrách vlastně uvažuje. V zásadě hráče láká něco sbírat, "expit" nebo zlepšovat. Je to prvek, který hráčům dodává hnací motor. Už nějakou dobu hraji v dobrodružství, které nic takového nemá. Veškeré snahy založit jakýkoliv systém boje, hodnoty zbraní, čarodějnictví nebo čehokoliv skončili bez povšimnutí. Hráče prostě baví "hrát" své postavy. Odkrývat děj, posouvat se v něm dál a odměnou jim jsou nejen světla reflektorů, ale i svět, ve kterém jejich postava má pořád co dělat. Jako v knize, kterou postupně čteš a máš chuť zjišťovat, co se s oblíbeným hrdinou stane. Otázka zní - stačí to hráčům? Není zajímavější pro hru nějaký systém či pravidlo pro okořenění?
...
 
Azirafal222 - 23. července 2016 15:00
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Gorax 23. července 2016 14:20

Možná ve skutečnosti Vypravěč hledá nějaké páky na hráče. Aby lépe hráli, nebo aby si svoje činy patřičně rozmysleli. Je to jako ve skutečném životě. Hodláš jenom tak, bez přípravy a zkušeností skákat ze střechy na střechu? Nehledě na to, že by jsi mohl skončit pěkně pochroumaný, máš strach. A hrát strach hráči dost často zapomínají. Prostě napíší, že se překonají, že strach nemají a zvládnou to. Případně strach úplně ignorují - ber to jako příklad za všechno.
Pak tu jsou PJové, kteří rádi hned z kraje vytasí, že tě klidně sejmou. Jenom tak, takové chvástání, které pomáhá navázat konverzaci :)
A v neposlední řadě tu existují dobrodružství, ve který asi skon postavy bývá na denním chlebem. Záleží na žánru. Ono, jednou za čas to trochu pročistit není od věci.

 
Gorax - 23. července 2016 14:20
r54333997.jpg
Delruth 23. července 2016 13:15
Tak samozřejmě v rámci příběhu to jasné. Jedna postavě druhé může vyhrožovat, nebo třebas NPC může vyhrožovat. Tady myslím , a můžu se mýlit, šlo o to, že PJ vyhrožuje předem třeba ve verbířích. ;)


Delruth 23. července 2016 13:27
S chvílí slávy mám stejný problém. Nemá cenu ho vnucovat za každou cenu.
 
Hitomi - 23. července 2016 13:41
andooor2589.jpg
Delruth 23. července 2016 13:37

Nehlede na to, kdyz dovolis, aby jedna postava byla primo podrizena druhe! Pche! "Muska s tebou pujde..." :/ :D
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2021 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.067249059677124 sekund

na začátek stránky