Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

Washeek - 10. března 2014 13:39
washeek_by_knightkopie86657348.jpg
Tak házet věkem tu po sobě snad nebudeme, ne? Toho máme všichni dost od svých matek a otců (pokud je ještě máme) ;-) //troll

Azirafal222:
Já četl jenom jednu knižní sérii podle DnD a "Propal" bych to fakt nenazval. Kvalita knihy závisí na kvalitě autora, ne předlohy. A řekl bych, že série Dragonlance a přidružené tu zná tak půlka Andoru a nikdo na ně nenadává.

Fakt bych ještě polemizoval nad tím "není to jako psát knihu". Některá dobrodružství taková jsou. Jen tam chybí dodělat pár technických úprav (třeba aby nebylo 16 různých postav psáno v ich formě) a dalo by se to příjemně číst. Spíš se od stylu hraní, jehož výsledkem by byl takovýhle román upouští. Technicita a organizovanost doby prosakuje i do světa hraní RPg...

ACSt0rm:
Jeskyně je zajímavá, hodně propracovaná, je vidět, že v tom je snaha. Texty v HP i verbíři by potřebovaly vyžehlit, jsou tam rušivé chyby (a mně nefunguje v HP správně formátování nevím proč) prostě přečíst a opravit gramatiku a hlavně překlepy.
Zúčastnil bych se ale se svojí psychickou nestabilitou bych dřív nebo později brzdil průběh a musel bys mě vyhazovat.
Jestli mi něco vadí, tak je to zvolený systém technického zázemí (herní systém) je nápaditý a zajímavý na vyzkoušení ale podle mého trpí všechny herní systémy tím, že jsou to systémy, zatímco život není systematický, takže vždy narazí na něco, co nezvládnou pěkně zpracovat.
To je ale IMHO a rozhodně se nebudu s nikým hádat o jeho názorech (Tedy kromě toho, co jsem uvedl výše, ale toho si nevšímej, to jsou klevety babek na jarmarku)
Málem bych zapomněl, ještě jedna rada:
Jestli chceš hráčům udělat volný svět, dobrá. Tohle často ale upadá na nedostatku hráčské kreativity (ve volném světě nevědí co dělat a potřebují nakopnout) Takže to bude chtít hodně nakopávání k aktivitě od NPC a podobně. Tomu trošku napomáhá, když se v životopisu hráč zaměří na touhy své postavy (čeho chce vlastně dosáhnout) a pokud to neudělá, může mu s tím Pj pomoci a třeba mu něco navrhnout jako: "Hele, tak tvojí postavě zabili rodiče, když byla ještě dítě, tak nebude třeba chtít zjistit kdo byli a co přesně se jim stalo?"
 
Tiara - 09. března 2014 21:23
reg674.gif
Azirafal222 09. března 2014 21:21
Ano. Pokud je co použít, použiji to efektivně.
 
Azirafal222 - 09. března 2014 21:21
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Tiara 09. března 2014 21:14

Nechci tě urazit ale jak jsem už naznačil, ne všechno co se dnes publikuje je dobré.

Spíš si pořád stojím za svým. Hra na hrdiny NENÍ opakuji NENÍ kniha. A říkám to tu pro nové i staré hráče.

Co děláš v soukromí je mi u prdele :) Já říkal, že nemám čas číst. Jsi nějak vztahovačná, ne? Věkem mě neoslníš, to nehraje roli a o tom jsem se taky nebavil.
Číst tě to samozřejmě bavit může ale použiješ to pak efektivně? To je otázka...kurnik, pořád utíkáš někam jinam, ženská! Zavádíš řeč schválně do konfliktu nebo co?!
...
 
Tiara - 09. března 2014 21:14
reg674.gif
Azirafal222 09. března 2014 20:27
Já, kupodivu, ve svých 41 letech a po řadě více, či méně úspěšně publikovaných povídek a básní ( těch zdařilých i těch méně, byla opravdu řada a zdaleka ne všechny jsou na netu ), poznám rozdíl mezi hrou a povídkou.

A co se životopisů týče:
Jak jsem na tom s časem je, řekla bych, má soukromá věc.
Jediné, co ti k tomu povím, je, že nejsem nezaměstnaná ani v důchodu, ale taky nejsem zaměstnanec.
A.....čtu to, neboť mě to číst baví.
 
Azirafal222 - 09. března 2014 20:27
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Tiara 09. března 2014 19:35

Tiaro, knihy napsané podle hraní RPG jsou většinou pěknej propal. A hra samotná funguje úplně jinak. Nemůžeš stavět dobrodružství na lineárním promyšleném příběhu, jako by měla povídka či kniha mít. Hra je sestavena z uzlů různých událostí. Stává se běžně, že logika musí ustoupit hře, vypustíš věci které nefungují a tak podobně.

K tomu čtení životopisů -
To kdybych dělal pokaždý, když potřebuju nějaké info, asi bych nic nenapsal. Možná máš času víc, než já, v tom případě ok. Ale vzhledem k tomu, že jsem poznamenán svou profesí, řekl bych zaměstnancům asi toto : Energii, kterou jste vynaložili na tuhle blbost jste mohli vynaložit na něco užitečného.
Ale když ti to vyhovuje, ok, nic proti. Já si rád zahraju. Když chci psát knihu, píšu knihu a když se mi chce chytračit, zajdu sem :)
 
Tiara - 09. března 2014 19:35
reg674.gif
kralovna.Lilith 09. března 2014 19:28
Ne.....Takhle to, samozřejmě, psané není.
Ale většina věcí za hry je tam použita tehdy, kdy s odehrávají ve hře.....a tak jak jaou psány tam.
 
kralovna.Lilith - 09. března 2014 19:28
likalilithico9095.jpg
Tiara 09. března 2014 19:24
"Podle" není to samé, jako když ji píšeš. Pochybuju, že někdo zkopíruje příspěvky, poskládá je za sebou a řekne: A je to.
To stejný, jako bys řekla, že podle knihy byl natočen film.
 
Tiara - 09. března 2014 19:24
reg674.gif
Azirafal222 09. března 2014 15:23
Ehm.....S výrokem: "Hra na hrdiny, není psaní knihy." si dovoluji nesouhlasit.
Podle minimálně jednoho z dosud hraných ( nejsem tam PJ ) dobrodružství, se totiž zároveň píše povídka.
 
Tiara - 09. března 2014 19:20
reg674.gif
Azirafal222 09. března 2014 15:20
Inu jak....Pokud potřebuju něco, z minulosti postavy vytáhnout a použít, Prostě si to přečtu.
Mám ty životopisy zkopírované a uložené v počítači, mimo net.


Ceressiass 09. března 2014 15:16
Ano, v tom dobrodružství ( jadnom jediném, zcela konkrétním - Jmenuje se Nepoznaný Výlet ) je 35 příspěvků, od roku 2011.
Ale koukala jsi se na jejich data?
pokud ano. možná bys zjistila, že dobrodružství bylo restartováno a z onoho roku 2011 je tam POUZE úvod do hry.
 
kralovna.Lilith - 09. března 2014 15:32
likalilithico9095.jpg
Ceressiass 09. března 2014 15:26
A pokud ano, bere kvalitní drogy! :D

(Jo, je to OT, ale nutkání bylo silnější.)
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:26
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
Azirafal222 09. března 2014 15:23
To ano, hodnoty postavy hodně ovlivňují okolnosti a to, čím si v jeskyni projde. Mnohdy se postava mění zcela logicky. Naivní snílek, který si někde zažije peklo, například jen těžko bude nadále stejný, jako býval.
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:24
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
kralovna.Lilith 09. března 2014 15:20
hej, na todle se občas taky ptám, když někde hraju a objeví se tam takovýhle wéteefko - prostě "kde se to za patnáct let svého života naučil," popřípadě "jak je možné, že v tomto světě pořád ještě žije, proboha?" (No, někdy si třeba řeknu i že "je tak hrozně blbej, že se divím, že vůbec chodí..." ale to už jsme jinde :D )
 
Azirafal222 - 09. března 2014 15:23
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
kralovna.Lilith 09. března 2014 15:20

Tak postavy se mění vlivem okolností. Mění se jejich hodnoty atd. takže jak by řekl Rawenz z Emocí temnoty "Nikdy nebudeš taková, jako dřív." :)

Ono vůbec si napsat postavu tak aby byla dobře hratelná není med. Mnoho hráčů si tohle neuvědomuje (třeba já) a taky zásadní fakt, že hra na hrdiny není psaní knihy.
 
Azirafal222 - 09. března 2014 15:20
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Tiara 09. března 2014 15:04

A jak s tím potom pracuješ? Uděláš výpisky nebo si to jak Ceres naznačuje, pořád dokola čteš?


Ceressiass 09. března 2014 15:02

Začínáme myslet jako jeden muž :)
 
kralovna.Lilith - 09. března 2014 15:20
likalilithico9095.jpg
Azirafal222 09. března 2014 12:56

redragon 09. března 2014 14:40

Ceressiass 09. března 2014 15:06


Tak jasně. Napsat například povídku nebo román v kůži postavy, která je od vás naprosto odlišná vším, co jen jde, je něco jiného, než když za ni máte hrát. Protože hraní je interakce s nepředvídatelným prvkem (hráč, PJ), kdežto ve své tvorbě si to můžete nalajnovat, a tudíž se snadněji držíte toho, co jste si předsevzali. Navíc v románu nebo povídce je to víc vidět, takže by vám to kdekdo omlátil o hlavu :D
Ovšem určitá transformace během dlouhodobého brůža nastane tak jako tak. Třeba i jen proto, že nás už nebaví to, co jsme si zezačátku napsali. Zjistili jsme, že je to kravina, nebo že postava se dostává do situací, co nás neba...
Po domluvě s Pjem se to dá nějak uhrát. Že třeba zmoudřela :D

Palčivější otázka je podle mě ta, co tu naznačoval už Deli. Respektive požadavek, který mnohdy (zvlášť mladšími nebo nějakým fandomem postiženými hráči) není dodržován.
Napsat postavu tak, aby bylo logické, že se ve zdraví dožila udaného věku. Anebo aby její schopnosti odpovídaly tomu věku (ano, narážím na teenage-cokoli, co je zkušenější než většina dospělého osazenstva jeskyně).
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:16
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
Tiara 09. března 2014 15:04
tak zas proti gustu žádný dišputát, ale koukla jsem se zběžně na jeskyně, které vedeš a 35 příspěvků od roku 2011 celkem mi přijde... no, já bych měla pocit, že jsem ten živák psala dost zbytečně, kdybych tam hrála. :) ale asi jsem zvyklá na trošku jiné tempo, pokud nemám ztratit nit a vazbu s charakterem.
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:06
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
Azirafal222 09. března 2014 12:56
jinak, co se týče "transformace do postavy," já věřím, že neexistuje postava, která by z hráče neměla alespoň kousek jeho já. U mě se třeba jedná jen o určitou jednu vlastnost, nebo přístup, mnohdy si říkám "tohle bych neudělala - no, ale ona je taková a maková, ona prostě musí, protože jsem ji tak stvořila." na druhou stranu, když ti postava třeba přiroste k srdci, většinou pro ni chceš z nějakého důvodu... no, jen to nejlepší (alespoň teda já) což dost možná ovlivňuje i její rozhodnutí - protože pak mnohdy za postavu podvědomě děláš rozhodnutí tak, jak bys je udělal ty... protože prostě věříš, že jsou nejlepší možná - jinak bys je přeci sám nedělal.
Snad jsem se do toho nezamotala, zas je to hrozně hluboký, asi se pudu najíst, páč možná melu z hladu :D
 
Tiara - 09. března 2014 15:04
reg674.gif
Azirafal222 09. března 2014 12:56
No.....Ještě k tomu životopisu:
Já chci po hráčích, aby životopis byl emotivní. Aby v něm byl prožitek daných událostí a vztahů.
Nechci výčet jmen a údajů.
V mých dobrodčružstvích jsou postavy povětšinou už, řekněme, ne bez zkušeností a počítá se s tím, že hráč za onu postavu už nějakou dobu hraje či hrál (ne nutně na netu) a má už k ní nějaký vztah, ne že je to čerstvě vymyšlená postava, uměle "povýšená" na zkušenou, a to musí prostě být na životopise vidět a z něj cítit.
Když mi někdo napíše výčet údajů.....byť i formou, jak to má Lilith nebo Fenixo, jediné, co z toho vyčtu, jsou ty údaje.
Ale to pro hru u mě nestačí.
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:02
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
Azirafal222 09. března 2014 12:56
eh, než jsem to tady dopsala, vidím, že někdo napsal to samé, co jsem měla na srdíčku já. :D
 
Ceressiass - 09. března 2014 15:01
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
já romány v živácích nesnáším, popravdě. Ano, poprvé si je ráda přečtu - ale něco v nich hledat a číst ten text pořád dokola a dokola? Ne, něco v tom najít je běs.
Obvykle mám největší radost z přehledného životopisu v bodech (ale musí být propracovaný, to, s čím se ti tam ten výtečník nahlásil, je fakt běs, to bych ho hnala) ke kterému člověk přidá třeba na konec i krátký příběhový dodatek, který si přečtu jednou, pro to, abych postavu pochopila, jako vypravěč a šlus, neplete se mi do faktických věcí, které v živáku potřebuji často nacházet.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.083390951156616 sekund

na začátek stránky