Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

ACSt0rm - 07. března 2014 21:25
circus7_by_grinch74570.jpg
Ceressiass 07. března 2014 21:11

Jde o to, že textu je v tom HP celkem dost a myslím, že ikdyž si to přečtou, moc si toho asi nezapamatují :D Informace tam ale jsou a hráči je budou postupně zjišťovat. Proto je podle mě zbytečné, aby to museli řešit už teď.

No a k druhému... Prostě se mi líbí to, že se dostatečně zlepší. Bohužel jsem ještě takhle nikdy nehrál, a tak nevím, jak to ve skutečnosti půjde. Ale vždy si zahrajeme nějaký čas - jeden quest, jednu misi, při které se možná trochu zlepší(měsíc, dva, tři...?). A pak bych chtěl udělat ten "timeskip", jak jsem psal ve verbířích. Za tu dobu budou dělat to, co řeknou - trénovat, studovat... Timeskip může být měsíc nebo rok a za tu dobu se prostě trochu vylepší. Pak zas normální hraní, ale s lepší a zkušenější postavou a pak třeba zas timeskip.
Protože bych chtěl hrát dlouho(možná trochu naivní) beru maximálně 4 hráče. Ale klidně jen jednoho, který bude hrát.




Snow 07. března 2014 21:05

Taky mě to napadlo, ale když tu špatnou část odstraním, zase mi tam vklouzne :O
 
Ceressiass - 07. března 2014 21:11
look_and_she_her____by_thelastunicorn9938.jpg
ACSt0rm 07. března 2014 21:03
trošku mi hapruje věta
"No.... A pokud vás to nebaví číst, tak je alespoň nutná sekce tvorba postavy + systém + království(dobrovolné - důležité)"
Ne. Prostě ne. Jaké "nebaví číst?" - když někdo není schopný si přečíst homepage - kde máš jistotu, že obětuje pět minut času a přečte si třeba příspěvek?

Jinak si myslím, že je to v zásadě v pohodě - jen moc nevěřím tomu "z ničeho se staneš něčím" - obvykle jsou jeskyně i když chceš hrát týden čistého herního času na dlouhé lokte - a to jako že hodně. I kdybys hrál dlouhodobě, často a aktivně (což se samozřejmě může stát a pokud vydržíš ty i hráči, tak se tak stane)... jak dlouho tak počítáš, že bude trvat čistého, našeho, lidského času, než se kterákoli z postav někam dopracuje? A to nemluvím o opravdu vysokých postech, jako jsou vládci, nebo klíčové postavy, určující chod dějin. Ale třeba jen to, že se z "člověka z ulice" stane někdo, koho občas na té ulici i někdo jiný pozná.
 
Snow - 07. března 2014 21:05
locke56778.jpg
Odkaz funkční, akorát se tam zatoulal nějakým nedopatřením kus původního url, které stačí smazat.
 
ACSt0rm - 07. března 2014 21:03
circus7_by_grinch74570.jpg
Tiara 07. března 2014 20:37

Díky

Omlouvám se, ale na mobilu nějak blbnou odkazy... Dám to sem takhle blbě:

www.andor.cz/verbiri/index.php?action=view&idJeskyne=15103&bg=verb
 
Tiara - 07. března 2014 20:37
reg674.gif
ACSt0rm 07. března 2014 19:50
Ano.
Vadí mi, že odkaz je nefunkční :-)
 
ACSt0rm - 07. března 2014 19:50
circus7_by_grinch74570.jpg
Zdravím...

Nevím nakolik je tento stůl funkční, ale vzhledem k poslední aktivitě před týdnem asi je ;)

Založil jsem si dobrodružství a chtěl jsem poradit, co a jak.

Odkaz na dobrodružství máte zde a mám ještě pár otázek.

Kdybyste byli hráč, kterého by jeskyně trochu zaujala:

Byl by zde nějaký rušivý element?

Chybí vám nějaká podstatná informace? (Osobnosti a města v HP doplním :) )

Napadlo vás kouknout do HP doplňujícího verbíř?

Vadí vám něco?


Díky
 
kralovna.Lilith - 01. března 2014 11:19
likalilithico9095.jpg
Delruth 01. března 2014 11:16
Jop, tak to vidíme stejně. Tu a tam taky nějakou podobnou vylomeninu udělám. Když se hraje v soukromkách, tak to nevadí, nikoho to neruší... a myslím, že pokud máš hráče, kteří si to "zaslouží", tak to ocení.
Jako je pravda, že pro random hráče, který nemám ozkoušený, bych se s tím asi necrcala, protože jak jsme to tu už řešili, úmrtnost je vysoká :D Jak říkám, musí si to zasloužit tím, že v brůžu vydrželi a vykonali nějakou činnost.
 
Delruth - 01. března 2014 11:16
iko5322.jpg
kralovna.Lilith 01. března 2014 11:07
Asi by bylo super, kdyby vypravěč něco podrobněji odehrál třeba s tou postavou, co už má všechno pořešené a čeká na ostatní a to "ono" by se ji mohlo přihodit třeba při tom čekání, nebo přesunu na místo budoucího setkání atp.
Teď jsem třeba řešil problém ještě zapeklitější, když postavy byly všechny pohromadě, ale některé z nich spaly a některé držely hlídku a něco přitom řešily.
S jednou spísí postavou jsem aspoň odehrál nějaký sen, který se dotýká jejího charakteru, ale se všemi postavami to prostě moc nejde a bylo by to takové uměle zaplácnuté. :-/

U takových situací mě napadlo ještě odehrát něco z jejich minulosti. Něco, co se třeba trochu dotýká jejich psychického rozpoložení teď. Takový návrat do minulosti, rozpomenutí se a detailní odehrání, aby hráč samotný měl jasno v tom, co se tenkrát, co zmiňuje v životopise, vlastně stalo. :-)

Pokud jsou ale postavy na různých místech, nějaký boční rozhovor, situace, která nebude danou postavou přehlédnuta a vyburcuje ji k nějaké akci, asi přijde vhod. :-)
 
kralovna.Lilith - 01. března 2014 11:07
likalilithico9095.jpg
Nevím, jestli se to tu řešilo, ale i kdyby jo, třebas to rozpoutá diskuzi...

Čas. Jak to řešíte? Myslím samozřejmě ten herní, ne váš time management :D Pokud jde o to, když je skupina pohromadě, tak tam asi takový problém není, jestli jsou na cestě, dá se to odhadem spočítat.
(Btw. pokud někdo hraje v jeskyni s RL zázemím, doporučuju tuhle stránku, hezky mi to počítá třeba čas letu odněkud někam nebo to dokáže i podle data najít, jaké bylo počasí, což je taky zajímavá sranda odkaz.)

Ale jak to řešíte, když je skupina roztříštěná? Klasika, že prostě čekáme... a čekáme... a čekáme, nebo děláte s hráči jiný psí kusy, abyste je zabavili, třeba jim tam šoupnete nějakou malou událost nebo... něco.
Mám teď samozřejmě na mysli to, když jedna skupina hraje aktivněji než ta druhá a na konci se mají zase spojit dohromady.
 
Hitomi - 27. února 2014 20:20
mal315776.jpg
Delruth 27. února 2014 20:18
Ano, tohle opravdu zvážím :)) nevzala bych si na triko úpadek tak pěkné jeskyně :) navíc bys na mě pak při každé návštěvě zle koukal! :)
mmch. Rusta si asi nechám vylepit nad postel :) a zbytek stěny jeho citáty :)
 
Delruth - 27. února 2014 20:18
iko5322.jpg
Hitomi 27. února 2014 20:14
Vědomě tuším, že jsem se možná podvědomě nechal isnpirovat no. :-D
No zvažuj a zvažuj moudře. Nikdo tě nezná líp, než ty sama. ;-)
 
Hitomi - 27. února 2014 20:14
mal315776.jpg
Delruth 27. února 2014 20:11
Jak teď koukám na ten seriál, mám úplně chuť si zahrát :) ale jsem teďka strašně moc nespolehlivá osoba! :-O
 
Delruth - 27. února 2014 20:11
iko5322.jpg
kralovna.Lilith 27. února 2014 20:03
Souhlasím a týden tam půvdně byl, ale když jsem zjistil, že těch počátečních informací je víc, tak jsem to radši prodloužil. Možná to je špatné rozhodnutí, ale může to být taková zkouška trpělivosti i do budoucna, protože se dříve nebo později v tomhle brůžu určitě stane, že jeden hráč bude muset čekat na toho druhého, možná i dýl. :-D
 
kralovna.Lilith - 27. února 2014 20:03
likalilithico9095.jpg
Deli, ad tvoje lhůta ve verbech:
Přijde mi, že je zbytečně dlouhá. Chápu, že na jednu stranu hledáš lidi, co vydrží, ovšem na druhou stranu všichni tady víme, jak je čekání otravný. Já bych to zkrouhla na týden, to je myslím víc než dost.
Ale opět - je to jen názor, žejo :)

Protože když si třebas vezmeš, že dva týdny budeš čekat na přijetí, potom týden, než se vše rozhýbe/hráči se domluví/cokoli dalšího... tak to je trochu nepříjemný. Pokud dáš týden, máš teda "rezervní" týden na organizační záležitosti čistě v jeskyni, kde už můžou hráči komunikovat v poště nebo v diskuzi.
Takže se opět dostaneš na ty dva týdny, což je podle mě hranice, kdy by brůžo mělo od svýho založení začít.
 
kralovna.Lilith - 25. února 2014 22:21
likalilithico9095.jpg
Delruth 25. února 2014 22:15
No to jo, ale z toho, cos říkal, jsem předpokládala, že spolu měli nějaký hlubší vztah nebo že jde o intimněji laděný brůžo, kde je jen pár postav a nejsou to drsní bijci.

Co k tomu víc říct - je to prostě o lidech :) Může to být horší hráč, co na to kašle. Pokud ti záleží na tom, aby na to nekašlal, tak mu to připomínat herně. Třeba že mu nějaká situace nebo nějaká věta připomněla zemřelou postavu.
A pokud nepomůže tohle, lopata vše jistí! Polopaticky mu připomenout: "Hele, byli jste dobří kámoši a ty najednou děláš, jak kdyby se nic nestalo! Přitom herně se to stalo teprve včera!"
Jak jsem tu už zmiňovala, jsem přímej člověk a s hráči dost věcí řeším i mimoherně. Tohle k tomu patří. Hráče, pokud nemáš svoji osvědčenou skvadru, si musíš vychovat.
 
Delruth - 25. února 2014 22:15
iko5322.jpg
kralovna.Lilith 25. února 2014 21:55
S tím zabíjením/odchodem hráčské postavy je to pak asi o kvalitách hráče té zainteresované postavy. Často mi příjde, že podobný vývoj situace berou hráči jako mimoherní nutnost, kterou radši nebudou ani komentovat, že do příběhu vlastně nezapadá a po pár dnech tohoto času si na onu postavu neaktivního hráče ani nevzpomenou. :-D
Určitě je to o tom, jak to vypravěč podá, ale tenhle trend v tom často vidím, protože na andoru se postavy odchází/nechávají umřít často vzhledem k neaktivitě hráčů. :-D
 
kralovna.Lilith - 25. února 2014 21:55
likalilithico9095.jpg
Delruth 25. února 2014 21:48
Teď mluvíš nějak konkrétně? Protože já ty náznaky asi nechápu :D

Jak říkám - zabít! :D Pokud s tou postavou měla jiná postava vztah, jakejkoli, je to zase psychologickej posun pro ni. Může ji to namotivovat k tomu, aby to bylo osobnější ("Hej, zabils mi kámoše, svině!"), nebo naopak aby se nad sebou zamyslela ("Neměl jsem se chovat tak malicherně a neustále se na něj obořovat..."), nebo aby z toho třeba těžila nějakým intrikánským způsobem, kdy bude smrt postavy zahalena tajemstvím, který bude znát jenom ta daná postava a bude na ní, jestli jim to řekne, nebo ne.
 
Delruth - 25. února 2014 21:48
iko5322.jpg
kralovna.Lilith 25. února 2014 21:30
Mě spíše mrzí to, že s neaktivitou jednoho hráče umře i vztah, který se mohl rozvinout s jinou hráčskou postavou (nějaké jejich vzájemné unikátní informace, směřování atp) a jiný hráč je o to pak ochuzen. Hrát tu další ale nechci, protože pak by to podle mě nebylo takové... spontánní, ale řízené mnou a to bych nerad. :-/
 
SalomeGog - 25. února 2014 21:35
20100923001954-eb8e30211153.jpg
kralovna.Lilith 25. února 2014 21:30
Nejhorší je, když PJ někomu tu postavu pak vnutí a pak nějaký hráč začne říkat, že to, jak za ni hraje, je slabota...
 
kralovna.Lilith - 25. února 2014 21:30
likalilithico9095.jpg
Delruth 25. února 2014 21:10
Já to řeším formou hesla mýho oblíbenýho filmu - každý je postradatelný :D
Prostě to tak je. Je pravda, že pak třeba nějaký info umře s ním, ale PJ to musí umět přetavit do součásti příběhu. Nikdo neříká, že to musí skončit šťastně. Anebo mít záložní plán, jak to info předat někomu jinýmu (třeba si postava psala deník, který měla schovaný někde, kde to vrah nenašel...).

Já osobně bych nelpěla na tom, že za každou cenu chci postavu zachovat. A pak ji budu vnucovat chudákovi, co si u mě chce zahrát. Když u mě umřeli hráči, použila jsem to jako kulisu k tomu, že svět je zlej a jejich nepřítel je opravdu někdo, na koho je lepší si dát bacha.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.077203989028931 sekund

na začátek stránky