Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

kralovna.Lilith - 31. ledna 2014 21:59
likalilithico9095.jpg
Hitomi 31. ledna 2014 21:53
Jo, to jo. Je to prostě o tom, jak jsou spolu hráč a PJ kompatibilní. Taky se mi stalo, zrovna právě u něj, že jsem se k němu hlásila a došli jsme k tomu, že bychom si nevyhovovali stylem hraní.
 
Azirafal222 - 31. ledna 2014 21:58
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Hitomi 31. ledna 2014 21:53

Souhlasím.
Takže universální verbíř teoreticky nejde udělat?
 
Cor Na - 31. ledna 2014 21:54
1  kopie8221.jpg

Hitomi 31. ledna 2014 21:53
++ !

 
Hitomi - 31. ledna 2014 21:53
mal315776.jpg
Je hezké, jak tu máme tolik rozdílných názorů :) U jiných PJů bych samozřejmě taky uvítala spíše stručnost, ale řekla bych, že k Deliho nátuře a stylu hraní tohle prostě sedne a je zde tedy i možnost, že si skrze takové verbíře najde shodně smýšlející hráče. Což je v tomhle případě asi nejpodstatnější :)
 
Cor Na - 31. ledna 2014 21:46
1  kopie8221.jpg

Delruth 31. ledna 2014 11:44
Na tvém místě bych zmínil, jestli třeba plánuješ to konkrétní brůžo rozjet na kostkách nebo čistě/částečně RP.

 
kralovna.Lilith - 31. ledna 2014 21:46
likalilithico9095.jpg
Gilanor 31. ledna 2014 21:30
High five, sestro :D

Jako jo, pokud to někdo přečte celý, je to pravděpodobně typ člověka, kterýho hledáš. Ale jinak by dle mě měl být verbíř stručný, nejlépe v bodech, pokud chceš přidat něco konkrétního, co nevyplývá z úvodního příspěvku, tak to...
Navíc je to tvoje vizitka a reklama - takže opravdu není vhodný tam psát, že něco bude nuda. Já jsem zastáncem scénovitého PJování, troufám si říct, ve Feniksově stylu. Když to není podstatné nebo by to byla nuda (a hráči se dohodnou), tak to prostě přeskočíme PJským shrnutím. Případně se to dá, pokud je to jen pro jednu postavu, odehrát šeptem jakoby retrospektivně.

Podle mě skoro nikdo nestojí o tohle sáhodlouhý povídání. Potřebují podstatné informace. Pokud jsou v HP, ok. A i tvoje požadavky se dají napsat v bodech. Ale já jsem obecně v tomhle dost velký minimalista :D


Azirafal222 31. ledna 2014 21:40
A souhlasím s tím, že univerzální verb se dá udělat jen do určité míry, tj. pokud je právě v bodech. I s tím, že hráči na Andoru jsou líná a nevděčná verbež a musíš si je nejdřív sám vychovat, pokud to nejsou tví známí a "VIP".
Stručně a jasně! To je heslo. Popravdě se mi nejlíp pracuje s modifikací Feniksovy šablony pro tvoření postav - takže to házím do verbů já plus k tomu dodám svoje kecy ohledně toho, co (ne)chci.
Což je podle mě dost podstatná věc. Ukázat jim, jak chceš, aby ten životopis vypadal. Ty máš podle toho, jak píšeš, na to asi jiný názor, ale pro mě je klíčový, abych našla v živoťáku info - rychle, jasně. Tudíž strukturovaný je nejlepší. Protože jinak ti tam hráči budou psát pohádky a co z toho? Takže spíš než tuhle omáčku okolo by to chtělo i organizační pokyny.
 
Azirafal222 - 31. ledna 2014 21:44
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Delruth 31. ledna 2014 21:38

To ale stejně zjistí až během hraní. Nebo se kouknou na minulé hry. A nebo to prubnou.
A naopak, hráče taky jen tak neprokoukneš. Bude to trvat než zjistíš, že ti jeho hraní nesedne. Může mít dobře napsaný životopis a hrát bude jak ponocnej.

Máš třeba nějakej nástin pro postavy? Nebo dotazník pro hráče? To je mnohem zábavnější a určitě ti takový dotazník řekne mnohem víc, než tohle.
 
Hitomi - 31. ledna 2014 21:41
mal315776.jpg
Delruth 31. ledna 2014 21:38

Mě to zase naopak docela zaujalo :) nechystáš teď nějakou pěknou jeskyni, snad bych si i zahrála, pokud bych těm požadavkům vyhovovala :)) mám tak nějak po krk všech těch stereotypních jeskyní plných hustokrutorských postav :)) paradoxně si pak odpočívám u strategií, což je fakt na hlavu :)
 
Azirafal222 - 31. ledna 2014 21:40
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Delruth 31. ledna 2014 11:44

Pominu fakt, že do tohoto ti nikdo nepůjde.
Universální verbíř? Fakt? Neděláš si srandu?
K hráčům bych přistupoval lépe. Nejsi jejich otrok pro vyprávění příběhu, to ale oni taky ne. Mají právo říct ti kdykoliv ve hře "hele, tohle mě nebaví, chci to přeskočit a kašlu na to, jak důležitý to je." Věř mi, když to nebude někoho bavit, hodí ti na to hezky rychle kadinec.
Krom toho, jak dobrý svět máš, že si tohle dovolíš požadovat? Jak dobrý jsi Vypravěč, že tohle po hráčích NA ANDORU chceš? Ruku na srdce, vypravěče dělám skoro (ty vole kolik?) deset let a každý den se naučím něco nového.

Homepage ti většina hráčů nepřečte. Slouží k tvé orientaci, výjimečně tam někdo kukne na svou síň slávy nebo aby si rozpomněl, jak se sakra menovala ta jeho babička.

Věř mi, tohle je na hráče moc drsné.
...
 
Delruth - 31. ledna 2014 21:38
iko5322.jpg
Gilanor 31. ledna 2014 21:30
No zrovna tohle má spíše odradit, to nepopírám. :-D

Spíše mi jde o to, že když se to přečte, jestli je to kompletní obraz o stylu hry a nebo člověka napadne ještě nějaký otazník, který se tam tak vznáší, že by si řekl: "A když dojde na to, tak jak to řešíš? ... Protože když bys to řešil takhle, tak to teda sbohem a šáteček." nebo něco takového. :-D
 
Gilanor - 31. ledna 2014 21:30
clipboard015598.jpg
Delruth 31. ledna 2014 11:44
Myslím, že bys měl vzít kohokoliv, kdo si to přečte celé. =) Já přestala po prvním odstavci. Mě bys jako PJ nezaujal.
 
Tiara - 31. ledna 2014 21:23
reg674.gif
Delruth 31. ledna 2014 11:44
Kromě několika hrubých chyb ( již zmiňované slůvko vyplývá, například ) pro mne by byl takto napsaný verbíř velmi zajímavý.
A když už nic jiného, pžiměl by mě přečíst si Homepage dobrodružství trochu podrobněji, než to obvykle činím.
Tedy.....kromě pravopisných, které občas děláme všichni....neshledávám ve tvém konceptu žádné závažnější chyby.

Jen bych se pokusila, místo stálého opakování výrazu " Patřím mezi vypravěče...." o trochu jinou formulaci.
Aby jsi to tam neměl třikrát, nebo čtyřikrát po sobě.
 
Delruth - 31. ledna 2014 11:57
iko5322.jpg
Slaanesh 31. ledna 2014 11:56
Dík. ;-)
 
Slaanesh - 31. ledna 2014 11:56
0000houba5395.gif
Delruth 31. ledna 2014 11:44
Začal bych tím, že vyplývá ale zásadně s tvrdym..
 
Delruth - 31. ledna 2014 11:44
iko5322.jpg
Sepisuju nějaký svůj univerzální verbíř, který hovoří o mnou preferovaném stylu hry a o tom, jaké hledám hráče (o světě a o postavách bych psal do Homepage) a rád bych znal od vás názor. Co tam chybí, co je podle vás špatně atp.
Chtěl bych, aby ten verbíř byl kompletní a poskytl hráči před hrou ucelnou představu o tom, do čeho se to vlastně chce přihlásit.
Předem dík. :-)

----------------------------------------------------------

Zde najdete informace o tom, jaké hledám hráče, nikoliv postavy a troufám si tvrdit, že je to ta důležitější část, kterou je třeba si přečíst, pokud chcete se mnou hrát v nastíněném příběhu.

Co se týče postav, najdete info v Homepage, kterou si prosím taky přečtěte. Je pro vás klíčová pro tvorbu vaší postavy.

A teď k tomu důležitému.

Patřím mezi ty vypravěče, kteří mají vymyšlený příběh, promyšlené pozadí, nosnou myšlenku, která by měla zaznívat v průběhu i v samotném závěru příběhu. Jsem ten typ vypravěče, který hráčům rád vypráví. Tím ale nechci říct, že mám příběh nalinkovaný. Rychlost a směr, jakým se vydáte, z velké části ovlivníte svými rozhodnutími. To samo platí o vašem případném neúspěchu, či (dílčím) úspěchu.
Příběh sám rád rozvíjím o příběhy vašich postav. Nebojím se postranních linek, nejlépe samotným provázáním s hlavním tématem (zápletkou). Je pro mě podmínkou, abyste dokázali vytvořit postavu s jasnou motivací k prožití nastíněného příběhu a vidinou toho, kam se může vaše postava vyvíjet.

Z toho vyplívá i množství infromací, kterými vás budu pravidelně zásobovat. Na začátku toho bude logicky více. Dávám přednost mnou vymyšleným faktům o tom světě, než vámi, protože vás hráčů je více a sami se na vymýšlení reálií herního světa domlouvat společně efektivně nemůžete a navíc neznáte pozadí celého příběhu.

A z toho opět vyplívá, že od hráčů, kteří zde budou chtít hrát, budu opravdu moc potřebovat schopnost mimoherně komunikovat. Aby se uměli doptávat na potřebné informace, ujišťovat se o tom, že věci správně pochopili (neboť také nejsem bezchybný) a pro plynulé tempo hraní je mimoherní komunikace pro mě důležitá i kvůli tomu, aby ostatní hráči věděli, na koho se čeká, proč se čeká a podobně.

Pokud nepatříte mezi hráče, kteří když nemají náladu, nebo čas si dobrodružství ani rozkliknout, dokáží alespoň do diskuze napsat jednu větu, která jejich neaktivitu vysvětluje, pak se sem prostě nehlaste. Potřebuju vědět, že jste stále ve hře a potřebuju vědět, když vám není něco jasné. A to nejen kvůli sobě, ale i kvůli ostatním hráčům, kteří jsou na vás závislí.

Co se týče samotného stylu hry. Preferuji šeptání, sdělování jen těch informací, které mohou být postavám známé. Nebudu vám nařizovat, abyste do svých veřejných příspěvků nepsali své pohnutky, myšlenky a názory, ale pokud nejsou zjevné, vůbec mi nebude vadit, když je napíšete soukromně pouze mě. V každém případě bych je ale rád znal. A to hned ze dvou důležitých důvodů:

1. Budu více rozumět vašim postavám a navíc mi tím dáte možnost rozesílat tyto informace i jiným hráčským postavám, které třeba mají schopnost vědět více, než běžný smrtelník.

2. Myšlenkami a názory vaší postavy mě můžete herně upozornit na nějaký nedostatek, logickou chybu v příběhu a tím mě poskytnou jakousi zpětnou vazbu. Díky takovýmto příspěvkům budu vědět, jak moc jste všímaví, co vám došlo a co ne, s čím kalkulujete, čeho chcete dosáhnout. Jaký bude váš další krok. Což je pro mě jako vypravěče hodně důležité.

Co se týče aktivity, pokud o sobě víte, že pravidelně nedokážete naspat dva příspěvky za týden, což je pro mě ideální tempo, kdy hráč ještě neztrácí niť s dříve odehraným, pak se sem taky nehlaste.
A pokud nedokážete tolerovat cizí omluvenou neaktivitu, která je způsobena dovolenou, nemocí, nebo jinými rozumnými důvody, pak se sem taky nehlaste. ;-)

Na závěr bych zmínil i to, že jsem ten typ vypravěče, který jde do hry s tím, že ji chce dohrát a totéž bych chtěl vidět u vás. Ve hře se určitě vyskytnou slabší místa, nudné pasáže, u kterých budu chtít, aby se též odehrály, třeba proto, že budou mít dopad až na pozdější dění, nebo to bude důležité jen pro jednu z hráčských postav. Připravte se na to. Chci po vás, abyste v tomhle uměli pracovat s vaší vůlí, měli nadhled a dokázali tyhle chvíle v pohodě překonat.

Když budete mít nějaký nápad, a nemyslím tím teď jen týkající se vaší postavy, nebojte se ho sdělit, ideálně všem. Budu rád za vaši aktivitu a nadšení. Opravdu moc!

K Verbířům.

Neposílejte mi rezervace. Váš zájem o hraní zde mi můžete sdělit jen jedním způsobem a to tím, že sem přihlásíte postavu, která bude odpovídat napsanému v Homepage. Zároveň se nemusíte bát toho, že byste to nestihli. Máte na to týden. Z přihlášených postav pak vyberu ty nejzajímavější. Vyhrazuji si právo nekomentovat nepřijetí vaší postavy. Nemějte mi to ale za zlé. Vím, jak naštve, když si dáte se svou postavou práci a pak ji někdo odmítne. Kapacita tohodle dobrodružství ale není nafukovací a proto budu rád, když budete mít pochopení.

Těším se na hru! :-)
 
Azirafal222 - 23. prosince 2013 08:23
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
cervik 22. prosince 2013 23:22

To není vůbec špatný nápad. Díky.
 
cervik - 22. prosince 2013 23:22
95680.gif
Azirafal222 08. září 2013 13:05
Jestli chceš hrát postapo, tak proč nechceš využít přímo nějakého města? Na Google Maps máš mapy, můžeš vidět, jaké tam jsou obchody, kde se dá zalézt + se dají vytvářet mapy, do kterých zapisuješ body, trasy atd. Si myslím, že toto je pro postapo přímo dělané - vezmeš přímo mapy, které jsou a ty použiješ.
 
seifi - 08. září 2013 16:40
9py99tx6758.png
Azirafal222 08. září 2013 13:06
Takovéhle stránky nepomohly?
 
Snow - 08. září 2013 14:00
locke56778.jpg
Azirafal222 08. září 2013 13:05
To nepopírám, ale možnost to je.
Já jsem pořizoval svůj Genius tablet za nějakých 700,--. Něco ojetého určitě půjde sehnat přes net. Nicméně Kenseiovo návrh zní ekonomičtěji a je snadno realizovatelný.
 
Azirafal222 - 08. září 2013 13:06
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Kensei 08. září 2013 13:04

To zní zajímavě, díky.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.069622993469238 sekund

na začátek stránky