Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

Lysethea - 18. července 2013 02:22
ikonka 27699.png
Snažím sa rozbehnúť niečo nové, uvidím či to pôjde. čo vy na to zatiaľ?
Nábor:
odkaz
Jaskyňa:
odkaz

Zároveň otázočka, čo obvykle dávate do homepage, resp. čo by ste tam chceli ako hráč pri takejto jaskyni?
 
Sellena - 17. června 2013 20:08
juju9645.jpg
Washeek 03. června 2013 00:13
měsíce...? -_-


hereticbeast 26. května 2013 20:54
...Každopádně ti všichni držíme palce! =)
 
Arloen - 11. června 2013 19:18
damon-salvatore-foto4247.jpg
Hledáme PJe pro převod nerozehrané jeskyně Fiumské svitky - Škola boje
Více informací poštou
 
Washeek - 03. června 2013 00:13
washeek_by_knightkopie86657348.jpg
Erin 28. května 2013 23:46
Občas měsíce -_-
 
Erin - 28. května 2013 23:46
erin1455.jpg
hereticbeast 26. května 2013 20:54
Vítám tě tu.
Ještě bych dodala k předchozím tipům a radám: Obrň se trpělivostí!
Co v reálu zvládneš odehrát za 5 minut, tady trvá několik hodin i dnů.
 
Azirafal222 - 27. května 2013 00:00
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
hereticbeast 26. května 2013 20:54

Zdravím tě.
Především si uvědom, že hra na živo a hra na Andoru - tedy prostřednictvím příspěvků, je naprosto odlišná. Můžeš tu příběhy postav rozpitvat, s popisem míst si pohrát a využít soukromých správ.
Abych byl upřímný, musíš si všechno "osahat" sám. Zjistit co ti bude vyhovovat a co je k ničemu.
Dopředu radím třeba takové základy jako :
-přímou řeč piš tučně ale nehraj si moc s barvami, vypadá to jak u komediantů.
-Snaž se nechat postavy ať na většinu věcí reagují samy. Někdy tě i mile překvapí.
-Pokud nemáš ještě stálé hráče, udržuj tempo hraní na cca třech dnech.

Těžko něco radit takhle z voleje. Jak řekl už Fenikso - svět máš, hráče taky (to je důležité) teď je jen na tobě jak to zvládneš.

Zkus se třeba porozhlédnout ještě po jiných jeskyních. Jak to tam vedou, jak hrají, jestli to je čistě soukromé a co by se ti třeba líbilo.
...
 
Fenikso - 26. května 2013 21:07
phoenix3817.gif
hereticbeast 26. května 2013 20:54
Ahoj. Mno, nějak zatím nevidím extra problém. Máš dobrodružství, máš k němu úvod, máš reklamu, máš dva hráče. Co víc?

Snad jen v reklamě odkaz - lidé jsou líní. Samo, pokud jsi na Andoru nový, doporučil bych si nejdříve zkusit zahrát, možná zkusit i projít výukovou jeskyní. Hlavně proto, že když je člověk zvyklý hrát naživo, potřebuje si vyzkoušet, čím je Andor odlišný. A mimo to se tam seznámíš a pár věcí si vyzkoušíš.
 
hereticbeast - 26. května 2013 20:54
2198478_f2606732.jpg
Jsem mezi vypravěči a celkově i mezi hráči tady nový a potřeboval bych, nejspíš, pomoci z mojí první jeskyní odkaz. Budu rád za každou radu.
 
Washeek - 10. ledna 2013 16:08
washeek_by_knightkopie86657348.jpg
Aelin 10. ledna 2013 14:15
Díky moc. Mělo by to pomoct.
 
Aelin - 10. ledna 2013 14:15
aellin29631.jpg
Morbius 10. ledna 2013 02:40
Porýní je Rheinland, tvůj původní název znamenal spíš čistá země. ;o)
Hlavu na hezká jména nemám, ale německy trochu umím, tak třeba: Ehreland, Würdeland (e Ehre, e Würde = vznešenost).

Z generátorů jmen znám akorát toto: odkaz.
 
Delruth - 10. ledna 2013 12:26
iko5322.jpg
Gorax 02. ledna 2013 23:36
dělám to tak, ale nějaký obecný souhrn, co zná každý, dávám i do homepage.
Fungovat to asi funguje. Máš jistotu, že si to ten dotyčný hráč přečte. To jestli si to i zapamatuje, to je věc druhá, jak píše Hitomi.
Jako hráč teď využívám to, že ty konkrétní soukromé informace si prostě překopírovávám dolů do deníku. Ale bylo by super, kdybych mohl dělat poznámky rychleji. Mít někde okýnko, kam si to můžu hned připsat k ostatním poznámkám by bylo super. :-)
 
Washeek - 10. ledna 2013 02:40
washeek_by_knightkopie86657348.jpg
Zdravím, ještě vás zneužiju...
Potřebuji jméno pro hlavní říšskou provincii, v říši vládne císař, sídelní město dostalo název Kaiserburg. Původní název pro provincii byl Reinland, jenže to v podstatě znamená Porýní. Obracím se hlavně na německy mluvící, neboť já nejsem. Nějaký úderný název, pravděpodobně končící na land a nějak vyjadřující svou důležitost, třeba sídlo císaře, největší provincie atd.... A samozřejmě by neměl být totožný s nějakou známou lokalitou v reálném světě, může ale být podobný.

Jo a vůbec by se mi hodil nějaký generátor, nebo seznam fiktivních jmen v různých dialektech, potřebuju jména pro cca 12 bohů pro komunity mluvící různými dialekty ((podobné němčině, bretaňské francouzštině, španělštině, hindu apod.))...
 
Grull - 03. ledna 2013 16:55
grull7818.gif
Hitomi 02. ledna 2013 23:41
Pravda.. Takové ty základní do HP či někam externě a ty "osobní" prostě jednotlivým postavám. A máš pravdu. není nad to, každé postavě určitou skutečnost popsat trochu jinak :-) Popřípadě jim nějak bokem dát rozdílné či lehce protichůdné úkoly :-))
 
Hitomi - 02. ledna 2013 23:41
mal315776.jpg
Gorax 02. ledna 2013 23:36

To je docela funkční systém, který se leckde i používá. Navíc se toho dá využít i k tomu, že jsou hráči podsouvány dost různorodé informace, domněnky, či dokonce lži :) to má pro příběh taky význam (i když bůhví, kolik lidí si tohle tak dobře uvědomuje a používá to, ani v literatuře to není tak častý). I když jsem spíš pro to, aby byly nějaké obecné informace na home, v případě, že bych se třeba chtěla na něco odkázat (místopisný název, jméno apod.), abych to pak nemusela hledat v historii příspěvků. Já mám na tyhle věci poměrně děravou paměť, zapomínám to i v běžném životě, natožpak v hraní. Pěkné jsou i nějaké obecnější popisy jednotlivých hráčských postav, které se mohou postupně aktualizovat :)
 
Gorax - 02. ledna 2013 23:36
r54333997.jpg
Zdravím.

Tak mě napadá proč nepodávat informace o světě přímo prostřednictvím příspěvků ve hře. A jen takové, které může daná postava znát. Info o městě/vesnici, kde žije. O nejbližším okolí a možná i jméno panovníka. Víc není potřeba.
Hráči by tak odpadla potřeba číst nějaké externí dokumenty a nezatěžovaly by ho informace, které jeho postava více méně ani znát nemá.

Nevím jestli by to mohlo fungovat, ještě sem to nezkoušel.
 
Grull - 01. ledna 2013 23:19
grull7818.gif
Zajímavé čtení i názory :-)

Ale v podstatě se dá říci, že hodně záleží na hráčích. Jsou tací, kteří si dopodrobna prostudují cokoli, co jim napíšeš třeba do HP a jinní se na to vykašlou.

Osobně si myslím, že pro začátek bych to viděl takhle:
Řekněme do detailů udělat nějakou větší vesnici či městečko a do hry zapojit postavy z blízkého okolí. Doplnit jim, co znají a k tomu něco o světě okolo. To nemusí být nijak důkladné, jméno země, sousedů a jestli s nimi třeba nevedeme válku. Pak panovníka a nějaké drobnosti o fungování státu.
Každému pak soukromě něco extra (kde mají co na prodej, kde nějaký jeho strýček narazil na rozvaliny či něco takového..)

Dobrodružství situovat do blízkého okolí a pak, když splní co okolo té vesnice jde, je poslat do dalšího města.

Má to výhody v tom, že nemusíš toho tolik vymýšlet a když už se vydají pak někam dál, jsou to hráči co ti vydrží, když už vydrželi tak dlouho :-)
 
Fenikso - 26. prosince 2012 22:18
phoenix3817.gif
Morbius 26. prosince 2012 02:19
Jen k technickému řešení: Zkus se podívat na Google Docs. Můžeš tam vytvořit dokument či více dokumentů Wordowského typu a pak na ně udělat odkazy a naházet je na Homepage. A jinak pokud by sis chtěl zahrát více real-time, tak se mrkni sem.
 
Azirafal222 - 26. prosince 2012 16:53
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Morbius 26. prosince 2012 16:09

Důležitá je zápletka.
Hlavní hnací motor celého tažení, celého příběhu. Ať už budeš mít několik vedlejších dějových linií (a měly by být, pro prokreslení charakteru jednotlivých postav) důležitý je příběh. To, o co tam půjde. Tím bych začal. Máš vymyšlený svět, dobře vymyšlený, tak tam hodím nějaký problém. Válka nebo nějaká plošná hrozba, která se dotkne i tvých hráčů. Díky tomu budou vědět, co přibližně mají očekávat, na co se připravit.
Jestli chceš hrát hru především bez kostek a pravidel, tedy hlavně tvoření příběhu a hraní rolí, jsou skutečně důležité snad jen tři věci (když tak mě ostatní Vypravěči prosím doplňte nebo opravte).
Vazba nebo vazby na okolí, či jiné cizí postavy.
Nějaký cíl nebo sen hrdiny.
A jeho charakter, s jakým začíná.

Tyto tři věci hrají velkou roli jak pro hráče samotného tak pro Vypravěče, jelikož na rozdíl od klasického hraní, jaké známe třeba z DrD, nemáš o co se opřít. Žádné staty ani čísla. Ber to jako páky proti hráčům.
Díky tomu nejen pomůžeš vysvětlit hráči jak svět vypadá a co od něj čekat ale i sám pro sebe dotvoříš menší záležitosti, místa nebo cizí postavy, které nezapomeneš spojit s hlavní dějovou linií a světem.
Jen můj názor, nic víc.
 
SalomeGog - 26. prosince 2012 16:22
20100923001954-eb8e30211153.jpg
Morbius 26. prosince 2012 16:09
Mne osobně by zajímala (stručná!) historie té oné lokality, třeba takové věci, ze kterých se stanou povídačky, které se může postava dovědět v hospodě, také božstva, politický systém (hrubý náčrt), skus vybrat takové informace, co jsou všeobecně známe a k tomu přihodit něco málo do hp, tak si může hráč vyhledat jen to co nutně potřebuje, pokud se mu to nechce všechno čít.
Já osobně bych si asi všechny ty informace o světu přečetla, ale každý to nemusí udělat. Spíš to po kouskách přidávat jak se příběh a vědomosti postav vyvíjí...
 
Washeek - 26. prosince 2012 16:09
washeek_by_knightkopie86657348.jpg
Tak samozřejmě souhlasím, že nemá smysl hráčům dávat všechno info, kazí to hru, náladu, apetit, všechno. A jak vás tak poslouchám, tak zjišťuji, že neochota sahá tak daleko, že nebudou ani ochotni projíždět nějaké menu nadpisů, aby se dostali jen k tomu, co potřebují, takže nemá smysl se jim s něčím takovým dělat. Docela klidně bych hráčům žádné info nedával a v případě hraní naživo, bych to ani nemusel řešit. Problém je při hraní po netu ping.

Naživo dostanete odpověď na svou otázku téměř okamžitě. Pokud hrajete na Andoru a chcete se přihlásit do nějakého brůža, většinou tvoříte rovnou novou postavu, nebo upravujete tu starou, aby seděly do nového settingu. K tomu vybíráte rasu, povolání, postavy z historie, rodinu, schopnosti a dovednosti, původ, cíle atd. Abyste mohli vybrat a vymyslet tyhle věci, potřebujete nějaké základní informace, podle kterých tohle všechno vymyslíte. Pokud je nemáte, pak můžete vymyslet něco, co vám potom pj buď nepovolí a tím nejspíš ztratí vás jako hráče, kvůli frustraci, kterou to přináší, nebo vám pj ustoupí za cenu narušení konzistence jeho ((mistrně)) vymyšleného světa. Navíc, pokud jste jenom opatrní a chcete se raději na něco zeptat, může trvat třeba taky dva dny, než se vám vrátí odpověď, celou tu dobu vaše nadšení a chuť opadá...

Takže se tedy ptám: Co ještě patří do těch informací, které jsou pro hráče životně nutné?

(Chtěl jsem si na tu otázku odpovědět sám, ale já asi nejsem typický hráč. Nejradši si čtu co nejvíc informací, protože mě reálie světa baví snad víc, než potom samotné hraní.)
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.077790975570679 sekund

na začátek stránky