Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Strategický stůl

Strategický stůl

Místo pro všechny, kteří se chtějí bavit o strategických a jim podobných jeskyních zde na Andoru probíhajících.

Obrázek



Pokud byste do stolu rádi psali, stačí napsat do pošty (či FB, skype, discord) a já vám udělím práva psát. Toto omezení je z důvodu spamování, které se projevovalo ve stolech s podobnou tématikou. Zvláště, když to spamování nemělo se strategiemi vůbec nic společného.

Též, pokud chcete nějakou jeskyni přidat do seznamu, stačí říci (napsat do pošty/icq) a vaše jeskyně bude přidána ;)


Aktuální strategické jeskyně:



Gentlemanský přístup

SLOT 1: Historická jeskyně antika-středověk : Makedonská říše 323 př. n. l. - Války diadochů - PJ Bučivoj bral - Active - verbuje

SLOT 2: Alter historická jeskyně: FREE

SLOT 3: Alter historická jeskyně FREE:

SLOT 4: Fantasy : FREE

"SLOT 5": Fantasy : FREE

SLOT 6: SCI-FI : FREE


Potenciální jeskyně by Zak:


Zobrazit SPOILER


Obrázek
Aktuálně: krios008, Kerigor, Kinkarion, Wraith - OUT
Reo-chan, Strider, Vlčák - Varování




.

Správci stolu

Fata, Zakantos, Dash

zde nemáte právo psát

Ruggero - 02. září 2019 12:17
roger_i_de_sicilia_en_la_batalla_de_cerami,_por_prosper_lafaye7615.jpg
Balian 02. září 2019 10:28

Zbroj z kožených lamel a přes to lehčí plstěný kaftan nebo župánek, to by mohlo poskytovat slušnou ochranu, zvláště pak proti šípům. A kdyby úderná jízda používala zbroj z kovových lamel, dávalo by jí to výhodu nad jinými tehdejšími jízdními národy v Evropě, které ještě používaly šupinovou.

Balian 02. září 2019 11:26

Pravda, ono se to používalo hodně variabilně a vedle sebe různé zbroje a brnění. Bohatí a významní jedinci měli tu nejkvalitnější zbroj z nejlepších materiálů. Zbytek pak to co si mohl dovolit.
 
Balian - 02. září 2019 11:26
batavian9367.jpg
Zakantos 02. září 2019 10:33
Ne, ty máš taky pravdu. Tyto zbroje se objevují také. Je to právě reakce na ty lamelové. Ale u Byzantinců se to dá brát, ti si najali kde koho, aby bojoval v jejich službách.

Ale klidně by tohle rozdělené v rámci názvů šlo - pokud to bereme pro daný region.
 
Zakantos - 02. září 2019 10:33
matt plus926.jpg
Kinkarion 02. září 2019 10:21
Je to možné. Ono se to může plést s destičkovou/šupinatou a nebo koženou zbrojí, některé styly připomínají lamelové. Ale jak říkám, klidně je možné, že to byly lamelové zbroje, já to však bral spíše za destičkové a lamelové nazývám jen ty japonsko-čínské-mongolské...prostě asijské :) Ale to je můj pohled..určitě se neshodnu s historiky :D
 
Balian - 02. září 2019 10:28
batavian9367.jpg
Kinkarion 02. září 2019 10:21
Tak tyhle pozdní století jsou jasně dané. Byzantinci jsou poslední Římané a přestože se hodně značně pozměnili, tak jedno jim zůstalo - uměli se přizpůsobit a ukrást, co se dalo.
Ty starší a zvláště třetí, čtvrté, nebo i páté - to je ořech.
Jak říkáš, jistě měli své zbraně i zbroj. Věřím, že i nějaké ty lamelové - dle osobního názoru lehčího typu a více kožené, které se jednoduše nedochovají. Což je samozřejmě pro jezdce ideální.
 
Ruggero - 02. září 2019 10:21
roger_i_de_sicilia_en_la_batalla_de_cerami,_por_prosper_lafaye7615.jpg
Zakantos 02. září 2019 05:55

Mě zaujaly hlavně ty kožené lamely. Nějak jsem japonské zbroje nijak blíže nestudoval a myslel jsem, že to měli z plechu, želvoviny nebo tvrzených a zesílených látek (to i jako podklad pro kovové lamely).

Ale lamelová zbroj prý byla zbroj překvapivě rozšířená i v Evropě, zvláště mezi 8. až 12. stoletím (Vikingové, Langobardi i mnoho dalších, používaly je i Byzantinci), také i Sarmaté a Rusové. Přilby s lamelovým závojem jsou tuším z Evropy známé už ze stěhování národů. Lorica segmentata je sice založena na trochu jiném principu, ale minimálně je lamelové zbroji podobná vizuálně.

To mě přišlo vždycky zvláštní, ze stepní národy měly co se válečných technologií kvalitnější zbraně, zbroje i taktiky, než většina usedlíků a ti to pak museli přejímat, aby přežili.

Balian 02. září 2019 09:15

Taky si myslím, že by bylo divné, kdyby je neměli - výhody nad domácími mít museli, aby dosáhli takových úspěchů. Ale bez hmotných, písemných či obrazových důkazů to bude navždy jen spekulace.
 
Balgor - 02. září 2019 10:18
john silver2575.jpg
Zakantos 02. září 2019 09:36Zobrazit/Schovat reakci


Ja by som chcel neco taketo ale bez helmy
 
Zakantos - 02. září 2019 09:36
matt plus926.jpg
Balgor 02. září 2019 09:18
Ono udělat lamelovou zbroj je brutal hardcre. Kamarád si ji dělal, protože se mu strašně líbila...proklínal chvíli, kdy se pro to rozhodl. Práce jak sviň, když to nemáš v ruce, nemáš plány a jedeš úplně bez know-how od začátku :D
 
Balgor - 02. září 2019 09:18
john silver2575.jpg
Balian 02. září 2019 08:49Zobrazit/Schovat reakci
Ja mam rad Japonske a cinske brnenia. Skoda len ze na Larp su drahe jak hovado. Nenasiel som zatial ziadne co by stalo pod 400€(10.000czk)
 
Balian - 02. září 2019 09:15
batavian9367.jpg
Zakantos 02. září 2019 08:58
Za nich jo, ale u Hunů je to ořech no. Tím, jak totálně posléze vymizeli, tak je to mnohdy těžké. Hodně kolegů je pojí s Avary, že jsou si podobní atp., ale to se nedá takto jednoduše srovnávat.
Dle mého je Hunové už měli - na východě pro to samé období jsou pro to doklady, bylo by tedy divné, kdyby ne.
 
Zakantos - 02. září 2019 08:58
matt plus926.jpg
Balian 02. září 2019 08:49
Hunové jsou tvoje expertíza :D Já jen vím, že za Genghise a pak za Tamerlána už byly a jsou dochované.
 
Balian - 02. září 2019 08:49
batavian9367.jpg
Zakantos 02. září 2019 05:55
Mi povidej, dodnes se o tom kolegove hadaji jestli je Hunove meli, nebo ne :D
 
Zakantos - 02. září 2019 05:55
matt plus926.jpg
Kinkarion 01. září 2019 22:10
Lamelové zbroje jsou pro Asii hodně obvyklé. V Evropě pak byly velkou výjimkou a když se objevili jezdci ze střední Asie v těchto zbrojích ve Vých Evropě, bylo to překvápko :)
 
Ruggero - 01. září 2019 22:10
roger_i_de_sicilia_en_la_batalla_de_cerami,_por_prosper_lafaye7615.jpg
Balgor 01. září 2019 18:46
odkaz

Roztomilé video o tom, proč nipponci ve středověku už moc nepoužívali štíty.

To, že měli zbroj z kožených lamel je také zajímavé. :)
 
Balgor - 01. září 2019 18:46
john silver2575.jpg
Gorax 01. září 2019 07:51Zobrazit/Schovat reakci
Ja sa spolieham viac menej na historicke rozlozenie medzi 1530 az 1545
 
Gorax - 01. září 2019 07:51
r54333997.jpg
Zobrazit SPOILER


 
Balgor - 31. srpna 2019 00:22
john silver2575.jpg
Kinkarion 30. srpna 2019 21:21
ale pekna mapka:D
 
Balgor - 31. srpna 2019 00:21
john silver2575.jpg
Kinkarion 30. srpna 2019 21:21
ono niektore provincie maju dvojnasobnu vynosnost ako ine. Takze to ze ma niekto 4 provincie neznamena ze je 2x silnejsi nez niekto kto ma provincie len 2
 
Ruggero - 30. srpna 2019 21:21
roger_i_de_sicilia_en_la_batalla_de_cerami,_por_prosper_lafaye7615.jpg
Balgor 30. srpna 2019 20:56

1 a 65, ptal jsem se z akurátnosti, je dobré vědět, že kdyby náhodou, byla dlouhá chvíle, můžeme je navštívit. 66 patří dle tvého seznamu klanu Miyoshi

Blbnul jsem s barvičkama, abych si udělal představu o rozložení sil:
odkaz
 
Balgor - 30. srpna 2019 20:56
john silver2575.jpg
Kinkarion 30. srpna 2019 20:51
Province 1 a 66 sú ziskatelne Pocas hry. Heck kludne mozete spravit invaziu do Korei ak budete chciet :D
 
Ruggero - 30. srpna 2019 20:51
roger_i_de_sicilia_en_la_batalla_de_cerami,_por_prosper_lafaye7615.jpg
Balgor 30. srpna 2019 18:15

Pěkné, dobrá práce. :)

Provincie číslo 1 Ezo bude ještě herně dosažitelná nebo tam budou řádit Ainové a bude neobsaditelná?
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.20277714729309 sekund

na začátek stránky