Strategický stůl
Místo pro všechny, kteří se chtějí bavit o strategických a jim podobných jeskyních zde na Andoru probíhajících.
Pokud byste do stolu rádi psali, stačí napsat do pošty (či FB, skype, discord) a já vám udělím práva psát. Toto omezení je z důvodu spamování, které se projevovalo ve stolech s podobnou tématikou. Zvláště, když to spamování nemělo se strategiemi vůbec nic společného.
Též, pokud chcete nějakou jeskyni přidat do seznamu, stačí říci (napsat do pošty/icq) a vaše jeskyně bude přidána ;)
|
||
|
Moderní politika:
Zkusím to ještě jednou (možná to nebylo minule postřehnuto) - byl by zájem o strategii ze současnosti ve stylu "grand political strategy" (něco jako Konec Dějin kupř., nebo to co dělávál M@rex svého času)? |
|
||
|
Dance of the Dragons IIIOdkaz na jaskyňu -- V homepage je dokument postavy a kopa ďalších materiálov Ahoj ahoj, do jaskyne DoD III sa hľadá náhrada za frakci Baratheona (ktorý sa ešte ani len neobjavil a neodpovedal) a taktiež niekoho kto by mohol chcieť skúsiť hrať v dvojici s lordom Tully - keďže ten je tak nejak docela neaktívny no súčasne zastáva dosť výraznú rolu. Tak niečo o nich: Baratheon - stál na tej zlej strane barikády počas občianskej vojny a teda v povojnovom usporiadaní vyfasoval vyššie dane a minimum politické vplyvu, dokázal ale upevniť moc nad svojimi vazalmi a Búrkové kraje si tak pestujú dosť nezdravú dávku revanšizmu. Jeho ciele v meste sú pomerne otvorené - môže sa snažiť dostať do politiky, získať pozície, napraviť svoje postavenie; môže ale len torpédovať a škodiť súčasnej vládnej garnitúre. Má v meste dosť nepriateľov, má ale i potenciálnych spojencov. Bolo by nutné načítať dosť histórie a tak, ale ochotne pomôžem. Hráč by ideálne prevzal mladšieho Baratheona. Tully - mladší brat lorda Tully ktorý by mu ak by bol obsadený hráčsky pomáhal v meste, teda nutná koordinácia medzi dvoma hráčmi, jeden z nich je harperk - spoločná dohoda kto by chodil na aké schôdzky, kto by riešil aké veci. Tully je naopak oproti Baratheonovi na vrchole moci - Mistr Práva, v meste kontroluje dosť územia i osobností, aspoň formálne pod neho spadá mestská stráž... Samozrejme, má kopu nepriateľov ale taktiež pomerne stabilných spojencov. Je to viac hra o tom udržať sa u válova, udržať status quo, možno ešte jemne posíliť svoju pozíciu V prípade záujmu prosím echo do pošty a dohodneme sa |
|
||
|
DoD III
Odkaz na jaskyňu: odkaz Hrateľné postavy: odkaz Ľudia čo majú rezervácie o tom vedia, čoskoro do verbiarov ale pridám čo je obsadené a čo by sa naopak obsadiť hodilo. Štart jaskyne predpokladám najpozdeji 2.11 tj budúci pondelok, do tej doby je potreba s pomocou hráčov dokončiť ich denníčky a páru ďalších detailov. |
|
||
|
Dovolím si takový malý test:
Pozvánka na Discord kde postupne nahádžem linky a budem tam postovať info. Prosím, je to výrazne lepšie médium na všemožné veci, umožní mi to lepšie hádzať info, ankety a podobne. A hlavne prípadným shitpostingom nebudeme spamovať tento stôl. Ak vám teda discord nie je úplne cudzí, dajme tomu šancu a uvidíme - postupne tam pridám role a ďalšie veci, zatím by to malo byť veľmi simple channel. |
|
||
|
Tož, mám zase víc času na práci na Realmu, páč aktuálně skoro nikde nehraju a blížím se k jeho dokončení. Už jako že fakt hodně blízko. Optimisticky tak 2-3 týdny, maximálně měsíc (suprise suprise :D) |
|
||
|
a rezervace podle posledních informací jsou tyhle:
Centrální mocnosti Německo: Wraith Rakousko-Uhersko: torpo USA: Reo-chan Itálie: Harperk (v současnosti možná definitivní pauza od Andoru) Dohoda Spojené království: Landstreicher Francie: Tarro Rusko: ignis CSA: ? (v tuto chvíli prázdno) další Japonsko: Balgor Kanada: Elidon Britský Rádž: možná Maxx Rumunsko nebo Srbsko nebo Řecko: Azhug |
|
||
|
Tak jo, po 24 hodinách útrap jsme se asi shodli na nějaký úpravě vojenskýho systému, respektive systému manpoweru a mobilizace. Jdu to hodit na přetřes sem, protože je dost zásadní, jak se k tomu postaví hráči.
Řešit to, jak to bylo, je zbytečný - prostě to bylo na hovno :). Zkusím to nějak strukturovaně a co nejstručněji. Použiju zde jako příklad Francii. Nejdřív krátce k mobilizaci: máme čtyři stupně: částečnou, úplnou, rozšířenou a totální. S každým vyšším stupněm klesá výkonnost průmyslu a stoupá nespokojenost (zjednodušeně řečeno). Za první světový většina států víceméně spojila první dva stupně do jednoho. Francie má 3letou aktivní službu a 11letou rezervní. Dále má ještě 7 let v teritoriální armádě a 7 let v rezervách týhle armády. Pro snadnější počítání si představme, že má Francie 250k mužů na jeden ročník odvodů. Příklad 1 - Francie není ve válce, nejsou povolány zálohy. - Francie má 750k mužů v aktivní službě, ve zbrani, v poli. Manpower pool? De facto 0. V praxi to znamená, že všichni odvedenci mají kde sloužit a nikdo si nedělá bábovičky na písečku. - Na konci roku odchází třetina ročníku do rezerv (250k), zatímco přichází nový ročník (250k) (původně jsem to chtěl dělat na měsíční podíly, ale byl by to hroznej bordel a tlak jak na vás tak na nás). To jest, při přepočtu z prosince na leden vám ubereme krásných 250k mužů od aktivních divizí (poměrným způsobem) a přidáme vám 250k do manpower poolu. Sice by logicky měli nejdříve podstoupit základní vojenský výcvik, než si z nich začnete dělat pěchotu/jízdu/dělostřelectvo/námořníky/letce... ale s ohledem na to, že to nemáme rozložený mezi měsíce, byl by to dost zásadní průser (každej by čekal na leden, aby zaútočil na oslabený armády). Těchhle 250k si tedy potrénujete a uděláte z nich to, co vy chcete - můžete se držet současnýho plánu a vycvičit přesně to, co odešlo a jen doplnit divize. Nebo třeba můžete trénovat jen jízdu a oslabený divize pěchoty spíš pospojovat. Je to na vás. Tady máte možnost anuálně upravovat část složení armády. Výslednej manpower se nemění (přišlo tolik, kolik odešlo), mění se maximálně skladba armády dle uvážení hráče. Příklad 2 - Francie je ve válce, jsou povolány zálohy -Francie má 750k mužů v aktivní službě. Dalších 2,5M mužů povolala v rámci záloh. Zda je postaví do první linie, do druhý linie nebo je nechá ve vnitrozemí/v rezervním poolu (pokud nejsou nasazení, je spotřeba stejná nezávisle na tom, zda je dáte do pole nebo si je necháte "v depotu", tj. v tabulce rezerv, platíte jen žrádlo, ne munici). Opět platí to, co v příkladu 1 - přijde 250k a odejde 250k (3,25 M děleno 13 vychází opět 250k). To tady znovu rozebírat nebudu. Jiný stav nastává, jak už to tak ve válce bývá, v momentě, kdy jaksi budete mít ztráty. Máte 3.25M, proběhne Somma, Verdun a já nevím co ještě a máte ztráty 1 mega. To zní jako průser, že? No... On to je průser. Mě v tu chvíli zajímá jen to, že na konci odejde třináctina ze zůstatku manpoweru (2,25M/13 = 173 077). Příchod nových ročníků se nemění. Takže máte ztráty 1 M, 173k mužů k tomu odejde do teritoriální armády, ale dostanete 250k nových, v tuhle chvíli tedy na odchodech "vyděláte" a nahradíte část ztrát. Opět je na vás, co ze zelenáčů uděláte za vojáky. Systém mobilizace Jak bylo avizováno, máme 4 fáze mobilizace, s tím, že mobilizace znamená fakticky povolání záloh, rezerv, záloh rezerv, rezerv záloh rezerv etc. To jest, s každou další úrovní mobilizace odvádíte stále starší ročníky. Částečná mobilizace - povolání rezerv, v případě Francie se jedná o 11 ročníků - jelikož lze předpokládat, že ne všichni přežili do té doby, tak se fakticky jedná o 10násobek jednoho ročníku a to jsem ještě hodně hodnej = 2 500 000 mužů. Ti jdou rovnou do rezervního poolu nebo dle instrukcí do pole. Nejedná se ale o raw manpower, jedná se o rezervní jednotky, už vycvičené, připravené k nasazení- Úplná mobilizace - povolání domobrany (ve většině případů) - u Francie se jedná o 7 ročníků. Opět nedostanete manpower, dostanete ale hromadu milice/teritoriální pěchoty. Ta se vesměs nedá použít na útok mimo vlastní území - POKUD vám vychcípají mladší ročníky, už asi těžko povedete válku na cizím území, leda z dobrovolníků, je to jeden z důvodů, proč může válka skončit statutem quo, třebas i po definitivní likvidaci armády nepřítele, oba prostě mají už jen milici a ta chrání svoje domovy. ŠETŘETE si svoje aktivní ročníky. Rozšířená mobilizace - povolání záloh domobrany - de facto to samý, jen s vyššíma postihama na průmysl a nespokojenost Totální mobilizace - v tomhle momentě povoláváte i ročníky, který už dávno nemají být ani povolaný, u Francie se jedná o 49-55letý dědky. Nedělejte to. Ale dostanete-li se až sem, aniž byste měli celou zemi okupovanou, sesazenou vládu a revoluci v každém větším městě, snímám pomyslný klobouček. Hitler to dokázal. Jak to dopadlo víme. Povolanci Teď si možná říkáte "no jo, ale proč nemám v žádný úrovni mobilizace NOVEJ manpower, s kterým si můžu něco dělat, cvičit nový divize a tak?" Inu, důvod je ten, že k tomu neslouží systém mobilizace. Na to nejsou tabulky. Prostě jako hráč řeknete, že ti, co by měli narukovat až příští rok, tak vzhledem k nouzi budou narukovat holt o trošku dýl. Povoláte 19letý. Možná i 18letý. Tvl, povolejte si klidně i 7letý, je mi to fuk. Musíte počítat se zpětnou odezvou. Pokud povoláte mnohem mladší ročníky, aniž byste povolali domobranu, fotrům a dědkům se to moc líbit nebude. Pokud povoláte 14letý, nebude se to líbit těméř nikomu, ani kdyby byli v armádě úplně všichni. Každopádně za každej povolanej ročník dostane Francie těch 250k manpoweru s kterou si může dělat co chce. A pár těch postihů. Opatrně. Ale během války to dělali běžně :). Pár poznámek na závěr - u většiny jiných států se budou měnit jen čísla definující počet let strávených v té či oné skupině - na státy s profesionální armádou tohle nebylo nijak upravováno, na ty se musím podívat podrobněji (prakticky se jedná tuším jen o Austrálii) - fakt mě zajímá váš názor, zkuste být konstruktivní - za specifických podmínek lze i z těch starců udělat klasickou pěchotu a postavit je do první linie, ale počítejte s tím, že výkonností se těm mladejm prostě nevyrovná - jedna z možností, co zvažuju, je, jestli by novej manpower neměl přijít už třeba v říjnu nebo listopadu, aby ta mezera mezi odchodem a příchodem byla pokud možno nulová |
|
||
|
Taky jsem začal dávat něco dohromady a mám svým způsobem hotovo, tak to tu taky dávám k nahlédnutí pro případné zájemce:
VZOROVÝ DENÍK MAPA GEOGRAFICKÁ MAPA POLITICKÁ |
|
||
|
Než se s Balianem pustíme do té naší migračky (což potrvá, páč je na tom práce jak na hradě), rozhodl jsem se, že by možná mohl nastat čas pro založení
Legacy of Weltkrieg. Tedy alter-historickou jeskyni z roku 1930 motivovaná jak Kaiserreichem, Bonaparte Legacy tak vlastními nápady a pár dalšími alter světy a knížkami :) PDF , MAPA jsou zde. PJe bych tam dělal já (hlavně systém a pod) a pro rychlejší dění v jeskyni by mi PPJ Wraith, s tím, že bychom všechna vážná rozhodnutí diskutovali, aby nikdo neměl pocit, že je to šílenost/nadržování/... :) Byl by o to zájem? |
|
||
|
ignis 10. května 2020 18:20
Hrubo som načrtol mapu. Je to približne podľa histórie, ale určite sa nepôjde tvrdú historickú linku keďže sa nechcem s hráčmi hádať o tom kto a čo a kde :) Tribes, čiže kmene, budú hrateľné až po obsadení zvyšku. Aj za vikingov by sa dalo nájsť viac než jeden hráč, keďže u nich si robili jarlovia čo chceli a útočili kam chceli. |
|
||
|
Centrální mocnosti
Německo: Wraith Rakousko-Uhersko: torpo USA: Reo-chan Itálie: Harperk Dohoda Spojené království: Landstreicher Francie: Tarro Rusko: ignis CSA: ? (Zakantos už nezvažuje) další Japonsko: Balgor Kanada: Elidon Rumunsko nebo Srbsko nebo Řecko: Azhug |
|
||
|
All hail Landstreicher!
Centrální mocnosti Německo: Wraith Rakousko-Uhersko: Tarro USA: možná Balgor Itálie: Harperk Dohoda Spojené království: Landstreicher Francie: ? (může být NPC) Rusko: ignis CSA: ? (možná Zakantos, zvažuje) další Japonsko: Balgor nebo Maxx Kanada: Elidon |
|
||
|
Průzkum Nutno obsadit: USA - země nakrmená tak silným revanšismem, že Francouzi jsou oproti nim beránci. Hrát za ni je výzva - stojí samotné proti nepřátelům na všech frontách. Na druhou stranu má silný průmysl, armádu pruského střihu, velmi silnou flotilu a obrovskou morálku obyvatel. Hráč bude na většinu věcí sám, ale čím déle vydrží, tím víc se projeví jeho síla. CSA - hrdá a sebevědomá země, spolupracující s Kanadou i Mexikem (a se silnými vazbami na VB a Francii), mající na svém kontě hned dvě vítězné války proti USA. Hráč bude muset spolupracovat se svými spojenci, bojovat proti papírově silnějšímu nepříteli a především řešit problémy se svou vlastní minulostí. VB - velmi náročná hra, hráč stojí v čele obrovského impéria a ještě větší aliance, obojí pak klade velké nároky na management. Hráč ale bude mít k dipozici obrovskou flotilu a oproti historii i silnější armádu, obrovské zdroje a přístup na všechny fronty. Francie - národ silný na zemi, na moři i v politice. Pokud bude spolupracovat s VB, vznikne silná dvojka. Stojí však proti papírově mnohem silnějšímu Německu a vzhledem k tomu, že VB se musí starat i o Kanadu tak hrozí, že proti němu bude na své půdě stát sama. Německo - OP armáda, silná flotila, dostatečný průmysl. Hlavní tahoun Centrálních mocností, který určuje tempo v celé Evropě. Na rozdíl od VB, která má ve vedení aliance pomocníky, musí však celé uskupení řídit převážně samo. Rakousko-Uhersko - starší a slabší bratr Německa. Nemá tak velkou sílu, ale ani problémy v diplomacii. Musí však řešit spory mezi vlastními národy a narůstající závislost na Němcích. Hráč bude muset reformovat a uvažovat, nebo se spoléhat na německé zbraně. Rusko - kolos na hliněných nohou. Oproti historii posíleno (neproběhla rusko-japonská válka), ale i tak bude hráč mít problémy s tím udržet si zelená čísla v armádě i průmyslu. Ale i přesto, na řešení má jedinou frontu a pod velením nekonečné zástupy vojáků. Druhá vlna: Itálie - nejistý spojenec Německa. Ideální země na to čekat na vhodnou příležitost a udeřit tam, kde může nejvíce získat. Osmanská říše - podobně jako Itálie, ale s nutností reformovat, modernizovat a budovat. Kanada - dominium VB, které se ale zapojí i do války na svém vlastním území. Oproti historii posílena. Japonsko - asijská velmoc s velkou volností a velkými možnostmi zisku. Volný spojenec VB. Další zajímavé národy - Čína, Chille, Argentina, Srbsko, Rumunsko, Španělsko,... Komentáře - lore: odkaz - mapa: odkaz - náročnost na hráče by měla být malá. Systém je automatizovaný tak, že hráč nemusí řešit to, co nechce a stačilo by, kdyby napsal příspěvek dva za týden (odhad). - systém bude podrobně popsán a vysvětlen, takže se není třeba bát. |
|
||
|
Tak, je to nějaký čas, co jsem zde psal, že dělám na třech typech jeskyně. I když je vše v rané fázi (tedy něco je rozpracováno více, něco méně), tak zde dávám na výběr tři náměty na budoucí jeskyně. Ideálně by bylo dobré, kdybyste si vybrali jeden a na tom začnu primárně pracovat. 1) InterregnumZasazeno do světa Tamrielu, kde právě obrovská krize. Pád Druhého impéria, či Remanovské říše díky zavraždění posledního císaře Remana III. a jeho dědice zapříčinil rozpad nevídaných rozměrů. První věk skončil, nastala druhá éra. Vesnice jsou opuštěny, cesty plné banditů, dědic žádný a válka o prázdný trůn v plném proudu. Někteří se snaží udržet alespoň stín bývalého impéria, další se snaží na něj navázat a poslední využívají jen nastalý rozpad ke svému vlastnímu posilnění. Hra by měla být více orientována na města jako taková - nečekejte žádné velké armády, naopak spíše místní zdroje maximálně doplněny o několik málo kohort zaniklých legií. Tisíc mužů je už solidní síla, kterou nedá každý dohromady. Vy jakožto rod můžete ovládat své město a maximálně přilehlá okolí (jsou výjimky). Naprostá volnost v rámci světa - ze svého města si můžete udělat super-říši, či jen farmit a snažit se přežít v této době temna. Samozřejmě doplněno mnou o nějaký ten "příběh" vycházející ze skutečných událostí Elder Scrolls - ovšem upraveno pro potřeby Andoru. V podstatě nikdo by neměl mít v této hře navrch a nikdo zde není supervelmoc. Alespoň ze začátku určitě ne. Veškeré informace formou budoucího PDF. Ve světě bude magie, bohové, jiné rasy atp. MAPY: Cyrodillic Empire Interregnum 2) The Empire Chronicles: Year of the Four EmperorsZasazeno do světa TEC, kde se vše odehrává v roce 193 AA, kde začíná občanská válka o trůn. Klasická situace, kdy je mnoho dědiců, kteří mají nárok na trůn. Původní dědic zemřel a jeho bratři se chopili příležitosti a po smrti císaře se snaží získat trůn pro sebe. Do toho získal moc v hlavním městě syn nejstaršího (a zesnulého) bratra s pomocí pretoriánské gardy a své intrikánské matky. Jakmile se rozhořela občanská válka v Říši, tak okolní státy toho ihned využily a začaly si vyřizovat účty mezi sebou - dokud je tento kolos ve vlastních problémech a oni k tomu mají příležitost. Celá jeskyně je vlastně jedna velká občanská válka, kde není téměř nikdo jednotný. Do toho se začnou objevovat nové kmeny a podobně. Podobně nastaveno jako v první jeskyni, ovšem doplněno o více elfských národů, více magie a podobně. A zároveň mapa rozšířena o další města, státy atp. Plus snaha poučit se z chyb a zaplnit díry v systému. Veškeré informace formou budoucího PDF. MAPA: Svět Mathionu 3) Ardennes AssaultProzatím pracovní název. Asi nejvíce strategická hra. Za daný čas musí obě strany dosáhnout svých klíčových bodů. Rozděleno na dvě strany, jedna útočí, druhá se brání. Jeden hráč je hlavní "stratég" a má k ruce několik dalších. Jedná se o jeskyni z období Bitvy v Ardenách v roce 1944, kdy budou k dispozici stejné síly jako v této době - ovšem útočící strana si může rozmístit jednotky dle svého uvážení. Herní čas by měl být okolo jednoho měsíce a útočící strana musí dosáhnout určeného cíle (určí PJ a může být cílů více), obránci tomu musí zabránit. Při obsazení nějakého bodu získá útočící strana dodatečné zdroje za splnění cíle. Ve hře budou tři důležité věci - Lidská síla, Munice a Palivo. Všechno je důležité v rámci případných posil, dělostřelecké, či letecké podpory a samozřejmě tanků. Munice a Palivo budou na mapě náhodně rozmístěny a to tak, že obě strany nebudou vždy vědět, kde se právě nachází. Také půjdou s dostatečnou lidskou sílou přesouvat, či likvidovat. Počasí bude dle reálných zdrojů. Na mapě lze počítat se silnicemi, lesem, železničním spojením atp. Veškeré informace formou budoucího PDF. MAPA: Bitevní plán Důležité! Všechny mapy se můžou ještě upravit. Nejedná se o finální podobu. Pokud Vás něco zaujalo, tak si zkuste vybrat. Dodatečné informace, v případě zájmu, mohu dodat. To není problém. Tak uvidíme jestli se někdy uvidíme ve hře. |
|
||
|
|
||
|
Harperk 24. prosince 2019 16:15
ehm...to máš hodně hodně jinou mapu :D Tahle aktuální není, ale je blízká té aktuální odkaz |
|
||
|
odkaz Spešl mapa pro pajzly a podzemní národy :)
|
|
||
|
|
||
|
Tři dny před Štědrým dnem jsem konečně dokončil úpravy mapy k chystané jeskyně se Striderem. Jupí.
Mapa světa 1914 |
|
||
|
Zdarec, v rámci dokončované a dříve inzerované jeskyně mám dva nápady, který chci předhodit napospas zdejší obci. Prozatím přednesu ten první, protože je to dost obsáhlý na vysvětlení. (Házím i do vedlejšího stolu)
Pracovní název: KomiseV rámci příprav jeskyně jsem oznámil Striderovi, že chci i eventy pro NPC státy. Vytřeštil oči. Aspoň to tak po Messengeru vypadalo. Jakože k čemu, že jo. No, ale s tím souvisí můj nápad. Nastanou situace, kdy je NPC stát před zásadním rozhodnutím - nejčastěji nějaká diplomatická reakce nebo volby. Dosud to vždy bylo všude přímo v režii PJe a každej PJ si snad vyslechl (nebo se doslechl o) reakci, že nadržuje svým oblíbeným NPC státům. Ale to není jedinej důvod. Prostě třeba neutrální státy často nemají až tak moc na práci a mohou se v jeskyních nudit. Event pro UK, Tibet a Čínu. UK (rozhoduje hráč za UK): Tibetská otázka 1) Tibet je nedílnou součástí Číny, tzv. vláda Tibetu jsou vzbouřenci a povstalci proti centrální vládě a interní záležitostí Čínské republiky. 2) Tibet je autonomním státem pod nadvládou (suzerainty) Číny, má právo na místní samosprávu a vést nezávislou zahraniční politiku, ale formálně podléhá Číně (historické). 3) Tibet je autonomním státem pod nadvládou (suzerainty) Číny, má právo na místní samosprávu, ale v zahraniční politice podléhá Číně, a jako takový nemůže samostatně uzavírat bilaterální smlouvy. 4) Tibet je nezávislý stát a čínské nároky jsou bezpředmětné! Tibet (rozhoduje Komise 1): Tibetská otázka 1) Vztah mezi Čchingy a Tibetem byl vztahem mezi 'patronem a knězem' a nebyl založen na subordinaci jednoho druhému. Jsme malým, náboženským a nezávislým státem (historické). 2) Nemůžeme vzdorovat centrální autoritě Číny a přijmeme její nadvládu (suzerainty), ale nevzdáme se místní samovlády a budeme vést vlastní zahraniční politiku. 3) Bez zahraničního patrona nemůžeme vzdorovat centrální autoritě Číny a přijmeme její nadvládu (suzerainty), budeme jen usilovat o status autonomní provincie s lokální vládou. 4) Jsme součástí Jedné Číny! Čína (rozhoduje Komise 2): Tibetská otázka 1) Tibet je součástí Číny (historické)! 2) Tibet je autonomní provincií Číny s místní samovládou. 3) Nejsme schopni nárokované území ovládat, proto se spokojíme se statusem Tibetu jakožto provincie pod naší nadvládou (suzerainty), která může do určité míry vést i vlastní zahraniční politiku. 4) Máme vlastních problémů dost. Tibet je nezávislý stát. Z logiky věci u britského eventu rozhodne Brit. U tibetského i čínského eventu budou losem zbývající hráči s výjimkou Brita rozděleni do dvou tajných komisí, které budou moct hlasovat pro jednu z možností. Je očekávatelné, že budou hlasovat pro to, co se jim nejvíc hodí. Ale třeba se i spokojí s něčím, co se jim hodí trochu míň, ale má to větší šanci na výhru. Náhodně byly vylosovány: Komise 1: PJ (2 hlasy), dále po 1 hlasu PPJ, Francie, R-U, Japonsko, CSA a Španělsko. Komise 2: PPJ (2 hlasy), dále po 1 hlasu PJ, Německo, Itálie, USA, Osmani a Rusko. NPC stát zvolí možnost s nejvíce hlasy. V případě rovnosti hlasů ten, který volil PJ, popř. PPJ. Hlasování bude tajné, stejně jako členové komisí nebudou vědět, kdo další je v komisi (což ztíží kupčení s hlasy). Ze začátku jeskyně budou PJové volit historické volby, tedy by museli aspoň 4 z 5 členů komise hlasovat za jinou (a to tu samou) možnost, aby ji přehlasovali. Postupem času se však chtě-nechtě dostaneme do alter a nic jako historická možnost už existovat nebude a šance budou větší. Může se stát, že losem padne sestavení komise čistě pro hráče jedný frakce, to je holt život. Tím, že ostatní nebudou vědět, kdo všecko se do komise dostal, se hráči i na FB můžou vymluvit na to, že "oni ne" a tím se bránit nátlaku ze strany "mocnějších komisařů". Prakticky to znamená, že by hráči měli šanci částečně se podílet na tom, jak se vyvíjí okolní svět. Není to historicky přesné (teda, šlo by to, ale se silnou rozvědkou a brutálními investicemi), ale myslím, že by to mohlo být zajímavé zpestření hry. Systém by se samozřejmě nejdříve ozkoušel v testovací jeskyni, která bude předcházet oficiálnímu startu. Názory? |
|
||
|
Balian 29. listopadu 2019 18:40
Beru to tedy tak, že není zájem a tím pádem mám nejen "hodně času", ale taky nemusím "nic dělat" :D |
|
||
|
Teaser Po DLOUHÝCH měsících práce jsme se s Radagastem konečně dostali do fáze, kdy vám můžeme prezentovat aspoň část materiálů do naší připravované jeskyně na téma mírně alter světa roku 1914, kde existuje Konfederace, která vyhrála Americkou občanskou válku. Předem upozorňuji, že jak mapa, tak deník jsou ještě v pracovní verzi. Samotná mapa bude vypadat ještě úplně jinak a deník je sice dokončený, ale pořád ve zkušební době - zde se můžete přidat i vy a vyjádřit svůj názor, jestli tam něco nechybí, jestli něco nepřebývá, jestli je něco zbytečně komplikované, atd. Rádi bychom od vás - krom pomoci s deníkem - slyšeli názor, jestli se vám tento svět a materiály k němu líbí a jestli byste měli o takovou jeskyni zájem. Předem děkuji za jakoukoli odezvu :) Lore a informace o světě (budou aktualizovány, přibudou sem i pravidla, atd.): odkaz Mapa: odkaz Deník: odkaz |
|
||
|
Age of Imperialism:
- hledám hráče za Francii (celkem OP army dobrá pozice na kontinentu, aktuálně prohrála jednu bitvu v Německu, která jí připravila asi o 10-15% sil - a btw. toto je ještě i oficiální oznámení: Strider zákaz do mých jeskyní 4ever |
|
||
|
THALIA:
Tak, popis pokladám za hotový vo verzii 1.0 - sú tam teoreticky ešte chyby a niečo málo sa môže zmeniť, základ by ale mal byť ako to tam je. Google doc (s možnosťou komentovať) PDF Verzia Tvorba rodu Mapa Čo ďalej... Dosť možne jaskyňu založím dnes/zajtra a otvorím verbovanie - platí, že štart sa pokúsim spraviť cez víkend (ale taky sa mi tam tak trochu planuju nejake party a takove veci) no chcem dať čas hráčom spraviť si tie rody, nájsť obrázky, prípadne i pripraviť ďalšie veci (napríklad by sa mi dosť videlo keby si hráči našli vlajky, erby a možno i NPC :D) Čo sa krajín týka: Rezervácie Aquilan Seran Fardar Netien -- pre ľudí čo mi pomohli s tvorbou jaskyne Navyše viem, že ľudia chceli: Epaisa - Gruber Albion & Alba - Hermoš Velskir a Vetejské carstvo - ignác a tarro niečo obchodné - delph niečo na okraji - zak -- Toto prosím neberiem ako rezervace, spíše info pre vás že možno sa skúste nejak dohodnúť a tak? Čo mne osobne príde ako zaujímavé alebo čo by sa hodilo obsadiť: Thinos - byzancia reborn, miesto tercií légie s plameňometmi, profesionálna armáda a niečo čo by sa s privretými očami a ušami dalo nazvať nacionalizmus. Dá sa to hrať agresívne, dá sa to hrať i opatrnejšie a menej konflikte. Záleží na hráčovi. Sehlland / Keldeland / Juburg - trojica škandinávcov, aspoň jeden by bol fakt vhodný inak to majú protestanti takové...nahovno. -- Keldeland je Gustavus, militantný profi vojskový štát, musí byť agresívny nejakým smerom, inak zbankrotuje. Hodne vojska, málo peňazí. -- Jurburg je obchodná liga, hodne peňazí, menej vojska, veľká obchodná flotila, strká sa do politiky v Poľsku, strká sa do politiky v hanze, dosť punk -- Sehlland je niečo medzi, stredne vojska a stredne peňazí, veľká a silná flotila, koloniálne panstvo v severných moriach, strká sa do politiky v ríši, takové dánsko Normark / Skirmark - protestanti v Ríši, to prvé je mix škandinávcov s nemcami, to druhé je takový brandenburg-prusko s pôvodne akože teuton enklávou v poľsku. Skirmark má možnosť hneď sa mrdať do bohemie, normark zase môže vysierať španielov v nizozemí alebo proste budovať ríšu na severe. Freie Grafschaften - Nizozemí, uprostred 80 ročnej valky, obchod a tulipány, mocná flotila, neustály konflikt, potenciál do budúcna. Osting - české zeme, chaos, bordel a rubanie sa s habsburgom, hodne výzva Salba - klasika benátky, obchod a flotila Po dohode sa môžme baviť o Hanze (ale preferoval bych Jurburg ktorý je polohanza) alebo o Osmanoch (Khem) tí to ale budú mať nudnejšie (hra spíše s PJ než s hráči no) A taky je možnosť hrať papeža, ale taky spíše po dohode, hráč by musel trochu naštudovať viery. |
|
||
|
Len aby ste vedeli že úplne nezaháľam - chýba mi popis poslednej skupiny hrateľných krajín a mám hotovú 30 ročnú fantasy alternu. Tešiť sa môžete na nový systém obchodu, trošku iný systém tvorby rodu a páru ďalších vychytáviek. Snaha je o to, aby jaskyňa bola "dlhodobá" - začneme 1630s a dúfam že to bude baviť natoľko, že až skončia vojny a začne nudné farmenie a tak bude záujem pokračovať a timeskip nás hodí buď do 1680s alebo rovno 1700s kde bude nový systém zameraný na obchod, moreplavbu, kolonizaci.
Ak by mal niekto hodne času a chuti tak tu: odkaz Je alfa verzia Tvorby rodu - množstvo bodíkov a podobne ešte nebolo optimalizované. Dokument je s právom komentovať, takže ocením tipy a nápady na nové "traity" (tradície) a celkovo, komentáre ak vás niečo napadne. Dík. |
|
||
|
|
|
||
|
Mám takovej dotaz… Řekněme, že mám komplexní systém na strategickou jeskyni, modernu, komplexní skoro na způsob MaMka… řekněme…
Momentálně vedeme spor o tom, jestli hráče hodně sere, když si nemůžou všecko spočítat sami, protože je to prostě mega komplexní a člověk se v tom docela snadno ztratí, když neví co má hledat… Zní to jako průser v momentě, kdy by hráč musel tyhle věci počítat sám, ale pokud se počítaj "samy", tak vadí to vám jakožto hráčům? Mně třeba přijde, že je to lepší, protože spíš než si matematicky propočítat výsledek většiny svejch herních rozhodnutí, budou se hráči víc držet nastavení svojí země po politický, ideologický, diplomatický a RP stránce a nebudou mít takovou snahu "ochcat systém", zatímco naopak pro PJe je to usnadnění, protože pro hromadu RP rozhodnutí může použít mnohý mechaniky, který už jsou předem nastavený a tak 1) ho to moc nezatěžuje; 2) nehrozí, že dvěma hráčům vyhodnotí tu samou věc rozdílným způsobem… Otázka tedy vlastně zní, máte (a teď je fakt brát v úvahu, že jde o modernu a ne o středověk) raději jeskyni postavenou na průhledném systému a berete to spíš jako matematickou úlohu nebo spíš komplexní systém, který vás jako hráče ale nenutí ho úplně pochopit a víc si hru užijete takhle? Delpha se neptám. Delph propočítává všecko a moderny nehraje. :D |
|
||
|
Age of Heroes (pracovný názov)
Popis rodov MAPA V popise chýbajú Severské rody a všeobecný popis Sever, Údolie, Západ (ale verím že si z toho väčšinu domyslíte, bude to hotovo zajtra). Momentálne je sever nehrateľný - ak by sa našli aspoň 2 ľudia ochotný ísť tam a súčasne by boli obsadené všetko čo potrebujem mať obsadené tak sa môžme dohodnúť. Dôvod je, že Sever je proste nezmyselne odrezaný od zbytku Šíjou a hráči na severe budú teda hrať len sami so sebou pomerne dlhú dobu čo môže byť nuda... Páru poznámok: Dorne - taktiež hrozí že hráč bude celkom nepríjemne odrezaný pretože Dornov nemá nik rád a sami sú celkom agresívny blbečci Lannister - nie je tak bohatý aby bola možná ignis-hra (tj problémy riešim proste tým že každého preplatím). Nie je ani najbohatší, i keď patrí k top 5. Mohol by byť easy ak budú hráči za Železných spíše slabší/nebudú cieliť naňho. Gardener - začína schválne v trochu shit pozícii - tesne po vláde Gartha X. čo bol najhorší kráľ vôbec, takže High Garden bola vypálená, povesť v troskách, atď, stále je ale dosť OP. Nedá sa hrať spôsobom že len farmím a predávam členov svojho rodu bez toho abych to pak riešil. Ostrovy - vždy sa volí velekráľ, je veľká šanca že vždy to bude hráč, jedine keby obaja hráči za Železné boli trochu dementi tak tam hodím NPC aby to korigoval. Hra za nich by mala byť agresívna, nie o tom že sa dohodnem so všetkými naokolo a chodím raidovať essos, to skončí porážkou pretože v essose sú tak nejak draci a tí zničia každú flotilu. Všeobecné - Essos je takmer off-limit, jediný kontakt má tých páru prístavov a to taky len ako pasívny príjem. Do essosu sa (takmer) nedá dostať a nič hezkého vás tam nečaká. Valýria je evil impérium ktoré zotročuje. - hra je antika, bojuje sa ale viac "warband" style než falangy. Podstatný sú hrdinovia a osobné súboje, máloktorý rod je naučený bojovať vo formácii - nepovolím žiadne šialené reformy "len tak" - tzn ak niekto príde s tým že lol, idem kopírovať Rím tak dík, ne - hrá sa za rod, porážka neznamená koniec hry, vazalizace nie je úplne špatná a devastujúca - posun pravdepodobne po 5 rokov=kolo, snaha mať fungujúce dynastie, výchova detí - nový spôsob "levelovania" postáv - tie budú mať "action point" či proste reprezentáciu času čo počas posunu/kola robia, ak teda nonstop chodíte na chlastačky tak nie, nie je možné popritom stihnúť tréning boja s mečom, správu ríše na 200% a podobne - bude dôraz i na výchovu detí, budovanie rodu - použijeme ešte extrémnejšiu martinovskú genetiku, deti po rodičoch dedia i traity, nielen barvu vlasov tzn ak máte 4 ošklivé, slabé a hlúpe sesternice tak vám ich nik nebude chcieť pre svojich prvorodených - pracujeme s prestížou rodu, vysoká prestíž znamená že rody s vami radšej jednajú, vazali a ľud vás milujú, nahovno prestíž znamená že vami opovrhuje i dvorný pes - atď... Potrebujem obsadiť: Durrandon Gardener Lannister 2x Železné ostrovy Mudd alebo Fisher Zvážte prosím či fakt chcete to čo si rezervujete a či budete stíhať tú hru. Nechcem za Gardner/Lannister/Durrandon niekoho kto bude len pasívne reagovať na okolie, sú to veľmoci daného settingu a hodilo by sa aby jednali aktívne. Neberte teda toto čiste ako rezerváciu, ak sa napíšete dvaja na jeden post tak si jedného vyberiem a pevne verím že toho druhého neurazím - ale nejak sa tu už chvíľu poznáme a teda tak trochu tuším či v mojom settingu pri mojom vyhodnocovaní je pre vás vhodnejšie to či tamto. Fakt dúfam že z toho nebude nik nejak nasraný. |
|
||
|
Aktuálně se nacházíme ve 3 tahu, na konci jara. Ve světě zuří války snad úplně všude a intriky/zrady jsou na denním pořádku. Nikdy jsem neviděl v MaM tolik intrik a válek. I am happy ! :D Státy Severu: Kovir - Relativně "bohaté" severské království (knížectví), součást aliance Ligy Severu. Věrný partner Malleore - spojeni sňatkem. Malleore- Relativně "silné" severské knížectví, součást aliance Ligy Severu. Město žoldáků. Věrný partner Koviru - spojeni sňatkem. Darkmen of East - Početná horda divošských barbarů z dalekého Východu, nyní vpadla do Dol Angry a vyvíjí tlak na Lyrii. Její cíle a plány jsou neznámé. Jediné co je známo je, že uctívají Temné bohy krve a zabíjení. Státy Jihu: Lizardi - Prapodivná a tajemná rasa z Pereplutských bažin. Obdoba lizardů z fantasy Warhammeru. Uctívají svého vládce jako boha a ten je absolutistickou mocí ve své zemi. Lizardi neustále útočí na okolní země a rozšiřují bažiny, svůj domov, na úkor okolních zemí. Vicovaro - Země kultury a umění. Pod ochranou trpaslíků z Kazzar-Dum. Aktuálně místo, kde se koní konkláve mágů. Azmarin - Jedna ze Svobodných marek, město válečníků a válečného kultu/řádu. Odhodlaní bojovníci za svobody a práva a nepřátelé lizardů. Knížectví Caspian - Jižanské knížectví, nyní po vyhrané válce (díky Lyonessu, který je garantuje). Východňané - Nájezdníci z Východu. Kulturně i vojensky podobný Varjagům a Rhunským z LotRa. Dahlgrenské království - Jižaské království založené žoldákem a pod vládou jeho rodu. Skellige - Staronový stát nájezdníků a pirátů. Nyní již hratelný. Více informací v pdf (vyjma nájezdníků z východu) Pokud máte zájem, či otázky. Ozvěte se. |
|
||
|
Pax Romana Jaskyňa (V HP sú ďalšie materiály) Verbíř Hra je situovaná do roku 270 nášho letopočtu kedy v Rímskej ríši vrcholí tzv. Kríza tretieho storočia. Hneď traja muži si nárokujú cisársku korunu a vedú proti sebe boje, zatiaľ čo na východe číha Perzská ríša s túžbou pomstiť sa za porážky z minulých rokov a Limes Romanum, hranice ríše, sú pod neustálym tlakom barbarov. |
|
||
|
Byl jsem tak nějak u piva překecán, abych do toho šel...přesto se raději zeptám davu. Byl by zájem o: |
|
||
|
Plán na nováčkovskou jeskyni. Cíl je jasný...získat novou krev a zaučit lamky mezi námi :P |
|
||
|
Zakův další šílený výtvor. Rád si poslechnu vaše názory a připomínky. Kritiku, pokud není konstruktivní, si strčte někam :D |
|
||
|
THYSPERIAFantasy strategická jaskyňa zo sveta Thysperie založená. Každý je vítaný :)Popis Národov Mapa Sveta Jaskyňa //Prípadné chyby v popisoch atp. mi prepáčte. Všetko bolo písané na cudzom PC bez slovenskej autokorektúry :) |
|
||
|
Království Redanie - Obtížnost střední až těžká. Redanie utrpěla v posledních měsících totální kolaps až vévoda z Oxenfurtu, jakožto regent, zachránil co mohl podél řeky Pontar. Nároky Redanie jsou vysoké a potenciál též. Vévoda-regent je sám velmi schopný vládce a i když je nemilosrdný a přísný, je velmi talentovaný. Free City of Novigrad - Hra zaměřená primárně na intriky a diplomacii uvnitř města. Hra za jednoho za jednu patricijskou rodinu respektive za hlavu této rodiny. Hlava rodu má na začátku průměrné staty. Království Mahakamské - Království trpaslíků. Dosti uzavřené a izolacionistické. Hra zaměřená na ekonomický rozvoj a expanzi do dalších hor s cílem obnovit trpasličí slávu a historii. Trpaslíci jsou dlouhověcí a do jejich čela se dostal Ymir Bláinn a to ne zrovna mírumilovně. (vysoké staty, nemilosrdný a pod.) Chánát Metinna - Chánát prodělává vnitřní obměnu. Kočovnický styl života pro krále a většinu Metinnců a vrací se typ kultury "horda". Chán má dobré staty zaměřené silně vojensky. Traty typické pro chána. Sherrawedd - Elfí panství vzniklé uprostřed Kaedwenu na ruinách starodávného elfího království stejného názvu. Nyní tam vládne jeho původní vládce, Rionel, který jakožto moudrý panovník vede svůj lid k boji proti lidské hrozbě obsazující elfí země a podmaňující si to, co jim dle práva nenáleží. Mezi nejbližší přítele Rionela patří i elfí legenda Ioverth. Mathias Rottenhauf - Hierarcha Církve Věčného ohně a jedna z nejdůležitějších postav na severu. Jeho vliv je v mnoha zemích severně od řeky Pontar a také má silné slovo i u některých šlechticů jižně od Pontaru. Po reformací církve, kterou měl na starost, jeho vliv ještě vzrostl, neboť se církev stala ještě lákavější. Disponuje ozbrojenou silou v podobě Řádu Plamene. Lóngeair mac Eanraig - Velmistr Řádu Plamene, fanaticky oddaný služebník Církve Věčného Ohně (CVO) a věrný následovník Hierarchy Rottenhaufa. Stojí v čele ozbrojených sil CVO a jako takový je vždy tam, kam ho církev pošle a činí vše ve prospěch Věčného plamene. Sám je navíc bratrancem krále Kaedwenu, což z něj dělá velmi důležitou osobnost. Možno hrát vazala Nilfgaardu Etolii či Vicovaro - Jen po dohodě s tamním hráčem. |
|
||
|
ROZTŘÍŠTĚNÁ AMARANTHIA Založena nová strategie vpodstatě klasického stylu, hra za velkorody v politicky roztříštěné zemi jménem Amaranthia. Frakce podobně silné, tedy se ukáže jak kdo umí hrát a nebudeme jen sledovat jak velká mocnost schlamstne vše ostatní. Váš úspěch záleží na Vašich rozhodnutích a ne na nevyrovnanosti jednotlivých stran. Pozice na mapě ale může vaši budoucnost taky značně ovlivnit, tak zase moc neotálejte. Rezervace beru do pošty, ale preferuji, když si rovnou dáte přihlášku do jeskyně. Do deníku vložte barvu vybraného rodu. Jeskyně: odkaz Verbíř: odkaz Mapa: odkaz - (Pokud nebude fungovat je v jeskyni i v HP) Díky za pozornost! |
|
||
|
Forsakenovo prvé Grand Fantasy Invictus - World of Aersten Teaser, ktorý ma zistiť, či sa vám to páči, alebo je ten svet moc šialený :) Útočne zameraná hra: Ignaria, Gray, Nehemoth, Cruor, Noxval Obranne zameraná hra: Varisa, Lunaris, Ascavel, Velizel, Tenedrus, Solidor Morské zameranie: Farria, Gwenfall Diplomaticko/intrikánska: Xadia, Tern Špeciálna hra: Misuto, Celesval, Thaumiel, Glacies Spolu 22 hrateľných pozícií len čo sa týka štátov |
|
||
|
Hledám do již vytvořené a konečně rozjeté jeskyně hráče za již vytvořené země: Hvozd Veliký hvozd se rozkládá na severu kontinentu, ač je již téměř půlka vykácená díky temným elfům a Raelu, v této části je ještě pořád sekerou nedotčen. Žije zde národ Dryád, silně nábožensky založené rasy, která nemá ráda nikoho jiného kromě sebe. Žijí hlavně ze svého zemědělství (pěstování ovoce, obdělávání půdy prakticky neexistuje) Ekonomika: ++ Armáda: +++ Diplomacie: + Koho hledám: Ve své podstatě je to fašistický, fanaticky náboženský stát. Výborné pro RP hraní, maniaci si užijí Potřebuji aby si vytvořil vlastní složení armády a technologie Saltstal Severský národ, žijící na území Saltstalských ostrovů. Jejich životem i obživou je moře. Tvrdí válečníci, kteří neznají slitování a nadevše milují boj. Ekonomika: + Armáda: +++ Námořnictvo: +++ Diplomacie: + koho hledám: Agresivně zaměřeného hráče, který by drancoval, drancoval a drancoval. Armáda vytvořená, potřebuji jen technologie Rzeczpospolita Jedním slovem Polsko. Nejlepší jízda na světě, dobrá ekonomika i armáda. Jako jediný z těchto tří má i obchodní artikly s kterými může obchodovat. Ekonomika: ++ Armáda: ++ Námořnictvo: + Diplomacie: ++ Koho hledám: Jelikož je to docela velká země, hráče který umí přemýšlet a vést diplomacii, nenechá se rozdělit při první možné příležitosti. Armáda i technologie jsou vytvořeny, možnost okamžitého hraní V případě zájmu se mi ozvěte do pošty, převedu vám postavu. |
doba vygenerování stránky: 0.27933883666992 sekund