Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Dílna "U Tří grácií"


Naše Dílna slouží k napomáhání autorům s jejich prozaickými díly, ke kritice, radám a odpovědím.
Takže...
...přejeme lehké pero a hlavu plnou nápadů ;o)

s poezií Vám rádi poradí v Katovně: odkaz

Z časových důvodů není možné ihned reagovat na příspěvky delší než 2000 slov. Budete-li si tedy žádat o komentář k delšímu dílku, připravte se na to, že to nějakou dobu potrvá. Omlouváme se, ale ani my nejsme všemocné (jen tak tak ;o))

PS: Tento stůl není určen ke zveřejňování jakýchkoli článků nebo jiných textů přepsaných z knih, internetových stránek, filmů, hudebních CD nebo jakýchkoli jiných zdrojů mluveného, či psaného slova. Přispívejte sem tedy jen ukázkami VLASTNÍ tvorby, články, básněmi, nebo jinými texty napsanými vámi, či lidmi, kteří vám k tomu dali své svolení (tím mám na mysli přátele, rodinné příslušníky, osoby z vašeho blízkého okolí,...ne autory, jejichž svolení budete dlouhé dny získávat otravnými e-maily a podobně). V tomto případě však k textu udávejte alespoň jméno skutečného autora.

Děkujeme.

Správci stolu

evve, Eithné, pelleron

zde nemáte právo psát

Dawn - 16. května 2006 19:38
ollvdddzia5945.jpg
Chodí, chodí holčička (HOLKA A KRYSAŘ)
v černém plášti chodí
krysař ji stále zajímá
jenže se ho bojí.

Černé pláště oba jsou
boty k barvě pasujou.
Schledání vyjímkou
neberou taktikou.


Tak se krysař s holčičkou
setkali se oba
potřásl ji ručičkou
měli strach a oba.

Chodí chodí krysař sní
chodějí v černém oba
už se ho tolik nebojí
není jim dlouhá doba.
 
Eveline - 15. května 2006 18:56
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Bard 15.Května 2006 16:15
Ano, ano. :) Vybrala jsem si. :)

Qued 15.Května 2006 14:52
Hm. :)
 
Bard - 15. května 2006 16:15
ikonagamma1684.jpg
Qued 15.Května 2006 14:52
Naprosto souhlasím. Záleží na kontextu a tato slova byla uvedena, aby si Eveline s ohledem na kontext mohla vybrat to pravé. ;-)
 
Qued - 15. května 2006 14:52
qued_antisanta2873.png
Bard 15.Května 2006 14:42

Strašně záleží na kontextu a ten dán nebyl a máš svým způsobem pravdu, dalo by se chápat podle uvažovaní některých lidí obyčejné jako nevýrazné, to ovšem neznamená, že je to to samé.
evve 15.Května 2006 14:45

Ano, ano, přesně tak, rpto mě však zaujalo, že se zde vyskytly takové výrazy, když nikdo ten kontext neznal, což je trochu zarážející a scestné, myslím si.

Jo anemenuju se IMHO :-)))


Eveline 15.Května 2006 14:47

Taky pravda, ovšem jak pro koho. Nejsem žádný spisovatel a těžko mě náleží zde něco psát, či dokonce kritizovat, ale občas to v člověku tak nějak zabublá a to málé cosi, ukryté až pod žaludkem začne hýbat rukama se škodolibou radostí, že aspoň na chvilku bude vypadat chytře. A hle, zde jsou výsledky..
 
Eveline - 15. května 2006 14:47
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
A já bych řekla, že nemá cenu se o tomto bavit, je to nudné, fádní a vůbec nezajímavé. :)
 
evve - 15. května 2006 14:45
blue_butterfly_sm2219.jpg
Qued: mno, myslím, že to bylo pouhé rozvinutí významu, protože nikdo neznal kontext. Proto každý napsal několik přídavných jmen nějakým způsobem souvisících se slovem "obyčejný". IMHO
 
Bard - 15. května 2006 14:42
ikonagamma1684.jpg
Qued 15.Května 2006 11:31
Na obyčejném nemusí být fádního vůbec nic, ale v určitých větách se tato slova zaměnit dle mého názoru dají. A co se týče nevýrazného, za tím bych si stál ještě pevněji než za fádním.
Myslím, že nevýrazný je prostě obyčejný, v poměrně velkém množství případů mi to docela dobře zaměnitelné přijde.
 
Qued - 15. května 2006 13:38
qued_antisanta2873.png
Ještě zaprudím. Slovník cizích slov uvádí:

tendenční >> zaměřený, projevující úmysl, stranící, zaujatý

viz pelleron

:-)))
 
Qued - 15. května 2006 11:31
qued_antisanta2873.png
Omlouvám se, vím, že to sem asi nepatří, ale co je na "obyčejném" fádní, nudné, nezajimavé, či nevýrazné? A» už se jedná o člověka, věc, či názor?
Viz Singollo a Bard.

di'Qued Lannister
 
Eveline - 12. května 2006 08:36
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
pelleron 11.Května 2006 21:27
Bard 12.Května 2006 07:12
Singollo 12.Května 2006 07:49
Díky. :)
 
Gabriel - 12. května 2006 07:49
singol6666.jpg
eveline:
co třeba nezajímavý , nudný, nevýrazný.... (mě se tak totiž tito lidé jeví)
 
Bard - 12. května 2006 07:12
ikonagamma1684.jpg
Eveline 11.Května 2006 16:47
Možná ještě fádní, nevýrazný, ... ;-))
 
pelleron - 11. května 2006 21:27
moje6321.jpg
Eveline 11.Května 2006 16:47
klasický, všední, možná tendenční
 
Eveline - 11. května 2006 17:10
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
psychop 11.Května 2006 16:59
Díky seš zlato ( snad to neznělo moc troufale ), měla jsem strašný okno ... ale dobře, nebudu se vymlouvat. :)
 
PsychoP - 11. května 2006 16:59
falling8927.jpg
Eveline 11.Května 2006 16:47
běžný
obvyklý
konvenční
jednoduchý
prostý
průměrný...

něco možná až tak úplně významově nesedí, leč dle mého skromného názoru se to mezi synonyma zařadit dá...
 
Eveline - 11. května 2006 16:47
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Nemohl by mi prosím někdo napsat synonyma pro slovo obyčejný. Byla bych vám moc vděčná, díky.
 
evve - 11. května 2006 15:25
blue_butterfly_sm2219.jpg
Rys: nemáš zač, snad jsem tě neodradila... O:o)
 
rys - 10. května 2006 22:53
319122_1831987657853_604034943_n624.jpg
evve 10.Května 2006 17:12
Moc děkuju...
 
evve - 10. května 2006 17:12
blue_butterfly_sm2219.jpg
Rys: zaprvé - chtělo by to název ;o) zadruhé - odděluj verše do slok, bude to lepší, napínavější a bude to vypadat lépe ;o) zatřetí - na začátku veršů nepiš velké písmeno, jenom v případě, že to je začátek věty.
A teď přímo k básni... máš rozházený rytmus. Přečti si to po sobě -nahlas- a určitě to objevíš. Nic intonací ani nijak jinak neupravuj, jen si to prostě přečti. Rýmy jsou dosti jednoduché, ale dejme tomu.

V chodbě chlapec sedí,
Na černou růži zamyšleně hledí. /rytmus-je to oproti prvnímu verši moc dlouhé/
Temné kruhy pod očima,
Chlapec podivně si počíná. (zde bych ukončila první sloku)
Bledou rukou jemně do písku vrývá,
Něco pod tunikou ukrývá,
Pentagram rytý v písku,
Vedle pokládá mrtvou lísku, /Lísku? Jako ten strom? Tohle trochu nechápu./ (konec další sloky)
Ruce podivný znak tvoří,
Strašidelný hlas ze tmy se noří.
Sladká slůvka jemně šeptá, /"jemně" bych nahradila přídavným jménem "tiše" - nejen že se to do významu hodí lépe, ale "jemně" máš už na začátku "předchozí sloky"/
nakonec se zeptá:
„Nechceš li dále žít,
musíš semnou do temnoty jít“ (konec další sloky)
Chlapcovo srdce dívka probodla,
O konci lásky a jeho života tak rozhodla.
On již nemá pro co žít, tedy rozhodl se jít. /"tedy rozhodl se jít" bych už dala na další řádek. Asi to byl překlep, ne?/ (konec další sloky)
Tenká dýka z pod tuniky,
Dvě rudé kapky na ni vnikly,
Ona dýka do těla vnikla, /vnikly x vnikla - zkus vymyslet jiné sloveso a» se ti to neopakuje/
Tak poslední bolest vznikla,
Poslední přání dávno mrtvé duše,
Tak uvadla černá růže. (konec další sloky)
Tak skončil život mladého muže,
Za to láska k ženě může,
Duše dávno mrtvá,
Osudu nit je vrtká. (konec další sloky)
Srdce v těle nebije
Však nočnímu tvoru nic jiného nezbude, /tady ti výrazně utíká rytmus, je to moc dlouhé ; spíše "nezbyde" - lépe se ti to bude rýmovat)
Než pít krev cizích lidí,
Jeho oči ve tmě vidí. (konec další sloky)
Z jeho srdce vymizela láska,
Však je tu temná maska, /tento verš prodlouži a» ti to rytmicky sedí, např: "však je tu jedna temná maska"/
Maska noci, v které žije
A krev jiných lidí slastně pije. /znovu rytmus, tady zkracuj/

Ony chyby v rytmu jsem vypsala jen některé, ty nejvýraznější (alespoň mi nejvýraznější přišly). Jako celek to není špatné, takový průměr.
btw: ale máš moc roztomilou ikonku :o)
 
Thaien - 09. května 2006 19:26
0-0-04432.jpg
Eithné 09.Května 2006 18:38
Ta povidka mi prijde docela dost dobra. Nektere konstrukce nesedi nebo jsou uplne divne. Zkus si to po sobe parkrat precist.Ten namet je docela ohranej ale ja na tohle nekoukam, a docela me to bavilo. jsou pouzivana hezka slovni spojeni nekdy ale az prilis vyumelkovana. A navic bychto mozna nezaradil jako povidku ale liceni prijde mi ze dej tam prakticky neni a vse se toci kolem popisu. At uz popisu pocitu, emoci nebo nalady, tak i popisu okoli. Ale nic jineho tam prakticky neni.
PS:mozna pro ty kterym latina nic nerika by stalo za to nejak vhodne zakomponovat do textu i preklad prislusnych vet.
Mozna kdyz budu mit cas tak se pokusim o detailnejsi rozbor ale ted tohle musi stacit.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.09652304649353 sekund

na začátek stránky