Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Být či nebýt PJ


Never Ending Story - Otázky, které nás trápí stále

1. Jste spokojeni s vaším PJ?
2. Měl by se regulovat počet dobrodružství (jeskyní) pro PJ (nebo celkově)?
3. Měly by se mazat neúspěšné jeskyně?
4. Jsou hráči ochotni hrát i déle, než první den (týden)?
5.Předem daná dějová linie x Volný průběh hry

Aktuální problémy

1. Máte možnost přihlásit se do jeskyně?
2. Jsou mezi jeskyněmi dobrodružství dle vašeho gusta?
3. Máte dost hráčú?
4. Jak se tváří hráči na RPG systémy? Jaký na ně máte názor tady na Andoru vy?

zde nemáte právo psát

Gorax - 02. ledna 2017 17:41
r54333997.jpg
Azirafal222 02. ledna 2017 17:20
Ahoj,

To samozřejmě hodně záleží na typu jeskyně a na tom, jestli danou postavu má družina ještě někdy potkat. Když pominu strategie, tak v klasických RP jeskyních se družina většinou se stejnými postavami nepotkává a pokud ano tak jen s několika málo.

Čili tady je otázka o kolik postav se jedná a jak moc je nutné, aby byly nějak evidované – jestli s nimi budou postavy jednat často, nebo jen jednou během hry. Když jen jednou, není nutné je nějak evidovat. Jinak se celkem hodí buď excel, nebo jen ve wordu mít sepsány jejich chary. Případě je mít uvedené v HP.
 
Azirafal222 - 02. ledna 2017 17:20
cf640480dd6fd94575c04499b9b1d6663174.jpg
Mám dotaz.
Jak řešíte v dobrodružství cizí postavy (postavy, které nejsou hráčské) a jejich vazby vůči příběhu a samotným hráčům? Píšete si excelovou tabulku? Máte jejich charaktery promyšlené?
Jak nejlépe všechny informace během hraní zaznamenávat, aby v tom pak člověk neměl naprostý guláš?
Jedná se mi především o vyprávění zaměřené na příběh. Často se mi stává, že je pak děj nepřehledný a tabulka kterou si založím i po doplňování informací zmatená.
 
Hitomi - 10. prosince 2016 11:22
mal315776.jpg

Dovolte mi, abych vás tímto pozvala do nově vzniklého debatního stolu volně navazujícího na Wolfgarovu úvahu zaměřující se na otázku využívání rozličných osob a časů v herních příspěvcích.

Aktuálním tématem moderované diskuze je pak Styl hraní, čeština a gramatika na Andoru.

Všichni jste srdečné vítáni! :)


 
Hitomi - 10. listopadu 2016 14:26
mal315776.jpg
Lord.Firewall 10. listopadu 2016 10:34
Tohle je hrozně zajímavý koncept, jsem zvědavá, jak se to nakonec povede :)) budu to určo sledovat!
 
Lord.Firewall - 10. listopadu 2016 10:34
289096838016721.jpg
Zdravím přátelé, sháním pomocné PJ (2 - 4) pro chystaný jeskyní komplex. Podívejte se prosím na můj průzkum zájmu a pokud to někoho z Vás bude zajímat a troufne se na to se mnou, budu jen rád. Chtělo by to ale již někoho trošičku zkušenějšího. Díky moc za případné odppvědi. :-)

odkaz
 
Grull - 30. října 2016 20:00
grull7818.gif
Tak souhlas s Claymamen.
Pro mě jsou, za postavy, ideální příspěvky tak cca. 7-10 řádků, hlavně k věci a aby se na ně dalo reagovat.
Dlouhé příspěvky jsou dobré na úvod, kdy je tam popis postavy popřípadě příchod do děje z pohledu postavy.

A samozřejmě ze strany PJ, který vykresluje situaci a popis okolí.
 
Gorax - 29. října 2016 17:37
r54333997.jpg
Gorax 29. října 2016 17:34
Lépe řečeno ta vata a atmosféra je potom z velké části na PJ. Jistě pokud jsou ty delší posty dobře psané, dobře formátované, pěkně se čtou a navíc jsou hráči schopní je posílat rychle, aby se nezdržovalo, tak klidně sem s nimi.

Problém s nimi mám, když se nedají dobře číst, ztrácím se v nich a ještě se na ně musí čekat.
 
Gorax - 29. října 2016 17:34
r54333997.jpg
Casstial 29. října 2016 17:19
Co se týče boje, mám rád přístup kdy hráči napíši nějak své záměry a plány pro boj....soukromě PJ, všichni po postu.

A pak to PJ v rámci svého postu celkově zhodnotí. Ideálně na základě kostek a přihlédnutí k samotným postavám a jejich životopisným dovednostem.

Čímž ten boj probíhá celkem rychle. Ať už se jedná o Duel, nějaké masivnější PVP, nebo klidně čištění celé místnosti. ;)
 
Casstial - 29. října 2016 17:19
eyeb5141.jpg
Gorax 22. října 2016 22:23
Jasně, v takovém případě bych si asi na dotyčného barbara rozhodně nestěžoval a bral to jak to je. V případě, že to vražení kudly mělo nějakou (pro postavu) logickou motivaci a ne jen snahu nasrat spoluhráče.

Ale zas a znova, s tempem jeskyní na Andoru si prostě nemůžeš dovolit napsat "Ahoj" a pak raději nic, abys nechal druhému hráči možnost třeba tě napadnout. To by hru neskutečně protáhlo.


Clayman 23. října 2016 11:33
Gabriel_reaper 27. října 2016 22:30

Obecně s vámi, pánové, samozřejmě souhlasím. Vata/balast je na nic. Na druhou stranu to na mě působí, že opomíjíte důležitost určitého nastolení "atmosféry", které by nemělo být zařazeno do kolonky "prostě ta vata okolo."

Například souboje. Rád si přečtu pěkně popsaný souboj, kdy se hráč snaží vymyslet logickou strategii vzhledem k povaze souboje, svým silným/slabým stránkám: "Protože jsem výrazně menší postavy a s mečem to moc neumím, raději několikrát kopnu soupeře do kolene, ve snaze vyvést ho z rovnováhy. Pak se teprve snažím o výpad mečem..."

Takové příspěvky mě baví o dost více, než:
Hráč: "Tasím meč a bojuju"
PJ: "Zabil si ho, ale meč se ti zlomil.."

Variantu číslo dvě bych byl ochoten hrát pouze v případě vážně hodně dynamického hraní jakožto nutná cena za rychlost postupu. Ale pokud dostanu od spoluhráčů jeden příspěvek za dav týdny(maximálně), pak mi to prostě nestačí.

Gabriel_reaper 27. října 2016 22:30
Ještě k těm tvým třem bodům.

1) O rekapitulacích jsem psal níže. Pokud PJ posouvá hráče po velkých krocích, připadá mi dost věcné a někdy i nezbytné to částečně zrekapitulovat, aby se postava mohla "vyjádřit" k jednotlivým situacím v jednom a tom samém příspěvku.

Flasbacky věcné nejsou skoro nikdy, to je pravda. Ale možná by k tomu hráči tolik neinklinovali, pokud by jejich životopisy pro děj měli nějakou skutečnou hodnotu.

Jinak tohle: "Je vidět že v osobě probíhá vnitřní boj, všímavější mohou zahlédnout tiky, které osoba musí vědomě zastavovat, než si konečně oddychne a promluví:" se mi jako řešení docela líbí.

PS: Být telepatem v tvé jeskyni, kde nikdo nepoužívá kurzívu by mě dost štvalo. :D
 
jadesoturi - 28. října 2016 15:42
moje2513.jpg
Jak psal King: Návod: 2. koncept = 1. koncept – 10%. Hodně štěstí.

Většina věcí by si zasloužila proškrtat o víc jak deset procent. Kolikrát klidně i na polovinu.
 
Kewlar Bell - 28. října 2016 09:27
kewlar7836.jpg
Gabriel_reaper 27. října 2016 22:30
Ano, i já doufám, že spolu nebudeme nuceni pokud možno nikdy hrát. :)
 
Gabriel_reaper - 27. října 2016 22:30
somtaawrev27541.gif
Kewlar Bell 23. října 2016 12:24
A mě deprimuje když někdo veřejně prezentuje svou neschopnost pochopit text, mám to blbý co? :D

Ale ne, piš si příspěvky jak dlouhý chceš, nejsem tu od toho abych ti něco zakazoval, ale budu říkat co považuju za špatný :) Nicméně pokud mám jednu věc, kterou bych prezentovatl vůči tobě (nejspíše) relevantní je odkaz na pana Claymana:


Clayman 22. října 2016 21:42
"Ten prostředek šel klidně skočit, protože to byla buď nedůležitá vata plná flashbacků, sebereflexí, introspekcí a podobné vaty, která, jak píšeš, jen zdržuje a nudí, anebo mi tam hráči velmi často sklouzávali k opakování již napsaného."

To je podle mě hlavní krux problému. Problém nejsou nutně dlouhé příspěvky jako takové, ale zbytečný obsah u nich.

Když člověk napíše relevantní dlouhý příspěvek, ve kterém dá možnost reagovat ostatním hráčům a vyvaruje se vatě, tak si zaslouží pusu a plácnutí po zadku. Většina dlouhých příspěvků má ale obvykle 3 ze 3 následujících bodů:

1) Rekapitulaci a/nebo flashbacky
PROČ? PROČ? PROČ? Tohle není animoo.

2) Introspekci
Napsat 40 vět ohledně toho jak věc je pro osobu vnitřně trhavá... zase, nejsme v animoo, je zbytečné psát něco, co ostatní hráči nejsou schopni slyšet, vyčíst a nic si z toho vzít.

3) Vnitřní dialog
Stejný důvod jako nahoře ale je to ještě horší, vnitřní dialog se může táhnout na strany a strany a nikdy nikam nepovede. (Pokud v družině není empath)

Napsat milion slov ohledně vnitřního rozpoložení a vnitřní hádky probíhající v postavě je stejně hodnotné jako napsat "Je vidět že v osobě probíhá vnitřní boj, všímavější mohou zahlédnout tiky, které osoba musí vědomě zastavovat, než si konečně oddychne a promluví:"

Tak doufám, že to pro tebe a jiné k něčemu bude. :)
 
Kewlar Bell - 23. října 2016 12:24
kewlar7836.jpg
Clayman 23. října 2016 11:33Zobrazit/Schovat reakci
Hm... Pak je možná důležité si hráče fakt vybírat. Mne zase deprimuje, když mi někdo buší do hlavy, že píšu moc dlouze a chce mě předělávat. Každý nechť najde své. :) Ať jsou spokojeni všichni. Věřím, že to jde. :)
 
Clayman - 23. října 2016 11:33
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Kewlar Bell 23. října 2016 10:31
Určitý rozdíl tu přeci jen vidím. Když se mi nebude chtít číst si zdejší dlouhé posty, anebo mě přestane bavit jejich obsah, prostě z této diskuse odstoupím. To ale v jeskyni, kde interaguješ s ostatními postavami, či kterou dokonce vedeš jako PJ, udělat nemůžeš. Musíš to číst, aby ti třeba neuteklo, že na tebe něldo mluví, nebo že někdo udělal něco, co tě ovlivňuje. No a z téhle povinnosti číst všechno pak plyne nuda a jistá frustrace, když máš jeskyni plnou grafomanů, co upřednostňují délku příspěvku nad jeho obsahem.

A proto jsem ve své jiné jeskyni zkusil další malý experiment - barevné zvýraznění jmen ostatních postav. Díky tomu hned vidíte, jestli se vaší postavy týká něco z toho, co píše ve svém příspěvku někdo jiný. Je to zase ale jen obejití problému, podle mě řešení opravdu spočívá jen ve stručných a jasných příspěvcích, bez rekapitulací, myšlenek psaných kurzívou a podobného balastu, který je možná zábavné psát, ale IMHO už ne číst.
 
Kewlar Bell - 23. října 2016 10:31
kewlar7836.jpg
Hm... Snad nebudu zase na skřipci, ale vyjádřím se ještě. Víte, co je také trochu na zamyšlení? Rozsah příspěvků zde na stole. Ten se rovná často rozsahem fakt středně dlouhému postu, nebo i delšímu. Ale to čtete, když na to odpovídáte. Je vskutku takový problém přečíst takto dlouhý post? A když se to číst nechce... Většina hráčů píše přímou řeč vytučněnou a někdy dokonce i jako odstavec sám o sobě. Pak stačí přecít co postava říká, zběžně přelétnout děj, přeskočit myšlenky atd.
 
Clayman - 22. října 2016 22:44
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Casstial 22. října 2016 22:17
Zatím nemohu říci, zda je dobrá životnost, rozjel jsem jeskyni s krátkými příspěvky teprve nedávno. Ono to beztaj vždycky stojí i padá na lidech, jen sama délka příspěvků nestačí. Nicméně za těch cca 11 let co tu aktivně působím (s přestávečkami) jsem začal být znuděný dlouhými příspěvky, nudí mě je číst, nusí mě na ně podobně reagovat a dlouze se rozepisovat. Kdybych to měl dělat ve všech svých jeskyních, tak po návratu z práce nedělám nic jiného, než že bych psal :-D

Tak třeba v Hrdinech meče a magie jsme takto začali psát. Jsme na začátku, čili tam prostě musí být hodně popisování a úvodů, nicméně se snažím přeskakovat méně záživné pasáže a v jednom příspěvku se tak dostanu dál, než dřív v jiných jeskyních. Může to působit poněkud zkratkovitě, či až násilně, kdy mnoho akcí vyhodnotím jaksi za hráče, ale dělám to v zájmu udržení tempa hry. Když se mi hráči zaseknou v hospodě čtvrt roku reálného času a dobrodružství samotné se ani nerozjede, to není zábava.
 
Gorax - 22. října 2016 22:23
r54333997.jpg
Casstial 22. října 2016 22:17
Jistě já to v 90% případů beru. Jen mi to připomnělo jednu hru pár let zpět, kdy nějaký půl elf začal rozhovor s výbušným barbarem větou ve stylu "Nazdar vole", následovala hromada vaty a velmi dlouhý monolog onoho půl elfa kdo ví o čem. Leč to vyšlo nějak na prázdno, když do něj barbar po té větě vrazil kudlu - čímž následujících nějakých 20 řádek půlelfa přestalo dávat smysl. :D
 
Casstial - 22. října 2016 22:17
eyeb5141.jpg
Clayman 22. října 2016 21:42
Co se shrnutí PJova příspěvku týče, taky to někdy dělám. Většinou pro "dokreslení" situace se zaměřením na mou postavu. PJ napíše co se dělo a já to doprovodím tím, jak to na mě působilo, co mě to donutilo udělat. Někdy je to důležité. "Když ta příšera začala křičet, zacpal jsem si uši, abych to vydržel a rovnou trochu poodstoupil. Když se k nám rozběhla, nebyl jsem už tedy tak blízko.." Samozřejmě tomu věnuji maximálně první dvě věty, ne první dva odstavce. Ale myslím si, že pro návaznost je to někdy potřeba. (hold se ty příspěvky píšou až dodatečně) Protože dlouhý příspěvek PJ ti jinak nedovolí reagovat na nějakou dílčí činnost, která se odehrála v jeho polovině.

Nicméně jo, tvá ukázka je super příklad "efektivního" příspěvku, který poslouží tak akorát. Je pravda, že by se dal napsat podstatně zajímavěji, ale dokážu si představit, že tohle napíšu i večer po dlouhém dnu plném přednášek a tréninku. :) A pokud bych si měl vybrat, zda mi odepíšou hráči za týden až dva něco delšího, nebo raději dvakrát tohle, volím tohle. :)

Takže si myslím, že je super je takhle motivovat. Funguje to v praxi? Máš díky tomu větší životnost jeskyní?

Gorax 22. října 2016 22:00
Žel ne všechny příspěvky tak činí. Ty krátké se zaměří třeba jen na jeden faktor z mnoha, který by ten příspěvek měl "posunout/vyřešit". Ty dlouhé zase řeší i letící mouchu okolo.

K tomu předpokládání. Jasně, to je jeden z největších problémů. Ale bral bych to se již zmíněným porozuměním, že mají hráči tendenci za ten jeden příspěvek (protože za týden/dva napíšou možná jen ten jeden) posunout děj co nejdál.
 
Gorax - 22. října 2016 22:00
r54333997.jpg
Casstial 22. října 2016 17:51
Každý správný příspěvek by měl posouvat děj, bez ohledu na jeho délku, nebo veškerou onu vatu.


Clayman 22. října 2016 21:42
Zajímavá myšlenka. Někdy bych rád realizoval. :)

Mě jediné co občas (jako hráči, u PJ mi to tolik nevadí) leze na nervy, kdy nějaká postava vyhodnocuje, nebo předpokládá reakce té mojí postavy. I když pravda v poslední době jsem to naštěstí nikde nepotkal.
 
Clayman - 22. října 2016 21:42
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Casstial 22. října 2016 17:51
Já se přiznám, že příspěvky některých hráčů v jeskyních, které jsem vedl, či vedu, ani nečetl, respektive jsem si přečetl první dvě a poslední dvě věty celého toho A4 "eposu". Ten prostředek šel klidně skočit, protože to byla buď nedůležitá vata plná flashbacků, sebereflexí, introspekcí a podobné vaty, která, jak píšeš, jen zdržuje a nudí, anebo mi tam hráči velmi často sklouzávali k opakování již napsaného. To je mor hraní na Andoru, když mi hráči shrnou ve své stati, co už bylo napsáno, popsáno a řečeno. A i když na to upozorňuji, furt mi to tam někteří dělají :-) A tak jsem nově "zakázal" psát dlouze, či spíš jsem se hráče pokusil namotivovat tím, že když budou odepisovat ě-š větami, bude je to víc bavit, protože nad tím nebudou muset tak přemýšlet a nikdo se ani nevymluví na tvůrčí krizi. To zvládne člověk i s depkou, nebo kocovinou, odepsat ve stylu:

"Když vidím, že Loric se hned hrne k té podezřele vypadající truhle v rohu místnosti, ihned ho okřiknu: 'Nesahej na to, myslím, že je na ní past!' Pokud ho to přesvědčí, aby na ni nesahal, sám k ní přejdu se svým zámečnickým náčiním, pokynu mu, aby poodstoupil a dám se do hledání skrytých mechanismů."

BAM, napsáno za minutu, hotovo, odfajfkováno, pro dnešek mám Andor hotový. Nikoho nemůže znudit si přečíst něco takového, nejméně ze všech PJe. Takhle ale vypadají herní jeskyně, které se odehrávají v oldschoolovém DrD stylu.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.083353996276855 sekund

na začátek stránky