Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Být či nebýt PJ


Never Ending Story - Otázky, které nás trápí stále

1. Jste spokojeni s vaším PJ?
2. Měl by se regulovat počet dobrodružství (jeskyní) pro PJ (nebo celkově)?
3. Měly by se mazat neúspěšné jeskyně?
4. Jsou hráči ochotni hrát i déle, než první den (týden)?
5.Předem daná dějová linie x Volný průběh hry

Aktuální problémy

1. Máte možnost přihlásit se do jeskyně?
2. Jsou mezi jeskyněmi dobrodružství dle vašeho gusta?
3. Máte dost hráčú?
4. Jak se tváří hráči na RPG systémy? Jaký na ně máte názor tady na Andoru vy?

zde nemáte právo psát

Kewlar Bell - 08. října 2016 11:07
kewlar7836.jpg
Hitomi 08. října 2016 11:04
Njn, ano, ale pak rozhovor končí tudíž očekávám, že tím skončí i vaše hra. Ale to je záležitost asi taky jasná. :)
 
Hitomi - 08. října 2016 11:04
mal315776.jpg
Kewlar Bell 08. října 2016 11:00

Ne, jen jedna postava dává té druhé najevo, že jí ty přednášky prostě nezajímají. Celkem běžná situace i v reálu.
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 11:00
kewlar7836.jpg
Hitomi 08. října 2016 10:55
Njn, tak ve hře se dá udělat kde jaký naschvál. Stačí nerespektovat klidně už první větu postu a snažit se hrát tak, aby se všechno hráči znemožnilo už od první věty. Pak ovšem taková hra postrádá smysl.
 
Hitomi - 08. října 2016 10:55
mal315776.jpg
Gorax 08. října 2016 10:42

U těch rozhovorů je to pak vyloženě s těmi delšími příspěvky neuvěřitelně vtipné, jak každou větu msí někteří jedinci opisovat nesmyslnou vatou a hlavně odpovídají úplně na každý odstavec předchozího hráče zvlášť, že to připomíná buffer a samozřejmě to za chvilku přestává dávat smysl a ještě to výrazně narušuje tempo hry. Takové příspěvky vídám skoro všude, od klasických her přes RP ve strategiích. Dá teda nějakou práci se tomu vyvarovat, ale jde to. Horší, když máš ale pak protihráče, co si prostě neustále mele svoji a ani herně ti nějak nedá možnost běh toho hovoru nějak změnit.

I když by bylo vtipné takovému grafomanovi pak jen napsat, jak se v půli jeho první věty prostě otáčím na patě, povzdechnu si a má vzdalující se záda jasně naznačují, že nemám náladu na jeho bullshit :D jestli se někdy vrátím k hraní, tak to snad i někomu udělám :))
 
Gabriel_reaper - 08. října 2016 10:46
somtaawrev27541.gif
Gorax 08. října 2016 10:42
Záleží na tom, jak rychlý tempo hraní vypravěč požaduje. Například pravidlo "zákaz introspekce" dělá hry 100x rychlejší (a z mého pohledu i 100x zábavnější, činy jsou to zábavné, ne 20NS o psychoanalýze výběru délky meče... ("So I wanna fuck my mother, I don't care. I take 3handed sword please...")
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 10:46
kewlar7836.jpg
Gorax 08. října 2016 10:42
No, tak řeknu extrém. Znala jsem hru, kde admini vyžadovali doslova pod hrozbou veřejného zostuzení hráče přímo komentářem do jeho hry pouze jednu dvě věty přímé řeči do postu. To už bylo fakt extrém. Tak tu myslím nehraje nikdo. Většinou té přímé řeči je daleko víc. Pak to už tedy směšně působilo, když byla jedna věta hovoru a do toho fakt kolem hlavně ta vata. To už bilo do očí i mě.

Inu...jsem grafoman. Nepopírám to, jsem smířena s oním postižením a doufám, že se setkám s pochopením, protože za to fakt nemůžu. xD
 
Gabriel_reaper - 08. října 2016 10:44
somtaawrev27541.gif
Hitomi 08. října 2016 10:40
Tak u postů delší jako normostrana se často "mezi lidma" vysvětlilo, že někoho to baví a někoho nebaví číst.
Člověk ale u dlouhých postů musí zvýraznit to co má být zaznamenáno "sednu si ke stěně a čumím do korbelu" abych jako já, který moc času nemá (a pravda už zde nehraju), mohl post přelítnout očima a říct "jo, zase se tu baví vo ho*ně, ale vidím že si sedl a budu na to reagovat"

Pokud někdo rozepíše 4 normostrany (1000 slov) o vnitřních pocitech postavy a týravém vybírání té správné židle v hospodě, tak bych ten post naprosto drze ignoroval... A taky jako hráč musí počítat, že když v jeho balastu zanikne to důležité, tak je to jeho chyba...
 
Gorax - 08. října 2016 10:42
r54333997.jpg
Kewlar Bell 08. října 2016 10:21
Proto to nedelim, at si to každej posoudí sám. Je stejný jako bych řekl rozsah a4 a někdo argumentoval fontem velikosti 50.

Věřím ze každej dokáže poznat rozdíl mezi douhymi a krátkými posty.

Osobně to beru podle situace, myšlenky už treba nepíšu vůbec. Třeba si ale neumim moc představit nejaky rychlý rozhovor co v reálu trva pár chvil, každej řekne par vět, slov. Co by se dal tady odehrát onemi dlouhymi posty. Tedy za předpokladu klasického fugovani běžného hovoru kdy se hraci po větě ci slově střídají jako v reálu.

a ano i rozhovory je nutné nějak odehrát.
 
Qued - 08. října 2016 10:42
qued_antisanta2873.png
Kewlar Bell 08. října 2016 10:37

Na mě je i jedna moc, tak proto všude. :p
 
Hitomi - 08. října 2016 10:40
mal315776.jpg
Qued 08. října 2016 10:34

Pravda, ale fakt jen velmi výjimečně mě bavily dlouhé příspěvky o hovně, pokud jsem si je teda nevyměňovala s nějakým jiným hráčem, ale takové dobré parťáky jsem tu našla za posledních x let dva. Jeden je už neaktivní, s druhym spim a už se mi s nim nechce na andorech hrát :)

Ještě jsou pak podobné příspěvky OK v podání PJe, protože tam se sluší a patří vměstnat do příspěvku maximum detailů, aby se měli hráči čeho chytnout a vatu pak i používat pro navození určité atmosféry, ale musí se to umět, no :)
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 10:37
kewlar7836.jpg
Qued 08. října 2016 10:34
Uhm... to jako fakt? Pravidla zdejší nic? Njn. Tak všude.
 
Qued - 08. října 2016 10:34
qued_antisanta2873.png
Kewlar Bell 08. října 2016 10:30
Všude


Hitomi 08. října 2016 10:26
Ještě záleží na tom, jak je daný hráč literárně nadán. Někdo to prostě umí a i dlouhý příspěvek mě baví i když mi nic moc neřekne, dokonce i chyby nejsou tak rušivé. Jindy je to zase za trest.
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 10:30
kewlar7836.jpg
Hitomi 08. října 2016 10:26
Tady jsou někde veřejně k přečtení šukačky? :D Hele...a kde? Že bych se možná koukla i na ty dvouřádkové hry? :D
 
Hitomi - 08. října 2016 10:26
mal315776.jpg
Já třeba nemám až takový problém s delšími posty (4+ větších odstavců dejme tomu), pokud skutečně nějak posouvají děj a dají ostatním možnost reagovat.

Ještě pochopím úvodní příspěvek s rozborem pocitů postavy (ačkoliv sama mám raději styl show, not tell), ale jakmile někdo cpe tuhle vatu ke každé desetivteřinové akci, je dle mého něco špatně. Krom toho napsat myšlenky postavy apod. nevyžaduje žádný velký literární talent, ale vměstnat to do popisu akcí už chce aspoň trochu přemýšlení.

Blbé je, když se pak sejdou dvě skupiny - ti, co kratší posty považují za špatné a struční hráči. Tam pak může docházet k nějakým těm nesrovnalostem a prodlevám, jinak ať si každý píše příspěvky dlouhé jak chce :) když vidím jeskyni plnou grafomanů, kteří vyloženě onanují nad počtem znaků ve svých příspěvcích, v popisu výběru židle v hostinci nezapomenou v myšlenkách zmínit historii svou i celé své rodiny, pak o takovou hru skutečně nebudu mít zájem. Stejně tak o opačný extrém sestávající z maximálně dvou vět :D nejlíp při šukačkách... ale to je zas zábavný na čtení :D
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 10:21
kewlar7836.jpg
Gorax 08. října 2016 10:19
Njn, jenže jde o dost subjektivní záležitost tohle rozdělení. Pro někoho je 300 slov už hodně, pro někoho 300 slov málo. Njn, ale tak jasné.
 
Gorax - 08. října 2016 10:19
r54333997.jpg
Kewlar Bell 08. října 2016 10:09
Pokud vim psal jsem tam 300- 1000 slov k danemu tematu.
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 10:09
kewlar7836.jpg
V každém případě stále postrádám definici oné slohovky a co je to krátký post? Kde je ona pomyslná tenká hranice mezi slohovkou a krátkým postem? Odstavec může být dlouhý, nebo nemusí být ani žádné odstavce - i tak někteří hrají. To by bylo možná dobré nejdřív definovat, protože jinak je taková rozmluva v tématu: slohovka X krátký post spí jenom plácání do vody ne?
 
Kewlar Bell - 08. října 2016 09:57
kewlar7836.jpg
Gorax 08. října 2016 09:41
No tak pokud se dodrží křišťálová stěna, tak to problém není si myslím. Zatím se mi něco takového s nikým ještě nestalo. :)
 
Salome - 08. října 2016 09:56
salome__2758.jpg
Gorax 08. října 2016 07:33
Rozmohl se nám tady takový nešvar... :D

Obrázek



To, že si hráči potrpí na dlouhé příspěvky, je an Andoru minimálně tak dlouho, jak dlouho sem chodím (něco přes dva roky). Samozřejmě, když je příspěvek jenom o tom, že si postava sedne, ale kolem toho hráč napíše další "vatu" na 100 řádků, tak je takový příspěvek celkem na dvě věci.
Ono je celkem jedno, proč to hráči dělají, jestli mají nějakou vnitřní touhu se vypsat nebo mají dojem, že se musí délkou postu vyrovnat ostatním. Úkolem PJe je své hráče korigovat, říct jim, co od nich čeká, a taky říct, co mu vadí.

Za sebe můžu říct, že u příspěvků chci hlavně dvě věci:
- aby se v nich něco stalo
- aby obsahovaly podněty pro ostatní, na které můžou reagovat (čili ne, myšlenkové pochody se vůbec nepočítají, leda by některá postava byla telepat)

Obojí jsou to požadavky na hráče, ne na postavu. To, co postava chce, je jedna věc. To, jak hráč zvládne udělat svoji hru zábavnou pro ostatní a lákavou k tomu, aby na něj chtěli odepisovat (a chtěli vůbec číst, co na těch 100 řádků vyplivnul), je jaksi jeho věc.
 
Gorax - 08. října 2016 09:41
r54333997.jpg
Qued 08. října 2016 08:39
Dobrá otázka. Ty postavy na rozbor myšlenek a podobne věci reagovat ani nemůžou, pokudnje vubec zajímají.

Kewlar Bell 08. října 2016 08:57
Tak napsat se to jistě dá. Otázka je na co z toho postava co neumí cist myšlenky, muže reagovat. Jistě hráči tak mají možnost ses postavou lepe seznámit, otázka jestli tak nevyzradi neco co nemá.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.078288078308105 sekund

na začátek stránky