Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Být či nebýt PJ


Never Ending Story - Otázky, které nás trápí stále

1. Jste spokojeni s vaším PJ?
2. Měl by se regulovat počet dobrodružství (jeskyní) pro PJ (nebo celkově)?
3. Měly by se mazat neúspěšné jeskyně?
4. Jsou hráči ochotni hrát i déle, než první den (týden)?
5.Předem daná dějová linie x Volný průběh hry

Aktuální problémy

1. Máte možnost přihlásit se do jeskyně?
2. Jsou mezi jeskyněmi dobrodružství dle vašeho gusta?
3. Máte dost hráčú?
4. Jak se tváří hráči na RPG systémy? Jaký na ně máte názor tady na Andoru vy?

zde nemáte právo psát

Aksel - 03. února 2010 20:55
xanandor4416.jpg
Ad otázka do pléna:
Předem daný konec není špatná věc, pokud jsou to hráči, kteří do něj sami ze svých voleb dokráčí a nejsou tam "vecpáni", až to bije do očí.
 
Dark Gauldy - 31. ledna 2010 22:56
borricmini5162.jpg
Delruth 31.Ledna 2010 22:21
Souhlasím.
Proto se už teď s klukama docela jasně bavíme o dvou pojmech - buď jdeme hrát tažení, kde se blbne jak na písečku, nebo se jedná o nějaké uzavřené dobrodružství (s návazností nebo bez), kde ten konec tedy minimálně načrtnutý mám.
Nicméně si nemyslím, že daný konec je nutné ochuzení hráčů - může to být dost dobře naopak, pokud je nenásilně (nebo i násilně) směřuješ po vyšlapané cestě. Oni volnost mají - mají možnost reagovat podle svého. Vem si třeba PC RPG, to je přesně ono. Máš daný příběh, můžeš si jen vybrat, jakým stylem ho projdeš. A baví tě to? Baví. Kdežto když vyběhneš na volný písek, omrzí tě to; pokud nedojdeš cíle, nedohrál jsi to. (teď mě napadlo něco, co by poslední tři slova vyvrátilo, ale nebudu to rozvádět :)
 
Delruth - 31. ledna 2010 22:21
iko5322.jpg
Dark Gauldy 30.Ledna 2010 21:14
s tím promyšleným příběhem, popřípadě i s předem vymyšleným koncem, jsem slyšel oněhdá nějakou přednášku na tohle téma, která hovořila o tom, že když si příběh připravíš a dovymyslíš to, co se v něm stane, jaké dějové zvraty v něm nastanou a jak by to mělo končit, může být celkový prožitek ze hry navýšen o nějakou myšlenku, pointu, filosofický problém ukazující se třebas i v normálním životě hráčů, čehož při volném nepromyšleném hraní dosáhneš jen s těží a když, většinou velmi nejasně. Ale v tom prvním případě se ti to podaří jen tehdy, pokud odbře odhadneš postavy (i hráče) a co nejméně (pokud možno vůbec) je budeš do něčeho nutit. Jde to, ale je to prostě už složitější a chce to zkušenosti, nejen s připravováním příběhů, ale taky se samotným odehráním těch příběhů. :-)

Mě osobně se líbí a baví vymyslet komplet příběh, vpustit do něj postavy a mít vymyšlených pár takových situací, které je prostě tam, kam chci, dostanou, aniž by postrádaly smysl, protože z té hry si pak lidi odnesou mnohem víc... Nevýhoda na tom je, pokud to třebas už člověk docela umí a svede, čas strávený tou přípravou. :-/
 
Dark Gauldy - 30. ledna 2010 21:14
borricmini5162.jpg
Masata 30.Ledna 2010 15:10
NES:
5) Myšlenka do pléna: je předem daný konec špatný?

AP:
4) RPG systém jsou pravidla, podle kterých se příběh řídí. Tedy například DrD, WoD, TW, GURPS, atd.. na Andoru je obvyklé hrát bez jakéhokoli tohoto systému, tedy volným roleplayingem.
 
Masata - 30. ledna 2010 15:10
uchiha_trio_by_mikutashi4150.jpg
NES:

1. Nikdy, sám bych to uměl vyprávět "vždycky" lépe. :D
2) NE.
3) ANO. (otázka je však - co jsou to neúspěšné jeskyně :D)
4) Samozřejmě, záleží na PJ aby se udržel u hry.
5) Věčné dilema, já sám dávám více prostoru a pak se snažím hru "dotlačit" tam, kde bych si jí představoval (nechápat tak, že bych měl daný konec atd...jen prostě se snažím "osekávat" extrémy - to co já za extrémy považuju)

AP:

1) ANO.
2) Občas se najde něco, co by mi snad i mohlo vyhovovat, ale málokdy mi vyhovuje PJ :D.
3) Vždy.
4) Nechápu otázku. RPG (role playing game) jsou všechny jeskyně co na Andoru jsou a jsou značně od sebe silně rozdílné. Pokud mi někdo řekne, jak ta otázka byla myšlena rád jí zodpovím.
 
Hitomi - 10. prosince 2009 15:12
mal315776.jpg

POZOR POZOR!!!

Tak jako tu máme jeskyně pro nováčky, nabízíme pomoc i začínajícím PJům :)
Ti, co mají buď zájem pomoci, nebo se něco naučit, nechť své zraky obrátí sem: odkaz

KONEC HLÁŠENÍ

 
Fenikso - 11. listopadu 2009 14:51
phoenix3817.gif
Roy C. Barnes 11.Listopadu 2009 14:49

Mno, pak je to jasné . Pokud si někdo postaví koleje a přes to nejede vlak...
 
Roy C. Barnes - 11. listopadu 2009 14:49
tn_max6700775.jpg
Fenikso 11.Listopadu 2009 14:46
Ta absence toho rovnítka je pak důležitá. Protože né každej PJ dokáže, plynule přejít ze své linie příběhu na dějově se vyvíjecí novou linii příběhu :)
 
Fenikso - 11. listopadu 2009 14:46
phoenix3817.gif
Roy C. Barnes 11.Listopadu 2009 14:41

Ale to je pořád to, o čem mluvím. Prostě tvá postava měla na příběh vliv a byla důležitá. I když se to z počátku třeba nezdálo. Kdyby nebyla, zase by dobrodružství opustila. Nestavěl bych rovnítko mezi hlavní dějovou linii a příběh hry.
 
Roy C. Barnes - 11. listopadu 2009 14:41
tn_max6700775.jpg
Slaanesh 11.Listopadu 2009 14:23
Jo s tím souhlasím a a ni to nezpochybňuju, jen jsem na to poukázal :)

Fenikso 11.Listopadu 2009 14:30
proč by tam neměla co dělat? :) POkud je to delší tažení, proč by se k nim nemohl někdo takovej přimotat a nalepit se na ně? osobně nemám vždy náladu na klíčovou postavu a rád si zahraju nějakou "nezůčastněnou" co má svoje motivace a nezdráhá se ke svým cílům využít klidně i hráčskou skupinu primární dějový linie :)
Několikrát se mi už podařilo takovou postavu do dobružství dostat a sám PJ pak byl rád že jsem mu to tam okořenil a zpestřil :)
A párkrát jsem dokonce vybočil děj tak že se k původní zápletce už ani nedostalo a řešila se nová linie, kterou jsem udal já coby nezůčastněný kolemjdoucí :)
Samozřejmě za dohody s PJem, nemám potřebu nabourávat a likvidovat brůža :)

Jistě, chápu, ale když jede jeskyně dva roky a dýl, neni to s tou aktivitou tak divoký a jede se tu a tam, ale pořád jede. Vidím to i u sebe :)

Slaanesh 11.Listopadu 2009 14:31
Ano tam chodim, když si chci zlepšít náladu a pobavit se předramatizovanýma soubojema :)))))

Fenikso 11.Listopadu 2009 14:31
U rozumnýho člověka to samozřejmě problém neni :)
 
Fenikso - 11. listopadu 2009 14:33
phoenix3817.gif
Slaanesh 11.Listopadu 2009 14:31

Aspirant na vtip dne.
 
Fenikso - 11. listopadu 2009 14:31
phoenix3817.gif
Roy C. Barnes 11.Listopadu 2009 14:19

Někdy si to člověk ani neuvědomí, nebo nechce zdržovat. Snad není problém na to upozornit a příspěvek opravit?
 
Slaanesh - 11. listopadu 2009 14:31
0000houba5395.gif
S tím, že etalonem RP soubojů mezi hráči rozhodně NENÍ to, co je k shlédnutí v tomto stole ;) :D odkaz
 
Fenikso - 11. listopadu 2009 14:30
phoenix3817.gif
Roy C. Barnes 11.Listopadu 2009 14:02

Nepsal jsem klíčová, ale důležitá v jakémkoli slova smyslu. Pokud postava nemá s příběhem nic společného, nemá na něm žádný zájem, nemá na něj dopad, pak tam prostě nepatří. Pokud má, je důležitá. Nepřemluvíš mě.

Samozřejmě u mě už několik lidí hrálo a už hrát (asi) nebude. Tomu se na Andoru nevyhneš a nemusí to být nutně kvůli stylu hry. Naprostá většina nebyla schopná pochopit požadavky ve stylu "aktivita jednou týdně, myslím to vážně" v době, kdy se do jeskyně přihlásili. Zbytek bych ohodnotil jako "mysleli si, že jim všechno projde" a dělali mi z jeskyně bordel na kolečkách.
 
Slaanesh - 11. listopadu 2009 14:23
0000houba5395.gif
Roy C. Barnes 11.Listopadu 2009 14:19
Tak ale to je o kvalitách účastníků... při bojových scénách v rámci RP chci po hráčích, aby popsali maksimálně období několika, vteřin, nebo i mnohem kratší doby, podle toho, jak moc se toho děje... pokud mají v úmyslu něco více, pak ˇať nastíní své jednání do předu a ještě šeptem, protože pak to začíná mít trochu rozměr taktiky a la aréna. Což je dobře, chybný předpoklad je něco, co pravidla nezohledňují, ale může to znamenat alfu i omegu celého střetu.
 
Roy C. Barnes - 11. listopadu 2009 14:19
tn_max6700775.jpg
Slaanesh 11.Listopadu 2009 14:14
Minimálně ti vymezí (hrubej) časovej úsek ve kterým můžeš reagovat.
To co kolikrát čtu akce na minutu, kdy pisatel naprosto vyloučí možnost reakce svýho protivníka :)
A když je pak někdo takovej PJ, tak je to děs běs :)
 
Slaanesh - 11. listopadu 2009 14:14
0000houba5395.gif
Ta efekt brokovnice si asi každej představit umí, ale málo kdo si umí představit co je a neni možný stihnou nebo zvládnout když se ho někdo snaží zabít :)

Což je něco, co neřeší žádný systém, natožpak aby to řešil uspokojivě ;)
 
Roy C. Barnes - 11. listopadu 2009 14:02
tn_max6700775.jpg
Fenikso 11.Listopadu 2009 13:35
Ta efekt brokovnice si asi každej představit umí, ale málo kdo si umí představit co je a neni možný stihnou nebo zvládnout když se ho někdo snaží zabít :)

Ve tvým druhým odstavci je řečeno a vysvětleno vše :) Tam je jádro pudla :)

No postava se zajímavou nebo v některých ohledech s klíčovou dovedností ještě pořád neni klíčová pro děj :)
Pokud teda nestavíš brůžo na míru družině (zloděj na zámky a plížení, válečník na boj a kouzelník na kouzla a vyjednávání), ale to asi neděláš když hraješ 16 let :)
Ale nemyslím, že družina musí být jen o borcích v oboru. Takovejhle přicmrndálek může mít svý plány, který nemají s hlavní linií příběhu vůbec nic společnýho a pokud ho hraje opravdu machr určitě si ostatní postavy nějak zaháčkuje aby se s nima mohl dál vozit a nemusel se trmácet sám :) A dál může být minimálním nebo jen občasným přínosem pro hlavní děj :)

K poslednímu odstavci asi takhle :) Kolem PJe se tvoří skupina hráčů kterým jeho hra vyhovuje, proto tvůj návrh na dotaz je trochu mimo mísu :)
Ale spíš by mě zajímalo jestli u tebe někdo někdy hrál a pak už ne? :) Ten komu tvoje hra nevyhovuje u tebe hrát už nebude, nemusí ti hned říkat že stojíš jako PJ za prd, ale prostě už k tobě nepřijde :)

Fenikso 11.Listopadu 2009 13:41
Představit umím, dokonce jsem jich i pár potkal, ale to už je zase spor mezi požadavky na konkrítní druh hry a následně požadavky na PJ :) Když budu hrát hdinu v nablejskaný zbroji co jde pobít do jeskyně za městem pár potvor a najít poklad bude to jiný než když budou dvě party hráčů co po sobě pujdou někde na předměstí :)

Fenikso 11.Listopadu 2009 13:53
To stejný musí PJ použít i u hry se systémem :)
 
Slaanesh - 11. listopadu 2009 13:57
0000houba5395.gif
Fenikso 11.Listopadu 2009 13:53
Pravda, pravidla hovoří jasnou řečí pro všechny zúčastněné, RP to "krapet" komplikuje.
 
Slaanesh - 11. listopadu 2009 13:56
0000houba5395.gif
Jinak ce se týče té objektivity při soupeření dvou postav, zajímám se dost o problematiku boje, jak šerm, tak při použití moderních palných zbraní a zatím žádný systém to nezpracoval natolik dobře, abych to považoval alespoň za uspokojivé řešení. A většina hráčů by v tomto se mnou asi souhlasila. Většina těch rozumných dokáže vymyslet něco, co není systém s to postihnout a už se zase dostáváme do nejistých mezí PJovy vlastní rozumné úvahy ;)
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.096052885055542 sekund

na začátek stránky