Andor.cz - Dračí doupě online

Verbíři? 

Verbířská kancelář pro Zakletí zámku Elles

 je offline, naposledy online byl 18. dubna 2021 10:09Tiara na úrovni nezáleží Jindy

reg674.gif
Aktuálně má jeskyně 5 postav z 8.
Počet postav, které žádají o přijetí: 0
Vypravěč říká: Toto dobrodružství je žánru fantasy, ale v žádném přpadě nejde o DrD a podobné.

Ačkoliv je zvoleno , že na úrovni nezáleží, postavy by měly být spíše zkušené, než začínající.
Nepoužijeme zde staty postav, tabulky ze žádného z herních systémů (vlastně žádné tabulky), zkušenosti, dovednoti …vlastně celý deník postavy.
Z deníku bude použit pouze životopis. Do něj vám nemohu zasahovat a zasahovat do něj nehodlám.
Inormace z něj…minulost postavy… se ale mohou promítnout do událostí, kolem postavy.
Kdo životopis postavě nevytvoří, nebude přijat. Kdo nevytvoří postavě v deníku minulost, má postavu s rozsáhlou amnesií (kterou bude, jako takovou muset hrát).
Kdo vytvoří životopis tzv. strukturovaný (jako když vyplňuje formulář), nebo napíše místo něj pár řáků „aby měla duše PJ pokoj“, nebude přijat.

Kostky, coby prvek náhody jsou používány sporadicky a výhradně ve formě 1k6.
Neházíme si na každé rozhodnutí, každou hospodskou rvačku. Nehází se na boj. Na otevírání předmětů. Na kouzla.
Kostky se vytahují opravdu jen pokud je to nezbytně nutné, nebo pokud je rozhodování pomocí kostky, či mince použito v ději.

POKUD SE HÁZÍ, vždy je rozhodováno mezi dvěma možnostmi (ano/ne, vpravo/vlevo, nahoru/dolu atd.) s přihlédnutím k tomu, jakou povahu má rozhodující se postava (skupina postav…zde se přihlíží k povaze každého člena), nebo jaké má (nají) životní zkušenosti (zapsané v životopise).

Pro zájemce:
Soupis ras a povolání, platných na Elerienu:

Rasy:
Elfové - velmi dlouhověcí, ale ne nesmrtelní, všech barev pleti, vlasů i očí, tvarů postav (ano, i tlouštíci). Povětšinou moudří, bez výjimek vrozeně nadaní k magii, dobří umělci, také zdatní řemeslníci. Povětšinou plaší až zdrženliví ve vztahu k ostatním, až to někdy působí chladně a strojeně. Výborní s lukym či kuší. Zdatní šermíři s lehčími zbraněmi, Bravurní s používáním hvězdic, kterým číkají Stiltony a vynalezli je. K boji s lehčím druhem mečů vytvořili vlastní druh bojového umění, připomínající kombinaci tance a tai chi. Nazývá se umění Eril. )

Půlčíci (v jiných světech Hobiti) - dožívají se průměrně 80 let. Typičtí "malí lidičkové", s chlupatými chodidly, buclatí, dobrosrdeční, pohostinní, ale také dobří obchodníci, pěstitelé, chovatelé, skrátka mnoho z nich jsou hlavně zemědělci. V boji vynikají s prakem, bolami a s vrhacími dýkami. Nejraději ale boj vynechají. A....nežijí v norách.

Trpaslíci - rovněž typická rasa. U těch elerienských jen nutno podotknout, že spíše mezi nimi najdeš majitele obchodů, bankovních domů, a záložen, ale také různé lichváře a šmelináře, než kovkopy a horníky. Najdou se však mezi nimi i umělci, zruční v práci s kovem, dřevem, kamenem, nebo jejich kombinací a také mistrnní ve hře na dudy (ty jejich se podobají skotským a stejně znějí) a akordeon. A...jsou vynálezci střelného prachu. A kladkostroje. Jejich oblíbeným bojovým nástrojem je dvoubřitá sekera, kterou mistrnně ovládají jak ve variantě jednoruční, tak i obouruční, při štípání dřeva, i v boji na blízko. Neradi si nechají moc poroučet, neradi používají jízdní zvířata (neumějí jezdit) a neradi plavou i pokud plavat umějí.
Velice rádi si přihnou a neradi jsou při tom sami.
Jsou bezprostřední, upřímní a přímočaří...pokud jde o jednání s lidmi mimo obchod.
Jde - li o obchod, dokážou se hodiny a hodiny ostře dohadovat...třeba pro pouhý cent.
V tom neznají bratra.
Neumějí nečinně sedět.
Jsou dlouhověcí, ale záleží na způsobu života.

Lidé - Ty popiovat snad není nutné. Na Elerienu se průměrný člověk na vsi může dožít 80 - 90 let, ve městě až 100, či 120 let.

Gnomové - na rozdíl od ostatních světů nevznikli křížením hobitů s trpaslíky (na Elerienu toto křížení není možné, neboť trpaslík a půlčík spolu nesplodí potomky) ale jsou samostatnou rasou. Menší než lidé minimálně o půl stopy. Málokdy hezcí, ale také málokdy vypasení. Houževnatí. Krátkověcí ( dožívají se max. 50 let a stárnou ryhleji). Jsou to zdatní stavitelé, vynálezci, a mechanici. Ale také právníci, léčitelé, nebo alchymisté. Prostě spíše vědci a technici. Vynalezli první parní tank (nutno podotknout, že jen jediný). Také zařízení, podobné jako výtah. Také Fillias O´dall, který stvořil harmonium, byl gnom.
V boji nepotřebují sečné ani bodné zbraně, luky, kuše, ani praky. Oni mají tzv. Píšťaly.
Jsou ale národem spíše nepočetným, po různu rozesetým po světě.


Vodní lid - Národ vzniklý dík magickému splynutí duší lidí, spláchnutých při trhání světa do moře, se samotnou vodou. Ke svému životu potřebují vodu, jsou z ní totiž stvořena jejich poloprůhledná těla. Je lhostejné, zda je to voda sladká, nebo slaná, ale pouze déšť nestačí. Bez vody, tedy na suchu udrží lidskou podobu jen pět hodin, potom musejí mít možnost "odpočinout si" v nějaké nádobě, nebo třeba v jezírku, či tůni. Bez této možnosti slábnou....a mohou zela zmizet (vypařit se - lidská je v nich jen duše).
Poku musejí, bojují přírodní magií, živlu vody. Myšlenkově. Nemohou, ani v lidské podobě, nosit oblečení, ani jiné předměty, jezdit na jízdním zvířeti jinak, než "vliti" do nádoby, pít cokoliv jiného, než vodu, jíst.
Vlastně nemají věk.

Silkati - národ ze vzdáleného Písečného ostrova, vzniklý nejspíše díky zbytkové magii po Velké válce, skřížením člověka a kočky (prafděpodobně tygra - oni ten vznik vyprávějí jinak). Mají shopnost na sebe brát podobu koček (velkýh i malých), od věku dvou (lidskýh) let. Děti se narodí jako koťata, ale rostou a vyvíjejí se jako lidé. I v lidské podobě, ve které prožijí většinu života, jsou z poloviny stále kočkami. Mají kočičí uši, srst po celém těle s výjimkou obličeje, dlaní a chodidel, mají ocas. Všichni. Mají místo nehtů drápy, které jsou zatažitelné. V obličeji mají hmatové vousky. Ženy mají na hlavě dlouhé vlasy, povětšinou velmi kvalitní a husté, o které se velmi pečlivě starají, splétají si je do složitýh účesů a zdobí je pírky, květinami a jinými přírodními ozdobami. Silkati žijí v klanech. Maji matriarchát rozvinutý až do té míry, že hlavou rodiny, ale i klanu bývá žena.
I válečníky jsou u nich ženy. Muži vaří, perou, staraj se o dománost, o děti, o hospodářství.
Mají vlastní náboženství, jehož ústřední a jedinou postavou je Silko. Tento bůh je vlastně zbožštělým prapředkem....je to totiž tygr.
Kněžkami silkova kultu jsou, jak jinak, ženy. Mladé dívky od 12 do 25 let. Tyto dívky jsou speiálně vybírány pomoí složitáho rytuálu a musejí být panny a zůstat jimi, dokud jsou kněžkami.
Silkovy kněžky jsou v podstatě...řekněme...inu...kurtizány, pomocí magikého nápoje zajišťující, že nedojde k ničemu víc, než k "mazlení".
Silkati milují mazlení. A jsou ohotní pro ně...i proměnit se v kočku a žít v té podobě daleko mimo domov.
Jsou to mořeplavci (přesto, že neradi plavou a mnozí plavat neumějí), stavitelé lodí, obchodníci (většinou s látkami a se šperky, které sami vyrábějí), špekaři a hodináři (ale taky zloději), skvělí artisté, dobří herci, hudebníci hrající na prazvláštní exotický nástroj (sitár). Mají bojové umění, spočívající v tani a akrobaii se "stuhou" tvořenou tenoučkými kovovými lanky. Jejich výrobu a splétání ovládají pouze oni, stejně jako zahízení s nimi, aby se nezranili.
Nosí oděvy z přírodních materiálů, kromě oné stuhy používají foukačky, oštěpy, kopí a dlouhé hole, mnohdy jim sloužící zároveň jako zbraň i poutnická hůl.
Mladí silkati na prahu dospělosti, bez rozílu pohlaví, jsou posíláni pryč z rodného ostrova na Cestu poznání.
Mohou být i dlouhověcí (poivětšinou se dožijí 90 - 100 let).

Orkové - Klasičtí zelenokožní hromotlukové. Velmi silní a manuálně zruční. Povětšinou pracující jako kováři, dřevorubci, hrobníci...také kati. Prostě všude, kde je k práici třeba síla a jistá otrlost. Někteří gnomové a trpaslíci je rádi zaměstnávají jako bodygardy. Nebo vyhazovače ve svýh hernách a klubech pochybné pověsti. Také ale jako bankovní ochranku.
Orkové, kupodivu, umějí být i umělci, hudebníky. Rádi hrají na různé bubny, bubínky, tympány a tamburýny, nebo používají, chřestidla, hrkadla, zvonky a zvony. Ale také vynalezli kytaru. A benžo.
Ze zbraní mají raději ty pádné, než ty střelné, nebo malé sečné. Boj nevyhledávají, ale
mnohdy boj vyhledává je.
Jsou krátkověcí (dožívají se v průměru 50 let).

Za všehny tyto rasy lze hrát.

Povolená povolání pro dobrodruhy na Elerienu jsou tato:

Léčitel (skoro doktor)

Chodec- na elrienu je to takový runy ( hlavně léčivé) ovládající hajný, lovec, tremp a zálesák v jednom, který se naví vyzná v bylinkáh (a mnohdy také v pžírodních jedech)

Bard - potulný hudebník, zpěvák, skladatel...ti známější jsou nezřídka i básníky a spisovateli. Mnohdy mají opravdu značný talent. A často bývají z dobrých rodin (xytý syn, nebo dcera) a mají značnou dávku vychování a také vzdělání. Mnozí, ačkoliv sami nemají žádné vlohy pro magii, vlastní magický hudební nástroj (jen výjimečně použitlný jako magiká zbraň).

Alchymista - Vědec. Chemik. Mnohdy opravdu studovaný. Znalý kromě extrake léčivých, magických a nebezpečných lektvarů, také výroby piva....a pálenky :-).

Rytíř - prostě válečník. Může a nemusí hodit ve zbroji. A může a nemusí mít koně. Co ale bude mít vždy, je vychování, štít a meč, nebo meče.
A také shopnost taktiky a snad i vůdovství (někdy).

Hranař - I tohle je, vlastně, válečník. Ale bez vzdělání a způsobů. Zato se širokými rameny, vyvinutým svalstvem, a pádnou pěstí. Mnohdy bývalý boxer, zápasník, gladiátor....nebo řadový voják. Vborná ohranka skupiny, pokud zvládá disiplínu a poslušnost ve smyslu vojenském.

: Určitým způsobem přírodní mág, znalý rostlin a hub, ale i lesních zvířat a lesních tvorů. Spjatý s přírodou i v případě, že v ní přímo nežije. Nezřídka to ale bývá takový ten lesní poustevník.

Zaklínač - Nelidská zrůda, proměněnec, vědmák....že to už od někud znáte? No ano. Je to přesně on. Tedy...Geralt je jen jedna z možných podob zaklínače. Povolání zaklínače zastávají zastávají lidé, v mnohem menší míře i elfové. Jiné rasy jen výjimečně. Půlčíci a Gnomové a Vodní lid nikdy.

Čaroděj - Magicky nadaný jedinec, neshopný intuitivní magie. Jeho kouzla jsou výsledkem použití nějakého magiky aktivovaného, nebo přímo magikého přdemětu. Nejčastěji hole, hůlky, prstenu, či amuletu. Dost často jej doprovází kočka (někdy i velká kočka). Není shopen kouzel vyšší magie, pokud nemá nějaké v magickém předmětu.
Nepotřebuje magii čerpat ze zřídel. Umí zřídlo najít, ale neumí je aktivovat.
Při boji mohou použít, kromě kouzel, i sečné, bodné, nebo střelné a vrhací zbraně.

Mág - Vzdělanec, vštšinou nejen v oblasti magie. Velmi magiky nadaný jedinec. Intuitivní magie mu není cizím pojmem. Mágové ke kouzlení předměty nepotřebují (a nepoužívají, třebaže mohou být jejich majiteli). Na mága studují akademii a pak na univerzitě 12 let (poslední dva roky v praxi) a při studiu získávají i jiné, nemagické vzdělání. Studium končí jako mistři.
K vyvolání kouzla používají myšlenky a z prstů rukou složené runové znaky, jimiž do vzduchu před sebou "kreslí" zářící obrazec (ty obraze jsou předem dané a mágové se je učí a skládají z jejich znalosti náročné zkoušky). Některé obraze obsahují stovky tahů, kreslených pomocí desítek runových znaků. Slova nepoužívají.
Mág musí vynaloženou magii po určitém čase opět doplnit. A to lze pouze ve zřídle. Hledat zřídla ho ale naučí právě jen praxe. Čím je mág zkušenější, tím snáze zřídlo najde. Pouze mág jej umí aktivovat a čerpat z něj.
Mágové v boji používají povětšinou magii, ale mohou (a umějí, učí se to), používat i lehké sečné a bodné zbraně, nebo zbraně střelné a vrhací.

Kněz, či Mnich - Obě povolání značí osobu zasvěcenou některému z Elerrienských božstev. Někdo, kdo při každé vhodné (i několika nevhodných) příležitosti propaguje a prosazuje svou víru. Nebude vám ji přímo vnucovat...zato vám, třeba i několikrát denně, připomene, že v žádného boha nevěřit, je chyba, kterou by jste měli napravit. Kněží bývají vznešeně působící i ve zdánlivě prostém oděvu, majetní (nebo přinejmenším ne úplně chudí), vzdělaní. Jsou schopní přijímat i kritiku svého boha. Své postavení vnímají jako výsadu a poctu a umějí využít známostí, které jim přineslo.
Mniši jsou chudí, mnohdy také vzdělaní, ale neokázalí, bez významějších konexí, mnohdy ještě akolité.
Putují, špinaví, hladoví a otrhaní, mnohdy nevábně páchnoucí, většinou pěšky, nebo na oslu či mule, kteréžto zvíře je často, kromě velmi prostého oděvu, mošny se skromným majetkem a na přívěsku na krk, nebo coby ozdoba do opasku, mají-li jej, umístěným symbolem boha, v nějž věří, jejich jediným cennějším majetkem a jediným přítelem zároveň a je o něj pečováno lépe, než o sebe pečuje sám mnich. Mniši jsou často ti, kteří svou víru vyznávají až s fanatickou horlivostí (mnohdy to dost přehánějí) a mívají z toho důvodu s ostatními problémy (někdy bývají až odháněni - mnohdy holí).
Kněží (skutečných) se po světě mnoho nepotuluje. Ten, koho je možno potkat na cestách, dokonce i přibrat do družiny, bývá mnich, povětšinou tzv. na zkušené.
Ani Kněz, ani mnich nejsou moc zdatnými bojovníky (často spíš srabi, než hrdinové).
Kněží občas zvládají boj s holí.
Mnich si občas poradí s dýkou.
Ale většinou jsou to postavy, které se jen modlí a snaží se, aby j jejich víra udělala neviditelnými, nebo skryla pod nějakou klenbou, za níž ať se to mele, jan když jim se nic nestane.
Přesto i takové postavy umějí být pro družinu přínosem.....když chtějí.
Světlou (hodně) jsou putující zasvěcenci Velkého Mňama.
Ti to moc dobře umějí s noži...a ještě k tomu dobře uvaří :-)


Žoldák - Námezdní válečník. Nezřídka bývalý vesničan, nebo syn nižšího měšťáka, kdysi zverbovaný vojskem. Ne moc vzdělaný (mnohdy byl dřív naverbován, než stihl vyhodit vesnikou malotřídku až do nejvyšší třídy), přesto ne vždy hloupý. Zvyklý na vojenský dril. Bojuje, všemi zbraněmi, které mu dají v boji do ruky, nebo se o to minimálně pokusí. Vždy poslušný rozkazu. A ne vždy počestný (holt vojna není kojná a když je v boji hlad a na blízku vesnie, nebo dvůr, tak se, holt, dle rozkazu, třeba i krade, no).

Podrobnější informace pro jejich hraní získáte v AP.
[/b]


Očekávám:
1. Propracovaný životopis postavy včetně popisu postavy ( nevynechat obuv a oblečení…kdo to v popisu vynechá, chodí po světě bos a nahý) a výčtu zvířat (kdo si nenapíše, nepopíše a nepojmenuje jízdní zvíře, nemá ho. Kdo nedodá popis psa, nebo jiného zvířecího společníka, nemá žádného. Bez výjimek.) a vybavení (Včetně „nádoby“ ve které vybavení s sebou nese…nepopisujte, prosím magické předměty, pokud pro to není opravdu pádný důvod, nemáte je. Na Elerienu opravdu magické předměty lze počítat spíše po desítkách, než po desetitisících. A i tak budou nejspíš jiné než na jaké jste zvyklí z DrD a podobných.).
2. Ikonku kde je postava zřetelně vidět od hlavy alespoň po prsa, ale nejedná se o tzv. dlouhou nudli (tzn. Ikonku, opticky výrazně delší na výšku, než na šířku, jak zde bývá v poslední době v oblibě). Musí sedět pohlaví postavy, barva pleti, očí a vlasů, rasa, a alespoň přibližně oblečení.
3. Postavy sedící k tomuto dobroružství dobově i žánrově .
4. Absenci fotografií z reálu, nebo z děje nějakého filmu.

Neočekávám:
Přítomnost všeho, co bylo popsáno výše, coby nechtěné (i jen jedna z těch věcí, je možným důvodem nepřijetí postavy).

Z postav nebudou přijaty:
1. Žánrově nevhodné.
2. Příliš předimenzované.
3. Karikaturní.
4. Postavy upírů
5. Postavy vlkodlaků a obecně lykanů
6. Draci a bájní tvorové (bájní tvorové v tomto světě, pokud to situace nevyžaduje, zůstávají bájnými tvory. A…draci zde jsou koncipovaní jinak, než ve většině ostatních fantasy světů.)

Z hráčů nebude přijat:
1. Hráč, vyskytující se na Andoru déle, než měsíc, který má dosud při registraci vygenerovanou (univerzální) ikonku.
2.Hráče, kteří se hlásí…a předem vědí, že nebudou (třeba po týdnu) moci hrát. Nebo spíš chtít hrát.
3. Programové sabotéry (a že i takové jedince jsem už potkala).
4. Prudiče, drzouny a hádavce ( kazí hru sobě i ostatním).
5. Kňouraly, nebo naopak hulváty ( v obou případech je dost těžké vysvětlit HRÁČI, že POSTAVA je v ději smrtelná a zranitelná a za svou blbost si nese následky).
6. Několik konkrétních hráčů, s nimiž mám z minulosti špatné zkušenosti ze hry, diskuse i herní pošty (ti kterých se to týká, myslím dobře vědí, že se hlásit nemají ani pokoušet).

V mých dobrodružstvích málokdy platí ono obvyklé heslo „ PJ má vždycky pravdu.“
Platí u mě však čtyři jiná:
1. „Pokud se rozhoduje o důležitém prvku ve hře (zde to bude maximálně ve čtyřech případech), PJ má vždy pravdu.“
2. „Pokud se hádáte a provokujete ve hře, herně za to budou následky (viz zranitelnost...i boule pod okem od úderu pěstí je zranění :-) ) Pokud v diskuzi, tak tam se hádka bude řešit nějakou formou trestu pro zůčastněné.“
3. „Postava neví vše co ví hráč. A postavy navzájem nevědí, co by nevěděly, pokud by příběh byl realitou, i přesto, že hráči to vědí a mluví o tom v diskusi.“
4. „Žádná postava není nezranitelná, nevyčerpatelná a nesmrtelná. Ani ty dlouhověké, nebo magické. A za blbost se (téměř) vždy platí platí.“

Nepoužíváme barvy. Nejsme v cirkuse, ani u kolotočářů na pouti, ani na karnevalu.
VŽDY je vyžadováno toto:
1. Přímá řeč v uvozovkách a tučně.
2. Myšlenkové postřehy bez uvozovek, kurzívou.
3. Nadpisy vždy podtržené a tučně.
4. Příspěvky alespoň o délce dvou odstavců smysluplného textu, o délce minimálně deset řádků každý. Text upraven do odstavců.



 

Současná družina:

 Postava Richenza Woods je offline, naposledy online byla 15. dubna 2021 20:45Richenza Woods
 Postava Edward (syn Elrikův) je offline, naposledy online byla 15. dubna 2021 17:44Edward (syn Elrikův)
 Postava Arlette je onlineArlette
 Postava Cedrik je offline, naposledy online byla 17. dubna 2021 11:24Cedrik
 Postava Briss je offline, naposledy online byla 18. dubna 2021 12:04Briss
 

ještě nikdo nepožádal o přijetí

 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2021 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.099023103713989 sekund

na začátek stránky