Autor: TerrySekce: NápadPublikováno: 12. května 2004 20:00Průměrné hodnocení: 8.3, hodnotilo 3 uživatelů [detaily] |
Andalitatský převtělovač.
Ze vzpomínek barda Slavíka.
Počet možností přeměn
Počet možností přeměn
Každá postava se může změnit do tolika zvířat, kolik je její bonus za odolnost, + 1, minimálně vždy do jednoho zvířete. Například trpaslice Helbra s bonusem + 4 se dokáže přeměnit do pěti druhů zvířat, (ale klidně to mohou být zvířata stejného druhu) a naproti tomu elfí mág Creman s postihem -2 se dokáže proměnit pouze v jeden druh. Pokud postava získá zvířecích podstat tolik, kolik je v její moci, nemůže získat další podstaty jiných i stejných zvířat, takže opatrně při výběru zvířat. Lepší bude nějaká škála zvířat, než tři druhy kočkovitých šelem. Pokud získá postava podstatu jednoho zvířete, dokáže se do něj proměňovat neomezeně.
Získávání podstaty
Získat podstatu nějakého zvířete není nic těžkého, stačí přiložit holou dlaň na jakoukoliv část těla zvířete, nebo jej držet v (na) dlani. Poté se začne postava soustředit na zvíře se kterým je v kontaktu a oba pak upadnou do transu, které trvá pro postavu 2 kola a pro zvíře 3 kola. Po probrání se oba cítí normálně a neubírá jim to žádné životy. Postava pak musí počkat, alespoň jednu směnu s přeměnou, jinak bude při přeměně automaticky zraněna za polovinu svých nynějších životů a proměna se nepovede a postava ztratí podstatu zvířete i s možností zkusit získat jinou podstatu. (myšleno na to samé místo - postava s možností jedné přeměny, už není nikdy schopna se přeměnit)
Přeměna samotná
Přeměna samotná trvá 2 kola a je samozřejmé, že postava na sobě nesmí mít nic jiného než artefakt, jinak se jí všechno roztrhá (při změna na slona) nebo jí může i zabít (při přeměně v mravence na něj může spadnout zbroj , meč atd). Týká se to samozřejmě i všech magických prstenů, amuletů atd.
Postava zavře oči a představuje si před sebou obraz zvířete, ze kterého získala podstatu. Pak se začne měnit se všemi příznaky přeměny (viz změna z medvěda). Tento proces je nepříjemný, ale neubírá žádné životy. Když se přeměna přiblíží ke konci, začíná to pravé ořechové. Postava musí získat převahu nad myslí zvířete, ve které se přeměnila. Zvíře získává automaticky převahu a postava má tři kola, aby ovládla mysl zvířete. Když se jí to podaří - nehledě na pořadí úspěchu - při další přeměně, klesá past na polovinu (zaokrouhluj nahoru). Pokud se jí to nepovede ani na potřetí, může se proměnit zpátky, ale již nikdy nezíská převahu nad tímto zvířetem, takže se sice může v něj proměnit, ale nemůže ho ovlivňovat - uvidí pouze jeho očima (Ale to se taky někdy může hodit) Během neúspěchů získaní převahy mysli se zvíře chová tak, jak by se normálně chovalo ve svém přirozeném prostředí - kočka běží za myší, ještěrka loví hmyz atd...
Rozdělení myslí
Mysl zvířat sem rozdělil na tři podskupiny
Predátoři - Všechny šelmy - kočkovité, psovité, žraloci atd...
Oběti - hlodavci, malé druhy plazů a býložravců, no prostě ti malí a často lovení.
Ti mezi tím - Sem patří ostatní co nejsou predátoři, ale díky jejich velikosti nebo obraně nejsou pro ně predátoři hrozbou a oni samy nejsou velkou hrozbou pro ty menší. Různé druhy velkých býložravců - kůň, slon, ale i třeba delfín, ježek - prostě jim podobní.
Tabulka ovládnutí
Všechny druhy ovládnutí jsou pastí na inteligenci - ovládl / neovládl
Predátoři - zde je past 6, pokud je to pro zvíře nepřirozené prostředí - třeba žralok na suchu - stoupá past o 1.
Oběti - zde je past 7, pokud je to pro zvíře nepřirozené prostředí - třeba myš na velkém prostranství - stoupá past o 1.
Ostatní - zde je past 5, pokud je to pro zvíře nepřirozené prostředí - kůň na vrcholku hory - stoupá past o 1.
Smýšlení zvířat
Predátoři - pokud se postava promění v jakéhokoliv predátora, cítí jeho sílu, sebevědomí, jasnou převahu nad ostatními - ovládnutí je tedy celkem těžké
Oběti - pocit beznaděje, snaha se pořád někam schovat, strach ze všech možných stínů - proto je těžší ovládnout tuto mysl.
Ostatní - nejsou si tak jistí, ale zase jsou v pohodě - jejich mysl je prostě lehce přístupná.
Pokud je nějaké zvíře raněno za více než polovinu všech svých životů, nebo je v těžkém psychickém stresu, stoupá past o 2
Dodatky
Lze získat pouze podstaty zvířat tj. podle pravidel ty zvířata co mají inteligenci > 1 < sem spadá celá dlouhá škála zvířat, takže bude z čeho vybírat. Též to znamená, že nebude možno se přeměnit v "myslící" bytosti jako je Elf, Trpaslík, Vodní víla atd. Dále nelze získat postatu nemrtvých, golemů, rostlin apod. Prostě pouze a jenom zvířata.
Ryby - pokud se někdo pokusí získat podstatu ryb, nebude to nic těžkého, jen bych to nedoporučoval nikde v hloubce, jinak se postava určitě utopí. Aby nebyla ryba v psychickém stresu, lze ji umístit do malého bazénku apod. Přeměna v rybu - no, tady je to malý oříšek. Postava se musí měnit někde blízko vody a pak jí tam někdo donese, ale pokud to bude třeba přeměna ve velrybu - chtělo by to nějakého kouzelníka po ruce.
Ohledně komunikace, dokáže postava v jakýmikoliv zvířeti používat telepatii, jako hraničář na 4 úrovni a stupni znalosti 1.
Počet přeměn není omezen, jen pozor na povinou jednu, jinak postava přijde o možnost získání mysli.
Zvláštní schopnosti
Tady je trochu složitější a proto čtěte pozorně - Postava přijde o všechny svoje schopnosti, kromě smýšlení. Pokud byla postava kouzelník, nemůže používat kouzla, Kroll ztratí svůj Ultrasluch, Hobit ztratí Čich atd. Na druhou stranu získá všechny schopnosti zvířete - Medvědí sílu, hadí jed, možnost létání od ptáků s tím související i lepší zrak, například jestřába, hbitost kočky, nenápadnost mravence atd.
Kameny
Co se týká kamenů, které mohou být vloženy do "lůna" Artefaktu - není jejich množství nijak omezeno. Konkrétně u tohoto Ametystu platí pouze jediná výjimka : v pravidlech je psáno, že pokud jsou z kamene všechny magy vyčerpány rozpadne pokud není psáno jinak. Jinými slovy Ametyst se dá používat jen do vyčerpání magů. Ale díky démonu, který je v tomto Artefaktu zaklet, lze po vyčerpání všech magů (kdy Ametyst zčerná) "nabít" tento kámen ještě jednou, ale maximálně na hranici 200 magů. Pří větším přídělu popraská a do dvou kol se změní v prach.
Kámen se dá vyndat a je možno vložit jiný jakýkoliv druh kamene, nebo jen vrátit ten samý, dobitý. Když se do řetízku vloží jiný kámen, než původní (tím je myšlen i jiný Ametyst) zůstane už navždy ve své velikosti, na rozdíl od původního Ametystu, který se dokáže zmenšovat, pokud se postava například mění v nějaký hmyz. Pokud bude vložen jiný kámen, postava se klidně může změnit v mravence, ale velikost Ametystu zůstane stejná.
Odečítání magů
Z Ametystu - Funguje v naprostém souladu s pravidly. Při každém hodu proti pasti na inteligenci (pozor ! sem se počítají všechny pasti, nejenom u přeměny) se odečte jeden (1) mag.
Při přeměnách - Aby se mohla postava přeměnit, potřebuje, aby v řetízku bylo nezbytně minimální množství magů. Pro přeměnu do bytosti velikosti A0 - 1 mag, A - 2 magy, B - 3 magy atd. Magy jsou samo sebou potřeba i při proměně zpátky. Artefakt nikdy nedovolí se postavě přeměnit, pokud by již neměla na přeměnu zpátky. Magy se do Artefaktu dobíjí světlem z měsíce, kdy je celý přímo vystaven měsíčnímu svitu, dle následující tabulky.
Srpek měsíce Aspoň polovina Úplněk
1 hodina 5 10 15
2 hodiny 10 15 20
Dále v logické posloupnosti - po 5ti hodinách při svitu Srpku bude dobito 25 magů Při zamračeném nebo proměnlivém počasí se ve všech kategoriích snižuje dobití na polovinu. Je těžké poznat kolik je zrovna v Artefaktu magů - pokud není vyndán kámen
Pozor !
Dále je tu poslední, ale ta hlavní věc - postava nesmí být nikdy přeměněna déle než dvě hodiny ! Poté se automaticky stává zvířetem, ale mysl zůstává v její moci. Postava sama nepozná, jak dlouho může být ještě přeměněna, ale 3 směny před uplynutím limitu pro přeměnu, jí začne téct krev z nosu, či úst (pozor ve vodě) postava pak ví, že už má čas se přeměnit a to během následujících tří směn. Toto krvácení sebere pouze jeden život a pokud by postava měla už pouze jeden život, tak nezemře, ale bude následující 3 dny ležet v naprostém klidu a každý den vypít jeden rudý kříž.
Artefakt má samotný - 349 magů a Ametyst 201 magů.
Slovo Autora
Nakonec jen pár slovíček. Možná, že někdo poznal knihu od K.A.Applegate, kterou sem se nechal inspirovat. Dále bych rád připomenul na možnost proměnit se v nějakého okřídleného dravce - stojí to za to - . Nakonec ještě poděkování všem, kteří se nebáli a vyjádřili svoje názory v Dílně nebo poštou.
Děkuji Deshimu, Schulli Koullemu, PardGalenovi a v neposlední řadě Rolandu z Gileadu a Alici zvané Eliz z práce, která mi pomáhala kreslit náčrty řetízku.
Sir Aznoh Terátor
| ||||
Schoulle - to tedy netuším... Terátor |
| ||||
NO dobře, když to teda říkáš ... :) Fistandantilus |
| ||||
Fistandantilus 1 - pokuď se Ti povede onen hmyz uvést do transu - tak jest držíš či dotýkáš se jej celé jedno kolo - proč ne. Nikde jsem neuvedl, že jsi omezen veliskostí zvířete, je tam uvedeno, že cena roste úměrně s velikostí zvířete. 2 - To Tě může zajímat jako člověka moderní doby, pochybuji, že by si někdo z drd vybavil slovo kataleptický spánek. Navíc je uvedeno, že Ty i zvíře upadne do transu a to u mrtvého zvířete dost dobře nejde. 3 - musíš se dotýkat zvířete - tedy pokuď bys chtěl draka, tak jeho, ale to je automatická smrt - je to tam uvedeno. Díky Terátor |
| ||||
Komentář: Tvůj článek o tomhle artefaktu jsem si přečetl jednou, za to však velice podrobně a pečlivě. Andalitatský převtělovač je bezesporu zajímavá věcička pro pokročilejší dobrodruhy či dobrodružství, kde se ti kdož je hrají nebojí a neváhají experimentovat. Začátek tohoto článku mi připadal zajímavý, příběh samotný ohledně přeměně v medvěda nebyl také špatný, akorát příště se vyvaruj pravopisných chyb a překlepů, dost špatně se to čte. Jinak dost bylo kritiky, teď by mě spíše zajímaly specifikace tohoto artefaktu. Tedy možnosti. Lze např. se přeměnit v hmyz jak říkáš, když předtím někde v úvodu charakteristik pro tento artefakt mluvíš o doteku s daným zvířetem ? Je možné dotknout se poletujícího se hmyzu, který např. okem sotva vidíš ? Nebo např. lze se přeměnit toliko ve slona který daleko převyšuje specifikaci velikosti typu A,B,C ? (tj. chodících ras po tomto světě). Také by mě zajímala otázka, zda-li je možné se dotknout mrvého zvířete, nebo např. jen několik hodin mrtvého zvířete, přičemž jeho vědomí může stále ještě fungovat, např. obdoba kataleptického spánku u lidí, nebo tzn: kómatu. Nebo dokonce možnost se dotknout mrtvé části zvířete např. jeho lebky a přeměnit se na bytost původní. Co takhle se dotknout skořápky vejce ve které je ještě nenarozený, přesto čilý drak ? Je možná přeměna v takovéto mládě dračího pokolení ? Nebo je to vyslovně zakázáno z podstaty přívěšku. Děkuji za případné odpovědi a reakce. |
| ||||
Přišlo mě to dobré, ale pro detailní zkoumání článku si to taky asi budu muset přečíst ještě jednou :-) |
| ||||
Hlader - huray, počkej až sem dostanu sovjí rasu Q: ) Terátor |
| ||||
Délky jsem se nelekl, přečetl jsem to, ale budu muset ještě jednou .... :-) |
| ||||
Nebojte se té délky Q: ) Terátor |
doba vygenerování stránky: 0.088474035263062 sekund