Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

BáseňOblíbit

theend8412.jpg

Autor: E.K

Sekce: Báseň

Publikováno: 06. května 2005 20:09

Průměrné hodnocení: 3.4, hodnotilo 19 uživatelů [detaily]

 
Je to první a kratičká báseň,kterou sem vkládám.
Nečekám nějakou hezkou kritiku,protože mě osobně to také nepřijde skvělé.
Upozorňuji,že tento článek je spíše pro slinější povahy(je dosti morbidní)
 
8121abec0751509e8d3c8b181a7628d1023.jpeg
Dveře se otevřely,
keře se rozevřely,
lesy mlad potemněly
a lidé, co putovali do města,
svedlá zrádná a tajemná cesta

Dveře byly prázné,
slyším v nich kroky rázné,
vchází do nich cizý muž,
v ruce svírá velký nůž,
Lidé utíkají, strach se hemží ulicí,
ach, povzdechnou si,
přetáhnou nás palicí

Muž přistoupil k jedné z dam,
podřízne, vykostí, krev,sající z bytostí,
až přijde ten temný sám.
řekne jeden bílý pán,
zkáza přijde,
města zblednou
a prožijí noc bezednou

Nevím jak mu odcizit,
krystal, co má velký štít,
lidí se ho stále bojí,
temná noc je všechny spojí.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Eveline - 22. června 2005 21:22
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Nižší a vyšší vysvětlím ...
Osmiletý se vlastně dělí:
Nižší - 6 třída až 9 třída ( ZŠ )
Vyšší - 1 třída až 4 třída ( střední škola )
 
Durin Mahalul - 05. června 2005 17:32
dwarfm1808.jpg
Sal: jasný... a nejen ten...
 
Galad Elen - datum neznámé
arodjkafinal5054.jpg
taky mi to tak přijde.
 
Salermon - datum neznámé
pegasca52681.jpg
Durin má asi nějakej komplex :)
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
pch gymplačky rejpavý...
a eště navíc z Kuberténa... (většinou)
 
Eithné - datum neznámé
dub2857.jpg
Předpokládám, že tím evve myslela primu v osmiletém, ne?
 
Galad Elen - datum neznámé
arodjkafinal5054.jpg
Taky bych ráda věděla, co je myšleno nižším gymplem?
 
Fiona - datum neznámé
agrcweb9578.jpg
ehm, k básni se už radši nebudu vyjadřovat.myslím, že už to stačilo a autorka ví co udělala špatně. Taky jí to bylo vyčiněno ;-)
jen mě tady zaujal ten gympl. co je to nižší gympl? gympl je 8letej, 6letej a 4letej , žádnej nižší ani vyšší neznám.a když už tak na gymplu je samozřejmě to známkování o trochu přísnější už v tom "nižšim"...i když taky souhlasim že 5 bodů je moc.
 
Momprius - datum neznámé
witch068988.jpg
Přijde mi to, jako by jsi sem chtěla mermomocí něco dát, a tak jsi narychlo vymyslela tohle. Podle mě to naprosto nedává smysl a nemá to hlavu ani patu. Dávám 2, protože, nevím ani proč, ale líbí se mi úsek zkáza přijde, města zblednou...
 
evve - datum neznámé
blue_butterfly_sm2219.jpg
Mrs-Xena: na nižšim gymplu, že? ;o) ...neřešmě to...
 
Eveline - datum neznámé
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Dobře už mlčím, nechci si znepřálit lidičky.
evve => Jj, jsem na gymplu, Prima
Pelleron => Ale víš jak aspoň ,že jí to napadlo.
 
evve - datum neznámé
blue_butterfly_sm2219.jpg
Mrs-Xena: rozhodně nemůžeš hodnocení srovnávat se známkováním ve škole... je jasný, že jsi na základce, protože kdyby jsi byla na jakýkoli jiný škole tak víš, že pětka není za to, že máš všechno špatně, ale jde o BODY, podle kterejch je tabulka a tou se všichni řídí... nemá cenu to tu vysvětlovat, každopádně to fakt nemůžeš srovnávat...
(to sem ani za mák nepatří a kritika básně to je opravdu nulová, ale neodpustila jsem si to nenapsat-pardon) :o)
 
pelleron - datum neznámé
moje6321.jpg
Mrs-Xena: A čemu bys dala jedničku? Kdyb sem někdo napsal prázdný příspěvěk? To by ale admini nechválili.
A ono je rýmovat a rýmovat ... "tělo" a "ulětělo" je jeden druh rýmu a pak je tu ten vznosný a "inteligentní", který mě momentálně žádný nenapadá : ))
 
Eveline - datum neznámé
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Durin => Jo já to chápu, sama když si to přečtu, je to prostě bez rytmu atd. Ale za se, fakt se jí tam některé slova rýmují aspoń, že tak, ale tohle si podlemě fakt nezaslouží, já dala 5 teď bych spíš asi dala 3, ale 1 je podle mě opravdu málo.
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
Xena: víš, to o čem jsi tu mluvila, by sem Admini totiž nedali... a pokud je nějaké dno, tak tohle na něm je a hlouběji je stejně už jen další a další bahno...
a věř mi, pětka se nedává za to, že neumíš nic... už nějakou dobu se se mnou pod 50% nikdo nebaví a na střední to byla 5, tady je to prostě neúspěch při zkoušce...
ale je to o názoru těch lidí a ti to asi vidí takhle...
když mají pocit, že to je dno, tak to řeknou...
tak jako já...
 
Eveline - datum neznámé
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Lidičky, nechci abyste se na mě zlobili, ale já jednodušše nechápu jak jí můžete dát jenom 1? Jedna bych ji dala za to, že sem dá článek s miliónama chybama, krátkej, odpornej a ještě k tomu by tam byla fakt jenom jedna věta. To přece není vůbec fér !! To se přibližuje 0 to je hrozné, nula je jako 5 ve škole, že byste tam měli samí chyby a ani ,, ň ". To, ale přece u ní není. Aspoň tam neměla chyby ( myslím ) a rýmovalo se jí to trošku. Já vás fakt nechápu.
Bojí - spojí ( rýmuje)
štít - odcizit ( rýmuje, akorát délka slova), myslím, že si fakt jedničku nezasloužila, ale je to pouze můj názor a já toleruji ten váš.
 
E.K - datum neznámé
theend8412.jpg
Durin:Odpověď zní:"ta báseň je hrozná"
jasně,já to vím...jsem s tím smířená...:)
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
Marven: ona je kritika, proto se řiká zkritizuj... a navíc tam je to z no... a nic si nedělej z toho, že nebylo pochopeno, ono to ani nešlo, protože to nemělo hlavu ani patu ani jiný kus těla... *1*
E.K: he a polož si otázku zda zaslouženě... a když jich bylo tolik, tak by tě to mělo véct k zajímavé odpovědi...
 
E.K - datum neznámé
theend8412.jpg
Marven:To je v pohodě,někteří mi dali 1...:)
 
Marven - datum neznámé
songforthemoon93974289.jpg
Mno.Abych se přiznala,tak jsem to moc nepochopila.O čem to je?Co mi v té básni říkáš?To jsem prostě nezjistila,takže vážně nevím,co ti mám dát.Po pravdě já jsem ještě nic nenapsala,ale už se na to chystám,takže mě pak taky klidně skrytyzuj,ale mě se to vážně moc nelíbilo.Takže já dávám tak.Hmmm.... body.Pokud tě to uklidní,tak se omlouvám za tohle hodnocení.
 
pelleron - datum neznámé
moje6321.jpg
Vymlouvat se na věk, nedostatek času nebo na to, že to po obě autor nečetl, mi přijde dost laciný způsob, jak se zbavit zodpovědnosti za nepovedené dílo. Ale to už tu řikalo několik lidí přede mnou.
Nechápu, proč bys měla přestat psát hned po tom, co se ti něco nepovede.
Zeptej se kohokoli, kdo sem něco uveřejňuje, kolik věcí musel napsat, než mu vůbec jedno dílko pochválili.
Psaní je dlouhodobá záležitost a ne že se po prvním nezdaru hodí flinta do žita.
Jak říkala Galad, věk neovlivňije slovní zásobu. Znám spoustu svých vrstevníků, kteří jsou v mluvení na úrovni prvního stupně základky a naopak spoustu těch "mladších", co jim pomalu ani některý slova nerozumim : )
Jediný způsob, jak zvětšit svojí slovní zásobu, je číst, číst a zase číst.
Jak říkal Durin, přečti si básně, které tu někdo uveřejnil a uvidíš, jak se mají psát.
Tenhle tvůj pokus hodnotím za 2 body, ale běda, jestli s tím kvůli tomu sekneš a vykašleš se na to ; )
 
occultist - datum neznámé
occ_as_kelthuzad_by_altana_50x108px_edit7566.jpg
tak ještě tak na závěr pár slov
věk není omluvou, málo času tím méně

"rozhodně tě nechci odradit od psaní", ale tohle je taková ohraná věta, navíc mi těď připadne tak stršně neosobní, takže jinak, básně už nepiš dokud si tedy neuděláš slovní zásobu nebo čas, talent určitě máš (každý kdo se odváží vůbec něco začít psát ho má ;), zdá se mi že ti chybí seběvědomí, to taky dělá divy

hmm ještě k básním celkově (někde sem to v těch komentářích viděl), napsat báseň JE mnohonásobně lehčí než napsat povídku (musím to vědět píšu oboje ;), i když zase je to věc názoru a kvalit (talentu, zkušeností a tak :D)

jo a ještě něco
test : sqělá hláška zaslouží si 10 :D

p.s. : s tím jak sem psal, že nedostatek času není omluvou,... mno je dost absurdní že to pišu zrovna já :D ;)
 
Salermon - datum neznámé
pegasca52681.jpg
Nebude to moc konstriktivní kritika...
Co to je?
 
Felix - datum neznámé
6ebbe3b8209eec07c386a3653c40024b6709681687866848294.jpg
Hmm....nevím co říci...opravdu všechno již zaznělo.
Nechci urazit a tak řeknu jen toto.

Písnička pro Superstar na míru ušitá....

 
test - datum neznámé
default.jpg
Jsem debil!
 
Galad Elen - datum neznámé
arodjkafinal5054.jpg
Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavila. Neznáš náhodou ten slavný rým Kytka a Lopata?
No, jinak co se týče slovní zádoby ve třinácti...v té době jsem již bměla přečtenou svou domácí knihovnu několikrát a to tam nezahrnuju Bambiho i když byl fakt dobrej:-)
Je to výmluva trochu připomínající, omluv ty chyby, píšu to ve spěchu.
Co dodat? Všechno bylo řečeno..takže 4, body za vtipnou báseň.
 
Marigold - datum neznámé
images7884.jpg
Ježuch! No teda tohle je teda dost slabý..nebo silný...prosím tě..já si to zopakuju: je to hrozné. a teda nenašel jsem tam nic opravdu morbidního...spáíše úsměvné to je,a le jak tady někdo psal k vtipnosti to má daleko. ano máš pravdu není to dobré a je dobře, že to víš...
 
Eithné - datum neznámé
dub2857.jpg
Koukám, že jdu dost pozdě, akorát bych tu opakovala jen to, co řeklo hafo lidí přede mnou. Básnička se mi nelíbí, proto hodnotím tak, jak hodnotím.
 
aran - datum neznámé
solitude_by_chix0r2052.jpg
Co k tomu říci...
Rozhodně doporučuju při psaní, a to čehokoli, hlavně nespěchat a promyslet, důkladně promyslet, co chci říci, jaká by měla být atmosféra, prostředí. Představ si danou scénu, či věc, o které chceš psát, nech ji, a» nabere v tvých myšlenkách jasné rozměry a vyvolá v tobě nějaké pocity, pak to popiš slovy. Je to jedna z možností, pouhé doporučení z mé strany, ale zkus ze začátku psát o tom, co znáš, nezabíhat do věcí, co jsou ti vzdálené a nemáš o nich ucelenou představu.
 
StenoD - datum neznámé
sten3612.jpg
Ha...Ono to nemělo být vtipné?! Já myslel, že to je jako sranda...hmmm tak nic no...
 
evve - datum neznámé
blue_butterfly_sm2219.jpg
Správná slova Sargo...!!! Souhlas... :o)
 
Sargo - datum neznámé
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Asi bych měla výjimečně zdůvodnit, proč byla tato báseň schválena. Dalo by se říci - že z výchovných důvodů ;-) (Muhaháá, to zní ohavně :-D) A nejen pro E.K.
Ale: občas čtu něco jako "mě se to nelíbí, ale dám to sem". Nedávejte.
Věk nad cca 10-12 let rozhodně není omluvou pro slabou slovní zásobu. V té době už může mít (má mít? ;-)) člověk přečtených desítky a stovky knížek a to se slovní slovní zásobou dělá divy :-)
Pravopisné chyby (spoustu jsem jich opravila, spousta jich zůstala) - "není čas opravovat?" Já mít v kapse kudlu, tak se mi otvírá :-)) Proč by, propána, neměl čas opravit si chyby? Tak si to napiš ve wordu a pak to sem překopíruj, jestli si nevíš rady s andoráckým odlogováváním.
Po pravdě řečeno, některé verše jsou tak absurdní, že jsou docela vtipné ;-)
A navzdory přesvědčení některých psavců, básnička není snažší útvar než povídka.
Tak já zase mizím :-)
 
Eygam - datum neznámé
upr84.gif
No já si myslim, že ve 13 máš rozhodně dost velkou slovní zásobu na to, abys vymyslela něco lepšího než "rým" otevřely-rozevřely. Nicméně ve chvíli kdy sem čet řádek "vchází do nich cizÝ muž" sem se začal děsit, že to zrýmuješ slovem už(naštěstí tě napadlo nůž....). Mimochodem, ve 13 snad máš ponětí, co to sou tvrdý a měkký přídavný jména a nevim, jestli chceš cizí skloňovat (cizí, cizá, cizé?).
 
E.K - datum neznámé
theend8412.jpg
evve:ale přece ti je víc...:)
Durin:Dík za radu až budu mít čas,něco si přečtu...
 
evve - datum neznámé
blue_butterfly_sm2219.jpg
E.K.: Ehm... věk je sice super, ale mě neni o moc víc... :o)
 
Tico - datum neznámé
pic06059.jpg
Myslím,že to,co sem ostatní napsali je pravda a opisovat to nebudu.
na tvůj věk je to slušné a souhlasím s tebou,že se ve 13 pořádná a hezká báseň napsat nedá.
Jak ti tu radí Durin,zkus si přečíst některé básničky a získat z toho nějakou inspiraci.
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
E.K: spíš si zkus přečíst některý básničky... a zjistit, jak se vlastně píšou, pak můžeš zkusit začít psát a dávat si pozor na to, jesli to dává smysl...
pak teprve přichází na řadu spokojenost a zvědavost, co na to ostatní ne?
 
E.K - datum neznámé
theend8412.jpg
Souhlasím se vším, co tady říkáte a máte naprostou pravdu.
Chápu,že se vám tahle básnička nelíbí,protože když si to přečtu několikrát po sobě,opravdu to nedává smysl.
Možná nemám příliš nadání pro básně, což tohleto rozhodně není, ale alespoň mám snahu a někdo by pravděpodobně nedokázal ani to.
Taky bohužel nemám ponětí nic o rytmu, nebo o něčem takovém a když to člověk píše tady na andoru ani nemá čas si opravit chyby,které báseň také hyzdí.
Píšu tak jak mi to jde na jazyk, určitě bych s tím měla něco udělat .
Co se týče těch slovních spojení,chci říci jen to,že nemám přílišnou slovní zásobu jako vy,protože mi je teprve 13 a myslím si,že se ve 13 pořádná básmička napsat nedá.

A ještě to „…..a prožijí noc bezednou“ jako první mě sice napadlo napsat „noc bezesnou“ ale prostě se mi to tam příliš nehodilo…
K samotnému názvu básně:
Ten název,jsem nevymyslela já,nýbrž jedná má kamarádka.Já jsem totiž po ní chtěla,aby mi řekla nějaké slovo,a abych podle toho něco mohla napsat.
Ale po několika levných verších oněn název „Dveře“ ztratil význam.
To» vše.Po vaší kritice(za kterou velmi děkuji)si opravdu uvědomuji,že dále psát básničky nebudu nebo spíše je nebudu zveřejňovat.
 
Tanulka - datum neznámé
i1525.jpg
me se to prekvapive dobre cetlo, sama nevim cim to bylo. ale rymy jsou vylozene ohrane a vseobencne zname, zadne prekvapeni, ci emoce, jen dosti spatne prokresleny pribeh. 5 za to ze se to cetlo dobre
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
Hm, tak nic... nějak mě nenapadlo nic tak dobrého, abych to sem psal jako ponaučení... omlouvám se...
 
Eveline - datum neznámé
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Jak už řekla Evve ... Chyběl mi tam hodně rytmus, také se mi nelíbí slova ze stejným kořenem, prostě jenom změníš příponu nebo předponu to je podle mě o ničem.
Sama nechci říct, že píšu lepší, spíše píšu ještě horší, ale tato básnička se mi fakt moc nelíbila. Také tam bylo dost těch nechápavých výrazů ...
Fakt nevím co bych ti měla dát, ale příjde mi to trochu jako podprůměr. Dávám ti 5 aspoň za tu snahu.
 
Durin Mahalul - datum neznámé
dwarfm1808.jpg
Mno heh... tak tedy pokud i ty sama si nemyslíš, že to za něco stojí, je pak celkem zbytečné to sem dávat ne?

Jinak tedy raději jsem si přečetl, co psali ti dva podemnou a musím souhlasit, že to je děs běs... musel bych je opakovat, takže jen abys věděla, že tento názor zastávám i já...
prostě chaos, který nemá špetku logiky...
verše hrozný...
až si hodim vařit torteliny, tak ti to sem zkusim přepsat, jak by to mohlo být lepší, ale nic neslibuju zatim...
 
occultist - datum neznámé
occ_as_kelthuzad_by_altana_50x108px_edit7566.jpg
Není to skvělé, není to ani dobré, není to ani špatné, není to ani hrozné, je to ještě něco horšího.
Připaden mi to celkově jako básnička pro děti, slova vůbec nedávají smysl, slovní spojení uděs, nemá to ani příběh ani pointu, nemá to ani rytmus jenom ten chabej rým, nemá to fromu, nemá to prostě nic co by se na tom dalo pochválit.
A morbidní to taky není.
Jo a ještě obrázek se taky nehodí.
Prostě nevím nic mi to dalo, nic mi to nezvalo (tedy až na čas který sem stratil tuhle zbytečnou kritikou), jednoduše nijak to na mě nezapůsobilo a nebudu to nijak hodnotit.
Je to o ničem.
 
evve - datum neznámé
blue_butterfly_sm2219.jpg
Pro začátek: opravdu mě příběh nechytil, nezaujal ani nijak k obrazovce nepřipoutal. Atmosféra byla podle mě nulová, údajnou morbiditu jsem také nenašla. Možná to je škoda. Aspoň by z básně sálaly nějaké emoce...
Uch... místy jsem se v tom nevyznala. Asi to bude častými překlepy.
Dále se mi nelíbil rytmus-délka rýmů byla dosti kolísavá, nenašla jsem téměř žádný "rytmus" v rýmech (pravidelnost?)
Hned na začátku se mi nelíbí rým zakončený "otevřely;rozevřely" -osobně se mi nelíbí rýmy se steným kořenem slova.
Místy byl příběh jaksi...chaotický a dosti zmatený. Proč, když vejde do dveří muž s nožem v ruce, si lidé povzdechnou se slovy "Přetáhnou nás palicí"? To mi nejde dohromady. Těch nelogičností je v tak krátké básni víc než dost.
Jo, a města mohou prožít maximálně noc BEZESNOU, ne bezednou...:o)
Mno, v porovnání se zdejšími básněmi bych toto dílko nazvala hodně slabým podprůměrem. Opravdu nechápu, proč se "chlubíš" něčím, co se ti nelíbí...:o) Ale budiš...
Dále bych pro příště doporučovala nad báseň napsat název ;o) ("Báseň" jakožto název je opravdu nedostačující)
Hodnotím tedy třemi body
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.074976921081543 sekund

na začátek stránky