Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Balada o lásceOblíbit

default.jpg

Autor: The-Dobrman

Sekce: Báseň

Publikováno: 10. května 2006 22:05

Průměrné hodnocení: 2.4, hodnotilo 22 uživatelů [detaily]

 
někdy se to nerýmuje, protože jsem měl deprese, ale to sem nepatří


 
zpadslunce6125.jpg
Budu vám vyprávět příběh,
který odněkud zřejmě vyběh.
Je o elfu sličném
a měl tolik jmen.
Ale hned k příběhu
nebo si někam odběhnu.

Zamiloval se do ženy krásné,
ehm, kde to vlastně jsme??
jo, ženy krásné, a byla člověk,
a to žádný elf nezažil celý věk.
Jeho vyhnali do světa, kde žila,
ale jak víme, lidé žijou krátce, tak byla
v nádherném rozmaru a on jí k nohám
dal svět, ona ho milovala, jak asi dobře hádám.

Žil s ní dvě desetiletí,
ale přišel mor a zamet jí jak smetí.
Jenže on byl elf, a tak žil dál,
někdy měl chu», že by si i život vzal.

Tak se ve stínu ztratil
a na světlo se už nevrátil.
Pořád na ni myslel, na její vlasy,
které byly zlatavé jako klasy.
Myšlenky se snažil udržet co nejdéle o ní
a jeho večery ve tmě se snaží procítit sněním.

Tak žije celé věky sám v krutém
žalu a mrtvé lásce a pořád je smuten.
Tak žije dál a nic s tím
neudělal, protože žal, jak vím
je krutý, smutný a urputný kus života.
 

Komentáře, názory, hodnocení

Shuffle - 29. května 2006 17:51
obraz0603160.jpg
Ještě že to nebylo delší - souhlasím s těmi co řekli, že číst se to dalo, ale to jen z toho důvodu, že je to krátké.
Podle mého názoru se básně opravdu rýmovat nemusí, spoustu slavných básníků rýmy moc nepoužívalo, ale když si člověk báseň přečte měl by si říct - Jé to je básnička - a ne - sakra to mi něco připomíná - takže opravdu bych to sem neřadila.
 
isik-ud - 29. května 2006 17:08
tn_edwinl[1]8788.jpg
kdyz pominu vsechno to, co bylo jiz receno... a ze ne nepravem.... tak sem u toho nasel jednu pozitivni vec.... pri cteni prvnich dvou slok mi vyplynul usmev na rtech... pozdeji jsem pochopil, ze to je asi opravdu takove jake to je... a ne zdny vysmech ci parodie, za ktery jsem to povazoval ze zacatku.... takze 2
 
Eygam - 28. května 2006 16:03
upr84.gif
Ten obrázek je děsnej kýč.
Báseň je horší něž hrozná. Já občas něco napíšu a musim uznat, že se mi moc nedaří držet rytmus a někdy ani rýmy, ale takhle daleko jsem to ještě nedotáhnul.
 
mew mew cat - 28. května 2006 13:37
wearing cool glasses6884.jpg
*když jsem dílo dočetl rozbrečel jsem se * tak dojemné ! za 10 ! (chyby sem tam ( VŠUDE!) byly rýmy to taky moc nebyly (VŮBEC!) ale to mi nevadí )
 
Fea - 28. května 2006 12:33
demon9981.jpg
No, už jsem hodně dlouho nic nehodnotila a kničemu nic nepsala. Ale když jsem viděla průměrné hodnocení, tak jsem se přeci jen na to musela kouknout ;)

Podle mého názoru (a tím nechci vyvracet jasné věci, které zde již byly napsány ;)) to zas TAK kritické není. Báseň mi to tedy rozhodně nepřipomíná, to ne. Spíš takové pohádkové "povídání" pro děti. Máte prostě obyčejný text a sem tam se stane, že se jeho části rýmují a to mu dodává jisté zvláštnosti. Dokonce toto dílko má i cerlkem srozumitelnou dějovou linii (i když už dosti ohranou), ale má ji.
Popravdě, toto dílko mi přijde sice velmi jednoduché, ale narozdíl od jiných pro jistotu nejmenovaných ;), srozumitelné a logické.
Co se mi však hodně nelíbí, je obrázek, protože mi přijde trochu ot, a taky na ws obrázky jsem tak trochu alergická ;) ale to je čistě moje věc :)
Hodnotit nebudu, nepřišlo by mi to spravedlivý vůči ostatním autorů, na jejichž články se nepodívám, protože nemají tak nízké průměrné hodnocení ;)
 
Slimejšočko - 27. května 2006 16:53
bluesun6868.jpg
Já souhlasím se vším, co tu bylo řečeno. A když tedy souhlasím se všemi, co tu psali přede mnou tak taky říkám, že se to dá přečíst. Sice jsem nikdy žádnou normální básničku nenapsal, ale tohle je psáno spíše formou vyprávění než poezií. Dávám 3 body.
 
Jemmina - 27. května 2006 09:01
4041316.gif
Nebudu opakovat to co řekli ti přede mnou. Není to nejhorší. Dá se to ještě přečíst takže dávám 2b
 
Belgarion_Kolder - 26. května 2006 19:24
belg4582.jpg
Napřed obsah:
Je tam elf a je to o lásce, jen ten upír tam chybí. Na druhou stranu se zde jedná o mnohem těžší ztrátu, než nějaký tisíckrát ohraný rozchod, tohle sice je taky ohrané, ale ne tolik.

Forma:
Vše bylo řečeno přede mnou, rýmy mi nesedí, rytmus se objevuje jen sporadicky. A autor to řekl správně: "ale to sem nepatří", měl pravdu, patří to do Dílny "U Tří grácií" v hostinci.


V tomto díle obsah vítězí nad formou, ale vzhledem k nízké úrovni formy to není až tak úžasné vítězství. Dávám bod, protože tohle má k básni daleko.
 
Osplik - 26. května 2006 17:28
rose5477.jpg
No... Trošku mi přijde, že jsi si to autor po sobě ani nepřečetl.... nebo se mu to nechtělo doupravit.... Některé věty jsou proto, aby se to jakž takž rýmovalo zapsány tak trochu špatně.... Podle mě se báseň nemusí stoprocentně rýmovat, ale měla by mít rytmus, což tomuhle nějak schází..... prostě bych řekla, že než to sem bylo dáno, mělo se to upravit do čitelné formy....
 
PsychoP - 26. května 2006 17:27
falling8927.jpg
Susannah - 26.Května 2006 17:20
mluvil o někom jiném... a už pls konec OT...
 
Susannah - 26. května 2006 17:20
fay36697.jpg
SASAN_KING - 26.Května 2006 07:08
Ahoj, nevím, jestli jsi tou slečnou myslel mě nebo ne, ale jestli jo, tak sorry, ale tohle moje není:-)
 
PsychoP - 26. května 2006 16:26
falling8927.jpg
SASAN_KING - 26.Května 2006 15:54
kdsybych to komentoval tak bych se pokusil alespon o nejakou konstruktivnejsi kritiku... jeden radek opravdu za plnohodnotny komentar nepovazuju...
 
SASAN_KING - 26. května 2006 16:10
ikonka654607.jpg
No, když už jsem tak nechutně rýpavej, tak bych ještě rád věděl, jak to myslel autor s tím popiskem:

někdy se to nerýmuje, protože jsem měl deprese,...


Nevím totiž, jestli měl autor při psaní střídavé deprese, nebo jestli měl deprese jen v místech, kde se to nerýmuje, nebo jestli to psal jen když měl deprese. I když jak tak na to tak koukám, tak jsem si už asi odpověděl... .)

jinak bych poprosil autora, jestli by nemohl ty jeho obrázky, které ,i když se tam moc nehodí (podle mne), jsou celkem hezké, trošku optimalizovat před tím, než je tam dá. Ideální by bylo zmenšit alespoň na polovinu, nebo je tam raději vůbec nedávat a hodit tam jenom odkaz. Docela mne to už s prominutím se*e, když mi nějaký přitroublý obrázek rozhodí formátování stránky a ten žádaný text najdu až někde úplně ve spodu obrazovky (platí samozřejmě i pro ostatní, kteří dávají ke svým článkům veliké obrázky, které navíc většinou nesouvisejí s textem).
 
SASAN_KING - 26. května 2006 15:54
ikonka654607.jpg
psychop - 26.Května 2006 15:06
No vidíš, mně se zdálo, žes to komentoval. Jsem já to ale negramot, promiň. Mimochodem, také jsem to neodmítl číst, protože kdybych to odmítl číst, nevěděl bych o čem to je a následně nemohl komentovat...
 
Eveline - 26. května 2006 15:37
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Ach jo.
Vůbec se mi to nelíbí a někdy si říkám, jestli lidé, kteří házejí takováto dílka do článku znají vůbec stud.
Dávám 2.
 
PsychoP - 26. května 2006 15:06
falling8927.jpg
SASAN_KING - 26.Května 2006 15:04
ono... přijal jsem to docela vlažně... ale tak mizerné abych to odmítl číst to nebylo... takže to ani moc nekomentuju ani nehodnotím... nemám na čem stavět...
 
SASAN_KING - 26. května 2006 15:04
ikonka654607.jpg
psychop - 26.Května 2006 13:11
Ano, chápu, jak to myslíš, taky jsem četl některé povídky, které autor zařadil mezi zamyšlení, ale většinou na to sám upozornil a vysvětlil z jakého důvodu to číní. Nemůžu si pomoct, zde nic takového nebylo, toto dílo autor zařadil mezi básně. Já tam bohužel marně hledal to, co tam mělo být a není... Ano, zvláštně rozčleněný text tam je, to vidím, dá se to přečíst, ano stále souhlasím, ale to samé najdu v novinách, taky jsou zvláštně rozčleněné a dají se číst, proto mne udivilo, žes napsal, že to není tak špatné a doplnil to tím, žes to nečetl jako báseň... Samozřejmě každý na to může mít svůj názor a pokud se ti to líbí, tak ti to neberu.
 
Kibou - 26. května 2006 14:34
redhead673.jpg
Heh? No nějak mi došla slova...abych pravdu řekla i já, která nerozumím poesii co by se za nehet vešlo jsem ve třetí třídě psala lepší, takže jedna. Kvalitu díla zvyšuje jedině ten obrázek...
 
Astmir - 26. května 2006 13:17
sapk280592879.gif
No opravdu mi to baseň moc nepřipomíná a v některých častech to bylo spíš k smíchu než k pláči.Dávám 3 body.
 
PsychoP - 26. května 2006 13:11
falling8927.jpg
SASAN_KING - 26.Května 2006 10:34
četl jsem to jako zvláštním způsobem rozčleněný text... stále nechápeš? nesnažil jsem se v tom hledat něco co tam není... dalo se to číst, ale ne jako prozaicka tvorba... co je na tom k nepochopeni? cetl jsem tady i kratke povidky clenene mezi zamysleni... ale stale to byly povidky...
 
Arion2 - 26. května 2006 12:24
a5615.png
Chm, to snad i moje básně jsou lepší a když to říkám to už je co říct, protože mně se moje vlastní tvorba nelíbí, resp.mně se třeba líbí, ale nikdy bych neřekl, že se mi líbí - ehm, teda vlastně mně se nelíbí nic mojeho... no raději popojedem.

Někdy (tohle slovo není synonymum pro nikdy) se to nerýmuje.

Říkám to pořád a neodpustím si to ani dnes - řádkování dodržujte stejné řádkování, vypadá to lépe.

Chm, někdy někomu nesedí několik slabik a kdesi cosi, tady nesedí vůbec nic.

Jaksi mne to vůbec nevzalo u srdce, stejně jako Morru mě to rozesmálo, ale asi by to mělo vyvolat spíše pláč... navíc mě to rozesmálo takovým tím stylem "Ježíši Kriste, do čehos to duši dal?" (to jako ve špatném slova smyslu)

Nula a méně tu není, tedy 1 bod.
Nashledanou u příštího literárního pokusu.
 
Morra - 26. května 2006 11:30
744110440656097490.jpg
No báseň mi to nepřipomíná ....skoro vůbec...
I přes ten smutný text jsem se musela smát...hned první sloka mě rozesmála....
Ono používat ve "smutné" básni slova odběhnul...vyběh..v takovém smyslu, jaký by tato báseň měla mít mi přijde divné....
Jinak se mi tam moc nelíbili jednotlivé " vložky" např.: ehm atd.
Prostě je to tak trochu divné...
nemůžu říct, že se mi to vůbec nelíbilo a taky to dílko nezavrhuju...přecejen něco do sebe to mělo..alespoň mě to rozesmálo....ale myslím si, že tu byli lepší básně, které jsme kritikama potopili a tahle si podle mě nezaslouží něco jiného....
dávám 2 b. za to, že jsem se alespoň po dlouhé době zasmála.... ;o)

Díky Morra
 
SASAN_KING - 26. května 2006 10:34
ikonka654607.jpg
psychop - 26.Května 2006 10:03
V tom případě nechápu tvůj příspěvek, jelikož toto dílo je anoncováno jako báseň a tím co jsi napsal si v podstatě odporuješ...
 
PsychoP - 26. května 2006 10:03
falling8927.jpg
no... až zas tak příšerné mi to nepřijde... i když jsem to jako báseň ani nečetl :-D
 
Durin Mahalul - 26. května 2006 08:43
dwarfm1808.jpg
Autor zjevně prožil rozchod a tak se snaží vypsat básněmi z té nálady potom.
Což, je sice hezké, ale to, co pak napíše už hezké není. Alespoň mě se to vůbec nelíbí, nelíbí se mi styl, nelíbí se mi "verše", rytmus jsem nenašel, spíš se mi zamotal jazyk.
Je mi líto, přijde mi to velmi nedobré.
 
SASAN_KING - 26. května 2006 07:08
ikonka654607.jpg
V básničkách se sice moc nevyznám, ale proboha, KDE je tam nějaký ten rým ??? Jestli jsem tam našel jeden, tak je to hodně ! Toto mi připomíná tvorbu jedné nejmenované slečny zde na Andoru, která podle mne tvoří úplně stejně, nedivil bych se, kdyby to byla ona pod pseudonymem, ale to jen takový můj pocit, nerad bych špinil něčí jméno. Vůbec se mi toto dílko nelíbilo, proto za 1.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.073518037796021 sekund

na začátek stránky