Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

KOPRKON 2006Oblíbit

images7884.jpg

Autor: Marigold

Sekce: Andorské srazy

Publikováno: 26. listopadu 2006 11:39

Průměrné hodnocení: 0, hodnotilo 0 uživatelů [detaily]

 
Sqělý KOPRKON za náma. Tak jak to asi vypadalo?:-)
 


KOPRKON 2006

Je čtvrtek večer, šest hodin a stmívá se, probíhá poslední příprava. Meč na mne čeká už doma v Havířově, kroužky opravené, v rámci možností, plátovky vyleštěné... teda co to dalo.
Ještě vyleštit kanady, ale houby... kašlu na to. Času je málo a ještě hrozně rychle utíká. Spěchám na druhou stranu Brna na dráčko; spěchám, abych to všechno stihl: zbroj mi chrastí v batohu o rukavice, a už to začíná, spanilá jízda do pěti ráno. Beze spánku, bez odpočinku rovnou na vlak, kde se konečně dostávám k soutěžnímu dobrodružství: poněkud otupěle do něj deset minut koukám, až mne přemáhá spánek... konečně dvě hodiny odpočinku. Ten víkend téměř poslední.
Ostravu málem přejedu, do Havířova má vlak zpoždění. Opět snaha o čtení dobrodružství, konečně úspěšná. Dělám si do papíru pár škodolibých poznámek a už zase vystupuji. Konečně doma. Ohřeju se tam sotva čtyři hodiny, ale i ty stačí na zběžnou přípravu: zabalit jídlo, nakostýmovat se... oblečení ostatně není potřeba - kostým všechno nahradí a vyrážím.
Lidé se na mně tak, jak jsem si už zvykl, koukají divně, někteří, kteří mne možná spatřili už o prázdninách v renesančním kostýmu Moravských vojáků s rapírem to možná ani nepřekvapuje. Tentokrát oděn v šarlat Valašských vojsk 15. století mířím na vlakové nádraží.
Rychle koupit lístek a pokusit se nerozesmát , když paní u pokladny málem vypadnou oči. A pak už to frčí: Ostrava, kde se ke mne připojuje dvorní fotograf Alek. Studénku málem zmeškáváme, ale nakonec na poslední chvíli vystupujeme a přesedáme na motoráček směr Kopřivnice.
Společnost nám dělá jakási paní se psem, kterého jsme chtěli původně vzít na guláš, leč jsme několikrát velmi jemně upozorněni na to, že by to byl skutečně drahý guláš...
Ale pak už je tady Kopřivnice, rychle se přepásám, nasazuji si rukavice a za velmi charakteristického zvuku kůže, která se tře o kroužkovou košili, vyrážím směr hotel Tatra, v jehož těsné blízkosti se KoprKon koná.
Na místě jsem okamžitě organizátory obdarován visačkou, odznáčkem, CDčkem (fakt dobrý SW music), něčím na zub a valím do RPG místnosti číslo 1, kde už na mně nedočkavě čeká Zak a Beredur.
Ještě jsem se ani pořádně nevydýchal a už jsem zasypáván technickými informacemi. Co a jak s osvětlením, a kdy že to jdem trénovat. Pomalu si třídím informace a zjišťuji, že už „tradičně“ se Zakem náš souboj odšermujeme ve tmě. Jen za svitu dvou reflektorů, které, jak později zjišťujeme, skvěle svítí do očí..
Pak tedy přichází trénink a rychlá porada, cože to vlastně odšermujem ještě navíc k základnímu souboji, který má zhruba třicet sekund - a něčím přece tu půlhodinu musíme nacpat. Mezitím se k nám přidává Zak a Míra, zbylý dva PJjové, našeho zítřejšího hraní.
A je to tady, a už to začíná: je pět a naše přednáška o turnajích se rozjíždí: Zak začíná nadějně, jenže po dvou minutách dostává okno - hodina a půl jen a jen pro mně - sám pro sebe se usměji a plynule navazuji na výklad mého nešťastného kolegy. Kdybych si něco doma připravil, alespoň nějakou osu, asi by mi to šlo lépe; takhle jsem si cucal informace z prstu, ale nakonec se zadařilo, a přednáška končí hromovým potleskem. Skláníme se Zakem skromně hlavu a už se nám jí honí, cože nás to čeká během pěti minut venku.
A nebojíme se neoprávněně, lidí se schází požehnaně a reflektory skutečně oslepují. Zkusmo přejíždíme pár seků, až jiskry létají: a pak to začíná, raz, dva, tři... počítám si v duchu seky, jak jdou za sebou, pád, vztyk.. a máme to za sebou - třicet vteřin... a co dál: plynule navazujeme - pravda, až po dostatečně dlouhé přestávce na vydýchání, najíždíme na triky a fintičky jak z německé školy gotické, tak z italky renesanční.
I tentokrát při nás stojí štěstí a publikum nás odměňuje dlouhým a bouřlivým potleskem.
Přecházíme zpět do místnosti RPG 1, kde Beredur s Martou pokračují přednáškou Hrdinské eposy.
Tím by naše povinnosti mohly skončit - ale nekončí, je čas na přípravu dobrodružství. Kontroly deníků, probírání dobrodužství, a vůbec. Beredur ještě stíhá vést volné hraní, zatímco my máme do půlnoci volno, které využíváme především ke kouření vodní dýmky - sem tam se k nám někdo přidá, sem tam někdo odejde - někde v útrobách školy zatím probíhá celá řada dalších přednášek.
Je půlnoc a začínáme: dobrodružství i deníky jsou probrány rychle, u životopisů jednotlivých hráčů se válíme smíchy dlouho do rána. Ani nevím, v kolik jsem se dostal do spacáku, ale vím, že jsem toho moc nenaspal... je totiž šest ráno a už nás zase budí: je čas připravit RPG room 1 pro hráče.
První, co hráče praští do očí, je popsaná tabule s harmonogramem dne. Kupodivu se na ní také nachází tipy na přežití družin v průběhu hry.

Zub: 1111
Zak: 2232
Tiara: 3323
Mari: 4444

Pro ty, co netuší, co znamenají ta čísla, jen napíšu, že jednička znamenala největší naději na přežití, naopak čtyřka skýtala poměrně rychlou smrt.
To, že měla má družinka již tradičně nejhorší preference zdá se být poměrně pochopitelné, vezmeme-li v potaz, že se do hvozdu vydala ve složení: Tři lupiči, bojovník a pyrofor. Ani ostatní družinky na tom ostatně nebyli o moc lépe: nenašel se mezi nimi ani jeden druid, chodci dva, a to i přes to, že jsme poukazovali na to, že se dobrodružství bude odehrávat ve hvozdu.
A tak se v sedm začalo: družinku jsem měl sympatickou, i když pravda ne zrovna oslnivě rolující, po úvodním ujasnění toho, co bych si představoval začínáme: a družinka do RP vkládá skutečně vše a jde si za svým cílem. Proti plánu nevyrážíme okamžitě z města, ale hodinu se topíme v jeho uličkách a to především díky lupičům, kteří se snaží využít svých schopností na maximum, ale nejsou bůh ví jak úspěšní.
Pak už to, ale jede, příjezd k probuzenému hvozdu a první noc: družinka přichází vlastní chybou o válečníka: Lupič neustává situaci a střílí do klubka chlupů (zombií vlk) a těla (válečník), bohužel dává kritický zásah a válečník má na kahánku - ještě pořád má naději - ale ani to netrvá věčně - vzápětí je chroptící udušen lektvarem, který mu vniká do plic.
Družinka se z tohoto otřesu sbírá jen stěží, ale nakonec se vzpamatuje - a to i poté, co musí zabít svého bývalého kamaráda, jež povstal z mrtvých.
A už je tady další večer a lupiči s pyroforem vcházejí do hvozdu. Nepředpokládaně začíná pršet a družince nedostatečně vybavené na takovou cestu začíná být zima. Pyrofor jež toho má již právě dost zapaluje pochodeň, za což je okamžitě probuzeným hvozdem usmrcen; bohužel ne moc vybíravě a díky tomu exploduje veškerý jeho arsenál, jež se mu skýtá v batohu - včetně dýmovnice a ampule slzného plynu, o rachejtlích se zmiňovat snad ani nebudu: družinka tak přichází o druhou postavu, oblečení, a řadu prospěšných lektvarů. Díky výbuchu z pyrofora po chvíli nacházejí jen boty a o pár desítek metrů dál ohořelou ruku. Na hvozd padá temnota...
Utrmácení lupiči na pokraji vyčerpání nakonec plní úkoly a dostávají se i za dalšími úkoly do města, kde mají opět střídavé úspěchy i neúspěchy - málem se dostanou na šibenici, ukradou koně a získají mnoho informací - a hlavně teplé oblečení - následuje pak zběsilý úprk z města a kouzelné scény s Babou Jagou. Čas neúprosně prchá vpřed a družina s ním, v katakombách přichází o prvního lupiče - zabíjí jej temná hrůza, o chvíli později je zabit lupič druhý, kterého posedl démon...
Atmosféra houstne, osamělá lupička však bojuje a nakonec úspěšně dobrodružství ukončuje. Nezbývá než jí pogratulovat a smeknout klobouk - nakonec si z této hry odnáší i diplom za nejlepší RP výkon.
Dokonce končíme jako první, a tak mám trochu času na poflakování se po škole a koukání, co se děje okolo. O chvíli později končí i Zak, jehož družinka přežívá beze ztrát a tak se chopíme zbraní a jdeme šermovat. Zatímco Zub a Míra a k nám přidavší se Lich pokuřují dýmku, zkoušíme se Zakem nové souboje a přidáváme do naší choreografie nové prvky - takže se máte na co příště těšit.
Pak přichází čas deskovek: úžasně si dáme Citadelu, po ní následují další hry, ve kterých se nám daří neméně. Po této chvilkové mezihře deskovek přichází porada RPG orgů a PJjů za co udělí ceny. A tak se po nějakém čase i dohodneme, připravíme diplomy a už utíkáme na galavečer, aby nám snad něco neuniklo. Jako ostatní se skvěle bavíme u Music videí s tématikou SW, také jako ostatní tleskáme vítězům i poraženým soutěží literárních, ať už soutěže pořádané Sithskou akademií, Zlatého Ysalamiriho, Radegasta 2k+6, mezitím vyhlašujeme a pasujeme i my naše oceněné...
Od předávání cen přecházíme k divadlu, které nám velmi vtipně zpodobňuje epizodu IV, a pak už se to všechno hrne a parket.
Čert ví, kdy se dostávám do naší noclehární místnosti RPG 1, každopádně ještě stíhám povečeřet, nebo spíš už časně posnídat? s Beredurem a hrr na kutě.
Je neděle ráno, což nám nevtíravě naznačuje Beredur a už zase všichni chystáme naši místnost pro blok přednášek: zahajujeme přednáškou o hrdinech středověku, pak přecházíme k hodnocení dobrodružství i družin a poděkování hráčů, pak ještě přijde řada na Draky v mém podání, a to už všem děkujeme ukláníme se a ukončujeme program: nadchází čas volného hraní, kdy se už víceméně jen uklízí a čeká se na závěr conu...
A pak už je to tady: jedna hodina odbila, a KoprKon 2006 skončil. Všichni se začali rozjíždět domů s pocitem, že se stalo něco pěkného a příjemného. Mně tedy určitě: po téměř dvouleté přestávce jsme si vyjel na Con a byl jsem příjemně překvapen, tak jako asi všude jsem ze sebe vydal maximum, a pak doma usínal sladce zmožen a pln radosti, že se vše podařilo. Z toho pocitu čerpám ještě dnes, týden po Conu a už teď se těším na příští ročník.

Co dodat závěrem? Není toho mnoho: snad jen poděkovat všem těm skvělým lidičkám, bez kterých by to nebylo ono, Beredurovi, Mírovi, Zakovi, Zubovi i Tiaře, kteří mi dělali společnost a vůbec všem těm ostatním, které neznám, nebo jejichž jména si nepamatuji...
Takže snad se potkáme zase příští rok.

Nashledanou...
 

Komentáře, názory, hodnocení

Bard - 26. ledna 2007 14:17
ikonagamma1684.jpg
Marigold> Že bych taky něco stvořil a příští rok se s tebou utkal? Letos jsem se na con chystal, byl jsem jen asi 20 kiláčků daleko (ve Frenu), jenže zrovna v tom termínu jsem vyrazil do Havířova na křtiny ... jako kmotr jsem tam nemohl chybět. Ale příští rok ... možná ... :-))
 
Marigold - 04. ledna 2007 16:34
images7884.jpg
Beredur - 03.Ledna 2007 12:43
no teď se červenám:-) já ještě nečetl ani yt dílka, cos e umístila přede mnou, ale už chystám řádky na příští rok, tak snad příště. každopádně děkuju za takové kladné hodnocení:-)

A nezbývá než se těšit na příští KoprKon:-))
 
Beredur - 03. ledna 2007 12:43
beredur9549.jpg
Marigold je skromný klučina a ani se nepochlapil, že v literární soutěži málem dosáhl na stupeň nejvyšší ( bylo to jen těsně, ale já osobně bych mu vítězný vavřín dal, když teď čtu ty hodnocené řádky).Ohlédnu se za mým osobním hraním...dobroružství bylo na úvod velmi tajemné, hráči se zprvu hledali, ale pídili se dobře po informacích.Legrační byl elfí kouzelník, který zkoušel Hyperprostor na lodičku a nějak ne se strefit do správné polohy.Družina byla chvílemi vyvedena z míry, že všechny CP, které potkaly, se chovali na jejich vkus velmi nestandartně, jakoby byli prokleté.Nicméně rozehráno to bylo solidně a když přišel na řadu hlavní úkol..to jest zbavit jednoho přitroublého alchymistu démona touhy po létání, tak se družina rozhodla, že půjde na kutě..hodl některé čekalo ještě soutěžní dobrodružství...nicméně už nyní chystám pro případné volné hraní příběh určený pro hráče složené z Dračí rady...
 
Beredur - 22. prosince 2006 18:48
beredur9549.jpg
Ad jevištní debatování..je fakt, že jsem nebyl úplně ve formě, ostatně, nespal jsem pořádně předtím dvě noci a měl jsem toho přes hlavu dost.A taky si myslím, že příště tam nebudu...Ohlédnu se ještě za těmi spíše literárními přednáškami.Cucal jsem to vyloženě z prstu, vše, co jsem chtěl říct, jsem stejně neřekl.Pro mě asi největším přínosem byla nedělní debata Dračí rady s hráčema.Ale abych Vás neochudil o náplň, co se mohlo říct a neřeklo, tak předkládám stručný přehled:

Hrdinské eposy starověku a středověku:Zvratuplné epochy, ve kterých se ve změti převratných pokroků vyklubávají chamtivé, závistivé existence, ale i charakterní, příkladné osobnosti,
Hořká doba okleštěná pohanskou či polidštěnou vírou, jenž nemrzačí světská umění šířená potulnými zpěvochodci vyjevujícími vděčným divákům zapeklité příběhy. O lidech odvážných i silných, nejen na těle, ale i na duši. O velikých láskách překonávající hrozitánský pád. O smrtelnicích znalých světa kouzel, intrik, lsti a nenávisti.
Euroasií i Afrikou se šíří oduševnělá vzdělanost ve formě bájeslovných skladeb.
Epos o Gilgamešovi, Ilias a Odysseia, Mahábhárata, Beowulf, Edda, Epos krále Gezar, Píseň o Nibelunzích, Epos Sundiata, Příběh Heike obohacují zanedbanou, místy barbarskou kulturu.

Rytířské eposy:Snad každý kluk jednou zatoužil po tom stát se rytířem a s mečem vztyčeným vysoko nad hlavou ujíždět na koni vstříc dobrodružstvím, či s nasazením vlastního života utkat se v boji s daleko zkušenějším protivníkem a stát se tak opěvovaným idolem.
Snad každá z holek jednou zatoužila stát se urozenou, neohroženou a nebojácnou ženou, která s hlavou povznesenou nad přízemností života, jelikož i se srdcem na dlani, dokázala získat lásku svého rytíře. Ba navíc snesla po jeho boku nejednu strastiplnou životní bitvu.
Hrdinové rytířských eposů jsou vesměs osvícení panovníci či zdatní válečníci, kteří jako nositelé statečnosti a chytrosti neústupně, stále kupředu bojují za lepší víru s pevným odhodláním a není jim cizí ani dvornost či zdvořilost.
Alexandreida, Píseň o Rollandovi, El Cid, Tristan a Isolda uchvacují vnímavého příjemce zdánlivě naivními sny o nadřazenosti vlastního já, důležitosti světoborného poslání, či nezatracují význam trvanlivé, náruživé lásky.

A drobnůstka k soutěžní hře: dobrodružství připravené pro druidy a mágy.Kde se ocitli? Hráči volili rasu a povolání podle tabulkových čísel a ne podle toho, za co by chtěli hrát ( můj dojem).Kdy se dočkám na soutěži herní postavy kůduka druida? To by možná aspirovalo na přední místa v životopisech či v herním projevu.Ale houby, už se mě docela zajídají zažité stereotypy elf kouzelník či hobit zloděj...





 
Drake - 22. prosince 2006 16:10
zangetsu60032617.jpg
Beredur - 22.Prosince 2006 14:53
Jen mala rada Beredure.. Priste zkus mit mensi tremu.. Nebo jevistni debatovani prenech nekomu jinemu...
 
Beredur - 22. prosince 2006 14:53
beredur9549.jpg
Špatnosti Bytí činorodem kácej,
stvůry pekelné nešetrně plácej.
Předivo dobra, lásky, nerozcupuj,
před kalnými dušemi též neustupuj.
Chování klamné moudrostí posvěcuj,
touhu po pravdě se ctí rozněcuj.
Buď oporou slabých, víře komturem,
buď předákem světla v kraji ponurém,
hrdino z království Erobdonského...

Požehnání Beredura Činovadného, znalce nadosobní síly, z předávacího projevu Galavečera Koprconu...

Poslední Koprcon pro mě představoval celoroční přípravnou zátěž, která vyústila ve víkendové dostaveníčko.Ač jsem před obligátním otevřením měl pocit, že jsem nic vyloženě neodfláknul, tak ty tři dny, musím se pochlubit, jsem vyloženě prolenivěl.Herně jsem byl méně vytížen, PJování jsem přenechal výtečné partě andorských klučinů, trochu jsem oprášil historicko-fantaskní znalosti při přednáškách, Innes (Marigoldovův tahoun a žolík při soutěži) mě zahrnula otázkami k mapě tvořeného herního světa, kupili se i jiné dotazy od jiných RPG her "dotěračů".Měl jsem nemožně rozsáhlý prostor pro soukromé dovádění, trošku jsem pochopil smysl Bangu, dost si zamával se zbraněmi ( katana či evropský meč), a dost běhal mezi školou a hotelem.Musím říct, že letos měla DrD část hodnotnější úroveň, i staronoví hráči jako by měli nehoráznou chuť ze sebe vymačkat to nejlepší, avšak když se zaklapla brána a poslední poutníci vypochodovali z "paláce zábavy", jako by svědomí puntičkářské paličkovalo mé lepší já.Byly fragmenty připomínající komorní atmosféry, byly chvíle, kdy nejenom já jsem dotahoval zanedbané, nicméně i dnes se duše dme dobrými pocity....Snad Tundara Mokrosněžná neodplaví nekopírovatelné nápady a v Novém roce 2007 se mnozí z přeživších setkají s posílenou Dračí radou nejen při detektivně laděném dobrodružství, které si vymodlilo pár DrD srdcařů....

 
Marigold - 22. prosince 2006 12:16
images7884.jpg
Drake - 21.Prosince 2006 16:50
jop, a musíme si zahrát více logických her:-))
 
Drake - 21. prosince 2006 16:50
zangetsu60032617.jpg
No pro nekoho kdo Marigolda zazil pri hrani Citadely je to dostacujici..
Imho, musime to nekdy zopakovat :D
 
Sargo - 17. prosince 2006 00:28
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Hromadu hrubek jsem si již vyříkala s Marigoldem poštou... :-D
- takže bych měla už jenom jednu připomínku - pro někoho, kdo tam nebyl, to nebylo moc záživné čtení. Chtělo by to trochu ozvláštnit, provzdušnit, míň suchého popisu, prostě aby i pro nezaujatého to mohlo být zajímavé :-)
 
Zak - 16. prosince 2006 08:35
tyran8544.jpg
Jó taky mě to při čtení ťuklo :) Hold mě má Mari asi plnou hlavu :P
 
Marigold - 16. prosince 2006 07:51
images7884.jpg
Zub - 16.Prosince 2006 07:42
jop- všiml jsem stam té chybičky až při čtení: omlouvám se...
 
Zub - 16. prosince 2006 07:42
vranaobecna7850b6008.jpg
kromě toho že si mě v jednom případě zaměni se zakem tak to celkem sedí
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.07754111289978 sekund

na začátek stránky