Andor.cz - Dračí doupě online

Knihovna

Jsi jako...Oblíbit

icon_ranger5922.jpg

Autor: Allizea

Sekce: Báseň

Publikováno: 27. února 2007 20:20

Průměrné hodnocení: 8, hodnotilo 10 uživatelů [detaily]

 
Trošku hříčka, ale co...
 


Jsi jako…


Jsi jako sen, co nezdá se v noci.
Jsi jako bezmocný, co nevzdá se moci.
Jsi jako sladká slza, co z mého oka vyplula.
Jsi jako nesmrtelná živá voda, co právě zhynula.
Jsi jako hvězda, co ve dne září na obloze.
Jsi jako něžné slůvko, co říká se stroze.
Jsi jako žár, co mi tělo horkem chladí.
Jsi jako ostří nože, co mé tělo jemně hladí.
Jsi jako ticho, co hlukem přivádí mě k šílenství.
Jsi jako to, co znají všichni - tajemství.
Jsi jako jasné šero, co tmou se rozléhá.
Jsi jako nebezpečí, co se mu tak snadno podléhá.
Jsi to, co strašně ráda mám, jenže zatím se v tobě nevyznám.

 

Komentáře, názory, hodnocení

Delruth - 23. března 2007 21:27
iko5322.jpg
Eithné - 23.Března 2007 12:50
Budu ti věřit, zase jsem o něco chytřejší. :-D
 
Eithné - 23. března 2007 12:50
dub2857.jpg
Delruth - 23.Března 2007 12:03
Oxymorón ;o)
 
Delruth - 23. března 2007 12:03
iko5322.jpg
K dílu, fakt povedené, bych řekl, myslím že je to přesně TO, co zdejším básním mnohdy chybí, metafory a jak se jmenuje to, když člověk použije: "... ticho, co hlukem přivádí mě k šílenství" nevím, ale myslím, že se tomu nějak snad i říká a je to fajn. :-)
Líbí! :-)
 
Delruth - 23. března 2007 11:59
iko5322.jpg
Souhlas s Allizeou, kritizujte vložený článek, ne osoby.
Myslím, že je to docela jasné.

Allizea:
Hlavu vzhůru, ber to jako přípravu na život, setkáš se s mnohými lidmi. :-)
Takový malý tréning nervů a sebevědomí. :-)
 
Gilanor - 22. března 2007 20:55
clipboard015598.jpg
Allizea - 21.Března 2007 18:30
Tohle je úplně normální, protože pokud nepřijdeš s něčím novým, s nějakou fantastickou literární bombou, tak nikoho už neohromíš. Možná je to tím, že na andoru se prezentovalo už příliš mnoho rozličných autorů, kteří zde ukazovali svá dílka... ale, nemyslím si, že byli spravedlivě kritizováni.
Víš, někdy je to tak, že ten kdo nemá dobrý den si vybere dílo autora a prostě mu ho zkritizuje, až autor přestane mít chuť vůbec psát.
I mě se tohle stalo a taky to bylo kvůli andoru, ale zase si říkám, že jsou i lidé, kterým se má díla líbila a už jen pro to, že ti někdo napíše jak je dílo zajímavé a že se mu líbí, mi stojí za to psát dál.
Takže zvedni hlavu holka, takovejch kritik ještě zažiješ a horších, věř mi ;) tyhle jsou ještě mírné =)

Mno a k ostatním, ono je asi opravování a vlastně tak celková korektura na andoru nevděčná práce. Na jednu stranu Sargo obdivuji pro její vytrvalost a hlavně asi i trpělivost při opravování některých autorů, ale na stranu druhou je tu zase ta věc, že pokud se člověk tomu nevěnuje na 100% tak to stojí za starou belu a snáší se mu na hlavu popel... jenže sežente někoho na andoru, kdo by po Sargo převzal štafetu... myslím, že bychom měli být rádi, že tu je někdo takový jako ona... aspoň do té doby, než ti největší kecalové (viď Hitomi ;) =) ) vymyslí řešení =)
 
Allizea - 21. března 2007 18:30
icon_ranger5922.jpg
OK...

Nevím, co ktomu více dodat, ale pokud vím spíše by se tu mělo hodnotit to, co sem řlověk pošle za své dílo než nějaký žblept, který pak odepíše na nějakou připomínku, ale pro mě to znamená jedině to, že jsem sem na Andor něco poslala proto, aby mi někdo poradil, abych se trochu zv?ditelnila a ne, aby mi někdo kazal otom, že to co napíšu a to jak se tu prezentují v diskuzích je odlišné či hrozné. Kritiku na moje básně či dílka..tu beru, ale mě jako samotnou ztoho prosím vynechte. Nemám nějak náladu, abych četla jak moje vědomí, moje myšlenky nikdo nechápe, tak adie a stímto servrem se loučím...achjo :( měj te se
 
Vaiwa - 19. března 2007 22:20
untitled8763.jpg
Sargo - 19.Března 2007 21:35
Ty už seš fakt velká holka! :D
jsem právějk takik zvažoval že tu něco plácnu ať se to u něčeho tak pěkného nereptá a nemele.. a ty si to takhle pěkně vyřídíš sama :)

no ale každopádně dílko moc pěkné :) po dlouhé době jsem si tu zas něco přečetl a nelitujujk :)
 
Durin Mahalul - 19. března 2007 22:16
dwarfm1808.jpg
Eithné - 18.Března 2007 22:30
Jen jsem si to četl a odpovídal jsem si... ano, ano, ne :P

Sargo: :P
 
Sargo - 19. března 2007 21:35
wel1d5kk1aaa19357.jpg
To je zajímavé, co se tu najednou objeví komentátorů, které tu jinak nevidno, když si mohou podupat na mojí hlavě :-D Není vám to... tak trochu už trapné? :-))
Korektor může být někdo, kdo odstraní hrubky (v cizím textu jsou vidět vždycky líp, než ve vlastním :-)), ale stejně v hudbě (tam se nazývá producent) jako v literatuře a kdo ví kde ještě, může provádět i redakční práci, tj promlouvat do konečné podoby díla. To proto, že autor příliš často pro stromy nevidí les a plete si pojmy s dojmy a oko zvenčí bývá k dobrému. Dělá se to tak v naprosté většině případů oficiálně vydávané muziky a knih. Amatérské weby, jako je tento, podobnou redakci samozřejmě nemají nejen dohodou, ale ani účelem (a hlavně kdo by se s tím dělal).
U téhle básničky jsem se při opravě prostě chvíli zapomněla, i když ne tak pozdě, aby těch změn bylo nějak moc :-))) Za ty řeči to nestojí (zvlášť když to autorku zjevně netrápí ;-)). Pokud se mi na díle něco moc nezdá, mohu vás, milí autoři, ujistit, že píšu poštou, zda s tím chcete či nechcete něco udělat - a je to na vás. ;-)
 
Dark Face - 19. března 2007 21:11
darkfacelight6131.jpg
psychop - 19.Března 2007 19:18

Není to jedno?

Ať už dílo prošlo velkou nebo jen nepatrnou korekturou, mě se to prostě moc nelíbí.
Některé protiklady nejsou zrovna ideální, dílo jako takové postrádá jakousi "libozvučnost" (asi nevhodné slovo, pardon) a vůbec mi to přijde celé zvláštní.
Asi je to tím, že jsem dneska vstal z postele zadkem napřed, ale tohle dílko/hříčka mě nijak nechytlo.

Doufám, že svým hodnocením nikoho nepohorším. };)
 
PsychoP - 19. března 2007 19:18
falling8927.jpg
Kta - 19.Března 2007 12:56
Přečtu si zcela bezchybné dílo, které má ucelenou formu a kupodivu nikde neškobrtám při čtení. Pak si přečtu komentář, který je tvořen jedinou větou přes osm řádků, větou, která začíná malým písmenem a která je tak nesmyslná, že mám pocit, že tady někdo trpí těžkou schízou. Přečti si co Allizea píše do diskuzí a co je v jejích dílech. JE TO TOTÁLNĚ JINÉ!
 
Eygam - 19. března 2007 18:09
upr84.gif
Debilko123 - 19.Března 2007 16:44

To je nějakej špatnej vtip??
 
Debilko123 - 19. března 2007 16:44
imagescawixcv8983.jpg
Viníkajíci slova, pěkný rými ale co mi vadí mohlo to být trochu delší.

( tohle je múj názor každýmu se líbi neco inýho)
 
squop - 19. března 2007 16:41
images80752black8374.jpg
Sargo - 18.Března 2007 17:10
k Eithné ne, k ostatním ano? hmmm...


psychop - 18.Března 2007 20:07
mám stejný názor


Hitomi - 18.Března 2007 20:37
absolutní souhlas


Eithné - 18.Března 2007 22:30
k tomuhle se nebudu vyjadřovat


Singollo - 19.Března 2007 02:08
no vida, dokonce si rozumíme :-D

nehodnotím
 
Kta - 19. března 2007 12:56
necromancer37915747.jpg
Hitomi >
No comment.

Singollo >
A kdy nám řekneš něco, co nevíme? Pokud jsem správně četl, tak Allizea s tím souhlasila. Nechceš to zkusit sám?

Psychop >
Nemyslím to nijak špatně, ale rád bych slyšel nějaký příklad, kdy je Allizea v rozporu mezi vyjadřováním v básních a normální mluvě.

No a konečně k básni :)
Jednoduché, pěkné. Zvláště pak to, že je to ucelené. Ale jak říkám jednoduché, tak je to i trochu na škodu. Když jsem to dočetl, tak mě mrzelo, že je to tak krátké. Každé to "Jsi jako" by mohlo uvádět (či uzavírat, což by ovšem bylo o dost těžší) vlastní sloku, byť třeba jen dvouveršovou. Báseň by pak dostala úplně jinou dimenzi.
 
Gabriel - 19. března 2007 02:08
singol6666.jpg
Hit:
Souhlasím, taky jsem proti jakémukoliv zásahu do tvorby..

Eithné: Jde pouze o to, že každý autor to napíše po svém, copak tobě by se líbilo kdyby se ti někdo šťoural v textu a aniž by ti ho... počkej dám příklad.
Jako mladá začínající autorka napíšeš povídku, podle sebe hezkou a příjemnou. Vydavatelství ti ji kupodivu vydá, jaký však je tvůj šok, když si ji deš koupit a po přečtení zjistíš, že vlastně vůbec nejde o tvůj text, věty s nimiž jsi si tak s láskou pohrála jsou přeházené, možná ještě hezčím způsobem, ale přeházené, Není to již t co jsi napsala ty, ale to co sestavila nějaká ženská či chlap v redakci...
O to jde, Korekturu chyb chápu, návrh na úpravu chápu (sice se tím prodlouží čas přízpěvku, ale proč neudělat to, že redaktor dá návrh a odešle jej zpět autorovi.. ať si s tím autor sám pohraje. ), ale nechápu to, že někdo předělá cizí práci a nechá to tak..

vím o čem mluvím, sám jsem byl "obětí" tohoto činu v jednom menším časopisu...
 
Eithné - 18. března 2007 22:30
dub2857.jpg
Hitomi - 18.Března 2007 20:37
Tak až najdeš někoho zodpovědnějšího a soudnějšího, než je Sargo, ovšem někoho, kdo by to chtěl dělat, dej vědět. Co já vím, tak Sargo už dlouhou dobu touží předat štafetu dál, protože to leze do času strašným způsobem.
A IMHO, já si nedovedu představit na korektury článků moc lepších lidí.
 
Hitomi - 18. března 2007 20:37
mal315776.jpg
zasahovat do textu autora je to nejvetsi zverstvo, at uz jde o jakekoliv upravy...
preklepy a gram. chyby by clovek pochopil, ale tohle je vylozene humus.
sekci clanky bych dala do rukou nekomu zodpovednejsimu a soudnejsimu.
 
PsychoP - 18. března 2007 20:07
falling8927.jpg
Proč mám pocit, že v tomhle případě udělala cenzura takových devadesát procent ze všeho co se hodnotí? Prostě mě k tomu vede fakt, že všechna dílka této autorky jsou diametrálně odlišné od jejích příspěvků a reakcí...
*Zmatený pohled*
 
Allizea - 18. března 2007 19:49
icon_ranger5922.jpg
Sargo - 18.Března 2007 17:10
Nic se neděje...TY věco jsem po delším přečtení tam našla a vím, že mi bylo nabízeo, že to můžu poslat a že se to opraví, ale tak když jsem to už poslala, tak to tak nechám :) ale díky...Nemám ted moc času..učení, do toho sport, jelikož jsem musela jet na MS s narodakem a zranění, které mě postihlo o sobotním zápase..jsem ráda, že vylezu schody antož, abych déle seděla u počítače :) ale to už jdu trochu mimo věc.

POkud jde o to si stím vyhrát, tak o to se pokusím, ale kdy se to objeví na světě to vůbec netuším :D ale snad jednou :)
 
Sargo - 18. března 2007 17:10
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Eithné - 17.Března 2007 14:45
To bych si nedovolilo ;-)

Nezměnila jsem toho tak moc (ale dalo by se ještě pohrát ;-)), takže autorce se to povedlo dobře :-) Jen mi připadalo, že zní mnohem líp "sen, co nezdá se v noci", než "sen, co se nezdá v noci" (a stejně tak byla přesunuta všechna ostatní "se"); u "jsi ostří nože" jsem přidala "jako", protože všude jinde bylo a působilo to rušivě; víc jsem předělala řádky s tajemstvím a nebezpečím, protože zněly divně, a pak už jen tu a tam slovíčko. Tak O.-)
 
Eveline - 17. března 2007 21:34
screen shot 2013-12-16 at 172744.38
Stejně jako Eithné bych ráda viděla originál, protože takto se mi to velice líbí.
 
Salamine - 17. března 2007 21:15
salaminereal7198.jpg
Svým způsobem se mi to líbí, ale tou nestejnou rytmizací mi to připomíná rap, nebo alespoň to, co provozuje Leoš Mareš ;D
 
Eithné - 17. března 2007 14:45
dub2857.jpg
Sargo - 17.Března 2007 09:57
Zajímalo by mě, jak to vypadalo původně. Protože tohle se mi líbilo hodně moc, ale jestli jsi do toho zasahovalo...
Opovaž se někdy byť jen sáhnout na moje dílka! ]:->

Ale i formou je to dílko moc pěkné. Jak říkám, tak, jak je napsané teď, mě okouzlilo.
 
Durin Mahalul - 17. března 2007 10:14
dwarfm1808.jpg
Mno chtělo by to si s tím ještě hodně vyhrát a pak by to bylo vynikající :)

1) Chce to mít dokonalé ty protiklady. Tady se mi jich tedy líbilo jen pár a některé mohly být lépe zpracovány.

2) Vytvořit z toho celek, z kterého se postupně stává symfonie protikladů.

3) Užívat si ten dobrý pocit :)
 
Sargo - 17. března 2007 09:57
wel1d5kk1aaa19357.jpg
Nějak jsem se zapomněla a místo obvyklé korektury jsem do básničky zasáhla více, než je obvyklé. Doufám, že mi to autorka nebude mít za zlé a že to bylo ku prospěchu :-)
Docela se mi to líbilo, ale byla prostě - odbytá. Doporučuju si po napsání ještě pohrát, přečíst si jí nahlas i potichu, zamyslet se nad každým řádkem zvlášť i nad tím, jak k sobě sednou vzájemně. S trochou péče by to mohla být báseň nejen příjemná, ale vynikající.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.060153007507324 sekund

na začátek stránky