| Publikováno: 23. října 2004 21:09Průměrné hodnocení: 6.6, hodnotilo 9 uživatelů [detaily] |
Narodí se malý klouček a rodiče si řeknou: "Hele. On je nějaký tlustý, dámeho támhle tomu hnusnemu žoldákovi do učení. Bude z něj profesionální zabiják a bude chránit lidi". ANEB Co Říct o minulosti dobroduhově a nelhat.
Během vytváření nového světa a postav do něj jsem si uvědomil dost věcí. Uveďme si tedy krátkou osnovu tohoto zamyšlení.
(1) hrdina sirotek
(2) učenec v nesnázích
(3) na stará kolena ho dostal život
(1) Poměrně klasická histori. Bylo nebylo jednou se narodilo dítě a velmi rychle přišlo o rodiče, pokud si životopis vymýšlí hráč s fantazii, většinou každou smrtelnou nehodu popíše do detailu a vymyslí si i věci, které by nám na mysl obvykle nepřišly.
Tak tedy máme malé dítě bez dozoru. Buď mu osud přihraje nějakého schopného pěstouna, který právě hledá studenta a psa v jedné osobě a nebo se takovéto dítko po vzoru barbara Conana protulče světem na vlastní pěst (také potom jeho morálka a názory na civilizaci vypadaji poněkud nestandartně).
Pokud je opravdovým hrdinou tak v nějaké hospodě potká pár jiných podobně postižených a už jde čistit přírodu od mutantu a černokněžníků, samozřejmě nezapomeňme dodat ž esvým spolubojovníku často bezmezně věří.
(2) Pokud se už našemu imaginárnímu hrdinovy dostane dobrého vzdělání, často má chu» se usadit v nějákém tom městečku pořídi si rodinu a nějáké menší bříško v ideálním případě i zlatý řetěz a milenku. A však i zde zasáhne milosrdná hráčova vůle a nechá manželku/milenku/dítě/všechny náhodou zahynout a vyštve našeho potencionálního dobrodruha na odtučňovací cestu za pomstou.
(3) No a když už se mu tedy podáří pořídit si nějáké ty vnoučata nebo snad i solidní úřad, často se objeví nepřátelské království nebo jen armáda skřetů či družina rozverných kostlivů (v horším případě skupina opilých drakobijců, kteří nemají úctu k normálním obyvatelům), ti pak lehce nahlodají život zasloužilému starci. Ten musí na žádost spoluobyvatel městečka/vesnice musí vyrazit i s revmatem na cestu za živou vodou a krátkodobou pamětí.
Pokud vám tři předchozí odstavce připadaly směšné, zamyslete se nad tím, jak vypadá taková vaše průměrná postava. A co ji žene do dobrodružství, případně co jí nedovolí se usadit. Pokud sem náhodou nenaplnil název článku a tím i skrytý příslib, pak se omlouvám. Ale byla to jen úvaha.
Komentáře, názory, hodnocení
|
| Radim ti, žádnou další verzi tohodle pseudočlánku nedělej... Páč jestli to chceš jen rozšířit o pár takových takzvanejch osnov, tak to bude zas vo_ničem... |
|
| nevíce se mi na té úvaze líbí poslední odstavec. Nese s sebou určitou výzvu. ;) |
|
| destovka - diky je dobre si uvedomit co a jak ale nakonec me ukecali skusim kategorii klise malinko rozsirit o par dalsich moznosti preci jen kdyz bude typu historie rekneme deset uz to nebude tak k placi |
|
| Dobry clanek našel jsem se v něm ... asi nemám dost fantazie, ale je dobře že zde neuvádíš příklady, protože by se z nich tady asi staly klišé. Každý s dostatkem fantazie si vymyslí osud své postavy sám jenom tomu dát trochu času a zapojit mozek. Tím nechci říct že bych já sám měl dobrý osud postav ,ba naopak, ale sem línej a pohodlnej to je vše možná nemám ani fantazii. To je jen můj osobní názor... |
|
| mno celkem sem se pobavil, dyž sem to četl a podle mě to tak sice občas je, ale rozhodně ne pokaždé... soudím teda podle svých postav, protože hráči hrající v mých jeskyní se povětšinou s životopisama moc neunavujou a většině cizích postav, se kterýma hraju toho nevím zas až tolik... |
|
| ok ukecali jste udelam jeste mensi zamysleni jak na to par prikladu a tak mozna necham nahlednout do kucharky slavneho tomase Abela |
|
| Že bych si konečně takovou postavu pořídila?! :-D Je fakt, že mě často zlobí, když si hráč vytvoří řekněme 40ti letou postavu víceméně podle vzoru 1 a dotyčný stále ještě pátrá po rodičích, nebo chce pomstít jejich smrt. To zní tak zoufale nevěrohodně... |
|
| Možná jsou to klišé, ale to je proto, že je to nejlepší začátek. Takže pokud je to podle tebe špatné, bylo by snad lepší, kdybys opravdu napsal, jak by podle tebe správný životopis měl vypadat :-P :-) |
|
| je evidentní že si dáváš při tvoření svých postav záležet na tom aby jejich chování/motivy byla logické... což nedělá mnoho jiných... |
|
| Nevim co bych rekl, ja myslim ze je to vice mene tak |
|
| Ja neumim delat tunu originalnich postav kazdy den spis me tak najednou prislo ze je dobre si uvedomit ze klise existuji Nejak mi ale prijde ze jsou pak napriklad i klise ktere jsou sice originalni ale dany hrac je pouziva velmi casto a tak se da snadno rozpoznat v davu ostatnich mezinama stary deda v jeskyni uz je docela originalni ;) |
|
| Zkritizoval jsi to pěkně, ale co třeba dodat návod na to, jak zabránit podobným klišé? Co třeba nějaké příklady vskutku originálních a rozumných životopisů?
Kritizovat umí každý, ale konstruktivní kritika vypadá jinak... |