Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

U zlatého Geckona - fallout pub

Obrázek

Správci stolu

Vhailor, Clayman

zde nemáte právo psát

Clayman - 31. října 2022 21:09
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
To, že bude dál existovat nějaký stát, nemusí nutně znamenat, že systém zajímají některé oblasti. Řekněme, že nyní je osídlenost Česka 95% - jen málokde nejsou lidé a v podstatě ať jdeš kterýmkoli směrem, do pár hodin narazíš na nějaké sídlo. Výjimky, jako třeba Boubín, se vejdou do oněch 5%.

A co kdyby se osídlenost Česka propadla na 40%? Můžeš jít klidně i celé dny a nenarazíš na člověka. Kdyby došlo k vymření velké části populace (nemoc, válka) či aspoň k jejich masovému odsunu (vzpomeňme na sudety), tak ono opuštěné území by stále spadalo do jurisdikce státu, ale ten by neměl ani kapacity ani potřebu spravovat vysídlené území a obce - zejména v nouzovém stavu.

Vidíš v dálce vesnici, vejdeš tam, nikde ani noha. Domy opuštěné ve spěchu, na šňůrách stále visí prádlo. Jdeš od baráku k baráku a je ti jasné, že když si dáš tu práci, určitě vyšťouráš nějakou tu zeleninu, konzervu či kus uzeného. Zaber si kterýkoli dům a klidně si i riskni rozdělat oheň v peci, nejbližší osada je dobrých padesát kilometrů daleko za dvěma kopci. Zítra se sebereš a půjdeš dál tichou krajinou. Můžeš narazit na smečku divokých psů, možná i v dálce zahlédneš tříčlennou rodinu s dvoukolákem, ale vyhnete se sobě. Doufáš, že dorazíš ještě před setměním do dvacet kilometrů vzdálené vesnice, kde přespíš. Jen se modlíš, aby si ji pro sebe už mezitím nezabrala nějaká potulná banda, co tě bez váhání podřízne, kdybys chtěl dělat problémy.

Lidé se shlukují do skupin proto, že tak mají šanci přežít. Když se rozpadne síť městských služeb (třeba ho nepřítel vybombarduje, nebo mu hrozí karanténa kvůli pandemii), lidé tu oblast začnou opouštět. Proč by tam zůstávali, když většina produktivních lidí tam už není? Dovedu si tak představit, že při zalidněnosti 40% lidé nebudou žít roztroušeně po celém území, ale třeba obsadí jen určitá strategická místa, kde mají šanci uspět. Někde u zdroje vody, jídla a kde se mohou bránit. Zbytek území bude doslova země nikoho, žádná armáda, žádná policie - ti jsou potřeba jinde, kde se shlukuje většina populace. Tam může fungovat nějaká "vláda" či militaristická skupina.

V Litvínovském Motoklubu se už od revoluce dávali dohromady bajkeři, ultra-pravičáci a lidi z military kruhů. Koupili několik podzemních krytů, které tam nechali postavit němci za druhé světové války pro své vojáky a inženýry. Ukázalo se, že tuhle více jak stohlavou partu zajímalo víc než jen motorky, nadávání na cikány u piva, historie válčení a airsoft. Prakticky každý z nich měl zbrojní průkaz a aspoň dva kvéry. S blížící se krizí se začali seriózně přeorientovávat na prepperství, začali hromadit vodu, munici, pohonné hmoty a jídlo. Podzemní katakomby jim dávaly prakticky neomozené místo pro skladování všeho, po čem bude největší poptávka, až se státní systém rozpadne. Ten den přišel a Motoklub byl připraven. V nastálé panice dvě po zuby ozbrojené skupiny vzaly ztečí několik obchodních domů a během chvíle začali plnit přívěsy tahačů a dodávky proviantem. Kdo se stavěl na odpor byl bez milosti popraven rovnou na ulici. Policie nebyla připravena a během chaosu nedokázala vzdorovat nájezdu loupeživých zabijáků. Z města brzy utekli všichni, koho Motoklub nezotročil nebo nezabil. V Litvínova se stalo město teroru, kterému se i armáda radši začala vyhýbat.

Zákony platí v době míru a přehlednosti. Když je stát v rozvratu, často se stává, že se lidé i celé skupiny zvrhnou a nechají projevit to nejhorší z jejich povahy. Kolik lidí denně potkáme, kteří sní o tom někoho okrást, zabít či znásilnit, a jediné, proč to neudělají je vědomí, že by okamžitě přijela policie? A co kdyby policie nemohla přijet, ať už proto, že tato instituce už formálně neexistuje, je decentralizovaná či je prostě nasazena jinde? Kde byla policie a stát, když se pořádaly pogromy či byli lidé násilně vysídlováni a soused bral na souseda sekeru? (viděl jsi film Volyň?)

Co tohle všechno může způsobit, aby to nebyla ta klasická, otřepaná a milionkrát viděná zombie nebo jaderná apokalypsa? Třeba normální válka, kdy muži jdou bojovat, nikdy se už nevrátí domů, obec postupně chátrá, až si poslední její obyvatelé řeknou, že se zkusí uchytit v nějakém větším městě, daleko odsud? Případně se takový scénář může odehrávat na místě, kterým se prohnala vítězící strana, nechala za sebou jen smrt a zmar a zase postupuje dál? Postupující armáda nemůže všude nechávat své lidi, i když je ono dobyté území technicky vzato jejich. Jako pluh před sebou tlačí obránce území a většinu civilistů, zatímco někteří se schovají, počkají, až se nepřítel přežene, a pak se pokouší živořit na "území nikoho". I ve Stalkerovi byla armáda v podstatě nepřítel, i když ne každý voják tě chtěl hned na místě zastřelit. A i když ty oblasti byli dost pusté, sem tam jsi narazil na živé duše. Někteří byli přátelští, jiní se ti vyhýbali, další tě rovnou chtěli zabít. Ze strachu, z hladu, či prostě jen proto, že neexistoval nikdo a nic, co by jim v tom mohlo zabránit.

Zní ti to jako post-apo? Mě ano.
 
Gorax - 14. října 2022 09:32
r54333997.jpg
Popravdě mi to nepřijde moc jako post apo. Jestli to chápu správě, civilizace v globálním měřítku stále existuje, vlády, mezinárodní společenství a vše ostatní stále funguje. Jenom nějaký čtverec 50x50 byl vysídlen a nyní je čím? Zemí nikoho? Experimentální oblastí? Městem duchů?

Různě po světě existují hromady „měst duchů“, vysídlených oblastí a podobně. Akorát to má někdo pořád formálně pod správou a více méně se tam nic extra neděje.


Jak se vám zamlouvá takovýto setting? Za mě příliš ne.

Jak by vypadala společnost, která by takovouto oblast obývala? Nemyslím, že by tam byla nějaká společnost. V momentě, kdy by to bylo znovu osídleno, by se tím oblast začlenila společenských struktur.

Jak se bude lišit uvažování samotáře a nějaké skupiny? Budou se lidé spíš vraždit navzájem, nebo spíše budovat komunitu? Kdo přežije (a díky čemu) a co naopak povede ke smrti? Jak bude v takovémto světě figurovat zbytek státu?

Zase pořád je to území podléhajícím společenským normám, neumím si představit, že by si stát, který jinak normálně funguje řekl. „Tahle část naší země nás nezajímá, je to země nikoho, naše zákony tam uplatňovat nebudeme.“

Co by tam mohlo fungovat je nějaká forma sekty, co si jede na sebe. Ale pořád formálně podléhá státním institucím,…


PS: Post apo, kde nedošlo k žádné válce ani zombie by mohlo být zajímavé. Ale pořád to chce něco co zlikviduje „současné“ struktury moci, vlády, korporátu.
Třeba seriál. Revolution, nebo Den Trifidů
 
Clayman - 30. září 2022 19:40
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Fascinuje mě představa postapa, kde nedošlo k žádné jaderné válce, ani rozšíření zombie viru, ale kde obyvatelstvo zkrátka zcela opustilo nějakou větší oblast (celé město a přilehlé okolí, kupříkladu čtverec 50 x 50 km či víc. Žádní mutanti, žádné anomálie, žádná spálená země či radiační kapsy. Žádní nájezdníci s fialovými číry a zbrojemi z lebek.

Přemýšlím nad tím, jak by se co nejreálněji udála taková věc. Krajem se mohla přehnat válka, ale armády v ní nezůstaly a pokračovaly dál, čímž vytvořily pusté území nikoho. Domy nejsou zničené, jen částečně vyrabované a především kompletně vysídlené. Původní obyvatelé se buď většinou odstěhovali jinam, zemřeli, nebo se ukryli kde se dalo a teď se snaží na sebe moc neupozorňovat. Do oblasti se stahují "stalkeři", tuláci, dezertéři, marodéři, "mrchožrouti".

Tato představa se nejvíc prolíná s filmem 28 dní poté (ovšem zcela bez zombíků) či hře Escape from Tarkov, v jisté míře i s filmem Cesta. Všude je ticho. Infrastruktura je mrtvá, nikdo se o oblast nestará a nezajímá a nejspíš ani nikdy nebude. Jediné pravidlo je "přežít co nejdéle". Nic už nikdy nebude takové, jako dřív.

================================

Jak se vám zamlouvá takovýto setting? Jak by vypadala společnost, která by takovouto oblast obývala? (rozsah: osada, město, okres, kraj, stát) Jak se bude lišit uvažování samotáře a nějaké skupiny? Budou se lidé spíš vraždit navzájem, nebo spíše budovat komunitu? Kdo přežije (a díky čemu) a co naopak povede ke smrti? Jak bude v takovémto světě figurovat zbytek státu? (armáda, policie a další složky)

Budu rád za tvořivou diskusi.
 
Gorax - 18. října 2021 23:11
r54333997.jpg
Jako momentálně si hraju s úpravou systému, kde by mi na vše stačila jen D10 sem tam občas. (Ano trochu vykrádačka 5e)

odkaz

Problém zůstává boj, který se ve zdejších podmínkách nedá technicky realizovat jako dnd 5e s pomocí Roll20, když hrajeme jen přes voice. Ale dá se říci že boj není všechno a dá se pojmout podle typu:

a) Rutina, auto resolve, player wins - žádná kořist, žádné epxy, spíš jen vycpávka.
b) Vyrovnané - trocha rizika, takový klasický rychlo popis, hráč obvykle vyhraje když má vhodnou postvu.
c) Boss fight - třeba taktická příprava,...

Což mi více méně fungovalo v koloniích. :D
 
Gorax - 18. října 2021 23:04
r54333997.jpg
Clayman 17. října 2021 18:49
Nejspíš. Otázka co z toho funguje v praxi lépe.
 
Clayman - 17. října 2021 18:49
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 17. října 2021 18:34
Nejspíš oba píšeme o úplně jiných věcech. V mých jeskyních jsem vždy nechal postavy uspět, pokud svůj záměr dokázaly nějak obstojně vysvětlit a následně popsat. Protože když hráč skrze svou postavu chce něco dokázat, proč mu nedat úspěch? A z toho důvodu pro mě není tak důležitý survival aspekt a tím i všechny ty RP elementy, co popisuješ (kapsy, batohy, zima, zásoby jídla, hlad...), protože buď hrajeme a posouváme se kupředu, nebo strádáme a neposouváme se dopředu. První možnost vede k zábavě a rozvoji zápletky, druhá varianta vede k frustraci hráče a k rychlému zániku dobrodružství a tím i celého příběhu.

Rozumím ale rozčarování, když toho hráči občas zneužívají a vytahují si z neexistujících kapes neexistující vybavení a ačkoli s ním nikdy nepracovali, jednají, jako by měli letitou praxi. To je ale dle mého jen důsledek nedostatečného oddělení znalostí hráče od znalostí postavy.

 
Gorax - 17. října 2021 18:34
r54333997.jpg
Clayman 17. října 2021 12:59
Možná myslíš, že to vysvětluješ, ale ne. O nějakých výpočtech nic neříkám a v zásadě se jim vyhýbám.

Aneb stále nerozumím co myslíš tím vyprávěním příběhu. Něco jako:

Tak V13 jste dorazili do SS, vodní čip tu není.
Pokračuje se do V15, ejhle V15 je opuštěn a po půl dni prolézání ruin je jasno, že ani tam nic není.
Návrat do SS a zjištění dalších možných cest?
Skip o měsíc později příchod d Junktown…nic tu není jde se dál.
Hub … konečně něco…a ejhle Pohřebiště je Vault….tak razíme tam.
Necropolis …. Ghoulové tvrdí že mají vodní čip….jen se musíme prosekat přes mutanty, co na tom že vlastně máme jen to s čím jsme vyšli. Hráč vždy vítězí, takže mutanty zlikvidujeme a hurá zpátky domů…

Sorry to je za mě nuda….v zásadě nemáš důvod dělat jakékoliv Q či se nějak zabývat světem a prostředím.

Jako takhle se dá hrát nějaká hádanka či tak podobně….kde na statech hráčů nijak nesejde…něco ve stylu Polda 1-6, kde více méně družina řeší skriptováné hádanky.
 
Clayman - 17. října 2021 12:59
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 16. října 2021 19:16
Souhlasím. Hrát RP lze jen s velmi uvědomnělou družinou zkušených hráčů, kteří domyslí vše do posledního detailu. Kde se hledá v pustině voda, jak nalákat zvíře k pasti, jak ji vlastně sestrojit a z čeho, jak zpracovat maso, jak rozdělat a udržet oheň, jaké nebezpečí hrozí v pustině..... mohl bych pokračovat na mnoho odstavců.

Vyprávěním příběhu myslím, že občas jde prostě o něco důležitějšího, než výpočet postihů kvůli nemoci, hladu a diskomfortu po náročné a chladné noci. Jde o příběh. Parta zelenáčů jde z jednoho vaultu do druhého a cestou zjistí, že jejich představa o světě tam venku je úplně mimo. Někomu se to zalíbí, někdo je zhnusen. Někdo se chce vrátit domů, jiný se chce stát osadníkem, či nájezdníkem, či otrokářem. Každý si tvoří své příběhy. A nějaká čísla, tabulky, postihy, bonusy... to je zcela podružné.

Pokud hráčům nedojde, že mají nevhodné boty, oděv, málo jídla a žádné peníze, lze to vždy řešit ústy nějakého NPC, než třeba napsat ex post, že postava trpí, protože její hráč něco nedomyslel. Třeba že obchodník řekne: "V tomhle chcete přecházet velkou pustinu? Tak to hodně zdaru, bez pořádnejch bot a několika vrstev zmrznete hned první noc. A vůbec, co tam venku chcete jíst? Máte se vůbec jak bránit?")

Hráči by měli chtít mít připravené postavy, ale ne proto, že když si vše neseženou, budou herním systémem potrestány. Pokud postava nad tím mávne rukou, je to příběhově v pořádku. Pokud nad tím mávne rukou hráč, je to už chyba. nicméně objem všeho, co by měl o survivalu znát hráč, je prostě příliš velký. Když tedy hráčům předestřeš, co všechno si musí před další cestou obstarat, budou zase cítit, že když to neudělají, dostanou postih a dobrodružství se promění ve velmi frustrující zážitek.
 
Gorax - 16. října 2021 19:16
r54333997.jpg
Clayman 16. října 2021 17:34
Jak jsem psal. V ideálním světě, kdy si na vše myslí hráč a zahrnuje to do svého RP, není důvod nějakého systému – ale podle mě to je mnohem náročnější na hráče.

Proto preferuji ony systémy, které to hlídají za hráče…alespoň v nějakých mezích, aby viděl, jak na tom jeho postava skutečně je či není, co má a nemá. Ono není třeba nic složitého.

Ono teď úplně nevím, co myslíš cestou vyprávěním příběhu. Že postavy vlastně nic moc neřeší a jen jedou nějakou nalajnovanou road? Něco jako Game of Choise, kde máš na výběr 2-3 možnosti jak pokračovat a jediné co se chce je si vybrat?

Nebo něco ve stylu natvrdo říct: Dorazili jste do Shady cesta byla utrpením…abyste mohly pokračovat dále musíte si zajistit: Stan, Teplé oblečení, hromadu jídla, batohy,….informace o cestě Sekundárně: Průvodce, soupravy pro přežití…. Pokud to nemáte (není odškrtnutý milestone v poznámkách vypravěče, že to máte, nelze pokračovat z oblasti (páč je to skriptování sebevražda?)
 
Clayman - 16. října 2021 17:34
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Tohle všechno zní (aspoň tedy mně) dobře. Mám rád hardcore postapo dobrodružství, kde je důležité se do postavy vcítit a dokázat si představit, jaké to je nebýt zvyklý na otevřené nebe a daleký horizont, a postupně si uvědomovat nedostatečnost přípravy na tak těžký úkol mimo bezpečí a komfort vaultu. Žádné kapsy, žádné batohy, o otužilosti a odolnosti vůči hladu a nepřízni počasí ani nemluvě. Dál naivita vaulťanů, kteří vlastně celý život žijí v podstatě v utopickém kibucu. Atd atd atd.

Na papíře to všechno zní dobře. Rozumím tvé jisté frustraci, když shledáš, že část (či většina) hráčů není se svými postavami do prostředí natolik ponořena, aby jim došly určité nuance a faktory - třeba že nemají kapsy, v podstatě neznají kapitalismus ani autokracii, že nevědí, že krtkopotkan není hodný mazlíček, ale krvelačný tvor, že západ slunce naní děsná romantika, ale život ohrožující věc, že dřevo hoří, ne každá voda je pitná a s třicetikilovou bednou neujdeš ani půl kilometru.

Chce to opravdu odhodlané hráče, kteří nejen že dokáží domyslet každičký detailík celého Falloutího světa, ale bude je i bavit prožívat neustálou frustraci a neúspěch spojený s tím, že můžou v podstatě vše, co se va vaultu naučili, hodit tam venku za hlavu a s naivitou dítěte se učit od píky v podstatě vše, s čím se neměli šanci setkat. Navíc jelikož žili celý svůj život v dokonale izolovaném prostředí, jejich imunitní systém nebyl vystaven patogenům vnějšího světa. jak dlouho by reálně vaulťan přežil bez vakcín, řekněme na žloutenku, tetanus a vzteklinu? Pochybuji, že by v Shady Sands měli něco, co mi píchnou poté, co mě pokousala přerostlá krysa, nebo mě bodnul rezavým nožem nájezdník. V podstatě by stačilo spát první noc pod širákem a je zaděláno na oboustranný zápal plic.

Takže hardcore ano, ale odsaď pocaď. Chtít po hráčích, aby mysleli na každý prdík a pečlivě domýšleli vše, co se může stát, může vést k únavě hráče, který se chce v první řadě bavit. A slyšet furt dokola jen jak něco nejde, jak něco postava neumí, jak něco nezná a jak je všechno těžké... to není zábava. Buď si najdeš partu postapo masochistů, které baví neustále trpět nemocemi, nedostatkem, neznalostí a nezkušeností, nebo půjdeš cestou vyprávění příběhu. Ale pak se asi nebudeš bavit ty.

Dlužno podotknout, aspoň takhle na závěr, že já osobně nemám s přežitím v přírodě moc zkušeností. Když už jsem šel někam pod širák, vždy jsem měl mapu, dobré vybavení a zásoby. Být o to připraven, nevím, jestli bych dokázal přežít třeba měsíc. možná máš víc zkušeností v tomto ohleu než já. Je ale zábava hrát Falloutí jeskyni a předpokládat, že každý hráč domyslí každý aspekt survivalu, jako by měl letité zkušenosti? Protože tohle už možná není ani tak o znalostech postavy, jako spíš hráče. Co myslíš ty, Goraxi?
 
Gorax - 15. října 2021 19:17
r54333997.jpg
Gorax 15. října 2021 19:09
Bohužel se ve hrách vedené dle varianty 1 setkávám spíše s tím, že se spousta z mé strany třeba samozřejmých RP věcí zcela ignoruje jako by nebyly…aneb proč řešit takovou malichernost jako co bude člověk ten den jíst, však na jídlo se nehraje.

Těch 100 zamrzlou pustinou, či rozpálenou pouští překonáme za pár dní bez problému…zásoby se najdou cestou, pokud to vůbec bude někoho zajímat.

Přičemž je to mnohdy v rozporu s Lore světa a prostředí, kde se onen příběh odehrává.


Samozřejmě jsou typy jeskyní, kde systému a pod postrádají smysl. A teoreticky se bez systému dá hrát cokoliv…..pokud si hráči na vše myslí sami a nepodceňují to (což se alespoň dle mé zkušenosti příliš neděje).
 
Gorax - 15. října 2021 19:09
r54333997.jpg
Pokračování, aneb kam tím mířím.


K mému častému dilematu, jakým je volba způsobu vedení hry, tedy:

1. Volné RP bez deníků, statistik, inventářů – s tím že se vše nechá na volnosti hráče.
2. RP s evidenčním systémem, nějakou tou kostkou a statistikami.

V ideálním světě by na tom nemělo záležet a hra vedená tak či onak by měla fungovat stejně. Praxe je ovšem odlišná…. A co mě v první možnosti dovede obvykle naštvat, když někteří tahají z neexistujících kapes vybavení, či z hlavy know how, které z principu mít nemohou.

Osobně mám raději druhou možnost, kde onen systém svým způsobem slouží jako berlička pro RP. Neboť si jako hráč nemusím „tolik pamatovat“, aneb není třeba myslet na vše nač by bylo potřeba myslet v čistém RP pojednání.

Příklad z ono prokletého Falloutu (viz výše):

V rámci RP – libovolné varianty – si postavy po pár hodinách uvědomí nedostatky ve své vybavenosti a připravenosti. Poprvé si uvědomují, že konstatní teplota ve Vaultu není samozřejmostí, zjišťují něco o chladu, větru, děšti.

Zjistí se, že ty baleríny nejsou úplně vhodné do hor a pouští.
Zjistí se, že ta bedna s 30 kg potravin a vody na osobu se v rukou po pár kilometrech pěkně pronese.

Nic z toho se nevylučuje se systémem … platí to jak pro systémovou hru, tak pro tu zcela bez systému závislou jenom na čistém RP.
 
Gorax - 15. října 2021 17:15
r54333997.jpg
Takové zamyšlení, aneb pár poznámek k Falloutu.

Vault 13 byl postaven pro projekt Societal Preservation Program a složil k sociálnímu experimentu dlouhodobé izolace s cílem:
1. Uzavřeno nejméně 200 let
2. Nebo do doby, kdy Enklává (vláda USA) bude tyto lidi potřebovat pro jiné pokusy.

Samozřejmě součástí konceptu Vaultu 13 jsou jistě i další sekundární experimenty, co mohou souviset s udržováním stavu populace, klidně mohou souviset s nějakým genetickým programem a kdo ví čím.

Výše zmíněnému hlavnímu projektu Dlouhodobé izolace je tak ve Vaultu podřízen každý aspekt běžného života místní rezidentů, aniž by ti sami o tom vůbec něco věděli. Ví akorát Správce a i ten ví, jen co potřebuje.

Jednoduše je tomu podřízení veškeré vybavení, know-how, edukace nové generace, informace o světě venku atd. Čili vše, co by mohlo, byť jen vzdáleně narušit onen experiment není ve Vaultu k dispozici. Místní rezidenti jsou zkrátka záměrně udržováni v nevědomosti…až hrozba zániku způsobená poruchou vodního čipu nutí Správce k improvizaci. Vyslání skupiny, či jednotlivce pro Vodní čip.

Nutno dodat, že život v uzavřeném prostředí Vaultu nutně deformuje vnímání reality všech obyvatel. Koneckonců ve Vaultu je konstantní teplota, pojmy jako teplo či zima jsou velmi abstraktní. Pojmy určující vzdálenost jsou také velmi zdeformované…aneb že je něco daleko znamená třeba jen že je to 1 000 metrů daleko a podobně. A tak dále…

Co si taková skupina může vzít sebou?

Kombinézu Vaultu – standardní a vlastně také jediné dostupné oblečení, které je ve Vaultu k dispozici. Místní rezidenti si ani neumí představit, že by mohlo existovat něco jiného, protože to nikdy neviděli a ani o tom neslyšely. Kombinézy jsou ze skladů, či syntetizátorů – obyvatelné sami o sobě nemají možnost to vyrábět.

Boty – zpravidla nějaké sandále, pantofle, baleríny – nic jiného k dispozici není. Žádná pevná outdoorová obuv zkrátka neexistuje a místní si ani neuvědomují, že by mohla existovat.

Pistole 10mm – pár kousků ve zbrojnici s minimem munice pro případy nouze.
Teleskopický obušek – rovněž pár kousků ve zbrojnici
Opět jde o skladové věci, které místní neumí vyrobit, jen je možná umí použít.
Nějaký ten stimpak – medicínská klasika, univerzální lék na vše.

Zásoby jídla….z automatů.

Zbývá otázka v čem to odnést. Ve valutu není nic jako batoh či brašna a ani tu o tom není žádné know-how. Interně se ve Vautu vše přepravuje v masivních přepravkách či bednách, takže onen vyvolený hrdina vyrazí z bedýnkou zásob v ruce.

Zapomněl jsem na něco? Kam tím mířím? O tom za chvíli …
 
Clayman - 11. února 2021 11:36
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg

Nová postapo jeskyně "Bar Na Konci světa"

odkaz

 
Clayman - 08. ledna 2021 07:50
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 08. ledna 2021 05:38
Variantu 1 uplatňuji už delší dobu, ale spíš z důvodu že nevidím smysl v promakávání nějakých číselných systémů, když na finální výstup to nemá vliv. Úspěch jeskyně netkví v tom, jak promakané jsou deníky, soubojové a jiné systémy, ale jestli se hráči a PJ baví.

Asi jsem tady před časem psal, že ani když si čtu gamebook, tak nepoužívám kostky a souboje automaticky přeskakuji jako že jsem uspěl. Důvod?

1) Pokud mi padnou v souboji blbá čísla a já umřu, příběh skončil a já se nikdy nedozvím jak to celé dopadlo. A to nechci, zejména kvůli blbé smůle.
2) V souboji mi padnou dobrá čísla a já mohu pokračovat dál a odkrývat příběh knihy. A to chci.

Na Andoru se nikdy, nikdy nepodaří navodit hráčům pocit, že když se nebudou snažit, o něco přijdou. Survival a akčněji laděné jeskyně tudíž nefungují. Plánovat kampaň (a příběh) hodně dopředu taky nemá cenu kvůli želvímu tempu přispívání na Andor. A když PJ trhne vždy v neděli večer oponou a posune družinu dál, aby hra nestagnovala, začnou odpadat hráči, kteří stihnou napsat "jen" jeden příspěvek týdně. Dle mého mohou fungovat pouze VIP vztahové a konverzační jeskyně a ty deníky a kostkové systémy fakt nepotřebují. To nicméně mluvím o postapo zasazení, kterému tady na Andoru už vymřela fanouškovská základna.

Sumaré: vykašleme se na Andor a radši napišme knihu.
 
Gorax - 08. ledna 2021 05:38
r54333997.jpg
Tak trochu přemýšlím vůbec o konceptu a způsobu hry, mimo lore, universum či příběh. Osobně mám PA spojeno se survival stylem a takovým bojem o přežití, kde prostě jsou jistá rizika.

Mé dilema spočívá v dvou možnostech:

1) Čisté RP bez deníků, systémů a dalších technických věciček, koncentrace na předem daný, více méně lineární příběh – v tom to pojetí mi přijde, že nemá smysl se zatěžovat combat encountery, modernizování EQ, zbraní a pod – mimo situace, kdy je to dané příběhem. Určitě si v tomto režimu neumím představit open world, kde by měl postavy volnost dělat si co chtějí i mimo hlavní linku příběhu.

2) Open World s evidenčním deníkem, zlepšováním atd….aneb klasika co ode mě již leckdo zná.


Zajímá mě názor na variantu 1, co si kdo myslí atd.
 
Clayman - 23. prosince 2020 15:40
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Jen si tady něco odložím.

odkaz
odkaz
 
Gorax - 23. prosince 2020 10:09
r54333997.jpg
Clayman 23. prosince 2020 09:57
Jo je to mod pro hoi 4
 
Clayman - 23. prosince 2020 09:57
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 22. prosince 2020 23:18
To je něco jako mod pro Hearts of Iron?
 
Gorax - 22. prosince 2020 23:18
r54333997.jpg
Teda nečekal jsem že tohle existuje: odkaz
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.10853099822998 sekund

na začátek stránky