Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

U zlatého Geckona - fallout pub

Obrázek

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

AKTUÁLNÍ POSTAPO JESKYNĚ (k 11. 2. 2077)

Walking Dead (PJ asasin)
Silo (PJ Valkira)
Bar Na Konci světa (PJ Clayman)

Správci stolu

Vhailor, Clayman

zde nemáte právo psát

Clayman - 11. února 2021 11:36
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg

Nová postapo jeskyně "Bar Na Konci světa"

odkaz

 
Clayman - 08. ledna 2021 07:50
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 08. ledna 2021 05:38
Variantu 1 uplatňuji už delší dobu, ale spíš z důvodu že nevidím smysl v promakávání nějakých číselných systémů, když na finální výstup to nemá vliv. Úspěch jeskyně netkví v tom, jak promakané jsou deníky, soubojové a jiné systémy, ale jestli se hráči a PJ baví.

Asi jsem tady před časem psal, že ani když si čtu gamebook, tak nepoužívám kostky a souboje automaticky přeskakuji jako že jsem uspěl. Důvod?

1) Pokud mi padnou v souboji blbá čísla a já umřu, příběh skončil a já se nikdy nedozvím jak to celé dopadlo. A to nechci, zejména kvůli blbé smůle.
2) V souboji mi padnou dobrá čísla a já mohu pokračovat dál a odkrývat příběh knihy. A to chci.

Na Andoru se nikdy, nikdy nepodaří navodit hráčům pocit, že když se nebudou snažit, o něco přijdou. Survival a akčněji laděné jeskyně tudíž nefungují. Plánovat kampaň (a příběh) hodně dopředu taky nemá cenu kvůli želvímu tempu přispívání na Andor. A když PJ trhne vždy v neděli večer oponou a posune družinu dál, aby hra nestagnovala, začnou odpadat hráči, kteří stihnou napsat "jen" jeden příspěvek týdně. Dle mého mohou fungovat pouze VIP vztahové a konverzační jeskyně a ty deníky a kostkové systémy fakt nepotřebují. To nicméně mluvím o postapo zasazení, kterému tady na Andoru už vymřela fanouškovská základna.

Sumaré: vykašleme se na Andor a radši napišme knihu.
 
Gorax - 08. ledna 2021 05:38
r54333997.jpg
Tak trochu přemýšlím vůbec o konceptu a způsobu hry, mimo lore, universum či příběh. Osobně mám PA spojeno se survival stylem a takovým bojem o přežití, kde prostě jsou jistá rizika.

Mé dilema spočívá v dvou možnostech:

1) Čisté RP bez deníků, systémů a dalších technických věciček, koncentrace na předem daný, více méně lineární příběh – v tom to pojetí mi přijde, že nemá smysl se zatěžovat combat encountery, modernizování EQ, zbraní a pod – mimo situace, kdy je to dané příběhem. Určitě si v tomto režimu neumím představit open world, kde by měl postavy volnost dělat si co chtějí i mimo hlavní linku příběhu.

2) Open World s evidenčním deníkem, zlepšováním atd….aneb klasika co ode mě již leckdo zná.


Zajímá mě názor na variantu 1, co si kdo myslí atd.
 
Clayman - 23. prosince 2020 15:40
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Jen si tady něco odložím.

odkaz
odkaz
 
Gorax - 23. prosince 2020 10:09
r54333997.jpg
Clayman 23. prosince 2020 09:57
Jo je to mod pro hoi 4
 
Clayman - 23. prosince 2020 09:57
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 22. prosince 2020 23:18
To je něco jako mod pro Hearts of Iron?
 
Gorax - 22. prosince 2020 23:18
r54333997.jpg
Teda nečekal jsem že tohle existuje: odkaz
 
Gabriel_reaper - 19. prosince 2020 21:14
somtaawrev27541.gif
Clayman 19. prosince 2020 19:14

Přemýšlel jsem, že bych si poškrábal postapo itch, tím, že bych teď ke konci roku něco zahrál, ale muselo by to být hodně krátký a koncentrovaný.

Spíš jsem přemýšlel, že bych to vedl, ale.

Nakonec asi ale vyhraje discord. Přecijen mě prostě to psaní už tolik nebaví, co dřív.
 
Clayman - 19. prosince 2020 19:14
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Landstreicher 19. prosince 2020 18:33
Tak to každopádně. Slyšel jsem o takových hráčích, a že dokonce jsou k nalezení i na Andoru (podobně jako jednorožci na pelhřimovsku). No nic, děkuji všem za ochotu sdílet své postřehy, rady a zkušenosti. Postapo sandbox ukládám k ledu.
 
Landstreicher - 19. prosince 2020 18:33
sirko6085.jpg
Gabriel_reaper 19. prosince 2020 18:16

JJ je to vždycky o domluvě, když máš schopného hráče dá se vyprávět a posouvat společně, není to jen o pasivní hře, ale záleží vždy na spoluhráčích
 
Gabriel_reaper - 19. prosince 2020 18:16
somtaawrev27541.gif
Clayman 19. prosince 2020 15:53
To je asi docela potíž Andoru, imho.

V RL prostě přehazuju vypravěčské žezlo a lidi si přirozeně nacházejí vlastní linie.

Na Andoru jsem to buď s lidmi řešil separátně, přes voice, nebo přes herní whispers.
Ale pokud jedou jen pasivku, tak prostě pojedou jen pasivku.
 
Clayman - 19. prosince 2020 15:53
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Chápu, akce střídá akci. Hlavně se nenudit. V případě nutnosti použít anální vstupy.

A jak motivovat hráče k vymýšlení si vlastních aktivit? Aby jen nečekali, jakou velkou červenou šipkou je zmlátím, nebo jim ji narvu do konečníku?
 
Gabriel_reaper - 19. prosince 2020 15:48
somtaawrev27541.gif
Další poměrně složitá věc na Andoru, ale která mi v RL hodně pomohla je totálně se vysrat na expozici a na mid-action-sekvence.

Hned lidi poslat do první akce (ne nutně boj, ale prostě do aktivity. Všichni jste se sešli v hospodě, chlastáte, když najednou slyšíte z venku zvuky. Cápek zvedne, chce vyběhnout ven, ale zjistí, že jsou dveře zabarikádovaný. Někdo skrz okono hodí molotov, a barák začíná hořet... Co děláte?). A není čas na to se hrou znudit xmrti.

A když se hra dostane do situace, kde zrovna není vidět tenká linie příběhu (30 metrů dlouhá tlustá červená šipka, která lidi mládí do kebule), tak je potřeba je postrčit (narvat jim tu šipku do prdele a prostě je dotlačit do další scény).
 
Gabriel_reaper - 19. prosince 2020 15:41
somtaawrev27541.gif
Clayman 19. prosince 2020 13:49
Moje poučení z Andoru je, že dýlka úseku, který se odehraje za jedno 7 hodinové sezení v realitě odpovídá přibližně 3-4 měsícům hraní na Andoru.
Takže rozumné příběhy, které bych zde vyprávěl jsou ty, které lze odehrát během oneshotu v RL.
 
Clayman - 19. prosince 2020 15:18
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 19. prosince 2020 15:09
Dobrá, tak to nenazývejme Falloutem, nebo Stalkerem, nebo jinou populární značkou. Je to prostě postapo.

Žánrové označení ale samo o sobě nic neznamená, je to jen nálepka, abys věděl, do čeho jdeš. Jako když se zeptáš na druh hudebního festivalu a já ti řeknu, že je metalový. Ale jestli se tam bude hrát death, prog nebo power metal je už jen detail.

Mě ale trápí spíš problém s proaktivitou hráčů v jeskyni. Většina čeká, že se jim PJ postará o zábavu a sami si nevytvoří osud své postavy. Chtějí být voděni za ruku, aby se jim říkalo: "Teď promluv s tímhle člověkem, ten ti dá úkol. Ták, teď hezky napiš, jak přicházíš k jeskyni. Výborně. Teď spolu porazíme tyhle gobliny, ano?"

Vlastně je to i logické. Vstupuji do dobrodružství s tím, že PJ má v hlavě nějakou zápletku. Tak mu to nebudu kazit a budu následovat jeho linii. Kdybych uhnul a dělal si něco po svém, defakto mu zkurvím jeho plán s jeskyní a to přece nechci. A tak dělám jen to, u čeho tuším, že se po mě a mé postavě chce. Hráč zleniví. A pak když je zpět z questu a ty mu dáš volné ruce, přestane odepisovat, protože by musel sám něco vymyslet. Je tak jednoduché jen reagovat na druhé a nic vlastního nepřinést. Volný prostor mate.

Ruce pryč teď od žánrů a podžánrů. Jak udělat sandbox, který bude hráče bavit?
 
Gorax - 19. prosince 2020 15:09
r54333997.jpg
Clayman 19. prosince 2020 14:35
V ničem. Vyřeší to pouze problém s těmi, co nemají Fallout tádi ale do post apa by šli. Prakticky se jen ghoulové a mutanti z Fallout nahradí obyčejnými mutanty, případně nájezdníky.
 
Clayman - 19. prosince 2020 14:35
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gorax 19. prosince 2020 14:23
To je možnost. V čem to ale vyřeší problémy, které jsem popsal? Třeba u Dashe to chápu - nemá rád zasazení Falloutu a tudíž by v tom nechtěl hrát. Jakmile bych ale explicitně řekl, že to není fallout (a přitom by byl, jen bych nepoužil ten termín), nejspíš by si toho ani nevšiml a spokojeně by hrál ve světě s mutanty, ghůly, dvouhlavými krávami, podzemními kryty a všudypřítomnou radiací.
 
Gorax - 19. prosince 2020 14:23
r54333997.jpg
Clayman 19. prosince 2020 13:49
nepasovat to na universum Fallouitu, ale na obecné postapo jím třebas jen pouze inspirovaným.
 
Clayman - 19. prosince 2020 13:49
opeth-the_roundhouse_tapes-frontal2231.jpg
Gabriel_reaper 19. prosince 2020 13:05
To se už dostáváme mimo vody postapo, nicméně díky za postřeh. Posledních pár let si lámu hlavu nad tím, co lidi vlastně od Andoru chtějí. V jeskyních je minimum interakcí mezi hráči, většina si to "odbude" tím, že ve třech odstavcích zrekapitulují svými slovy vše, co už ostatní hráči rovněž několikrát napsali, pak odpoví na tři různé konverzace, které se jim po pár dnech nakupily a nakonec v poslední větě napíší, co vlastně chtějí dělat. Jedním postem pak mají na dalších pár dnů odškrtnuto a i kdyby se na ně řítila lavina a z druhé strany kulometná palba, tak si to maximálně přečtou, ale napíšou až za pár dnů, protože napsat dvě věty je prostě moc velká práce a nemá to ten umělecký grafomanský punc.

Jak jsem tu nabízel ten Fallout, tak jsem měl v hlavě takovou vizi party lidí, kteří se sejdou v zaplivané hospodě v nějakých pouštních prdelákovicích. Kapsy prázdné, žádná vize lepších zítřků. Je třeba si najít nějakou práci. Poptáš se lidí? Koukneš na šerifovu nástěnku? Nebo se z tebe stane bandita? Poustevník? Šlapka? Týpek, co pro hrst zátek odkrádluje klidně svoji babičku?

Byl by to takový malý sandbox, který se bude rozšiřovat a natahovat jen podle toho, jak velké budou vaše ambice. Chcete přestavět osadu ve fungující a prosperující městečko? Klidně. Zastřelíš serifa a prohlásíš se za pána místních chudáků? Jasná páka. Necháš se najmout projíždějící karavanou? Co by ne.

Tenhle koncept nevyžaduje, aby se hráči a jejich postavy bratříčkovaly, dokonce se ani nemusí potkat. Zádrhel vězí v ochotě hráče pokračovat. Znuděně nepřestat po deseti příspěvcích, protože "PJ po mě chce, abych byl proaktivní a sám šel za tím, co chci".

Byl by to otevřený simulátor přeživšího v pustině. Já jako PJ dodám kulisy, NPCčka, questy, eventy. Hráč ale nesmí pouze reagovat na to, čím ho plesknu do ksichtu, vyžadoval bych i jistou dávku samostatnosti. Aby pouze a výhradně nečekal na to, že já se mu postarám o zábavu. Tohle celé, co tu popisuju, je ale pro naprostou většinu hráčů okamžitý turn-off.

Přitom bych čekal, že prostředí Andoru bude pro tento herní model přijatelným prostředím, narozdíl od hraní naživo, kde je základní předpoklad, že všichni zúčastnění jsou jedna spolupracující družina. Na Andoru můžu klidně s každým individuálně jet jeho vlastní příběh v tempu, které bude všem vyhovovat. Jenže psaní je ouvej. A přemýšlení je ouvej. A rozvahy nad tím, jakou postavu a jak ji vlastně budu hrát je dvojité ouvej. Radši ať to za mě PJ celé vymyslí a vede mě za ruku.

Tak co s tím?
 
Gabriel_reaper - 19. prosince 2020 13:05
somtaawrev27541.gif
Clayman 19. prosince 2020 12:58
Upřímě? Nic moc :D

Nejlepší jeskyně, jaký jsem na Andoru kdy hrál byly buď banda grafomanů exploitující své komplexy, zraněné ego a megalomanské tendence.

Nebo banda lidí bullshitující a hrající naprosto retardovanou hru založenou na nulových mantinelech ve stylu "Yes, and..." improv stylu.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2021 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.070519924163818 sekund

na začátek stránky