Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Škola pro Vypravěče

Místo, kde si vypravěči mohou vyměňovat zkušenosti, něčemu se přiučit, nebo pomoci ostatním.

Motto: Nikdo neříkal, že dělat vypravěče bude snadné.


Smysl stolu
Chceme pomoci zlepšit kvalitu jeskyní na Andoru. Jsme ale proti zkouškám, hvězdičkám a hodnocení vypravěčů. Naopak – nabízíme pomoc, rady a podporu.

Dotazy
Klidně se ptejte, chodí sem dost zkušených vypravěčů, co vám nejen rádi poradí, ale s chutí se chytí jakéhokoli tématu k diskuzi. Kdo se stydí zeptat přímo, ať pošle svůj dotaz sem odkaz. Já už ho "zanonymizuju" a nadhodím do diskuze.

Výukové jeskyně naruby
Jeskyně, kterou si vy založíte a některý ze zkušených vypravěčů tam s vámi vleze a pomůže vám s ní. Pěkně od začátku, od návrhu dobrodružství, přes reklamu a výběr hráčů až do chvíle, kdy se budete cítit dostatečně jistí. Rozjetých jeskyní se také nebojíme.
Prostě požádejte tady ve stole, on už se někdo najde. Protože zkušenosti i přístupy vypravěčů se různí a organizovat se to moc nedá, nebojte se ozvat, pokud vám pomocník či učitel nevyhovuje nebo se jeskyně nevyvíjí podle vašich představ.

Knihovna
• Střepy snů (odkaz) – nové české RPG se zaměřením na vyprávění příběhu. Obsahuje spousty užitečných úvah a informací pro vypravěče, doporučuji každému. Cena 340,-
• Delruthovy články (odkaz, odkaz) - poměrně obsáhlé, třeba tam objevíte něco zajímavého
• Siranie (odkaz) – sekce "jak hrát"

Aktuální téma
• Plánování - zabiják příběhu?
Odpovědi k tématu prosím viditelně označte

Největší detailista stolu: Sellena

Správci stolu

Fenikso

zde nemáte právo psát

Tiara - 16. prosince 2010 11:14
reg674.gif
Fenikso 16. prosince 2010 10:34
Tak to se ale dá dohodnout během hry, případně popsat ve verbířích, na to není potřeba psát pravidla, ani zavádět dotazníky.
 
Tiara - 16. prosince 2010 11:13
reg674.gif
Fenikso 15. prosince 2010 23:43
Hmm.
To mi připomíná dotazník při žádosti o práci.
Ale moji hráči nežádají o práci.
 
Fenikso - 16. prosince 2010 10:34
phoenix3817.gif
Tiara 16. prosince 2010 10:27
To je hrozně zajímavé. Pak tedy hraješ jen s lidmi, které dobře, případně osobně, znáš? Protože já bych se asi tak odhadem z poloviny lidí musel zbláznit, kdybych si s nimi nevyjasnil jasná pravidla ohledně spousty věcí (jak má vypadat příspěvek, jak často se bude hrát, co chci o jejich postavě vědět, že by se třeba mohli omluvit, když na dva týdny zmizí, že hrubka v každé větě není OK, že hrát za ostatní postavy je bez domluvy minimálně neslušné...).
 
Tiara - 16. prosince 2010 10:27
reg674.gif
Fenikso 15. prosince 2010 23:33
Mě se osvědčila pravidla, žádná pravidla nenastavovat.
 
Tiara - 16. prosince 2010 10:15
reg674.gif
Wraith 15. prosince 2010 23:23
Ale píše.
 
Fenikso - 16. prosince 2010 00:46
phoenix3817.gif
Slaanesh 16. prosince 2010 00:36
To naprosto chápu - tohle je standardní, prostě běžný postup. Obrátil jsem to záměrně a zatím s tím mám dobré zkušenosti, uvidím, jestli to vydrží. Když se podíváš na ty dvě životopisové šablony, uvidíš, že vlastně zapadají do těchto rozdílných přístupů.

Mám pocit, že "standardní" přístup je dobrý na dlouhé, až nekonečné hry, kdy hráč prožívá život za postavu a příběh je v podstatě velice volný. Naopak "inverzní" se hodí, když má být dobrodružství krátké, velice dynamické a uzavřené.
 
Fenikso - 16. prosince 2010 00:38
phoenix3817.gif
Slaanesh 16. prosince 2010 00:29
Určitě to jde zaonačit různými způsoby. Já nemám rád takové ty příběhové životopisy z toho důvodu, že se mi tam ty informace, které potřebuji, blbě hledají, nebo tam vůbec nejsou. Zjistil jsem třeba, že cca 80% hráčů vůbec nemá představu, jak bude jejich postava pasovat do nastíněného příběhu. A pokud už má něco společného s příběhem, je to samotář, který nemá nic společného s ostatními postavami. A pak je otázka, chci já vlastně takovou postavu v příběhu? Mám mít vlastně příběh o šesti postavách, nebo raději šest příběhů o jedné postavě?

A jinak mám zkušenost, že když třeba hráč napíše postavě šrám, tak má poměrně jasnou představu, kde se vzal a plácne to tam sám od sebe. Stejně jako odkud se vzaly jeho hodnoty, cíle, vazby atd. Mám pocit, že to naopak moc nefunguje a když někdo nemá odpověď na všechny body, měl by nad postavou a tím, co vlastně chce hrát a co od hry očekává, ještě popřemýšlet.

Ale jak už jsem psal, to je moje nynější představa, která je stále ve vývinu...
 
Slaanesh - 16. prosince 2010 00:36
0000houba5395.gif
Do „životopisu“ patří – charakter, minulost, popis postavy, vybavení a více jak 20 řádků textu
• Do „životopisu“ nepatří – cíle postavy, její role v příběhu, co ji spojuje s ostatními postavami a co chcete s postavou zažít

Vidím to zcela opacne :D
Cíle postavy, role v pribehu, pojitka s ostatnimi a pripadne budouci zazitky, az na HC roleplay epizodni a pro tyto ucely specialne pripravene dobrodruzstvi vzdy vyplynou z toho, co je dano minulosti, coz je charakter a zkusenosti, oprotoze to je prirozeny sled. V opacnem pripade se to do sebe sroubuje zcela opacne, nez jak je logicke, coz pro potreby hrani muze byt pouzito, ale je to obtiznejsi na odehrani a mimo prisne specifikovane podminky se to spise vymkne kontrole a prestane davat smysl...
 
Slaanesh - 16. prosince 2010 00:29
0000houba5395.gif
Fenikso 15. prosince 2010 23:43
Ony ty strepy snu jsou v tomhle ohledu dobrou inspiraci... ale ja to spise nez formou dotazniku vyzaduji v podobe zivotopisu jako pribehu. Je to ukazkou vypravecske schopnosti hrace, neb ano, i ten ji musi mit. Pokud ma postava nejaky sram, musi k tomu byt logicky duvod, nejaky odkaz minulosti, ktery tuto okolnost zformoval, je supr tam neco placnout, ale charakter beze smyslu je hure uchopitelny pro hrace a stezi se podava a je i mene pouzitelny pro PJ, ktery nevi jak presne jak s nim nalozit. V naproste vetsine pripadu lze v zivotopise definovat nejen vsechny polozky otazniku, ale zaroven vysvetlit sobe i PJi proc je tomu zrovna takhle... dotaznik vsak muze byt dobre voditko, aby nebylo nic opomenuto. Na druhe strane, je fakt, ze ne kazdy musi mit na nejakou polozku odpoved...
 
Fenikso - 15. prosince 2010 23:43
phoenix3817.gif
Možná zajímavé pro někoho by ještě mohlo být jak vypadala šablona životopisu, co jsem dával hráčům cca před dvěma lety a co dávám teď. Poměrně vystihuje, co jsem změnil ve svém přístupu. Někdo možná uvidí inspiraci Střepy snů.

Životopis (před dvěma lety)
Jméno:
Přezdívka:
Rasa:
Povolání:
Zvláštní schopnosti:
Specializace:
Ostatní dovednosti:
Věk:
Popis:
Povaha, charakter, morální zásady:
Motivace:
Náboženství:
Rodina, přátelé a známí:
Zkušenosti:
Vybavení:
Stručný životopis (max. 20 řádků):


Dotazník pro hráče (nyní)
Jméno: Jméno postavy
Role: Role, kterou má hrát postava v příběhu. Role by měla být archetyp, obecnější než povolání postavy. Má být hrdina? Vůdce? Svůdkyně? Oběť? Zbabělec? Zrádce? Všivák? Gentleman? Rebel? Podivín? Něco jiného?
Popis role: Jak si představujete, že role vaší postavy bude fungovat v příběhu, jak do něj zapadne a jak jej obohatí?
Rasa a povolání: Samovysvětlující.
Osobní cíl: Čeho chce postava v průběhu hry dosáhnout kromě cíle daného příběhem? Co je jejím snem, motivací, kterou má možnost v průběhu hry dosáhnout?
Hodnota: Co je pro postavu opravdu důležité? Pro co je ochotná se obětovat?
Šrám: Nějaká slabina postavy, něco, co jí ubližuje.
Tajemství: Co o postavě ostatní určitě neví a co by se mělo odkrýt v průběhu hry?
Vazba: Vyberte si jinou hráčskou postavu a napište, co s ní bude mít vaše postava společné a proč.
Prostředí: Má postava nějaké „domovské“ prostředí? Napadá vás nějaké prostředí, které by se v příběhu určitě mělo objevit?
Vedlejší postava: Vymyslete jednu vedlejší postavu, kterou může vypravěč využít.
Metaherní otázky: Co chcete, aby vaše postava v příběhu zažila, co naopak nechcete, aby tam bylo? Máte nějaké další nápady? Záchytné body pro vypravěče?
 
Fenikso - 15. prosince 2010 23:33
phoenix3817.gif
Tiara 15. prosince 2010 22:36
To jsou samozřejmě jen mé názory a věci, které se mi osvědčily – navíc bez toho, že bych dopodrobna popsal, co mě k tomu vedlo (většinou špatné a ještě horší zkušenosti). Možná jsme to pojali trošku tvrdě, že to vyznělo jako nějaká absolutně správná dogmata. V podstatě mě ani moc nezajímá, jestli se mnou někdo souhlasí nebo ne. Spíše by mě zajímalo, jaká pravidla a názory se osvědčily tobě. A třeba jak se proměnily s časem, jako napsal Wraith. Abych se měl nad čím zamyslet.

Po pravdě trošku nechápu tvůj způsob diskuze, kdy když někdo vystoupí s trochu netradičními názory, ty na to napíšeš, že s většinou nesouhlasíš a to ještě takovým stylem, jako že „vy jste naprostí ignoranti a pravdu mám já“. Omlouvám se, jestli to není záměr, ale tak to na mě působí. Je úplně jasné, že na to má každý svůj názor, tak nechápu, proč ty cizí shazuješ. Napiš svůj a za sebe.

Možná jedna věc stojí za vysvětlení. Záměrně píšu „životopis“, protože já jsem zjistil, že životopis postavy k hraní prostě a jednoduše nepotřebuji, nechci a k ničemu mi není. Já bych to spíše popsal jako „dotazník pro hráče“.
 
Wraith - 15. prosince 2010 23:23
logo_powermetal8064.900x0
Tiara 15. prosince 2010 23:07
Tak to se stává... :D Kolik lidí, tolik názorů... :D Ale pokud vím, tak tvůj nejlepší hráč (Apo) nepíše živoťáky vůbec. :D
 
Tiara - 15. prosince 2010 23:07
reg674.gif
Wraith 15. prosince 2010 22:45
No.....To je tvůj soukromý názor, který já nesdílím, no :-)
 
Wraith - 15. prosince 2010 22:45
logo_powermetal8064.900x0
Tiara 15. prosince 2010 22:36
Dovolím si oponovat. :D

1) Toto je myšleno "z marketingového hlediska", ať vycházím z jakéhokoliv z těch dvou principů, tak můj reálný přístup je takový, že pokud někdo vyloženě nesejří a nedělá si ze mě holubník, tak leccos přijmu. (Kritiku samozřejmě poštou.)

2) Není třeba o postavě nic říkat - je třeba jí hrát. Já k životopisu přistupuji (díky Feniksovi, kterému jsem to nedávno ukradl) tak, že by tam mělo být to, co má dát PJ nějaké ty podněty a nápady. Má tam být to s čím chce samotný hráč operovat. Nemá smysl, když si vypíše rodinu postavy z povinnosti, když by jí neměl vůbec poznat, ani s ní nijak kalkulovat. Leccos se dá doplnit později či případně předělat. (Já sám pravidelně jako hráč živoťáky předělávám, ale po ostatních hráčích to nechci.)

3) Jde spíš jen o to, aby pokud se bude NĚJAK prezentovat (svou postavu) tak by tuto "prezentaci" postavy, její jednání a myšlenky měl rámcově udržet po celou dobu hry, nedojde-li k nějakým zvratům. Ostatně čím méně toho do charakteru napíše, tím lépe. Protože i hráči se mění a pokud měl na začátku jeskyně představu o své postavě takovou a zjistí, že se mu v půlce hry jeho vlastní postava charakterově nelíbí (či se mu nehraje dobře), tak nemám problém s tím, když jí v rozumných mezích charakter posune blíže tomu co je jeho nová aktuální představa, aby si hru užil. Jde ostatně JEN A POUZE O TO... hráč, který nerad hraje postavu protože špatně odhadl charakter musí mít (dle mého soudu) možnost si to přizpůsobit v průběhu hry. (Stejně jako PJ si vývoj hry přizpůsobuje - jiné jsou představy na začátku a jinak to vypadá v praxi.)

4) Vzhled = ikonka, případně odkaz na obrázek v prvním příspěvku. Nebo adekvátní popis (pokud je to nutné). Ale nemám zapotřebí nutit hráče, aby mi psali co mají jejich postavy na sobě za šperky (když budou chtít zlaté hodinky či doutník, tak si ho prostě dodatečně přimyslí a voilá... je tam... samozřejmě nemůžou si přimyslet kriticky důležité věci atd.). Zkrátka nijak to nehrotit, toť mé heslo.

Závěrem:

Čím více flexibilní je životopis, charakter atd... postavy, tak tím víc se hráč může vyžít a tím lépe se poté povídá i PJjovi. Ale to jen můj skromný názor, nic víc.
 
Tiara - 15. prosince 2010 22:36
reg674.gif
Aksel 29. října 2010 17:15
Možná mámštěstí, možná ne.

Wraith 15. prosince 2010 10:45
Nesouhlasím:

1. Ani hráč, ani PJ nemají vždy pravdu. Hráč i PJ jsou lidé ( bozi ani polobozi, démoni či andělé tu coby uživatelé nejsou, tím jsem si jistá ), bez ohledu na to, jakou hrají postavu. Jsou tedy omylní a chybující.

2. Ad životopis: Krátký životopis o postavě nic neřekne. Přehnaně dlouhý ale, na druhou stranu, bývá vykonstruovaný do absurdních rozměrů.
Popisiovat počet řas, či chlupů v nose opravdu nikdo nemusí, ale dle mého by měl životopis být alespoň na půl stránky, nejedná li se o postavu životem dobrodruha nedotčenou.

3. Charakter postavy přímo popsán být nemusí, ale z toho, co prožila, by měl vyplývat. Ale vypracovaný charakter, nebo alespoň představu o charakteru postavy, by hráč mít měl, byť by to bylo jen v jeho hlavě.

4. Popis postavy je nezbytností ( a nemá s tím nic společného to, jakého jsem pohlaví ). Hráč, který není schopen postavu popsat, není schopen ji hrát.




Fenikso 15. prosince 2010 11:23

Nesouhlasím:

1. Do životopisu patří: mládí postavy ( minulost ), zázemí, pokud cchce hráč popisovat charakter, pak charakter, současnost postavy, její sny a cíle, její popis.
Životopis nemusí být dlouhý na x stránek, ale max 20 řádků je málo. Takovou postavu zas nevezmu já.

2. Dohrát hru do 4 měsíců je málokdy reálné.

3. Četnost příspěvků nemusí být 1 - 2x za den. Na to má málokdo ( hlavně zaměstnaní lidé ) málo řasu, pokud příspěvky nejsou nanejvýš na 10 řádků.

4. V diskuzi se může, a nemusí probírat hra. To je čistě na hráčích a PJi, k čemu diskuzi použijí.

5. Počet dobrodružství je také na každém individuálně.

6. Ani dnes nemá každý ICQ ( nebo možnost mít ICQ - počítaše na kolejích a na školách např. ho mějí mezi zakázanými, stejně jako většina firemních sítí - a ne každý chodí na počítač z domova. ).
 
Fenikso - 15. prosince 2010 11:50
phoenix3817.gif
Aelin 15. prosince 2010 11:35
Já nechci do životopisu charakter, historii a vzhled prostě proto, že pro mě jako vypravěče nejsou na začátku důležité. Ne, že by mě nezajímaly vůbec. Ale jako vypravěč je prostě nepotřebuji. Jak napsal Wraith, charakter se hraje. Historii počítám, že hráči zapojí do hry také, ve vzpomínkách, v náznacích, zkušenostech a ve vyprávění. A vzhled - nenech se mýlit, já popisy miluji, ale počítám, že se každý popíše na začátku hry. A jestli je postava hezká elfka nebo ošklivá elfka nemá na příběh a mou přípravu vliv. A co nepotřebuji já, to v životopisu nechci. Naopak se mi osvědčilo zjistit od hráče ty ostatní věci.

Přestaly mě bavit nekonečné příběhy jdoucí do ztracena. Přestalo mě bavit vyměňovat hráče a postavy. Proto ta aktivita a délka.
 
Aelin - 15. prosince 2010 11:35
aellin29631.jpg
Fenikso 15. prosince 2010 11:23
Wraith 15. prosince 2010 10:45
Jak to tady tak čtu...napadají mě různé věci..nesmysle a možná i smysle.:o)

1. Proč ne charakter do životopisu? Jasně, nikdo ho nenapíše asi, tak jak by měl být. A jaký by vlastně měl být?:o)
Ale mě třeba jako PJ zajímá, jak se v některých situacích postava většinou chová..:o) Ráda ji pak takový nějaký extrém hodím do příběhu, ať se s tím popere.:o)
Nežádám žádné dlouhé životopisy, ale myslím, že ve stručnosti by tam charakter postavy mohl být naznačen. Žádný člověk není jen takový a nebo takový, a tak to chci brát i do hry. Ale jsou určité věci, které ve svém chování opakujeme. A ty bych chtěla u postavy znát.

ad 1. Vzhled mě taky zajímá.:o) Doufám, že za to nemůže má ženská stránka osobnosti.:o)
Minulost uvítám též, pokud má nějaký vliv na cíle postavy a její směřování.

2. Podle toho, že by se mělo hrát 1-2 týdně a do 4 měsíců příběh uzavřít, tak tedy..uf, uf, to budu jen tady.:o) I když..ta dohratelnost..no, to je problém...
Ale aspoň s tou četností hraní jsem dokázala opak.:o) Hrajeme 1x týdně a už rok. Menší obměna hráčů proběhla, ale jen k lepšímu.:o)

3. Sakra, musím se naučit vyhazovat a stát si na svém.:o)))
Ale už jsem se naučila vyhazovat za neaktivitu.:o) A rozehrát příběh s novými postavami a ne to hned vzdát.:o)

4. Počet jeskyní nekomentuji... A to možná bude ten problém. *červená se*

5. Co se týče kontaktu přes icq, nejsem nijak striktní, ale uznávám to jako výhodou. Někdy. Některé hráče bych nechtěla mít neustále na drátu.:o))

Zajímavě jsem se u toho oběda zamyslela, ještě že jsem líná všechno vypsat.:o)
 
Fenikso - 15. prosince 2010 11:23
phoenix3817.gif
Mno, zajímavé téma. Teď bych asi měl říct „My jsme ti to říkali“ . Já mám za sebou andorský vývoj dlouhý skoro tři roky. Některé naše závěry se spojují, některé se liší – a to je dobře, protože sto lidí, sto chutí. Musím taky přiznat, že teď mám dvě experimentální dobrodružství, a tak co napíšu níže bude vycházet z mého současného smýšlení, o kterém zatím úplně netuším, jestli je správné. Něco vykradu od tebe a původní myšlenky radši vynechám.

• Domluva má přednost před „pravdou“
• Vypravěč má respekt a dobrou pověst, pokud to není blb
• Do „životopisu“ nepatří – charakter, minulost, popis postavy, vybavení a více jak 20 řádků textu
• Do „životopisu“ patří – cíle postavy, její role v příběhu, co ji spojuje s ostatními postavami a co chcete s postavou zažít
• Příběh by měl gradovat a končit do 4 měsíců, jinak umře
• Když se bude hrát méně, než jednou za dva dny, příběh umře
• Když nebudete stále diskutovat o hře a jejím průběhu, příběh umře
• Dvě vlastní jeskyně a ve dvou jako hráč – a to jsem tu prosím skoro pořád
• Měj jasná pravidla a vyhazuj tak dlouho, až lidi pochopí, že to myslíš vážně
• Buď připraven vyhodit 4 z 6 postav
• ICQ – kdo nemá, s tím nehraji
 
Wraith - 15. prosince 2010 10:45
logo_powermetal8064.900x0
Dneska je tomu téměř přesně rok, co jsem vkročil do andorských vod (a se mnou přišel zákon X-D), takže jsem tak trochu rekapituloval jak jsem vyprávěl dobrodružství tehdy a jak nyní... došel jsem k opravdu zajímavým závěrům, které bych rozepsal do bodů asi takto.

Před rokem:

1) PJ má vždy pravdu, pokavad to není blb.
2) Požaduji propracovaný životopis.
3) RP musí vycházet z popsaného a vypracovaného charakteru.
4) Rychlost hry téměř denní.
5) Max. 1-3 vlastní jeskyně (+ cca 7-9 dalších jako hráč).

Dnes:

1) Hráč má vždy pravdu, pokavad to není blb.
2) Živoťák krátký, jen pokud jej chce hráč víc propracovat - může.
3) Charakter se nepopisuje - charakter se hraje. Čím více je popsaný, tím více svazuje.
4) Rychlost hry - 1-2x do týdne.
5) 7 vlastních jeskyní (coby PJ) + dalších 15 ve kterých hraji.

Na Andor jsem vstupoval s poměrně dobrými zkušenostmi z live ORP, takže jsem si říkal, že vše co používám naživo prostě převedu bez větších problémů do hry na internetu. No... aniž bych si to sám uvědomoval, tak mi to tak úplně nevyšlo. Obzvláště v přístupu k hráčům jsem provedl celou řadu korektur, přestal jsem požadovat nějak propracované životopisy, protože jsem dospěl k závěru, že jenom "otravují život" a stejně se musí pravidelně aktualizovat, takže je lepší, když jsou malé a pouze informativní. Nicméně je zajímavé, že ačkoliv jako PJ životopisy po hráčích moc nechci, tak sám jako hráč je dělám co nejobsáhlejší. X-D

Pravidlo "PJ má vždy pravdu" jsem úplně otočil, ačkoliv můj vlastní přístup k hráčům se vůbec nezměnil, ale vzhledem k tomu, že tvrzení "PJ má vždy pravdu" zní silně... arogantně a nepřátelsky jsem v rámci "marketingu" dospěl k závěru, že bude jej lepší převrátit. Stejně (jak jsem si později uvědomil) jsem v praxi prakticky moc neaplikoval (našlo by se pár případů, které vždy skončili znepřátelením si nějakého hráče :D). Rychlost hry v jeskyních o něco zmenšila, ale geometrickou řadou mi přibylo jeskyní, takže na výsledný počet příspěvků mnou psaných je to víceů-méně šul-nul. No a nakonec RP ... opravdu nevím na co psát charakter postavy. Ten rok mi tady ukázal, že téměř nikdo neumí napsat do charakterového popisu TO CO CHCE HRÁT, takže jsem to zrušil úplně, protože hráči stejně se svými postavami provádějí RP jaký chtějí a jedou ho po celou dobu hry přibližně stejný (nehledě na to, zda to mají v charakteru popsané či nikoliv). Jediné co charakter (popsaný v deníku) přináší jsou nekonečné hádky o tom, zda je tohle RP správné, či nesprávné, což je něco co se mi protivý, protože zastávám poměrně liberální stanovisko, že každý hráč si může hrát postavu podle svého a nějaké kádrování a hodnocení RP je zcestné a kontraproduktivní.

Závěrem bych dodal, že nejenže bláhově věřím, že to někdo dočetl sem, ale navíc naivně doufám, že to nějakému začínajícímu vypravěči k něčemu bude.
 
Aksel - 29. října 2010 17:15
xanandor4416.jpg
Tiara 29. října 2010 10:58
Tak to asi máš štěstí na spoluhráče, že dokáží udržet pozornost a odhodlání pro pravidelné hraní i v horizontu delším než jen několik měsíců, k čemuž ti nelze než blahopřát a závidět. :)

Mé dosavadní zkušenosti hovoří spíš opačně. Jak jednou hra ztratí tempo, opakované vstávání z mrtvých (resp. Odpadu) je tuze bolestné – a ve všech případech, jichž jsem byl účastníkem či svědkem, jen oddalováním nevyhnutelného.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.10198283195496 sekund

na začátek stránky