Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Moderovaná diskuze na zvolené téma

Moderovaná diskuze na zvolené téma


Vítejte u našeho kulatého debatniho stolu, usednout může každý kdo chce civilizovanou formou prispet k diskuzi na zvolené téma, představit svůj pohled na danou problematiku ostatním ale také se zamyslet nad tím jak ji vidí oni. Jedná se o přátelskou debatu jejímž účelem je především prozkoumat názory na danou tématiku napříč uživateli andoru nikoli o soutež nebo hádku která by měla rozhodnout kdo má pravdu - jak už to bývá pravda je často velmi subjektivní a cílem tohoto stolu není dobrat se k nějakému finálnímu závěru - ten ať si už každý udělá sám. Za tímto účelem tedy jedná o diskuzi moderovanou a kromě správců dohlížející na dodržování pravidel stolu bude mít každé téma také určeného moderátora který započne debatu nastíněním problematiky, bude pokládat další otázky v rámci tématu, ukončovat případné odbočky a tak dále.


Pravidla diskuze


- Respektujte pokyny moderátora diskuze.

- Příspěvek do diskuze musí mít návaznost na zvolené téma, měl by popisovat váš náhled na danou problematiku a ideálně také důvody a myšlenkové pochody jakými jste ke svým zaverávěrům dospěli - pro čtenáře tak bude snadnejší váš pohled na věc pochopit.

- Tolerance vůči názorům ostatních - pokud má někdo názor se kterým nesouhlasíte, přijměte to jako fakt, zamyslete se nad tím proč takový názor mají a co je k tomu přivedlo, pokud to sami neuvedli je v pořádku se zeptat. Hádky, flame, napadání ostatních a opakované prosazování vlastních názorů naopak tolerovány nebudou.

- Nebojte se rozepsat a v jedné odpovědi zahrnout odpovědi na více otázek nebo se dále zeptat a rozvíjet téma. Udržujte počet svých příspěvků na rozumné hranici tak aby se k debatě dostali i ostatní. Nespamujte.

- A chovejte se zkrátka jako rozumní lid... tvorové všech velikostí a forem. Cílem tohoto stolu je se zamyslet a tak než něco napíšete opravdu to zkuste, nejdřív to trochu bolí, ale pak to rozhodně stojí za to.



Aktuální téma:
Styl hraní, čeština a gramatika na Andoru

Moderátor:
Wolfgar


Správci stolu

Wolfgar, Hitomi

zde nemáte právo psát

Hitomi - 06. ledna 2021 18:13
mal315776.jpg
Už jsem odpověděla v chatu, ovšem co se rpg systémů týče, nejznámější je určitě GUMSHOE, pak samozřejmě Call of Cthulhu, ještě třeba Deadlands Noir
 
Arinar - 06. ledna 2021 17:47
kovbojkov8990.jpg
A ještě, existuje třeba systém, který se hraním takových dobrodružství zabývá? :O
 
Arinar - 06. ledna 2021 17:41
kovbojkov8990.jpg
**repost z chatu, kde jsem se zeptal původně

Zdar
Má tu někdo zkušenosti s detektivními brůži? Kvalitními i nekvalitními :D beru jakékoliv postřehy. Popřípadě radu, kde/koho se zeptat :O
Moc se tu ten setting nevidí, nejblíže tomu jsou jeskyně s odkrýváním nějakého mystery, ale to není zdaleka detektivka. Tak by mě zajímalo proč.
Je to kvůli náročnosti výroby takové jeskyně? (a risku, že to hráči akorát poserou a všechna prácu bude vniveč, klasicky :D)
Je to kvůli tomu, že aby byl zaručen pohyb hráčů vpřed (a eliminování točení se v kruhu) musel by Pj hráče krmit po lžičkách a navádět je ( což je opět, těžké udělat tak, aby to nebylo okaté), čímž hráči přicházejí o možnost iniciativy.
Je tu nějaký úspěšný příklad, kdy takové dobrodružství bylo zvládnuto jednoduše, a přitom zábavně a napínavě?

Samozřejmě že kvalita psaní Pj je nepopiratelně stěžejní v předkládání informací hráčům tak, aby byli naváděni správným směrem, ale přitom měli pocit vlastních zjištění a netušili, že jsou/zda jsou/do jaké míry a kdy jsou vedeni za ručičku.

Ale to nechme stranou, máte nějaká obecná dobrá pravidla, kterých se při hraní takového brůža držet? Špatné zkušenosti - čemu se vyhnout?
 
Eskel - 06. listopadu 2019 15:07
esk22836.jpg
Máte pravdu, asi je to tím že mi to nepřišlo moc vtipné, spíš někde na škále smutné-děsivé. Ale point taken, je dobré to pokrytectví ukázat.

Myslím že jsem byl moc rozhořčený tou absurditou. Snad je to tak jasné jak to vidíte.

#RT bude asi retweet, ok, omlouvám se :)

Reo-chan 06. listopadu 2019 10:51
To je určitě dobré téma k diskuzi. Beru to ze strany toho zákona, který je kodifikovaná společenská norma. Že můžeš odepřít služby, vyjma odůvodnění založeném na vrozených vlastnostech. To je pak diskriminace jako taková.
 
Reo-chan - 06. listopadu 2019 10:51
mario21068.jpg
Eskel 06. listopadu 2019 02:06
Sdílení toho je v tomhle případě forma kritiky skrze humor - poukázáním na pokrytectví a dvojakost právě PragerU. Pointa hodná sdílení je zasmání se nad tím, nějak jsem nečekal, že sdílení obrázků ve stole určeném ke sdílení obrázků očekává hlubší úroveň motivace. A jestli to většina lidí nepochopí, to mi nepřijde úplně jako důvod pro cokoliv. Ostatně to, že tahle montáž koluje po internetu už nějaký ten pátek a opakovaně se vrací mi naznačuje, že to je poměrně srozumitelné.

#rt bych navíc viděl spíš jako zkratku "re-tweet", tedy obdobu "sdílejte než to smažou", zapojení Ruských služeb do snah o rozdělení západu rozhodně nevylučuji (ostatně taková činnost byla nastíněna už někdy v druhé polovině devadesátých let a dneska už je i prokazatelná), ale takhle okatě si myslím neprobíhá.
 
Maxx - 06. listopadu 2019 10:31
ikonka685.jpg
Eskel 06. listopadu 2019 02:06
Ja...si nie som istý, či si to pochopil?

Presne na to ten obrázok upozorňuje - že na jednej strane oni diskriminujú na základe sex. orientácie a obhajujú to slobodou podnikania/slobodou vybrať si zákazníka, na strane druhej sú pobúrení že im niekto odoprie reklamu i keď jednoznačne hájili možnosť odoprieť zákazníka...

Nikto tam morálny ekvivalent nerobí, naopak upozorňuje na ich pokrytecké a absurdné vyhlásenia.

Zaujalo ma ale diskriminace na základě názorů a chování je naprosto v pořádku - to je tvoj názor, alebo to nejak berieš že implikuje ten mem?
O tom by sa asi dalo diskutovať :D
 
Eskel - 06. listopadu 2019 02:06
esk22836.jpg
Reo-chan 05. listopadu 2019 15:39
Četl jsem ho dvakrát a pořád si nejsem jistý proč je dobré to sdílet, snad kromě podnícení diskuze.

Jde o dva příspěvky z twitteru PragerU, což je far right think tank tvářící se jako vzdělávací instituce.

První obhajuje diskriminaci (odepření služby) na základě sexuální orientace, což je úzce spojené se zákonem proti diskriminaci ze sedmdesátých let, ve kterém tento aspekt donedávna chyběl.

Druhý dělá morální ekvivalenci mezi tím prvním příspěvkem a jim odepřeném poskytnutí reklamní platformy, přesně v reakci na ten jejich příspěvek.

Je to absurdní a jediné co to šíří je zmatek. Diskriminace na základě vrozené vlastnosti není ok a dokonce nelegální, diskriminace na základě názorů a chování je naprosto v pořádku.

A na závěr si podají ruce s RT, což je mezinárodní ruka ruské státní propagandy.

Možná to někomu příjde vtipné, ale myslím že většina lidí spíš vůbec nepochopí.
Nebo jakou pointu hodnou sdílení v tom vidíš ty?
 
Reo-chan - 05. listopadu 2019 15:39
mario21068.jpg
Eskel 04. listopadu 2019 02:02
Já ti nevím, ale přečetl sis vůbec obsah toho s PragerU?
Tohle je totiž z hlavní stránky redditu, kam se od uvalení karantény na t_D (příznivci Trumpa) málokdy dostane cokoliv, co by se dalo brát za obsah generovaný pravicovou částí 4chanu. Nebo obecně "non-woke" věci. Nevím, z kterého subredditu jsem to vzal, ale dost pravděpodobně šlo o něco silně levicového se zaměřením na sociální spravedlnost a boj za práva homosexuálů/žen/proti nacionalistům. Takže dost silný opak toho, co se běžně rozumí pod obsahem z 4chanu.
 
Arinar - 04. listopadu 2019 18:15
kovbojkov8990.jpg
Eskel 04. listopadu 2019 02:02
Rozumím. A díky za příspěvek.
 
Eskel - 04. listopadu 2019 02:02
esk22836.jpg

jj dvě různé věci.

trochu mě trápí jaký vliv má 4chan na internetovou kulturu a moc se mi nelíbí představa že zrovna tenhle její aspekt sem budeme importovat. takový ten pochybný guláš, který osciluje mezi černým humorem a čirým antisociálním nihilismem, nebo maskuje ideologický radikalismus.
minimálně posouvá overtonovo okno.

není to proti pravidlům stolu, nechci dělat cenzuru nebo nějak přehnaně moralizovat, spíš bych chtěl apelovat na nějaký dobrý vkus :)
 
Arinar - 01. listopadu 2019 13:21
kovbojkov8990.jpg
Forsaken 01. listopadu 2019 13:14
K
 
Forsaken - 01. listopadu 2019 13:14
new project7147.jpg
Arinar 01. listopadu 2019 12:52
Neviem, spýtaj sa ho. Asi mu vadí.
 
Arinar - 01. listopadu 2019 12:52
kovbojkov8990.jpg
Forsaken 01. listopadu 2019 12:30
Ale jo, však že Eskel mluví o dvou různých věcech mi došlo. Jen úplně na začátku jsem si to spojil. Proč ale nadává na Prager U?
 
Forsaken - 01. listopadu 2019 12:30
new project7147.jpg
Arinar 31. října 2019 23:50
Uniká ti to že sú to dve veci.
Eskel nadáva na PragerU (tvoj post) a antisemitimus (môj post).
Nehovorí že tvoj post je antisemitistický.

Reo-chan 01. listopadu 2019 07:15
Zobrazit SPOILER
 
Arinar - 01. listopadu 2019 12:19
kovbojkov8990.jpg
Reo-chan 01. listopadu 2019 07:15
Jo, dik.
 
Reo-chan - 01. listopadu 2019 07:15
mario21068.jpg
Arinar 31. října 2019 22:05
Vtipem má být pokrytectví zmíněného účtu, v tomto případě PragerU, který na jednu stranu hájí práva soukromníků přijmout za zákazníka jen toho, koho uzná za vhodné, a z druhé strany se děsí toho, když jim je ze strany někoho jiného nabídnut stejný přístup. Je to o to pikantnější, že v jejich případě jde o důsledek názorů a především lživých vyjádření, zatímco v jimi zmiňovaném případě šlo o odmítnutí na základě orientace.

Jak se tam dostal antisemitismus netuším, PragerU je sice lite-alt-right, ale americké a myslím, že k Izraeli se staví dost přátelsky, ostatně jako většina amerických republikánů. V tom se možná pletu a třeba se nějak vyjádřili, ale přijde mi to nepravděpodobné, když jejich velcí hrdinové a verbíři jsou lidé jako Ben Shapiro (žid vystupující zpravidla s nasazenou jarmulkou).
Merlot 31. října 2019 22:41
Tohle taky není zrovna antisemitské, je to možná nevhodné, dokonce urážlivé, ale antisemitismus, tedy nepřátelství nebo předpojatost vůči židům, či dokonce výzva k násilí vůči nim, tam nikde není.
 
Arinar - 31. října 2019 23:50
kovbojkov8990.jpg
Arinar 31. října 2019 23:47
A Eskel chtěl filtrovat i ten Prager U. To mě právě překvapilo. Co mi uniká? Eskele!
 
Arinar - 31. října 2019 23:47
kovbojkov8990.jpg
Merlot 31. října 2019 22:41
Jo takhle. no to memečko s esemeskami mi taky přijde jako hovadina. Teda abych řekl pravdu - protože jsem primitiv a stačí mi málo, tak mě ta ironie na kterou mířil autor pobavila - ta ironie mezi pocitem, když mu píše milá osoba a reálnými hovadinami které tou esemeskou můžou přijít. Souhlasím s Eskelem, že je to antisemitizmus, i když jaksi nemířený přímo. Z principu souhlasím, že by se to oběvovat nemělo, ale nehodlává převychovávat lidi tady na andoru. Zrovna tohle bych nereguloval. Vždyť je to prostě jen nemístné meme. Nikoho to nepodněcuje.

Tak ale co to meme s Prager U a spotify? Já jsem obeznámen s Prager U. Stejně mi něco uniká. Prager U mi nepřijde jako nějaké ujeté/extrémní médium. To jde jen o to, že někomu u Spotify vadilo co Prager U zastupuje? Nebo je nějaký problém s Prager U? Prosím, vysvětlete mi to, jako by mi bylo 5.
 
Merlot - 31. října 2019 22:41
ezgif1911.com-optimize
Arinar 31. října 2019 22:05
To nie je to antisemitické, PragerU je konzervatívny podcast (altright), ale úprimne som si ho musel vygoogliť. Pointa je tam iná.

Antisemtické malo byť toto:
Obrázek

Čo je antisemitické ako každý jeden židovský vtip, iba je viac edgy.
 
Arinar - 31. října 2019 22:05
kovbojkov8990.jpg
Obrázek

Přivádím diskuzi z image spamu, co je kurva problémem/vtipem v tomhle meme? O.o A jak do toho Eskel zvládl zavést antisemitizmus? Jsem úplně mimo.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.060457944869995 sekund

na začátek stránky