Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Moderovaná diskuze na zvolené téma

Moderovaná diskuze na zvolené téma


Vítejte u našeho kulatého debatniho stolu, usednout může každý kdo chce civilizovanou formou prispet k diskuzi na zvolené téma, představit svůj pohled na danou problematiku ostatním ale také se zamyslet nad tím jak ji vidí oni. Jedná se o přátelskou debatu jejímž účelem je především prozkoumat názory na danou tématiku napříč uživateli andoru nikoli o soutež nebo hádku která by měla rozhodnout kdo má pravdu - jak už to bývá pravda je často velmi subjektivní a cílem tohoto stolu není dobrat se k nějakému finálnímu závěru - ten ať si už každý udělá sám. Za tímto účelem tedy jedná o diskuzi moderovanou a kromě správců dohlížející na dodržování pravidel stolu bude mít každé téma také určeného moderátora který započne debatu nastíněním problematiky, bude pokládat další otázky v rámci tématu, ukončovat případné odbočky a tak dále.


Pravidla diskuze


- Respektujte pokyny moderátora diskuze.

- Příspěvek do diskuze musí mít návaznost na zvolené téma, měl by popisovat váš náhled na danou problematiku a ideálně také důvody a myšlenkové pochody jakými jste ke svým zaverávěrům dospěli - pro čtenáře tak bude snadnejší váš pohled na věc pochopit.

- Tolerance vůči názorům ostatních - pokud má někdo názor se kterým nesouhlasíte, přijměte to jako fakt, zamyslete se nad tím proč takový názor mají a co je k tomu přivedlo, pokud to sami neuvedli je v pořádku se zeptat. Hádky, flame, napadání ostatních a opakované prosazování vlastních názorů naopak tolerovány nebudou.

- Nebojte se rozepsat a v jedné odpovědi zahrnout odpovědi na více otázek nebo se dále zeptat a rozvíjet téma. Udržujte počet svých příspěvků na rozumné hranici tak aby se k debatě dostali i ostatní. Nespamujte.

- A chovejte se zkrátka jako rozumní lid... tvorové všech velikostí a forem. Cílem tohoto stolu je se zamyslet a tak než něco napíšete opravdu to zkuste, nejdřív to trochu bolí, ale pak to rozhodně stojí za to.



Aktuální téma:
Styl hraní, čeština a gramatika na Andoru

Moderátor:
Wolfgar


Správci stolu

Wolfgar, Hitomi

zde nemáte právo psát

Wolfgar - 19. února 2017 18:17
andor5707.gif
Mam par napadu na tema, ale momentalne ne cas je nejak rozpracovat. Dnes budu rad, kdyz se postaram o jeskyne, ale zkusim se k tomu v nejblizssi dobe dostat a nejak to tu poposunout. Pokud nekdo ma nejaky zajimavy napad co se pripadneho tematu tyce urcite se ozvete a navrhnete.
 
delph - 17. února 2017 11:39
untitled-17721.jpg
nějak nám to tu umřelo...
 
Holycherryblossomwizard - 14. prosince 2016 15:26
holycherryblossomwizard840.jpg
Ahoj, Wolfgare :)
Četla jsem tvé skromné pojednání o problematice „osoby a času ve hře“ – povedená práce, mimochodem. Téma mě zaujalo. Ráda bych se k němu nějak obšírněji vyjádřila zde.

Nikdy mi nepřišlo na mysl, že bych posuzovala hru ze strany toho, kdo jakým způsobem píše místo toho, abych se soustředila na myšlenku a sdělení příspěvku, ale stalo se. V jeskyni mám převážnou většinu hráčů, kteří píšou v první osobě různého času. Proto mě začalo bít do očí, když se přihlásila zanedbatelná většina těch, kteří popisují děj z pohledu třetí osoby. Špatně se mi to čte. Ruší mě to. Nikdy jsem si ale nestěžovala. Mělo by být hráčskou volbou psát své příspěvky tak, jak je jim nejpohodlnější. Nesetkala jsem se s vypravěčem, který by po mě jako hráčce vyloženě požadoval přizpůsobení tvorby hernímu okolí.
Znám hráče, kteří by se rozkrájeli, aby si mohli zahrát, a tak pro ně není problém styl psaní změnit, na druhou stranu znám takové, kteří by přímou žádost o změnu psaní vzali jako překážku, jejímž odstraněním se ani nehodlají zabývat. Takže nejen proto ze strany vypravěče toleruji způsob vyjadřování svých hráčů, bez ohledu na mé osobní pocity. Tenhle „ústupek“ mi nevadí.

Jako vypravěč jsem za celý ten rok a půl působení zde vystřídala několik forem. Mou nejoblíbenější metodou, v které jsem se našla, je popis děje ušitý přímo na tělo konkrétnímu hráči a za všech okolností napsaný v minulém čase.
- příklad: „Hutgark tě usadil na malé, rozviklané stoličce ve své kuchyni. Obvykle ji využíval k tomu, aby s její pomoci dosáhl do nejvyšších polic s kořením nebo do skříně pro pánev. I přes svůj nízký vzrůst téměř půl druhého metru byl trpaslík docela hbitý, ale pořád těžkopádný. Málem jsi nadskočila, když praštil s čajníkem o pec a otevřel dvířka na podpal.“
V případě, že mám v dějové lince vícero hráčů, popisuji dění z pohledu npc, které je kompletně zahrnuje, ale opět v minulém čase.
- příklad: „Kvardián Estera vypadala zaskočeně, jakmile ji ruce čaroděje odstrčily. Nejedna hlava byla zaměstnána vlastním strachem, a tak si nikdo ani nevšiml jejího drobného škobrtnutí. Ve snaze odvést od sebe pozornost, a vzpamatovat pološíleného čaroděje, udělala Estera dva kroky blíž, prudce se rozmáchla a mistra Parsifala udeřila do tváře.“
Mám to takhle ráda. Snažím se za všech okolností u podobné formy psaní zůstat. Moji hráči na to obvykle reagují příspěvkem v první osobě a přítomném čase, což moje posouvání moc hezky dokresluje. Na pevně stanovém způsobu psaní netrvám.

Pokud vstupuji do příběhu z pozice hráčky, hraji automaticky v první osobě. Nikdy jsem takovýmto způsobem nepsala a ze začátku to pro mě byla spíš… autorská výzva. Mnoho lidí mi totiž tvrdí, že způsob psaní v první osobě nedává možnost dostatečně se ´vyjádřit. Nepřijde mi to pravdivé. Využít se dají obě možnosti stejně, jenom každá jinak.

V případě psaní v první osobě by měl hráč dávat dobrý pozor na to, aby neukázal moc a nevyzradil tak pohnutky své postavy, což by pokazilo vývoj dobrodružství. Sám jsi na to ve svém zamyšlení poukazoval. Podobné hráčské zkušenosti přicházejí s odehranými příspěvky a množstvím propsaného textu. Já sama mnohdy škobrtnu a něco pokazím/odhalím až moc. Někdy zkrátka není ta pravá nálada a nejde "se vžít". Přijde mi ale, že jsem díky pravidelnému přispívání v podobném stylu psaní zkušenější. Jsem mnohem víc schopná ukázat za svou postavu přesně takové věci, které chci, aby byly ukázány, a zbytek zamlčet a odhalit až v konání dané postavy.
O tomhle by podle mého názoru „ich-forma“ měla být.
Pokud mi andor něco dal, pak možnost pravidelného psaní, k němuž jsem se běžně nebyla schopná dokopat.
Co se týče chyb – každý občas uklouzneme, já nejsem výjimkou. Jestliže napíšu za den dvanáct příspěvků do svého dobrodružství, na konci ne se mi pletou prsty. Chyby se dějí a dít budou. Jistá úroveň gramotnosti by ovšem při psaní her měla být. Nepříjemné jsou nejen do očí bijící hrubky, ale i různé absence (ne)správně umístěných čárek. Když se totiž snažím přečíst větu, kde o jejím významu nepřímo rozhoduje podmět s přísudkem, podmiňovací způsob nebo vhodná diakritika, ztrácím trpělivost. Opět platí, že za hráči nechodím a neupozorňuji je, nijak nadšená z toho ovšem nejsem. Zpomaluje to mou práci vypravěče a nebaví mě to číst.
Slovenština mi při čtení nijak nevadí, občasné jazykové bariéry se dají přetlumočit.
Své hráče se snažím chválit, mnoho z nich – a převážně ti slabší – si na svých příspěvcích dávají nesmírně záležet, a za to jsem vděčná.
Oceňuji a vítám na hraní s nimi, když jsou schopni popsat pocity a pohnutky své postavy v tom, co ji právě nechávají dělat. Pak se dá zkousnout jakýkoliv rušivý element. Ovšem na hulváta dopodrobna vypsaný popis toho, čím zrovna procházejí, co cítí a proč, a jak daný pocit chutná, kazí celkový požitek ze hry, jakmile je ho hodně na úkor akce. Takže pokud jde o mě, mám raději takové postavy, které umějí své pohnutky a dojmy skrýt, pečlivě odměřit a vyjevit v ten správný čas.
Když jsi popisoval způsob hraní na anglických serverech, napadlo mě, že bych něco takového možná i zkusila, ale nejspíš jsem příliš zakořenila v tom svém způsobu. Na jednu z tvých otázek – pár anglicky psaných jeskyní bylo i zde ;)

Děkuji za podnětnou diskuzi a doufám, že jsem přispěla řádně :)
Wizard
 
Kewlar Bell - 10. prosince 2016 13:58
fenix21584.jpg

Pozn. na úvod: Tento text může obsahovat překlepy či některé jiné nedostatky, které nemám čas vychytat. Navíc je tvořen mými názory a dojmy ze hry, které doufám budou brány jako mé. Nijak tím nikomu nic nepodsouvám a vyjadřuji se jenom sama za sebe.

 

Zdravím všechny přítomné i momentálně nepřítomné u tohoto kulatého stolu. Hezké téma, zajímavé, ožehavé, lákající k hádkám a pření se, přesilovým hrám, ale i tak si dovolím přispět svou troškou do mlýna, což doufám bude mít dopad dle pravidel bez toho, abych se setkala s jistými jevy jiných stolů. Ale tedy k věci.

 

Otázka č. 1: ich-forma či er-forma v příspěvcích (snad nevadí použití tohoto terminu techniku). - Když jsem začínala hrát, což je už hezká řádka let, tak byly moje první herní pokusy na stránce, kde se všeobecně používala er-forma (3. osoba) a zásadně jenom přítomný čas. Vše vymykající se tomuto bylo bráno jako hrubá herní chyba, která byla hráči odsuzována. Jenže jiný kraj, jiný mrav. Stejně tak jiný web, jiné zvyklosti. Posléze jsem prošla několika hrami, kde se různě střídaly všeobecně přijímané představy hry. Např. Hra musí být v ich-formě (1. osobě) a minulého času. Jinde er-formě minulého času. Tam zase ich formě přítomného času. Jinde to i ono, ale jenom minulého času či zase to i ono jenom přítomného času. Někde to bylo i jedno. Různě a různorodě kam jenom se člověk dostal. Ale nejen to. Však co takhle řešit množství přímé řeči v příspěvku? Je jedno jestli má milion (uctíviači prudké a svižné hry o omezeném množství řádků označovaných) řádků textu, ale musí tam být maximálně 1-2 věty přímé řeči jinak jde o nepřímé meta – nebo jak to ten admin říkal. Jinde striktní zákaz jakýchkoliv myšlenek či introspekce postavy. Na jiném webu dokonce zákaz čehokoliv, co se přímo postavy netýká, protože vypravěčovo je všechno a člověk ani klapnout hrnkem nemůže. Bylo toho mnoho. Mohla bych se rozepsat, ale již nyní to je dost dlouhý text. Za sebe mohu prohlásit, že hraní v er-formě (3. osobě) mi přišlo vždy příhodnější v přítomném čase a připadalo mi vskutku dějovější a jakoby epičtější, kdy jako by samotná forma potlačovala introspekci postavy. Na druhou stranu – ich-forma (1. osoba) mi přijde mnohem osobnější. Znovu tíhnu spíše k přítomnému času. A jako bych v této formě daleko více prožívala vnitřní pochody postavy, jako by byla o něco více mnou než v er-formě. V každém případě dokáži hrát v té i oné formě, stejně jako v přítomném i minulém čase. Ve všeobecnosti se většinou přizpůsobuji hernímu prostředí a spoluhráčům – byť přiznám, že ačkoliv o tom ani nepřemýšlím, vskutku od jisté doby volím bez delšího přemýšlení ich-formu, er-formu až po zvážení a často se mi do druhé jmenované první prostě cpe. Ale to bude asi záležitost podvědomá.

 

Otázka č. 2: Osobitý styl hráče – abych pravdu řekla, tak očekávám a dokonce vyhledávám hráče, kteří hrají trochu jinak než drtivá většina ostatních. Takový hráč mne přímo zaujme a pak mne mnohem více láká do hry. Je vlastně i jedno, jestli je taková hra o něco kratší než bývá můj (ano vím, že to je bráno negativně) občas poněkud příliš obsahlý způsob psaní postů. Nedávno jsem se setkala s jednou holkou, která hrála maximálně na 6 řádků a takovou hru s jejím naprosto originálním stylem jsem dlouho nezažila. Samozřejmě jsem se jí přizpůsobila, abych jí nepůsobila trauma svými dlouhými posty. A jaká to byla hra. Na druhou stranu vskutku zajímavý způsob popisu a psaní textu byť vskutku rozvitý s barvitými popisy (snesitelného rozsahu), které jsou delší, mne zaujmou častěji. V kostce – osobitý herní styl hráče je pro mne plusem. Na druhou stranu styl není vše – jde i o procítění hry nebo jak to lépe napsat. Pokud vidím, že hráč je skutečně „herec“ a vlastně „žije“ svou hrou, dává do ní „srdce“ a i další věci, tak to je také radost hrát.

 

Otázka č. 3: Andorský styl hraní – doufám, že to nebude bráno nijak zle, pokud ano, tak se předem omlouvám, ale ze srdce nesnáším všechny ty přezdobené a na každém herním webu docela jiné všeobecně příjmané normované škatulky pro formu hry. Hra má bavit, hra má vycházet z hráče a jeho osobitosti. Proč to brzdit? Proč to nějak zbytečně regulovat. Ano, základní herní chyby a eliminovat je, ano sloh textu, pravopis atd. Ale dál? Proč omezovat množství textu? Proč nutit ten či onen herní styl? Copak není hra daleko zajímavější, když je každý originál? A dál... Proč se nechat měnit? Vždyť copak člověka baví hrát, když je svázaný? Myslím si, že nebaví. Tudíž v tomto jsem zastánce volnosti s drobnou regulací maximálně základních RPG herních chyb jako je „metagaming“, „powergaming“, tvorby „Marry Sue“ či „Garry Sue“ a podobně. Ostatní bych nechala na hráčích. Však si každý to co mu vyhovuje najde. A pokud někdo hraje nesprávně, hráči mu to dají najevo stejně sami.

 

Otázka č. 4: Můj způsob hry – všeobecně se držím jediného pravidla a to hrát volnou asociací tak, jak mi říká určitý „cit“, který pro hru doufám, že mám. Takže hraji v ich-formě, v přítomném čase, ráda se rozepisuji, ráda používám rozvité přívlastky, zajímavá slovní spojení, nechávám se unášet hrou a právě ve volné asociaci nechávám postavu „žít“ ve hře. Víc k tomu nevím co říci. Ať každý posoudí sám.

 

Otázka č. 5: Jak mne ovlivnil Andor ve způsobu psaní – Andor ne, ale dřívější weby a to každý podle svého. Ale to je již nějaký čas. Myslím, že můj styl je již vyhraněn. Stran gramatiky doufám, že jsem již došla příslušné úrovně na základní škole. Ohledně slohu jistě nejméně na střední.

 

Otázka č. 6: Co mne vytrhne z děje – mezihráčské spory v diskuzi, žabo-myší války a nebo naopak bezohlednost PJ (či admina na jiných hrách), potřeba ujišťování se o své síle a nadřazenosti a často i zbytečné silné zatahování reality do hry a podobně.

 

Otázka č. 7: Gramatické chyby – toleruji, pokud jich není jako máku. Především překlepy moc neřeším, pokud je text alespoň trochu čitelný. Myslím, že jsem v tomto dost tolerantní. Tedy pokud někdo zbytečně nepéruje mne samotnou – pak mu dám, co on mé maličkosti.

 

Otázka č. 8: Máte sami nedostatky? - Mám a mnoho. Vidím je v každém postu.

 

Otázka č. 9: Slovenština – Svého času mi nevadila. Nyní se jí spíš vyhýbám. Nicméně pokud je mi hráč sympatický a pokud je v jeho hře něco „jedinečného“ (viz výše), snadno zapomenu, nemám s tímto jazykem sebemenší problém.

 

Otázka č. 10: Diakritika – Neřeším.

 

Závěrem: Ve hře hledám zábavu a také to moci se projevit, se spoluhráči něco prožít, dát jim určitou dávku radosti a nebo i potěšení, které těší i mne samotnou. V každém případě kdybych chtěla hrát pro sebe, tak si píšu povídky a nemusím se nikomu přizpůsobovat. Nicméně hra s někým kdesi na druhé straně drátu ve virtuálním prostoru je jako žít určitý „knižní“ příběh v reálném čase bez jistoty toho, jak se ta či ona postava zachová. Je to živoucí věc a jako taková by měla být brána a nechána dýchat – protože jakmile začne být škrcena herními konvencemi, zbytečnou přehršlí pravidel a očekávání, tak podle mého názoru ztrácí kouzlo. Samozřejmě naprostá volnost by byla anarchií, ale na druhou stranu jak jsem již výše v tomto dlouhém textu uvedla, tak osobitost je každého věc, která by neměla být nějak zbytečně omezována a směrována.

 

 

 
Leoi - 10. prosince 2016 12:10
lilia2534920.jpg
Dobrý nápad Wolfgar! :)
Tak teraz uvediem odpovede na otázky a nejaké tie menšie dodatky k tejto téme.

Jak rozdilny a osobity je podle vas styl kazdeho hrace?
Nech už si ten hráč, zaradí štýl hrania na akúkoľvek úroveň, ale nech sa drží určených pravidiel správneho chovania alebo PJovými pokynmi. Nech je to krátky príspevok alebo dlhý je to podľa mňa je to vec, ktorá záleží na danom človeku.

Prijde vam, ze Andor ma jakousi obecnou formu podle ktere se novacci hru zde nauci a ktere se drzi anebo vam Andor prijde jako ruznobarevna smeska nejruznejsich stylu?
Nováčik na podľa mňa právo, vedieť o všetkých štýloch a pravidiel Andoru. Je jasné, že starší člen Andoru, vie toho viac ako ten nový (každý bol niekedy nováčik, takže preto).

Za tu dobu co jste na Andoru drzite se stale stejne formy nebo radi experimentujete a zkousite stale neco noveho?
Rád sa držím klasiky, nemám rád nové (pravidlá hry), ak by išlo o štýl písania, určite skúšam, ale vždy chcem, aby mal príspevok svoju kvalitu.

Jak psani na Andor ovlivnilo vase vlastni literarni schopnosti a gramatiku? Co v prispevcich ostatnich vas dokaze vytrhnout z deje, jak moc vam vadi gramaticke chyby a ketere vnimate nejvic, mate sami nekde nedostatky?
Určite, odkedy som na Andore, používam skoro všade gramatiku, (či už ide o slovenský alebo český jazyk). Čo sa týka chýb v gramatike v diskusií, veľmi si to nevšímam. Je to podľa mňa normálne. V jaskyniach - diskuzia, tam by som tu gramatiku mierne považoval. No a, v samotnom príspevku, je asi nutné používať dĺžne, mäkčeňe a pravopisné slová. Inak vyzerá takto: (No a teraz prichadzam k policke, kde som nasiel kluc). Ako takto: (No a teraz prichádzam k políčke, kde som našiel kľúč).

Meli jste nekdy problem prelouskat slovenstinu (nebo pro slovaky cestinu) Vadi vam kdyz nekdo pise bez diakritiky nebo si toho ani nevsimnete?
Češtinu a slovenčinu ovládam dobre, takže v diakritike to zvládam. Horšie je to bez diakritiky, lebo sa ukáže na človeku ako sa s ňou zaobchádza a čitateľ nebude dostatočne zaujatý.

Ďakujem za prečítanie,
za darovanie chvíľke času.

Leoi.





 
Salome - 10. prosince 2016 10:34
salome__4879.jpg
Dobré dopoledne :)
Nemám, co bych dlouhého psala na začátek, snad jen poznámku, že mi připadá tahle forma diskuze jako moc dobrý nápad. Díky za něj, Wolfgare. ;)

Jak rozdilny a osobity je podle vas styl kazdeho hrace?
Upřímně, nevím. Hrála jsem minimálně v tuctu jeskyní, jiné jsem třeba jen ze zájmu sledovala, aniž bych se účastnila, ale netroufám si nějak kategorizovat herní styly lidí na Andoru. Určitě se liší to, jak kdo píše, přece jen jsou tady hráči různého pohlaví, věku, povolání, zkušenost,... to samo o sobě vyžaduje nějakou různorodost.

Prijde vam, ze Andor ma jakousi obecnou formu podle ktere se novacci hru zde nauci a ktere se drzi anebo vam Andor prijde jako ruznobarevna smeska nejruznejsich stylu?
Nemám dojem, že by momentálně byl na Andoru někdo, kdo nováčkům „vtlouká“ do hlav/klávesnic nějaký konkrétní styl hraní. Taky ale nedokážu odhadnout reálné počty nováčků. Hodně Andořanů se chlubí tím, kolik let už tady hraje, proto si všímám víc „starousedlíků“ než nových tváří.

Za tu dobu co jste na Andoru drzite se stale stejne formy nebo radi experimentujete a zkousite stale neco noveho?
Nějaké experimenty co do formy hraní/psaní cíleně nevyhledávám. Vlastně kromě toho, že jsem omezila zápis myšlenek postavy. :)
Tady bych vsunula malou odbočku: komentář Aelin u původního článku mě přivedl na myšlenku toho, že dost hráčů má velkou potřebu, aby bylo porozuměno tomu, co si jejich postava myslí, a (logicky) jsou frustrovaní, pokud dojde k nepochopení nebo omylům. Řekla bych ale, že to je naopak jev dost žádoucí. Pokud postavy nejsou telepati, pak zkrátka nemají nárok na cizí myšlenky. Když nepochopí, tak nepochopí. Žádná tragédie se nestane, naopak to vede k zajímavějším (realističtějším) situacím ve hře.
Samozřejmě, pokud má postava být silně empatická a akorát ten, kdo ji hraje, si sedí na vedení, pak může být na místě lehké nakopnutí.
Tak nevím, vnímáte to někdo podobně? :)

Jak psani na Andor ovlivnilo vase vlastni literarni schopnosti a gramatiku? Co v prispevcich ostatnich vas dokaze vytrhnout z deje, jak moc vam vadi gramaticke chyby a ketere vnimate nejvic, mate sami nekde nedostatky?
Ehm... nechci znít jako grammar nazi, ale chyb si (bohužel) všímám často. Dokáží mě vyrušit při čtení a pokud jsou vyloženě hloupé nebo opakované, tak mi vadí. Na druhou stranu každý děláme chyby a bylo by přízemní kvůli tomu jančit. ;)

Meli jste nekdy problem prelouskat slovenstinu (nebo pro slovaky cestinu) Vadi vam kdyz nekdo pise bez diakritiky nebo si toho ani nevsimnete?
Slovenštině pasivně rozumím, když neznám nějaké slovo, tak si ho najdu, ale například nepoznám, pokud někdo sází slovensky hrubky. :)
A tímhle asi nepotěším, ale ve hře mi absence háčků a čárek dost vadí. Podle mě patří k hernímu příspěvku na úrovni. V diskuzi je to jedno, pal to čert, ale ve hře by mi tahle oškubaná forma češtiny vadila.
 
Wolfgar - 08. prosince 2016 00:58
andor5707.gif
Tak, stul je hotov a nasim prvnim tematem bych rad navazal na jiz zapocatou diskuzi v clanku ktery me k napadu na zalozeni diskuzniho stolu vubec privedl. Nebudu se znovu tedy rozepisovat o case a osobe ktere pouzivame ve svych prizpevcich co se uvodu tyce - kdo by na to rad navazal prectete si clanek i nemene zajimave reakce v diskuzi pod nim. odkaz

Je to diskuze ktera ma vice aspektu a dala by se shrnout jako:

Styl hraní, čeština a gramatika na Andoru



A tak krome toho pouzivate ve svych prizpevcich casy a osobu bych se rad zeptal i na dalsi otazky. Jak rozdilny a osobity je podle vas styl kazdeho hrace? Prijde vam, ze Andor ma jakousi obecnou formu podle ktere se novacci hru zde nauci a ktere se drzi anebo vam Andor prijde jako ruznobarevna smeska nejruznejsich stylu? Za tu dobu co jste na Andoru drzite se stale stejne formy nebo radi experimentujete a zkousite stale neco noveho? Jak psani na Andor ovlivnilo vase vlastni literarni schopnosti a gramatiku? Co v prispevcich ostatnich vas dokaze vytrhnout z deje, jak moc vam vadi gramaticke chyby a ketere vnimate nejvic, mate sami nekde nedostatky? Meli jste nekdy problem prelouskat slovenstinu (nebo pro slovaky cestinu) Vadi vam kdyz nekdo pise bez diakritiky nebo si toho ani nevsimnete?

Pokud vas napadaji dalsi otazky nevahejte se zeptat a pro ty co jeste neodpovedeli na otazky v clanku muzete se samozrejme rovnou rozepsat take sem a snad je i dostatek novych podmetu k zamysleni aby se k tematu mohli vratit i ti kteri jiz do diskuze pod clankem prispeli.
 
Hitomi - 07. prosince 2016 23:58
peace_by_avine-d8hacek7972.jpg
Cha! Já jsem tu taky :O
 
1
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2017 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.05539608001709 sekund

na začátek stránky