Andor.cz - Dračí doupě online

Nápověda? 

Co se tu hraje?

Hry na hrdiny - toť jeden z českých názvů pro řadu herních systémů, v nichž hráči hrají role svých postav v daném příběhu (RPG = Role Playing Game).
Princip hraní RPG
Na Andoru najdete dobrodružství s pravidly známé české RPG „Dračí doupě“, ale setkáte se tu i s množstvím dalších systémů - World of Darkness plné nadpřirozených monster, směs cyberpunku a fantasy Shadowrun, ryzí fantasy světa Forgotten Realms, systémy a světy převzaté z populárních počítačových RPG, vesmíry převzaté z oblíbených knih a neposlední řadě také bohatý zástup originálních systémů a herních prostředí vymýšlených samotnými hráči.
Častým stylem hraní je na Andoru "bezpravidlové hraní". Vypravěč zde nepoužívá kostky, tabulky, deníky, ani seznamy - akce vyhodnocuje na základě vlastního úsudku, všeobecně uplatnitelné logiky a s přihlédnutím k tomu, jak věrohodně hráč svou akci popíše. Často se tato dobrodružství vedou "na motivy" některého ze systémů - ale pravidla jsou volnější a schopnosti nezáleží na úrovni postavy, nýbrž na domluvě s Vypravěčem, a odrážejí to, jaká je postava svou povahou, věkem a dosavadním životem.

Důležitou osobou, bez které to prakticky nejde, je v každé hře Vypravěč (nazývaný také např. Pán jeskyně, Storyteller, Gamemaster, apod.). To je člověk, který celý příběh vymyslel a který musí říci, co se skrývá za kterým rohem - on je ten nestranný, všemocný, a tím jaksi postavený mimo hru. On určuje, jaká pravidla platí v jeho světě.
Ostatní hráči jsou postavami v tomto příběhu a ve svých rolích reagují na Vypravěčovy podněty. Podle jejich reakcí Vypravěč vyhodnocuje situaci a opět jim dává informace o následcích jejich konání. Takto se postavy snaží dobrat svých cílů či si jen prostě užívat neomezených možností RPG.
Důvěra v objektivitu Vypravěče a jeho rozumné uvažování je u hráčů nutná. Vypravěč by zase měl dbát na logiku všech rozhodnutí a na to, aby důvěra hráčů byla oprávněná.
Celá hra není nepodobná divadlu, kde Vypravěč je režisérem světa, ale děj utváří postavy. Stejně jako herci, hráči se snaží splynout s charakterem své postavy a hrát ji tak co nejvěrněji. Nejsou však loutkami v rukou Vypravěče, jejich rozhodování je nezávislé.
Oproti hraní naživo má Vypravěč více času na rozmyšlení a více prostoru k popsání situace - výhoda, které je třeba řádně využít. Je dobré popisovat situaci trefně, ne moc zdlouhavě, přehledně a snažit se o navození jisté atmosféry. Od toho se pak částečně odvíjí i kvalita příspěvků od hráčů. Dále musí Vypravěč udržovat určité tempo hry, aby všichni věděli, kolik času mají na odehrání svých reakcí. Musí umět organizovat dobrodružství i mimoherně - dát hráčům vědět, kdy mají psát soukromé zprávy, například. Je také dobré rozdělovat informace jednotlivým postavám podle jejich zaměření, povahy, vzdělání.
Z výše uvedeného vyplývá, že úloha Vypravěče není snadná a obecně se doporučuje až hráčům s nějakými těmi zkušenostmi.

Hry na hrdiny vám umožní vdechnout život hrdinům, po jejichž vlastnostech a možnostech jen toužíte. Zkušení starověcí válečníci, moudří mágové, nesmrtelní upíři, ostřílení vesmírní mariňáci, vzdělaní detektivové z Londýna 19. století, ale také vesničtí kováři, maloměšťáčtí hejskové, nezvedené potvůrky se třemi hlavami... Jste omezeni jen Vaší fantazií.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2017 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.051213026046753 sekund

na začátek stránky