Andor.cz - Dračí doupě online

Hostinec? 

Být či nebýt PJ


Never Ending Story - Otázky, které nás trápí stále

1. Jste spokojeni s vaším PJ?
2. Měl by se regulovat počet dobrodružství (jeskyní) pro PJ (nebo celkově)?
3. Měly by se mazat neúspěšné jeskyně?
4. Jsou hráči ochotni hrát i déle, než první den (týden)?
5.Předem daná dějová linie x Volný průběh hry

Aktuální problémy

1. Máte možnost přihlásit se do jeskyně?
2. Jsou mezi jeskyněmi dobrodružství dle vašeho gusta?
3. Máte dost hráčú?
4. Jak se tváří hráči na RPG systémy? Jaký na ně máte názor tady na Andoru vy?

zde nemáte právo psát

Kirara - 09. srpna 2006 06:29
931457.jpg
Qued 27.Července 2006 21:48

asi jsem se nesetkal s typem hry co odsuzuješ, ono to co popisuješ je standarntí příspěvek jak ho píší všichni, jediná výchylka od normálu jsou právě nováčci jež herní standard prostě nezajímá z důvodu jež docela i chápu...
odkaz

 
Qued - 27. července 2006 23:21
qued_antisanta2873.png
Slaanesh 27.Července 2006 23:17

Delruth 27.Července 2006 23:19

Hlavně, že to máte ujasněné. :-D
 
Delruth - 27. července 2006 23:20
iko5322.jpg
Slaanesh 27.Července 2006 23:20
Já to nemyslel vážně. :-D
 
Slaanesh - 27. července 2006 23:20
0000houba5395.gif
Delruth 27.Července 2006 23:19

Kdo říká, že to beru tragicky?? :DD Mi je to upe volné ;) :D
 
Delruth - 27. července 2006 23:19
iko5322.jpg
Slaanesh 27.Července 2006 23:17
nesmíš to brát tak tragicky, zatím mi to nějak nevadí, spíše vyhovuje (mám se jako Pj na co vymlouvat. :-D)
 
Slaanesh - 27. července 2006 23:17
0000houba5395.gif
Delruth 27.Července 2006 23:04


AU! (potrefená husa se dycky ozve :D )
 
Delruth - 27. července 2006 23:08
iko5322.jpg
Qued 27.Července 2006 23:07
jasně, pravda, jsou různé druhy brůží. :-) někde vadí hodně a někde je to fuk. :-)
Na tom záleží... :-)
 
Qued - 27. července 2006 23:07
qued_antisanta2873.png
Delruth 27.Července 2006 23:03

Ano, máš částečně pravdu, dost záleží na tom, jaké máš plány. Mě například je celkem fuk, co postavy vyvádějí. Stvořím jim prostředí, lidi, politiku, počasí atd, aby si měly s čím hrát a tím pádem mi to nemají jak moc kazit, leda sobě navzájem a pak je to stejně na nich. :-)
Tím samozřejmě nemyslím účelné škodění a rozbourávaní hry.
 
Delruth - 27. července 2006 23:04
iko5322.jpg
Prostě... mám kámoše zde na andoru, který to někdy fláká... Tím kazí dobrodružství... Kdybych mu řekl, že chci hrát rychleji a on nemíní zrychlit, že ho vyhodím... myslím, že by neprotestoval a rozhodně by to naše kamarádství nenarušilo... prostě je to samozřejmost. :-)
Nevidím důvod, proč nevyhodit jakoukoliv postavu, pokud kazí brůžo. Tečka. ;-)
 
Delruth - 27. července 2006 23:03
iko5322.jpg
Qued 27.Července 2006 22:59
no dý». :-) vysvětlení, atp... :-)
Ale pokud prostě chci dobrodružství někam vést, chci jej nějak směřovat tak někdo, kdo mi to bude odvádět, či kazit mé plány, pak je prostě nevyhovující... To, že pokud se jedná o kámoše, vyhození postavy předchází nějaká diskuze a vysvtělení je snad jasné. :-)
Ale prostě je nutné myslet na to, že brůžo je jen jedna hra... Neměl by to brát vážně... A PJ holt chce své brůžo PJovat dobře, pokud se mu do toho někdo cpe, by» kámoš, pak to toho PJe nebaví... A když se jedná o kámoše, sám by myslím nabídl odchod z jeskyně, aby si neznepřátelil PJe. Myslím. :-)
 
Qued - 27. července 2006 22:59
qued_antisanta2873.png
Delruth 27.Července 2006 22:55

Nejsem si jist tím vyhzováním, zvláště, pokud je to někdo, na kom mi záleží, věřím, že se dá velmi mnoho vyřešit diskuzí, klidně i o vyřazení postavy.
 
Delruth - 27. července 2006 22:55
iko5322.jpg
Aratan 27.Července 2006 22:53
nepoznáš to,a le je to ojedinělý případ, pokud nastsává i po napomenutí... myslím. :-)
A vyhození z dobrodružství by nemělo kamarádství ovlivnit, pokud to kamarádství za něco stojí a je opravdové... IMHO
Ale to už patří do jiné diskuze.
Vyhodil bych i kámoše, pokud by mi kazil brůžo. On by taky nechtěl, abych mu já kazil to jeho, kdyby nějaké měl. ;-)
 
Aratan - 27. července 2006 22:53
dunadan4741.jpg
Delruth 27.Července 2006 22:47

Jenže při pijímání se nedozvím, jestli si hráč vezme za PJe, a» PJ chce nebo ne.
Navíc toho človíčka (resp. trpaslíka) jsem vyhodit nemohl, vycházel jsem s ním velice dobře a obával jsem se toho, že vyhození jeho postavy by mohlo vést k zamrznutí komunikace mezi námi dvěma...
Nakonec jsem mu to vysvětlil..
A dobrodružství pak po několika příspěvcích skončilo... :D
 
Qued - 27. července 2006 22:50
qued_antisanta2873.png
Aratan 27.Července 2006 22:43

Nevím, jaké řešení je nejlepší, ale většinou napíšu příspěvek, jak to ve skutečnosti bylo a dotyčného upozorním, aby nedělal závěry za mě.
Jsou sive vyjímečné situace, kde je výsledek jasný, ale to je na jinou diskuzi.

Pokud by se opakovalo toto chování po opakovaném varování, mazal bych příspěvky s koncem, případně bych skopíroval vše až na konce, hodil to tam znovu a příspěvek smazal.
To však záleží na tom, jak se ti s tím chce drbat.
 
Delruth - 27. července 2006 22:47
iko5322.jpg
Aratan 27.Července 2006 22:43
NEvím no... Napsata vysvětlit... pokud to udělá znova, vyhodit. Nějak bych to moc neřešil. ;-)
Jasně, někdy je ta postava třeba důležitá v příběhu, ale v tuhle chvíli ybch asi volil to menší zlo. :-D
Andor nabízí právě možnost přijímat a vyhazovat a tak by se to měli naučit PJové využívat. :-)
Hlavně tedy při tom přijímání. :-)
Aby nedocházelo k tomu vyhazování. :-)
 
Aratan - 27. července 2006 22:43
dunadan4741.jpg
Mně osobně nejvíce štve, když si hráč myslí, že má schopnosti PJe, a automaticky píše, jak nepřátelé létají několik metrů daleko, zatímco PJ sotva stihl přečíst ten absurdní příspěvek. Za starých časů, kdy na Andoru bývalo rekordně 50 hráčů online (teď nemyslím o prázdninách) jsem měl tyto problémy s jedním človíčkem. Hráč to byl dobrý, ale tohle mě na něm děsně štvalo. Onen uživatel se tu nějaký pátek už neukázal, jméno bych přesto neměl psát. Pravděpodobně byl zvyklý dělat PJe, a tak si u mě v dobrodružství psal, jak dopadla jeho snaha..
Jaké řešení je podle vás v takové sitauci nejlepší?

P.S. Snad se to tu neřešilo. :D
 
Qued - 27. července 2006 22:35
qued_antisanta2873.png
Slaanesh 27.Července 2006 22:02

Jj, u hry na živo se mi to také párkrát stalo, ael všiml jsem si, že to nejčastěji pramení z vědomosti ostatních hráčů, co tan, či onen hraje, či nevhodného popisu. Občas se stalo, že hned na potkáni po sobě vyjeli a chtěli zkusit, kdo je lepší, ale díky dovednostnímu systému a různým odhadům (např. odhad soupeře) se to minimalizovalo.
 
Slaanesh - 27. července 2006 22:02
0000houba5395.gif
Já teda proti vzájemnému zabíjení se v družince nic nemám, když je to v pořádku z RP hlediska. Spíše při živém hrané se nám občas stalo, že jsme se při tvorbě postavy vydali nějak opačnými směry, a pak jsme se mordovali už při prvním setkání, ale to je přecijen spíše výjimečnější záležitostí. Pokud to ale berete méně uvolněně a chcete se držet nějaké linie příběhu, tak je lepší brát na to ohled předem a tvořit postavy, které se vzájemně zabít chtít nebudou.
 
Qued - 27. července 2006 21:59
qued_antisanta2873.png
K zabíjení postav:

Myslím, že při vzájemných soubojích, především v družinách, ale i mimo družinu se dosti často zapomíná na realističnost situací.
Pokud dojde k vyhrocené situaci, kdy "náš" Paladin se vzpíná nad Čarodějem s vytaženou zbraní, nezachrání čaroděje ani svěcená.
Častější situace, které jsem zažíval, byla postava, mířící jiné postavě do obličeje, či těla kuší. Mě se to stát, tak se asi podělám a snažím se situaci uklidnit. Šipce prostě nikdo neuhne a rozhodně ne na vzdálenost dvou až tří metrů. To samé je s dýkou na krku, či ledvinách, tam prostě je čas vycouvat.
Pak už je jen otázka, jak jsou postavy pomstychtivé.

Jedním z, podle mě, dobrých příkladů, je Fistandantilus alias Raistlin. (Tím teď samozřejmě nemyslím zde zaregistrovaného hráče) Tato postava prochází celou ságou a vlastně o něm všichni vědí, že je zlý. Přesto, když chtěl pohnout věcmi ve svém zájmu, dokázal i jiným pomoci a krásně směřoval věci, ke svému cíli.

Hlavně si myslím, že temné a zlé charaktery by měli hrát opravdu zkušení hráči, kteří mají ujasněno co chtějí a očekávají. Samozřejmosti je také dostatek informací o světě od PJeje.
 
Qued - 27. července 2006 21:48
qued_antisanta2873.png
-> To Kirara obecně.

Myslím, že jsi nepochopil jádro pudla.
Co se týče souboje Paladina a Čaroděje, nešlo o souboj postav, ale o vhodné popsání vlastní postavy, tak aby jí i ostatní hráči projevovali patřičný respekt podle toho co vidí a jaké mají s tím druhem zkušenosti.

K tomu, co jsem zde na»uknul posléze, "aby řeč nestála". Neposuzoval bych to tolik do extrémů a netahal bych do toho nováčky. Je bez debat a zbytečné se zabývat tím, jak píší nováčci.

Když to shrnu na příkladu: Shodou okolností se pokouším vést také nějaké jeskyně. Jedna z nich je Sci-Fi svět, tíém myslím opravdu svět, tak jak jsem ho byl schopen do různých detailů domyslet.
A a» již jde o boj, nebo jen přesouvání z místa na místo, zajímají mě především "fakta" a tím nejsou jen suché popisy, Nastartuju a odletím, ale i nějaké ty myšlenky a hlavně co si postava, jak a v jakém pořadí vezme a co provádí za akce.
Například:

Vzbudím se na volání interkomu, do kterého někdo vyřvává mé jméno. Nejspíš to bude hlavní pilot, uaaaa, co já vím takhle po ránu.
Unaveně se protáhnu, zakřupu klouby a jakmile sundám nohy z pryčny, začnu vnímat. Začíná rutina. Obleču se (popis do čeho), zamknu pokoj, běžím do zbrojnice, kde seberu (to a to) a okamžitě se hlásím na můstku.
Jsem zde, pane, očekávám instrukce

Pokud zbyde trocha času, zastavím se v jídleně pro snídaní a nějakou energetickou tyčinku do kapsy.

------------------------------------

Toto je jen lehký příklad příspěvku, ktré očekávám, je v nich napsáno, co ona dotyčná osoba děla a v myšlenkách je i zaneseno, proč reaguje pomaleji. Je tam i lehký popis budoucnosti, který je však alternativní.
Podmínek tam může být více.. Např. Pokud potkám hlavního technika, zeptám se ho, co se sakra děje.
atd.

Můžu poté na tento příspěvek ragovat já i ostatní všichni víme co kdo děla, případně já vím, co mají v nejbližší budoucnosti v plánu.
Rozhodně to ocením víc, než když mi někdo půl stránky popisuje jak vypadá, jakmu ve větru vlají vlasy, která veškerá myšlenka mu proběhne hlavou, jak pozorně čumí do blba, ikdyž je to slohově pěkně napsaneé, je to k ničemu, musím napsat dvojnásob příspěvků, nedejbože hrát za vymyšlená zvířata postav atd.
Navíc, kdo to má pořád pročítat.

Radši se opravdu přikláním k věcným, ne však příliš stručným příspěvkům.
 
 
 
Andor.cz o.s. © 2003 - 2024 hostováno na VPS u wedos.com
Za obsah příspěvků zodpovídá zadavatel, ne redakce, či administrátor portálu www.Andor.cz
Dračí doupě, DrD a ALTAR jsou zapsané ochranné známky nakladatelství ALTAR

doba vygenerování stránky: 0.11246013641357 sekund

na začátek stránky